Likumprojekts
Grozījums Nacionālo bruņoto spēku likumā
Izdarīt Nacionālo bruņoto spēku likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2.,
8.nr.; 2005, 7., 10.nr.; 2006, 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 17.pantu ar ceturto un piekto daļu
šādā redakcijā:
"(4) Terorisma
draudu gadījumā aizsardzības ministrs pēc iekšlietu ministra pieprasījuma uzdod
Nacionālo bruņoto spēku komandierim sniegt atbalstu Drošības policijas
vadītajos terorisma draudu novēršanas vai pārvarēšanas pasākumos, nosakot
veicamos uzdevumus, laiku un vietu. Minēto pasākumu vadītājs ir atbildīgs par pavēlēm,
kas izdotas terorisma draudu novēršanas vai pārvarēšanas pasākumos
iesaistītajām Nacionālo bruņoto spēku vienībām.
(5) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
Nacionālie bruņotie spēki tiek iesaistīti sprādzienbīstamu priekšmetu
iznīcināšanā sauszemes teritorijā miera laikā."
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta Grozījums Nacionālo bruņoto spēku
likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Izvērtējot
2006.gada NATO valstu un valdību vadītāju sanāksmes Rīgā starpinstitūciju
sadarbību, secināts, ka ir jāpilnveido normatīvā bāze, kas nosaka kārtību,
kādā Nacionālie bruņotie spēki (NBS) sniedz atbalstu Iekšlietu ministrijas
institūcijām terorisma draudu novēršanā un pārvarēšanā. Savukārt attiecībā uz
sprādzienbīstamu priekšmetu neitralizāciju prakse rāda, ka sprādzienbīstamā
vietā ir īpaši svarīga NBS personāla rīcības koordinācija ar citu valsts
iestāžu, pirmām kārtam Valsts policijas, pārstāvjiem. Sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšanu NBS
veic saskaņā ar Nacionālo bruņoto spēku likuma 7.panta pirmās daļas 4.
punktu. NBS un Valsts policijas
sadarbību minētajā jomā nosaka tikai iestāžu iekšējie normatīvie akti, kas
nav saistoši citām institūcijām. Izvērtējot faktisko situāciju, tika
secināts, ka trūkst koordinācijas principus definējošu dokumentu. Ministru kabineta
instrukcija Kārtība, kādā
Nacionālie bruņotie spēki tiek iesaistīti sprādzienbīstamu priekšmetu
iznīcināšanā sauszemes teritorijā miera laikā pieņemta Ministru kabinetā 2007.gada 24.aprīlī.
Tā ir izdota saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 15.panta pirmās
daļas 2.punktu, jo jautājums par NBS iesaistīšanu sprādzienbīstamu priekšmetu
iznīcināšanā un to sadarbība ar citiem dienestiem šī jautājuma risināšanā ar
likumu vai noteikumiem nebija noregulēts. |
||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Lai pilnveidotu normatīvo aktu regulējumu, ir
izstrādāts grozījuma projekts Nacionālo bruņoto spēku likumā, kura IV nodaļas (Nacionālo bruņoto spēku
sadarbība, finansēšana un kontrole) 17.pants (Nacionālo bruņoto spēku
sadarbība) tiek papildināts ar jaunu ceturto un piekto daļu. Līdz ar to
grozījuma projekta 17. panta ceturtā daļa paredz, ka NBS vienības var iesaistīt terorisma draudu novēršanas
vai pārvarēšanas uzdevumu izpildē pēc iekšlietu ministra pieprasījuma ar
aizsardzības ministra pavēli un ka terorisma
draudu novēršanas vai pārvarēšanas pasākumu vadītājs ir
atbildīgs par operācijā
iesaistītajām NBS vienībām izdotajām pavēlēm normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. Savukārt grozījuma projekta 17.panta piektā daļa paredz, ka Ministru kabinets nosaka
kārtību, kādā NBS tiek iesaistīti sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšanā
sauszemes teritorijā miera laikā. |
||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrību un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar.
|
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu
neskar.
|
||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu
neskar.
|
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar.
|
||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
(tūkst.latu) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji četru gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
2007.g. |
2008.g. |
2009.g. |
2010.g. |
||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
Glābšanas darbi Baltijas jūrā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
Piedalīšanās avārijas seku likvidācijā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
Glābšanas darbi Latvijas teritorijā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
Vētras radīto seku likvidēšana un plūdu
apdraudēto rajonu apsekošana |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
Naftas savākšanas inventāra iegāde |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
Kopā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
6. Cita informācija |
Likumprojekta realizācija 2007.gadā un turpmākajos gados
notiks
Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros |
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ministru kabineta instrukcija Kārtība, kādā Nacionālie bruņotie spēki tiek
iesaistīti sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšanā sauszemes teritorijā
miera laikā. Sešu mēnešu laikā no likumprojekta spēkā stāšanās dienas tiks veikti grozījumi
mainot instrukcijas izdošanas pamatojumu. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
Attiecīgie Eiropas Savienības akti un citi dokumenti (piemēram,
Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
5. Cita informācija |
- |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Nav
notikušas.
|
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis? |
Nav notikuši. |
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem. |
Nav notikušas. |
4. Cita informācija. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Aizsardzības ministrija esošo
institūciju funkciju ietvaros. Veidot jaunas valsts institūcijas vai paplašināt
esošo institūciju funkcijas nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Sabiedrība tiks informēta,
ievietojot informāciju elektroniskajos saziņas līdzekļos - Ministru kabineta
mājas lapā, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī pēc izdošanas
noteikumu grozījumi tiks publicēti oficiālajā laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
3. Kā indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo? |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
- |
Aizsardzības ministrs
A. Slakteris
Aizsardzības
ministrs |
Valsts
sekretāra p.i. |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā
persona |
|
|
|
|
|
A.
Slakteris |
I.Dreģe |
S.Araslanova |
I.Kalna |
J.Pavlovičs |
1172
J.Pavlovičs 7335285
Jevgenijs.Pavlovics@mod.gov.lv