LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 tālr.
708 7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2007.gada 5.novembris
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija lūdz pavairot un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos
priekšlikumus likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par nekustamā īpašuma nodokli"" (Nr. 466/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 18 lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi
likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"
(Nr.466/Lp9)
Spēkā esošā
redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr |
Priekšlikumi ( 21 ) |
Ministru kabineta
atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt likumā
"Par nekustamā īpašuma nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13., 24.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 4.,
24.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2005, 24.nr.) šādus grozījumus: |
1 |
Juridiskais birojs Ierosinām papildināt
likumprojekta ievaddaļā atsauces uz likuma oficiālajām publikācijām ar
atsauci uz Latvijas Vēstneša 2007. gada 160 nr. un izteikt to šādā
redakcijā: (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13., 24.nr.; 1998, 24.nr.; 1999,
4., 24.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2005, 24.nr.; Latvijas
Vēstnesis, 2007, 160.nr.). |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
Izdarīt likumā
"Par nekustamā īpašuma nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13., 24.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 4.,
24.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2005, 24.nr.; Latvijas Vēstnesis,
2007, 160.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa objekts (2) Ar nekustamā
īpašuma nodokli neapliek: 8) masu aktīvās atpūtas
centrus, sporta būves un ēkas un zemi to uzturēšanai neatkarīgi no īpašuma
piederības atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem; |
1. 1.panta otrajā daļā: izteikt 8.punktu šādā
redakcijā: "8) nacionālās
sporta bāzes un zemi to uzturēšanai;"; |
2 |
Juridiskais birojs Ierosinām apvienot
likumprojekta 1. un 2. pantu (attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju) un
izteikt grozījumus likuma 1. pantā kā vienu pantu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
1. 1.panta otrajā daļā: izteikt 8.punktu šādā
redakcijā: "8) nacionālās
sporta bāzes un zemi to uzturēšanai;"; |
9) individuālo
dzīvojamo māju apbūvē ietilpstošās ēkas, ja tās netiek izmantotas
saimnieciskās darbības veikšanai, daudzdzīvokļu dzīvojamo māju daļas, ko
izmanto dzīvošanai, un mākslinieku darbnīcas, kas netiek izmantotas
saimnieciskās darbības veikšanai, kā arī šo māju apbūvē ietilpstošās
palīgēkas; |
|
3 4 |
Deputāts K.Leiškalns Izslēgt 1.panta 2.daļas
9.apakšpunktu; Apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija izteikt 1.panta otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: 9) individuālo
dzīvojamo māju apbūvē ietilpstošo ēku, ja tās netiek izmantotas saimnieciskās
darbības veikšanai, un daudzdzīvokļu dzīvojamo māju daļu, ko izmanto
dzīvošanai, kadastrālās vērtības daļu, kas nepārsniedz divi simti tūkstoši
latu, un mākslinieku darbnīcas, kas netiek izmantotas saimnieciskās darbības veikšanai,
kā arī šo māju apbūvē ietilpstošās palīgēkas. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
10) kapsētu teritoriju
zemi un ar to saistītās būves, sēru ceremoniju būves, krematorijas un zemi to
uzturēšanai; |
izteikt 10.punktu šādā
redakcijā: "10) kapsētu
teritoriju zemi, sēru ceremoniju ēkas, krematorijas un zemi to
uzturēšanai;"; |
|
|
|
|
izteikt 10.punktu šādā
redakcijā: "10) kapsētu
teritoriju zemi, sēru ceremoniju ēkas, krematorijas un zemi to
uzturēšanai;"; |
16) ēkas vai to daļas
(telpu grupas), kuras izmanto izglītības, veselības, sociālās aprūpes vai
kultūras (izņemot kinoteātrus un videotēkas) vajadzībām; |
