Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izslēgt 149.4 panta vienpadsmito un divpadsmito daļu.
2. Papildināt 149.24 pantu ar divdesmit pirmo daļu šādā redakcijā:
"Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu komercpārvadājumos vai pašpārvadājumos, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājums, kas apdraud satiksmes drošību,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit līdz četrdesmit latiem, bet personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, no četrdesmit līdz simt latiem."
3. Izslēgt 149.32 panta astoto daļu.
4. 149.33 pantā:
izteikt septīto, astoto, devīto, desmito un vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
"Par autopārvadājumu veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļa sastāva) pieļaujamo faktisko masu līdz 2 tonnām vai ass slodzi līdz 0,5 tonnām,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem, kravas pārvadātājam no piecdesmit līdz divsimt latiem vai nosūtītājam fiziskai personai no trīsdesmit līdz simt latiem, bet juridiskai personai no piecdesmit līdz divsimt latiem.
Par autopārvadājumu veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļa sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 2 līdz 5 tonnām vai ass slodzi no 0,5 līdz 2 tonnām,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt divdesmit pieciem latiem, kravas pārvadātājam no četrsimt līdz tūkstoš latiem vai nosūtītājam fiziskai personai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskai personai no četrsimt līdz tūkstoš latiem.
Par autopārvadājumu veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļa sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 5 līdz 8 tonnām vai ass slodzi no 2 līdz 3,5 tonnām,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt divdesmit pieciem līdz divsimt latiem, kravas pārvadātājam no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem vai nosūtītājam fiziskai personai no divsimt piecdesmit līdz četrsimt latiem, bet juridiskai personai no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem.
Par autopārvadājumu veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļa sastāva) pieļaujamo faktisko masu par 8 tonnām un vairāk vai ass slodzi par 3,5 tonnām un vairāk,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz piecsimt latiem, kravas pārvadātājam no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem vai nosūtītājam fiziskai personai no četrsimt līdz tūkstoš latiem, bet juridiskai personai no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem.
Par autopārvadājumu veikšanu, pārsniedzot noteiktos transportlīdzekļa (transportlīdzekļa sastāva) ar kravu vai bez kravas pieļaujamos gabarītus,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt latiem, kravas pārvadātājam no divsimt līdz četrsimt latiem vai kravas nosūtītājam fiziskai personai no simt līdz divsimt latiem, bet juridiskai personai no divsimt līdz četrsimt latiem.";
izslēgt divpadsmito, trīspadsmito, četrpadsmito, piecpadsmito, sešpadsmito, septiņpadsmito, astoņpadsmito un deviņpadsmito daļu;
izteikt divdesmito daļu šādā redakcijā:
"Par kabotāžas autopārvadājumu reglamentējošo noteikumu
pārkāpšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecdesmit latu apmērā, pārvadātājam no divsimt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam simt latu apmērā.";
papildināt pantu ar divdesmit pirmo daļu šādā redakcijā:
"Par aizlieguma piedalīties ceļu satiksmē pārkāpšanu, ja aizliegums uzlikts, konstatējot pārkāpumu autopārvadājumu kontroles laikā,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz četrsimt latiem, bet pārvadātājam no piecsimt līdz tūkstoš latiem."
5. Izteikt 149.34 pantu šādā redakcijā:
"149.34 pants. Ar bīstamo kravu autopārvadājumu jomu saistīto noteikumu pārkāpšana
Par bīstamās kravas pārvadāšanu bez Eiropas valstu nolīgumā par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu paredzētajām norādēm par bīstamās kravas esamību transportlīdzeklī
uzliek naudas sodu nosūtītājam fiziskajai personai no trīssimt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no divtūkstoš līdz piectūkstoš latiem.
Par bīstamo kravu autopārvadājuma veikšanu bez bīstamo kravu autopārvadājumam nepieciešamajiem dokumentiem vai par šādu dokumentu nenodrošināšanu transportlīdzekļa vadītājam, vai par šādu dokumentu nepareizu noformēšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz simt latiem, pārvadātājam no simt līdz septiņsimt latiem, kravas nosūtītājam fiziskajai personai no piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet kravas nosūtītājam juridiskajai personai no simt līdz tūkstoš latiem.
