Likumprojekts
Grozījumi
Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.;
2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12.,
13.nr.; 2005, 2., 11., 12., 13., 20., 21.nr.; 2006, 1., 7., 22.nr.; 2007, 3.,
15.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 49.panta ceturto daļu.
2. 55.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ja, nosakot sodu brīvības atņemšana uz
laiku, ne ilgāku par pieciem gadiem, vai arests , tiesa, ņemot vērā izdarītā
noziedzīgā nodarījuma raksturu un radīto kaitējumu, vainīgā personību un citus
lietas apstākļus, iegūst pārliecību, ka vainīgais, sodu neizciešot, turpmāk
neizdarīs likumpārkāpumus, tā vainīgo var notiesāt nosacīti.";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Nosacīti notiesājot, tiesa nosaka pārbaudes
laiku no sešiem mēnešiem līdz pieciem gadiem. Pārbaudes laiks sākas ar tiesas
sprieduma spēkā stāšanās dienu. Noteiktais pārbaudes laiks nevar būt mazāks par
piemēroto brīvības atņemšanas laiku.";
papildināt pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(11) Nosacīta notiesāšana nav nosakāma personai
par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, ja persona agrāk izcietusi brīvības
atņemšanas sodu un sodāmība par to nav noņemta vai dzēsta likumā noteiktajā
kārtībā."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.septembrī.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta
Grozījumi Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ar Ministru kabineta 2006. gada 14. jūlija rīkojumu Nr. 527 tika atbalstīts Tieslietu ministrijas izstrādātās koncepcijas "Par izmaiņām nosacītās notiesāšanas piemērošanā" (turpmāk koncepcija) kopsavilkumā ietvertais risinājuma 2. variants un Tieslietu ministrija noteikta par atbildīgo institūciju koncepcijas īstenošanā. Koncepcijā ietvertais risinājuma 2. variants paredz precizēt nosacīta soda piemērošanas reglamentāciju Krimināllikumā (turpmāk KL), lai nebūtu iespējams sodu piemērot nosacīti par jebkuru noziedzīgu nodarījumu uz jebkuru soda ilgumu, nosakot pārbaudes laiku no sešiem mēnešiem līdz trim gadiem neatkarīgi no pamatsoda smaguma pat tajā gadījumā, ja personas izdarījušas vairākus noziedzīgus nodarījumus vai ir bijušas iepriekš sodītas. Pašreiz atbilstoši KL nosacītais sods ir piemērojams par jebkuru noziedzīgu nodarījumu, proti, gan par kriminālpārkāpumu, gan par noziegumu. Atbilstoši Tiesu informācijas sistēmas statistikas datiem 2005. gadā notiesātas 11239 personas, no kurām 6099 personas tika notiesātas nosacīti, turklāt no tām 984 bija agrāk tiesātas. 2006. gadā notiesātas 9838 personas, no kurām 4494 personas tika notiesātas nosacīti, turklāt no tām 601 bija agrāk tiesāta. |
||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izteikt KL 55. panta pirmo daļu jaunā redakcijā, lai noteiktu, kādā gadījumā tiesa var vainīgo notiesāt nosacīti, lai nepastāvētu situācija, ka vainīgo var notiesāt nosacīti par jebkuru noziedzīgu nodarījumu. Šāds grozījums nepieciešams, lai pildītu KL 35. panta mērķi - vainīgo personu sodīt par izdarīto noziedzīgo nodarījumu, kā arī panākt, lai notiesātais un citas personas pildītu likumus un atturētos no noziedzīgu nodarījumu izdarīšanas. Turklāt, lai KL ierobežotu nosacītā soda piemērošanas ilgumu, likumprojekts paredz aizliegt nosacītas notiesāšanas piemērošanu par nodarījumiem, par kuru izdarīšanu tiesa spriedumā ir