Izdarīt Valsts
un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka
mākslinieku izdienas pensiju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2004, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. 10.pantā:
papildināt pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā:
"(11)
Izdienas pensijas izmaksu pārtrauc laikā, kad izdienas pensijas saņēmējs saņem
bezdarbnieka pabalstu.";
papildināt
otro daļu aiz vārda "pirmajā" ar vārdu un skaitļiem "un 1.1".
2. Papildināt
likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:
"Pārejas noteikums
Personām,
kuras 2008.gada 1.janvārī vienlaikus saņem izdienas pensiju un bezdarbnieka
pabalstu, ar 2008.gada 1.februāri bezdarbnieka pabalsta saņemšanas laikā
izdienas pensijas izmaksu pārtrauc."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Labklājības
ministre
D.Staķe
Likumprojekta Grozījumi Valsts un pašvaldību
profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku
izdienas pensiju likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju,
teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumu minēto
profesiju pārstāvjiem ir tiesības uz izdienas pensiju. Vienlaikus saskaņā ar Bezdarbnieku un
darba meklētāju atbalsta likumu persona, kura atbrīvota no amata, profesijas
vai dienesta, kas dod tiesības uz izdienas pensiju, un nav sasniegusi vecuma
pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu, vēršoties Nodarbinātības valsts
aģentūrā, var iegūt bezdarbnieka statusu un pieprasīt bezdarbnieka pabalstu,
ja saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu" ir veiktas
sociālās apdrošināšanas iemaksas bezdarba gadījumam. Personai, kļūstot par
izdienas pensijas saņēmēju, sociālās apdrošināšanas iemaksas apdrošināšanai
pret bezdarbu netiek veiktas. Saskaņā ar likumu Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam tiesības uz bezdarbnieka pabalstu ir bezdarbniekam, kuram apdrošināšanas stāžs ir ne mazāks par vienu gadu, ja par viņu Latvijas Republikā ir veiktas vai bija jāveic obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas bezdarba gadījumam ne mazāk kā deviņus mēnešus pēdējo 12 mēnešu periodā pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas. Kopējais bezdarbnieka pabalsta saņemšanas laiks ir deviņi mēneši 12 mēnešu periodā no pabalsta piešķiršanas dienas. Ņemot vērā, ka par personu pirms
atbrīvošanas no profesijas, kas dod tiesības uz izdienas pensiju, veiktas vai
bija jāveic sociālās apdrošināšanas iemaksas, t.sk. iemaksas bezdarba
gadījumam, un izpildās likuma Par
apdrošināšanu bezdarba gadījumam noteiktie
bezdarbnieka pabalsta piešķiršanas nosacījumi, persona var pretendēt
gan uz bezdarbnieka pabalstu, gan uz izdienas pensiju. Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju,
teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likums nosaka, ka
izdienas pensijas izmaksu pārtrauc vai tās apmēru groza, ja izdienas pensijas
saņēmējam tiek piešķirta vecuma pensija saskaņā ar likumu "Par valsts
pensijām" vai ja izdienas pensijas saņēmējs no jauna stājas darba
attiecībās profesionālajā orķestrī, korī, koncertorganizācijā, teātrī, cirkā
tajā profesijā, kura dod tiesības uz izdienas pensiju. Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā izslēdz iespēju personai vienlaicīgi saņemt divus pakalpojumus: izdienas pensiju no valsts pamatbudžeta un bezdarbnieka pabalstu no sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta. |
|
|
Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru,
koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā
paredz novērst izdienas
pensijas un bezdarbnieka pabalsta vienlaicīgu izmaksu minēto profesiju pārstāvjiem, norādot, ka personai, kurai
piešķirta izdienas pensija, tās izmaksu pārtrauc, ja minētā persona saņem bezdarbnieka
pabalstu. |
|
|
Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru,
koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā veikti, pamatojoties uz Ministru prezidenta
2007.gada 20.septembra rezolūciju Nr.111-1/155, kas nosaka sagatavot un
iesniegt š.g. 24.septembrī grozījumus attiecīgajos izdienas pensiju tiesību
aktos, nosakot, ka persona nevar vienlaicīgi saņemt divus pakalpojumus:
izdienas pensiju no valsts pamatbudžeta un bezdarbnieka pabalstu no sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Normatīvā akta
projekts
vērsts uz to izdienas pensiju saņēmēju loku, kuriem vienlaicīgi ir tiesības
gan uz izdienas pensiju, gan
bezdarbnieka pabalstu.
Personai ir iespēja izvēlēties
tai izdevīgāko (apmēra ziņā lielāko) pakalpojumu izdienas pensiju vai
bezdarbnieka pabalstu. Normatīvā akta
projekts nerada ietekmi uz darba tirgu. Normatīvā akta
projektam ietekme uz dzimumu līdztiesību būs netieša, jo izdienas pensijas
izmaksu pārtrauks sievietēm un vīriešiem vienādi, ja minētā persona saņem bezdarbnieka
pabalstu. |
||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Nav |
||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
Saskaņā ar likumu
Par valsts budžetu 2007.gadam Kultūras ministrijas valsts pamatbudžeta
apakšprogrammā Mākslas un literatūra (19.07.00) izdienas pensiju izmaksai plānotie
līdzekļi ir 99,8 tūkst. Ls |
Normatīvā akta
projekts neskar valsts pamatbudžeta ieņēmumus. |
||||
2. Izmaiņas valsts pamatbudžeta izdevumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
3. Finansiālā
ietekme |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
|
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Pēc Kultūras
ministrijas sniegtās informācijas Kultūras ministrijā nav konstatēti fakti,
ka persona saņemtu gan izdienas pensiju, gan bezdarbnieka pabalstu. Kultūras
ministrijā par katru personu tiek veikta detalizēta uzskaite un sniegtas
regulāras atskaites Finanšu ministrijai un Valsts ieņēmumu dienestam par
piešķirtajām izdienas pensijām. Arī turpmāk tiks veikta detalizēta personu
uzskaite, lai nerastos situācija, ka persona saņem gan izdienas pensiju, gan
bezdarbnieka pabalstu. |
6. Cita informācija |
Nav |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
|
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Nav |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Konsultācijas nav
notikušas |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
notikušas |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
|
Nav
|
Labklājības ministra vietā -
vides ministrs R.Vējonis
Valsts sekretāre |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Eiropas un juridisko lietu departamenta direktors |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
B.Paševica |
Z.Uzuliņa |
E.Korčagins |
D.Trušinska |