Likumprojekts
Grozījumi Robežsardzes likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 6., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.; 2005, 2., 14., 21., 24.nr.; 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 13.pantu ar 10.1 punktu šādā redakcijā:
"101 ) uzraudzīt iekšējo ūdeņu satiksmes noteikumu ievērošanu jūras ostās, kurās ir noteiktas valsts robežas šķērsošanas vietas, un iekšējos ūdeņos, pa kuriem saskaņā ar Latvijas Republikai saistošām starptautisko tiesību normām un starptautiskajiem līgumiem ir noteikta Latvijas Republikas valsts sauszemes robeža;".
2. Papildināt 15.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11 ) Robežsargiem jūras ostās, kurās ir noteiktas valsts robežas šķērsošanas vietas, un iekšējos ūdeņos, pa kuriem saskaņā ar Latvijas Republikai saistošām starptautisko tiesību normām un starptautiskajiem līgumiem ir noteikta Latvijas Republikas valsts sauszemes robeža, ir tiesības:
1) pārbaudīt personu apliecinošos dokumentus visām personām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos un normatīvajiem aktiem par Latvijas Republikas pierobežas režīmu un pierobežas joslas režīmu;
2) apturēt atpūtas kuģi vai mazizmēra kuģošanas līdzekli un veikt pārbaudi, ja ir pamats uzskatīt, ka vadītājs ir pārkāpis noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos;
3) atstādināt no atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadīšanas personu:
a) ja ir pamats uzskatīt, ka tā ir alkoholisko, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmē. Alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu pārbaudi veic alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā,
b) kurai nav dokumentu, kas apliecina atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa reģistrāciju (ja attiecīgais atpūtas kuģis vai mazizmēra kuģošanas līdzeklis ir jāreģistrē), vai attiecīgā atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecības (ja tāda ir nepieciešama);
4) nogādāt atpūtas kuģi vai mazizmēra kuģošanas līdzekli tuvākajā atpūtas kuģiem vai mazizmēra kuģošanas līdzekļiem paredzētajā piestātnē vai tuvākajā Valsts robežsardzes struktūrvienībā, ja ir konstatēts, ka atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītājs nav ievērojis noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi, un ja uz atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa nav citas personas, kas var vadīt attiecīgo atpūtas kuģi vai mazizmēra kuģošanas līdzekli."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī.
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta
Grozījumi Robežsardzes likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijā ar katru gadu palielinās kuģošanas līdzekļu (ūdens motociklu, dažādu atpūtas kuģu, kuteru) skaits. Līdz ar to satiksme iekšējos ūdeņos kļūst intensīvāka un bīstamāka. Lai iekšējos ūdeņos varētu nodrošināt drošu kustību, 2005.gada 1.martā Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, kuri nosaka kuģošanas līdzekļu satiksmes kārtību Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos. Ministru kabineta 2005.gada 1.marta noteikumi Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos nosaka, ka ūdens satiksmi atbilstoši savai kompetencei uzrauga policija, Valsts vides dienests un Valsts robežsardze (ostu akvatorijās un robežakvatorijās), taču Robežsardzes likumā nav paredzēts, ka Valsts robežsardzes uzdevums ir veikt ūdens satiksmes uzraudzību. Iekšlietu
ministrija ir sagatavojusi grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā, nosakot administratīvo atbildību par kustības drošības noteikumu
pārkāpšanu iekšējos ūdeņos un šo administratīvo pārkāpumu piekritību. Uz 2007.gada
1.martu likumprojekts (reģ.nr.52) bija pieņemts 2.lasījumā. Likumprojekts
paredz, ka Valsts robežsardzes amatpersonas būs tiesīgas izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas, kas paredz atbildību par ūdens satiksmes
noteikumu pārkāpšanu. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts paredz: 1) papildināt Robežsardzes likumu ar jaunu uzdevumu Valsts robežsardzei; 2) papildināt robežsargu pilnvaras, paredzot, kādas ir robežsargu tiesības, veicot ūdens satiksmes uzraudzību. Likumprojekts paredz, ka likums stāsies spēkā 2007.gada 1.oktobrī, jo saskaņā ar likumprojektā Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā(reģ. Nr.52) paredzētajiem grozījumiem Valsts robežsardzes amatpersonas administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs ar 2007.gada 1.oktobri. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme
uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtē-jais
gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
|||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
60,1 |
4,4 |
4,4 |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
-60,1 |
-4,4 |
-4,4 |
|||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Nepieciešamie papildus izdevumi 2009.gadā:
1.Portatīvā alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces: 1.1.Portatīvā alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces iegādes (kapitālie izdevumi) - 16 gab. x Ls 680 = Ls 10 880; 1.2.Uzgaļu iegāde (uzturēšanas izdevumi) - 0,03 x 1000gab. = Ls 30; 1.3.Portatīvā alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces uzturēšanas izmaksas (uzturēšanas izdevumi) - Ls 1,20 (2 baterijas x Ls 0,60 ) x 12 mēn. x 16 gab. = Ls 230. 2. Ātruma noteikšanas ierīces: 2.1.Ātruma noteikšanas ierīces iegāde (kapitālie izdevumi) - 16 gab. x Ls 2 800 = Ls 44 800; 2.2.Ātruma noteikšanas ierīces uzturēšanas izmaksas (uzturēšanas
izdevumi) - Ls70 (gada sertifikācijas
izmaksas) + Ls 48 (akumulatora nomaiņa) + Ls 140 (tehniskā apkope) = Ls 258. Ls 258 x 16 gab. = Ls 4 128. 2009.gadā Ls 60 068. kapitālie izdevumi Ls 55
680; uzturēšanas izdevumi Ls
4 388. 2010.gadā un turpmāk ik gadus: uzturēšanas izdevumi Ls 4 388 |
|
|
60,1 |
4,4 &nbs
p; |
4,4 |
|||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta īstenošanu 2007. un 2008.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros un jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2009.gadā un turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
||||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
||||||||||
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa un Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Iekšlietu ministrs I.Godmanis
03.07.2007. 11:28
1090
Dz.Rancāne
7075737, dzintra.rancane@rs.gov.lv