Likumprojekts
Grozījumi Kriminālprocesa likumā
Izdarīt Kriminālprocesa likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 11., 20.nr.; 2006, 4.nr.; 2007,
3.nr.) šādus grozījumus:
1. 79.pantā:
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Aizstāvis piedalās lietā no vienošanās
noslēgšanas brīža, ja aizstāvamā persona ieguvusi tiesības uz aizstāvību šajā
likumā noteiktajā kārtībā.";
papildināt pantu ar 4.1 un 4.2 daļu
šādā redakcijā:
"(41) Valsts
nodrošinātās aizstāvības gadījumos aizstāvis piedalās lietā no uzdevuma
pieņemšanas brīža līdz kriminālprocesa pabeigšanai.
(42) Valsts nodrošinātās aizstāvības
veikšana atsevišķā procesuālā darbībā neuzliek aizstāvim pienākumu uzņemties aizstāvību
visā kriminālprocesā."
2. Izteikt 80. un 81.pantu šādā redakcijā:
"80.pants.
Aizstāvja uzaicināšana
(1) Vienošanos
par aizstāvību slēdz pati persona vai tās interesēs citas personas.
(2) Procesa
virzītāji neslēdz vienošanos par aizstāvību un nevar aicināt konkrētu advokātu
par aizstāvi, bet nodrošina ieinteresēto personu ar nepieciešamo informāciju un
dod tai iespēju izmantot sakaru līdzekļus aizstāvja uzaicināšanai.
(3) Ja persona,
kurai ir tiesības uz aizstāvību, nav noslēgusi vienošanos par aizstāvību, bet aizstāvja
piedalīšanās ir obligāta vai persona vēlas aizstāvja piedalīšanos, procesa
virzītājs paziņo attiecīgās tiesas rajona teritorijas zvērinātu advokātu
vecākajam par nepieciešamību nodrošināt aizstāvja piedalīšanos kriminālprocesā.
(4) Zvērinātu
advokātu vecākais ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc procesa virzītāja
pieprasījuma saņemšanas paziņo procesa virzītājam par konkrētā advokāta piedalīšanos
kriminālprocesā.
81.pants. Aizstāvja uzaicināšana atsevišķā
procesuālā darbībā
(1) Ja nav noslēgta
vienošanās ar aizstāvi vai aizstāvis, ar
kuru noslēgta vienošanās, nevar ierasties procesuālās darbības veikšanai,
procesa virzītājs uzaicina advokātu nodrošināt aizstāvību šādās atsevišķās
procesuālās darbībās:
1) izmeklēšanas
darbībās, kurās iesaistīts aizturētais;
2) atzīšanā par
aizdomās turēto un aizdomās turētā pirmajā nopratināšanā;
3) ar drošības
līdzekļa piemērošanu saistīto jautājumu izskatīšanā pie izmeklēšanas tiesneša.
(2) Procesa virzītājs aizstāvības nodrošināšanai
atsevišķā procesuālā darbībā uzaicina advokātu atbilstoši Latvijas Zvērinātu
advokātu padomes sastādītajam advokātu dežūru grafikam."
3. Izteikt 84.pantu šādā redakcijā:
"84.pants.
Samaksa par aizstāvja palīdzību
(1) Samaksu par
aizstāvja palīdzību saskaņā ar vienošanos nodrošina persona, kura aizstāvi
uzaicinājusi un parakstījusi vienošanos.
(2) Advokātam
par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu personai, kura nav
noslēgusi vienošanos ar aizstāvi, samaksas apmēru un ar valsts nodrošinātās
juridiskās palīdzības sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un
izmaksas kārtību nosaka Ministru kabinets."
4. Izteikt 104.pantu
šādā redakcijā:
"104.pants.
Personas, kuras var būt cietušā fiziskās personas pārstāvis
(1) Cietušo pilngadīgu fizisko personu var pārstāvēt
jebkura pilngadīga un rīcībspējīga fiziskā persona uz cietušā pilnvarojuma
pamata.