izslēgt 16.punktā
vārdus "vai kultūras (izņemot kinoteātrus un videotēkas)"; |
|
|
|
|
izslēgt 16.punktā
vārdus "vai kultūras (izņemot kinoteātrus un videotēkas)"; |
|
papildināt daļu ar
19.punktu šādā redakcijā: "19) ēkas (telpu
grupas), kuras pastāvīgi izmanto akreditēti muzeji, akreditētas bibliotēkas,
Latvijas Nacionālā opera, valsts akciju sabiedrība ar ierobežotu atbildību
"Rīgas cirks", teātri, kā arī ēkas, kuras pastāvīgi izmanto koncertorganizācijas, kas veic valsts
deleģētas funkcijas kultūras jomā, vai Kultūras ministrijā reģistrētas
profesionālas radošās organizācijas mākslas galeriju vajadzībām." |
5 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
likumprojekta 1. pantā norādi uz otrās daļas 19. punktu ar norādi uz otrās
daļas 20. punktu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
papildināt daļu ar 20.punktu
šādā redakcijā: "20) ēkas
(telpu grupas), kuras pastāvīgi izmanto akreditēti muzeji, akreditētas
bibliotēkas, Latvijas Nacionālā opera, valsts akciju sabiedrība ar ierobežotu
atbildību "Rīgas cirks", teātri, kā arī ēkas, kuras pastāvīgi
izmanto koncertorganizācijas, kas
veic valsts deleģētas funkcijas kultūras jomā, vai Kultūras ministrijā
reģistrētas profesionālas radošās organizācijas mākslas galeriju
vajadzībām." |
|
|
6 |
Deputāte K.Pētersone Papildināt likuma
1.panta otro daļu ar 20.punktu šādā redakcijā: 20) nekustamo īpašumu
vai to daļu, kuru izmanto augstākās izglītības vai zinātniskās darbības
vajadzībām, tai skaitā dienesta viesnīcas. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
|
2. Papildināt 1.pantu
ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Šā likuma izpratnē saimnieciskā darbība ir
preču ražošana, darbu izpilde, tirdzniecība, pakalpojumu sniegšana un citu
veidu darbība par atlīdzību, izņemot maksas pakalpojumu sniegšanu atbilstoši
valsts vai pašvaldību budžeta iestāžu funkcijām, zemes izmantošanu
lauksaimniecības produktu ražošanai pašpatēriņam, kā arī dzīvokļa vai individuālās
dzīvojamās mājas (mājas daļas) izīrēšanu dzīvošanai." |
|
|
|
|
papildināt 1.pantu ar
ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Šā likuma
izpratnē saimnieciskā darbība ir preču ražošana, darbu izpilde, tirdzniecība,
pakalpojumu sniegšana un citu veidu darbība par atlīdzību, izņemot maksas
pakalpojumu sniegšanu atbilstoši valsts vai pašvaldību budžeta iestāžu
funkcijām, zemes izmantošanu lauksaimniecības produktu ražošanai
pašpatēriņam, kā arī dzīvokļa vai individuālās dzīvojamās mājas (mājas daļas)
izīrēšanu dzīvošanai." |
3.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa likme, taksācijas
periods un nodokļa aprēķināšana |
|
7 |
Deputāts K.Leiškalns Izteikt 3.panta
nosaukumu šādā redakcijā: Nekustamā īpašuma
nodokļa likme, apmērs, taksācijas
periods un nodokļa aprēķināšana |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
(1) Nekustamā īpašuma nodokļa likme ir 1,5
procenti no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības. |
3. Izteikt 3.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Nekustamā
īpašuma nodokļa likme ir: 1) līdz 2010.gada 31.decembrim
1,0 procents no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības; 2) ar 2011.gada
1.janvāri 0,4 procenti (pamatlikme) no nekustamā īpašuma kadastrālās
vērtības. Pašvaldība savā administratīvajā teritorijā var noteikt
papildlikmi, kas nepārsniedz 0,6 procentus, izdodot saistošos
noteikumus līdz pirmstaksācijas gada 1.oktobrim." |
8 9 |
Deputāts K.Leiškalns Izteikt 3.panta pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Nekustamā īpašuma
nodokļa likme par zemi ir 0,2 procenti
no zemes kadastrālās vērtības. Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt likuma
3.panta pirmās daļas 2. punkta skaitli un vārdu 0,6 procentus ar skaitli
un vārdiem 0,6 procentus no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
