Likumprojekts
Grozījumi Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likumā
Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
2., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 14.nr.; 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.panta pirmo daļu ar 5.punktu šādā
redakcijā:
"5) Valsts meža dienests."
2. Papildināt likumu ar 10.1 pantu
šādā redakcijā:
"10.1 pants.
Meža īpašnieka (valdītāja) pienākumi ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā
(1) Meža īpašnieka (valdītāja) pienākums ir nodrošināt
ugunsdrošības prasību ievērošanu mežā.
(2) Meža īpašnieks (valdītājs) pēc Valsts meža
dienesta amatpersonas vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta inspektora
pieprasījuma veic meža ugunsgrēka vietas uzraudzību pēc meža ugunsgrēka
likvidācijas."
3. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Valsts ugunsdrošības uzraudzību veic Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta valsts ugunsdrošības uzraudzības
inspektori, bet mežos un meža zemēs – Valsts meža dienesta amatpersonas. Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieks vienlaikus ir galvenais valsts
ugunsdrošības uzraudzības inspektors, bet viņa vietnieki – galvenā valsts
ugunsdrošības uzraudzības inspektora vietnieki."
4. Izteikt 14.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ugunsgrēka dzēšanu un glābšanas darbus vada
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta augstākā amatpersona, kura
ieradusies notikuma vietā. Līdz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta
struktūrvienības ierašanās brīdim ugunsgrēka dzēšanu un glābšanas darbus vada
tā ugunsdrošības, ugunsdzēsības un glābšanas dienesta augstākā amatpersona (mežā
un meža zemēs – Valsts meža dienesta atbildīgā amatpersona), kura ir notikuma
vietā."
5. Papildināt II nodaļu ar 20.1 pantu
šādā redakcijā:
"20.1 pants.
Meža ugunsdzēsība
(1) Meža ugunsdzēsība ir pasākumu komplekss, kas mežā
un meža zemēs nodrošina meža ugunsgrēka vietas atklāšanu, ugunsgrēka
ierobežošanu un likvidāciju un ugunsgrēka vietas uzraudzību.
(2) Meža ugunsdzēsības darbus un Valsts meža
dienesta un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sadarbības kārtību,
veicot meža ugunsgrēku ierobežošanas un likvidācijas darbus, nosaka Ministru
kabinets."
6. Izteikt 25.panta pirmās daļas 3.1 punktu
šādā redakcijā:
"31) kopīgi ar Valsts meža dienestu
veikt meža ugunsgrēku ierobežošanas un likvidācijas darbus;".
7. Izteikt pārejas noteikumu 6.punktu šādā redakcijā:
"6. Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienests šā likuma 25.panta
pirmās daļas 3.1 punktā noteiktās funkcijas sāk pildīt:
1) 2011.gada 1.janvārī – Aizkraukles,
Daugavpils, Jēkabpils, Krāslavas, Kuldīgas, Liepājas, Preiļu un Saldus rajonā;
2) 2013.gada 1.janvārī – Alūksnes,
Balvu, Bauskas, Dobeles, Gulbenes, Jelgavas, Madonas, Valkas un Valmieras rajonā;
3) 2015.gada 1.janvārī – Cēsu,
Limbažu, Ludzas, Rēzeknes, Rīgas, Ogres, Talsu, Tukuma un Ventspils rajonā."
8. Papildināt pārejas
noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:
"7. Šā likuma 20.1
panta otrajā daļā paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2008.gada
31.martam."
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta ”Grozījumi
Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā”
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005. gada 20. oktobrī Saeimas pieņemtajā likumā “Par
valsts budžetu 2006. gadam”, kā arī 2006. gada 19. decembrī Saeimas
pieņemtajā likumā “Par valsts budžetu 2007. gadam” finansējums augstāk
minētajiem pasākumiem nav paredzēts, tādēļ ar 2007. gadu Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienests nevar uzsākt organizēt un veikt meža ugunsgrēku
ierobežošanas darbus. Likumprojekts
„Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā”, kurā paredzēta mežu
ugunsgrēku ierobežošanas funkciju pārņemšanas pārcelšana par vienu gadu netika
saskaņots ar Zemkopības ministriju. Vienojoties zemkopības ministram ar
iekšlietu ministru, kā arī Valsts meža dienestam ar Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienestu, panākta vienošanās par jaunu mežu ugunsgrēku
ierobežošanas modeli, veicot šo funkciju abiem dienestiem kopīgi. 2007. gada
31. maijā Valsts sekretāru sanāksmē (prot.Nr.21, 16.§) izsludināta Vienotas
valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanas koncepcija 2009.
