Likumprojekts
Grozījumi
Dabas resursu nodokļa likumā
Izdarīt Dabas resursu
nodokļa likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 2.nr.; 2007, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Plastmasas
maisiņiem, ko pircēja
ērtības vai reklāmas noformējuma dēļ iepakotu vai neiepakotu preču vai produktu
kopumam (pirkumam) pievieno tirgotājs, ja par šo iepakojumu no pircēja netiek
iekasēta atsevišķa samaksa, papildus nodokļa likmei, kas noteikta šā likuma
7.pielikumā, piemēro arī nodokļa papildlikmi, kas noteikta šā likuma 24.pantā.
Papildlikmi nepiemēro maisiņiem, kas izgatavoti no bioplastmasas."
2. Papildināt 8.pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā:
"(8) Atbrīvojums no nodokļa
samaksas neattiecas uz nodokļa papildlikmi, kas noteikta saskaņā ar šā likuma
4.panta piekto daļu."
3. Papildināt 23.1 pantu ar piekto
daļu šādā redakcijā:
"(5) Realizējot akmeņogles, koksu un lignītu
(brūnogles) personai, kurai ir licence elektroenerģijas ražošanai vai licence
siltumenerģijas un elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā, ievērojot
šā panta ceturto daļu, nodokļa maksātājs piemēro 0 procentu nodokļa likmi. Ja
akmeņogles, koksu un lignītu (brūnogles) šajā pantā minētā persona
(energoapgādes komersants) izmanto citiem mērķiem, nevis elektroenerģijas
ražošanai vai siltumenerģijas un elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas
procesā, tā maksā nodokli atbilstoši šā likuma 9.pielikumā noteiktajām nodokļa
likmēm."
4. Papildināt 24.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Plastmasas maisiņiem šā likuma
4.panta piektajā daļā minētajā gadījumā piemēro šādu papildlikmi:
1) maisiņiem ar
plastmasas plēves biezumu līdz 12 mikroniem divi lati par
vienu kilogramu;
2) maisiņiem ar
plastmasas plēves biezumu, lielāku par 12 mikroniem 0,20 latu
par vienu kilogramu."
5. Papildināt 27.pantu ar trīspadsmito daļu šādā
redakcijā:
"(13) Personas, kuras
maksā nodokļa papildlikmi par plastmasas maisiņiem šā likuma 4.panta piektajā daļā minētajā
gadījumā, pārskatu Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē nesniedz, bet
reizi gadā deklarē izlietoto maisiņu apmēru par iepriekšējo gadu Valsts vides
dienestā līdz nākamā gada 20.janvārim."
6. Izteikt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
''Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām
1. Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2003.gada 13.oktobra Direktīvas 2003/87/EK, ar kuru nosaka sistēmu
siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas kvotu tirdzniecībai Kopienā un groza
Padomes direktīvu 96/61/EK;
2) Padomes 2003.gada
27.oktobra Direktīvas 2003/96/EK, kas pārkārto Kopienas noteikumus par nodokļu
uzlikšanu energoproduktiem un elektroenerģijai;
3) Padomes 2004.gada
29.aprīļa Direktīvas 2004/74/EK, ar ko groza direktīvu 2003/96/EK par dažu
dalībvalstu iespēju piemērot nodokļu līmeņa pagaidu atbrīvojumus vai
samazinājumus attiecībā uz enerģētikas produktiem un elektroenerģiju.