Par tādas bīstamās kravas pārvadāšanu, kuru ir aizliegts pārvadāt pa autoceļiem, vai par bīstamās kravas pārvadāšanu, kuru aizliegts pārvadāt cisternās vai beztaras pārvadājumos,
uzliek naudas sodu pārvadātājam no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, nosūtītājam fiziskajai personai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no tūkstoš līdz piectūkstoš latiem.
Par bīstamās kravas pārvadāšanu neatbilstošā transportlīdzeklī vai konteinerā vai neievērojot iepakojumu, cisternkonteineru vai cisternu pārbaužu vai izmantošanas periodus
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam no trīssimt līdz tūkstoš latiem vai nosūtītājam fiziskajai personai no divsimt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no četrsimt līdz divtūkstoš latiem.
Par bīstamās kravas pārvadāšanu neatbilstošā iepakojumā vai par nepareizi kopā iepakotu bīstamo vielu (materiālu) pārvadāšanu
uzliek naudas sodu nosūtītājam fiziskajai personai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par bīstamās kravas pārvadāšanu, ja transportlīdzekļa cisternas vai kravas iepakojuma piepildījums neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām normām vai neievērojot iepakojuma apzīmēšanas vai marķēšanas prasības,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem vai nosūtītājam fiziskajai personai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par bīstamo kravu pārvadāšanu, neievērojot jauktās iekraušanas aizliegumus vai nepieciešamās drošības prasības attiecībā uz iekraušanu kopā ar citām kravām vai neievērojot bīstamās kravas izvietošanas un nostiprināšanas noteikumus,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem vai nosūtītājam fiziskajai personai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par transportlīdzekļa, kurā iekrauj vai no kura izkrauj bīstamo kravu, dzinēja nepamatotu darbināšanu,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam vai kravas izkrāvējam vai iekrāvējam no divdesmit pieciem līdz piecdesmit latiem.
Par smēķēšanas aizlieguma neievērošanu vai par atklātas uguns lietošanu bīstamās kravas tuvumā, veicot kravu iekraušanu vai izkraušanu,
uzliek naudas sodu fiziskajai personai trīsdesmit latu apmērā.
Par bīstamās kravas noplūdi cisternas vai iepakojuma nehermētiskuma dēļ vai par bīstamās kravas pārvadāšanu nepareizi noslēgtā tvertnē vai iepakojumā, vai tukšas, neattīrītas un nenoslēgtas tvertnes vai iepakojuma pārvadāšanu, kurā ir transportēta bīstamā krava, vai ja uz iepakojuma vai tvertnes ārējās virsmas atrodas bīstamās kravas atliekas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem, vai nosūtītājam fiziskajai personai no simt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam juridiskajai personai no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par bīstamās kravas pārvadāšanu cisternā ar neatbilstošu informāciju uz datu plāksnes
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem, bet nosūtītājam no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.
Par bīstamās kravas pārvadāšanu ar transportlīdzekli, kuram nav atbilstoši normatīvo aktu prasībām uzstādītas transportlīdzekļa pazīšanas vai bīstamības zīmes,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet nosūtītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par transportlīdzekļa apzīmēšanu ar pazīšanas zīmēm vai bīstamības zīmēm, ja transportlīdzeklī bīstamā krava netiek pārvadāta,
izsaka transportlīdzekļa vadītājam brīdinājumu vai uzliek naudas sodu līdz divdesmit latiem.
Par bīstamo kravu pārvadāšanu bez nepieciešamajiem individuālās aizsardzības līdzekļiem, transportlīdzekļa papildu aprīkojuma vai ugunsdzēšamajiem aparātiem vai ja individuālās aizsardzības līdzekļi, papildu aprīkojums vai ugunsdzēšamie aparāti neatbilst noteiktajām prasībām
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit līdz piecdesmit latiem, pārvadātājam no divdesmit pieciem līdz simt piecdesmit latiem, bet nosūtītājam no divdesmit pieciem līdz simt piecdesmit latiem.
Par transportlīdzekļa, kas pārvadā bīstamo kravu, stāvēšanu bez iedarbinātas stāvbremzes
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par pasažieru pārvadāšanu transportlīdzeklī, kurā tiek pārvadāta bīstamā krava,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
Par drošības konsultantu (padomnieku) nenorīkošanu komersantiem, kas nodarbojas ar bīstamo kravu pārvadājumiem, nosūtīšanu, iekraušanu un izkraušanu vai citām ar bīstamo kravu pārvadājumiem saistītām darbībām,
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par normatīvajos aktos noteiktā termiņā kompetentajai institūcijai neiesniegtu paziņojumu par drošības konsultanta norīkošanu, ziņojumu par negadījumu ar bīstamo kravu vai gada pārskatu par darbību bīstamo kravu autopārvadājumu jomā
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no simt līdz trīssimt latiem.