- 2014. gadam, kura aizstās ar 2004.gada 26.maija Ministru kabineta rīkojumu
nr.343 atbalstīto koncepciju, kura ir zaudējusi aktualitāti. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts uzdod mežu ugunsgrēku ierobežošanu veikt Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestam kopā ar Valsts meža dienestu Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā, kā arī ar Pārejas noteikumiem noteikt šīs
funkcijas ieviešanas grafiku, precizējot spēkā esošo Pārejas noteikumu 6.
punktu. |
3. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Uzlabojot
meža ugunsgrēku ierobežošanas mehānismu un atjaunojot tehniskos resursus,
samazināsies kaitējums videi. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
3270 (VMD) |
9799 (VUGD) 3270 (VMD) |
4 696 (VUGD) 2830 (VMD |
3. Finansiālā
ietekme |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
-3270 (VMD) |
- 9799 (VUGD) -3270 (VMD) |
- 4696 (VUGD) -2830 VMD |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam 2007.gadā
valsts budžetā ir paredzēti Ls 22 449 813 ugunsgrēku dzēšanai,
neatliekamo avārijas seku likvidēšanai un glābšanas darbu veikšanai.
1. 2010. gads: 2.1. Izdevumi
kapitālieguldījumiem (ugunsdzēsības automobiļu iegāde meža ugunsgrēku
dzēšanai, viena automobiļa cena 130 tūkst. Ls): 130 x 44 = 5720 tūkst Ls. 2.2. Izdevumi
kapitālieguldījumiem (ugunsdzēsības un glābšanas aprīkojuma iegāde, t.sk.
sakaru līdzekļi, rokas instrumenti, uzkabināmie smidzinātāji, teltis) Ls 195 t.Ls; Kopējie izdevumi automobiļu, aprīkojuma un iekārtu iegādei Ls 5915 t.Ls 2.4. Uzturēšanas
izdevumi (personāla atalgojums – vada komandiera vietnieks, autovadītājs, 2
ugunsdzēsēji-glābēji – 4 cilv. 4 maiņas) uz 44 automobiļiem: 3512 t.Ls; 2.5. Uzturēšanas
izdevumi (formastērpu, spectērpu, ekipējuma iegāde 740 Ls vienam cilvēkam): 44x4x740=130 t.Ls; 2.6. Uzturēšanas
izdevumi (automobiļu apkopes un ekspluatācijas izdevumi 3039Ls gadā vienam automobilim): 44x3039= 134 t.Ls; 2.7. Uzturēšanas
iedevumi (komunālie maksājumi 13 no jauna uzbūvētiem depo – 8290 Ls gadā
vienam depo): 13x8290=108 t.Ls. Kopējie uzturēšanas izdevumi 2010. gadā 3884 t. Ls. Kopā 2010.
gadā: 9799 t.Ls. Valsts
meža dienestam 2007.gadā meža ugunsdrošības uzraudzības un
ugunsgrēku ierobežošanas funkcijas nodrošināšanai kārtējiem izdevumiem ir
paredzēts finansējums Ls 1 345 715 (tai skaitā atalgojumam Ls
596 160, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām Ls
143 615 un pārējiem kārtējiem izdevumiem Ls 605 940). Valsts meža dienestam 2009. un turpmākajiem gadiem papildus
nepieciešams finansējums: 1.
Kapitāliem izdevumiem: a) Uguns apsardzības nodrošināšanai vidēji gadā jāiegādājas: ūdens
sūkņi 35 gab. – Ls 280 gab.; motorzāģi
10 gab. – Ls 300 gab.; ūdens smidzinātāji 100 gab. – Ls 89 gab.; ūdens šļūtenes 3.5 km – Ls 1400
par km; radiosakari (rācijas) 30 gab. – Ls 280 gab.) – Aprēķins:
(35×280)+(10×300)+(100×89)+(3.5×1400)+(30×280) = 35 tūkst. Ls/gadā; b) saskaņā ar grozījumiem
Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā, Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienests reāli funkciju pārņemšanu veiks no 2011.-2015. gadam. Lai
VMD laika posmā līdz 2011. gadam nodrošinātu uguns apsardzības funkciju, VMD
nepieciešams iegādāties 8 jaunas ugunsdzēsības automašīnas (attiecīgi tiks
norakstītas nolietotās). Vienas automašīnas aptuvenā cena Ls 110 tūkst.