2. Saskaņā
ar Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 22.jūnija Direktīvu 98/34/EK, ar ko
nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu jomā, un
Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.jūlija Direktīvu 98/48/EK, ar kuru
groza Direktīvu 98/34/EK, kas nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko
standartu un noteikumu jomā, tiesību normas saskaņotas ar Eiropas Komisiju un
Eiropas Savienības dalībvalstīm."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Vides ministra vietā
labklājības ministre
D.Staķe
par
likumprojektu Grozījumi Dabas resursu
nodokļa likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pēdējos septiņos gados palielinājies plastmasas
iepakojuma daudzums. Pirms septiņiem gadiem kopējā iepakojuma tirgū 29
procentus aizņēma papīra iepakojums, tagad vairs 13 procentus. Savukārt
plastmasas iepakojuma izmantošana šajā laikā palielinājusies no 19 līdz 25
procentiem. Plastmasa atšķirībā no papīra dabā sadalās ļoti ilgi, bet šobrīd
lētāks ir tieši plastmasas iepakojums. Daļa plastmasas gaismas un ūdens
ietekmē sadalās 10 līdz 20 gados, bet lielākā daļa plastmasu dabiskajā vidē
nesadalās un nepārveidojas, bet piesārņo dabu. Jāatzīmē, ka daudzviet veikalos tiek uztiepta pircējiem
plastmasas maisiņu politika un iegādātās preces bez prasīšanas tiek saliktas
daudzos plastmasas maisiņos, kuri lielākoties vairs nav pēc tam lietošanai
derīgi. Bieži uz pircēju aizrādījumu nelikt preces maisiņos pārdevējas reaģē
ar neizpratni. Savukārt, no otras puses arī pircēji bieži veikalos izmanto
nepārdomāti savu pirkumu ievietošanai neadekvātu maisiņu daudzumu. Tas tāpēc,
ka cilvēki neaizdomājas, kur var novest "plastmasizācija", ja ik
dienu no veikala pārrodas ar neskaitāmiem maisiņiem. Plastmasas iepirkumu maisiņu patēriņam ir tendence
pieaugt, tādejādi pieaug arī atkritumu apjoms, pie kam tādu atkritumu, kuri
sadalās ļoti lēni, un kuru pārstrāde ir samērā sarežģīta un dārga. Vienlaikus
plastmasas maisiņi ir krietni lētāki nekā videi draudzīgākie papīra maisiņi
un daudzkārt lietojamie auduma maisiņi. Tāpēc nepieciešams radīt sistēmu, lai
uzņēmējam antiplastmasas iepakojuma iniciatīva sanāktu pa nullēm ja arī nav
peļņas, lai nebūtu zaudējumu. Likums šobrīd
paredz, ka akmeņoglēm,
koksam un lignītam (brūnoglēm), kuras izmanto elektroenerģijas
ražošanai un siltumenerģijas un
elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā, piemēro 0 % (procentu) nodokļa likmi. Tajā pašā laikā
komersanti, kuriem ir licence elektroenerģijas ražošanai un siltumenerģijas
un elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā, bieži vien iepērk ogles no komersanta Latvijā, kuram līdz ar
to ir jāmaksā dabas resursu nodoklis. Līdz ar to komersantam, kuram ir
licence elektroenerģijas ražošanai un siltumenerģijas un
elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā, netiek piemērota 0 %
(procentu) nodokļa likme. Saskaņā ar to, ka likumprojekta prasību ieviešanas
rezultātā plānots ieņēmumu no dabas resursu nodokļa maksājumiem pieaugums
valsts pamatbudžetā, sākot no 2008.gada, likumprojektu nepieciešams iekļaut budžeta 2008.gadam likumprojektu paketē un virzīt uz Saeimu šīs likumu paketes
ietvaros. |
||||||||||||||
|
Likumprojekts paredz: 1.
aplikt
ar nodokļa papildlikmi plastmasas iepirkuma maisiņus, lai veicinātu to patēriņa
samazināšanu; 2.
realizējot akmeņogles, koksu un lignītu
(brūnogles) personai, kurai
ir licence elektroenerģijas ražošanai vai licence siltumenerģijas un
elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā, nodokļa maksātājs piemēro 0
procentu nodokļa likmi. Par akmeņoglēm, koksu un lignītu (brūnoglēm), ko
minētā persona (energoapgādes komersants) izmanto citiem mērķiem, nevis
elektroenerģijas ražošanai vai siltumenerģijas un elektroenerģijas ražošanai
koģenerācijas procesā, tai jāmaksā nodoklis atbilstoši likuma 9.pielikumā
noteiktajām nodokļa likmēm. |
||||||||||||||
Neskaitot citus ekonomiskos
instrumentus, kas noteikti lielākā daļā Eiropas Kopienas dalībvalstu ar mērķi
samazināt patērētā iepakojuma daudzumu, kā arī izlietotā iepakojuma, kas
nonāk atkritumu poligonos, daudzumu, vairākās valstīs noteikti arī speciāli
nodokļi par plastmasas iepirkumu maisiņiem (apkopota informācija pieejama
EUROPEN 2007.gada jūnijā izdotajā materiālā Economic instruments in
