Grozījum Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 179.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"Par valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora lēmuma apturēt vai ierobežot būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatāciju, būvdarbus vai produkcijas laišanu tirgū nepildīšanu –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no divtūkstoš līdz piectūkstoš latiem."

 

2. Izteikt 215.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"Sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolu, izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vārdā ir tiesīgi:

1) Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieks un viņa vietnieki – izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām līdz piectūkstoš latiem;

2) Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālo struktūrvienību vadītāji – izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām līdz trīstūkstoš latiem;

3) pārējie valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektori – izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz trīssimt piecdesmit latiem."

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis

 

 

 

Likumprojekta „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā” anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Saeima 2006.gada 8.jūnijā pieņēma likumu „Par likuma „Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību” atzīšanu par spēku zaudējušu”, kas stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. Līdz ar to ir nepieciešams likumā „Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību” noteikto regulējumu, kas attiecas uz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta kompetencē esošiem jautājumiem, iestrādāt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā. Izstrādājot minētos grozījumus Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā (izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē 2006.gada 26.oktobrī protokola Nr.41 18.§ VSS-1496) un paredzot kārtību, kādā aptur vai ierobežo būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatāciju, būvdarbus vai produkcijas laišanu tirgū, konstatēts, ka nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus arī Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā, tādejādi precizējot terminoloģiju atbilstoši paredzētajiem grozījumiem Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā un vienlaicīgi preventīvos nolūkos palielinot administratīvā soda lielumu.

2. Normatīvā akta projekta būtība  

Likumprojekts „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā” precizēs terminoloģiju atbilstoši grozījumiem Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā, vienlaicīgi palielinot administratīvā soda lielumu par valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora pieņemtā lēmuma par būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatācijas, būvdarbu vai produkcijas laišanu tirgū apturēšanu vai ierobežošanu nepildīšanu (Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa 179.panta trešā daļa). Naudas soda palielināšana ir saistīta ar pārkāpumu smagumu un inflācijas līmeni valstī, lai nodrošinātu ugunsdrošības prasību ievērošanu. Atbilstoši precizēta 215.panta otrajā daļā paredzētā valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektoru kompetence.

3. Cita informācija

Likums „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā” stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī, jo 2008.gada 1.janvarī spēku zaudēs likums „Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību”.

Līdz šim par Latvijas APK 179.panta trešo daļu neviena persona nav sodīta, jo valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora dotie rīkojumi par darbības apturēšanu tiek ievēroti un pārkāpumi novērsti.

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

Likum-projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Likumprojekta īstenošana tiks nodrošināta piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

  IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nav.

2. Cita informācija

 Nav.

  V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 Nav

   VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 Nav

  VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 Līdz ar likumprojekta pieņemšanu jaunas valsts institūcijas radītas netiks, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. Šo normu piemēros Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta ar publikācijām laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un izdevumā „Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta ziņotājs”, kā arī ar ievietošanu Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt vēršoties ar attiecīgu iesniegumu augstākā iestādē (vai pie augstākas amatpersonas) Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa divdesmit trešajā nodaļā, Administratīvā procesa likumā un Ministru kabineta 2003.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.173 „Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta nolikums” 17.punktā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

 Nav.

 

 

Ministrs                                                                                      I.Godmanis

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

A.Straume

M.Rāzna

T.Stragova

Dz.Lagzdiņš

 

 

 

 

 

 

25.04.2007. 9.30

896

Lagzdiņš

7075931, dzintars.lagzdins@vugd.gov.lv