Plānots iegādāties 4 mašīnas gadā. Aprēķins: 110 000×8/2=440 tūkst. Ls/gadā Kopā
kapitāliem izdevumiem ik gadus papildus nepieciešams finansējums Ls
35 tūkst un vienreizējam pasākumam ugunsdzēsības automašīnu iegādei Ls
440 tūkst 2009. un 2010. gadā 2. Uzturēšanas izdevumiem 2.1. atalgojums kopā: atalgojums uguns apsardzībā nodarbinātajiem kopā Ls 1 953 718
(sezonas darbinieku darba alga un piemaksas uguns apsardzībā iesaistītajiem
darbiniekiem ( gan sezonas, gan štata) atbilstoši MK 20.12.2005. noteikumu
Nr. 995 18. punktam. Darba samaksas aprēķins sezonas darbiniekiem veikts
atbilstoši 03.05.2005. MK noteikumiem Nr. 310 „Noteikumi par amatu
klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts tiešās
pārvaldes iestādēs” un pamatojoties uz noteikto mēnešalgu grupu MK
20.12.2005. noteikumiem Nr. 995 (6. grupa) pirmās kvalifikācijas pakāpei.
Aprēķini veikti atbilstoši 1. kvalifikācijas pakāpes maksimālajai algai
Ls 305). 1) ugunsbīstamais periods tiek noteikts 6 mēneši (sezona). Sezonā tiek
nodarbināti 828 sezonas darbinieki; 2)piemaksa sezonas darbiniekiem atbilstoši MK noteikumu 995 18. punktam
līdz 25 % – Aprēķins: 305×0,25=76,25 Ls 3) kompensācija par neizmantoto atvaļinājumu, kas ir 48 % no mēnešalgas
fonda - Aprēķins – a) kompensējamo dienu skaits par mēnesi 1,67 (vispār 20 atvaļinājuma
darba dienas/ 12 mēneši); b) sezonas darbinieki strādā 6 mēnešus (1,67×6); c) Vidējais darba dienu skaits mēnesī -21; d) kompensācija par neizmantoto atvaļinājumu 10/21=0,48 no mēneša darba
samaksas; e) kopējais sezonas darbinieku apmaksājamo mēnešu skaits - 6,48. 4) KOPĀ atalgojums sezonas darbiniekiem – Aprēķins: 828× (305+76,25)
×6,48=2 045 574. 5) piemaksas uguns apsardzībā iesaistītajiem štata darbiniekiem 6
mēnešos: a) mežsargu skaits 698; vidējā alga Ls 400; piemaksa atbilstoši MK
noteikumu Nr. 995 18. punktam līdz 25 % - Aprēķins: 698×400×0,25×6=418800 b) citi speciālisti (inženieri, MUS vadītāji, mežziņi un vietnieki) –
114; vidējā alga Ls 500; piemaksa atbilstoši MK noteikumu Nr. 995 18. punktam
līdz 25 % - Aprēķins:114×500×0,25×6=85500. 6) kopā nepieciešamais atalgojums. Aprēķins:2045574+418800+85500=2549874; 7) papildus nepieci
ešamais finansējums atalgojumam. Aprēķins:
2549874-596160=1953714 2.2. valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas: 1) kopā nepieciešamās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās
iemaksas. Aprēķins: 2549874×24.09% =614265; 2) papildus nepieciešamais finansējums sociālās apdrošināšanas
iemaksām. Aprēķins: 614265-143615=470650 Kopā papildus nepieciešamais finansējums atlīdzībai Aprēķins: 1 953 714+470 650=2 424 tūkst. Ls/gadā; 2.3. pārējie kārtējie izdevumi: 1) specializēto automašīnu uzturēšana. 2006. gada beigās VMD tika iegādātas 58 specializētas vieglās
automašīnas meža un kūlas ugunsgrēku dzēšanai par ES Struktūrfondu
finansējumu. Saskaņā ar Lauku attīstības plānu par ES līdzekļiem 2008. gadā plānots
iegādāties papildus 57 specializētās automašīnas (kopskaitā 115). VMD ir
veicis aprēķinus par papildus nepieciešamo finansējumu specializēto
automašīnu uzturēšanai. Kopsummā ekspluatācijas izdevumi ir Ls 259 (116+143)
tūkst. Ls t.sk.: a) izdevumi degvielai (8 mēneši nobraukums mēnesī 1500 km vidējais