Neatbalstīts Atbalstīts |
2. Izteikt 3.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Nekustamā
īpašuma nodokļa likme ir: 1) līdz 2010.gada
31.decembrim 1,0 procents no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības; 2) ar 2011.gada
1.janvāri 0,4 procenti (pamatlikme) no nekustamā īpašuma kadastrālās
vērtības. Pašvaldība savā administratīvajā teritorijā var noteikt
papildlikmi, kas nepārsniedz 0,6 procentus no nekustamā īpašuma kadastrālās
vērtības, izdodot saistošos noteikumus līdz pirmstaksācijas gada
1.oktobrim." |
|
|
10 |
Deputāts K.Leiškalns Papildināt 3.pantu ar
1.2 daļu šādā redakcijā: (12)
Nekustamā īpašuma nodokļa apmērs par
ēkām ir 0,4 lati gadā par vienu kvadrātmetru ēku platības; |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
|
|
11 |
Deputāts K.Leiškalns Papildināt 3.pantu ar
1.3 daļu šādā redakcijā: (13)
Nekustamā īpašuma nodokļa minimālais
apmērs ir 12 latu gadā no viena nekustamā īpašuma nodokļa objekta; |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
5.pants. Atvieglojumi nekustamā īpašuma nodokļa
maksātājiem (2) Politiski
represētajām personām par zemi un individuālo dzīvojamo māju apbūvē
ietilpstošajām ēkām, kas ir šo personu īpašumā vai valdījumā vismaz piecus
gadus, nekustamā īpašuma nodokļa summa ir samazināma par 50 procentiem,
ja nekustamais īpašums netiek izmantots saimnieciskajā darbībā. Ja
nekustamais īpašums daļēji tiek izmantots saimnieciskajā darbībā, šai daļai
nodokļa samazinājums netiek piemērots. |
|
12 |
Deputāts K.Leiškalns Aizstāt 5.panta otrajā
daļā vārdus piecus gadus ar
vārdiem vienu gadu; |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
(4) Atvieglojumus
atsevišķām nekustamā īpašuma nodokļu maksātāju kategorijām pašvaldības var
noteikt 90 procentu, 70 procentu, 50 procentu vai 25 procentu apmērā no
nekustamā īpašuma nodokļa summas. To nodokļa maksātāju kategorijām, kuri ir
saimnieciskās darbības veicēji, pašvaldības piešķirtais nodokļa atvieglojums
nedrīkst pārsniegt minimālā atbalsta apmēru, kādu paredz Komercdarbības
atbalsta kontroles likums. Ja minimālā atbalsta apmērs tiek pārsniegts,
pašvaldībai pirms nodokļa atvieglojuma piešķiršanas ir jāsaņem Eiropas
Komisijas lēmums par individuālā atbalsta projekta atbilstību Eiropas
Kopienas dibināšanas līgumam. |
4. Izteikt 5.panta
ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Atvieglojumus atsevišķām nekustamā īpašuma nodokļa maksātāju kategorijām pašvaldības var noteikt 90, 70, 50 vai 25 procentu apmērā no nekustamā īpašuma nodokļa summas. To nodokļa maksātāju kategorijām, kuri ir saimnieciskās darbības veicēji, pašvaldības var piešķirt nodokļa atvieglojumus kā de minimis atbalstu, ievērojot Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulas (EK) Nr.1998/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk regula Nr.1998/2006) nosacījumus. Ja regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteiktais de minimis atbalsta apmērs tiek pārsniegts, pašvaldībai pirms nodokļa atvieglojuma piešķiršanas ir jāsaņem Eiropas Komisijas lēmums par individuālā atbalsta projekta atbilstību Eiropas Kopienas dibināšanas līgumam." |
13 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt
likumprojekta 4. pantā vārdus Eiropas Kopienas dibināšanas. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
3. Izteikt 5.panta
ceturto daļu šādā redakcijā: "(4)
Atvieglojumus atsevišķām nekustamā īpašuma nodokļa maksātāju kategorijām
pašvaldības var noteikt 90, 70, 50 vai 25 procentu apmērā no nekustamā
īpašuma nodokļa summas. To nodokļa maksātāju kategorijām, kuri ir
saimnieciskās darbības veicēji, pašvaldības var piešķirt nodokļa atvieglojumus
kā de minimis atbalstu, ievērojot Komisijas 2006.gada 15.decembra
Regulas (EK) Nr.1998/2006 par līguma 87. un 88.panta piemērošanu de
minimis atbalstam (turpmāk regula
Nr.1998/2006) nosacījumus. Ja regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā
noteiktais de minimis atbalsta apmērs tiek pārsniegts, pašvaldībai
pirms nodokļa atvieglojuma piešķiršanas ir jāsaņem Eiropas Komisijas lēmums
par individuālā atbalsta projekta atbilstību līgumam." |
6.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas kārtība (1) Pašvaldības par nekustamā īpašuma nodokļa apmēru
kārtējam taksācijas (kalendārajam) gadam paziņo maksātājam vai daudzdzīvokļu
mājas apsaimniekotājam līdz tā paša gada 15.februārim, nosūtot maksāšanas
paziņojumu viņam vai viņa pilnvarniekam pēc norādītās adreses. (11) Maksāšanas
paziņojums par nekustamā īpašuma nodokli ir administratīvais akts. Nosūtot
maksāšanas paziņojumu pa pastu, to nav nepieciešams noformēt kā ierakstītu
pasta sūtījumu. |
5. Papildināt 6.pantu
ar 1.2 daļu šādā redakcijā: "(12) Šā panta 1.1 daļā
minētā administratīvā akta apstrīdēšana neaptur tā darbību." |
|
|
|
|
4. Papildināt 6.pantu
ar 1.2 daļu šādā redakcijā: "(12)
Šā panta 1.1 daļā minētā administratīvā akta apstrīdēšana neaptur
tā darbību." |
7.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas pienākuma
rašanās un izbeigšanās (1) Nekustamā īpašuma nodoklis jāsāk maksāt ar
nākamo kalendāro mēnesi pēc īpašuma tiesību vai valdījuma tiesību, kā arī
valsts vai pašvaldību nekustamā īpašuma lietošanas vai nomas tiesību rašanās
attiecīgi vienas trešdaļas, divu trešdaļu vai pilnas ceturkšņa nodokļa summas
apjomā. (2) Nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem ir
pienākums mēneša laikā no īpašuma tiesību vai valdījuma tiesību, kā arī
valsts nekustamā īpašuma lietošanas vai nomas tiesību rašanās dienas
pieteikties pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā atrodas nekustamais
īpašums vai tā daļa. (21) Ja šā likuma 1.panta otrās daļas 4.,
6. un 9.punktā minēto nekustamo īpašumu vai tā daļu uzsāk izmantot
saimnieciskajā darbībā, personai, kuras īpašumā, tiesiskajā valdījumā,
lietošanā vai nomā ir attiecīgais nekustamais īpašums vai tā daļa, ir
pienākums pieteikties pašvaldībā kā nodokļa maksātājam mēneša laikā pēc
saimnieciskās darbības uzsākšanas. (3) Nekustamā īpašuma
nodokļa maksāšanas pienākums izbeidzas ar nākamo kalendāro mēnesi pēc īpašuma
tiesību vai valdījuma tiesību, kā arī valsts vai pašvaldību nekustamā īpašuma
lietošanas vai nomas tiesību izbeigšanās, un nodoklis par pēdējo maksāšanas
termiņu tiek noteikts attiecīgi vienas trešdaļas, divu trešdaļu vai pilnas
ceturkšņa nodokļa summas apjomā. |
6. Papildināt 7.pantu
ar ceturto, piekto un sesto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja sporta
bāzei tiek piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss laikposmā no 1.janvāra
līdz 30.jūnijam, atbrīvojumu no nekustamā īpašuma nodokļa piemēro ar nākamo
taksācijas gadu. (5) Ja sporta bāzei
tiek piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss laikposmā no 1.jūlija līdz
31.decembrim, atbrīvojumu no nekustamā īpašuma nodokļa piemēro ar aiznākamo
taksācijas gadu. (6) Ja Ministru
kabinets pieņem lēmumu atņemt sporta bāzei nacionālās sporta bāzes statusu,
sporta bāzes īpašniekam nekustamā īpašuma nodoklis jāsāk maksāt ar nākamo
kalendāra mēnesi pēc lēmuma pieņemšanas. Sporta bāzes īpašniekam kā nekustamā
īpašuma nodokļa maksātājam ir pienākums mēneša laikā pēc Ministru kabineta
lēmuma pieņemšanas par nacionālās sporta bāzes statusa atņemšanu pieteikties
pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā atrodas nekustamais īpašums vai
tā daļa." |
14 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt likuma 7. panta ceturto,
piekto un sesto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja sporta
bāze iegūst nacionālās sporta bāzes statusu laikposmā no 1.janvāra līdz
30.jūnijam, atbrīvojumu no nekustamā īpašuma nodokļa piemēro ar nākamo
taksācijas gadu. (5) Ja sporta bāze
iegūst nacionālās sporta bāzes statusu laikposmā no 1.jūlija līdz
