Likumprojekts
Izdarīt likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.; 2006, 14., 22.nr.; 2007, 3., 12.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
"2) fiksētā ienākuma nodokļa par ieņēmumiem
no saimnieciskās darbības;";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"2. Nodoklis tiek aprēķināts un
iemaksāts budžetā divējādā kārtībā: avansā, arī algas nodokļa veidā, un
rezumējošā kārtībā, sastādot gada ienākumu deklarāciju (turpmāk deklarācija),
arī fiksētā ienākuma nodokļa veidā."
2. Aizstāt 4.panta pirmās daļas 3.punktā
vārdu "patentmaksu" ar vārdiem "fiksēto ienākuma nodokli".
3. Papildināt
8.pantu ar 2.2 un 2.3 daļu šādā redakcijā:
"2.2 Ja,
izvērtējot maksātāja veikto darbību pēc ekonomiskās būtības, rodas šaubas, vai
gūts ienākums, par kuru jāmaksā algas nodoklis, vai ienākums no saimnieciskās
darbības, uzskata, ka gūts ienākums, par kuru jāmaksā algas nodoklis, ja
maksātājs nepierāda pretējo.
2.3 Uzskata,
ka fiziska persona (maksātājs) gūst ienākumu, par kuru jāmaksā algas nodoklis,
ja tiek konstatēta vismaz viena no šādām pazīmēm:
1) maksātāja
ekonomiskā atkarība no personas, kurai tas sniedz pakalpojumus;
2) finansiālā riska neuzņemšanās peļņu
nenesoša darba izpildes vai zaudētu debitoru parādu gadījumā;
3) maksātāja integrācija uzņēmumā, kam
tas sniedz savus pakalpojumus. Integrācija uzņēmumā šā panta izpratnē ir darba
vai atpūtas vietas esība, pienākums ievērot uzņēmuma iekšējās kārtības
noteikumus un citas līdzīgas pazīmes;
4) maksātāja faktisko brīvdienu un
atvaļinājumu esība un to ņemšanas kārtības saistība ar uzņēmuma iekšējo darba
kārtību vai citu uzņēmumā nodarbināto fizisko personu darba grafiku;
5) maksātāja darbība notiek citas
personas vadībā vai kontrolē, maksātājam nav iespējas piesaistīt darbu izpildē
savu personālu vai izmantot apakšuzņēmējus;
6) maksātājs nav pamatlīdzekļu, materiālu un
citu saimnieciskā darbībā izmantoto aktīvu īpašnieks (šis kritērijs neattiecas
uz personīgo autotransportu vai atsevišķiem personīgajiem instrumentiem, kas
izmantoti darba uzdevumu izpildei)."
4. Papildināt 11.panta divpadsmito daļu ar trešo
un ceturto teikumu šādā redakcijā:
"Maksātājs veic saimnieciskās darbības
ieņēmumu uzskaiti. Saimnieciskās darbības ieņēmumus maksātājs hronoloģiskā
secībā uzskaita ieņēmumu uzskaites reģistrā, kurā norāda ieraksta kārtas
numuru, datumu, attaisnojuma dokumenta numuru un datumu, darījuma partneri
(fiziskās personas vārdu un uzvārdu, juridiskās personas nosaukumu), darījuma
aprakstu, darījuma summu un citu nepieciešamo informāciju."
5. 11.1 pantā:
izteikt ceturtās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
"6) maksājumu summu par prettiesisku dabas
resursu ieguvi vai lietošanu;";
papildināt pantu ar 5.1 daļu šādā redakcijā:
"5.1 Nosakot
saimnieciskās darbības ienākumu, neņem vērā bilances posteņu pārvērtēšanas
rezultātus, izņemot aktīvu pārvērtēšanu sakarā ar ārvalstu valūtas kursa maiņu.
Aktīvus un pasīvus, kuru nominālvērtība izteikta ārvalstu valūtā, novērtē latos
pēc Latvijas Bankas noteiktā ārvalstu valūtas kursa taksācijas gada pēdējā
kalendāra dienā, un, nosakot saimnieciskās darbības ienākumu, ņem vērā attiecīgos
ienākumus vai zaudējumus."