packaging and packaging waste policy). Piemēram, Dānija nodoklis par
plastmasas maisiņiem 2,95 EUR par vienu kilogramu; Ungārija - nodoklis par
plastmasas maisiņiem atkarībā no maisiņa tilpuma 0,01 līdz 0,1 EUR par
vienu gabalu; Malta - nodoklis par
plastmasas maisiņiem 0,14 EUR par vienu gabalu; Īrija - nodoklis par
plastmasas maisiņiem 0,15 EUR par vienu gabalu, bet no 2007.gada 1.jūlija
0,22 EUR par vienu gabalu. Īrijā 2002.gada sākumā polietilēnu maisiņi tika
aplikti ar pietiekoši lielu nodokli, lai piecu mēnešu ilgā periodā
iedzīvotāji samazinātu to lietošanu par 90%. Pircējiem vairs nebija pieejami
bezmaksas maisiņi, bet pastāvēja iespēja tos iegādāties par polietilēna
maisiņiem neraksturīgi lielu summu, tā valdība stimulēja lielveikalus pamazām
atteikties no šī neekoloģiskā iepakošanas veida. Tik krasu atteikšanos no
polietilēna maisiņu izmantošanas nebija gaidījusi pat Īrijas valdība, kas
vairāku gadu garumā bija piedzīvojusi neveiksmes, veicot dažādas izglītošanas
pasākumus, lai samazinātu to nevajadzīgu patēriņu. |
|||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts
veicinās vidi saudzējošu politiku. Likumprojekts
veicinās plastmasas maisiņu pārdomātu un ekonomiski pamatotu izmantošanu. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts
neskar administratīvās procedūras un līdz ar to vienkāršošanu. Likumprojekts ietekmēs komersantus, kuri ražo un ieved
Latvijā plastmasas iepirkumu un reklāmas maisiņus, jo likumprojekta
ieviešanas rezultātā prognozējams, ka samazināsies šo maisiņu nepārdomāts un
nelietderīgs patēriņš, līdz ar to arī pieprasījums pēc tiem. Vienlaikus
prognozējams, ka likumprojekts veicinās bioplastmasas iepakojuma ražošanas
attīstību un šādu materiālu izmantošanas palielināšanos, kas no vides
piesārņošanas un resursu patēriņa viedokļa ir daudz atbalstāmāks nekā
tradicionāli zināmie un izmantotie plastmasas iepirkumu maisiņi ar zemu
plastmasas plēves biezumu, zemu izturību un nelielām iespējām lietot tos
atkārtoti, bieži vien vispār bez šādām iespējām. Vienlaikus, ņemot vērā, ka piemērojot nodokļa
papildlikmi plastmasas iepirkumu maisiņiem, palielināsies ieņēmumi valsts
pamatbudžetā, būs iespējas rast līdzekļus Latvijā darbojošos iepakojumu
materiālu ražotāju darbības pilnveidošanai un inovatīvu tehnisko paņēmienu
attīstībai un pilnveidošanai. No Latvijas vides aizsardzības fonda jau šobrīd
pastāv iespējas saņemt finansējumu projektiem un pasākumiem, kas izglīto un
informē patērētājus par dažādu iepakojumu materiālu veidu ietekmi uz vidi un
cilvēku veselību. |
||||||||||||||
|
Likumprojekts veicinās iedzīvotājus pārdomāti izmantot
plastmasas iepirkumu maisiņus un neņemt tos veikalā bez īpašas vajadzības, kā
arī izvērtēt un izvēlēties izmantot pirkumu nogādāšanai mājās vairākkārt
lietojamus iepirkumu maisiņus (kastes) no materiāliem, kas ir videi
draudzīgāki. |
||||||||||||||
Likumprojekta prasību
ieviešana pozitīvi ietekmēs vidi, jo to īstenojot, ievērojami samazināsies
plastmasas iepirkumu maisiņu patēriņš un to
atkritumu apjoms, tajā skaitā atkritumu apjoms, kas nonāk tam
nepiemērotās vietās un rada būtisku vides piesārņojumu, un tādejādi ietekmē
arī cilvēku veselību un bioloģisko daudzveidību. Likumprojekta prasības
veicinās pircēju izvēli par labu videi draudzīgāku un atkārtoti izmantojamu
iepakojumu lietošanai, piemēram, iepirkumu maisiņu no kartona vai auduma vai
kartona kastu lietošanai. Likumprojekts
paredz, ka, realizējot akmeņogles, koksu un lignītu (brūnogles) personai,
kurai ir licence elektroenerģijas ražošanai vai licence siltumenerģijas un
elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā nodokļa maksātājs piemēro 0
procentu nodokļa likmi. Jau šobrīd spēkā esošais Dabas resursu nodokļa likuma
23.1 pants nosaka, ka akmeņoglēm, koksam un lignītam (brūnoglēm),
kuru izmanto elektroenerģijas ražošanai, kā arī siltumenerģijas un
elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas procesā, piemēro 0 procentu nodokļa
likmi, kā to pieļauj arī atbilstošās Eiropas Padomes 2003.gada 27.oktobra
direktīvas 2003/96/EK, kas pārkārto Kopienas
noteikumus par nodokļu uzlikšanu energoproduktiem un elektroenerģijai un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/74/EK, ar ko groza direktīvu
2003/96/EK par dažu dalībvalstu
iespēju piemērot nodokļu līmeņa pagaidu atbrīvojumus vai samazinājumus
attiecībā uz enerģētikas produktiem un elektroenerģiju. Iepērkot ogles