Par bīstamo kravu pārvadājumu aizsardzības plāna nesastādīšanu, nepareizu sastādīšanu vai neuzrādīšanu pēc kompetentās institūcijas pieprasījuma
uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz simt latiem, bet juridiskajai personai no divsimt līdz piecsimt latiem."
6. Papildināt 149.35 panta sesto daļu aiz vārdiem "sanitārajām prasībām" ar vārdiem "vai tai nav veikta regulārā pārbaude".
7. Izteikt 149.36 pantu šādā redakcijā:
"149.36 pants. Autopārvadājumu
veikšanai nepieciešamās dokumentācijas reglamentējošo noteikumu pārkāpšana
Par komercdarbības autopārvadājumu jomā veikšanu bez
licences vai Eiropas Ekonomikas Kopienas atļaujas
uzliek naudas sodu pārvadātājam no piecsimt līdz divtūkstoš
latiem.
Par licences vai Eiropas Ekonomikas Kopienas atļaujas
izmantošanas nosacījumu neievērošanu
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt piecdesmit līdz
trīssimt latiem.
Par komercpārvadājumu vai pašpārvadājumu veikšanu, ja nav
klāt licences kartītes, Eiropas Ekonomikas Kopienas atļaujas kopijas vai
pašpārvadājumu sertifikāta, kas apliecina tiesības veikt komercpārvadājumus vai
pašpārvadājumus ar konkrēto autotransporta līdzekli,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divu latu
apmērā.
Par pasažieru vai kravas pašpārvadājumu veikšanu,
pārkāpjot pašpārvadājumu noteikumus,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
desmit līdz divdesmit pieciem latiem, bet pārvadātājam no piecdesmit līdz
simt latiem.
Par pasažieru vai kravas pašpārvadājumu veikšanu
bez noteiktā kārtībā izsniegta pašpārvadājumu sertifikāta
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt līdz
divsimt latiem.
Par pasažieru vai kravas komercpārvadājumu
veikšanu, pārkāpjot licences kartītes vai Eiropas Kopienas atļaujas kopijas
izmantošanas noteikumus,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
divdesmit līdz četrdesmit latiem, bet pārvadātājam no simt līdz divsimt
latiem.
Par pasažieru vai kravas komercpārvadājumu veikšanu
bez noteiktā kārtībā izsniegtas licences kartītes vai Eiropas Ekonomikas
Kopienas atļaujas kopijas
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt piecdesmit
līdz trīssimt latiem.
Par pasažieru regulāro komercpārvadājumu veikšanu
bez noteiktā kārtībā izsniegtas maršruta atļaujas
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt piecdesmit līdz
trīssimt latiem.
Par pasažieru regulāro komercpārvadājumu veikšanu, ja nav
klāt maršruta atļauja
s,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā, bet pārvadātājam divdesmit
piecu latu apmērā.
Par starptautisko autopārvadājumu veikšanu bez
starptautisko autopārvadājumu atļaujas attiecīgajam autopārvadājumu veidam
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecdesmit
latu apmērā, bet pārvadātājam trīssimt latu apmērā.
Par starptautisko autopārvadājumu veikšanu pārkāpjot
starptautisko autopārvadājumu atļaujas izmantošanas noteikumus,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit
latu apmērā.
Par Eiropas Transporta Ministru konferences atļaujas
izmantošanas noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
piecdesmit līdz simt latiem, bet pārvadātājam no divsimt līdz piecsimt
latiem.
Par starptautisko kravu autopārvadājumu veikšanu bez
nepieciešamā autovadītāja atestāta, ja transportlīdzekļa vadītājs nav Eiropas
Savienības dalībvalsts pilsonis,
uzliek naudas sodu pārvadātājam piecdesmit latu apmērā."
