LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU
(NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2007.gada 5.novembris
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija lūdz pavairot un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos
priekšlikumus likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli"" (Nr. 464/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 35 lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi
likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"
(Nr.464/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr |
Priekšlikumi ( 26 ) |
Ministru kabineta
atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt likumā
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996,
9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1.,
24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.; 2006,
14., 22.nr.; 2007, 3., 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
|
Izdarīt likumā
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996,
9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1.,
24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.; 2006,
14., 22.nr.; 2007, 3., 12.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa struktūra 1. Iedzīvotāju ienākuma
nodoklis (turpmāk - nodoklis) ir nodoklis, ar ko apliek fiziskās personas
gūtos ienākumus, un tas sastāv no: 2) patentmaksas, kas ir
pašvaldību noteikts avansa maksājums par atsevišķu veidu saimnieciskās
darbības veikšanu; |
1. 1.pantā: izteikt pirmās daļas
2.punktu šādā redakcijā: "2) fiksētā
ienākuma nodokļa par ieņēmumiem no saimnieciskās darbības;"; |
|
|
|
|
1. 1.pantā: izteikt pirmās daļas
2.punktu šādā redakcijā: "2) fiksētā
ienākuma nodokļa par ieņēmumiem no saimnieciskās darbības;"; |
2. Nodoklis tiek
aprēķināts un iemaksāts budžetā divējādā kārtībā: avansā, arī algas nodokļa
un patentmaksas veidā, un rezumējošā kārtībā, sastādot gada ienākumu
deklarāciju (turpmāk - deklarācija). |
izteikt otro daļu šādā
redakcijā: "2. Nodoklis
tiek aprēķināts un iemaksāts budžetā divējādā kārtībā: avansā, arī algas
nodokļa veidā, un rezumējošā kārtībā, sastādot gada ienākumu deklarāciju
(turpmāk deklarācija), arī fiksētā ienākuma nodokļa veidā." |
|
|
|
|
izteikt otro daļu šādā
redakcijā: "2. Nodoklis
tiek aprēķināts un iemaksāts budžetā divējādā
kārtībā: avansā, arī algas
nodokļa veidā, un rezumējošā kārtībā, sastādot gada ienākumu deklarāciju
(turpmāk deklarācija), arī fiksētā ienākuma nodokļa veidā." |
3.pants. Ar nodokli apliekamais objekts 3. Ārvalsts nodokļa
maksātāja (nerezidenta) ar nodokli apliekamais ienākums ir: 11) procentu ienākums,
izņemot šā likuma 9.panta pirmajā daļā noteiktos procentu ienākumus; |
|
1 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izteikt 3. panta trešās
daļas 11. punktu šādā redakcijā: "11)
procentu ienākums: - ienākumi no
hipotekārajām ķīlu zīmēm; - ienākumi no Latvijas
valsts un pašvaldību parādzīmēm. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
4.pants. Nodokļa aprēķināšanas un ņemšanas veids 1. Nodokli aprēķina un
budžetā iemaksā: 3) no šā likuma 1.panta
pirmās daļas 3.punktā minētajiem ienākumiem, kā arī patentmaksu -
maksātājs; |
2. Aizstāt
4.panta pirmās daļas 3.punktā vārdu "patentmaksu" ar vārdiem
"fiksēto ienākuma nodokli". |
|
|
|
|
2. Aizstāt
4.panta pirmās daļas 3.punktā vārdu "patentmaksu" ar vārdiem
"fiksēto ienākuma nodokli". |
8.pants.
Gada apliekamā ienākuma avoti 2. Pie ienākumiem, par kuriem ir jāmaksā algas
nodoklis, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem tiek pieskaitīta darba
alga, prēmijas, vienreizēja un sistemātiska atlīdzība un citi ienākumi, ko
darbinieks saņem uz pašreizējo vai iepriekšējo darba attiecību pamata
komercsabiedrībās, kooperatīvajās sabiedrībās, Eiropas komercsabiedrībās,
Eiropas kooperatīvajās sabiedrībās, Eiropas ekonomisko interešu grupās,
valsts un pašvaldību iestādēs, biedrībās, nodibinājumos, individuālajos
uzņēmumos, zemnieku vai zvejnieku saimniecībās, organizācijās un no
fiziskajām personām (arī individuālā komersanta), kā arī atlīdzība par valsts
dienesta pienākumu izpildi un ienākumi no cita darba līguma izpildes. 2.1 Algas
nodokli maksā par ienākumu, kas gūts par pienākumu pildīšanu Latvijas
Republikā reģistrētas kapitālsabiedrības, kooperatīvās sabiedrības, Eiropas
komercsabiedrības, Eiropas kooperatīvās sabiedrības padomē vai valdē,
neatkarīgi no tā, vai ienākums tiek saņemts no Latvijas Republikā reģistrētas
kapitālsabiedrības vai citas kapitālsabiedrības, kas nav Latvijas Republikas
rezidents, kā arī par ienākumu, kas gūts par pienākumu pildīšanu vēlētā
valsts pārvaldes institūcijā, citā vēlētā amatā un amatā, kurā persona
iecelta, pamatojoties uz Saeimas, Ministru kabineta vai pašvaldības (domes
vai padomes) lēmumu. |
3. Papildināt
8.pantu ar 2.2 un 2.3 daļu šādā redakcijā: "2.2 Ja,
izvērtējot maksātāja veikto darbību pēc ekonomiskās būtības, rodas šaubas,
vai gūts ienākums, par kuru jāmaksā algas nodoklis, vai ienākums no
saimnieciskās darbības, uzskata, ka gūts ienākums, par kuru jāmaksā algas
nodoklis, ja maksātājs nepierāda pretējo. |
2 |
Deputāts M.Mitrofanovs Svītrot likumprojekta
8.panta 2.2 daļu, atbilstoši mainot nākamās daļas numerāciju. |
Neatbalstīts |
Atbalstīts |
|
|
2.3 Uzskata,
ka fiziska persona (maksātājs) gūst ienākumu, par kuru jāmaksā algas
nodoklis, ja tiek konstatēta vismaz viena no šādām pazīmēm: 1) maksātāja
ekonomiskā atkarība no personas, kurai tas sniedz pakalpojumus; 2) finansiālā
riska neuzņemšanās peļņu nenesoša darba izpildes vai zaudētu debitoru parādu
gadījumā; 3) maksātāja
integrācija uzņēmumā, kam tas sniedz savus pakalpojumus. Integrācija uzņēmumā
šā panta izpratnē ir darba vai atpūtas vietas esība, pienākums ievērot
uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumus un citas līdzīgas pazīmes; 4) maksātāja
faktisko brīvdienu un atvaļinājumu esība un to ņemšanas kārtības saistība ar
uzņēmuma iekšējo darba kārtību vai citu uzņēmumā nodarbināto fizisko personu
darba grafiku; 5) maksātāja
darbība notiek citas personas vadībā vai kontrolē, maksātājam nav iespējas
piesaistīt darbu izpildē savu personālu vai izmantot apakšuzņēmējus; 6) maksātājs nav
pamatlīdzekļu, materiālu un citu saimnieciskā darbībā izmantoto aktīvu
īpašnieks (šis kritērijs neattiecas uz personīgo autotransportu vai
atsevišķiem personīgajiem instrumentiem, kas izmantoti darba uzdevumu
izpildei)." |
|
|
|
|
3. Papildināt
8.pantu ar 2.2 daļu šādā redakcijā: 2.2 Uzskata,
ka fiziska persona (maksātājs) gūst ienākumu, par kuru jāmaksā algas
nodoklis, ja tiek konstatēta vismaz viena no šādām pazīmēm: 1) maksātāja
ekonomiskā atkarība no personas, kurai tas sniedz pakalpojumus; 2) finansiālā
riska neuzņemšanās peļņu nenesoša darba izpildes vai zaudētu debitoru parādu
gadījumā; 3) maksātāja
integrācija uzņēmumā, kam tas sniedz savus pakalpojumus. Integrācija uzņēmumā
šā panta izpratnē ir darba vai atpūtas vietas esība, pienākums ievērot
uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumus un citas līdzīgas pazīmes; 4) maksātāja
faktisko brīvdienu un atvaļinājumu esība un to ņemšanas kārtības saistība ar
uzņēmuma iekšējo darba kārtību vai citu uzņēmumā nodarbināto fizisko personu
darba grafiku; 5) maksātāja
darbība notiek citas personas vadībā vai kontrolē, maksātājam nav iespējas
piesaistīt darbu izpildē savu personālu vai izmantot apakšuzņēmējus; 6) maksātājs nav
pamatlīdzekļu, materiālu un citu saimnieciskā darbībā izmantoto aktīvu
īpašnieks (šis kritērijs neattiecas uz personīgo autotransportu vai
atsevišķiem personīgajiem instrumentiem, kas izmantoti darba uzdevumu
izpildei)." |
3. Pie pārējiem