degvielas patēriņš 12l/100 km, vidējā degvielas cena Ls 0,70) – Aprēķins: 12×1500/100×0,7×8×115=116 tūkst. Ls/gadā; b) OCTA un KASKO apdrošināšana (uz automašīnu Ls 862), sagatavošana
sezonas uzsākšanai un tekošie remonti vidēji Ls 380 uz automašīnu – Aprēķins: (862+380) ×115=143 tūkst. Ls/gadā; 2) 186 uguns novērošanas torņu apsekošana (tehniskās
ekspertīzes) un sagatavošana darbam sezonā (vidēji uz torni Ls 600) –
Aprēķins: 186×600=112 tūkst Ls/gadā. izdevumi Kopā
uzturēšanas izdevumiem papildus nepieciešams Ls 2795 tūkst. gadā Aprēķins: 2 424+259+112=2 795 tūkst. Ls/gadā Pavisam kopā Valsts meža dienestam papildus
nepieciešams finansējums |
22 450 1 346 |
|
35 440 475 1954 470 259 112 2795 3270 |
9 799 35 440 475 1954 470 259 112 2795 3270 |
35 0 35 1954 470 259 112 2795 2830 |
6. Cita informācija |
Valsts meža dienests plāno pārdalīt Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestam pakāpeniskai meža ugunsgrēku
ierobežošanas funkcijas pārņemšanai tikai darba kārtībā esošās ugunsdzēsības
autocisternas meža ugunsgrēku dzēšanai – pavisam apmēram 20 autocisternas.
Sakarā ar to, likumprojekts paredz pārcelt meža ugunsgrēku ierobežošanas
darbu organizēšanas un veikšanas funkcijas pārņemšanas uzsākšanas laiku,
funkcija netiks nodota Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam sākot ar
2007.gada 31.decembri (Likuma pārejas noteikumu 6.punkts). Līdz ar to meža
ugunsgrēku ierobežošanas darbu organizēšanu un veikšanu turpinās Valsts meža
dienests. Pamatojoties uz Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likuma pārejas noteikumu 6.punktu vairāku gadu garumā Valsts
meža dienestam netika piešķirti finanšu līdzekļi iepriekš minētās funkcijas
nodrošināšanas attīstībai, tai skaitā uguns novērošanas torņu atjaunošanai,
tehnikas un inventāra iegādei, kā arī darba samaksas reformai. Tāpēc,
atliekot minētās funkcijas pārņemšanu, Valsts meža dienestam nepieciešami
papildus finanšu resursi meža ugunsgrēku ierobežošanas darbu veikšanai. Valsts meža dienestam 2007.gadā netika
pilnībā piešķirts finansējums valsts pārvaldē nodarbināto darba samaksai
atbilstoši Ministru kabineta 20.12.2005. noteikumiem Nr.995 „Noteikumi par
tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu
komisijas un Centrālās zemes komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un
kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju” (Noteikumi
Nr.995). Pašlaik ugunsnedrošajā laika posmā VMD meža
ugunsdzēsībā nodarbinātajiem plānota minimālās mēnešalgas apmērā, t.i. Ls
120, bet saskaņā ar klasifikāciju, kas veikta atbilstoši Ministru kabineta
03.05.2005. noteikumiem Nr.310 „Noteikumi
par amatu klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts
tiešās pārvaldes iestādēs” (43.amatu saime I līmenis), (saskaņoti ar
Zemkopības ministriju 12.12.2006. un Valsts kanceleju 13.12.2007.) un
noteikto mēnešalgu grupu atbilstoši Noteikumiem Nr.995 (6.grupa) mēnešalgas
diapazons pirmajai kvalifikācijas pakāpei ir no Ls 140 līdz Ls 305 (vidēji Ls
222,50). Pie tam saskaņā ar Noteikumu Nr.995 18.punktu VMD ierēdnis un
darbinieks par darbu īpašos apstākļos (ugunsgrēku dzēšana), kas saistīti ar
paaugstinātu risku viņa drošībai un veselībai saņem piemaksu līdz 25% no
noteiktās mēnešalgas. Ņemot vērā iepriekš minēto VMD 2008.gadā
papildus nepieciešams finansējums Papildus nepieciešamais
finansējums meža ugunsgrēku atklāšanas funkcijas nodrošināšanai tika iekļauts