(2) Ja kaitējums radīts nepilngadīgai personai,
cietušo pārstāv:
1) māte, tēvs vai aizbildnis;
2) viens no vecvecākiem, pilngadīgs brālis vai
pilngadīga māsa, ja nepilngadīgais dzīvojis kopā ar kādu no viņiem un
attiecīgais radinieks par nepilngadīgo rūpējies;
3) bērnu tiesību aizsardzības institūcijas
pārstāvis;
4) tādas nevalstiskās organizācijas pārstāvis,
kura veic bērnu tiesību aizsardzības funkciju.
(3) Ja kaitējums radīts personai, kura atzīta par
rīcībnespējīgu, cietušo pārstāv tās aizgādnis vai kāda no šā panta otrajā daļā
minētajām personām.
(4) Šā panta otrajā un trešajā daļā minētajos
gadījumos visas cietušā tiesības pilnībā pieder viņa pārstāvim un cietušais
patstāvīgi tās īstenot nevar, izņemot nepilngadīgā tiesības sniegt liecību un
izteikt savu viedokli.
(5) Ja ir apgrūtināta vai citādi nav nodrošināta
nepilngadīgā tiesību un interešu aizsardzība vai šā panta otrajā daļā minētie
pārstāvji iesniedz motivētu lūgumu, procesa virzītājs pieņem lēmumu par
advokāta kā nepilngadīgās cietušās personas pārstāvja uzaicināšanu.
(6) Izņēmuma gadījumā, ja citādi nav iespējams
nodrošināt personas tiesību un interešu aizsardzību publiskās apsūdzības
lietās, procesa virzītājs pieņem lēmumu par cietušā pilngadīgas trūcīgas vai
maznodrošinātas personas pārstāvja advokāta uzaicināšanu.
(7) Šā panta piektajā un sestajā daļā paredzētajos
gadījumos procesa virzītājs lēmumu par nepieciešamību nodrošināt pārstāvi
kriminālprocesā paziņo attiecīgās tiesas rajona teritorijas zvērinātu advokātu
vecākajam. Zvērinātu advokātu vecākais ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc
procesa virzītāja pieprasījuma saņemšanas paziņo procesa virzītājam par
konkrētā advokāta piedalīšanos kriminālprocesā. Ja nepieciešams, procesa
virzītājs pārstāvības nodrošināšanai atsevišķās procesuālās darbībās uzaicina
advokātu atbilstoši Latvijas Zvērinātu advokātu padomes sastādītajam advokātu
dežūru grafikam.
(8) Nepilngadīgā vai rīcībnespējīgā cietušā
pārstāvim kriminālprocesā atļauj piedalīties ar procesa virzītāja lēmumu, ko
var uzrakstīt arī rezolūcijas veidā.
(9) Izlemjot jautājumu par atļauju personai piedalīties
kriminālprocesā kā nepilngadīgā vai rīcībnespējīgā cietušā pārstāvim, procesa
virzītājs ievēro šā panta otrajā daļā noteikto secību un konkrēto personu
iespējas un vēlēšanos patiesi aizsargāt cietušā intereses.
(10) Advokātam par valsts nodrošinātās juridiskās
palīdzības sniegšanu personai šā panta piektajā un sestajā daļā paredzētajos
gadījumos samaksas apmēru un ar valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības
sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas kārtību
nosaka Ministru kabinets."
