Likumprojekts
Grozījums Preču un pakalpojumu drošuma likumā
Izdarīt Preču un pakalpojumu drošuma likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.; 2005, 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 15.panta otro daļu ar trešo un ceturto teikumu šādā redakcijā:
"Ja ražotājs vai pakalpojuma sniedzējs nav reģistrēts Latvijas Republikā, izdevumus par ekspertīzi atlīdzina izplatītājs, kas pirmais laidis nedrošo preci vai lietu Latvijas Republikas tirgū. Izplatītājam, kas atlīdzinājis izdevumus par ekspertīzi, ir regresa prasījuma tiesības pret ražotāju vai pakalpojuma sniedzēju, no kura iegādāta prece vai lieta."
Ekonomikas ministra vietā –
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
„Grozījums Preču un pakalpojumu drošuma likumā” anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
|||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Šobrīd
Preču un pakalpojumu drošuma likums paredz likumu uzraugošo iestāžu –
Patērētāju tiesību aizsardzības centra un citu valsts uzraudzības un kontroles
iestāžu, kuru kompetencē ir noteiktu preču vai pakalpojumu tirgus uzraudzība
un kontrole (turpmāk – Iestādes) darbības, ja prece vai pakalpojums ir
nedrošs un ja prece vai pakalpojums jau tiek piedāvāts tirgū. Ja
saskaņā ar Preču un pakalpojumu drošuma likumu ekspertīzē konstatēts, ka
prece vai pakalpojums neatbilst drošuma prasībām, izdevumus par ekspertīzi
atlīdzina ražotājs vai pakalpojuma sniedzējs piecu dienu laikā no izdevumus
apliecinoša dokumenta saņemšanas dienas. Turpretī, ja ražotājs vai
pakalpojuma sniedzējs nav reģistrēts Latvijas Republikā, tad Iestādēm nav
iespējams piedzīt izdevumus sakarā ar veikto preču vai pakalpojumu
ekspertīzi. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts izstrādāts, lai nodrošinātu preču vai pakalpojumu
ekspertīzes izdevumu atlīdzināšanu gadījumā, ja ražotājs vai pakalpojuma
sniedzējs nav reģistrēts Latvijas Republikā, nosakot, ka šādā gadījumā
izdevumus par preces vai pakalpojuma ekspertīzi sedz izplatītājs, kas pirmais
laidis nedrošo preci Latvijas Republikas tirgū. Turklāt noteikts, ka
izplatītājam, kas atlīdzina izdevumus par ekspertīzi, ir regresa prasījuma
tiesības pret ražotāju vai pakalpojuma sniedzēju, no kura iegādāta prece vai
lieta. |
||||||||||||
3.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
nodrošinās iespēju Iestādēm piedzīt izdevumus sakarā ar veikto preču vai
pakalpojumu ekspertīzi, tādējādi veicinot tirgū laisto preču un sniegto
pakalpojumu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām preču un pakalpojumu
drošuma prasībām. Izplatītājam, no
kura piedzīti ekspertīzes izdevumi sakarā ar veikto izplatītāja ievesto preču
vai pakalpojumu ekspertīzi, ir regresa prasījuma tiesības pret preces
ražotāju vai pakalpojuma sniedzēju, no kura tas iegādājies konkrēto preci vai
lietu. |
||||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Nav paredzama
normatīvā akta projekta ietekme uz preču un pakalpojumu cenu līmeni Latvijas
Republikā, jo saskaņā ar likuma prasībām ražotājam un pakalpojuma sniedzējam
ir obligāts pienākums ražot un laist apgrozībā vai sniegt tikai drošu, cilvēka
dzīvībai, veselībai un personas mantai, kā arī videi nekaitīgu preci vai
pakalpojumu un uzņemties atbildību par preces vai pakalpojuma drošumu. Līdz
ar to, ņemot vērā, ka saskaņā ar likuma prasībām ekspertīzes izdevumus
ražotājs vai pakalpojuma sniedzējs atlīdzina tikai gadījumos, kad tiek
konstatēta preces vai pakalpojuma neatbilstība drošuma prasībām, šādi
izdevumi ražotājam vai pakalpojuma sniedzējam rodas izņēmuma gadījumā, ja
ticis konstatēts likumpārkāpums. |
||||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads 2007 |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
2008 |
2009 |
2010 |
|||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta projekta
ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildu normatīvos aktus sagatavot nav nepieciešams. |
||||||||||||
2.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
neietekmē saistības pret Eiropas Savienību. |
||||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
_ |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Likumprojekts nosūtīts saskaņošanai Latvijas Tirgotāju
asociācijai, Patērētāju interešu aizstāvības asociācijai, Patērētāju interešu
aizstāvības klubam, Mazo un vidējo uzņēmumu un amatniecības padomei,
Tautsaimniecības padomei. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Latvijas Tirgotāju asociācija paudusi atbalstu sagatavotajam likumprojektam. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekta teksts tiks publicēts Ekonomikas ministrijas mājas lapā (www.em.gov.lv) un Ministru kabineta mājas lapā (www.mk.gov.lv). |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzētos uzdevumus veiks Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un citas Preču un pakalpojuma drošuma likumā noteiktās uzraudzības iestādes. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likuma teksts tiks
publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, kā arī Ekonomikas ministrijas
mājas lapā (www.em.gov.lv) un tiesību
aktu portālā www.likumi.lv. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds iestādes izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot pieteikumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā Administratīvajā rajona tiesā. |
||||||||||||
4.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Ekonomikas ministrs J.Strods
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
I.Vanaga |
L.Zemīte |
2007.09.20. 16:07
1037
I.Bērziņa, 67013274
Ieva.Berzina@em.gov.lv