Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās
politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā
otrajam lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījums Atkritumu
apsaimniekošanas likumā (Reģ. nr. 437/Lp9).
Pielikumā: apkopoto
priekšlikumu tabula likumprojekta
otrajam lasījumam uz
. lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja
Anna Seile
Iesniedz Agrārās, vides un
reģionālās politikas
komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījums
Atkritumu apsaimniekošanas likumā
(reģ. nr. 437/Lp9)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Pirmā
lasījuma redakcija |
Nr.
p.k. |
Priekšlikumi (38) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Atkritumu apsaimniekošanas likums
|
Grozījums Atkritumu
apsaimniekošanas likumā
|
|
|
Redakcionāli precizēts |
Grozījumi Atkritumu
apsaimniekošanas likumā
|
|
Izdarīt Atkritumu
apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2004, 7., 10.nr.; 2005, 2., 15.nr.; 2006, 24.nr.) šādu
grozījumu: |
|
|
Redakcionāli precizēts |
Izdarīt Atkritumu
apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2004, 7., 10.nr.; 2005, 2., 15.nr.; 2006, 24.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
1 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma tekstā aizstāt vārdus piedāvāt tirgū ar
vārdiem laist tirgū. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
1. Aizstāt visā likumā vārdus piedāvāt tirgū ar vārdiem laist
tirgū. |
II nodaļa. Valsts un pašvaldību institūciju kompetence 7.pants. Ministru kabinets: 1) apstiprina atkritumu, tai
skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas valsts plānu un atkritumu
apsaimniekošanas reģionālos plānus; |
|
|
|
|
|
2) (izslēgts ar 02.12.2004.
likumu); 3) nosaka atkritumu
klasifikatoru un īpašības, kuras padara atkritumus bīstamus; |
|
|
|
|
|
4) nosaka bīstamo atkritumu
uzskaites, identifikācijas, uzglabāšanas, iepakošanas, marķēšanas un
pārvadājumu uzskaites kārtību; |
|
|
|
|
|
5) nosaka atkritumu poligonu
ierīkošanai, atkritumu poligonu un izgāztuvju apsaimniekošanai un šo poligonu
un izgāztuvju slēgšanai un rekultivācijai izvirzāmās prasības; 6) (izslēgts ar 19.02.2004.
likumu); |
|
|
|
|
|
7) nosaka kārtību, kādā
apsaimniekojami atsevišķu veidu atkritumi, kuru apsaimniekošanai to
bīstamības vai citu īpašību dēļ ir izvirzāmas īpašas prasības, arī naftas
produktu atkritumi, polihlorētos bifenilus un polihlorētos terfenilus
saturoši atkritumi, bīstamas vielas saturošas baterijas un akumulatori,
titāna dioksīda rūpniecības atkritumi un azbesta atkritumi; |
|
2 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma 7.pantā: Aizstāt 7.punktā vārdus bīstamas vielas saturošas baterijas un
akumulatori ar vārdiem bateriju un akumulatoru atkritumi. |
Atbalstīts |
2. 7.pantā: aizstāt 7.punktā vārdus bīstamas vielas saturošas baterijas un
akumulatori ar vārdiem bateriju un akumulatoru atkritumi; |
8) nosaka atkritumu, tai skaitā
bīstamo atkritumu, sadedzināšanai un atkritumu sadedzināšanas iekārtu
darbībai izvirzāmās prasības; |
|
|
|
|
|
9) nosaka atkritumu
pārstrādes, reģenerācijas un apglabāšanas veidus; |
|
|
|
|
|
10) nosaka kārtību, kādā iepērkami
un realizējami melno un krāsaino metālu atgriezumi un lūžņi, kā arī
izsniedzamas licences metālu atgriezumu un lūžņu iepirkšanai Latvijas
Republikā; |
|
|
|
|
|
11) nosaka valsts nodevas likmi
(latos) par licenci melno un krāsaino metālu atgriezumu un lūžņu iepirkšanai
Latvijas Republikā un par licenci melno metālu atgriezumu un lūžņu
iepirkšanai Latvijas Republikā, kā arī kārtību, kādā maksājama šī nodeva; |
|
|
|
|
|
12) nosaka prasības un kārtību,
kādā savācams un apsaimniekojams ar akcīzes nodokli apliekamais alkoholisko
dzērienu atkārtoti lietojamais iepakojums, kuram nepiemēro depozīta sistēmu
saskaņā ar normatīvajiem aktiem. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 19.02.2004. likumu, 02.12.2004. likumu,
22.06.2005. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma 7.pantā: Papildināt ar 13.punktu šādā redakcijā: 13) nosaka atkritumu savākšanas un
šķirošanas vietu veidus, prasības atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu,
kā arī bioloģiski noārdāmo atkritumu kompostēšanas vietu ierīkošanai un apsaimniekošanai.. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar 13.punktu
šādā redakcijā: 13) nosaka atkritumu
savākšanas un šķirošanas vietu veidus, prasības atkritumu savākšanas un
šķirošanas vietu, kā arī bioloģiski noārdāmo atkritumu kompostēšanas vietu
ierīkošanai un apsaimniekošanai. |
8.pants. Vides ministrija vai
tās pilnvarota institūcija: 1) izstrādā atkritumu, tai
skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas valsts plānu un atkritumu
apsaimniekošanas reģionālos plānus; 2) koordinē atkritumu
apsaimniekošanas valsts plāna īstenošanu; 3) sagatavo normatīvo aktu
projektus atkritumu apsaimniekošanas jomā; 4) apkopo informāciju par
atkritumu apsaimniekošanu; 5) koordinē un organizē bīstamo
atkritumu apsaimniekošanu saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem,
kā arī veic bezsaimnieka bīstamo atkritumu apsaimniekošanu; 6) organizē nacionālās nozīmes
bīstamo atkritumu pārstrādes objektu sadedzināšanas iekārtu un poligonu
ierīkošanu un apsaimniekošanu; 7) koordinē sadzīves atkritumu