Latvijā no komersanta, kurš tas ievedis no citas valsts, 0 procentu nodokļa
likmi varēs piemērot tikai komersants, kurš ir saņēmis licenci
elektroenerģijas ražošanai vai licenci siltumenerģijas un elektroenerģijas
ražošanai koģenerācijas procesā, un ogles izmantos tikai šādiem mērķiem. Īstenojot
likumprojektu, komersants, kurš ir saņēmis licenci elektroenerģijas ražošanai
vai licenci siltumenerģijas un elektroenerģijas ražošanai koģenerācijas
procesā, nodokļa 0 procenta likmi varēs piemērot oglēm neatkarīgi, vai ogles
viņš pirks Latvijā vai ārpus. Līdz ar to
likumprojekta nosacījuma ieviešana nepalielinās resursu izmantošanas apjomus,
kas varētu negatīvi ietekmēt apkārtējo vidi, jo Latvijā nav akmeņogļu, koksa
un lignīta (brūnogļu) ieguves vietu. |
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||||
|
tūkst. Ls |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2007.) |
Nākamie trīs gadi (2008. 2010.) |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos Valsts pamatbudžetā tiek plānots
ieņēmumu pieaugums, kas saistīts ar nodokļa papildlikmes piemērošanu
plastmasas maisiņiem. Netiek prognozēta likumprojekta būtiska
finansiāla ietekme uz inflāciju. |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
+ 42,3 |
+ 44,4 |
+ 46,6 |
+ 46,7 |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
+ 42,3 |
+ 44,4 |
+
46,6 |
+
46,7 |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
Nav paredzēti |
Nav paredzēti |
Nav paredzēti |
Nav paredzēti |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
||||||||||||||
6. Cita informācija |
Valsts pamatbudžetā tiek plānots ieņēmumu
pieaugums no nodokļa ieņēmumiem par vienreiz lietojamiem plastmasas
maisiņiem. Saskaņā ar Ekoloģisko sistēmu institūta
2006.gada novērtējumu par plastmasas iepakojuma plūsmām Latvijā, 2005.gadā
Latvijā plastmasas maisiņu, ko pirkumam pievienoja tirgotājs, neatkarīgi no tā, vai par šo
iepakojumu tika iekasēta atsevišķa samaksa, patēriņš bija 18 250 kg.
Ņemot vērā, ka patērētā iepakojuma apjomam ir tendence pieaugt vidēji par 5 %
gadā, var prognozēt, ka 2008.gadā veikalos pircējiem izsniegto un pārdoto
plastmasas iepirkumu maisiņu apjoms varētu sasniegt 21 127 kg,
savukārt, 2009.g. 22 183 kg un 2010.g. 23 292 kg. Tā kā šobrīd nav precīzi noteikts
plastmasas maisiņu apjoms, ko
pircēja ērtības vai reklāmas noformējuma dēļ iepakotu vai neiepakotu preču
vai produktu kopumam (pirkumam) pievieno tirgotājs, neatkarīgi no tā, vai par
šo iepakojumu tiek iekasēta atsevišķa samaksa, atkarībā no plastmasas plēves biezuma, ieņēmumi no nodokļa
samaksas, piemērojot nodokļa papildlikmi plastmasas maisiņiem, aprēķināti,
pieņemot, ka visiem maisiņiem piemēro vienādu nodokļa papildlikmi Rezultātā var prognozēt, ka ieņēmumi no
nodokļa maksājumiem sastādīs : 2008.g. 21 127 x 2,00 (nodokļa likme
par vienu kilogramu) = 42 254 Ls; 2009.g. 22 183 x 2,00 = 44 366 Ls; 2010.g. 23 292 x 2,00 = 46 584
Ls. |
||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus nav jāizdod. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|||||||||||||||
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
paredz likumā noteikto informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
papildināt ar atsauci, ka tiesību
normas saskaņotas ar Eiropas Komisiju un Eiropas Savienības dalībvalstīm
atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 1998. gada 22. jūnija direktīvai
98/34/EK, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko standartu un
noteikumu jomā, un Eiropas Parlamenta un Padomes 1998. gada 20. jūlija
direktīvai 98/48/EK, ar kuru groza Direktīvu 98/34/EK, ar ko nosaka
informācijas sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu jomā (turpmāk
Direktīvas). Likumprojektā
paredzēto atsauci nepieciešams iekļaut likumā, jo sakarā ar tajā minētajām
Direktīvām Dabas resursu nodokļa likums atbilst tehnisko noteikumu statusam
un tas ir jāpaziņo, ievērojot procedūru, Eiropas Komisijai. Spēkā esošais
likums atbilstoši Direktīvu prasībām jau ir atbilstoši Eiropas Komisijā
notificēts, bet likumā nav iekļauta atbilstošā atsauce. To likumā paredz
iekļaut jaunais likumprojekts. Par likumu iepriekš nav saņemti komentāri ne
no Eiropas Komisisjas, ne no citām dalībvalstīm. Arī jaunais likumprojekts
būs jānotificē Eiropas Komisijai atbilstoši Direktīvās noteiktajai kārtībai.