aktualizētajā Zemkopības ministrijas darbības stratēģijā 2007. – 2009.gadam,
kā arī iekļauts 2008.gada budžeta pieprasījumā kā VMD prioritārais pasākums
(). Jautājumu par
likumprojekta realizēšanai papildus nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu
piešķiršanu 2009.gadā un turpmākajos gados ir jāizskata
Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu
pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un
izskatīšanas procesā. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
1. Ministru kabineta noteikumi par kārtību,
kādā Valsts meža dienests un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests veic
meža ugunsgrēku ierobežošanu. Noteikumi paredzēs, ka Valsts meža dienests
nodrošina mežā un meža zemē izcēlušos ugunsgrēku atklāšanu (pasākumu
komplekss, kuru rezultātā tiek noskaidrota precīza ugunsgrēka atrašanās
vieta), saņemot informāciju par meža ugunsgrēku, izbrauc uz notikuma vietu ar
vieglo tehniku un uzsāk ugunsgrēka ierobežošanu (lokalizāciju) (meža
ugunsgrēka dzēšanas darbu stadija, kad ir apturēta ugunsgrēka tālāka
attīstība un radīti priekšnosacījumi tā likvidācijai) un, ja iespējams, tā
likvidāciju(meža ugunsgrēka dzēšanas darbu stadija, kad tiek dzēstas
atsevišķas, ar atklātu liesmu degošas ugunsgrēka cilmvietas meža ugunsgrēka
platības perimetra iekšpusē). Ja Valsts meža dienests nevar ierobežot
ugunsgrēku, izbrauc Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests ar smago
ugunsdzēsības tehniku un pārņem ugunsgrēka ierobežošanas (lokalizācijas) un
likvidācijas darbus.. (Līdz 2008. gada 31. martam, nosakot to ar Pārejas
noteikumiem). 2. Grozījumi 2004. gada 17. februāra
Ministru kabineta noteikumos Nr. 82 „Ugunsdrošības noteikumi”, precizējot un
papildinot ugunsdrošības prasības mežā (noteikumu 4. nodaļa), kā arī nosakot
sekojošu ugunsdrošības profilaktisko pasākumu veikšanu mežos: 1) mineralizēto joslu ierīkošanu, kopšanu un
brīdinājuma zīmju uzstādīšanu; 2) meža ceļu uzturēšanu lietošanas kārtībā
(risu, kas dziļākas par 25 centimetriem pielīdzināšana, planēšana); 3) risu izlīdzināšanu uz kvartālstigām un
grāvju atbērtnēm vietās, kur tas nepieciešams ugunsapsardzības vajadzībām; 4) ugunsdzēsības automašīnu piekļūšanas
ūdenskrātuvēm un dabīgām ūdens ņemšanas vietām nodrošināšanu; 5) stigu tīrīšanu”. 3. Grozījumi Valsts meža dienesta likumā, papildinot 7. pantu
„Dienesta amatpersonu tiesības” ar jaunu daļu, nosakot, ka Valsts meža dienesta
amatpersonām ir tiesības uzraudzīt ugunsdrošības prasību ievērošanu un
ugunsdrošības profilaktisko pasākumu veikšanu mežos. |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar.. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||||
5. Cita informācija |
Konsultācijas nav
notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas
esošo institūciju funkcijas. |
|||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks iekļauts Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” |
|||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
Iekšlietu ministrs I.
Godmanis
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora v.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume
|
I.Šnepsta
|
T.Stragova
|
L.Zandovskis
|
|
|
|
|
15.08.2007 13:48
2452
L.Zandovskis, 7075835
linards.zandovskis@vugd.gov.lv