8. Papildināt kodeksu ar 149.37 un 149.38 pantu šādā redakcijā:
"149.37 pants. Autovadītāju
darba un atpūtas laika noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanas laika pārsniegšanu, neievērojot normatīvajos aktos noteikto pārtraukumu,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz simt latiem un pārvadātājam no divdesmit līdz divsimt latiem.
Par iknedēļas atpūtas laika vai ikdienas atpūtas laika saīsināšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz simt latiem un pārvadātājam no četrdesmit līdz divsimt latiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanas laika pārsniegšanu divdesmit četru stundu periodā
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz simt piecdesmit latiem un pārvadātājam no četrdesmit līdz divsimt latiem.
Par kopējā transportlīdzekļa vadīšanas laika pārsniegšanu divu nedēļu periodā
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz divsimt latiem un pārvadātājam no četrdesmit līdz četrsimt latiem.
Par autovadītāja darba un atpūtas laika pārkāpumiem, kas
konstatēti kontroles laikā uzņēmumā,
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt līdz tūkstoš
latiem.
149.38 pants. Transportlīdzekļa
ātruma ierobežošanas ierīces lietošanas noteikumu un autovadītāju darba un
atpūtas laika reģistrēšanas noteikumu pārkāpšana
Par reģistrācijas kartes (tahogrammas) izmantošanu ilgāk
par laiku, kuram tā paredzēta,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit
līdz simt latiem, bet pārvadātājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par nepamatotu vairāku reģistrācijas karšu (tahogrammu)
lietošanu divdesmit četru stundu periodā
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
trīsdesmit līdz simt piecdesmit latiem un pārvadātājam no četrdesmit līdz
divsimt latiem.
Par reģistrācijas kartē reģistrētā laika atšķiršanos no
transportlīdzekļa reģistrācijas valsts laika
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit
latu apmērā, bet pārvadātājam piecdesmit latu apmērā.
Par
nesalasāmas vai sabojātas reģistrācijas kartes
(tahogrammas)
uzrādīšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit
līdz piecdesmit latiem.
Par tahogrāfam neatbilstoša tipa reģistrācijas kartes
(tahogrammas) izmantošanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no pieciem
līdz divdesmit pieciem latiem un pārvadātājam no divdesmit līdz simt latiem.
Par autovadītāja nenodrošināšanu ar pietiekamu papīra
daudzumu, kas nepieciešams informācijas izdrukāšanai no digitālā tahogrāfa,
uzliek naudas sodu pārvadātājam piecdesmit latu apmērā.
Par dokumentu, protokolu un citu datu par uzņēmumā vai uz
ceļa veiktajām pārbaudēm neglabāšanu normatīvajos aktos noteiktajā termiņā
uzliek naudas sodu pārvadātājam piecdesmit latu apmērā.
Par nepareizu reģistrācijas kartes (tahogrammas)
aizpildīšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit
līdz piecdesmit latiem un pārvadātājam no divdesmit līdz simt latiem.
Par normatīvajos aktos noteikto transportlīdzekļa vadītāja
darba un atpūtas laiku apliecinošo dokumentu, reģistrācijas karšu vai datu
nesēju neuzrādīšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
trīsdesmit līdz trīssimt latiem un pārvadātājam no piecdesmit līdz piecsimt
latiem.
Par transportlīdzekļa, kas aprīkots ar digitālo tahogrāfu,
vadīšanu bez transportlīdzekļa vadītāja digitālā tahogrāfa kartes vai ar cita
transportlīdzekļa vadītāja digitālā tahogrāfa karti
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
piecdesmit līdz divsimt latiem un pārvadātājam no piecdesmit līdz četrsimt
latiem.
Par pasažieru autopārvadājumu veikšanu, neievērojot
prasības attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laika reģistrēšanai un
plānošanai nepieciešamā žurnāla aizpildīšanu
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit
līdz piecdesmit latiem, bet pārvadātājam no piecdesmit līdz divsimt
latiem.
Par autovadītāja darba un atpūtas laika datu un dokumentu
uzskaites un glabāšanas noteikumu neievērošanu, kas konstatēti kontroles laikā
uzņēmumā,
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt līdz tūkstoš
latiem.
Par autovadītāju darba un atpūtas laika reģistrācijas
kontrolierīces vai ātruma ierobežošanas ierīces lietošanas noteikumu
pārkāpšanu, kas konstatēti kontroles laikā uzņēmumā,
uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt līdz tūkstoš
latiem.