6. 11.5 pantā:
izteikt sestās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Personīgā vieglā automobiļa (izņemot
vieglo automobili ar speciālo aprīkojumu) ekspluatācijas izmaksas (arī
izdevumus par degvielu) izdevumos ietver proporcionāli saimnieciskās darbības
vajadzībām nobraukto kilometru skaitam, pamatojoties uz detalizēti izstrādātiem
maršrutiem, bet ne vairāk kā par
70 procentiem.";
papildināt pantu ar astoto un devīto daļu šādā
redakcijā:
"8. Maksātājs, kurš par iepriekšējiem
taksācijas periodiem ir maksājis fiksēto ienākuma nodokli, pirms uzsākt šā
likuma 11. vai 11.1 panta piemērošanu ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamā ienākuma noteikšanai,
lai noteiktu pamatlīdzekļu atlikušo vērtību uz taksācijas gada sākumu, no
pamatlīdzekļu atlikušās vērtības atskaita aprēķināto nolietojumu par to
taksācijas periodu, kad šī persona maksāja fiksēto ienākuma nodokli.
9. Nosakot
taksācijas gada apliekamo ienākumu, ņem vērā tikai izdevumus, kas pamatojas uz
maksātāja faktiskajiem izdevumiem."
7. Papildināt likumu ar 11.8 pantu šādā redakcijā:
"11.8 pants.
Īpaši noteikumi saimnieciskās darbības ienākuma noteikšanai fiksētā ienākuma
nodokļa maksātājiem
1. Maksātājs, kas
reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs, kuram nav darba ņēmēju, var
izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, ja tā ieņēmumi nepārsniedz 10000
latu pirmstaksācijas gadā. Maksātājs, kas taksācijas gadā uzsāk saimniecisko
darbību (reģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības
veicējs), var izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, ja atbilstoši paša
maksātāja prognozei taksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumi (pārrēķinot
uz pilnu taksācijas gadu) nepārsniegs 10000 latu.
2. Maksātājs,
lai aprēķinātu fiksēto ienākuma nodokli, veic saimnieciskās darbības ieņēmumu
uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā.
3. Saimnieciskās
darbības veicējs, kura ieņēmumi taksācijas gadā pārsniedz 10000 latu, bet kurš
pirmstaksācijas gadā ir maksājis fiksēto ienākuma nodokli, taksācijas gadā
maksā fiksēto ienākuma nodokli. Šī maksātāja saimnieciskās darbības apliekamo
ienākumu pēctaksācijas gadā un turpmākajos periodos aprēķina saskaņā ar šā
likuma 11. vai 11.1 pantu. Maksātājs var atkārtoti izvēlēties
maksāt fiksēto ienākuma nodokli ne ātrāk kā pēc pieciem gadiem.
4. Šā panta
noteikumi neattiecas uz profesionālās darbības veicējiem, kas minēti šā likuma
11.panta 1.2 daļā."
8. Papildināt 15.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"5. Fiksētā ienākuma nodokļa apmēru
nosaka saskaņā ar šā likuma pielikumu."
9. 18.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus "ceturtā daļa no
taksācijas gadam noteiktās nodokļa avansa summas" ar vārdiem "taksācijas
gadam noteiktā nodokļa avansa maksājuma un pirmajā ceturksnī veicamā avansa
maksājuma starpība, kas dalīta ar trīs";
izslēgt ceturto daļu;
papildināt pantu ar devīto daļu šādā redakcijā:
"9. Maksātājs, kurš maksā fiksēto
ienākuma nodokli, nodokļa avansa maksājumu 25 latu apmērā veic līdz taksācijas
gada 15.martam."