piespriedusi brīvības atņemšanu uz laiku ilgāku par pieciem gadiem. Likumprojekta 55. panta pirmā daļa arī novērš iespēju par noteikto sodu piespiedu darba vai naudas soda veidā vainīgo personu notiesāt nosacīti. Likumprojekts paredz izteikt KL 55 .panta trešo daļu jaunā redakcijā, lai noteiktu pārbaudes laika ierobežojumus atkarībā no piemērotā nosacītā soda ilguma. Likumprojekta mērķis ir noteikt pārbaudes laika minimālo un maksimālo robežu, tādējādi paredzot, ka nosacītās notiesāšanas gadījumā pārbaudes laiks nosakāms obligāti, turklāt tā minimālais ilgums ir atkarīgs no piemērotā brīvības atņemšanas laika. Likumprojekts paredz papildināt KL 55. pantu ar 11. daļu, lai paredzētu gadījumu, kādā personai nav iespējams noteikt nosacītu notiesāšanu. Grozījumi paredz papildināt KL 55. pantu ar jaunu 11. daļu, kas noteic, ka nosacīta notiesāšana nav nosakāma personai par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, ja viņa agrāk izcietusi brīvības atņemšanas sodu un sodāmība par to nav dzēsta vai noņemta likumā noteiktā kārtībā. Šāds papildinājums pamatojams ar to, ka nav pieļaujams, ka persona, kura jau iepriekš bijusi notiesāta ar brīvības atņemšanu un kura atkārtoti izdarījusi noziedzīgu nodarījumu tiek notiesāta nosacīti. Jauna noziedzīga nodarījuma izdarīšana norāda uz to, ka pēc iepriekšējā soda piemērošanas persona nav labojusies. Ņemot vērā, ka likumprojektā paredzēto grozījumu rezultātā samazināsies nosacītās notiesāšanas iespējas un, ka vairākos KL pantos, kur paredzētie nodarījumi nav saistīti ar ļoti lielu kaitējumu, sankcijās paredzētais sods ir ļoti bargs, likumprojekts paredz izdarīt grozījumus arī KL 49. pantā, kur minētā panta ceturtajā daļā ir noteikts ierobežojums vieglāka soda noteikšanai nekā KL Sevišķās daļas panta sankcijā paredzētais sods. Līdz ar to, lai būtu iespējama vieglāka soda noteikšana nekā KL paredzētais sods, likumprojekts paredz izslēgt KL 49. panta ceturto daļu. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Pastāvot ierobežojumam piespriest notiesātajam sodu nosacīti, vairāk personas tiks notiesātas ar reālu brīvības atņemšanu. Tiks pagarināts nosacīti notiesāto personu uzraudzības laiks. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
1 |
2007. |
2008. |
2009. |
2010. |
6 |
|
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
282,0 |
846,1 |
1403,5 |
1148,1 |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
282,0 |
846,1 |
1403,5 |
1148,1 |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: IESLODZĪJUMA
VIETU PĀRVALDE Izdevumi 2007. gadā ieslodzīto uzturēšanai 31480785 Ls 750000 Ls 1120000 Ls = 29610785 Ls kur: 31480785 kopējais finansējums 2007. gadam, 750000 Ls plānotie ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 2007. gadā 1120000 Ls investīcijas Latvijas cietumu slimnīcai Olainē 11,59 Ls vidējie 2007. gadam plānotie viena ieslodzītā uzturēšanas izdevumi gadā (29610785:7000:365 dienas), kur: 7000 plānotais ieslodzīto skaits Prognozētais ieslodzīto skaita pieaugums: 2008.gads par 200 notiesātajiem 2009.gads par 200 notiesātajiem 2010.gads par 300 notiesātajiem 2008.gadā: Likumprojekts stājas spēkā ar 1. septembri. 365dienas : 3 ceturkšņi x 200 ieslodzītie x Ls 11,59 = Ls 282023 Ls 11,59 vidējie plānotie viena ieslodzītā uzturēšanas izdevumi dienā 2009.
gadā: 200 ieslodzītie x
Ls 11,59 x 365 dienas = Ls 846070 2010.