Par autopārvadājumu veikšanu ar transportlīdzekli, kas nav aprīkots ar tahogrāfu vai ātruma ierobežošanas ierīci saskaņā ar normatīvo aktu prasībām,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecdesmit
latu apmērā un pārvadātājam trīssimt latu apmērā.
Par autopārvadājumu veikšanu ar transportlīdzekli, kuram
nav veikta tahogrāfa vai ātruma ierobežošanas ierīces pirmreizējā vai
periodiskā
pārbaude,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit
latu apmērā un pārvadātājam divsimt latu apmērā.
Par autopārvadājumu veikšanu, ja ātruma ierobežošanas
ierīce vai tahogrāfs ir bojāts un bojājums nav savlaicīgi novērsts vai bojāta
tahogrāfa gadījumā autovadītājs nereģistrē datus manuāli,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit
latu apmērā, bet pārvadātājam divsimt latu apmērā.
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu autopārvadājumos,
kuram konstatēta patvaļīga ātruma ierobežošanas ierīces vai tahogrāfa
atslēgšana vai iejaukšanās ātruma ierobežošanas ierīces vai tahogrāfa darbībā,
kas var radīt tahogrāfa rādījumu izmaiņas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt līdz
divsimt latiem un pārvadātājam no piecsimt līdz tūkstoš latiem.
Par autovadītāja nenodrošināšanu ar nepieciešamo
reģistrācijas karšu (tahogrammu) skaitu
uzliek naudas sodu pārvadātājam no septiņdesmit pieciem
līdz simt piecdesmit latiem.
Par patvaļīgu iejaukšanos digitālā tahogrāfa ierakstītajos
datos vai digitālajā kartē vai par informācijas modificēšanu tahogrammā
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt līdz
divsimt latiem, bet pārvadātājam no piecsimt līdz tūkstoš latiem."
9. Aizstāt 210.panta pirmajā daļā:
9.1. skaitļus un vārdus "149.32 panta septītajā un astotajā daļā" ar skaitļiem un vārdiem "149.32 panta septītajā daļā";
9.2. skaitļus un vārdus "149.33 pantā (izņemot divdesmitajā daļā paredzētos pārkāpumus)" ar skaitļiem un vārdiem "149.33 pantā, 149.36 panta trešajā, sestajā un septītajā daļā".
10. Aizstāt 215.1 pantā skaitļus un vārdus "149.33 panta divdesmitajā daļā" ar skaitļiem un vārdiem "149.36 panta desmitajā, vienpadsmitajā un divpadsmitajā daļā".
11. Izteikt 221.pantu šādā redakcijā:
"221.pants. Autotransporta kontroles institūcijas
Autotransporta kontroles institūcijas izskata šā kodeksa 135.pantā, 136.panta ceturtajā, piektajā, sestajā, septītajā un devītajā daļā, 137., 137.1 pantā, 149.4 panta pirmajā daļā, 149.24 panta pirmajā, deviņpadsmitajā un divdesmit pirmajā daļā, 149.32 panta septītajā un devītajā daļā, 149.33, 149.34 pantā, 149.35 panta sestajā daļā, 149.36, 149.37 un 149.38 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus šā panta pirmajā daļā minēto institūciju vārdā ir tiesīgi:
1) Autotransporta inspekcijas vadītājs un viņa vietnieki, Autotransporta inspekcijas Kontroles daļas vadītājs un viņa vietnieki par pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 149.4 panta pirmajā daļā, 149.24 panta pirmajā, deviņpadsmitajā un divdesmit pirmajā daļā, 149.32 panta devītajā daļā, 149.33, 149.34 pantā, 149.35 panta sestajā daļā, 149.36, 149.37 un 149.38 pantā;
2) Autotransporta inspekcijas vecākie inspektori par pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 149.4 panta pirmajā daļā, 149.24 panta pirmajā, deviņpadsmitajā un divdesmit pirmajā daļā, 149.32 panta devītajā daļā, 149.33, 149.34 pantā, 149.35 panta sestajā daļā, 149.36, 149.37 un 149.38 pantā izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu līdz divsimt latiem;
3) Autotransporta inspekcijas inspektori par pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 149.4 panta pirmajā daļā, 149.24 panta pirmajā, deviņpadsmitajā un divdesmit pirmajā daļā, 149.32 panta devītajā daļā, 149.33, 149.34 pantā, 149.35 panta sestajā daļā, 149.36, 149.37 un 149.38 pantā izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu līdz piecdesmit latiem;
4) pašvaldības domes (padomes) izveidotā autotransporta kontroles dienesta priekšnieki, viņu vietnieki un pašvaldības domes (padomes) pilnvarotas institūcijas pārstāvji (amatpersonas) par pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 135.pantā, 136.panta ceturtajā, piektajā, sestajā, septītajā un devītajā daļā, 137., 137.1 pantā, 149.4 panta pirmajā daļā, 149.32 panta septītajā un devītajā daļā, 149.33 pantā, 149.36 (izņemot desmitajā, vienpadsmitajā, divpadsmitajā un trīspadsmitajā daļā paredzētos pārkāpumus), 149.37, 149.38 pantā;