31.decembrim, atbrīvojumu no nekustamā īpašuma nodokļa piemēro ar aiznākamo
taksācijas gadu. (6) Ja sporta bāze
zaudē nacionālās sporta bāzes statusu, nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas
pienākums rodas ar nākamo kalendāra mēnesi pēc šī statusa zaudēšanas. Šai
gadījumā nekustamā īpašuma nodokļa maksātājam ir pienākums mēneša laikā no
dienas, kad sporta bāze zaudējusi nacionālās sporta bāzes statusu pieteikties
pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā atrodas nekustamais īpašums vai
tā daļa." |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
5. Papildināt
7.pantu ar ceturto, piekto un sesto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja sporta
bāze iegūst nacionālās sporta bāzes statusu laikposmā no 1.janvāra līdz 30.jūnijam,
atbrīvojumu no nekustamā īpašuma nodokļa piemēro ar nākamo taksācijas gadu. (5) Ja sporta bāze
iegūst nacionālās sporta bāzes statusu laikposmā no 1.jūlija līdz
31.decembrim, atbrīvojumu no nekustamā īpašuma nodokļa piemēro ar aiznākamo
taksācijas gadu. (6) Ja sporta bāze
zaudē nacionālās sporta bāzes statusu, nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas
pienākums rodas ar nākamo kalendāra mēnesi pēc šī statusa zaudēšanas. Šai
gadījumā nekustamā īpašuma nodokļa maksātājam ir pienākums mēneša laikā no dienas,
kad sporta bāze zaudējusi nacionālās sporta bāzes statusu pieteikties
pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā atrodas nekustamais īpašums vai
tā daļa." |
8.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa iekasēšanas kārtība (1) Nekustamā īpašuma
nodoklis tiek iemaksāts tā pagasta vai pilsētas pašvaldības budžetā,
kuras administratīvajā teritorijā atrodas nekustamais īpašums vai tā daļa. (3) Ja kādas personas
īpašumā vai valdījumā ir vairāki nekustamie īpašumi, nekustamā īpašuma
nodoklis tiek aprēķināts un iemaksāts atsevišķi par katru nekustamo īpašumu tā
pagasta vai pilsētas pašvaldības budžetā, kuras administratīvajā
teritorijā atrodas nekustamais īpašums vai tā daļa. |
7. Aizstāt
8.panta pirmajā un trešajā daļā vārdus "tā pagasta" ar vārdiem
"tā pagasta, novada". |
|
|
|
|
6. Aizstāt
8.panta pirmajā un trešajā daļā vārdus "tā pagasta" ar vārdiem
"tā pagasta, novada". |
9.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa maksātāja atbildība (3) Ja īpašums
tiek atsavināts vai dāvināts, zemesgrāmatā īpašnieka maiņu var reģistrēt
tikai pēc tam, kad nomaksāts nodokļa pamatparāds, soda nauda un nokavējuma
nauda, kā arī veikts nodokļa maksājums par mēnesi, kurā notiek īpašnieka
maiņa. Nekustamā īpašuma nodokļa un ar to saistīto nodokļa maksājumu parādu
neesamību apliecina pašvaldības izziņa, kas adresēta attiecīgajai
zemesgrāmatu nodaļai. |
8. Papildināt
9.panta trešo daļu ar trešo teikumu šādā redakcijā: "Pašvaldības
izziņā norādāms tās derīguma termiņš, kurš atbilst laikposmam, par kuru ir
samaksāts nodoklis." |
|
|
|
|
7. Papildināt
9.panta trešo daļu ar trešo teikumu šādā redakcijā: "Pašvaldības
izziņā norādāms tās derīguma termiņš, kurš atbilst laikposmam, par kuru ir
samaksāts nodoklis." |
10.pants. Nekustamā īpašuma nodokļa aprēķina
pārsūdzēšanas kārtība |
9. 10.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: "Nekustamā īpašuma nodokļa aprēķina apstrīdēšanas kārtība"; |
|
|
|
|
8. 10.pantā: izteikt panta nosaukumu
šādā redakcijā: "Nekustamā īpašuma nodokļa aprēķina
apstrīdēšanas kārtība"; |
(3) Ja nodokļa
maksātājs nepiekrīt maksājamā nodokļa summas pārskatīšanas rezultātam, viņš
to var pārsūdzēt attiecīgās pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājam. |
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: "(3) Ja nodokļa
maksātājs nepiekrīt maksājamā nodokļa summas pārskatīšanas rezultātam, viņš
to var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu attiecīgās pašvaldības domes
(padomes) priekšsēdētājam." |
15 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 10.
panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja nodokļa
maksātājs nepiekrīt maksājamā nodokļa summas pārskatīšanas rezultātam, viņš
to var apstrīdēt pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājam.. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā: (3) Ja nodokļa
maksātājs nepiekrīt maksājamā nodokļa summas pārskatīšanas rezultātam, viņš
to var apstrīdēt pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājam.. |
Pārejas noteikumi 13. Likuma 1.panta
otrās daļas 13.punkts piemērojams ēkām, kuras nodotas ekspluatācijā pēc
2001.gada 1.janvāra vai kurās pēc šā termiņa uzsākta saimnieciskā darbība
pirms to nodošanas ekspluatācijā. |
10. Izslēgt pārejas
noteikumu 13.punktā vārdus "vai kurās pēc šā termiņa uzsākta
saimnieciskā darbība pirms to nodošanas ekspluatācijā". |
16 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izslēgt likumprojekta 10.pantu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
|
|
11. Papildināt pārejas
noteikumus ar 22. un 23.punktu šādā redakcijā: "22. Pēc
nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības aktualizācijas nekustamā īpašuma
nodokļa apmērs, ja nemainās nekustamā īpašuma lietošanas mērķis, atsevišķi
par katru zemes vienību un katru ēku 2008., 2009. un 2010.gadā nedrīkst
pārsniegt iepriekšējam taksācijas gadam aprēķināto nodokļa apmēru (neņemot
vērā atvieglojumus) vairāk kā par 25 procentiem. 23. Grozījumi šā likuma
1.panta otrās daļas 8.punktā stājas spēkā vienlaikus ar likumu "Par
nacionālās sporta bāzes statusu"." |
17 18 19 20 21 |
Deputāts K.Leiškalns Papildināt pārejas
noteikumus ar 22. punktu šādā redakcijā: 22. Nekustamā īpašuma
kadastrālās vērtības aktualizācijas rezultātā pie nemainīga nekustamā īpašuma
nodokļa objekta, nekustamā īpašuma nodokļa apmērs 2008., 2009. un 2010.gadā
nedrīkst pārsniegt iepriekšējam taksācijas gadam aprēķināto nodokļa apmēru
vairāk kā par 10 procentiem, ievērojot šādus nosacījumus: 1) ja aprēķinātais nodokļa apmērs pārsniedz nekustamā īpašuma
nodokļa minimālo apmēru vairāk kā par 50 procentiem; 2) ja vienam nodokļa
maksātājam ir aprēķināts nodoklis gan par zemi, gan par ēkām, nodokļa apmēra
pieauguma ierobežojums nosakāms zemei un ēkām atsevišķi; 3) ja iepriekšējā taksācijas gadā Nekustamā īpašuma valsts
kadastra informācijas sistēmā nav mainīti nekustamā īpašuma nodokļa objekta
raksturojošie un kadastrālo vērtību ietekmējošie dati (apjoms, zemes lietošanas
mērķis, ēkas tips, apgrūtinājumi). Ja šie dati iepriekšējā taksācijas gadā ir
mainījušies, nodokļa apmēra pieauguma ierobežojums nosakāms ņemot par pamatu
tādu šī īpašuma kadastrālo vērtību, kāda tā būtu bijusi 2007.gadā, ar tādiem
kadastrālo vērtību ietekmējošajiem datiem (apjoms, zemes lietošanas mērķis,
ēkas tips, apgrūtinājumi), kādi tie ir attiecīgajā taksācijas gadā. Deputāts K.Leiškalns Papildināt pārejas
noteikumus ar 23. punktu šādā redakcijā: Ja aprēķinātais
nodokļa apmērs 2007.gadā bija mazāks par Pārejas noteikumu 22.punkta
1.apakšpunktā noteikto lielumu, bet 2008.gadā pārsniedz to, tad Pārejas
noteikumu 22.punktā noteiktais nodokļa apmēra pieauguma ierobežojums
2008.gadā nosakāms, ņemot par pamatu Pārejas noteikumu 22.punkta 1.apakšpunktā
noteikto lielumu. Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
pārejas noteikumu 23. punktu šādā redakcijā: 23. Grozījumi šā
likuma 1. panta otrās daļas 8. punktā, kā arī 7. panta ceturtā, piektā un
sestā daļa stājas spēkā vienlaikus ar likumu par nacionālās sporta bāzes
statusu.. Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt likumprojekta 11.pantu šādā redakcijā: 11. Pārejas
noteikumos: izslēgt pārejas
noteikumu 13.punktā vārdus vai kurās pēc šā termiņa uzsākta saimnieciskā