Vides ministrija Ministru kabineta sēdē izskatīto likumprojektu noteiktajā
kārtībā nosūtīs Ekonomikas ministrijai notificēšanai Eiropas Komisijai.
Vienlaikus jāatzīmē, ka likumprojektam atbilstoši Direktīvām nav piemērojams
apturēšanas periods. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
||||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
Likumprojekts neskar šo jomu. |
||||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
|||||||||||||||
Pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē par likumprojektu saņemti komentāri no: Latvijas pašvaldību savienības; Latvijas Tirgotāju asociācijas; Latvijas Iepakojuma asociācijas; Ražošanas komercfirmas Polipaks; SIA Flexoplastic. |
|||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas pašvaldību savienība likumprojektu atbalsta bez iebildumiem. Latvijas Tirgotāju asociācija, Latvijas Iepakojuma asociācija, Ražošanas komercfirma Polipaks un SIA Flexoplastic atbalsta valsts politiku, kas saistīta ar videi draudzīga iepakojuma izmantošanas palielināšanu Latvijā, bet neatbalsta dabas resursu nodokļa papildlikmes ieviešanu tuvākajā laikā likumprojektā noteiktajā apmērā. Minētās asociācijas norāda arī uz nepamatoti mazajiem Latvijā patērētajiem plastmasas maisiņu apjomiem, kas minētie likumprojekta anotācijā. Tomēr Vides ministrija nav ņēmusi vērā izteiktos iebildumus, jo likumprojekts paredz, ka nodokļa papildlikme tiks piemērota tikai plastmasas maisiņiem, ko pircēja ērtības vai reklāmas noformējuma dēļ iepakotu vai neiepakotu preču vai produktu kopumam (pirkumam) pievieno tirgotājs. Līdz ar to likuma grozījumi neskar visus plastmasas maisiņus un plēves, kas tiek izmantotas dažādu preču un produktu iepakošanai, fasējot šīs preces. Savukārt, no SIA Flexoplastic tika saņemti konkrēti priekšlikumi par likumprojekta 1.panta redakciju. Izteiktais priekšlikums tika izvērtēts, ņemts vērā daļēji un iestrādāts likumprojektā. |
||||||||||||||
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedrības domas viedoklis |
Sabiedrība par izmaiņām dabas resursu nodokļa piemērošanā informēta
un arī turpmāk tiks informēta ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību. Sabiedrības viedoklis, ar kuru varēja iepazīties internetā, par
likumprojekta normām ir pozitīvs un sabiedrība jauno iniciatīvu kopumā
atbalsta. |
||||||||||||||
Speciālas konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem, izstrādājot likumprojektu, nav notikušas. Likumprojektu sagatavojot, ir ņemti vērā Eiropas valstu pieredze,
piemērojot vides nodokļus un maksājumus. Izstrādes gaitā tika izmantots
arī EUROPEN 2007.gada jūnijā izdotais
materiāls Economic instruments in packaging and packaging waste policy. |
|||||||||||||||
Nav. |
|||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||
Likumprojekta ieviešanas rezultātā netiks radītas jaunas valsts iestādes.
Esošo iestāžu funkcijas netiks mainītas. Likumprojekta prasību izpildi no valsts puses nodrošinās Vides ministrija
un tās padotībā esošās iestādes un Valsts ieņēmumu dienests. |
|||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks ievietots Vides ministrijas interneta
mājas lapā, publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). Par likuma pieņemšanu sabiedrība ir un tiks informēta ar plašsaziņas
līdzekļu starpniecību. |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
Vides ministrs R.Vējonis
08.10.2007 13:08
2 258
Rudīte Vesere,
67026464, 29488161
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktores p.i. |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
E.Cilinskis |
U.Lapiņš |
V.Puriņš |
R.Vesere |