5) pašvaldības domes (padomes) izveidotā autotransporta kontroles dienesta kontrolieri par pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 135.pantā, 136.panta ceturtajā, piektajā, sestajā, septītajā un devītajā daļā, 137., 137.1 pantā, 149.4 panta pirmajā daļā, 149.32 panta septītajā un devītajā daļā, 149.33 pantā, 149.36 (izņemot desmitajā, vienpadsmitajā, divpadsmitajā un trīspadsmitajā daļā paredzētos pārkāpumus), 149.37, 149.38 pantā izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu līdz piecdesmit latiem.
Sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolu šā panta pirmajā daļā minēto institūciju vārdā ir tiesīgas šā panta otrajā daļā minētās amatpersonas."
Satiksmes ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Autotransporta inspekcija veicot autopārvadājumu kontroli un pieņemot lēmumus saskaņā ar LAPK, ir identificējusi vairākus trūkumus, kurus ir iespējams novērst, grozot LAPK: 1. Veicot kontroli, inspektori bieži sastopas ar situāciju, kad transportlīdzekļu riepas neatbilst Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumu Nr. 466 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem prasībām, tomēr LAPK pašlaik nenosaka atbildību par šāda veida pārkāpumiem. Bez tam Autotransporta inspekcijas amatpersonām pašreiz nav tiesību pieņemt lēmumus par šāda veida pārkāpumiem. Šo apstākļu dēļ ir izveidojusies situācija, ka inspektori pat konstatējot acīmredzamu riepu neatbilstību normatīvo aktu prasībām nevar pieņemt pārkāpumam atbilstošu lēmumu. 2. Autovadītāju darba un atpūtas režīmu reglamentē Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regula (EEK) Nr. 561/2006, Padomes 1985.gada 20.decebmra Regula (EEK) Nr. 3821/85, Ceļu satiksmes likums, Ministru kabineta 2006.gada 3.janvāra noteikumi Nr.17 "Noteikumi par izņēmumiem, kad nepiemēro Padomes 1985.gada 20.decembra Regulu (EEK) Nr.3820/85 par dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu attiecībā uz autotransportu" un Ministru kabineta 2005. gada 12. jūlija noteikumi Nr.520 "Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumi". Autovadītāju darba un atpūtas režīma pārkāpumi sastāda vairāk kā pusi no visiem Autotransporta inspekcijas konstatētajiem pārkāpumiem. Šie pārkāpumi veicina negodīgu konkurenci un pasliktina autovadītāju darba apstākļus. Vācijas Apdrošināšanas nozares pētījums par avārijas cēloņiem norāda uz to, ka 24 procentus no visām smago automašīnu avārijām izraisa aizmigšana pie stūres. Šajā jomā var izdalīt vairāk kā divdesmit galvenos pārkāpumu veidus, bet pašlaik atbildību par šiem pārkāpumiem nosaka tikai divas LAPK 149.4 panta daļas vienpadsmitā un divpadsmitā daļa, kuras ir ļoti vispārējas un nenosaka precīzi par kādiem pārkāpumiem paredzētas konkrētas sankcijas. Ir nepieciešams LAPK noteikt atbildību par galvenajiem pārkāpumiem šajā jomā 3. Bīstamo kravu autopārvadājumi ir sarežģīta un specifiska pārvadājumu joma, kas izceļas ar paaugstinātu potenciālo bīstamību cilvēku veselībai, mantai un videi, un kuru reglamentē Eiropas Nolīgums par bīstamo kravu starptautiskiem pārvadājumiem pa autoceļiem (ADR) (publicēts 2005.gada 5.septembra Latvijas Vēstnesī Nr.140 (3298)), Ministru kabineta 2006.gada 21.februāra noteikumi Nr.156 Noteikumi par drošības konsultantu (padomnieku) norīkošanu, to profesionālo kvalifikāciju un darbību bīsta mo kravu pārvadājumu jomā un Ministru kabineta 2005.gada 6.septembra noteikumi Nr.674 Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi. Pašlaik atbildību par pārkāpumiem bīstamo kravu pārvadājumu jomā nosaka LAPK 149.33 panta divpadsmitā līdz astoņpadsmitā daļa, kas paredz atbildību par septiņiem pārkāpumu veidiem, bet Autotransporta inspekcija ir identificējusi trīsdesmit divus būtiskāko pārkāpumu veidus. Tādejādi pašlaik LAPK nav paredzēta iespēja pieņemt lēmumus par vairāk kā divdesmit būtisko pārkāpumu veidiem. Šī situācija neveicina bīstamo kravu autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu. 4.