poligonu ierīkošanu. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 19.02.2004. likumu, 02.12.2004. likumu un 26.10.2006. likumu |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma 8.pantu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) nodrošina informācijas sniegšanu atkritumu apsaimniekošanas jomā
sabiedrībai, kā arī Eiropas Savienības un starptautiskajām institūcijām.. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
3. Papildināt 8.pantu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) nodrošina ar atkritumu apsaimniekošanu saistītās informācijas
sniegšanu sabiedrībai, kā arī Eiropas Savienības un starptautiskajām
institūcijām. |
9.pants. (1) Vietējās
pašvaldības: 1) organizē sadzīves atkritumu,
to skaitā sadzīvē radušos bīstamo atkritumu, apsaimniekošanu atbilstoši
atkritumu apsaimniekošanas valsts un reģionālajiem plāniem savā administratīvajā
teritorijā; 2) pieņem lēmumus par jaunu
sadzīves atkritumu pārstrādes objektu un poligonu izvietošanu savā
administratīvajā teritorijā; 3) izdod saistošus noteikumus,
kas reglamentē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu savā administratīvajā
teritorijā, savas administratīvās teritorijas dalījumu sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas zonās, prasības atkritumu savākšanai, pārvadāšanai,
pārkraušanai un uzglabāšanai, kā arī kārtību, kādā veicami maksājumi par šo
atkritumu apsaimniekošanu; 4) pieņem lēmumus par jaunu
bīstamo atkritumu pārstrādes objektu, to skaitā sadedzināšanas iekārtu un
poligonu, izvietošanu savā administratīvajā teritorijā; 5) var ieguldīt līdzekļus
atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveidē un uzturēšanā atbilstoši
atkritumu apsaimniekošanas plāniem. (2) Ministru kabinets
izdod ieteikumus pašvaldību saistošajiem noteikumiem, kas reglamentē sadzīves
atkritumu apsaimniekošanu. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 19.02.2004. likumu un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma 9.pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Pašvaldība pirms šā panta pirmajā daļā noteikto
saistošo noteikumu izdošanas saņem Vides ministrijas atzinumu par to
atbilstību atkritumu apsaimniekošanu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām
un par atbilstību valsts un reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas
plāniem.. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
4. Papildināt 9.pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Pašvaldība pirms šā
panta pirmajā daļā minēto saistošo noteikumu izdošanas saņem Vides
ministrijas atzinumu par to atbilstību atkritumu apsaimniekošanu
reglamentējošo normatīvo aktu prasībām, kā arī valsts un reģionālajiem
atkritumu apsaimniekošanas plāniem. |
IV nodaļa. Atkritumu apsaimniekošanas
atļaujas 11.pants. (1) Reģionālā vides pārvalde,
iepriekš informējot pašvaldību, kuras administratīvajā teritorijā paredzēts
veikt atkritumu apsaimniekošanas darbības, pirms attiecīgo darbību veikšanas
izsniedz atļaujas atkritumu savākšanai, pārkraušanai, šķirošanai un
uzglabāšanai. |
|
6 |
Vides ministrs R.Vējonis Likuma 11.pantā: Izteikt panta pirmo daļu šādā
redakcijā: (1) Komersants pirms attiecīgo
darbību veikšanas saņem Valsts Vides dienestā atļauju atkritumu savākšanai,
pārvadāšanai, pārkraušanai, šķirošanai un uzglabāšanai. Atļauja, kas izsniegta
atkritumu savākšanai un pārvadāšanai, ir derīga visā valsts teritorijā.. |
Atbalstīts |
5. 11.pantā: izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā: (1) Komersants pirms attiecīgo darbību veikšanas saņem Valsts vides
dienesta atļauju atkritumu savākšanai, pārvadāšanai, pārkraušanai, šķirošanai
un uzglabāšanai. Atļauja, kas izsniegta atkritumu savākšanai un pārvadāšanai,
ir derīga visā valsts teritorijā.; |
(2) Reģionālā vides
pārvalde atbilstoši atkritumu pārvadājuma galamērķim, iepriekš informējot par
to attiecīgo pašvaldību, izsniedz atļaujas atkritumu pārvadāšanai savā
pārraudzībā esošajās teritorijās. |
|
7 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma 11.pantā: Izslēgt otro daļu. |
Atbalstīts |
izslēgt otro daļu. |
(3) Ministru kabinets
nosaka atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas, pagarināšanas,
pārskatīšanas un anulēšanas kārtību, atkritumu apsaimniekošanas atļaujās
izvirzāmās prasības un apstiprina atkritumu savākšanas, pārvadāšanas,
pārkraušanas, šķirošanas un uzglabāšanas atļauju veidlapas. |
|
|
|
|
|
(4) Termiņš lēmuma pieņemšanai
par atļaujas izsniegšanu, pagarināšanu, pārskatīšanu vai anulēšanu nedrīkst
būt garāks par 90 dienām. (19.02.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11.1pants. (1) Reģionālās vides pārvaldes pieņemto lēmumu
attiecībā uz atkritumu apsaimniekošanas atļauju mēneša laikā no lēmuma spēkā
stāšanās dienas var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā. |
|
8 |
Vides
ministrs R.Vējonis Aizstāt likuma 11.1
panta pirmajā daļā vārdus Reģionālās vides pārvaldes ar vārdiem Valsts
Vides dienesta. |
Atbalstīts |
6. Aizstāt 11.1 panta pirmajā daļā vārdus Reģionālās
vides pārvaldes ar vārdiem Valsts vides dienesta. |
(2) Ja saskaņā ar atkritumu
apsaimniekošanas atļaujas nosacījumiem ir iespējams uzsākt vai turpināt tādu
piesārņojošu darbību, kura var apdraudēt cilvēku dzīvību vai būtiski negatīvi