fiziskās personas ienākumiem, par kuriem ir jāmaksā nodoklis, tiek
pieskaitīti: 10) pensijas neatkarīgi
no to izmaksas avota; |
|
3 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izteikt
8. panta trešās daļas 10. punktu šādā redakcijā: 10)
pensijas neatkarīgi no izmaksas avota, izņemot I un II grupas invalīdu
pensijas |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
11) ienākumi no
nekustamā īpašuma atsavināšanas, ja šā likuma 9.pantā nav noteikts citādi; 12) citi ienākumi, kas
nav minēti šā likuma 9.pantā. |
|
4 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Papildināt
8. panta trešo daļu ar 12. punktu šādā redakcijā: 12)
fiziskajām personām izmaksātās dividendes no uzņēmējdarbības vai
kapitālsabiedrības peļņas. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
9.pants. Ar nodokli neapliekamo ienākumu veidi 1. Gada apliekamajā
ienākumā netiek ietverti un ar nodokli netiek aplikti šādi ienākumu veidi: 2) fiziskās personas -
individuālā uzņēmuma īpašnieka - ienākums no individuālā uzņēmuma, kurš ir
uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātājs, un fiziskajām personām izmaksātās
dividendes no Latvijas Republikas kapitālsabiedrības vai kooperatīvās
sabiedrības peļņas, kā arī no citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai
Eiropas Ekonomikas zonas valsts rezidenta - sabiedrības peļņas, izņemot
dividendes no iekšzemes uzņēmuma, kuram nav jāmaksā uzņēmumu ienākuma
nodoklis, vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas
zonas valsts rezidenta - sabiedrības, kurai nav jāmaksā uzņēmumu ienākuma
nodoklim pēc būtības līdzīgs ienākuma nodoklis savā rezidences valstī, kā arī
no tām kapitālsabiedrībām, kuras izmanto citos Latvijas Republikas likumos
(izņemot likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli") noteiktos uzņēmumu
ienākuma nodokļa atvieglojumus vai atlaides vai pēc būtības līdzīgus citā
Eiropas Savienības dalībvalstī un Eiropas Ekonomikas zonas valstī noteiktus
ienākuma nodokļa atvieglojumus vai atlaides dividenžu deklarēšanas gadā vai
iepriekšējā gadā; |
|
5 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izteikt
9. panta pirmās daļas 2. punktu šādā redakcijā: 2)
fiziskas personas individuālā uzņēmuma īpašnieka ienākums no individuālā
uzņēmuma, kurš ir uzņēmuma ienākuma nodokļa maksātājs. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
3) ienākumi no
noguldījumiem un depozītiem Latvijas Republikā un citās Eiropas Savienības
dalībvalstīs vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrētās kredītiestādēs
un krājaizdevu sabiedrībās, kā arī ienākumi no hipotekārajām ķīlu zīmēm; 6) ienākumi no Latvijas
vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts
un pašvaldību parādzīmēm; |
|
6 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izslēgt
9. panta pirmās daļas 3. un 6. punktu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
7) normatīvajos aktos
noteiktie no budžeta izmaksājamie (paredzēti budžeta apropriācijā) pabalsti,
normatīvajos aktos noteiktā atlīdzība par aizbildņa pienākumu pildīšanu un
atlīdzība par audžuģimenes pienākumu veikšanu, izņemot pārejošas darba
nespējas pabalstus un pabalstus, kuru piešķiršanas pamats ir personas darba
vai dienesta attiecības ar budžeta finansētu institūciju, kā arī citi
pabalsti, kas izmaksājami no Ministru kabineta noteiktajām biedrībām un
nodibinājumiem; |
|
7 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izteikt 9. panta pirmās
daļas 7. punktu šāda redakcijā: "7)
normatīvajos aktos noteiktie no budžeta izmaksājamie (paredzēti budžetā apropriācijā)
pabalsti, pensijas, normatīvajos aktos noteiktā atlīdzība par aizbildņa
pienākumu pildīšanu un atlīdzība par audžuģimenes pienākumu veikšanu, izņemot
pārejošas darba nespējas pabalstus un pabalstus, kuru piešķiršanas pamats
ir personas darba vai dienesta attiecības ar budžeta finansētu
institūciju, kā arī citi pabalsti, kas izmaksājami no Ministru kabineta noteiktajām
biedrībām un nodibinājumiem;" |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
10.pants. Attaisnotie izdevumi 1. Pirms ienākuma aplikšanas ar nodokli no gada
apliekamo ienākumu apjoma tiek atskaitīti šādi maksātāja izdevumi: 2) izdevumi par
maksātāja un viņa ģimenes locekļu kvalifikācijas paaugstināšanu,
specialitātes iegūšanu, izglītības iegūšanu, par medicīnas un ārstniecisko
pakalpojumu izmantošanu un veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem
apdrošināšanas sabiedrībām, kas izveidotas un darbojas saskaņā ar
Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumu. Minēto izdevumu sastāvu
un normas nosaka Ministru kabinets; |
|
8 9 |
Frakcija Jaunais laiks Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt likuma 10.
panta 1. punkta 2. apakšpunktu ar jaunu teikumu šādā redakcijā: Maksimālais šajā
apakšpunktā minēto attaisnoto izdevumu par kvalifikācijas pilnveidi,
specialitātes iegūšanu un izglītības iegūšanu apjoms par vienu personu vienā
taksācijas periodā (kalendārā gadā) ir vienāds ar desmit minimālajām
mēnešalgām, savukārt par personām, kurām izglītības ieguvi vai kvalifikācijas
pilnveidi prasa ārējie normatīvie akti, un par ierēdņiem vai valsts iestāžu
darbiniekiem, kuriem izglītības ieguvi vai kvalifikācijas pilnveidi prasa
iekšējie normatīvie akti, maksimālais attaisnoto izdevumu apjoms nav
ierobežots. Frakcija Jaunais laiks Kā arī aizstāt šajā
apakšpunktā vārdu paaugstināšanu ar pilnveidi. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
6) apdrošināšanas
prēmiju maksājumi, kas atbilstoši dzīvības apdrošināšanas līgumam (ar
līdzekļu uzkrāšanu) izdarīti apdrošināšanas sabiedrībai, kura nodibināta un
darbojas saskaņā ar Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumu, vai
citā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī
reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai, ievērojot šā likuma 8.panta piektās
daļas 1., 2. un 3.punkta nosacījumus, un kas nepārsniedz 20 procentus
no personas gada apliekamā ienākuma; |
|
10 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Aizstāt 10.panta pirmās
daļas 6.punktā skaitļus un vārdus 1., 2. un 3.punkta nosacījumus ar
skaitļiem un vārdiem 1. un 3.punkta nosacījumus. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
4. Aizstāt 10.panta
pirmās daļas 6.punktā skaitļus un vārdus 1., 2. un 3.punkta nosacījumus ar
skaitļiem un vārdiem 1. un 3.punkta nosacījumus. |
11.pants. No saimnieciskās darbības gūtā apliekamā
ienākuma noteikšana 12. Ja maksātājam
nerodas saimnieciskās darbības izdevumi vai tie ir nebūtiski, maksātājs,
gūstot ienākumu no īpašuma (iznomājot vai izīrējot nekustamo īpašumu (arī
pārdodot īres tiesības), nododot lietu tālāk apakšnomniekam vai
apakšīrniekam, iznomājot kustamo mantu vai gūstot samaksu par dabas resursu
izmantošanu vai izmantošanas aprobežojumiem), var nereģistrēties Valsts
ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējs. Šajā gadījumā maksātājs
nav tiesīgs piemērot saimnieciskās darbības izdevumus un tajos iekļaut ar
īpašuma uzturēšanu un pārvaldīšanu saistītos izdevumus, izņemot nekustamā
īpašuma nodokļa maksājumus par attiecīgo nekustamo īpašumu. |
4. Papildināt
11.panta divpadsmito daļu ar trešo un ceturto teikumu šādā redakcijā: "Maksātājs
veic saimnieciskās darbības ieņēmumu uzskaiti. Saimnieciskās darbības
ieņēmumus maksātājs hronoloģiskā secībā uzskaita ieņēmumu uzskaites reģistrā,
kurā norāda ieraksta kārtas numuru, datumu, attaisnojuma dokumenta numuru un
datumu, darījuma partneri (fiziskās personas vārdu un uzvārdu,
juridiskās personas nosaukumu), darījuma aprakstu, darījuma summu un citu
nepieciešamo informāciju." |
11 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt 11.