un turpmākajos gados: 300 ieslodzītie x Ls 11,59 x 365 dienas = Ls 1269105 VALSTS
PROBĀCIJAS DIENESTS 2010
.gads 5.1.1.Atalgojums 57 132 Ls ( 6 papildus štata vietas)
5.1.1.1. Vecākais referents (papildus 6 štata vietas, 35.saime,II līm.) 6
št.v. x 729 Ls x 12mēn = 52
488 Ls 5.1.1.2. Naktsstundu darbs 6 štata v . x vidēji 64.5 Ls x 12 mēneši = 4 644 Ls 5.1.2. 20% piemaksām un pabalstiem
= 11 426 Ls 5.1.3. 25% piemaksām saskaņā ar 20.12.2005.MK 995.noteikumu 18.punktu = 14 283Ls 5.1.3. Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem- 6 št.v. x 1 mēn. alga = 4 374 Ls 5.1.4. VSAOI
24.09% 87 215 Ls x 0.2409= 21 010 Ls Kopā
108 225 Ls 5.2.Kārtējie
izdevumi: 5.2.1. Pakalpojumu apmaksa kopā: = 11 208 Ls: 5. 2.1.1. Komandējumi un dienesta braucieni - 30Ls/mēnesī ierēdnim: 6 št.v. x 30 Ls x 12 mēneši = 2 160 Ls 5.2.1.2. Sakaru un interneta pakalpojumi 31Ls/ mēnesī ierēdnim; 6 št.v. x 31 Ls x 12 mēneši = 2 232 Ls 5.2.1.3. Telefona pieslēgums 6 št.v. x 30 Ls = 180 Ls 5.2.1.4. Telpu noma (6 x 7 m2=42 m2) 8 Ls/mēnesī x 42 x 12 mēneši = 4 032 Ls 5.2.1.6. Pārējā noma un īre 10 Ls/mēnesī x 6 št.v.x 12 mēn. = 720 Ls 5.2.1.7. Pārējie pakalpojumi 2 Ls/mēnesī x 6 št.v.x12 mēneši = 144 Ls 5.2.1.8. Personāla apmācīšanas izdevumi: 15Ls/mēnesī x 6 št.v. x 12 mēneši = 1 080 Ls 5.2.1.9. Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi 6 št.v. x 110 Ls/gadā = 660 Ls 5.2.2. Materiālu, energoresursu,
ūdens un mazvērtīgā inventāra
iegāde kopā:
3 404 Ls, 5.2.2.1. Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces): 6 št.v. x18 Ls/mēnesī x12 mēneši =1 296 Ls 5.2.2.2. Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli: 6 št.v. x vidēji 5 Ls/mēnesī x 12 mēneši = 360 Ls 5.2.2.3. Mazvērtīgais inventārs (apmeklētāju krēsls, telefona aparāts, tāfele, galda lampa, pārējais inventārs): 115 Ls x 6 št.v. = 690 Ls 5.2.2.4. Komunālie pakalpojumi 1,4 Ls x 42 m2 x 12 mēn.= 705.6 Ls 5.2.2.6. Apkure 1,2 Ls x 42 m2 x 7 mēn. = 352.8 Ls Kopā
14 612 Ls 5.3.Vienreizējie
izdevumi: 5.3.1. Darba galds 6 darba vietas x160Ls = 960Ls 5.3.2. Krēsls 6 darba vietas x 60 Ls =360Ls 5.3.3. Drēbju skapis 120 Ls x 6 gab. = 720 Ls 5.3.3. Dokumentu skapis 6 gab x 112Ls = 672Ls 5.3.4. Dokumentu plaukts 6 gab x 80 Ls = 480Ls 5.3.5. Skapis lietu uzglabāšanai 3 gab x 150 Ls = 450 Ls 5.3.6. Sistēmbloks 6 darba vietas x 810 Ls = 4 860Ls 5.3.7. Monitors 6 darba vietas x 200Ls
= 1 200Ls 5.3.8. UPS 6 darba vietas x 260Ls = 1 560 Ls 5.3.9. Printeris 3 gab x 100 Ls = 300 Ls Kopā
11 562 Ls KOPĀ
