Likumprojekts
Grozījumi Reģionālās attīstības
likumā
Izdarīt Reģionālās attīstības
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 9.nr.;
2003, 2., 6., 9.nr.; 2005, 7., 8.nr.; 2006, 15.nr.; 2007, 3., 12.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 3.punktu šādā
redakcijā:
"3) teritorijas attīstības indekss sintētisks
rādītājs, kas apkopo atsevišķu teritoriju grupu rādītājus un raksturo
teritorijas attīstības līmeni."
2. Papildināt 14.pantu ar 5., 6. un 7.punktu šādā
redakcijā:
"5) nosaka teritorijas attīstības
indeksa aprēķināšanas un piemērošanas kārtību;
6) nosaka kritērijus valsts budžeta
dotācijas piešķiršanai pašvaldībām un plānošanas reģioniem Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai;
7) nosaka mērķdotāciju investīcijām
pašvaldībām piešķiršanas un izlietošanas kārtību."
3. 16.1 pantā:
papildināt pirmo daļu ar 3.1 punktu
šādā redakcijā:
"31) izvērtē un sniedz
atzinumus par reģionāla un vietēja līmeņa attīstības plānošanas dokumentu
savstarpējo saskaņotību un atbilstību normatīvo aktu prasībām;";
papildināt pirmo daļu ar 10.punktu šādā redakcijā:
"10) izstrādā un īsteno projektus
reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietvaros.";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Lai īstenotu
plānošanas reģiona kompetenci, Plānošanas reģiona attīstības padome:
1) apstiprina plānošanas
reģiona nolikumu un budžetu;
2) var izveidot, reorganizēt
un likvidēt plānošanas reģiona iestādes un kapitālsabiedrības;
3) var lemt par dalību
biedrībās un nodibinājumos;
4) var noteikt atlīdzību par
padomes priekšsēdētāja, padomes locekļu un administrācijas darbinieku pienākumu
pildīšanu un tās izmaksāšanas kārtību;
5) var noteikt plānošanas
reģiona sniegto maksas pakalpojumu veidus un samaksas apmēru."
4. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā:
17.1 pants. Plānošanas reģionu
finansēšanas kārtība
(1) Plānošanas reģiona
finansēšanas avoti var būt šādi:
1) valsts budžeta dotācijas
plānošanas reģionu atbalstam un citas valsts budžeta dotācijas;
2) pašu ieņēmumi, tai skaitā
ieņēmumi no plānošanas reģiona sniegtajiem maksas pakalpojumiem;
3) dotācija no pašvaldību
budžetiem saskaņā ar pašvaldību un plānošanas reģiona noslēgtajiem līgumiem;
4) ārvalstu finanšu
palīdzības līdzekļi;
5) ziedojumi un dāvinājumi.
(2) Valsts budžeta līdzekļu saņemšanai un
no tiem veicamo izdevumu izdarīšanai plānošanas reģions atver norēķinu kontu
Valsts kasē. Atbildīgā ministrija atbilstoši valsts budžeta apropriācijai dotāciju
ieskaita norēķinu kontā. Gada beigās neizmantoto valsts budžeta dotāciju
ieskaita valsts budžeta ieņēmumos.
(3) Plānošanas reģions var atvērt
norēķinu kontu Valsts kasē līdzekļu uzskaitei, kas nav plānoti valsts budžetā.
Gada beigās konta atlikums paliek plānošanas reģiona rīcībā, un to var izlietot
nākamajā saimnieciskajā gadā."
