Likumprojekts "Grozījumi Robežsardzes likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Robežsardzes likumā

 

Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 6., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.; 2005, 2., 14., 21., 24.nr.; 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 13.pantu ar 10.1 punktu šādā redakcijā:

 

"101 ) uzraudzīt iekšējo ūdeņu satiksmes noteikumu ievērošanu jūras ostās, kurās ir noteiktas valsts robežas šķērsošanas vietas, un iekšējos ūdeņos, pa kuriem saskaņā ar Latvijas Republikai saistošām starptautisko tiesību normām un starptautiskajiem līgumiem ir noteikta Latvijas Republikas valsts sauszemes robeža;".

 

2. Papildināt 15.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:

 

"(11 ) Robežsargiem jūras ostās, kurās ir noteiktas valsts robežas šķērso­šanas vietas, un iekšējos ūdeņos, pa kuriem saskaņā ar Latvijas Republikai saistošām starptautisko tiesību normām un starptautiskajiem līgumiem ir noteikta Latvijas Republikas valsts sauszemes robeža, ir tiesības:

1) pārbaudīt personu apliecinošos dokumentus visām personām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos un normatīvajiem aktiem par Latvijas Republikas pierobežas režīmu un pie­robežas joslas režīmu;

2) apturēt atpūtas kuģi vai mazizmēra kuģošanas līdzekli un veikt pārbaudi, ja ir pamats uzskatīt, ka vadītājs ir pārkāpis noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos;

3) atstādināt no atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadīšanas personu:

a) ja ir pamats uzskatīt, ka tā ir alkoholisko, narkotisko, psihotropo vai tok­sisko vielu ietekmē. Alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu pār­baudi veic alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā,

b) kurai nav dokumentu, kas apliecina atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa reģistrāciju (ja attiecīgais atpūtas kuģis vai mazizmēra kuģošanas līdzeklis ir jāreģistrē), vai attiecīgā atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecības (ja tāda ir nepieciešama);


4) nogādāt atpūtas kuģi vai mazizmēra kuģošanas līdzekli tuvākajā atpūtas kuģiem vai mazizmēra kuģošanas līdzekļiem paredzētajā piestātnē vai tuvākajā Valsts robežsardzes struktūrvienībā, ja ir konstatēts, ka atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītājs nav ievērojis noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi, un ja uz atpūtas kuģa vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa nav citas personas, kas var vadīt attiecīgo atpūtas kuģi vai mazizmēra kuģošanas līdzekli."

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis


 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Robežsardzes likumā”

 anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Latvijā ar katru gadu palielinās kuģošanas līdzekļu (ūdens motociklu, dažādu atpūtas kuģu, kuteru) skaits. Līdz ar to satiksme iekšējos ūdeņos kļūst intensīvāka un bīstamāka. Lai iekšējos ūdeņos varētu nodrošināt drošu kustību, 2005.gada 1.martā Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr.158 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos”, kuri nosaka kuģošanas līdzekļu satiksmes kārtību Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos.

Ministru kabineta 2005.gada 1.marta noteikumi Nr.158 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos” nosaka, ka ūdens satiksmi atbilstoši savai kompetencei uzrauga policija, Valsts vides dienests un Valsts robežsardze (ostu akvatorijās un robežakvatorijās), taču Robežsardzes likumā nav paredzēts, ka Valsts robežsardzes uzdevums ir veikt ūdens satiksmes uzraudzību.

Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, nosakot administratīvo atbildību par kustības drošības noteikumu pārkāpšanu iekšējos ūdeņos un šo administratīvo pārkāpumu piekritību. Uz 2007.gada 1.martu likumprojekts (reģ.nr.52) bija pieņemts 2.lasījumā. Likumprojekts paredz, ka Valsts robežsardzes amatpersonas būs tiesīgas izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas, kas paredz atbildību par ūdens satiksmes noteikumu pārkāpšanu.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Normatīvā akta projekts paredz:

1)       papildināt Robežsardzes likumu ar jaunu uzdevumu Valsts robežsardzei;

2)        papildināt robežsargu pilnvaras, paredzot, kādas ir robežsargu tiesības, veicot ūdens satiksmes uzraudzību.

Likumprojekts paredz, ka likums stāsies spēkā 2007.gada 1.oktobrī, jo saskaņā ar likumprojektā „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”(reģ. Nr.52) paredzētajiem grozījumiem   Valsts robežsardzes amatpersonas administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs ar 2007.gada 1.oktobri.

3. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtē-jais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji

piecu

gadu

laikā

pēc

kārtējā

gada

1

2007

2008

2009

2010

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

    60,1

    4,4

4,4

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

-60,1

-4,4

-4,4

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 Nepieciešamie papildus izdevumi 2009.gadā:

1.Portatīvā alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces:

1.1.Portatīvā alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces iegādes (kapitālie izdevumi) -

16 gab. x  Ls 680 = Ls 10 880;

1.2.Uzgaļu iegāde (uzturēšanas izdevumi) -

0,03 x 1000gab. = Ls 30;

1.3.Portatīvā alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces uzturēšanas izmaksas (uzturēšanas izdevumi)  -

Ls 1,20 (2 baterijas x Ls 0,60 ) x 12 mēn. x 16 gab. =  Ls 230.

2. Ātruma noteikšanas ierīces:

2.1.Ātruma noteikšanas ierīces iegāde (kapitālie izdevumi) -

16 gab. x Ls 2 800 = Ls 44 800;

2.2.Ātruma noteikšanas ierīces uzturēšanas izmaksas (uzturēšanas izdevumi) -

 Ls70 (gada sertifikācijas izmaksas) + Ls 48 (akumulatora nomaiņa) + Ls 140 (tehniskā apkope) = Ls 258.

 Ls 258 x 16 gab. = Ls  4 128.

2009.gadā  Ls 60 068.

kapitālie izdevumi – Ls 55 680;

uzturēšanas izdevumi – Ls 4 388.

 

2010.gadā un turpmāk ik gadus: uzturēšanas izdevumi –  Ls 4 388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

&nbs p;

 

 

 

 

4,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Cita informācija

 

Likumprojekta īstenošanu 2007. un 2008.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros un jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2009.gadā un turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nepieciešami grozījumi - Ministru kabineta 2005.gada 23.augusta noteikumos Nr.625  „Alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes kārtība”, paredzot, ka Valsts robežsardzes amatpersonas veic alkohola koncentrācijas noteikšanu personas izelpotajā gaisā, kā arī nogādā personu ārstniecības iestādēs, lai konstatētu, ka persona ir lietojusi alkoholu, narkotiskās, psihotropās vai toksiskās vielas.

Ministru kabineta noteikumu projektu paredzēts iesniegt Valsts sekretāru sanāksmē, kad likumprojekts būs pieņemts Saeimā 1.lasījumā.

2. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

 

 

 

 

 

 

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesnieg­tie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā “NAIS”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa un Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

 

Normatīvā  akta projekts šo jomu neskar.

 

 

            Iekšlietu ministrs                                                                                   I.Godmanis

 

 

Valsts sekretāra

pienākumu

izpildītājs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

 

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

R.Bluķis

M.Rāzna

I.Livčāne

V.Zaguzovs

 

 

 

 

 

 

 

03.07.2007. 11:28

1090

Dz.Rancāne

7075737, dzintra.rancane@rs.gov.lv