Likumprojekts
Grozījumi
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"
Izdarīt likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 1998, 15.nr.;
1999, 24.nr.; 2001, 15., 17.nr.; 2002, 14.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 5.nr.; 2005,
8., 24.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 3., 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 3.panta pirmās
daļas pirmo teikumu aiz vārdiem "papildu izdevumiem sakarā ar" ar
vārdiem "bērna kopšanu un".
2. Papildināt 4.pantu ar 6.punktu
šādā redakcijā:
"6) vecāku apdrošināšana."
3. Papildināt 5.panta trešās
daļas otro teikumu aiz vārdiem "maternitātes un slimības apdrošināšanai"
ar vārdiem "un vecāku apdrošināšanai".
4. 6.pantā:
izteikt otro un trešo daļu šādā
redakcijā:
"(2) Darba ņēmēji, kuri
sasnieguši vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju, ir pakļauti
pensiju apdrošināšanai, maternitātes un slimības apdrošināšanai, vecāku
apdrošināšanai un darba negadījumu apdrošināšanai. Darba ņēmēji, kuri ir
izdienas pensiju saņēmēji vai III grupas invalīdi valsts speciālo pensiju
saņēmēji, ir pakļauti pensiju apdrošināšanai, invaliditātes apdrošināšanai,
maternitātes un slimības apdrošināšanai, vecāku apdrošināšanai un darba
negadījumu apdrošināšanai.
(3) Pašnodarbinātie, kuru ienākumi sasniedz Ministru kabineta noteikto
obligāto iemaksu objekta minimālo apmēru, ir pakļauti pensiju apdrošināšanai,
invaliditātes apdrošināšanai, maternitātes un slimības apdrošināšanai un vecāku
apdrošināšanai, bet pašnodarbinātie, kuri sasnieguši vecumu, kas dod tiesības
saņemt valsts vecuma pensiju, ir pakļauti pensiju apdrošināšanai, maternitātes
un slimības apdrošināšanai un vecāku apdrošināšanai.";
papildināt ceturtās daļas
2.punktu aiz vārdiem "pusotra gada vecumu" ar vārdiem "un saņem
bērna kopšanas pabalstu";
papildināt ceturto daļu ar
10.punktu šādā redakcijā:
"10) personas, kuras kopj
bērnu, kas nav sasniedzis gada vecumu, un saņem vecāku pabalstu.";
papildināt piektās daļas 2.punktu
aiz vārdiem "pusotra gada vecumu" ar vārdiem "un saņem bērna
kopšanas pabalstu";
papildināt piekto daļu ar
6.punktu šādā redakcijā:
"6) personas, kuras kopj
bērnu, kas nav sasniedzis gada vecumu, un saņem vecāku pabalstu.";
papildināt sesto daļu aiz vārdiem
"maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar vārdiem "un vecāku
apdrošināšanai";
papildināt astoto daļu aiz
vārdiem "maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar vārdiem "vecāku
apdrošināšanai";
izteikt devīto daļu šādā
redakcijā:
"(9) Iekšzemes darba ņēmēji
pie darba devēja ārvalstnieka, kuri sasnieguši vecumu, kas dod tiesības
saņemt valsts vecuma pensiju, ir pakļauti pensiju apdrošināšanai, maternitātes
un slimības apdrošināšanai, vecāku apdrošināšanai un darba negadījumu
apdrošināšanai. Iekšzemes darba ņēmēji pie darba devēja ārvalstnieka, kuri ir
izdienas pensiju saņēmēji vai III grupas invalīdi valsts speciālo pensiju
saņēmēji, ir pakļauti pensiju apdrošināšanai, invaliditātes apdrošināšanai,
maternitātes un slimības apdrošināšanai, vecāku apdrošināšanai un darba
negadījumu apdrošināšanai."