ietekmēt cilvēku veselību vai vidi, atļaujas nosacījumus var apstrīdēt
jebkurā laikā, kamēr tā ir spēkā. |
|
|
|
|
|
(3) Ja lēmums tiek apstrīdēts
Vides pārraudzības valsts birojā šā panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajā
termiņā, attiecīgās atļaujas darbība netiek apturēta. Ja atļaujas darbības
turpināšana var radīt būtisku negatīvu ietekmi uz vidi, Vides pārraudzības
valsts birojs pieņem lēmumu apturēt attiecīgās atļaujas darbību. |
|
|
|
|
|
(4) Ja tiek apstrīdēts lēmums
par tādas jau esošas iekārtas darbību, kurai nepieciešams pagarināt atkritumu
apsaimniekošanas atļaujas termiņu vai vajadzīga cita veida atļauja, iekārtas
darbība netiek apturēta, izņemot gadījumu, kad uzņēmuma darbība tiek apturēta
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(5) Vides pārraudzības valsts
biroja pieņemto lēmumu var pārsūdzēt likumā noteiktajā kārtībā. Pieteikums
tiesai neaptur administratīvā akta darbību. (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
V nodaļa. Atkritumu radītāju, valdītāju un
to personu pienākumi, kuras veic atkritumu apsaimniekošanu 12.pants. Atkritumu savākšana,
šķirošana, uzkrāšana, uzglabāšana, pārkraušana, apglabāšana vai pārstrāde ir
atļauta tikai tam paredzētajās vietās. (19.02.2004.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma 12.pantu ar otro daļu
šādā redakcijā: (2) Zemes īpašniekam, kura īpašuma
teritorijā radīti atkritumi, ir pienākums nodrošināt vietu atkritumu
konteineram un transportlīdzekļa piekļuvi atkritumu savākšanas punktam vai
vietai komersantam, kurš nodarbojas ar atkritumu apsaimniekošanu un kurš
noslēdzis līgumu ar pašvaldību par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu.. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
7. Papildināt 12.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Zemes īpašniekam, kura
īpašuma teritorijā radīti atkritumi, ir pienākums nodrošināt vietu atkritumu
konteineram un tā komersanta transportlīdzekļa piekļuvi atkritumu savākšanas
punktam vai vietai, kurš nodarbojas ar atkritumu apsaimniekošanu un noslēdzis
līgumu ar pašvaldību par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu. |
Izteikt 13.panta pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā: "1) piedalās pašvaldības organizētajā sadzīves atkritumu
apsaimniekošanā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus un
noslēdzot līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu
un uzglabāšanu ar komersantu, kuram atbilstoši šā likuma 15.pantam ir
noslēgts līgums ar pašvaldību, vai ar attiecīgo vietējo pašvaldību, ja to
paredz pašvaldības saistošie noteikumi;". |
10 |
Atbildīgā
komisija Izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) piedalās pašvaldības organizētajā sadzīves
atkritumu apsaimniekošanā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus
un noslēdzot līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu,
pārkraušanu un uzglabāšanu ar komersantu, kuram atbilstoši šā likuma
15.pantam ir noslēgts līgums ar pašvaldību;. |
Atbalstīts |
8. 13.pantā: izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) piedalās pašvaldības organizētajā sadzīves atkritumu
apsaimniekošanā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus un
noslēdzot līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu
un uzglabāšanu ar komersantu, kuram atbilstoši šā likuma 15.pantam ir
noslēgts līgums ar pašvaldību;. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 19.02.2004. likumu un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
11 12 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma 13.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Vasarnīcas un vasaras mītnes (tajā skaitā dārzkopības biedrības
teritorijā esošās vasarnīcas vai vasaras mītnes) īpašnieks, valdītājs,
lietotājs vai viņa
pilnvarota fiziska vai juridiska persona par laika periodu, kurā uzturas vasarnīcā, neatkarīgi no gadalaika,
ievērojot pašvaldības izdotos saistošos
noteikumus un atbilstoši šā panta pirmajai daļai noslēdz līgumu par sadzīves
atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu ar
komersantu, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai ar attiecīgo
vietējo pašvaldību saskaņā ar pašvaldības saistošiem noteikumiem, kā arī
sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas izmaksas.. Atbildīgā
komisija Papildināt pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: (4) Vasarnīcas vai vasaras mītnes (tajā skaitā dārzkopības biedrības
teritorijā esošas vasarnīcas vai vasaras mītnes) īpašnieks, valdītājs,
lietotājs vai viņa
pilnvarota fiziskā vai juridiskā persona par laika periodu, kurā uzturas vasarnīcā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus un
atbilstoši šā panta pirmajai daļai noslēdz
līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu
ar komersantu, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību, kā arī sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas izmaksas. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
priekšlikumā Nr. 12 Atbalstīts |
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Vasarnīcas vai vasaras mītnes (tajā skaitā dārzkopības biedrības
teritorijā esošas vasarnīcas vai vasaras mītnes) īpašnieks, valdītājs,
lietotājs vai viņa
