2007. gada 27. septembris
Nr. 8/4 2 - _____ - (9/07)
Likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
izskatīšanai likumprojektu Grozījums Ministru kabineta iekārtas likumā.
Pielikumā:
likumprojekts
uz vienas lapas;
likumprojekta anotācija uz 2
lapām.
LR 9. Saeimas deputāti:
1. ________________________________
2. ________________________________
3. ________________________________
4. ________________________________
5. ________________________________
Projekts
Grozījums
Ministru kabineta
iekārtas likumā
Izdarīt Ministru kabineta iekārtas likumā
šādu grozījumu:
Izteikt likuma 29. pantu
šādā redakcijā:
29. Ministru kabineta
locekļi, ieskaitot valsts ministrus, kā arī parlamentārie sekretāri, saņem
viņiem paredzēto atalgojumu, bet ne reprezentācijas un braukšanas naudu vēl
trīs mēnešus pēc amata pienākumu izbeigšanās. Ja ministru kabineta loceklis, kā
arī parlamentārais sekretārs ir atkāpies no amata pēc paša iniciatīvas vai pēc
ministru prezidenta prasības un atkāpšanās nav saistīta ar nespēju pildīt amatu
veselības stāvokļa dēļ, ministru kabineta loceklis un parlamentārais sekretārs
atalgojumu pēc amata pienākumu izbeigšanās nesaņem.
Likumprojekta
Grozījums
Ministru kabineta iekārtas likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Ministru
kabineta iekārtas likuma 29. pants nosaka, ka pēc amata pienākumu izbeigšanās
Ministru kabineta locekļi un parlamentārie sekretāri vēl trīs mēnešus saņem
viņiem paredzēto atalgojumu. Šis
atalgojums jeb atlaišanas pabalsts Darba likuma izpratnē Ministru kabineta
loceklim tiek izmaksāts neatkarīgi no tā, kāpēc viņš atstājis amatu tai
skaitā arī pēc paša iniciatīvas vai ministru prezidenta prasības. Atšķirībā
no Ministru kabineta iekārtas likuma Darba likums (112. pants) ierobežo
darbinieka tiesības saņemt atlaišanas pabalstu tas 1 4 mēnešu vidējās
izpeļņas apmērā atkarībā no darbinieka darba stāža (5 20 gadi) tiek maksāts
tikai tad, ja darbinieks tiek atlaists sakarā ar profesionālo spēju neesamību,
veselības stāvokļa dēļ, cita darbinieka atjaunošanu šajā darbā, darbinieku
skaita samazināšanu vai darba devēja likvidāciju. Ja
darbinieks pats uzsaka darba līgumu vai ja viņš zaudējis darba devēja
uzticību, saskaņā ar Darba likumu atlaišanas pabalstu viņam neizmaksā. Tādējādi
Ministru kabineta iekārtas likuma normas par atlaišanas pabalsta izmaksāšanu
demisionējošiem Ministru kabineta locekļiem ir pretrunā ar vispārējiem Darba
likuma principiem un pārkāpj Latvijas Republikas Satversmes 91. panta
prasības par visu cilvēku Latvijā vienlīdzību likuma priekšā. |
2.
Likumprojekta būtība |
Likumprojekts piedāvā piemērot Ministru kabineta
locekļiem vispārējās darba likumdošanas normas un neizmaksāt viņiem 3 mēnešu
atalgojumu pēc amata pienākumu izbeigšanās sakarā ar personīgu Ministru
kabineta locekļa vai parlamentārā sekretāra uzteikumu, kā arī ja Ministru
kabineta locekļa vai parlamentārā sekretāra atkāpšanās no amata notikusi pēc
Ministru prezidenta prasības sakarā ar uzticības zudumu. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Pozitīva, jo īstenosies Ministru kabineta sēžu zālē
deklarētais princips Viens likums un viena taisnība visiem un tiks panākta
Ministru kabineta iekārtas likuma atbilstība Satversmes 91. pantam. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
Pozitīva, jo ietaupīsies valsts budžeta līdzekļi, ja
notiks Ministru kabineta locekļu demisija pēc pašu iniciatīvas, ņemot vērā,
ka Ministru kabineta locekļa vidējā mēneša izpeļņa ir ap 2 000 latu. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
Papildus nav jāizdod likumi un MK noteikumi. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
Nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
Likumprojekta izpildi nodrošinās Valsts kanceleja un
nebūs nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. Likums būs publicēts vispārējā kārtībā un iespējams
ierobežos dažas pašreizējās Ministru kabineta locekļu tiesības, ko kompensēs
iegūtais labums sabiedrībai kopumā. |