5. Papildināt pārejas noteikumus ar 19.punktu šādā
redakcijā:
"19. Līdz šā likuma 84.panta otrajā daļā un 104.panta
desmitajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne
ilgāk kā līdz 2008.gada 1.maijam ir spēkā Ministru kabineta 2006.gada
6.novembra noteikumi Nr. 920 "Noteikumi par valsts nodrošinātās
juridiskās palīdzības veidiem, maksimālo stundu skaitu, samaksas apmēru un
kārtību", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministra vietā
vides ministrs
R.Vējonis
Likumprojekta Grozījumi Kriminālprocesa likumā
anotācija
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada 1.oktobrī stājās spēkā Kriminālprocesa likums (turpmāk
KPL), kurā: 1) noteikts personu loks, kas var būt par aizstāvi kriminālprocesā:
zvērināts advokāts, zvērināta advokāta palīgs, Eiropas Savienības dalībvalsts
pilsonis, kurš ieguvis advokāta kvalifikāciju kādā no Eiropas Savienības
dalībvalstīm, ārvalsts advokāts saskaņā ar Latvijas Republikas saistošu
starptautisko līgumu par juridisko palīdzību; 2) noteiktas personai tiesības uz aizstāvību
kriminālprocesā (persona šīs tiesības var īstenot pati vai uzaicināt
aizstāvi. Gadījumos, ja persona sava mantiskā stāvokļa
dēļ nevar vienoties ar aizstāvi, valsts nodrošina tai aizstāvību, ja tā vēlas
aizstāvi vai likumā
noteiktajos gadījumos, kad aizstāvja
piedalīšanās ir obligāta); 3) paredzēts, ka noteiktos gadījumos advokātu nodrošināšanu veic institūcija, kurai uzticēta juridiskās palīdzības nodrošināšana, slēdzot vienošanos ar advokātu; Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likums (turpmāk- VNJPL) spēkā stājās 2005.gada 1.jūnijā. Institūcija Juridiskās palīdzības administrācija (turpmāk- JPA) vēl nebija izveidota (JPA darbību uzsāka ar 2006.gada 1.janvāri), šīs institūcijas funkcijas līdz administrācijas izveidei veica Tieslietu ministrijas (turpmāk TM) struktūrvienība. Šajā periodā advokāti neslēdza līgumus par juridiskās palīdzības sniegšanu kriminālprocesā aizstāvības nodrošināšanai. TM slēdza līgumus ar personām, kuras saskaņā ar likumu var būt par juridiskās palīdzības sniedzējiem un nodrošināja juridiskās palīdzības sniegšanu civillietās, administratīvajās lietās un krimināllietās cietušajiem. Saskaņā ar šī likuma pārejas noteikumu 5.punktu likuma 6.nodaļa Juridiskā palīdzība krimināllietās stājās spēkā vienlaikus ar KPL, kas noteic, ka aizstāvis tiek nodrošināts kriminālprocesā noteiktajā kārtībā. Tādejādi viennozīmīgi neizriet, ka institūcija, kurai uzticēta juridiskās palīdzības nodrošināšana, ir JPA. 4) noteikts advokātu aicināšanas kārtības pārejas periods, paredzot, ka procesa virzītājiem izņēmuma kārtā ir tiesības līdz 2008.gada 1.janvārim uzaicināt aizstāvi, kas nav noslēdzis līgumu ar JPA, aizstāvības nodrošināšanai; Pašreizējā situācijā procesa virzītājs lemj par aizstāvja nepieciešamību kriminālprocesā un nodrošina tā uzaicināšanu. 5) aizstāvības nodrošināšanai kriminālprocesā netiek
vērtēta personai juridiskās palīdzības nepieciešamība un juridiskās
palīdzības apjoms. KPL noteiktajos gadījumos personai ir noteiktas tiesības uz aizstāvību, kuras persona var īstenot pati vai uzaicināt aizstāvi. Gadījumos, ja persona sava mantiskā stāvokļa dēļ nevar vienoties ar aizstāvi, valsts nodrošina tai aizstāvību, ja tā vēlas aizstāvi vai likumā noteiktajos gadījumos, kad aizstāvja piedalīšanās ir obligāta. Saskaņā ar KPL 85.panta otro daļu personai ir tiesības uz atbrīvošanu no samaksas par aizstāvja palīdzību, kas tādā gadījumā tiek segta no valsts līdzekļiem. Lēmumu par aizstāvja palīdzības apmaksāšanu no valsts līdzekļiem pieņem izmeklēšanas tiesnesis pirmstiesas procesā vai tiesa iztiesāšanā. <
span