panta divpadsmitās daļas ceturtajā teikumā vārdus darījuma partneri ar
vārdiem darījuma dalībnieku. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
5. Papildināt
11.panta divpadsmito daļu ar trešo un ceturto teikumu šādā redakcijā: "Maksātājs
veic saimnieciskās darbības ieņēmumu uzskaiti. Saimnieciskās darbības
ieņēmumus maksātājs hronoloģiskā secībā uzskaita ieņēmumu uzskaites reģistrā,
kurā norāda ieraksta kārtas numuru, datumu, attaisnojuma dokumenta numuru un
datumu, darījuma dalībnieku (fiziskās personas vārdu un uzvārdu, juridiskās
personas nosaukumu), darījuma aprakstu, darījuma summu un citu nepieciešamo
informāciju." |
11.1
pants. Īpaši noteikumi saimnieciskās darbības ienākuma noteikšanai
maksātājiem, kas kārto grāmatvedību divkāršā ieraksta sistēmā 4. Rezultātu
palielina (negatīva rezultāta gadījumā - samazina) par: 6) dabas resursu
virslimita izmantošanas un vides piesārņošanas virslimita maksājumu summu; |
5. 11.1 pantā: izteikt ceturtās daļas
6.punktu šādā redakcijā: "6) maksājumu
summu par prettiesisku dabas resursu ieguvi vai lietošanu;"; |
|
|
|
|
6. 11.1 pantā: izteikt ceturtās daļas
6.punktu šādā redakcijā: "6) maksājumu
summu par prettiesisku dabas resursu ieguvi vai lietošanu;"; |
5. Maksātājs rezultātu
palielina (negatīva rezultāta gadījumā - samazina) par saskaņā ar likumu
"Par grāmatvedību" un tam pakārtotajiem normatīvajiem aktiem
pārskata gadā norakstīto pamatlīdzekļu nolietojuma un norakstīto nemateriālo
ieguldījumu vērtību summu, bet samazina (negatīva rezultāta gadījumā - palielina)
- par saskaņā ar šā likuma 11.5 panta un likuma "Par uzņēmumu
ienākuma nodokli" 13.panta prasībām aprēķināto pamatlīdzekļu nolietojuma
un norakstīto nemateriālo ieguldījumu vērtību summu. |
papildināt pantu ar 5.1 daļu
šādā redakcijā: "5.1 Nosakot
saimnieciskās darbības ienākumu, neņem vērā bilances posteņu pārvērtēšanas
rezultātus, izņemot aktīvu pārvērtēšanu sakarā ar ārvalstu valūtas kursa
maiņu. Aktīvus un pasīvus, kuru nominālvērtība izteikta ārvalstu valūtā,
novērtē latos pēc Latvijas Bankas noteiktā ārvalstu valūtas kursa taksācijas
gada pēdējā kalendāra dienā, un, nosakot saimnieciskās darbības ienākumu, ņem
vērā attiecīgos ienākumus vai zaudējumus." |
|
|
|
|
papildināt pantu ar 5.1 daļu
šādā redakcijā: "5.1 Nosakot
saimnieciskās darbības ienākumu, neņem vērā bilances posteņu pārvērtēšanas
rezultātus, izņemot aktīvu pārvērtēšanu sakarā ar ārvalstu valūtas kursa
maiņu. Aktīvus un pasīvus, kuru nominālvērtība izteikta ārvalstu valūtā,
novērtē latos pēc Latvijas Bankas noteiktā ārvalstu valūtas kursa taksācijas
gada pēdējā kalendāra dienā, un, nosakot saimnieciskās darbības ienākumu, ņem
vērā attiecīgos ienākumus vai zaudējumus." |
11.5 pants. Īpaši noteikumi taksācijas gadā
norakstāmā pamatlīdzekļu nolietojuma un atsevišķu saimnieciskās darbības
izdevumu veidu noteikšanai 6. Personīgā vieglā
automobiļa (izņemot vieglo automobili ar speciālo aprīkojumu) ekspluatācijas
izmaksas izdevumos ietver proporcionāli saimnieciskās darbības vajadzībām
nobraukto kilometru skaitam, pamatojoties uz detalizēti izstrādātiem maršrutiem.
Ja maksātājam nav atbilstoši noformētu attaisnojuma dokumentu, izdevumos
ietver ne vairāk par 50 procentiem no faktiskajām izmaksām. |
6. 11.5 pantā: izteikt sestās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: "Personīgā
vieglā automobiļa (izņemot vieglo automobili ar speciālo aprīkojumu)
ekspluatācijas izmaksas (arī izdevumus par degvielu) izdevumos ietver
proporcionāli saimnieciskās darbības vajadzībām nobraukto kilometru skaitam,
pamatojoties uz detalizēti izstrādātiem maršrutiem, bet ne vairāk kā par |
|
|
|
|
7. 11.5 pantā: izteikt sestās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: "Personīgā
vieglā automobiļa (izņemot vieglo automobili ar speciālo aprīkojumu)
ekspluatācijas izmaksas (arī izdevumus par degvielu) izdevumos ietver
proporcionāli saimnieciskās darbības vajadzībām nobraukto kilometru skaitam,
pamatojoties uz detalizēti izstrādātiem maršrutiem, bet ne vairāk kā par |
7. Saimnieciskās
darbības izdevumos ietver kompensācijas īrniekiem par dzīvojamo telpu
atbrīvošanu un īres līguma laušanu sakarā ar dzīvojamās telpas kapitālo
remontu vai telpu pārbūvi saimnieciskās darbības veikšanai. |
papildināt pantu ar
astoto un devīto daļu šādā redakcijā: "8. Maksātājs,
kurš par iepriekšējiem taksācijas periodiem ir maksājis fiksēto ienākuma nodokli,
pirms uzsākt šā likuma 11. vai 11.1 panta piemērošanu ar
iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamā ienākuma noteikšanai, lai noteiktu
pamatlīdzekļu atlikušo vērtību uz taksācijas gada sākumu, no pamatlīdzekļu
atlikušās vērtības atskaita aprēķināto nolietojumu par to taksācijas periodu,
kad šī persona maksāja fiksēto ienākuma nodokli. 9. Nosakot
taksācijas gada apliekamo ienākumu, ņem vērā tikai izdevumus, kas pamatojas
uz maksātāja faktiskajiem izdevumiem." |
|
|
|
|
papildināt pantu ar
astoto un devīto daļu šādā redakcijā: "8. Maksātājs,
kurš par iepriekšējiem taksācijas periodiem ir maksājis fiksēto ienākuma
nodokli, pirms uzsākt šā likuma 11. vai 11.1 panta
piemērošanu ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamā ienākuma noteikšanai,
lai noteiktu pamatlīdzekļu atlikušo vērtību uz taksācijas gada sākumu, no
pamatlīdzekļu atlikušās vērtības atskaita aprēķināto nolietojumu par to
taksācijas periodu, kad šī persona maksāja fiksēto ienākuma nodokli. 9. Nosakot
taksācijas gada apliekamo ienākumu, ņem vērā tikai izdevumus, kas pamatojas
uz maksātāja faktiskajiem izdevumiem." |
|
7. Papildināt
likumu ar 11.8 pantu
šādā redakcijā: "11.8 pants. Īpaši
noteikumi saimnieciskās darbības ienākuma noteikšanai fiksētā ienākuma
nodokļa maksātājiem 1. Maksātājs, kas
reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs, kuram nav darba ņēmēju, var
izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, ja tā ieņēmumi nepārsniedz 10000
latu pirmstaksācijas gadā. Maksātājs, kas taksācijas gadā uzsāk saimniecisko
darbību (reģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības
veicējs), var izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, ja atbilstoši paša
maksātāja prognozei taksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumi
(pārrēķinot uz pilnu taksācijas gadu) nepārsniegs 10000 latu. 2. Maksātājs,
lai aprēķinātu fiksēto ienākuma nodokli, veic saimnieciskās darbības ieņēmumu
uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā. 3. Saimnieciskās
darbības veicējs, kura ieņēmumi taksācijas gadā pārsniedz 10000 latu, bet
kurš pirmstaksācijas gadā ir maksājis fiksēto ienākuma nodokli, taksācijas
gadā maksā fiksēto ienākuma nodokli. Šī maksātāja saimnieciskās darbības
apliekamo ienākumu pēctaksācijas gadā un turpmākajos periodos aprēķina
saskaņā ar šā likuma 11. vai 11.1 pantu. Maksātājs var
atkārtoti izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli ne ātrāk kā pēc pieciem
gadiem. 4. Šā panta
noteikumi neattiecas uz profesionālās darbības veicējiem, kas minēti šā
likuma 11.panta 1.2 daļā." |
|
|
|
|
8. Papildināt
likumu ar 11.8 pantu
šādā redakcijā: "11.8 pants. Īpaši
noteikumi saimnieciskās darbības ienākuma noteikšanai fiksētā ienākuma
nodokļa maksātājiem 1. Maksātājs, kas
reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs, kuram nav darba ņēmēju, var
izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, ja tā ieņēmumi nepārsniedz 10000
latu pirmstaksācijas gadā. Maksātājs, kas taksācijas gadā uzsāk saimniecisko
darbību (reģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības
veicējs), var izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, ja atbilstoši paša
maksātāja prognozei taksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumi
(pārrēķinot uz pilnu taksācijas gadu) nepārsniegs 10000 latu. 2. Maksātājs,
lai aprēķinātu fiksēto ienākuma nodokli, veic saimnieciskās darbības ieņēmumu
uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā. 3. Saimnieciskās
darbības veicējs, kura ieņēmumi taksācijas gadā pārsniedz 10000 latu, bet
kurš pirmstaksācijas gadā ir maksājis fiksēto ienākuma nodokli, taksācijas
gadā maksā fiksēto ienākuma nodokli. Šī maksātāja saimnieciskās darbības
apliekamo ienākumu pēctaksācijas gadā un turpmākajos periodos aprēķina
saskaņā ar šā likuma 11. vai 11.1 pantu. Maksātājs var
atkārtoti izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli ne ātrāk kā pēc pieciem
gadiem. 4. Šā panta
noteikumi neattiecas uz profesionālās darbības veicējiem, kas minēti šā
likuma 11.panta 1.2 daļā." |
12.pants. Maksātāja gada neapliekamais minimums 3. Šajā pantā minēto
neapliekamo minimumu nepiemēro personām, kurām piemēro šā likuma 13.panta
pirmās daļas 2., 3. un 4.punktā paredzēto neapliekamo minimumu. |
|
12 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izslēgt 12. panta trešo
daļu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
13.pants. Atvieglojumi maksātājam 1. Maksātājam paredzēti
šādi atvieglojumi: 2) personām, kurām
pensija piešķirta līdz 1996.gada 1.janvārim atbilstoši likumam "Par
valsts pensijām", neapliekamais minimums ir šīs pensijas apmērā; |
|
13 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izteikt 13.panta pirmās
daļas 2.punktu šādā redakcijā: 2) personām, kurām
pensija piešķirta līdz 1996.gada 1.janvārim atbilstoši likumam Par valsts
pensijām, kā arī personām, kuras saskaņā ar likumiem ir atzītas par I un II
grupas invalīdiem, neapliekamais minimums ir šīs pensijas apmērā; |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
3) personām, kurām
piešķirta vai pārrēķināta pensija pēc 1996.gada 1.janvāra vai noteikta
piemaksa pie pensijas par apdrošināšanas stāžu, kas uzkrāts līdz 1995.gada
31.decembrim, atbilstoši likumam Par valsts pensijām vai izdienas pensija,
vai speciālā valsts pensija atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem
ak
tiem, neapliekamais minimums šīm pensijām (kopā ar piemaksu par uzkrāto
apdrošināšanas stāžu) ir 1980 latu gadā; |
|
14 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izslēgt 13. panta
pirmās daļas 3. punktu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
1.1 Šā panta
pirmās daļas 3.punktā noteiktais neapliekamais minimums ir piemērojams arī no
ārvalstīm saņemtajai pensijai (piemērojot to kopā no ārvalstīm saņemtajai
pensijai un pensijai, kas piešķirta vai pārrēķināta pēc 1996.gada 1.janvāra
atbilstoši likumam Par valsts pensijām, vai izdienas pensijai, vai
speciālajai valsts pensijai atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem
aktiem). |
|
15 |
Politisko organizāciju (partiju) apvienības Saskaņas
Centrs frakcija Izslēgt 13. panta 1.1
daļu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
15.pants.
Nodokļa likmes 1. Gada apliekamais ienākums, kas noteikts kā
starpība starp maksātāja gada ienākuma summu un summu, kura aprēķināta
saskaņā ar šā likuma 10., 12. un 13.panta noteikumiem, tiek aplikts ar
nodokli atbilstoši šajā likumā noteiktajām likmēm. 1. Gada apliekamais ienākums, kas noteikts kā
starpība starp maksātāja gada ienākuma summu, no kuras atskaitīta maksātāja
saimnieciskās darbības ienākuma summa, un summu, kura aprēķināta saskaņā ar
šā likuma 10.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 5. un 6.punkta, kā arī 12. un
13.panta noteikumiem, tiek aplikts ar nodokli pēc šā panta otrajā daļā
noteiktajām likmēm. Saimnieciskās darbības ienākums tiek aplikts ar nodokli
pēc šā panta 2.1 daļā noteiktās likmes. /Šāda 1.daļas redakcija piemērojama ar taksācijas
gadu, kas sākas 2008.gadā/ 2. Nodokļa likme, kas jāmaksā no gada apliekamā
ienākuma, ir 25 procenti. Algas nodokļa maksātājam nodokļa likme 25 procentu
apmērā jāmaksā no mēneša apliekamā ienākuma. 2.1 Nodokļa likme, ko maksā no
saimnieciskās darbības ienākuma, ir 15 procenti. /2.1 daļa
piemērojama ar taksācijas gadu, kas sākas 2008.gadā/ 3. (Izslēgta ar 19.12.96. likumu, kas stājas
spēkā no 01.01.97.). 4. Šā likuma 3.panta
trešās daļas 7.1 punktā minētajam ienākumam, ja šī ienākuma
izmaksātājs atbilstoši šā likuma 17.panta divpadsmitajai un 12.2
daļai ietur nodokli ienākuma izmaksas vietā, tiek piemērota 2 procentu likme
no izmaksātās atlīdzības apmēra. |
8. Papildināt
15.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "5. Fiksētā
ienākuma nodokļa apmēru nosaka saskaņā ar šā likuma pielikumu." |
|
|
|
|
9. Papildināt
15.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "5. Fiksētā
ienākuma nodokļa apmēru nosaka saskaņā ar šā likuma pielikumu." |
18.pants. Nodokļa aprēķināšana no saimnieciskās
darbības ienākuma un tā maksāšana avansā 3. Maksātājs patstāvīgi
iemaksā budžetā aprēķinātos nodokļa avansa maksājumus par taksācijas gadu
šādos termiņos: ne vēlāk kā 15.martā, ne vēlāk kā 15.maijā, ne vēlāk kā
15.augustā un ne vēlāk kā 15.novembrī - Ja Valsts ieņēmumu dienesta
teritoriālā iestāde nav noteikusi citādi, ne vēlāk kā 15.martā iemaksājamā
avansa maksājuma apmērs ir ceturtā daļa no pirmstaksācijas gadam noteiktās
nodokļa avansa summas, bet ne vēlāk kā 15.maijā, ne vēlāk kā 15.augustā un ne
vēlāk kā 15.novembrī iemaksājamā avansa maksājuma apmērs ir ceturtā daļa
no taksācijas gadam noteiktās nodokļa avansa summas. |
9. 18.pantā: aizstāt trešajā
daļā vārdus "ceturtā daļa no taksācijas gadam noteiktās nodokļa avansa
summas" ar vārdiem "taksācijas gadam noteiktā nodokļa avansa
maksājuma un pirmajā ceturksnī veicamā avansa maksājuma starpība, kas dalīta
ar trīs"; |
|
|
|
|
10. 18.pantā: aizstāt trešajā
daļā vārdus "ceturtā daļa no taksācijas gadam noteiktās nodokļa avansa
summas" ar vārdiem "taksācijas gadam noteiktā nodokļa avansa
maksājuma un pirmajā ceturksnī veicamā avansa maksājuma starpība, kas dalīta
ar trīs"; |
4. Maksātāji, kuri
saņem patentu individuālā darba veikšanai, līdz patenta saņemšanai samaksā
patentmaksu. |
izslēgt ceturto
daļu; |
|
|
|
|
izslēgt ceturto
daļu; |
|
papildināt pantu ar
devīto daļu šādā redakcijā: "9. Maksātājs,
kurš maksā fiksēto ienākuma nodokli, nodokļa avansa maksājumu 25 latu apmērā
veic līdz taksācijas gada 15.martam." |
|
|
|
|
papildināt pantu ar
devīto daļu šādā redakcijā: "9. Maksātājs,
kurš maksā fiksēto ienākuma nodokli, nodokļa avansa maksājumu 25 latu apmērā
veic līdz taksācijas gada 15.martam." |
19.pants. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanas un
maksāšanas rezumējošā kārtība 3. Maksātājs ne vēlāk
kā 15 dienu laikā no šajā likumā noteiktās deklarācijas iesniegšanas dienas
iemaksā budžetā aprēķinātā nodokļa summu, bet, ja aprēķinātā nodokļa summa
pārsniedz 100 latus, maksātājs to var iemaksāt budžetā triju mēnešu laikā no
deklarācijas iesniegšanas dienas, iemaksājot līdz katra deklarācijas
iesniegšanas mēnesim sekojošā mēneša 15.datumam trešo daļu no šīs summas.
