Rīgā
2007. gada
12. septembrī Nr. 8/6-2- -(9/07)
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījums Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Pielikumā:
Likumprojekts, anotācija likumprojektam.
Saeimas deputāti :
1.
___________________ _______________________
2.
___________________ _______________________
3.
___________________ _______________________
4.
___________________ _______________________
5.
___________________ _______________________
6.
___________________ _______________________
Likumprojekts
Grozījumi Administratīvo
pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt likuma 167. pantu šādā redakcijā:
167.pants.
Sīkais huligānisms
Par sīko
huligānismu, tas ir, lamāšanos ar necenzētiem vārdiem sabiedriskās vietās,
apvainojošu uzmākšanos un citām tamlīdzīgām darbībām, kas traucē sabiedrisko
mieru un kārtību,
uzliek naudas sodu
no divdesmit pieciem līdz divsimt
latiem.
Par tām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda piemērošanas, vai ja tās ir izdarītas demonstratīvi vai
ciniski, vai ja tās izdarītas veidā, kas aizskar lielas sabiedrības daļas cieņu
,
uzliek naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem vai piemēro administratīvo arestu uz laiku līdz piecpadsmit diennaktīm.
2. Aizstāt likuma 171.panta pirmajā daļā vārdu piecdesmit ar vārdu divsimt un otrā daļā aizstāt vārdus no divdesmit pieciem līdz simt latiem ar vārdiem no simt līdz trīssimt latiem.
3. Aizstāt 213. pantā skaitli 167. ar skaitli un vārdiem 167. panta otrajā daļā.
4. Papildināt likuma 214. panta otrās daļas 2.punktā pēc skaitļa 136. ar skaitli un vārdiem 167. panta pirmajā daļā.
5. Papildināt 214.1 pantā pēc skaitļa un vārdiem 166.20 panta pirmajā daļā ar skaitli un vārdiem 167. panta pirmajā daļā.
Anotācija likumprojektam
Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreizējā situācija liecina, ka policija, uzraugot sabiedriskās kārtības ievērošanu publiskās vietās, bieži sastopas ar personām, kuras, būdamas dzērumā stāvoklī, publiski nokārto dabiskās vajadzības tam neparedzētās vietās, piemēram, Rīgā pie Brīvības pieminekļa. Spēkā esošajā APK redakcijā nav noteikta atbildība par dabisko vajadzību kārtošanu tam neparedzētās vietās. Tā rezultātā policisti personām par šādu pārkāpumu piemēro sodu, saucot tās pie administratīvās atbildības pamatojoties uz APK 167. pantu par sīko huligānismu vai APK 171. pantu par atrašanos sabiedriskā vietā tādā dzēruma stāvoklī, kas apkauno cilvēka cieņu. Esošās likuma normas nenodrošina tiesības policistiem iekasēt naudas sodu pārkāpuma brīdī, bet naudas soda apmērs, kas paredzēts par šo pārkāpumu, drīzāk izraisa pārkāpējos smieklus, nevis bijību pret sabiedrības interesēm. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai paaugstinātu sankciju efektivitāti, kā arī ņemot vērā, ka šāda veida pārkāpumus visbiežāk izdara ārvalstu pilsoņi, ierosinātās izmaiņas APK nodrošinātu bargākus sodus par šāda veida pārkāpumiem, kā arī dotu tiesības policijas darbiniekiem sodīt pārkāpējus pārkāpuma izdarīšanas brīdī. |
||||
3. Cita informācija |
Nav |
||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod |
||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
poz
īcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Konsultācijas nav notikušas |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas |
||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts tapis sadarbojoties ar Rīgas domes speciālistiem |
||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā |
||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||