5. Papildināt pārejas
noteikumu 5.punktu ar 7. un 8.apakšpunktu šādā redakcijā:
"7) līdz 2008.gada 31.janvārim
izdod šā likuma 14.panta 5. un 6.punktā paredzētos noteikumus;
8) līdz 2009.gada 30.decembrim
izdod šā likuma 14.panta 7.punktā paredzētos noteikumus."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
A.Štokenbergs
Likumprojekta Grozījumi Reģionālās attīstības likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
1.Latvijas
Nacionālā attīstības plāna 2007 -2013 piektās nodaļas 5.1.1.punktā (otrais
risināmais uzdevums) ir noteikta nepieciešamība reģionālās attīstības jomā
izstrādāt un īstenot teritoriāli diferencētus reģionālās attīstības atbalsta
instrumentus. Teritoriāli diferencētu atbalsta instrumentu veidošanai par
pamatu ir lietderīgi izmantot teritorijas attīstības indeksu kā sintētisku
rādītāju, kas vispārēji raksturo atsevišķu valsts teritoriju attīstību. Lai
nodrošinātu priekšnosacījumus teritorijas attīstības indeksa piemērošanai,
veidojot jaunus vai turpinot esošus reģionālās attīstības atbalsta
instrumentus (t.sk. ES fondu līdzfinansētas atbalsta programmas), kā arī
sniegtu iespēju izmantot teritorijas attīstības indeksu reģionālās attīstības
uzraudzībai un novērtēšanai, ir nepieciešams izdot attiecīgus Ministra
kabineta noteikumus, taču šobrīd Reģionālās attīstības likums (turpmāk
likums) neparedz šādu deleģējumu Ministru kabinetam. Līdz ar to šobrīd nav
iespējams likumdošanā nostiprināt teritorijas attīstības indeksa
aprēķināšanas un piemērošanas kārtību. Tai pat laikā ir nepieciešams izdot
arī atsevišķus Ministru kabineta noteikumus, lai pašvaldībām, kas īsteno
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansētos projektus,
saglabātu iespēju saņemt valsts budžeta dotāciju, ko šobrīd regulē 2004.gada
2.marta Ministru kabineta noteikumi Nr.124 Noteikumi par kritērijiem valsts
budžeta dotācijas piešķiršanai pašvaldībām un plānošanas reģionu attīstības
aģentūrām Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu
īstenošanai. Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrija piešķir mērķdotācijas investīcijām
pašvaldībām, tādā veidā sniedzot atbalstu pašvaldību infrastruktūras sakārtošanai
un attīstībai, nodrošinot priekšnosacījumus pašvaldību funkciju efektīvai
veikšanai un valsts teritorijas līdzsvarotai attīstībai. Lai sakārtotu
mērķdotāciju investīcijām pašvaldībām piešķiršanas sistēmu, nodrošinot
pašvaldībām skaidrus un caurskatāmus nosacījumus atbalsta saņemšanai,
nepieciešams paredzēt, ka Ministru kabinets nosaka mērķdotāciju investīcijām
pašvaldībām piešķiršanas un izlietošanas kārtību. 2. 2006.gada
veiktajos grozījumos likumā tika noteikta plānošanas reģionu kompetence, t.i.,
nodrošināt reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu
valsts pārvaldes iestāžu sadarbību reģiona līmenī. Lai nostiprinātu
plānošanas reģionu lomu attīstības plānošanas procesā, ir nepieciešams
paplašināt plānošanas reģionu kompetenci, nosakot tiem atbildību par
reģionāla un vietēja līmeņa attīstības plānošanas procesa koordināciju, t.sk.
par vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu izvērtēšanu par
atbilstību reģionu attīstības prioritātēm un normatīvo aktu prasībām. Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija plāno ar 2008.g 1.janvāri (Ministru
kabineta 06.02.2007. sēdes protokols Nr.10 30.§) nodot plānošanas reģioniem
līdzšinējo Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas funkciju -
izvērtēt vietējo pašvaldību teritoriju plānojumu atbilstību reģionu
attīstības prioritātēm un normatīvo aktu prasībām. Plānošanas reģioni ir
noteikti kā atbalsta saņēmēji vairāku finanšu instrumentu ietvaros, t.i.,
Eiropas Savienības struktūrfondu līdzsfinansētās atbalsta aktivitāšu, INTERREG,
Norvēģijas finanšu instrumenta ietvaros, līdz ar to plānošanas reģioni
piedalīsies projektu konkursos attiecīgo atbalsta aktivitāšu ietvaros, taču
reģionu attīstībai nozīmīgu projektu izstrāde un īstenošana pašreizējā likuma
redakcijā nav iekļauta plānošanas reģionu kompetencē. Lai precizētu plānošanas reģionu lomu
reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā, t.sk. Eiropas Savienības struktūrfondu
apguves procesā, ir nepieciešams plānošanas reģiona kompetencē iekļaut
iespēju plānošanas reģioniem izstrādāt un īstenot reģionu attīstībai
nozīmīgus reģionālās attīstības projektus. 3.
