Likumprojekts
Grozījums likumā "Par nodokļiem un nodevām"
Izdarīt likumā "Par
nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.;
1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2.,
6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9., 13., 20.,
24.nr.; 2007, 3., 7., 12.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 11.panta
otro daļu ar 86.punktu šādā redakcijā:
"86) par
kravas transportlīdzekļu rindas organizēšanu pirms robežkontroles punktiem
speciāli izveidotos stāvlaukumos."
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Anotācija par likumprojektu
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz uz Latvijas- Krievijas robežas, kura vienlaikus ir arī
Eiropas Savienības ārējā robeža ar Krieviju, jau ilgu laiku pastāv kritiska
situācija, jo kravas transportlīdzekļu apjoms pēdējos gados ir ļoti strauji
pieaudzis. Rindā uz izbraukšanu no Latvijas bieži stāv pat 1000 kravas
transportlīdzekļu. Tāpat pirms Latvijas Krievijas robežšķērsošanas punktiem
valstij nepieder zeme, uz kuras būtu iespējams izbūvēt kravas transportlīdzekļu
stāvlaukumus, tāpēc šādi stāvlaukumi tiks iznomāti no privātīpašniekiem. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ņemot vērā to,
ka valstij pirms Latvijas Krievijas robežšķērsošanas punktiem nepieder
zeme, uz kuras būtu iespējams izbūvēt kravas transportlīdzekļu stāvlaukumus
un tie būs jāiznomā no privātīpašniekiem, kā arī to, ka stāvlaukuma
operatoram būs jānodrošina operacionālā satiksmes vadība, kas ietver sevī
rindas veidošanu un sadalīšanu, tad lai nodrošinātu finansējumu stāvlaukumu
nomai, uzturēšanai un stāvlaukumu operatora darbībai ir nepieciešams veikt
grozījumu likumā Par nodokļiem un nodevām, paredzot jaunu nodevas objektu. |
3. Cita informācija |
Novirzot kravas
transportlīdzekļu rindu speciāli izveidotajos stāvlaukumos pirms Terehovas-
Grebņevas robežkontroles punktiem, tiks uzlabota satiksmes drošība, jo
pašlaik kravas transportlīdzekļu rindu dēļ, transportlīdzekļu kustība notiek
vienā joslā. Kravas transportlīdzekļu rindas apgrūtina pierobežas pagastu
iedzīvotāju dzīvi, pierobežas ceļus padarot satiksmei neizbraucamus un
bīstamus. Termināla teritorijā tiks radīti attiecīgi apstākļi, lai, gaidot
savu robežšķērsošanas kārtu, kravas transportlīdzekļu vadītāji varētu normāli
atpūsties, nomazgāties un paēst, kā arī būtu pasargāti no dažāda veida
noziedzīgām darbībām, kas tos apdraud. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks sakārtota
kravas transportlīdzekļu loģistika pierobežas zonā un uzlabota satiksmes
organizācija, paaugstināta satiksmes drošība un tiks radīti labāki darba un sadzīves
apstākļi autovadītājiem. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiks samazināta
ietekme uz vidi pierobežas zonā ar sausajiem atkritumiem. |
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
(tūkst. latu)
|
|||||||
Rādītāji |
Kārtē-jais gads
2007 |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
0
|
1.400
|
1.400
|
1.400
|
1.400
|
||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
0
|
1.400
|
1.400
|
1.400
|
1.400
|
||
3. Finansiālā
ietekme |
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Pamatojoties uz Valsts robežsardzes sniegto informāciju 2006.gadā
Terehovas robežkontroles punktu ir šķērsojuši 138 398 kravas
transportlīdzekļi. Ņemot vērā, ka kravas transportlīdzekļu skaits pie
robežkontroles punktiem pieaug, Satiksmes ministrija savos aprēķinos par
pamatu ņem to, ka Terehovas robežkontroles punktu ik gadu šķērsos 140 000
kravas transportlīdzekļi, kā arī to, ka noteikumu projektā par rindas
organizēšanu speciāli izveidotajos stāvlaukumos ir noteikta nodeva 10 Ls
apmērā, tad sareizinot prognozējamo kravas transportlīdzekļu skaitu
(140 000) ar nodevas likmi (10 Ls) iegūst 1.400 tūkst. latu.
|
||||||
6. Cita informācija |
Laukuma
noma 1000000 Ls
Operatora izdevumi
250000 Ls Vienreizējie
ieguldījumi: Mēbeles darba vietu
aprīkošanai 2500 Ls Datori, t.sk.
