Likumprojekts
Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
"Par valsts ugunsdrošības uzraudzības
inspektora lēmuma apturēt vai ierobežot būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatāciju,
būvdarbus vai produkcijas laišanu tirgū nepildīšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no divtūkstoš līdz
piectūkstoš latiem."
2. Izteikt 215.panta otro daļu šādā redakcijā:
"Sastādīt administratīvo pārkāpumu
protokolu, izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos
sodus Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vārdā ir tiesīgi:
1) Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta priekšnieks un viņa vietnieki izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas
sodu fiziskajām personām līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām līdz piectūkstoš
latiem;
2) Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta teritoriālo struktūrvienību vadītāji izteikt brīdinājumu vai uzlikt
naudas sodu fiziskajām personām līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām
līdz trīstūkstoš latiem;
3) pārējie valsts ugunsdrošības
uzraudzības inspektori izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām
personām līdz trīssimt piecdesmit latiem."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeima 2006.gada 8.jūnijā pieņēma likumu Par likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību atzīšanu par spēku zaudējušu, kas stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. Līdz ar to ir nepieciešams likumā Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību noteikto regulējumu, kas attiecas uz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta kompetencē esošiem jautājumiem, iestrādāt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā. Izstrādājot minētos grozījumus Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā (izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē 2006.gada 26.oktobrī protokola Nr.41 18.§ VSS-1496) un paredzot kārtību, kādā aptur vai ierobežo būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatāciju, būvdarbus vai produkcijas laišanu tirgū, konstatēts, ka nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus arī Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā, tādejādi precizējot terminoloģiju atbilstoši paredzētajiem grozījumiem Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā un vienlaicīgi preventīvos nolūkos palielinot administratīvā soda lielumu. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā precizēs terminoloģiju atbilstoši grozījumiem Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā, vienlaicīgi palielinot administratīvā soda lielumu par valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora pieņemtā lēmuma par būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatācijas, būvdarbu vai produkcijas laišanu tirgū apturēšanu vai ierobežošanu nepildīšanu (Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa 179.panta trešā daļa). Naudas soda palielināšana ir saistīta ar pārkāpumu smagumu un inflācijas līmeni valstī, lai nodrošinātu ugunsdrošības prasību ievērošanu. Atbilstoši precizēta 215.panta otrajā daļā paredzētā valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektoru kompetence. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Likums Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī, jo 2008.gada 1.janvarī spēku zaudēs likums Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību. Līdz šim par Latvijas APK 179.panta trešo daļu neviena persona nav sodīta, jo valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora dotie rīkojumi par darbības apturēšanu tiek ievēroti un pārkāpumi novērsti. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta īstenošana tiks nodrošināta piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu jaunas valsts institūcijas radītas netiks, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. Šo normu piemēros Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta ar publikācijām laikrakstā Latvijas Vēstnesis un izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta ziņotājs, kā arī ar ievietošanu Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt vēršoties ar attiecīgu iesniegumu augstākā iestādē (vai pie augstākas amatpersonas) Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa divdesmit trešajā nodaļā, Administratīvā procesa likumā un Ministru kabineta 2003.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.173 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta nolikums 17.punktā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
Ministrs I.Godmanis
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
Dz.Lagzdiņš |
|
|
|
|
25.04.2007. 9.30
896
Lagzdiņš
7075931,
dzintars.lagzdins@vugd.gov.lv