Lai veiktu kravas un pasažieru
autopārvadājumus, pārvadātājiem ir nepieciešams saņemt dažādus dokumentus
(licence, Eiropas Ekonomikas kopienas atļauja, Pašpārvadājumu sertifikāts,
starptautisko autopārvadājumu atļaujas, Eiropas Transporta Ministru
Konferences atļaujas u.c.), kas apliecina pārvadātāja tiesības veikt konkrēto
autopārvadājumu. Šo dokumentu nepieciešamību un to izmantošanu nosaka Padomes
1992. gada 26. marta Regula (EEK) Nr. 881/92, Padomes 1993. gada 2. oktobra
Regula (EEK) Nr. 3118/93, Ministru kabineta 2005. gada 8. februāra
noteikumiem Nr.120 "Kārtība,
kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur speciālās atļaujas (licences) un
licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu", Ministru
kabineta 2004. gada 20. aprīļa noteikumi
Nr. 327 Kārtība, kādā veicami
pasažieru un kravas pašpārvadājumi un citi normatīvie akti. Pašreiz LAPK
atbildība par pārkāpumiem, kas saistīti ar autopārvadājumu dokumentāciju ir
noteikta LAPK 149.32 astotajā daļā, 149.33
deviņpadsmitajā un divdesmitajā daļā un 149.36 pantā, lai gan šos
pārkāpumus, kā viena veida, būtu nepieciešams izdalīt atsevišķā pantā. Bez
tam, pašlaik LAPK neparedz sankcijas par pārkāpumiem, kas saistīti ar Eiropas
Ekonomikas kopienas atļaujas, autovadītāja atestāta un citu dokumentu
izmantošanu, vai šie pārkāpumi dispozīcijās nav precīzi definēti. 5. Tādos pārkāpumos kā transportlīdzekļu atļautās faktiskās masas pārsniegšana pārkāpuma smaguma būtiskākais raksturlielums ir tas, par cik tonnām tiek pārsniegta transportlīdzekļa faktiskā masa. Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumiem Nr.571 Ceļu satiksmes noteikumi uz Latvijas ceļiem ir atļauts pārvietoties ar transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa nepārsniedz 40 tonnas (izņemot ar speciālām atļaujām). Katra pārsniegtā tonna rada ievērojamu kaitējumu jau tā sliktajā stāvoklī esošajiem ceļiem. Pašlaik LAPK 149.33 pantā ir paredzēta atbildība par šāda veida pārkāpumiem. Piemēram, ja transportlīdzekļa faktiskā masa tiek pārsniegta līdz 2 tonnām, pārvadātājam - juridiskai personai, pienākas naudas sods no 75 līdz 150 latiem. Šāda liela iespējamā sodu starpība apgrūtina lēmuma pieņemšanas procesu, jo tiek pieļauta iespēja par dažādu atļautās faktiskās masas pārsniegšanu piemērot vienādu naudas sodu vai pat par smagāko pārkāpumu piemērot minimālo iespējamo sodu, vai otrādi. Ņemot vērā to, ka galvenais šī pārkāpuma raksturlielums ir pārsniegto tonnu skaits, ir nepieciešams LAPK paredzēt konstantu naudas sodu par katru pārsniegto tonnu. |
|
Likumprojekta izdošanas mērķis ir paredzēt sankcijas par tādiem pārkāpumiem, par kuriem pašreiz atbildība nav paredzēta, kā arī precizēt atbildību par dažādiem pārkāpumiem bīstamo kravu autopārvadājumu jomā, autovadītāju darba un atpūtas režīma jomā, komercpārvadājumu un pašpārvadājumu jomā. Projekts paredz atbildību par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kam riepas neatbilst normatīvo aktu prasībām, kā arī tiesības Autotransporta inspekcijas amatpersonām pieņemt lēmumu par šāda veida pārkāpumiem. Paredzēts sīkāk un atbilstoši pārkāpuma smagumam noteikt atbildību par autovadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un reģistrēšanas noteikumu neievērošanu, lai izpildītu Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas 561/2006 noteikumus, kas nosaka, ka dalībvalstīm jāparedz noteikumi par efektīviem, proporcionāliem nediskriminējošiem un preventīviem sodiem. Projekts nosaka atbildību