5. Aizstāt 11.panta pirmajā daļā
vārdus "invaliditātes, maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar
vārdiem "invaliditātes apdrošināšanai, maternitātes un slimības
apdrošināšanai un vecāku apdrošināšanai".
6. Aizstāt 12.panta otrajā daļā
vārdus "maternitātes un slimības pabalstu" ar vārdiem "maternitātes,
slimības un vecāku pabalstu".
7. Papildināt 13.panta trešo daļu
aiz vārdiem "maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar vārdiem "un
vecāku apdrošināšanai".
8. Papildināt 18.panta trešo daļu
aiz vārdiem "maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar vārdiem "un
vecāku apdrošināšanai".
9. Izteikt 19.panta 4.punktu šādā
redakcijā:
"4) no invaliditātes, maternitātes un slimības speciālā budžeta tiek
veiktas obligātās iemaksas pensiju apdrošināšanai par šā likuma 6.panta
ceturtās daļas 4., 5. un 10.punktā minētajām personām un bezdarba
apdrošināšanai par šā likuma 6.panta piektās daļas 3. un 6.punktā minētajām
personām."
10. 20.pantā:
papildināt trešās daļas 1. un
2.punktu aiz vārdiem "maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar
vārdiem "vecāku apdrošināšanai";
papildināt ceturtās daļas
1.punktu aiz vārdiem "valsts pensiju apdrošināšanai" ar vārdiem "vecāku
apdrošināšanai";
papildināt ceturtās daļas
2.punktu aiz vārdiem "invaliditātes apdrošināšanai" ar vārdiem "vecāku
apdrošināšanai".
11. Papildināt 21.panta piekto
daļu aiz vārdiem "maternitātes un slimības apdrošināšanai" ar vārdiem
"un vecāku apdrošināšanai".
Likums stājas spēkā 2008.gada
1.janvārī.
Labklājības ministre
D.Staķe
Likumprojekta Grozījumi
likumā
Par valsts sociālo
apdrošināšanu anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likums Par valsts sociālo apdrošināšanu paredz 5 valsts sociālās
apdrošināšanas veidus valsts pensiju apdrošināšana, sociālā apdrošināšana
bezdarba gadījumam, sociālā apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem darbā un
arodslimībām, invaliditātes apdrošināšana un maternitātes un slimības
apdrošināšana. Atbilstoši likumam sociālās apdrošināšanas pakalpojumi, kas
noteikti likumā Par valsts pensijām, Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu, Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam un Par obligāto
sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām, tiek
finansēti no sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta līdzekļiem, t.i., no
sociāli apdrošināto personu veiktajām valsts sociālās apdrošināšanas
iemaksām. Savukārt no valsts pamatbudžeta tiek finansēti valsts sociālie pabalsti
(bērna kopšanas pabalsts, ģimenes valsts pabalsts u.c.), kas ir universāli un
tiek piešķirti pie noteiktām iedzīvotāju grupām piederošām personām. Likums Par
valsts sociālo apdrošināšanu paredz apdrošināt noteiktas personu grupas, lai
šīm personām attiecīgais periods tiktu ieskaitīts apdrošināšanas stāžā.