10. 19.pantā:
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"3. Maksātājs ne vēlāk kā 15 dienu laikā
no šajā likumā noteiktās deklarācijas iesniegšanas dienas iemaksā budžetā
aprēķinātā nodokļa summu, bet, ja aprēķinātā nodokļa summa pārsniedz 100 latus,
maksātājs to var iemaksāt budžetā trijās reizēs līdz 16.aprīlim, 16.maijam un
16.jūnijam, iemaksājot katru reizi trešo daļu no šīs summas. Turklāt šī summa
ir samazināma par to nodokļa daļu, kuru taksācijas gada laikā darba devēji
samaksājuši kā algas nodokli vai pats maksātājs kā avansu vai nodokli, kurš
ieturēts no maksātāja ienākuma, izmaksājot viņam šā likuma 17.panta desmitajā
daļā minētos ienākumus.";
papildināt pantu ar 3.1 daļu šādā
redakcijā:
"3.1 Maksātājs
ne vēlāk kā 15 dienu laikā no šajā likumā noteiktās deklarācijas
iesniegšanas dienas iemaksā budžetā fiksētā ienākuma nodokļa atlikušo daļu, ko
nosaka kā starpību starp šā likuma 15.panta piektajā daļā noteikto nodokļa
apjomu un saskaņā ar šā likuma 18.panta devīto daļu noteikto avansa maksājumu.";
izslēgt 4.1 daļu;
papildināt 5.2 daļu
ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ārvalsts nodokļa
maksātājs (nerezidents), kas Latvijā gūst ienākumu no Latvijā esoša nekustamā
īpašuma pārdošanas, nodokli no šī ienākuma aprēķina rezumējošā kārtā un
iesniedz deklarāciju līdz taksācijas gadam sekojošā gada 1.aprīlim Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē pēc atsavinātā nekustamā īpašuma
atrašanās vietas, ja maksātājs neizmanto šā likuma 20.panta trešajā daļā
minētos deklarēšanas atvieglojumus.";
papildināt sestās daļas
2.punktu aiz vārdiem ''attaisnotos izdevumus'' ar vārdiem "izņemot
gadījumus, kad informāciju par maksātāja attaisnotajiem izdevumiem Valsts
ieņēmumu dienests saņem saskaņā ar šā panta desmito daļu";
izslēgt sestās daļas 3.punktā vārdus "un
patentmaksu";
papildināt pantu ar desmito daļu šādā redakcijā:
"10. Saņemot fiziskās personas piekrišanu, apdrošināšanas
sabiedrība līdz pēctaksācijas gada 1.februārim elektroniski nosūta Valsts
ieņēmumu dienestam informāciju par fiziskās personas dzīvības apdrošināšanas
līgumu (ar līdzekļu uzkrāšanu), kas apliecina, ka fiziskās personas noslēgtais
līgums (iegādātā polise) par dzīvības apdrošināšanu (ar līdzekļu uzkrāšanu)
atbilst šā likuma 10.panta pirmās daļas 6.punktā noteiktajām prasībām, un informācijā
norāda apdrošināšanas līguma darbības periodu, apdrošinātās personas vārdu,
uzvārdu, personas kodu un taksācijas gadā samaksāto apdrošināšanas prēmiju summu
un apdrošināšanas prēmiju summas sadalījumu
pa gadiem (ja maksātājs taksācijas gadā ir veicis
maksājumus par nākamajiem taksācijas gadiem). Par datu formātu un nosūtīšanas kārtību apdrošināšanas
sabiedrība ar Valsts ieņēmumu dienestu vienojas, noslēdzot attiecīgu līgumu."
11. 26.pantā:
izslēgt pirmās daļas ievaddaļā vārdus "(izņemot
patentmaksas)";
aizstāt pirmās daļas 1.punktā skaitli un
vārdu "79 procenti" ar skaitli un vārdu "80 procentu";
aizstāt pirmās daļas 2.punktā skaitli un
vārdu "21 procenti" ar skaitli un vārdu "20 procentu".
12. Papildināt 28.pantu ar 9.punktu šādā redakcijā:
"9) līdz taksācijas gada 1.februārim informēt
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestādi par to, ka maksātājs ir izvēlējies
maksāt fiksēto ienākuma nodokli."
13. 31.2 pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"1. Darba devējs par nepilnīgu nodokļa
ieturēšanu (budžetā iemaksājamās nodokļa summas samazināšanu) ir atbildīgs
saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām".";
aizstāt otrajā daļā vārdus "un divpadsmitās
daļas noteikumiem" ar vārdiem un skaitli "divpadsmitās un 12.1 daļas
noteikumiem";
izslēgt trešo un ceturto daļu.
14. 31.3 pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus
"un soda nauda iztrūkstošās nodokļa summas apmērā" ar vārdiem "nokavējuma
nauda un soda nauda atbilstoši likumā "Par nodokļiem un nodevām" noteiktajam apmēram";
izslēgt otro daļu.