par tādiem pārkāpumiem bīstamo kravu autopārvadājumu jomā, par kuriem pašreiz atbildība nav noteikta, līdz ar to tiks novērsta iespēja pārvadātājiem palikt nesodītiem par konstatētajiem bīstamo kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpumiem. Normatīvā akta projekts precīzāk nosaka atbildību par pārkāpumiem, kas saistīti ar autotransporta komercpārvadājumu un pašpārvadājumu noteikumu neievērošanu, starptautisko autopārvadājumu noteikumu neievērošanu un citiem ar autopārvadājumu dokumentāciju saistītiem pārkāpumiem. Tiks noteikta atbildība par autovadītāju atestāta neesamību, kad tas ir nepieciešams. Konkretizētas sankcijas par autopārvadājumu veikšanu bez tādiem dokumentiem kā Eiropas Ekonomikas Kopienas atļauja, Eiropas Transporta Ministru Konferences atļauja, maršruta atļauja pasažieru pārvadājumiem un citiem. Pašlaik atbildība par šiem pārkāpumiem izteikta nekonkrēti un vispārēji. Projekts atsevišķi izdala atbildību par dažādu veidu pārkāpumiem. Atsevišķos pantos izdalīta atbildība par bīstamo kravu autopārvadājumu pārkāpumiem, autovadītāju darba un atpūtas režīma pārkāpumiem un ar dokumentāciju saistīto noteikumu pārkāpumiem, kā rezultāta tiks uzlabota Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa struktūra. Paredzēts palielināt Autotransporta inspekcijas vecāko inspektoru pilnvaras izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas, kur maksimālais soda apmērs nepārsniedz divsimt latu. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
|
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neietekmē. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojektam nav tiešas ietekmes uz vidi. Tomēr, paplašinot
pārkāpumu klasifikāciju bīstamo kravu pārvadājumu jomā, tiek palielinātas arī
vides aizsardzības prasības. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar. |
6. Cita informācija |
Likumprojekts tiešā veidā
neietekmē valsts budžetu. Lai arī sankcijas par atsevišķiem pārkāpumiem ir
palielinātas, nav informācijas, ka pastāv tendence konkrētu pārkāpumu skaitam
katru gadu palielināties. Pēc likumprojekta pieņemšanas var rasties
situācija, ka pārkāpumu skaits samazinās. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
||
2. Cita informācija |
Nav |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Īstenots Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas 561/2006 ar ko paredz dažu sociālās jomas
tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar
autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK)
Nr. 2135/98 un atceļ
Padomes
Regulu (EEK) Nr. 3820/85 26.panta prasības |
|
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav |
|
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Likumprojekts apspriests
ar Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociāciju un Latvijas starptautisko
autopārvadātāju asociāciju Latvijas auto". |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Ņemti vērā viņu
priekšlikumi, tie iekļauti likumprojektā. |
Sabiedrības informēšana
nav veikta |
|
Konsultācijas nav
notikušas |
|
5. Cita informācija |
Ir notikušas
konsultācijas ar citām atbildīgajām valsts institūcijām un saņemts atbalsts
likumprojekta grozījumiem. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības
var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Autosatiksmes
departamenta direktora vietnieks, par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
J.Vaitužs |
09.05.2007. 16.30
1945
I.Trupovniece
7028331, inese.trupovniece@sam.gov.lv