Turklāt šī summa ir samazināma par to nodokļa daļu, kuru taksācijas gada
laikā darba devēji samaksājuši kā algas nodokli vai pats maksātājs - kā
avansu, arī kā patentmaksu, vai kurš ieturēts no viņa ienākuma, izmaksājot
viņam šā likuma 17.panta desmitajā daļā minētos ienākumus. |
10. 19.pantā: izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: "3. Maksātājs
ne vēlāk kā 15 dienu laikā no šajā likumā noteiktās deklarācijas
iesniegšanas dienas iemaksā budžetā aprēķinātā nodokļa summu, bet, ja
aprēķinātā nodokļa summa pārsniedz 100 latus, maksātājs to var iemaksāt
budžetā trijās reizēs līdz 16.aprīlim, 16.maijam un 16.jūnijam, iemaksājot
katru reizi trešo daļu no šīs summas. Turklāt šī summa ir samazināma par to
nodokļa daļu, kuru taksācijas gada laikā darba devēji samaksājuši kā algas
nodokli vai pats maksātājs kā avansu vai nodokli, kurš ieturēts no
maksātāja ienākuma, izmaksājot viņam šā likuma 17.panta desmitajā daļā
minētos ienākumus."; |
|
|
|
|
11. 19.pantā: izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: "3. Maksātājs
ne vēlāk kā 15 dienu laikā no šajā likumā noteiktās deklarācijas
iesniegšanas dienas iemaksā budžetā aprēķinātā nodokļa summu, bet, ja
aprēķinātā nodokļa summa pārsniedz 100 latus, maksātājs to var iemaksāt
budžetā trijās reizēs līdz 16.aprīlim, 16.maijam un 16.jūnijam, iemaksājot
katru reizi trešo daļu no šīs summas. Turklāt šī summa ir samazināma par to
nodokļa daļu, kuru taksācijas gada laikā darba devēji samaksājuši kā algas
nodokli vai pats maksātājs kā avansu vai nodokli, kurš ieturēts no
maksātāja ienākuma, izmaksājot viņam šā likuma 17.panta desmitajā daļā
minētos ienākumus."; |
|
papildināt pantu ar 3.1 daļu
šādā redakcijā: "3.1 Maksātājs
ne vēlāk kā 15 dienu laikā no šajā likumā noteiktās deklarācijas
iesniegšanas dienas iemaksā budžetā fiksētā ienākuma nodokļa atlikušo daļu,
ko nosaka kā starpību starp šā likuma 15.panta piektajā daļā noteikto
nodokļa apjomu un saskaņā ar šā likuma 18.panta devīto daļu noteikto
avansa maksājumu."; |
16 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt 19.
panta 3.1 daļā vārdus kā starpību starp šā likuma 15. panta
piektajā daļā noteikto nodokļa apjomu ar vārdiem kā starpību starp fiksētā
ienākuma nodokļa summu, kas noteikta atbilstoši šā likuma 15. panta piektajai
daļai. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar 3.1 daļu
šādā redakcijā: "3.1 Maksātājs
ne vēlāk kā 15 dienu laikā no šajā likumā noteiktās deklarācijas
iesniegšanas dienas iemaksā budžetā fiksētā ienākuma nodokļa atlikušo daļu,
ko nosaka kā starpību starp fiksētā ienākuma nodokļa summu, kas noteikta
atbilstoši šā likuma 15. panta piektajai daļai un saskaņā ar šā likuma
18.panta devīto daļu noteikto avansa maksājumu."; |
4.1
Personai, kam rezumējošā kārtībā taksācijas gadam aprēķinātais nodoklis no
saimnieciskās darbības, kuras veikšanai tā ir iegādājusies patentu, ir mazāks
nekā samaksātā gada patentmaksa, šī starpība netiek atmaksāta. |
izslēgt 4.1 daļu; |
|
|
|
|
izslēgt 4.1 daļu; |
5.2 Ārvalsts
nodokļa maksātājs (nerezidents), kas Latvijā gūst ienākumu, no kura nodoklis
maksājams rezumējošā kārtībā, bet kas taksācijas gadā pārstāj gūt šādu
ienākumu vai gūst vienreiz izmaksājamu ienākumu un vienlaikus pārtrauc
ekonomiskās saites ar Latviju, iesniedz deklarāciju 30 dienu laikā pēc
ienākuma gūšanas beigām. |
papildināt 5.2 daļu
ar otro teikumu šādā redakcijā: "Ārvalsts
nodokļa maksātājs (nerezidents), kas Latvijā gūst ienākumu no Latvijā esoša
nekustamā īpašuma pārdošanas, nodokli no šī ienākuma aprēķina rezumējošā
kārtā un iesniedz deklarāciju līdz taksācijas gadam sekojošā gada 1.aprīlim
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē pēc atsavinātā nekustamā
īpašuma atrašanās vietas, ja maksātājs neizmanto šā likuma 20.panta trešajā
daļā minētos deklarēšanas atvieglojumus."; |
|
|
|
|
papildināt 5.2 daļu
ar otro teikumu šādā redakcijā: "Ārvalsts
nodokļa maksātājs (nerezidents), kas Latvijā gūst ienākumu no Latvijā esoša
nekustamā īpašuma pārdošanas, nodokli no šī ienākuma aprēķina rezumējošā
kārtā un iesniedz deklarāciju līdz taksācijas gadam sekojošā gada 1.aprīlim
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē pēc atsavinātā nekustamā
īpašuma atrašanās vietas, ja maksātājs neizmanto šā likuma 20.panta trešajā
daļā minētos deklarēšanas atvieglojumus."; |
6. Deklarācijai ir
pievienojami vai reizē ar to uzrādāmi un, ja nepieciešams, iesniedzami
dokumenti, kas apliecina: 2) taksācijas gada
laikā izdarītos attaisnotos izdevumus; |
papildināt sestās
daļas 2.punktu aiz vārdiem ''attaisnotos izdevumus'' ar vārdiem "izņemot
gadījumus, kad informāciju par maksātāja attaisnotajiem izdevumiem Valsts
ieņēmumu dienests saņem saskaņā ar šā panta desmito daļu"; |
17 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 19.panta
sestās daļas 2. punktu aiz vārdiem attaisnotos izdevumus ar vārdiem
izņemot gadījumus, kad informāciju par maksātāja attaisnotajiem izdevumiem
Valsts ieņēmumu dienests saņem saskaņā ar šā panta desmito un vienpadsmito
daļu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
papildināt sestās
daļas 2. punktu aiz vārdiem attaisnotos izdevumus ar vārdiem izņemot
gadījumus, kad informāciju par maksātāja attaisnotajiem izdevumiem Valsts
ieņēmumu dienests saņem saskaņā ar šā panta desmito un vienpadsmito daļu; |
3) kā avansu, arī kā
algas nodokli un patentmaksu samaksāto nodokli; |
izslēgt sestās
daļas 3.punktā vārdus "un patentmaksu"; |
|
|
|
|
izslēgt sestās
daļas 3.punktā vārdus "un patentmaksu"; |
|
papildināt pantu ar
desmito daļu šādā redakcijā: "10. Saņemot
fiziskās personas piekrišanu, apdrošināšanas sabiedrība līdz pēctaksācijas
gada 1.februārim elektroniski nosūta Valsts ieņēmumu dienestam informāciju
par fiziskās personas dzīvības apdrošināšanas līgumu (ar līdzekļu uzkrāšanu),
kas apliecina, ka fiziskās personas noslēgtais līgums (iegādātā polise) par
dzīvības apdrošināšanu (ar līdzekļu uzkrāšanu) atbilst šā likuma 10.panta
pirmās daļas 6.punktā noteiktajām prasībām, un informācijā norāda
apdrošināšanas līguma darbības periodu, apdrošinātās personas vārdu, uzvārdu,
personas kodu un taksācijas gadā samaksāto apdrošināšanas prēmiju summu un apdrošināšanas prēmiju summas sadalījumu pa gadiem (ja
maksātājs taksācijas gadā ir veicis maksājumus par nākamajiem taksācijas
gadiem). Par datu formātu un nosūtīšanas kārtību apdrošināšanas sabiedrība ar
Valsts ieņēmumu dienestu vienojas, noslēdzot attiecīgu līgumu." |
18 19 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 19. pantu
ar desmito un vienpadsmito daļu šādā redakcijā: 1) privātais pensiju fonds par fiziskās personas
noslēgtā individuālās dalības līguma ar privāto pensijas fondu atbilstību šā
likuma 10.panta pirmās daļas 5.punktā noteiktajām prasībām un taksācijas gadā