pilnvarota fiziskā vai juridiskā persona par laika periodu, kurā uzturas vasarnīcā, ievērojot pašvaldības izdotos saistošos noteikumus un
atbilstoši šā panta pirmajai daļai noslēdz
līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un
uzglabāšanu ar komersantu, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību, kā arī sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
izmaksas. |
15.pants. (1) Vietējā pašvaldība, ņemot vērā šā likuma 9.panta pirmās daļas
3.punktā minētos saistošos noteikumus, izvēlas komersantu, kurš veiks
sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu
attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas zonā, tādā kārtībā, kāda
noteikta iepirkumu regulējošos normatīvajos aktos, organizējot iepirkuma
procedūru par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu noteiktā zonā. Pašvaldības
var noteikt kopīgu pakalpojumu sniegšanas zonu, kurā ietilpst vairāku
pašvaldību teritorija. Līgumu ar izraudzīto komersantu katra pašvaldība slēdz
atsevišķi. Pašvaldība iekļauj darba uzdevumā arī prasības attiecībā uz
pretendenta darbinieku kvalifikāciju, spēju veikt sadzīves atkritumu
apsaimniekošanu un tehnisko vai finanšu nodrošinājumu sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas darbību veikšanai konkrētajā zonā. Pašvaldība iepirkuma
komisijā var iekļaut pārstāvi no attiecīgās Valsts vides dienesta reģionālās
vides pārvaldes. |
|
|
|
|
|
(11) Pašvaldībai publiskā
iepirkuma procedūras ietvaros ir tiesības prasīt no sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas pretendenta (kandidāta) izvērstu sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas maksas aprēķinu. |
|
|
|
|
|
(2)
Pašvaldība slēdz līgumu ar iepirkuma procedūras rezultātā izraudzīto sadzīves
atkritumu apsaimniekotāju, kurš saņēmis sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
atļauju. |
|
|
|
|
|
(3)
Līgumu starp pašvaldību un sadzīves atkritumu apsaimniekotāju slēdz uz laiku,
kas nav ilgāks par publisko iepirkumu regulējošos normatīvajos aktos
paredzēto laiku. Līguma termiņš nedrīkst pārsniegt sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas atļaujas derīguma termiņu. |
|
13 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma 15.pantā: Izslēgt trešās daļas otro
teikumu. |
Atbalstīts |
9. 15.pantā: izslēgt trešās daļas otro teikumu; |
(4) Pašvaldība informē savas
administratīvās teritorijas atkritumu radītājus par šīs teritorijas dalījumu
sadzīves atkritumu apsaimniekošanas zonās un par sadzīves atkritumu
apsaimniekotāju, ar kuru tā noslēgusi līgumu par sadzīves atkritumu
savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu attiecīgajā sadzīves
atkritumu apsaimniekošanas zonā. (22.06.2005.
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
14 15 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma 15.pantā: Papildināt ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Personas, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko
iepirkumu ir publisko iepirkumu pasūtītāji, publisko iepirkumu par sadzīves
atkritumu savākšanu un pārvadāšanu neveic, bet slēdz līgumu par
sadzīves atkritumu savākšanu un pārvadāšanu ar komersantu, kuru šā likuma
panta noteiktajā kārtībā izvēlējusies vietējā pašvaldība. Atbildīgā komisija Likuma 15.pantā: papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Personas, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko
iepirkumu ir publisko iepirkumu pasūtītāji, var neveikt sadzīves
atkritumu savākšanas un pārvadāšanas publisko iepirkumu, bet ar komersantu,
kuru šajā pantā noteiktajā kārtībā izvēlējusies vietējā pašvaldība,
slēgt līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu un pārvadāšanu.; |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
priekšlikumā Nr. 15 Atbalstīts |
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Personas, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko
iepirkumu ir publisko iepirkumu pasūtītāji, var neveikt sadzīves atkritumu
savākšanas un pārvadāšanas publisko iepirkumu, bet ar komersantu, kuru šajā
pantā noteiktajā kārtībā izvēlējusies vietējā pašvaldība, slēgt līgumu par sadzīves
atkritumu savākšanu un pārvadāšanu.; |
|
|
16 |
Vides
ministrs R.Vējonis Likuma 15.pantā: Papildināt ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Atkritumu radītājiem, kuri atbilstoši normatīvajiem aktiem
atbrīvoti no dabas resursu nodokļa maksāšanas par atsevišķu veidu atkritumu
apsaimniekošanu vai kuri piedalās atsevišķu veidu atkritumu apsaimniekošanas
sistēmās, ir tiesības slēgt līgumu par šķirotu sadzīves atkritumu savākšanu
un pārvadāšanu ar sadzīves atkritumu savākšanas un pārvadāšanas komersantu,
ko izvēlējies pats atkritumu radītājs, par ko viņam jāinformē vietējā
pašvaldība.. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Atkritumu radītājiem, kuri atbilstoši normatīvajiem aktiem
atbrīvoti no dabas resursu nodokļa maksāšanas par atsevišķu veidu atkritumu
apsaimniekošanu vai kuri piedalās atsevišķu veidu atkritumu apsaimniekošanas
sistēmās, ir tiesības ar sadzīves atkritumu savākšanas un pārvadāšanas
komersantu, kuru izvēlējies pats atkritumu radītājs, slēgt līgumu par šķirotu
sadzīves atkritumu savākšanu un pārvadāšanu, par to informējot vietējo
pašvaldību. |
18.pants. Pašvaldība nosaka
poligonus, kuros tiks apglabāti tās teritorijā savāktie sadzīves atkritumi.
Ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc reģionālā sadzīves atkritumu poligona darbības
uzsākšanas tiek slēgtas visas sadzīves atkritumu izgāztuves to pašvaldību
administratīvajās teritorijās, no kurām savāktie sadzīves atkritumi tiek
apglabāti poligonā. Slēgtās izgāztuves tiek rekultivētas saskaņā ar
atkritumu apsaimniekošanas valsts plānu un reģionālajiem plāniem. (19.02.2004. likuma redakcijā,
ar grozījumiem, kas izdarīti ar 02.12.2004. likumu) |
|
17 18 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma 18.pantu ar
trešo teikumu šādā redakcijā: Pēc reģionālā sadzīves
atkritumu poligona darbības uzsākšanas attiecīgā reģiona pašvaldību
teritorijās radītos sadzīves atkritumus drīkst apglabāt tikai
attiecīgajā reģionālajā sadzīves atkritumu poligonā vai nodot tos
attiecīgajās pārkraušanas stacijās.. Atbildīgā
komisija Papildināt likuma 18.pantu ar
trešo teikumu šādā redakcijā: Pēc reģionālā sadzīves
atkritumu poligona darbības uzsākšanas attiecīgā reģiona pašvaldību
teritorijās radītos sadzīves atkritumus apglabā tikai attiecīgajā
reģionālajā sadzīves atkritumu poligonā vai nodot tos attiecīgajās
pārkraušanas stacijās.. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
priekšlikumā Nr. 18 Atbalstīts |
10.
Papildināt 18.pantu ar trešo teikumu šādā redakcijā: Pēc reģionālā sadzīves atkritumu poligona darbības uzsākšanas
attiecīgā reģiona pašvaldību teritorijās radītos sadzīves atkritumus apglabā
tikai attiecīgajā reģionālajā sadzīves atkritumu poligonā vai nodod tos
attiecīgajās pārkraušanas stacijās. |
19.pants. Atkritumu poligona,
izgāztuves, sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta
īpašnieks vai apsaimniekotājs: |
|
19 |
Vides
ministrs R.Vējonis Izteikt likuma 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants. (1) Atkritumu poligona, izgāztuves, sadedzināšanas
iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs: |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants. (1) Atkritumu
poligona, izgāztuves, sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes
objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs: |
1) pirms darbības
uzsākšanas saņem normatīvajos aktos noteiktās atļaujas; |
|
|
1) pirms darbības
uzsākšanas saņem vides aizsardzības jomu regulējošos normatīvajos
aktos par piesārņojošām darbībām noteiktās atļaujas; |
|
1) pirms atkritumu
poligona, izgāztuves, sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes
objekta darbības uzsākšanas saņem vides aizsardzības jomu regulējošos
normatīvajos aktos par piesārņojošām darbībām noteiktās atļaujas; |
2) apsaimnieko atkritumu
poligonu, izgāztuvi, sadedzināšanas iekārtu vai atkritumu pārstrādes objektu
saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas atļaujā minētajām prasībām, šo likumu
un citiem normatīvajiem aktiem; |
|
|
2) apsaimnieko atkritumu
poligonu, izgāztuvi, sadedzināšanas iekārtu vai atkritumu pārstrādes objektu
saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas atļaujā minētajām prasībām, šo likumu
un citiem vides aizsardzības jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem; |
|
2) apsaimnieko atkritumu
poligonu, izgāztuvi, sadedzināšanas iekārtu vai atkritumu pārstrādes objektu
saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas atļaujā minētajām prasībām, šo likumu
un citiem vides aizsardzības jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem; |
3) veic pasākumus un sedz
izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu, kā arī
sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu. (19.02.2004.
likuma redakcijā) |
|
|
3) veic pasākumus un sedz
izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu, kā arī
sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu. |
|
3) veic pasākumus un sedz
izdevumus, kas saistīti ar atkritumu poligona vai izgāztuves slēgšanu, kā arī
sadedzināšanas iekārtas vai atkritumu pārstrādes objekta darbības izbeigšanu. |
|
|
|
(2) Atkritumu poligona īpašnieks vai apsaimniekotājs, saņemot
atļaujas pirms atkritumu poligona darbības uzsākšanas, nodrošina atbilstošu
garantiju finansiāla nodrošinājuma vai līdzvērtīgā veidā, lai nodrošinātu
attiecīgajās atļaujās noteikto prasību izpildi, tajā skaitā prasības poligona
slēgšanai un pēc poligona slēgšanas veicamam vides monitoringam.. |
|
(2) Atkritumu poligona īpašnieks vai apsaimniekotājs, saņemot
atļaujas pirms atkritumu poligona darbības uzsākšanas, sniedz atbilstošu
garantiju finansiāla nodrošinājuma vai līdzvērtīgā veidā, lai nodrošinātu, ka
tiek izpildītas attiecīgajās atļaujās noteiktās prasības, tajā skaitā
prasības attiecībā uz poligona slēgšanu un pēc poligona slēgšanas veicamo
vides monitoringu. |
|
|
20 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt
likumu ar 19.1 pantu šādā redakcijā: 19.1 pants.
Atkritumu pārstrādes objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā, termiņā un formā iesniedz Valsts vides dienestā ziņojumu
par iepriekšējā kalendāra gadā pārstrādāto atkritumu apjomu un veidiem.. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
12.