darbība pirms to nodošanas ekspluatācijā; papildināt pārejas
noteikumus ar 22., 23., 24., 25., 26. un 27.punktu šādā redakcijā: 22. Pēc nekustamā
īpašuma kadastrālās vērtības aktualizācijas nekustamā īpašuma nodokļa apmērs,
pie nemainīga nekustamā īpašuma lietošanas mērķa, atsevišķi par katru zemes
vienību un katru ēku 2008., 2009. un 2010.gadā nedrīkst pārsniegt
iepriekšējam taksācijas gadam aprēķināto nodokļa apmēru (neņemot vērā
atvieglojumus) vairāk kā par 25 procentiem. Nekustamā īpašuma nodokļa apmēra
pieauguma ierobežojums tiek piemērots arī tādiem nekustamā īpašuma nodokļa
objektiem daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā, kas sastāv no vienas telpu grupas un
zemes domājamām daļām: 1) kas no jauna
izveidoti privatizācijas rezultātā. Šādā gadījumā nekustamā īpašuma nodokļa
pieauguma ierobežojumu piemēro, vadoties no iepriekšējam taksācijas gadam
aprēķinātā nodokļa par nesadalīto zemes vienību, kas bija piekritīga katram
atsevišķam dzīvoklim vai nedzīvojamajai telpai; 2) ja attiecīgajai telpu grupai Nekustamā
īpašuma valsts kadastra reģistrā nav mainīts telpu grupas lietošanas veids,
arī gadījumos, ja zemei ir mainīts nekustamā īpašuma lietošanas mērķis. 23. Ja 2008., 2009., 2010.gadā ir mainījusies
nekustamā īpašuma nodokļa objekta platība, salīdzinot ar platību, par kuru
nekustamā īpašuma nodoklis tika aprēķināts iepriekšējā taksācijas gadā, tad
nekustamā īpašuma nodokli aprēķina, vadoties no iepriekšējā taksācijas gadā
aprēķinātā nekustamā īpašuma nodokļa apmēra par vienu kvadrātmetru. 24. 2008.gadā pašvaldības par nekustamā īpašuma nodokļa apmēru
taksācijas (kalendārajam) gadam paziņo maksātājam vai daudzdzīvokļu mājas
apsaimniekotājam līdz 2008.gada 1.martam, nosūtot maksāšanas paziņojumu viņam
vai viņa pilnvarniekam. 25. Ja nekustamā īpašuma
nodokļa maksātājs vai daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotājs līdz 2008.gada
1.martam nav saņēmis maksāšanas paziņojumu, viņa pienākums ir mēneša laikā
rakstveidā par to informēt pašvaldību, kura iekasē nodokli. 26. 2008.gadā pirmais nodokļa maksāšanas termiņš ir 15.aprīlis. 27.
Grozījumi šā likuma 1.panta otrās daļas 8.punktā stājas spēkā vienlaicīgi ar
likumu Par nacionālās sporta bāzes statusu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Pārejas noteikumos: izslēgt pārejas
noteikumu 13.punktā vārdus vai kurās pēc šā termiņa uzsākta saimnieciskā
darbība pirms to nodošanas ekspluatācijā; papildināt pārejas
noteikumus ar 22., 23., 24., 25., 26. un 27.punktu šādā redakcijā: 22. Pēc nekustamā
īpašuma kadastrālās vērtības aktualizācijas nekustamā īpašuma nodokļa apmērs,
pie nemainīga nekustamā īpašuma lietošanas mērķa, atsevišķi par katru zemes
vienību un katru ēku 2008., 2009. un 2010.gadā nedrīkst pārsniegt
iepriekšējam taksācijas gadam aprēķināto nodokļa apmēru (neņemot vērā
atvieglojumus) vairāk kā par 25 procentiem. Nekustamā īpašuma nodokļa apmēra
pieauguma ierobežojums tiek piemērots arī tādiem nekustamā īpašuma nodokļa
objektiem daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā, kas sastāv no vienas telpu grupas un
zemes domājamām daļām: 1) kas no jauna
izveidoti privatizācijas rezultātā. Šādā gadījumā nekustamā īpašuma nodokļa pieauguma
ierobežojumu piemēro, vadoties no iepriekšējam taksācijas gadam aprēķinātā
nodokļa par nesadalīto zemes vienību, kas bija piekritīga katram atsevišķam
dzīvoklim vai nedzīvojamajai telpai; 2) ja attiecīgajai
telpu grupai Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistrā nav mainīts telpu
grupas lietošanas veids, arī gadījumos, ja zemei ir mainīts nekustamā īpašuma
lietošanas mērķis. 23. Ja 2008., 2009., 2010.gadā ir mainījusies
nekustamā īpašuma nodokļa objekta platība, salīdzinot ar platību, par kuru