privātajā pensiju fondā veikto iemaksu apmēru un iemaksu sadalījumu pa
gadiem, ja maksātājs taksācijas gadā ir veicis maksājumus arī par nākamajiem
taksācijas gadiem; 2) apdrošināšanas
sabiedrība par fiziskās personas noslēgtā līguma (iegādātās polises) par
dzīvības apdrošināšanu (ar līdzekļu uzkrāšanu) atbilstību šā likuma 10.panta
pirmās daļas 6.punktā noteiktajām prasībām, līguma darbības periodu un
taksācijas gadā veikto apdrošināšanas prēmiju summu un šo summu sadalījumu pa
gadiem, ja maksātājs taksācijas gadā ir veicis maksājumus arī par nākamajiem
taksācijas gadiem pie nosacījuma, ka saskaņā ar apdrošināšanas līgumu
maksātājam katram periodam ir noteikts fiksēts maksājums. 11. Par šī
panta desmitajā daļā noteiktās informācijas nosūtīšanas kārtību un datu
formātu apdrošināšanas sabiedrība vai privātais pensiju fonds ar Valsts
ieņēmumu dienestu vienojas, noslēdzot attiecīgu līgumu. Deputāts K.Leiškalns Papildināt 19.pantu ar
vienpadsmito daļu šādā redakcijā: "(11) Privātais
pensiju fonds līdz pēctaksācijas gada 1.februārim elektroniski nosūta Valsts
ieņēmumu dienestam informāciju par fiziskās personas individuālās dalības
līgumu, kas apliecina, ka fiziskās personas noslēgtais līgums atbilst šā
likuma 10.panta pirmās daļas 5.punktā noteiktajām prasībām, un kurā ir norādīta
persona (vārds, uzvārds, personas kods) un taksācijas gadā izdarīto
individuālo iemaksu summa pensiju plānos un individuālo iemaksu summas
sadalījums pa gadiem (ja maksātājs taksācijas gadā ir veicis maksājumus par
nākamajiem taksācijas gadiem). Par datu formātu un nosūtīšanas kārtību
privātais pensiju fonds ar Valsts ieņēmumu dienestu vienojas, noslēdzot
atbilstošu līgumu." |
Atbalstīts Neatbalstīts |
Atbalstīts Neatbalstīts |
papildināt pantu
ar desmito un vienpadsmito daļu šādā redakcijā: 10. Valsts ieņēmumu
dienestam līdz pēctaksācijas gada 1.februārim elektroniski nosūta
informāciju, kurā par katru fizisko personu norāda vārdu, uzvārdu, personas kodu,
kā arī šādu informāciju: 1) privātais pensiju
fonds par fiziskās personas noslēgtā individuālās dalības līguma ar privāto
pensijas fondu atbilstību šā likuma 10.panta pirmās daļas 5.punktā
noteiktajām prasībām un taksācijas gadā privātajā pensiju fondā veikto
iemaksu apmēru un iemaksu sadalījumu pa gadiem, ja maksātājs taksācijas gadā
ir veicis maksājumus arī par nākamajiem taksācijas gadiem; 2) apdrošināšanas
sabiedrība par fiziskās personas noslēgtā līguma (iegādātās polises) par
dzīvības apdrošināšanu (ar līdzekļu uzkrāšanu) atbilstību šā likuma 10.panta
pirmās daļas 6.punktā noteiktajām prasībām, līguma darbības periodu un
taksācijas gadā veikto apdrošināšanas prēmiju summu un šo summu sadalījumu pa
gadiem, ja maksātājs taksācijas gadā ir veicis maksājumus arī par nākamajiem
taksācijas gadiem pie nosacījuma, ka saskaņā ar apdrošināšanas līgumu
maksātājam katram periodam ir noteikts fiksēts maksājums. 11. Par šī
panta desmitajā daļā noteiktās informācijas nosūtīšanas kārtību un datu
formātu apdrošināšanas sabiedrība vai privātais pensiju fonds ar Valsts
ieņēmumu dienestu vienojas, noslēdzot attiecīgu līgumu. |
22.pants. Deklarācijas kontrolēšana un apliekamā
ienākuma noteikšana uz aprēķinu pamata 4. Nosakot maksātāja
īpašuma vērtību un tās pieaugumu, kā arī īpašuma palielinājumu pārbaudāmajā
periodā, Valsts ieņēmumu dienests izmanto Uzņēmumu reģistra, Ceļu satiksmes
drošības direkcijas, zemesgrāmatu un citu valsts reģistru datus, kā arī
maksātāja papildu deklarāciju kopā ar tai pievienotajiem attaisnojuma
dokumentiem par maksātāja ienākumiem un izdevumiem. |
|
20 21 22 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 22.panta
ceturto daļu šādā redakcijā: 4. Nosakot maksātāja
īpašuma vērtību un tās pieaugumu, kā arī īpašuma palielinājumu pārbaudāmajā
periodā, Valsts ieņēmumu dienests izmanto komercreģistra, Ceļu satiksmes
drošības direkcijas, zemesgrāmatu, biedrību un nodibinājuma reģistra, citu
valsts reģistru un pārējo informācijas turētāju datus, kā arī maksātāja
papildu deklarāciju kopā ar tai pievienotajiem attaisnojuma dokumentiem par
maksātāja ienākumiem un izdevumiem. Juridiskais birojs Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 22. panta ceturto daļu šādā redakcijā: 4. Nosakot maksātāja
īpašuma vērtību un tās pieaugumu, kā arī īpašuma palielinājumu pārbaudāmajā
periodā, Valsts ieņēmumu dienests izmanto Uzņēmumu reģistra, Ceļu satiksmes
drošības direkcijas, zemesgrāmatu un citu valsts reģistru datus, kā arī
maksātāja papildu deklarāciju kopā ar tai pievienotajiem attaisnojuma
dokumentiem par maksātāja ienākumiem un izdevumiem.. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 22. panta
ceturto daļu šādā redakcijā: 4. Nosakot
maksātāja īpašuma vērtību un tās pieaugumu, kā arī īpašuma palielinājumu
pārbaudāmajā periodā, Valsts ieņēmumu dienests izmanto Uzņēmumu reģistra datu
bāzēs, kurām ir publiska ticamība, Ceļu satiksmes drošības direkcijas,
zemesgrāmatu un pārējo citu valsts reģistru un valsts informācijas sistēmu
turētāju datus, kā arī maksātāja papildu deklarāciju kopā ar tai
pievienotajiem attaisnojuma dokumentiem par maksātāja ienākumiem un
izdevumiem. |
Atbalstīts Neatbalstīts |
Daļēji
atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 22 Daļēji
atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.22 Atbalstīts |
12. Izteikt 22. panta
ceturto daļu šādā redakcijā: 4. Nosakot maksātāja īpašuma vērtību un
tās pieaugumu, kā arī īpašuma palielinājumu pārbaudāmajā periodā, Valsts
ieņēmumu dienests izmanto Uzņēmumu reģistra datu bāzēs, kurām ir publiska
ticamība, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, zemesgrāmatu un pārējo citu valsts
reģistru un valsts informācijas sistēmu turētāju datus, kā arī
maksātāja papildu deklarāciju kopā ar tai pievienotajiem attaisnojuma
dokumentiem par maksātāja ienākumiem un izdevumiem. |
26.pants. Nodokļa sadalīšana 1. Nodokļa summas (izņemot
patentmaksas), no kurām atskaitītas šā likuma 19.panta ceturtajā daļā
minētās summas, tiek ieskaitītas budžetā šādā sadalījumā: |
11. 26.pantā:
izslēgt pirmās
daļas ievaddaļā vārdus "(izņemot patentmaksas)"; |
|
|
|
|
13. 26.pantā:
izslēgt pirmās
daļas ievaddaļā vārdus "(izņemot patentmaksas)"; |
1) 79 procenti
maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā; |
aizstāt pirmās
daļas 1.punktā skaitli un vārdu "79 procenti" ar skaitli un vārdu
"80 procentu"; |
|
|
|
|
aizstāt pirmās
daļas 1.punktā skaitli un vārdu "79 procenti" ar skaitli un vārdu
"80 procentu"; |
2) 21 procenti valsts
pamatbudžetā. |
aizstāt pirmās
daļas 2.punktā skaitli un vārdu "21 procenti" ar skaitli un vārdu
"20 procentu". |
|
|
|
|
aizstāt pirmās
daļas 2.punktā skaitli un vārdu "21 procenti" ar skaitli un vārdu
"20 procentu". |
28.pants.