2006.gadā veiktajos grozījumos likumā tika noteikta plānošanas reģiona vieta
un loma valsts pārvaldē, piešķirot plānošanas reģionam atvasinātas publiskas
personas statusu, bet neparedzot specifisku regulējumu par plānošanas reģionu
finansēšanas kārtību. Plānošanas reģionu finansēšanas kārtību ir svarīgi
noteikt likumā, lai paplašinātu plānošanas reģionu finansēšanas iespējas,
tādā veidā sekmējot plānošanas reģioniem noteikto funkciju izpildes
efektivitāti un plānošanas reģionu attīstības iespējas, kā arī lai
nodrošinātu iespēju plānošanas reģioniem 2007. 2013.gada Eiropas Savienības
struktūrfondu programmēšanas periodā sagatavot un īstenot reģionāla mēroga, reģionālās
attīstības projektus partnerībā ar vietējām pašvaldībām. |
2.Tiesību akta
projekta būtība |
1. Likumprojekts paredz papildināt likuma 14.pantu
ar jauniem deleģējumiem Ministru kabineta noteikumu izstrādei, lai
nodrošinātu iespēju valsts pārvaldes iestādei piemērot teritorijas attīstības
indeksu atbalsta plānošanai un piešķiršanai valsts teritorijām reģionālās
attīstības atbalsta instrumentu ietvaros, izmantot teritorijas attīstības
indeksu reģionālās attīstības uzraudzībai un novērtēšanai, kā arī Eiropas
Savienības struktūrfondu 2007.-2013.gada programmēšanas periodā saglabātu
iespēju pašvaldībām saņemt valsts budžeta dotāciju, ja tās īsteno Eiropas
Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansētos reģionāla mēroga,
reģionālās attīstības projektus. Likuma 14.pants papildināts arī ar
deleģējumu Ministru kabineta noteikumu izstrādei par mērķdotāciju
investīcijām pašvaldībām piešķiršanas un izlietošanas kārtību, lai
pašvaldībām noteiktu skaidrus atbalsta saņemšanas nosacījumus pašvaldību
attīstībai nozīmīgu infrastruktūras projektu īstenošanai. 2. Ņemot vērā to, ka likumprojekts paredz deleģējumu
Ministru kabineta noteikumu izstrādei par teritorijas attīstības indeksa
aprēķināšanas un piemērošanas kārtību, likumprojekts tiek papildināts ar
termina teritorijas attīstības indekss skaidrojumu. 3. Likumprojekts paredz papildināt likuma 161. panta pirmo daļu ar
diviem punktiem, nosakot plānošanas reģioniem atbildību izvērtēt plānošanas
reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu savstarpējo
saskaņotību un atbilstību normatīvo aktu prasībām, kā arī paredzot iespēju
plānošanas reģioniem izstrādāt un īstenot reģionāla mēroga projektus
reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietvaros. 3. Ņemot vērā to, ka nevienā tiesību aktā nav atrunāti plānošanas reģionu finansēšanas jautājumi,
likumprojekts paredz papildināt likumu ar jaunu - 171.pantu, kas
nosaka plānošanas reģionu finansēšanas kārtību, kurā ir noteikti plānošanas
reģionu finansēšanas avoti, plānošanas reģiona izmantojamie Valsts kases
konti norēķinu veikšanai u.c., un izdarīti labojumi likuma 161.panta
otrajā daļā, iekļaujot plānošanas reģiona attīstības padomes kompetencē
administrācijas darba samaksas nolikuma, padomes priekšsēdētāja un padomes
locekļu atlīdzības izmaksāšanas kārtības un sniegto maksas pakalpojumu
noteikšanas kārības apstiprināšanu. 4. Likumprojekts paredz papildināt likuma pārejas
noteikumu 5.punktu ar septīto un astoto apakšpunktu, lai noteiktu termiņus
kādos Ministru kabinetam ir jāizdod noteikumi, kurus paredz likumprojekta
2.pants. |
3.Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
|
1.Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3.Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4.Ietekme uz
vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
5.Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst.latu) |
||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007. |
2008. |
2009. |
2010. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
680.1 |
680.1 |
3.Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
-680.1 |
-680.1 |
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
5.Detalizēts
finansiāla pamatojuma aprēķins |
|
|
|
|
|
Speciālistu
piesaiste plānošanas reģionu administratīvās kapacitātes paaugstināšanai Katrā plānošanas reģionā tiks piesaistīti
5 dažāda veida speciālisti, t.i. 5 (plānošanas reģioni)x5 =25 speciālisti: |
|
|
|
|
|
1.Atlīdzība: 20 424.00 LVL (vienam speciālistam gadā)
x 25 = 510 603.00LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
510.6 |
510.6 |
1) Speciālistu darba samaksa 381 359.00 LVL a) Alga 963.00 LVL
(mēneša alga vienam speciālistam) x 25 x 12 = 288 900.00 LVL b) Piemaksas