printeri 1300 Ls Mobilie telefoni
100 Ls Rācijas ar četrām
darba stacijām 150 Ls Kopējamie aparāti
900 Ls Telefona aparāti
70 Ls Skuteri iekšējam
transportam 1000 Ls Mikroautobusi 20
000 Ls Vieglās automašīnas
11 500 Ls Darba apģērbi
(ziemas un vasaras) 3300 Ls Kopā: 40 820 Ls Tekošie izdevumi: Darba alga
115 500 Ls/gadā Nodokļi
34 650 Ls/gadā Apsardze
72 000 Ls/gadā Transporta
ekspluatācijas izdevumi 17 000 Ls/gadā Kopā: 230 150 Ls/gadā Laukuma uzturēšanas
izdevumi 73 000 Ls Mehāniskā laukuma
slaucīšana 1x mēnesī 8 mēnešus 1416 Ls x 8=
11 328 Ls Atkritumu izvešana 600-1000 Ls/mēnesī=
12 000 Ls Laukuma
apgaismojums (elektrība un ekspluatācija) - 10 000 Ls Sniega tīrīšana 100 m2=
2,94 Ls 1000 x 2,94 Ls
(viena reize) Pieņemot, ka gadā
sniegs jātīra 10x, kopā: 29 400 Ls Laukuma kaisīšana
ar pretslīdes materiālu 502 Ls x 5 x 4=
10 040 Ls Pieņemot, ka ziemas
apstākļos katru nedēļu 5 mēnešus gadā laukums vienu reizi būtu jānokaisa Rezerve
77 000 Ls (Kas sastāda apmēram 5% no kopējās plānotās iekasētās summas) Kopā: 1.400000 Ls 1.400000 Ls
/ 140 000 (kravas transportlīdzekļu skaits)= 10 Ls (nodevas likme)
|
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
-Tiks izdarīts
grozījums likumā Par autoceļiem, paredzot Ministru kabinetam deleģējumu
izdot noteikumus Noteikumi par kravas transportlīdzekļu rindas organizēšanu
un nodevas iekasēšanu speciāli izveidotajos stāvlaukumos pirms Terehovas un
Grebņevas robežkontroles punktiem un maksas iekasēšanu. -Tiks izdoti
Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par kravas transportlīdzekļu rindas
organizēšanu un nodevas iekasēšanu speciāli izveidotajos stāvlaukumos pirms
Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktiem un maksas iekasēšanu. Šis
noteikumu projekts tiks izstrādāts, lai sakārtotu kravas transportlīdzekļu
loģistiku pierobežas zonā un uzlabotu satiksmes organizāciju, paaugstinātu
satiksmes drošību un radītu labākus darba un sadzīves apstākļus
autovadītājiem, kā arī lai izpildītu 2007.gada 20.februāra Ministru kabineta
sēdes protokolā Nr.14 44.§ 2.5.apakšpunktā noteikto. |
Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
|
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
-Latvijas
Republikas Valdības un Krievijas Federācijas Valdības 1995.gada 22.februāra
Nolīgums par sadarbības principiem un savstarpējo attiecību nosacījumiem
transporta jomā. -Latvijas
Republikas Valdības un Krievijas Federācijas Valdības 1995.gada 22.februāra
Nolīgums par starptautisko automobiļu satiksmi. -Latvijas
Republikas Valdības un Uzbekistānas Republikas Valdības1995.gada 6.jūnija
Nolīgums par sadarbības principiem transporta jomā. -Latvijas
Republikas Valdības un Uzbekistānas Republikas Valdības 1996.gada 23.maija
Nolīgums par starptautisko automobiļu satiksmi. |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.) norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
- |
- |
- |
- |
5. Cita informācija |
- |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā
akta projektu
|
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav notikuši. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu valsts vai
pašvaldību institūciju radīšana vai esošo institūciju funkciju paplašināšana
nav nepieciešama. Normatīvā akta izpildi veic Satiksmes ministrija un valsts
akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot
likumprojektu laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības. Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, ir piemērojams
vispārējais administratīvais process un pieņemtos lēmumus ir iespējams
pārsūdzēt Satiksmes ministrijā vai administratīvajā tiesā. |
4. Cita informācija |
- |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
2007.09.14. 13:45.1203
Z.Libeka, 7028032, zane.libeka@lvceli.lv