Papildināt likumu ar 19.1 pantu šādā redakcijā: 19.1 pants. Atkritumu pārstrādes
objekta īpašnieks vai apsaimniekotājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, termiņā un formā iesniedz
Valsts vides dienestam ziņojumu par iepriekšējā kalendāra gadā pārstrādāto
atkritumu apjomu un veidiem. |
V1 nodaļa. Elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošana |
|
21 |
Vides
ministrs R.Vējonis Izteikt likuma V¹ nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: V¹ nodaļa. Elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu un bateriju un akumulatoru atkritumu
apsaimniekošana. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
13. Izteikt V1 nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: V1 nodaļa.
Elektrisko un elektronisko iekārtu, bateriju un akumulatoru atkritumu
apsaimniekošana. |
20.1 pants. (1) Elektriskās un
elektroniskās iekārtas ir tādas iekārtas, ko darbina ar elektrisko strāvu vai
elektromagnētisko lauku, un iekārtas elektriskās strāvas un elektromagnētiskā
lauka ģenerēšanai, piegādei un mērīšanai, kas konstruētas izmantošanai ar
spriegumu, kurš nepārsniedz 1000 voltus maiņstrāvai un 1500 voltus
līdzstrāvai, un kas atbilst Ministru kabineta noteiktajām kategorijām. |
|
|
|
|
|
(2) Elektrisko
un elektronisko iekārtu atkritumi ir elektriskās un elektroniskās iekārtas,
kas uzskatāmas par atkritumiem, ieskaitot visas sastāvdaļas, detaļu blokus un
palīgmateriālus, kas ir attiecīgās iekārtas daļa brīdī, kad iekārta kļūst par
atkritumu. |
|
|
|
|
|
(3) Mājsaimniecības
elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumi ir elektrisko un elektronisko
iekārtu atkritumi, kuri radušies mājsaimniecībā vai citur, ja tie rakstura un
daudzuma ziņā pielīdzināmi mājsaimniecībā radītajiem elektriskajiem un
elektroniskajiem atkritumiem. |
|
|
|
|
|
|
|
22 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt
likuma 20.1 pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu novēršana ir pasākumi, kuru mērķis ir
samazināt elektrisko un elektronisko iekārtu un tajos esošo materiālu un
vielu daudzumus, un to kaitīgumu videi. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
14.
Papildināt 20.1 pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu novēršanas mērķis ir samazināt elektrisko un
elektronisko iekārtu un tajās esošo materiālu un vielu daudzumu, kā arī kaitējumu,
ko tie nodara videi. |
20.2 pants. (1) Elektrisko un
elektronisko iekārtu ražotājs ir jebkura persona, kas neatkarīgi no
izmantotās tirdzniecības metodes, arī neatkarīgi no distances līguma: 1) izgatavo un pārdod
elektriskās un elektroniskās iekārtas ar savu firmas zīmi; 2) pārdod ar savu firmas zīmi
elektriskās un elektroniskās iekārtas, ko izgatavojušas citas personas,
izņemot gadījumus, kad uz iekārtas ir arī izgatavotāja firmas zīme; 3) savas komercdarbības vai
saimnieciskās darbības ietvaros ieved no citām valstīm vai izved uz citām
valstīm elektriskās un elektroniskās iekārtas. |
|
|
|
|
|
(2) Personu, kas pilnībā
nodrošina maksājumus saskaņā ar noslēgto līgumu (aizdevuma, nomas, īres vai
nomaksas pirkuma līgums vai cits līgums attiecībā uz iekārtām neatkarīgi no
tā, vai līguma noteikumos paredzēta iekārtu īpašumtiesību nodošana),
neuzskata par ražotāju, ja uz to neattiecas šā panta pirmās daļas nosacījumi. |
|
|
|
|
|
(3) Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājus Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā reģistrē Vides ministrijas pilnvarota iestāde vai
elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju nodibināta personu apvienība,
kura darbojas ne mazāk kā piecus gadus un kurai šo uzdevumu deleģējusi Vides
ministrija. Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāji sniedz Vides
ministrijas pilnvarotajai iestādei vai minētajai personu apvienībai
informāciju par Latvijas tirgū piedāvāto elektrisko un elektronisko iekārtu
daudzumu, kategorijām, kā arī par savākto, atkārtoti izmantoto, pārstrādāto,
reģenerēto un eksportēto elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
daudzumu un kategorijām. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 02.12.2004. likumu un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
23 |
Atbildīgā komisija Papildināt 20.2 pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ministru kabinets nosaka ārvalstu elektrisko un elektronisko
iekārtu ražotāju reģistrācijas kārtību un pienākumus attiecībā uz
informācijas sniegšanu par Latvijas tirgū laisto elektrisko un elektronisko
iekārtu daudzumu un kategorijām, kā arī par savākto, atkārtoti izmantoto,
pārstrādāto, reģenerēto un eksportēto elektrisko un elektronisko iekārtu
atkritumu daudzumu un kategorijām. |
Atbalstīts |
15. Papildināt 20.2 pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: (4) Ministru kabinets nosaka ārvalstu elektrisko un elektronisko
iekārtu ražotāju reģistrācijas kārtību un pienākumus attiecībā uz