Piemēram, par personām, kuras kopj
bērnu, kas nav sasniedzis pusotra gada vecumu, atbilstoši Ministru kabineta
2001.gada 5.jūnija noteikumiem Nr.230 "Noteikumi
par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no valsts
pamatbudžeta un valsts sociālās apdrošināšanas speciālajiem budžetiem" no
valsts pamatbudžeta tiek veiktas sociālās apdrošināšanas iemaksas pensiju
apdrošināšanai un apdrošināšanai pret bezdarbu. |
|||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Saskaņā ar Ministru prezidenta šā gada 20.septembra rezolūciju
Nr.111-1/152 Labklājības ministrijai kopīgi ar Tieslietu un Finanšu
ministriju uzdots sagatavot un iesniegt šā gada 24.septembrī grozījumus
attiecīgajos tiesību aktu projektos izskatīšanai Ministru kabineta
25.septembra sēdē par bērna kopšanas pabalsta sistēmas optimizāciju, nosakot
jaunu valsts sociālās apdrošināšanas pabalstu vecāku pabalstu, kas
nodarbinātām personām, kuras kopj bērnu vecumā līdz viena gada vecumam,
aizstāj valsts sociālo pabalstu - bērna kopšanas pabalstu. Vecāku pabalsts
finansējams no valsts sociālās apdrošināšanas invaliditātes, maternitātes un
slimības speciālā budžeta līdzekļiem, saglabājot nemainīgu kopējo sociālās
apdrošināšanas iemaksu likmi, bet veicot savstarpēju likmes pārdali starp
apdrošināšanas veidiem. Tā kā vecāku pabalsta noteikšanai sagatavoti grozījumi likumā Par
maternitātes un slimības apdrošināšanu, paredzot jaunu sociālās
apdrošināšanas sistēmas pabalstu, arī likumā Par valsts sociālo
apdrošināšanu nepieciešams veikt grozījumus, lai noteiktu jaunu sociālās
apdrošināšanas veidu vecāku apdrošināšana. Likumprojekts paredz no 2008.gada 1.janvāra ieviest jaunu valsts sociālās
apdrošināšanas veidu vecāku apdrošināšanu. Kopējā sociālās apdrošināšanas
iemaksu likme tiek saglabāta 33,09% apmērā un vecāku apdrošināšanas veidam
atbilstošais pakalpojums (vecāku pabalsts) tiks finansēts no invaliditātes,
maternitātes un slimības speciālā budžeta līdzekļiem, mainot savstarpējo
speciālo budžetu izdevumu īpatsvaru sadalījumu. Lai gan vecāku pabalsta saņemšanas laikā persona ir tiesīga strādāt,
tomēr daļa personu šai laikā var nebūt nodarbinātas, un līdz ar to par šīm
personām ir veicamas sociālās apdrošināšanas iemaksas tāpat kā par personām,
kuras saņem bērna kopšanas pabalstu no 50 latiem atbilstoši sociālās
apdrošināšanas iemaksu likmei attiecīgajiem apdrošināšanas veidiem. Tā kā
vecāku pabalsts tiks izmaksāts no sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta
līdzekļiem, arī valsts iemaksas veicamas no šā budžeta līdzekļiem (no
invaliditātes, maternitātes un slimības speciālā budžeta līdzekļiem). |
|||||||||||
3. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Valsts sociālā apdrošināšana ir viena no sociālās drošības jomām, kas
garantē cilvēkam noteiktu ienākumu aizvietojumu, zaudējot darba ienākumus
iestājoties pensijas vecumam, iegūstot invaliditāti, zaudējot apgādnieku,
kļūstot par bezdarbnieku, slimības gadījumā, pirmsdzemdību un pēcdzemdību
periodā, kā arī ciešot darba negadījumā vai saslimstot ar arodslimību. Tā kā
vecāku pabalstu bez jebkādiem ierobežojumiem paredzēts pilnā apmērā maksāt
arī nodarbinātām personām, kuras paralēli saņems darba ienākumus, vecāku
apdrošināšana neatbilst sociālās apdrošināšanas būtībai. Tā kā vecāku pabalsta ieviešana nodrošināma esošās sociālās
apdrošināšanas iemaksu likmes ietvaros, tas radīs negatīvu ietekmi uz
sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu ilgtermiņā. Atbilstoši Labklājības
ministrijas valsts sociālās apdrošināšanas budžeta modeļa prognozēm sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta uzkrātā rezerve, ieviešot vecāku pabalstu un veicot