15. Papildināt
pārejas noteikumus ar 38., 39. un 40.punktu šādā redakcijā:
"38. Grozījumi
šā likuma 1.panta pirmās daļas 2.punktā un otrajā daļā, 4.panta pirmās daļas
3.punktā, 11.5 panta astotajā daļā, 11.8 pantā,
15.panta piektajā daļā, 18.panta ceturtajā un devītajā daļā, 19.panta 3.1 un
4.1 daļā, sestās daļas 3.punktā un desmitajā daļā, 26.panta
pirmajā daļā stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
39. Patenta
darbības laikā maksātājs piemēro šā likuma normas, kas bija spēkā līdz
2008.gada 1.janvārim. Ja maksātājam uz 2008.taksācijas gadu ir izsniegts
patents un 2008.taksācijas gadā viņa saimnieciskās darbības ieņēmumi
nepārsniedz 10000 latu, šis maksātājs ir tiesīgs izvēlēties maksāt fiksēto
ienākuma nodokli ar 2009.taksācijas gadu.
40. Piemērojot šā
likuma 19.panta desmito daļu, apdrošināšanas sabiedrība informāciju par
2007.taksācijas gadu Valsts ieņēmumu dienestam sniedz līdz 2008.gada 1.martam."
16. Papildināt
likumu ar pielikumu šādā redakcijā:
"Likuma "Par
iedzīvotāju
ienākuma nodokli"
pielikums
Fiksētā ienākuma nodokļa par ieņēmumiem no
saimnieciskās darbības apmēra noteikšana
Taksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumi
(latos) |
Fiksētā ienākuma nodokļa summa (latos) |
0500,00 |
25 |
501,011000,00 |
50 |
1000,011500,00 |
75 |
1500,012000,00 |
100 |
2000,012500,00 |
125 |
2500,013000,00 |
150 |
3000,013500,00 |
175 |
3500,014000,00 |
200 |
4000,014500,00 |
225 |
4500,015000,00 |
250 |
5000,015500,00 |
275 |
5500,016000,00 |
300 |
6000,016500,00 |
325 |
6500,017000,00 |
350 |
7000,017500,00 |
375 |
7500,018000,00 |
400 |
8000,018500,00 |
425 |
8500,019000,00 |
450 |
9000,019500,00 |
475 |
9500,0110 0 00,00 |
500 |
no 10000,01 |
500 + 7 % no saimnieciskās darbības ieņēmumiem, kas pārsniedz 10000 latu" |
Finanšu
ministrs
O.Spurdziņš
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši Ministru
kabineta 2006.gada 5.decembra sēdes protokolam (prot.nr.65, 33.§) Finanšu
ministrijai jāiesniedz priekšlikumi likumam Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli, kas paredzētu no 2008.gada 1.janvāra noteikt fiksētā ienākuma
nodokļa maksāšanas kārtību par saimnieciskās darbības ienākumu iedzīvotāju
ienākuma nodokļa maksātājiem individuālā darba veicējiem amatniecības un sīkremontdarbu jomā, kuru apgrozījums
gada laikā nepārsniedz 1200 latu, kā arī novērst iespēju iedzīvotāju ienākuma
nodokļa maksātājiem izvairīties no atbilstoša ienākuma nodokļa nomaksas,
nodarbinātības ienākumu transformējot saimnieciskās darbības ienākumā. Šobrīd saimnieciskās
darbības veicēju darbības uzsākšanu un aktivitātes pieaugumu kavē novecojusī
patentmaksu sistēma un zināšanu trūkums par grāmatvedības kārtošanas
noteikumiem un nodokļu normatīvajiem aktiem, kā arī normatīvie akti uzliek
par pienākumu maksāt patentmaksu - ikgadēju fiksētu maksājumu, kurš ir
iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa maksājumu sastāvdaļa un kurš maksātājam
jāveic neatkarīgi no saimnieciskās darbības rezultāta. Tāpēc ir nepieciešams
likumā ietvert normas, kas paredzētu
fiksētā ienākuma nodokļa maksāšanas kārtību, kas atvieglotu
saimnieciskās darbības veicējiem iedzīvotāju ienākuma nodokļa samaksas
kārtību un saskaņotu likumā noteikto atbildību par nodokļu pārkāpumiem ar
likumu Par nodokļiem un nodevām. Likumprojektā ir nepieciešams iekļaut
normas, kas nepieļautu, ka algota darba ienākums tiktu transformēts kā
saimnieciskās darbības ienākums. Šobrīd iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu sadalījums
starp valsts budžetu un pašvaldību budžetiem attiecīgi ir 21% un 79% apmērā. |
|
Likumprojekts paredz
papildināt likumu ar jaunu 11.8 pantu, kas nosaka saimnieciskās
darbības ieņēmumu apmēru, līdz kuram saimnieciskās darbības veicēji var
izvēlēties maksāt fiksēto ienākuma nodokli, kā arī fiksētā ienākuma nodokļa
aprēķināšanas kārtību. Likumprojekts tiek
papildināts ar pielikumu, kurš noteiks fiksētā ienākuma nodokļa apmēru atbilstoši
taksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumu apmēram. Saistībā ar fiksētā ienākuma nodokļa ieviešanu precizētas arī citas likuma normas. Ar likumprojektu likums tiek papildināts ar