lang=LV style='mso-bidi-font-weight:bold'>Praksē pastāvošās problēmas: 1) no KPL un VNJPL regulējuma viennozīmīgi neizriet, ka institūcija, kurai uzticēta juridiskās palīdzības nodrošināšana, ir JPA. Līdz ar ko praksē pastāv problēma, ka procesa virzītājs vēršas JPA, lūdzot nodrošināt personām, kurām ir tiesības uz aizstāvību, valsts nodrošinātu aizstāvību kriminālprocesā. Savukārt JPA saskaņā ar pašreizējo normatīvo aktu regulējumu nevar nodrošināt aizstāvja norīkošanu kriminālprocesā, bet vēršas Latvijas Zvērinātu advokātu padomē (turpmāk - Padome) ar ierosinājumu Padomei, izmantojot Latvijas Republikas Advokatūras likumā noteikto kompetenci, nodrošināt advokātu aizstāvības veikšanai. 2) procesa virzītājam praksē pastāv problēmas nodrošināt aizstāvi kriminālprocesā (piemēram, advokāts atsakās sniegt valsts nodrošināto juridisko palīdzību kriminālprocesā attiecīgajā laikā, atsaucoties uz aizņemtību citās lietās vai cita iemesla dēļ; advokāti nelabprāt sadarbojas zemās samaksas dēļ). 3) joprojām
advokātiem maza interese slēgt ar JPA līgumus, proti, no 2005.gada 1.oktobra
līdz 2007.gada 1.jūnijam noslēguši 93 zvērināti advokāti juridiskās
palīdzības līgumus ar JPA. Lai nodrošinātu KPL normu īstenošanu, JPA
jānoslēdz juridiskās palīdzības līgumi vismaz ar 200-250 advokātiem. Turklāt JPA tiesību aktos nav noteikta kompetence uzlikt par pienākumu advokātiem uzņemties valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu krimināllietās, jo JPA sadarbība ar advokātiem ir balstīta uz labprātīgas vienošanās principa. Neapmierinošas sadarbības rezultāta sekas ir noslēgtā līguma laušana. Vienīgi Padomei normatīvajos aktos ir noteiktas tiesības uzdot advokātam veikt valsts apmaksātu aizstāvību vai pārstāvību kriminālprocesā un noteikta kompetence par likumu un citu normatīvo aktu pārkāpšanu var ierosināt disciplinārlietu pēc personu sūdzībām vai pēc pašas iniciatīvas. Turklāt pašreiz pastāv Padomes apstiprināti 34 tiesu teritoriju zvērinātu advokātu vecākie, kuru pienākums ir koordinēt tiesas rajona praktizējošo zvērinātu advokātu darbu, vedot krimināllietas, tiesu priekšsēdētāju, pirmstiesas izmeklēšanas iestāžu vadītāju vai Padomes uzdevumā. Ņemot vērā minēto, nepieciešams noteikt optimālu un savlaicīgu advokātu aicināšanas kārtību kriminālprocesā ar mērķi savlaicīgi nodrošināt personai likumā paredzētās tiesības uz advokāta sniegto juridisko palīdzību kriminālprocesā, ņemot vērā KPL noteiktās personu tiesības uz aizstāvību kriminālprocesā, jau pašreiz normatīvajos aktos noteikto Padomes kompetenci un pastāvošo zvērinātu advokātu vecāko institūtu, JPA darbības mērķi, noteiktās funkcijas un uzdevumus, kā arī izvērtējot juridiskās palīdzības līguma slēgšanas nozīmi ar JPA valsts apmaksātās aizstāvības vai pārstāvības nodrošināšanā kriminālprocesā. Saskaņā ar KPL un VNJPL regulējumu ir neskaidri noteiktas personas, kurai nodarīts kaitējums (privātās apsūdzības lietās), un noziedzīgā nodarījumā cietušā (publiskās apsūdzības lietās) tiesības saņemt valsts nodrošināto juridisko palīdzību un institūcijas, kuras to nodrošina. Tādejādi nepieciešams noteikt saprotamu un vienotu kārtību saņemt personām juridisko palīdzību privātās apsūdzības lietās un publiskās apsūdzības lietās. Papildus ar Ministru kabineta 2006.gada 6.novembra sēdes protokollēmuma Nr. 57 17.§ 4.punktu Tieslietu ministrijai tika dots uzdevums sagatavot un līdz 2007.gada 1.jūnijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem KPL 84.panta otrajā daļā un likumprojektu par grozījumiem VNJPL 5.panta trešajā daļā, precizējot Ministru kabinetam noteikto deleģējumu attiecībā par citu ar valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu saistīto izdevumu samaksas apmēru un kārtību. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā tiek noteikts zvērināta advokāta
pienākums piedalīties lietā no uzdevuma pieņemšanas brīža, ja aizstāvamā persona KPL noteiktajā kārtībā ieguvusi tiesības uz aizstāvību, vai
gadījumos, kad pieņemts procesa virzītāja lēmums par cietušā (nepilngadīgā,