Maksātāja pienākumi Maksātāja pienākums ir: 1) šajā likumā noteiktajos termiņos un kārtībā
sastādīt un iesniegt Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai iestādei pēc
savas dzīvesvietas deklarāciju; 2) šajā likumā noteiktajos termiņos un kārtībā
iemaksāt budžetā nodokli; 3) nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās
iestādes pārstāvjiem iespēju iekļūt telpās un teritorijā, kas izmantota
apliekamā ienākuma gūšanai; 4) uzglabāt ieņēmumus un attaisnotos izdevumus
apliecinošos dokumentus vismaz trīs gadus pēc gada ienākumu deklarācijas
iesniegšanas termiņa, kā arī, veicot saimniecisko darbību, uzskaitīt
saimnieciskās darbības ieņēmumus un izdevumus, uzglabāt ieņēmumus un
izdevumus apliecinošos attaisnojuma dokumentus vismaz piecus gadus, bet
gadījumos, kad nodokļu maksātājam saskaņā ar likumu tiek piemērots īpašs
nodokļu režīms uz laiku, kas pārsniedz piecus gadus, visu īpašā nodokļu
režīma piemērošanas laiku. Maksātājam ir pienākums uzrādīt šos dokumentus vai
iesniegt to kopijas Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai iestādei pēc tās
pieprasījuma; 5) uz Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes
koriģētās deklarācijas pamata iemaksāt budžetā trūkstošo nodokļa summu; 6) uzsākot saimniecisko darbību, mēneša laikā
reģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē pēc savas
dzīvesvietas kā saimnieciskās darbības veicējam; 7) ziņot Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai
iestādei par saimnieciskās darbības pārtraukšanu, mēneša laikā iesniedzot
paziņojumu par ienākumiem, kas šajā periodā gūti no saimnieciskās darbības,
un ar to gūšanu saistītajiem izdevumiem; 8) piecu darbdienu
laikā no līguma noslēgšanas dienas, kā arī no līguma darbības izbeigšanās
dienas informēt par to Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestādi, ja viņš
saimnieciskās darbības ienākumu nosaka atbilstoši šā likuma 11.panta
divpadsmitajai daļai. |
12. Papildināt
28.pantu ar 9.punktu šādā redakcijā: "9) līdz
taksācijas gada 1.februārim informēt Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo
iestādi par to, ka maksātājs ir izvēlējies maksāt fiksēto ienākuma
nodokli." |
|
|
|
|
14. Papildināt
28.pantu ar 9.punktu šādā redakcijā: "9) līdz
taksācijas gada 1.februārim informēt Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo
iestādi par to, ka maksātājs ir izvēlējies maksāt fiksēto ienākuma nodokli." |
31.2 pants.
Darba devēja (ienākuma izmaksātāja) atbildība par nepilnīgu nodokļa
ieturēšanu 1. Ja darba devējs
(ienākuma izmaksātājs) līdz nodokļu administrācijas pārbaudei (pārbaudes
pieteikšanai), pārkāpdams šā likuma prasības, nav ieturējis nodokli no visa
personas apliekamā ienākuma un izmaksājis bez nodokļa ieturēšanas summas, no
kurām atbilstoši šim likumam nodoklis ir ieturams izmaksas vietā, viņam ir
jāsamaksā nodokļa iztrūkstošā summa un soda nauda nodokļa iztrūkstošās summas
apmērā. |
13. 31.2 pantā: izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā: "1. Darba
devējs par nepilnīgu nodokļa ieturēšanu (budžetā iemaksājamās nodokļa summas
samazināšanu) ir atbildīgs saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un
nodevām"."; |
|
|
|
|
15. 31.2 pantā: izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā: "1. Darba
devējs par nepilnīgu nodokļa ieturēšanu (budžetā iemaksājamās nodokļa summas
samazināšanu) ir a
tbildīgs saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un
nodevām"."; |
|
|
23 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 31.2pantu
ar 1.1daļu šādā redakcijā: 1.1 Ja
maksātāja apliekamā ienākuma summu, no kuras atbilstoši šā likuma prasībām
bija aprēķināms un ieturams nodoklis, nav iespējams noteikt, no darba devēja
piedzen soda naudu, kas atbilst Ministru kabineta noteiktajam minimālās mēneša
darba algas apmēram attiecīgajā periodā, vai soda naudu, kas atbilst saskaņā
ar Darba likumu noslēgtajā darba koplīgumā nozarē vai teritorijā attiecīgajam
laika posmam noteiktajam minimālās darba samaksas līmenim. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
16. Papildināt 31.2pantu
ar 1.1daļu šādā redakcijā: 1.1 Ja
maksātāja apliekamā ienākuma summu, no kuras atbilstoši šā likuma prasībām
bija aprēķināms un ieturams nodoklis, nav iespējams noteikt, no darba devēja
piedzen soda naudu, kas atbilst Ministru kabineta noteiktajam minimālās
mēneša darba algas apmēram attiecīgajā periodā, vai soda naudu, kas atbilst
saskaņā ar Darba likumu noslēgtajā darba koplīgumā nozarē vai teritorijā
attiecīgajam laika posmam noteiktajam minimālās darba samaksas līmenim. |
2. Ja darba devējs (ienākuma
izmaksātājs) nav laikā ieturējis no darbinieka darba samaksas (personai
izmaksājamā ienākuma) nodokli, kā arī ieturēto nodokļa summu nav iemaksājis
budžetā, nokavējuma nauda tiek aprēķināta par laika periodu, sākot ar nākamo
dienu pēc dienas, kad nodoklis bija jāietur un jāiemaksā budžetā atbilstoši
šā likuma 17.panta piektās, desmitās un divpadsmitās daļas noteikumiem. |
aizstāt otrajā daļā
vārdus "un divpadsmitās daļas noteikumiem" ar vārdiem un skaitli
"divpadsmitās un 12.1 daļas noteikumiem"; |
|
|
|
|
aizstāt otrajā daļā
vārdus "un divpadsmitās daļas noteikumiem" ar vārdiem un skaitli
"divpadsmitās un 12.1 daļas noteikumiem"; |
3. Darba devējam
(ienākuma izmaksātājam), ja viņš līdz nodokļu administrācijas pārbaudei
(pārbaudes pieteikšanai) pats ir izdarījis nodokļa aprēķina precizējumu,
ieturējis un iemaksājis budžetā nodokļa iztrūkstošo summu, nepiemēro šā panta
pirmajā daļā noteikto soda naudu un šā panta otrajā daļā noteikto nokavējuma
naudu, bet ne vairāk kā vienu reizi taksācijas gadā. 4. Darba devējs
(ienākuma izmaksātājs) nesamaksāto (iztrūkstošo) nodokļa summu un soda naudu
samaksā 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu administrācijas lēmums
par to. Ja maksājumi šajā laikā nav veikti, par katru nokavēto maksājumu
izdarīšanas dienu, sākot ar 31.dienu pēc nodokļu administrācijas lēmuma
saņemšanas, tiek aprēķināta nokavējuma nauda no nesamaksātās (iztrūkstošās)
