Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai
zvejnieka saimniecību un individuālo darbu"
Izdarīt likumā "Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un individuālo darbu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 6./7., 17., 49./50.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 22.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt likuma nosaukumā vārdus "un
individuālo darbu".
2. Izslēgt I nodaļas sesto rindkopu.
3. 2.pantā:
izslēgt panta nosaukumā vārdus "un
individuālā darba";
izslēgt vārdus "kā arī individuālā darba
noteikumus".
4. Izslēgt VIII nodaļu.
5. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu
šādā redakcijā:
"Pārejas
noteikums
Patents, ko fiziskā persona iegādājusies līdz
2007.gada 31.decembrim saimnieciskās darbības veikšanai, ir derīgs līdz tam
noteiktā derīguma termiņa beigām, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 31.decembrim."
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.
Finanšu
ministrs
O.Spurdziņš
Grozījumi likumā Par individuālo
(ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un individuālo darbu
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši Ministru
kabineta 2006.gada 5.decembra sēdes protokolam (prot.nr.65, 33.§) Finanšu
ministrijai jāiesniedz priekšlikumi likumam Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli, kas paredzētu no 2008.gada 1.janvāra noteikt fiksētā ienākuma
nodokļa maksāšanas kārtību par saimnieciskās darbības ienākumu iedzīvotāju
ienākuma nodokļa maksātājiem individuālā darba veicējiem amatniecības un sīkremontdarbu jomā, kuru apgrozījums
gada laikā nepārsniedz 1200 latu, kā arī novērst iespēju iedzīvotāju ienākuma
nodokļa maksātājiem izvairīties no atbilstoša ienākuma nodokļa nomaksas,
nodarbinātības ienākumu transformējot saimnieciskās darbības ienākumā. Šobrīd saimnieciskās
darbības veicēju darbības uzsākšanu un aktivitātes pieaugumu kavē novecojusī
patentmaksu sistēma un zināšanu trūkums par grāmatvedības kārtošanas
noteikumiem un nodokļu normatīvajiem aktiem, kā arī normatīvie akti uzliek
par pienākumu maksāt patentmaksu - ikgadēju fiksētu maksājumu, kurš ir
iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa maksājumu sastāvdaļa un kurš maksātājam
jāveic neatkarīgi no saimnieciskās darbības ieņēmumu apmēra un rezultāta. Tā kā ar likuma Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli grozījumiem ir paredzēts aizstāt patentmaksu ar
fiksēto ienākuma nodokli, kā arī jau šobrīd fiziskajām personām, lai veiktu
iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumus no saimnieciskās darbības, nav
obligāti jāreģistrējas kā individuālā darba veicējiem, šajā likumā noteiktie
ierobežojumi saimnieciskās darbības veikšanai novecojuši, tādēļ no šī likuma
nepieciešams izslēgt tās normas, kas regulē individuālo darbu. |
|
Likumprojekts paredz izslēgt
likuma normas, kuras ierobežo fizisko personu saimniecisko darbību. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. 1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
Fiskālā ietekme atspoguļota likumprojektā
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli. |
||||
|
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts Ministru kabinetā tiks iesniegts
vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā Par iedzīvotāja ienākuma
nodokli, jo tie ir savstarpēji saistīti. Ir nepieciešami
grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 27.marta noteikumos Nr.150 Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu
maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā. Grozījumus Ministru kabineta 2001.gada 27.marta noteikumos
Nr.150 Noteikumi par nodokļu
maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu
dienestā paredzēts izstrādāt 3 mēnešu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. Grozījumu nepieciešamība pārējos normatīvajos
aktos, kuri satur normas par individuālā darba veicējiem, tiks izvērtēta
vienlaikus ar Fizisko personu saimnieciskās darbības likuma projekta
izstrādes sakarā nepieciešamajiem grozījumiem. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. Pirms likuma spēkā stāšanās Finanšu
ministrija veiks sabiedrības informēšanu ar preses starpniecību. |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
5.
Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos grozījumus likumā Par individuālo
(ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un individuālo darbu, nav nepieciešams
radīt jaunas valsts institūcijas. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
4.
Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
I.Krūmane |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Veinberga |