Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
Izdarīt likumā "Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 11.nr.; 2004, 21.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 1., 24.nr.; 2007,
15.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 8.panta pirmajā daļā vārdus "saskaņā
ar šā likuma 30.panta trešo daļu attiecīgās pašvaldības budžetā iemaksātā
valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu tiek nodota komisijai"
ar vārdiem "valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu
pašvaldību regulējamās nozarēs saskaņā ar šā likuma 30.panta trešo daļu iemaksājama
valsts budžetā un ieskaitāma komisijas kontā Valsts kasē".
2. Papildināt 30.panta trešo daļu ar otro
teikumu šādā redakcijā:
"Šā likuma 8.panta pirmajā daļā minētajā
gadījumā, pašvaldībai noslēdzot līgumu ar komisiju par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā, valsts nodeva
par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu pašvaldību regulējamās nozarēs iemaksājama
valsts budžetā un ieskaitāma
komisijas kontā Valsts kasē, un izmantojama vienīgi komisijas darbības
nodrošināšanai."
3. Papildināt 31.pantu ar piekto daļu
šādā redakcijā:
"(5) Valsts nodevu par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu valsts regulējamās nozarēs un valsts nodevu par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu pašvaldību regulējamās nozarēs šā likuma
8.panta pirmajā daļā minētajā gadījumā, pašvaldībai noslēdzot līgumu ar
komisiju, administrē komisija saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu jomā."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
A.Štokenbergs
Likumprojekta
“Grozījumi likumā „Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem””
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar likuma „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”
(turpmāk – Likums) 8.panta pirmo daļu pašvaldība var noslēgt līgumu ar
Komisiju par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu attiecīgās pašvaldības
administratīvajā teritorijā, vienlaicīgi paredzot, ka saskaņā ar Likumu
attiecīgās pašvaldības budžetā iemaksātā valsts nodeva par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu tiek nodota Komisijai. Tādejādi, noslēdzot attiecīgu
līgumu, rodas situācija, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs valsts nodevu
par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu pašvaldības regulējamās nozarēs
sākotnēji iemaksā pašvaldības budžetā, no kura saskaņā ar Likumu tā ir
jāiemaksā valsts budžetā Komisijas darbības nodrošināšanai, radot papildus
administratīvo slogu pašvaldībai valsts nodevas administrēšanā. Saskaņā ar likumu „Par
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” regulatora darbību finansē no
ieņēmumiem, kas gūti, iekasējot valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu. Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likmi latos
atsevišķi katram regulējamās nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam nosaka
Ministru kabinets, pamatojoties uz sabiedrisko pakalpojumu gada neto
apgrozījumu un regulatora darbības nodrošināšanai nepieciešamajiem
izdevumiem. Spēkā esoši normatīvie aktu nenosaka, kas veic valsts nodevas par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu administrēšanu, tādejādi neparedzot
tiesiskos instrumentus valsts nodevas iekasēšanai tās nemaksāšanas gadījumā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka pašvaldībai noslēdzot līgumu ar komisiju par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu attiecīgās pašvaldības administratīvajā
teritorijā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu pašvaldību
regulējamās nozarēs uzreiz tiek iemaksāta valsts budžetā (ieskaitīta komisijas kontā Valsts kasē) Komisijas
darbības nodrošināšanai un kā minēto valsts nodevu administrē Komisija. |
3. Cita informācija |
|
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi
un administratīvo procedūru vienkāršošana |
Likumprojekts optimizē valsts nodevas par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu maksāšanas kārtību un deleģē Komisijai tiesības veikt
valsts nodevas administrēšanu. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
|
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Izmaiņas budžeta
ieņēmumos nerada |
|
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta
izdevumos nerada |
|
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
|||
6. Cita informācija |
|
|
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Cita informācija |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar budžeta likumprojektu paketē iekļautajiem likumprojektiem, jo tas paredz optimizēt kārtību, kādā valsts nodeva par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu tiek iemaksāta valsts budžetā, kā arī
nosaka, kas administrē minēto valsts nodevu. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|||
5. Cita informācija |
|
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
5. Cita informācija |
|
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas
netiek radītas, tiek paplašinātas Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā
akta projekta publikācija Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas mājas
lapā. Publikācija „Latvijas Vēstnesī” pēc likumprojekta pieņemšanas. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt tiesā normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
|
Ekonomikas ministra
vietā –
īpašu uzdevumu
ministrs Eiropas
Savienības līdzekļu
apguves lietās N.Broks
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
I.Vanaga |
I.Apsīte |
29.08.2007. 13:00
780
J.Stepiņš
7097229,
janis.stepins@sprk.gov.lv