nekustamā īpašuma nodoklis tika aprēķināts iepriekšējā taksācijas gadā, tad
nekustamā īpašuma nodokli aprēķina, vadoties no iepriekšējā taksācijas gadā
aprēķinātā nekustamā īpašuma nodokļa apmēra par vienu kvadrātmetru. 24. 2008.gadā pašvaldības par nekustamā īpašuma nodokļa apmēru
taksācijas (kalendārajam) gadam paziņo maksātājam vai daudzdzīvokļu mājas
apsaimniekotājam līdz 2008.gada 1.martam, nosūtot maksāšanas paziņojumu viņam
vai viņa pilnvarniekam. 25. Ja nekustamā īpašuma
nodokļa maksātājs vai daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotājs līdz 2008.gada
1.martam nav saņēmis maksāšanas paziņojumu, viņa pienākums ir mēneša laikā
rakstveidā par to informēt pašvaldību, kura iekasē nodokli. 26. 2008.gadā pirmais nodokļa maksāšanas termiņš ir 15.aprīlis. 27. Grozījumi šā likuma
1. panta otrās daļas 8. punktā, kā arī 7. panta ceturtā, piektā un sestā daļa
stājas spēkā vienlaikus ar likumu par nacionālās sporta bāzes statusu.. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Neatbalstīts Neatbalstīts Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas
priekšlikumā Nr. 21 Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas
priekšlikumā Nr. 21 Atbalstīts |
9. Pārejas noteikumos: izslēgt pārejas
noteikumu 13.punktā vārdus vai kurās pēc šā termiņa uzsākta saimnieciskā
darbība pirms to nodošanas ekspluatācijā; papildināt pārejas
noteikumus ar 22., 23., 24., 25., 26. un 27.punktu šādā redakcijā: 22. Pēc nekustamā
īpašuma kadastrālās vērtības aktualizācijas nekustamā īpašuma nodokļa apmērs,
pie nemainīga nekustamā īpašuma lietošanas mērķa, atsevišķi par katru zemes vienību
un katru ēku 2008., 2009. un 2010.gadā nedrīkst pārsniegt iepriekšējam
taksācijas gadam aprēķināto nodokļa apmēru (neņemot vērā atvieglojumus)
vairāk kā par 25 procentiem. Nekustamā īpašuma nodokļa apmēra pieauguma
ierobežojums tiek piemērots arī tādiem nekustamā īpašuma nodokļa objektiem
daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā, kas sastāv no vienas telpu grupas un zemes
domājamām daļām: 1) kas no jauna
izveidoti privatizācijas rezultātā. Šādā gadījumā nekustamā īpašuma nodokļa
pieauguma ierobežojumu piemēro, vadoties no iepriekšējam taksācijas gadam
aprēķinātā nodokļa par nesadalīto zemes vienību, kas bija piekritīga katram
atsevišķam dzīvoklim vai nedzīvojamajai telpai; 2) ja attiecīgajai
telpu grupai Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistrā nav mainīts telpu
grupas lietošanas veids, arī gadījumos, ja zemei ir mainīts nekustamā īpašuma
lietošanas mērķis. 23. Ja 2008., 2009., 2010.gadā ir mainījusies
nekustamā īpašuma nodokļa objekta platība, salīdzinot ar platību, par kuru
nekustamā īpašuma nodoklis tika aprēķināts iepriekšējā taksācijas gadā, tad
nekustamā īpašuma nodokli aprēķina, vadoties no iepriekšējā taksācijas gadā
aprēķinātā nekustamā īpašuma nodokļa apmēra par vienu kvadrātmetru. 24. 2008.gadā pašvaldības par nekustamā īpašuma nodokļa apmēru
taksācijas (kalendārajam) gadam paziņo maksātājam vai daudzdzīvokļu mājas
apsaimniekotājam līdz 2008.gada 1.martam, nosūtot maksāšanas paziņojumu viņam
vai viņa pilnvarniekam. 25. Ja nekustamā īpašuma
nodokļa maksātājs vai daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotājs līdz 2008.gada
1.martam nav saņēmis maksāšanas paziņojumu, viņa pienākums ir mēneša laikā
rakstveidā par to informēt pašvaldību, kura iekasē nodokli. 26. 2008.gadā pirmais nodokļa maksāšanas termiņš ir 15.aprīlis. 27. Grozījumi šā
likuma 1. panta otrās daļas 8. punktā, kā arī 7. panta ceturtā, piektā un
sestā daļa stājas spēkā vienlaikus ar likumu par nacionālās sporta bāzes
statusu.. |
|
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī. |