tā izmaksu no šā budžeta esošās likmes ietvaros, būs izlietota par 10 gadiem
ātrāk jau 2032.gadā. Likumprojekts atbilst dzimumu līdztiesības principiem. Vecāku
apdrošināšanai ir pakļautas personas neatkarīgi no to dzimuma, un tā kā vecāku
pabalsts tiks piešķirts vienam no bērna vecākiem, t.i., gan bērna mātei, gan
bērna tēvam ir paredzētas līdzvērtīgas tiesības uz vecāku pabalsta saņemšanu
un arī uz apdrošināšanu no valsts budžeta līdzekļiem pabalsta saņemšanas
laikā. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads
2007 |
Trīs nākamie gadi 2008
2009
2010 |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2007.gadam sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta ieņēmumi ir 1 080 166,7 tūkst. latu, tai skaitā valsts
pensiju speciālā budžeta ieņēmumi 822 919,8 tūkst. latu,
nodarbinātības speciālā budžeta ieņēmumi 61 350,4 tūkst. latu, un
invaliditātes, maternitātes un slimības speciālā budžeta 225 593,9
tūkst. latu. Labklājības
ministrijas pamatbudžeta programmas
04.00.00 Valsts atbalsts sociālai apdrošināšanai līdzekļi plānoti
15 493,8 tūkst.latu. |
+1710,5 -1710,5 |
+ 1862,9 - 1862,9 |
+2023,2 - 2023,2 |
+ 1994,9 - 1994,9 |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2007.gadam sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta izdevumi ir 914 224,2 tūkst. latu, tai skaitā valsts pensiju
speciālajā budžetā -717 797,2 tūkst. latu, nodarbinātības speciālajā
budžetā 50 533,8 tūkst. latu, un invaliditātes, maternitātes un
slimības speciālajā budžetā 178 008,7 tūkst. latu. Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 04.00.00 Valsts
atbalsts sociālai apdrošināšanai līdzekļi plānoti 15 493,8 tūkst. latu. |
+ 1710,5 -1710,5 |
+1862,9 - 1862,9 |
+2023,2 -2023,2 |
+1994,9 -1994,9 |
|||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2007.gadam sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta finansiālā bilance ir 165 942,5
tūkst. latu, kur valsts pensiju speciālajā budžetā 105 122,7
tūkst. latu, nodarbinātības speciālajā budžetā 10 816,7 tūkst. latu, un
invaliditātes, maternitātes un slimības speciālajā budžetā 47 585,2
tūkst. latu Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 04.00.00 Valsts
atbalsts sociālai apdrošināšanai finansiālā bilance 0. |
0 0 |
0 0 |
0 0 |
0 0 |
|||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Sagaidāmā izdevumu palielināšanās sakarā ar vecāku pabalsta izmaksu no
sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta līdzekļiem tiks nodrošināta valsts
sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta ietvaros, mainot savstarpējo
speciālo budžetu izdevumu īpatsvaru sadalījumu. |
|||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins &n
bsp; |
Iemaksas pensiju apdrošināšanai par
personām, kuras kopj bērnu vecumā līdz gadam, un par to saņem vecāku pabalstu,
tiks veiktas 20% apmērā no 50 latiem un apdrošināšanai pret bezdarbu -
atbilstoši katra gada iemaksu likmei no 50 latiem. Saskaņā ar Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras prognozēm iemaksu likme apdrošināšanai pret bezdarbu
2008.gadā 2,11%, 2009.gadā 2,27%, 2010.gadā 2,44%, 2011.gadā 2,44%,
2012.gadā 2,44%. Plānotais vecāku pabalstu saņēmēju skaits: 2008.gadā
12894 personas, 2009.gadā 13942 personas, 2010.gadā 15027 personas,
2011.gadā 15853 personas, 2012.gadā 16662 personas. 2008.gadā: 12894 x 50 x 2,11% x 12 mēn. + 12894 x 50 x 20% x 12
mēn. = 163238 + 1547280 = 1 710 518
Ls 2009.gadā: 13942 x 2,27% x 50 x 12 mēn. + 13942 x
50 x 20% x 12 mēn.= 189890 + 1673040 = 1 862 930
Ls 2010.gadā: 15027 x 2,44 % x 50 x 12 mēn. + 15027 x
50 x 20% x 12 mēn. = 219995 + 1803240 = 2 023
235 Ls 2011.gadā: 15853 x 2,44% x 50 x 12 mēn. + 15853 x