par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos 20% no algas (vidēji 4 reizes
gadā) 770.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 =19 260.00 LVL c) Vienreizēja
gada prēmija (120% apmērā no mēneša darba algas) 1156.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 = 28 900.00 LVL d) 10%
no atalgojuma fonda materiālai
stimulēšanai 1 387.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 = 34 669.00 LVL e) Piemaksas
par prombūtnē esoša darbinieka aizvietošanu atvaļinājuma laikā 40% no viena
mēneša atalgojuma 385.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 = 9 630.00 LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
381.4 |
381.4 |
2) Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātas iemaksas, sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas 129 244.00 LVL a) darba
devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 24.09% 381359.00 LVL
(25 speciālistu gada darba alga) x 24.09% = 97 669.00 LVL b) Atvaļinājuma pabalsts (mēnešalgas apmērā) 963.00 LVL
(vienam speciālistam) x 25 = 24075.00 LVL c) Darba
devēja veselības apdrošināšana 300.00 LVL (vienam
speciālistam) x25 = 7 500.00 LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
129.2 |
129.2 |
2.Preces
un pakalpojumu 6780.00 LVL
(vienam speciālistam gadā x 25 = 169 510.00
LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
169.5 |
169.5 |
1)
Komandējumi 546.00 LVL (vienam speciālistam gadā) x 25 = 13 640.00 LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
13.6 |
13.6 |
2)
Pakalpojumu apmaksa 5353.00 LVL (vienam speciālistam
gadā) x 25 = 133 815.00 LVL a)sakaru
pakalpojumi (telefona abonēšanas maksa, vietējo sarunu un tālsarunu, mobilo
telefonu sarunu, interneta pakalpojumu, Latvijas Pasta pakalpojumu un c.) 378.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 = 9450.00 LVL b) Izdevumi par
komunāliem pakalpojumiem (apkure, ūdens un kanalizācija, elektroenerģija un c.) 432.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 =
10 800.00 LVL c)mācību
semināri, konferences un tml. (dalības maksa)* - plānotās izmaksas 154.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 = 3850.00 LVL d)Jaunu telpu
noma (~20 kv.m uz cilv kopējās plātības 15 Ls par 1 kv.m.) 3 600.00
LVL (vienam speciālistam gadā) x 25 = 90 000.00 LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
133.8 |
133.8 |
e)Telpu
uzturēšana (apsardze, uzkopšana , citi telpu un ēku uzturēšanas izdevumi) 302.00 LVL
(vienam speciālistam gadā) x 25 = 7 550.00 LVL |
|
|
|
|
|
4) Krājumi, materiāli, energoresursi, prece, biroja preces un inventārs, ko neuzskaita kodā 5000 882.00 LVL (vienam speciālistam gadā) x 25 = 22 055.00 LVL |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
22.1 |
22.1 |
6.Cita
informācija |
Plānošanas
reģionu administratīvās un attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšanai
piesaistīto speciālistu darba algai 18 mēnešiem, darba vietu iekārtošanai un
darba procesa nodrošināšanai nepieciešamais finansējums 2008.gadā un 2009.
gadā tiks nodrošināts no Eiropas Savienības struktūrfondu darbības programmas
Cilvēkresursi un nodarbinātība prioritātes Administratīvās kapacitātes
stiprināšana pasākuma Plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību
administratīvās un attīstības plānošanas kapacitātes stiprināšana. Saskaņā
ar Ministru kabineta 2007.gada 20.marta noteikumu Nr.198 Noteikumi par
maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un maksimāli
pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjoma katrai ministrijai un citām
centrālajām valsts iestādēm noteikšanas metodiku vidējam termiņam
9.6.apkašpunktu ministrijas pamatbudžeta bāze tiks pārrēķināta, palielinot
uzturēšanas izdevumus, kas rodas no Eiropas Savienības instrumentu un pārējo
ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu ietvaros veiktajām investīcijām un kas
turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem atbilstoši noslēgtajiem
līgumiem, citiem pamatojuma dokumentiem vai aprēķiniem. Ministrija plāno
palielināt pamatbudžeta bāzi sākot ar 2010.gadu par 680,1 tūkst. latu
gadā. Jautājumu par papildus
finansējuma piešķiršanu 2010. un turpmākiem gadiem izskatīt vienlaikus ar
visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu
pieteikumiem. Informāciju par papildus nepieciešamo finansējumu
plānošanas reģioniem teritorijas plānotāju piesaistei, lai nodrošinātu
vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izvērtēšanu sākot ar 2008.gada 1.