2010.gadā: Ls 134 399 2011.gads 5.1.1. Atalgojums 132 382 Ls ( 6 štata vietas +7 papildus štata vietas) 5.1.1.1.Vecākais referents (7 papildus štata vietas, 35.saime, II līm.) 13 št.v. x 780 Ls x 12 mēn.= 121
680Ls 5.1.1.2. Naktsstundu darbs 13 štata v . x vidēji 68.6 Ls x 12 mēneši = 10702 Ls 5.1.2. 20% piemaksām un pabalstiem
= 26 476 Ls 5.1.3. 25% piemaksām saskaņā ar 20.12.2005. MK 995. noteikumu 18. punktu = 33 095Ls 5.1.4 Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem- 13 št. v. x 780 Ls x 1 mēn. = 10 140 Ls 5.1.5 VSAOI
24.09% 202 093 x
0.2409 = 48 684 Ls Kopā
250 777 Ls 5.2.Kārtējie
izdevumi: 5.2.1. Pakalpojumu apmaksa kopā: = 24 104 Ls: 5.2.1.1. Komandējumi un dienesta braucieni 30 Ls/mēnesī ierēdnim: · 13 št. v. x 30 Ls x 12 mēneši = 4 680Ls 5.2.1.2. Sakaru un interneta pakalpojumi 31Ls/ mēnesī darbiniekam; · 13 št. v. x 31 Ls x 12 mēneši = 4 836Ls 5.2.1.3. Telefona pieslēgums 7 št. v. x 30 Ls = 210 Ls 5.2.1.4.Telpu noma (13 x 7m2 = 91m2)
8 Ls x 91 m2 x 12 mēn. = 8736 Ls 5.2.1.5. Pārējā noma un īre · 10 Ls/mēnesī x 13 darbinieki x 12 mēneši = 1 560 Ls 5.2.1.6. Pārējie pakalpojumi · 2 Ls/mēnesī x 13 darbinieki x 12 mēneši = 312 Ls 5.2.1.7. Personāla apmācīšanas izdevumi: · 15 Ls/mēnesī x 13 št. v. x 12 mēneši = 2340 Ls 5.2.1.8. Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi 13 št. v. x 110 Ls/gadā = 1 430 Ls 5.2.2. Materiālu, energoresursu,
ūdens un mazvērtīgā inventāra
iegāde kopā:
6 791 Ls, 5.2.2.1.Komunālie pakalpojumi 1.4 Ls x 91 m2 x 12 mēn.=1529Ls 5.2.2.2.Apkure 1.2 Ls x 91 m2 x 7 mēn. = 764 Ls 5.2.2.3. Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces): 13 štata v. x 18 Ls/mēnesī x 12 mēneši = 2 808 Ls 5.2.2.4. Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli: 13 št.v. x vidēji 5 Ls/mēnesī x12 mēneši = 780 Ls 5.2.2.5.Apmeklētāju krēsls 40 Ls x 7 gab. = 280Ls 5.2.2.6. Telefona aparāts 20 Ls x 7 gab. = 140 Ls 5.2.2.7. Tāfele 30 L s x 7 gab. = 210 Ls 5.2.2.8. Galda lampa 20 Ls x 7 gab. = 140 Ls 5.2.2.9 Pārējais inventārs 20 Ls x 7 št.v. = 140 Ls Kopā
30 895Ls 5.3.Vienreizējie
izdevumi: 5.3.1. Darba galds 7 darba vietas x160Ls=1120Ls 5.3.2. Krēsls
7 darba vietas x 60 Ls =420Ls 5.3.3. Drēbju skapis 120 Ls x 4 gab. = 480 Ls 5.3.3. Dokumentu skapis 7 gab. x 112Ls = 784Ls 5.3.4. Dokumentu plaukts 7 gab. x 80 Ls = 560Ls 5.3.5. Skapis lietu uzglabāšanai 4 gab. x 150 Ls = 600 Ls 5.3.6. Sistēmbloks 7 darba vietas x 810 Ls =
5 670 Ls 5.3.7. Monitors 7 darba vietas x 200Ls = 1 400Ls 5.3.8. UPS 7 darba vietas x 260Ls = 1 820 Ls 5.3.9. Printeris 4 darba vietas x 100Ls = 400Ls Kopā
13 254 Ls Kopā