informācijas sniegšanu par Latvijas tirgū laisto elektrisko un elektronisko
iekārtu daudzumu un kategorijām, kā arī par savākto, atkārtoti izmantoto,
pārstrādāto, reģenerēto un eksportēto elektrisko un elektronisko iekārtu
atkritumu daudzumu un kategorijām. |
20.4 pants. (1) Elektrisko un elektronisko iekārtu
ražotājs nodrošina elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu pieņemšanu,
apstrādi, atkārtotu izmantošanu, pārstrādi, reģenerāciju un apglabāšanu,
izmantojot labākos pieejamos tehniskos paņēmienus. |
|
|
|
|
|
(2)
Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs var pats veikt šā panta pirmajā
daļā minētos pasākumus vai slēgt līgumu ar elektrisko un elektronisko iekārtu
atkritumu apsaimniekotāju (komercsabiedrību, kas, pamatojoties uz noslēgto
līgumu ar elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju, organizē un koordinē
elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanu). |
|
|
|
|
|
(3) Elektrisko
un elektronisko iekārtu ražotājs nodrošina to, ka mājsaimniecības elektrisko
un elektronisko iekārtu atkritumu pieņemšana izveidotajā savākšanas sistēmā
notiek bez maksas. |
|
|
|
|
|
(4)
Komersants, kas piegādā jaunas mājsaimniecības elektriskās vai elektroniskās
iekārtas tieši to lietotājam, nodrošina mājsaimniecības elektrisko vai
elektronisko iekārtu atkritumu pieņemšanu, neprasot par to samaksu, ja
attiecīgā iekārta ir līdzīga tipa un veikusi tādas pašas funkcijas kā
piegādātā iekārta. |
|
24 |
Vides
ministrs R.Vējonis Izteikt likuma 20.4 panta
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Elektrisko un elektronisko iekārtu izplatītājs ir jebkura persona, kas savas
komercdarbības vai saimnieciskās darbības ietvaros piegādā elektriskas un
elektroniskas iekārtas personai, kas plāno tās pielietot. Elektrisko un elektronisko iekārtu izplatītājs, kas
piegādā jaunas mājsaimniecības elektriskās vai elektroniskās iekārtas tieši
to lietotājam, nodrošina mājsaimniecības elektrisko vai elektronisko iekārtu
atkritumu pieņemšanu, neprasot par to samaksu, ja attiecīgā iekārta ir
līdzīga tipa un veikusi tādas pašas funkcijas kā piegādātā iekārta. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
16. Izteikt 20.4 panta ceturto
daļu šādā redakcijā: (4) Elektrisko un
elektronisko iekārtu izplatītājs ir jebkura persona, kas savas
komercdarbības vai saimnieciskās darbības ietvaros piegādā elektriskas un
elektroniskas iekārtas personai, kura plāno tās lietot. Elektrisko un elektronisko iekārtu izplatītājs, kas
piegādā jaunas mājsaimniecības elektriskās vai elektroniskās iekārtas tieši
to lietotājam, nodrošina mājsaimniecības elektrisko vai elektronisko iekārtu
atkritumu pieņemšanu, neprasot par to samaksu, ja attiecīgā iekārta pieder
pie līdzīga tipa iekārtām un veikusi tādas pašas funkcijas kā piegādātā
iekārta. |
(5) Savāktie elektrisko
vai elektronisko iekārtu atkritumi tiek nodoti apstrādes uzņēmumiem
(iekārtām), ja šo iekārtu operatori ir saņēmuši normatīvajos aktos noteiktās
atļaujas, izņemot neizkomplektētas elektriskās vai elektroniskās iekārtas,
kuras paredzēts izmantot atkārtoti. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 02.12.2004. likumu un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
20.5 pants. (1) Lai nodrošinātu elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanas izmaksu segšanu, elektrisko
un elektronisko iekārtu ražotājs maksā dabas resursu nodokli atbilstoši
likumam "Par dabas resursu nodokli". |
|
|
|
|
|
(2)
Elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs ir atbrīvojams no dabas resursu
nodokļa par elektriskajām un elektroniskajām iekārtām saskaņā ar likumu
"Par dabas resursu nodokli", ja tas ir noslēdzis līgumu: |
|
|
|
|
|
1)
ar Vides ministriju par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu un nodrošina elektrisko un elektronisko
iekārtu atkritumu pieņemšanu atbilstoši šā likuma noteikumiem; |
|
|
|
|
|
2)
ar elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekotāju, kas savukārt
noslēdzis līgumu ar Vides ministriju par elektrisko un elektronisko iekārtu
atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu un nodrošina elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu pieņemšanu atbilstoši šā likuma noteikumiem. |
|
|
|
|
|
(3)
Līdz 2005.gada 13.augustam tirgū piedāvāto mājsaimniecības elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanas izmaksas sedz visi elektrisko
un elektronisko iekārtu ražotāji. |
|
|
|
|
|
(4) Līdz 2005.gada 13.augustam
tirgū piedāvāto to elektrisko un elektronisko iekārtu, kuras nav uzskatāmas
par mājsaimniecības elektriskajām vai elektroniskajām iekārtām, atkritumu
apsaimniekošanas izmaksas sedz šo iekārtu lietotāji. Šo iekārtu ražotāji
minēto atkritumu apsaimniekošanas izmaksas sedz, ja iekārtas tiek aizstātas
ar jaunām identiskām iekārtām vai jaunām iekārtām, kuras veic līdzvērtīgas