pilngadīgas) interešu pārstāvību, līdz kriminālprocesa pabeigšanai. Likumprojektā tiek noteikts, ka procesa virzītājs: 1)neslēdz vienošanos par aizstāvības nodrošināšanu un nevar aicināt konkrētu advokātu par aizstāvi, bet nodrošina personu, kurai ir tiesības uz aizstāvību, ar nepieciešamo informāciju un dod tai iespēju izmantot sakaru līdzekļus aizstāvja uzaicināšanai; 2)paziņo likumprojektā noteiktajos gadījumos attiecīgās tiesu rajona teritorijas zvērinātu advokātu vecākajam par nepieciešamību nodrošināt aizstāvi vai pārstāvi kriminālprocesā; 3)uzaicina advokātu atbilstoši Padomes sastādītam advokātu dežūru grafikam aizstāvības vai pārstāvības nodrošināšanai atsevišķo procesuālo darbību veikšanā. Likumprojektā precizēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt advokātam par valsts apmaksātās aizstāvības nodrošināšanu personai, kura nav noslēgusi vienošanos ar aizstāvi, vai par pārstāvības nodrošināšanu personai, ja ir apgrūtināta vai citādi nav nodrošināta personas tiesību un interešu aizsardzība, samaksas apmēru un ar aizstāvību un pārstāvību saistīto atlīdzināmo izdevumu apmēru un kārtību. |
3.Cita informācija |
Likumprojektu izstrādāja ar tieslietu ministra 2007.gada 10.janvāra rīkojumu Nr.1-1/10 izveidota starpinstitūciju darba grupa, kurā piedalījās pārstāvji no Latvijas Republikas Augstākās tiesas Krimināllietu tiesu palātas, Rīgas apgabaltiesas, Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas, Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Latvijas Zvērinātu advokātu padomes un Juridiskās palīdzības administrācijas. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrība s un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiks savlaicīgi nodrošinātas normatīvajos aktos noteiktās personas tiesības uz valsts nodrošināto pārstāvību vai aizstāvību. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Nākamie
trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Likumprojektā noteikto normu īstenošanu 2008.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, finansējot no programmas Juridiskās palīdzības nodrošināšana. Tieslietu ministrijas priekšlikumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts paredz Ministru kabinetam izdot noteikumus par advokāta valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu personai, kura nav noslēgusi vienošanos ar aizstāvi, vai par pārstāvības nodrošināšanu personai, ja ir apgrūtināta vai citādi nav nodrošināta personas tiesību un interešu aizsardzība, samaksas apmēru un ar aizstāvību un pārstāvību saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas kārtību. Noteikumu projekts nav sagatavots un ir paredzēts to izstrādāt trīs mēnešu laikā saskaņā ar Ministru kabineta 2002. gada 12. marta noteikumu Nr. 111 Ministru kabineta kārtības rullis 219. punktu. Līdz attiecīgu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai ir spēkā Ministru kabineta 2006. gada 6. novembra noteikumi Nr. 920 Noteikumi par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības veidiem, maksimālo stundu skaitu, samaksas apmēru un kārtību. Papildus ir
sagatavoti likumprojekti Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības
likumā un Grozījumi Latvijas Republikas Advokatūras likumā un ir
nepieciešams nodrošināt, ka šis likumprojekts stājas spēkā vienlaikus ar
likumprojektiem Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā
un Grozījumi Latvijas Republikas Advokatūras likumā. |
2. Cita informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Viens no starpinstitūciju darba grupas likumprojekta izstrādei dalībniekiem bija Padomes deleģēts pārstāvis. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. 2007.gada 27.aprīlī Latvijas Zvērinātu advokātu kopsapulcē tika pieņemts lēmums par to, ka Latvijas Zvērinātu kolēģija uzņemas un apņemas nodrošināt advokātu aicināšanas funkciju valsts apmaksātās aizstāvības nodrošināšanai kriminālprocesā. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas.
|
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju veidošana, bet tiek paplašinātas Padomes funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājā, Latvijas Vēstnesī. Kā arī Tieslietu ministrijas interneta mājas lapā www.tm.gov.lv tiks ievietota informācija par likumprojektu tā izstrādes gaitā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I.Juhansone |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
I.Baldiņa |
26.07.2007. 9:37
1779
L.France
67162685, Laura.France@tm.gov.lv