nodokļa summas un soda nauda. |
izslēgt trešo un
ceturto daļu. |
|
|
|
|
izslēgt trešo un
ceturto daļu. |
31.3
pants. Maksātāja atbildība par apliekamā ienākuma samazināšanu 1. Ja maksātājs,
pārkāpdams šā likuma prasības, nav aprēķinājis nodokli no visa apliekamā
ienākuma, kas atbilstoši šim likumam ir apliekams ar nodokli, izņemot tos
ienākumus, no kuriem nodoklis bija jāietur izmaksas vietā darba devējam vai
citai personai, viņam ir jāsamaksā iztrūkstošā nodokļa summa un soda nauda
iztrūkstošās nodokļa summas apmērā. |
14. 31.3 pantā:
aizstāt pirmajā
daļā vārdus "un soda nauda iztrūkstošās nodokļa summas apmērā" ar
vārdiem "nokavējuma nauda un soda nauda atbilstoši likumā "Par
nodokļiem un nodevām" noteiktajam apmēram"; |
|
|
|
|
17. 31.3 pantā:
aizstāt pirmajā
daļā vārdus "un soda nauda iztrūkstošās nodokļa summas apmērā" ar
vārdiem "nokavējuma nauda un soda nauda atbilstoši likumā "Par
nodokļiem un nodevām" noteiktajam apmēram"; |
2. Maksātājs
nesamaksāto (iztrūkstošo) nodokļa summu un soda naudu samaksā 30 dienu laikā
no dienas, kad saņemts nodokļu administrācijas lēmums par to. Ja maksājumi
šajā laikā nav veikti, par katru nokavēto maksājumu izdarīšanas dienu, sākot
ar 31.dienu pēc nodokļu administrācijas lēmuma saņemšanas, tiek aprēķināta
nokavējuma nauda no nesamaksātās (iztrūkstošās) nodokļa summas un soda nauda. |
izslēgt otro daļu. |
|
|
|
|
izslēgt otro daļu. |
Pārejas noteikumi |
15. Papildināt
pārejas noteikumus ar 38., 39. un 40.punktu šādā redakcijā: "38. Grozījumi
šā likuma 1.panta pirmās daļas 2.punktā un otrajā daļā, 4.panta pirmās daļas
3.punktā, 11.5 panta astotajā daļā, 11.8 pantā,
15.panta piektajā daļā, 18.panta ceturtajā un devītajā daļā, 19.panta 3.1 un
4.1 daļā, sestās daļas 3.punktā un desmitajā daļā, 26.panta
pirmajā daļā stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
24 25 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
pārejas noteikumu 38. punktu šādā redakcijā: "38. Grozījumi
šā likuma 1.panta pirmās daļas 2.punktā un otrajā daļā, grozījums 4.panta
pirmās daļas 3.punktā, 11.5 panta astotā daļa, 11.8 pants,
15.panta piektā daļa, 18.panta ceturtās daļas izslēgums, 18. panta devītā
daļa, 19.panta 3.1 daļa, 19. panta 4.1 daļas
izslēgums, grozījums 19. panta sestās daļas 3.punktā, 19. panta desmitā
daļa, grozījumi 26.panta pirmajā daļā, kā arī likuma pielikums stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija izteikt pārejas
noteikumu 38. punktu šādā redakcijā: "38. Grozījumi
šā likuma 1.panta pirmās daļas 2.punktā un otrajā daļā, grozījums 4.panta
pirmās daļas 3.punktā, 11.5 panta astotā daļa, 11.8 pants,
15.panta piektā daļa, 18.panta ceturtās daļas izslēgums, 18. panta devītā
daļa, 19.panta 3.1 daļa, 19. panta 4.1 daļas
izslēgums, grozījums 19. panta sestās daļas 3.punktā, grozījumi 26.panta
pirmajā daļā, kā arī likuma pielikums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
Neatbalstīts |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā
Nr.25 Atbalstīts |
18. Papildināt
pārejas noteikumus ar 38., 39. un 40.punktu šādā redakcijā: 38. Grozījumi
šā likuma 1.panta pirmās daļas 2.punktā un otrajā daļā, grozījums 4.panta
pirmās daļas 3.punktā, 11.5 panta astotā daļa, 11.8 pants,
15.panta piektā daļa, 18.panta ceturtās daļas izslēgums, 18. panta devītā
daļa, 19.panta 3.1 daļa, 19. panta 4.1 daļas
izslēgums, grozījums 19. panta sestās daļas 3.punktā, grozījumi 26.panta
pirmajā daļā, kā arī likuma pielikums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
|
39. Patenta
darbības laikā maksātājs piemēro šā likuma normas, kas bija spēkā līdz
2008.gada 1.janvārim. Ja maksātājam uz 2008.taksācijas gadu ir izsniegts
patents un 2008.taksācijas gadā viņa saimnieciskās darbības ieņēmumi
nepārsniedz 10000 latu, šis maksātājs ir tiesīgs izvēlēties maksāt fiksēto
ienākuma nodokli ar 2009.taksācijas gadu. |
|
|
|
|
39. Patenta
darbības laikā maksātājs piemēro šā likuma normas, kas bija spēkā līdz
2008.gada 1.janvārim. Ja maksātājam uz 2008.taksācijas gadu ir izsniegts
patents un 2008.taksācijas gadā viņa saimnieciskās darbības ieņēmumi
nepārsniedz 10000 latu, šis maksātājs ir tiesīgs izvēlēties maksāt fiksēto
ienākuma nodokli ar 2009.taksācijas gadu. |
|
40. Piemērojot šā
likuma 19.panta desmito daļu, apdrošināšanas sabiedrība informāciju par
2007.taksācijas gadu Valsts ieņēmumu dienestam sniedz līdz 2008.gada
1.martam." |
26 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt pārejas
noteikumus ar 40.punktu šādā redakcijā: 40. Piemērojot šā likuma 19.panta desmito un
vienpadsmito daļu, apdrošināšanas
sabiedrība un privātais pensiju fonds informāciju par 2007.taksācijas gadu
Valsts ieņēmumu dienestam iesniedz līdz 2008.gada 1.martam. . |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
40. Piemērojot šā likuma 19.panta desmito un
vienpadsmito daļu, apdrošināšanas
sabiedrība un privātais pensiju fonds informāciju par 2007.taksācijas gadu
Valsts ieņēmumu dienestam iesniedz līdz 2008.gada 1.martam. . |
|
16. Papildināt
likumu ar pielikumu šādā redakcijā: "Likuma "Par
iedzīvotāju pielikums Fiksētā ienākuma nodokļa par ieņēmumiem no
saimnieciskās darbības apmēra noteikšana ailes turpinājums ↓↓↓ |
|
|
|
|
19. Papildināt
likumu ar pielikumu šādā redakcijā: "Likuma "Par
iedzīvotāju pielikums Fiksētā ienākuma nodokļa par ieņēmumiem no
saimnieciskās darbības apmēra noteikšana ailes turpinājums ↓↓↓ |
Taksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumi
(latos) |
Fiksētā ienākuma nodokļa summa (latos) |
0500,00 |
25 |
501,011000,00 |
50 |
1000,011500,00 |
75 |
1500,012000,00 |
100 |
2000,012500,00 |
125 |
2500,013000,00 |
150 |
3000,013500,00 |
175 |
3500,014000,00 |
200 |
4000,014500,00 |
225 |
4500,015000,00 |
250 |
5000,015500,00 |
275 |
5500,016000,00 |
300 |
6000,016500,00 |
325 |
6500,017000,00 |
350 |
7000,017500,00 |
375 |
7500,018000,00 |
400 |
8000,018500,00 |
425 |
8500,019000,00 |
450 |
9000,019500,00 |
475 |
9500,0110 0 00,00 |
500 |
no 10000,01 |
500 + 7 % no saimnieciskās darbības ieņēmumiem, kas pārsniedz 10000 latu" |