janvāri, ir sniegta likumprojekta Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā
anotācijā. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ņemot vērā to, ka no likumprojektā piedāvātajiem
grozījumiem 161. pantā, nosakot plānošanas reģioniem atbildību par
reģionālā un vietēja līmeņa attīstības plānošanas dokumentu savstarpējās
saskaņotības izvērtēšanu, izriet arī plānošanas reģionu atbildība par vietējo
pašvaldību teritorijas plānojumu izvērtēšanu, papildus šim likumprojektam ir
jāizdod grozījumi Teritorijas plānošanas likumā. Grozījumu projekti Reģionālās attīstības likumā un
Teritorijas plānošanas likumā tiek virzīti vienlaicīgi. Saskaņā ar šī likumprojekta 1.punktā paredzētajiem
grozījumiem, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija plāno
izstrādāt šādus Ministru kabineta noteikumus: 1) noteikumus par teritorijas attīstības indeksa
aprēķināšanas un piemērošanas kārtību; 2) noteikumus par kritērijiem valsts budžeta
dotācijas piešķiršanai pašvaldībām un plānošanas reģioniem Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai; 3) noteikumus par mērķdotāciju investīcijām
pašvaldībām piešķiršanas un izlietošanas kārtību. Noteikumus par teritorijas attīstības
indeksa aprēķināšanas un piemērošanas kārtību plānots izstrādāt līdz
2008.gada 31.janvārim un tie noteiks: 1) metodiku, kas izmantojama teritorijas attīstības
indeksa aprēķināšanai; 2) teritorijas attīstības indeksu rangus un grupas
pašvaldībām un plānošanas reģioniem. 3) teritorijas attīstības indeksa piemērošanas
iespējas, t.sk. atbalsta programmu ieviešanai, reģionālās attīstības
uzraudzībai un novērtēšanai. Noteikumus par kritērijiem valsts budžeta
dotācijas piešķiršanai pašvaldībām un plānošanas reģioniem Eiropas Savienības
struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanai plānots izstrādāt līdz
2008.gada 31.janvārim un tie noteiks: 1) kritērijus valsts budžeta dotācijas piešķiršanai,
Eiropas Savienības Struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanai 2) valsts budžeta dotācijas apjomu (%) no projektā
nepieciešamā kopējā nacionālā finansējuma attiecināmo izmaksu daļas. Noteikumus par mērķdotāciju investīcijām
pašvaldībām piešķiršanas un izlietošanas kārtību plānots izstrādāt līdz
2009.gada 30.decembrim un tie noteiks: 1) mērķdotācijas piešķiršanas nosacījumus, kas
ietver atbalsta jomas un apjomu, attiecināmās izmaksas un aktivitātes; 2) projektu pieteikumu iesniegšanas un vērtēšanas
kārtību; 3) mērķdotācijas izlietošanas uzraudzības kārtību. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām
atbilst normatīvais akts |
||||
1.Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
2.Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
3.Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4.Atbilstības
izvērtējums |
||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, doktrīnas u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas
datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta
un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst /
neatbilst) |
Komentāri
|
|
5.Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
Citas
informācijas nav. |
Citas
informācijas nav. |
|
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1.Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekts saskaņots ar Latvijas Pašvaldību
savienību. |
2.Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Pašvaldību savienība saskaņoja
likumprojektu bez iebildumiem. |
3.Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Konsultācijas nav notikušas. |
4.Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5.Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1.Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas, tikai tiek
paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
2.Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, kā arī NAIS un bezmaksas normatīvo aktu bāzē
www.likumi.lv. |
3.Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
4.Cita
informācija |
Citas informācijas nav. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Štokenbergs |
L.Straujuma |
A.Vectēva |
S.Smone |
I.Raugze |
13.09.2007 12:00
2397
K.Ozoliņa 7770426