50 x 20% x 12 mēn. = 232088 + 1902360 = 2 134 448
Ls 2012.gadā: 16662 x 2,44% x 50 x 12 mēn. + 16662 x 50 x 20% x
12 mēn. = 243932 + 1999440 = 2 243 372
Ls |
|||||||||||
Iemaksu veikšanai par vecāku pabalstu saņēmējiem nepieciešamais līdzekļu
apjoms par attiecīgo summu samazina valsts pamatbudžeta izdevumus. Iemaksas
par vecāku pabalsta saņēmējiem no invaliditātes, maternitātes un slimības
speciālā budžeta pensiju un bezdarba apdrošināšanai tiks veiktas attiecīgi
valsts pensiju speciālajā budžetā un nodarbinātības speciālajā budžetā, kas
neietekmē kopējo sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta bilanci. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešami grozījumi: 1)
Ministru kabineta 2001.gada 5.jūnija noteikumos Nr.230 "Noteikumi par valsts sociālās apdrošināšanas
obligātajām iemaksām no valsts pamatbudžeta un valsts sociālās apdrošināšanas
speciālajiem budžetiem", papildinot personu loku, par kurām tiek
veiktas sociālās apdrošināšanas iemaksas no valsts pamatbudžeta un sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta; 2)
Ministru kabineta 2000.gada 14.novembra noteikumos Nr.397 Noteikumi
par valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veicēju reģistrāciju un
ziņojumiem par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un
iedzīvotāju ienākuma nodokli, precizējot normas attiecībā uz personu
pakļaušanu sociālās apdrošināšanas veidiem; 3)
Ministru kabineta 2000.gada 6.jūnija noteikumos Nr.192 Noteikumi par
brīvprātīgu pievienošanos valsts sociālajai apdrošināšanai; 4)
ikgadēji Ministru kabineta noteikumi par valsts sociālās
apdrošināšanas iemaksu likmes sadalījumu 2008.gadā. Ministru kabineta noteikumu
projekti tiks izstrādāti trīs mēnešu laikā pēc likuma pieņemšanas. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekta
normas ir iestrādājamas arī likumprojektā Par valsts budžetu 2008.gadam.
Likumprojekts izskatāms vienlaikus ar likumprojektu Grozījumi Valsts
sociālo pabalstu likumā un Grozījumi likumā Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums
1.
tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvā akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
|
||||||||||||
5.
Cita informācija
|
Citas
informācijas nav.
|
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
Pozīcija nav zināma. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti
un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||||||||
Citas
informācijas nav. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildei radīt jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas
nav nepieciešams. Likumprojektā paredzēto normu ieviešanu nodrošinās Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūra. Normatīvā akta izpildes nodrošināšanai
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai nepieciešami trīs mēneši pēc
likuma pieņemšanas Saeimā. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma
(NAIS), bezmaksas datu bāze www.likumi.lv, citi plašsaziņas līdzekļi. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Saskaņā ar likuma Par valsts sociālo apdrošināšanu 27.pantu personai ir
noteiktas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā apstrīdēt
un pārsūdzēt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras amatpersonu izdotos
administratīvos aktus aģentūras direktoram, bet direktora lēmumu var
pārsūdzēt tiesā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
|||||||||||
Valsts
sekretāre |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Eiropas
un juridisko lietu departamenta direktors |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
B.Paševica |
Z.Uzuliņa
|
E.Korčagins
|
L.Liepa |
01.10.2007 12:23
1819
L.Liepa
7021559, Linda.Liepa@lm.gov.lv