2011.gadā 294 926 Ls 2012.gads 5.1.1.Atalgojums 173 114 Ls (13 štata vietas+ 4 papildus štata vietas) 5.1.1.1.Vecākais referents (4 štata vietas, 35.saime, II līm.)) 17 št. v. x 780 Ls x 12 mēn.= 159
120 Ls 5.1.1.2. Naktsstundu darbs 17 štata v . x vidēji 68.6 Ls x 12 mēneši = 13 994 Ls 5.1.2. 20% piemaksām un pabalstiem
= 34 623 Ls 5.1.3. 25% piemaksām saskaņā ar 20.12.2005.MK 995.noteikumu 18.punktu
= 43 279 Ls 5.1.4 Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem- 780 Lsx1 mēn.x
17 št.v.=13 260Ls 5.1.5 VSAOI
24.09% 264 276 Ls x 0.2409 = 63 664 Ls Kopā
- 327 940 Ls 5.2.Kārtējie
izdevumi: 5.2.1. Pakalpojumu apmaksa kopā: = 31 366 Ls: 5. 2.1.1. Komandējumi un dienesta braucieni 30 Ls/mēnesī ierēdnim: 17 št.v. x 30 Ls x 12 mēneši = 6 120 Ls 5.2.1.2. Sakaru un interneta pakalpojumi 31 Ls/ mēnesī darbiniekam; 17 št.v. x 31 Ls x 12 mēneši = 6 324 Ls 5.2.1.3.Telpu noma (17x7m2=119 m2) 8 Ls x 119 m2 x 12 mēn. = 11
424 Ls 5.2.1.4. Pārējā noma un īre 10 Ls x 17 št.v. x 12 mēn. =
2 040 Ls 5.2.1.5. Pārējie pakalpojumi 2 Ls/mēnesī x 17t.v. x 12 mēneši = 408 Ls 5.2.1.6. Personāla apmācīšanas izdevumi: 15 Ls/mēnesī x 17 št.v. x12 mēneši = 3 060 Ls 5.2.1.7. Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi 17št.v. x 110 Ls/gadā = 1 870 Ls 5.2.1.8 Telefona pieslēgums 4 št.v. x 30 Ls = 120 Ls 5.2.2. Materiālu, energoresursu,
ūdens un mazvērtīgā inventāra
iegāde kopā:
8 211 5.2.2.1.Komunālie pakalpojumi 1.4
Ls x 119 m2 x 12 mēn.= 1 999.2Ls 5.2.2.2.Apkure 1.2 Ls x 119 m2 x 7 mēn. = 1 000 Ls 5.2.2.3. Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces): 17 štata v. x 18 Ls/mēnesī x12 mēneši = 3 672 Ls 5.2.2.4. Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli: 17 št.v. x vidēji 5 Ls/mēnesī x 12 mēneši = 1 020 Ls 5.2.2.5.Apmeklētāju krēsls 40 Ls x 4 gab. = 160Ls 5.2.2.6. Telefona aparāts 20 Ls x 4 gab. = 80 Ls 5.2.2.7. Tāfele 30 L s x 4 gab. = 120 Ls 5.2.2.8. Galda lampa 20 Ls x 4 gab. = 80 Ls 5.2.2.9 Pārējais inventārs 20 Ls x 4 št.v. = 80 Ls Kopā
39 577 Ls 5.3.Vienreizējie
izdevumi: 5.3.1. Darba galds 4 darba vietas x160Ls = 640Ls 5.3.2. Krēsls
4 darba vietas x 60 Ls =240Ls 5.3.3. Drēbju skapis
120 Ls x 2 gab. = 240 Ls 5.3.4. Dokumentu skapis 4 gab x 112Ls = 448Ls 5.3.5. Dokumentu plaukts 4 gab x 80 Ls = 320Ls 5.3.6. Skapis lietu uzglabāšanai 2 gab x 150 Ls = 300 Ls 5.3.7. Sistēmbloks 4 darba vietas x 810 Ls =
3 240Ls 5.3.8. Monitors 4 darba vietas x 200Ls = 800Ls 5.3.9. UPS 4 darba vietas x 260Ls = 1 040 Ls 5.3.10. Printeris 2 darba vietas x 100Ls = 200Ls
Kopā
2012.gadā 7 468 Ls KOPĀ
2012.gadā un turpmākajos gados: Ls 374 985 KOPĀ: 2008.gads: Ls 282023 2009.gads: Ls 846070 2010.gads: Ls 1269105 +