normām, kas ierobežo algota darba ienākuma transformēšanu kā saimnieciskās darbības ienākumu. Tā kā ar 2008.gadu palielināts ar iedzīvotāju ienākuma
nodokli neapliekamais minimums un nodokļa atvieglojums par apgādībā esošām
personām, likumprojektā tiek mainīts iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu
sadalījums starp valsts budžetu un pašvaldību budžetiem attiecīgi 20% un 80%
apmērā. Likumprojektā ir
ietverti arī citi tehniski un redakcionāli precizējumi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. 1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
Likumprojekta 8.panta 2.2 un 2.3
daļā ir ietvertas normas, kuru mērķis ir mazināt vēlmi izvairīties no
iedzīvotāju ienākuma nodokļa un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto
iemaksu izmaksas, izmantojot formālu pašnodarbinātas personas statusu un
tādējādi maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli pēc 15% likmes, lai gan
patiesībā tiek veikts algots darbs. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
+150 +200
+210 +208 |
|||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
+150 +200
+210 +208 |
|||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
Nosakot fiksētās
nodokļa summas iespējamo fiskālo ietekmi, prognoze balstās uz pieņēmumiem, ka
vismaz 80% no saimnieciskās darbības veicējiem, kuru saimnieciskās
darbības ieņēmumi ir mazāki par 10 000 latu izvēlēsies maksāt fiksētās
summas nodokli. Aprēķini balstīti uz piesardzības principa, pieņemot, ka
katrs maksātājs iemaksās minimālo fiksēto nodokļa summu 25 latu apmērā. Saistībā ar iedzīvotāju
ienākuma nodokļa ieņēmumu pārdali starp valsts pamatbudžetu un pašvaldību
budžetiem 2008.gadā nemainās kopējais iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu
apmērs, taču pārdales rezultātā par 10060 tūkst. latu pieaug pašvaldību
budžetu ieņēmumi, bet valsts pamatbudžeta ieņēmumi par tādu pašu summu
samazinās. |
||||
|
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāveic
grozījumi likumā Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka
saimniecību un individuālo darbu.
Minētais likumprojekts jāvirza vienotā paketē ar likumprojektu Grozījumi
likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli. Ir nepieciešami
grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 27.marta noteikumos Nr.150 Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu
maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā. Minētajos grozījumos paredzēts detalizētāk izstrādāt fizisko personu
saimnieciskās darbības veicēju reģistrācijas kārtību, paredzot iegūt
informāciju par saimnieciskās darbības veidu un veikšanas vietu. Grozījumus Ministru kabineta 2001.gada 27.marta noteikumos Nr.150 Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu
maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā paredzēts
izstrādāt 3 mēnešu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Konsultācijas par
likumprojektu notikušas ar Zemnieku Saeimu un Latvijas Apdrošinātāju
asociāciju. Ziņojuma Par fiksēta ienākuma nodokļa ieviešanas iespējām
mazajiem uzņēmējiem (saimnieciskās darbības veicējiem) izstrādes gaitā vairākkārt
ar nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, t.sk., Latvijas Mazo un vidējo
uzņēmumu amatniecības padomi, apspriesti fiksētā ienākuma nodokļa ieviešanas
aspekti. |
|
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Ir ticis pausts
konceptuāls atbalsts fiksēta ienākuma nodokļa ieviešanai. |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. Pēc likumprojekta atbalstīšanas paredzēts
ievietot informāciju ministrijas mājas lapā. Pirms likuma spēkā stāšanās
Finanšu ministrija veiks sabiedrības informēšanu ar preses starpniecību. |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
5.
Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai
īstenotu paredzētos grozījumus likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli, nav
nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
4.
Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Valsts sekretāres vietā
valsts sekretāres vietnieks |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
D.Tauriņš |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Veinberga |