Likumprojekts
Grozījumi Ugunsdrošības
un ugunsdzēsības likumā
Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 14.nr.; 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:
Likumprojekta
Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. 2006.gada
10.janvārī Ministru kabineta sēdē (protokols Nr.2 51.§) tika pieņemts
zināšanai informatīvais ziņojums Par ugunsgrēku 2006.gada 6.janvārī Rīgā,
M.Ķempes ielā 11 un uzdots Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Finanšu
ministriju, Tieslietu ministriju, Ekonomikas ministriju un Satiksmes
ministriju izveidot darba grupu, kas izstrādātu tiesību aktu projektus, lai
noteiktu apsaimniekotāju atbildību ugunsdrošības noteikumu ievērošanā
dzīvojamā sektorā. 2. 2005.gada
31.maijā Ministru kabineta sēdē tika pieņemts zināšanai informatīvais
ziņojums Par likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības
apturēšanas kārtību turpmāko darbību, kurā Ministru kabinets apstiprināja
vienu no informatīvajā ziņojumā izvirzītajiem variantiem Par likuma Par
uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību atzīšanu par
spēku zaudējušu. Saskaņā
ar Ministru kabineta 2005.gada 31.maija protokollēmumu (prot.Nr.32 44§) Par
likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas
kārtību turpmāko darbību, Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar
Tieslietu ministriju tika uzdots izstrādāt likumprojektu Par likuma Par
uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību atzīšanu par
spēku zaudējušu un priekšlikumus par jautājuma turpmāko regulējumu un līdz
2005.gada 1.decembrim noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā. 2006.gada 10.janvārī Ministru kabineta sēdē (protokols Nr.2 9.§) tika pieņemts zināšanai Ekonomikas ministrijas iesniegtais informatīvais ziņojums, kurā izteikts priekšlikums, ka likumprojekts Par likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību atzīšanu par spēku zaudējušu stāsies spēkā ar 2008.gada 1.janvāri (Ministru kabinets šo likumprojektu atbalsta (Latvijas Republikas Ministru kabineta 2006.gada 10.janvāra sēdes protokols Nr.2 10§). Lai nodrošinātu normatīvo aktu sakārtošanu, nepieciešams protokollēmuma projektā Priekšlikumi par likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību turpmāko regulējumu un Ministru kabineta 2005.gada 31.maija protokollēmuma Nr.32, 44§ otrā punkta izpildi paredzēt uzdevumu atbildīgajām ministrijām: - savas kompetences ietvaros izvērtēt grozījumu nepieciešamību pielikumā norādītajos normatīvajos aktos, lai nodrošinātu spēkā esošā Likuma 1.pantā minēto specifisko jomu par tiesību subjekta vai/un objekta darbības apturēšanas/ierobežošanas kārtību normatīvo aktu pārkāpumu gadījumos; - ne vēlāk kā līdz 2007.gada 1.jūlijam izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā attiecīgo normatīvo aktu projektu grozījumus; - nepieciešamības gadījumā normatīvo aktu grozījumu projektos noteikt, ka kompetentās iestādes izdotā administratīvā akta darbība netiek pārtraukta tā apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta būtību var izdalīt trijās daļās: 1. noteiks dzīvojamo ēku, to daļu un dzīvokļu īpašnieku, valdītāju, pārvaldnieku, kā arī īrnieku, nomnieku pienākumus ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā, pamatā likums tiek papildināts ar pārvaldnieka atbildību par ugunsdrošības nodrošināšanu ēkā; 2. noteiks būves, tās daļas vai iekārtas ekspluatācijas, būvdarbu vai produkcijas laišanu tirgū apturēšanas vai ierobežošanas un darbības atjaunošanas kārtību. Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvāri, jo tad zaudē spēku likums Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts komersantiem vienkāršos un padarīs labāk saprotamākas administratīvās procedūras, kas saistīts ar ugunsdrošību. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Uzlabosies ugunsdrošība daudzdzīvokļu dzīvojamajās mājās, jo ēku pārvaldniekiem būs noteikta atbildība ugunsdrošības jomā. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta īstenošanai nav nepieciešams papildus valsts un pašvaldību budžetu līdzekļi. |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāveic grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa 179.panta trešajā daļā. Likumprojekts Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā izstrādāts un tiek virzīts vienlaicīgi ar šo likumprojektu. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu jaunas valsts institūcijas radītas netiks, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta ar publikācijām laikrakstā Latvijas Vēstnesis un izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta ziņotājs, kā arī ar ievietošanu Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt vēršoties ar attiecīgu iesniegumu augstākā iestādē (vai pie augstākas amatpersonas) Administratīvā procesa likumā un Ministru kabineta 2003.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.173 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta nolikums 17.punktā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
Ministrs I.Godmanis
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu
izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
I.Šnepsta |
I.Livčāne |
Dz.Lagzdiņš |
|
|
|
|
15.08.2007. 10.05
1077
Lagzdiņš
7075931, dzintars.lagzdins@vugd.gov.lv