Ls 134399 = Ls 1403504 2011.gads: Ls 1269105 + Ls
294926 = Ls 1564031 2012. gads un turpmāk: Ls 269105 + Ls 374985= Ls 1644090 Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada: Ls 1148098 |
|
282,0 282,0 |
846,1
846,1 |
1 269,1
108,2 14,6 11,6 134,4 1403,5 |
|
||||||||||
6. Cita informācija |
* prognozes pamatojums: 2005. gadā 6099 personas tika nosacīti notiesātas, no tām 984 bija agrāk tiesātas. 2006. gadā 4494 personas tika nosacīti notiesātas, no tām 601 bija agrāk tiesāta. Informāciju par personu skaitu, kas pirms nosacītas notiesāšanas jau agrāk ir izcietušas sodu cietumā, nav iespējams iegūt. Tādējādi, daļai no šīm personām (984 personām 2005. gadā un 601 personas 2006. gadā) atbilstoši šī likumprojekta normām nevarētu piemērot nosacītu sodu, jo daļa no tām jau ir izcietusi brīvības atņemšanas sodu. Tām atkārtotas notiesāšanas gadījumā tiktu piemērota reāla brīvības atņemšana vai cits sods, ja tāds paredzēts KL attiecīgā panta sankcijā. Bez tam, jāņem vērā, ka ne visas šīs personas izdarīs atkārtotu noziedzīgu nodarījumu. Papildus jāņem vērā arī to, ka: 2006. gada 1. janvārī ieslodzījuma vietās kopā bija 4750 notiesātie, no kuriem tikai 2068 pirmo reizi izcieta sodu brīvības atņemšanas iestādē, bet 2682 cietumā atradās un sodu izcieta otro, trešo, ceturto vai vēl vairāk reizes. 2007. gada 1. janvārī ieslodzījuma vietās kopā bija 4744 notiesātie, no kuriem tikai 2151 pirmo reizi izcieta sodu brīvības atņemšanas iestādē, bet 2693 cietumā atradās un sodu izcieta otro, trešo, ceturto vai vēl vairāk reizes. Tāpēc tiek prognozēts, ka 2008. gadā (salīdzinot ar 2007. gadu) būs par 200 notiesāto vairāk, 2009 .gadā salīdzinot ar 2008 skaits nepieaugs, 2010 būs vērojams pieaugums par 100 notiesātajiem, bet turpmākajos gados nestabilizēšanās vai pat samazināšanās. Ieslodzījuma vietu pārvaldei nepieciešamie papildus naudas līdzekļi atbalstīti Ministru kabineta 2007. gada 3. septembra sēdē ( protokols Nr.48 1§) 2008. gadam 282 023 latu apmērā, 2009. gadam 846 070 latu apmērā, 2010. gadam 1 269 105 latu apmērā. Jautājumu par papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Valsts probācijas dienestam 134 399 latu apmērā likumprojekta īstenošanai 2010. gadā izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta projekta sagatavošanas procesā. |
||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie
akti nav jāizdod. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
|
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
I.Melnace |
17.09.2007 08:47
2992
R.Rācene
7036900, Ruta.Racene@tm.gov.lv