funkcijas. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 02.12.2004. likumu un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
25 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likumu ar 20.8 pantu šādā redakcijā: 20.8 pants. (1) Baterija vai akumulators
ir elektriskās enerģijas avots, kurā enerģija rodas, tieši pārveidojoties
ķīmiskajai enerģijai, un kurš sastāv no vienas vai vairākām primārām
(atkārtoti neuzlādējamām) vai sekundārām (atkārtoti uzlādējamām) daļām. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
17. Papildināt likumu ar 20.8, 20.9, 20.10,
20.11, 20.12, 20.13, 20.14 un 20.15 pantu šādā redakcijā: 20.8 pants. (1) Baterija vai akumulators
ir elektriskās enerģijas avots, kurā enerģija rodas, tieši pārveidojoties
ķīmiskajai enerģijai, un kurš sastāv no vienas vai vairākām primārām
(atkārtoti neuzlādējamām) vai sekundārām (atkārtoti uzlādējamām) daļām. |
|
|
|
(2) Baterijas un akumulatori
tiek iedalītas šādās kategorijās: |
|
(2) Baterijas un akumulatori
tiek iedalīti šādās kategorijās: |
|
|
|
1) bateriju pakete ir bateriju vai akumulatoru komplekss, kas
savienots kopā vai ietverts kādā ārējā apvalkā, veidojot vienotu bloku, ko
tiešajiem lietotājiem nav paredzēts sadalīt vai atvērt; |
|
1) bateriju pakete ir bateriju vai akumulatoru komplekss, kas
savienots kopā vai ietverts ārējā apvalkā, veidojot vienotu bloku un nav
paredzēts, ka tiešais lietotājs to sadalīs vai atvērs; |
|
|
|
2) pārnēsājama baterija vai akumulators ir jebkura baterija,
podziņelements, bateriju pakete vai akumulators, kas ir aizplombēts, ko var
pārnēsāt rokās, un, kas nav ne rūpniecībā, ne arī transportlīdzekļos vai
motociklos izmantojama baterija vai akumulators; |
|
2) pārnēsājama baterija vai akumulators ir jebkura aizplombēta
baterija, podziņelements, bateriju pakete vai akumulators, ko var pārnēsāt
rokās un kas nav ne rūpniecībā, ne arī transportlīdzekļos vai motociklos
izmantojama baterija vai akumulators; |
|
|
|
3) podziņelementi ir mazas, apaļas pārnēsājamas baterijas vai
akumulatori, kuru diametrs ir lielāks par augstumu un kurus izmanto īpašiem
nolūkiem, piemēram, dzirdes aparātos, rokas pulksteņos, mazās pārnēsājamās
iekārtās un kā enerģijas avotus datu saglabāšanai; |
|
3) podziņelementi ir mazas, apaļas pārnēsājamas baterijas vai
akumulatori, kuru diametrs ir lielāks par augstumu un kurus izmanto īpašiem
nolūkiem, piemēram, dzirdes aparātos, rokas pulksteņos, mazās pārnēsājamās
iekārtās un kā enerģijas avotus datu saglabāšanai; |
|
|
|
4) transportlīdzekļos vai motociklos izmantojama baterija vai
akumulators ir baterija vai akumulators, ko izmanto, lai darbinātu
transportlīdzekļa vai motocikla starteri, apgaismes sistēmu vai aizdedzi; |
|
4) transportlīdzekļos vai motociklos izmantojama baterija vai
akumulators ir baterija vai akumulators, ko izmanto, lai darbinātu
transportlīdzekļa vai motocikla starteri, apgaismes sistēmu vai aizdedzi; |
|
|
|
5) rūpniecībā izmantojama baterija vai akumulators ir jebkura
baterija vai akumulators, kas izstrādāts tikai rūpnieciskam vai profesionālam
lietojumam vai kas lietojams jebkura veida elektriskajos transportlīdzekļos. |
|
5) rūpniecībā izmantojama baterija vai akumulators ir jebkura
baterija vai akumulators, kas izstrādāts tikai rūpnieciskam vai profesionālam
lietojumam vai kas lietojams jebkura veida elektriskajos transportlīdzekļos. |
|
|
|
(3) Šis likums attiecas uz visa veida baterijām un akumulatoriem
neatkarīgi no to lietojuma, formas, ietilpības, svara vai tajos izmantotajiem
materiāliem. Šajā likumā un tam pakārtotajos normatīvajos aktos par bateriju
un akumulatoru atkritumiem noteiktās prasības neattiecas uz baterijām un
akumulatoriem, ko izmanto iekārtās, kas paredzētas valsts drošībai un ko
izmanto ieročos, munīcijā un militārajā aprīkojumā, kā arī iekārtās, kas
paredzētas sūtīšanai kosmosā, izņemot ražojumus, kas nav paredzēti konkrētiem
militāriem nolūkiem. |
|
(3) Šis likums attiecas uz visu veidu baterijām un akumulatoriem
neatkarīgi no to lietojuma, formas, ietilpības, svara vai tajos izmantotajiem
materiāliem. Šajā likumā un tam pakārtotajos normatīvajos aktos par bateriju
un akumulatoru atkritumiem noteiktās prasības neattiecas uz baterijām un
akumulatoriem, ko izmanto iekārtās, kuras paredzētas valsts drošībai un kuras
izmanto ieročos, munīcijā un militārajā aprīkojumā, kā arī iekārtās, kas
paredzētas sūtīšanai kosmosā, izņemot ražojumus, kas nav paredzēti konkrētiem
militāriem nolūkiem. |
|
|
|
(4) Bateriju vai akumulatoru
atkritumi ir jebkura baterija vai akumulators, kas atbilst šī likuma 1.panta
1.punktā noteiktajai atkritumu definīcijai. |
|
(4) Bateriju vai akumulatoru
atkritumi ir jebkura baterija vai akumulators, kas atbilst šā likuma 1.panta
1.punktā dotajai atkritumu definīcijai. |
|
|
|
(5) Ierīce ir jebkura
elektriska vai elektroniska iekārta, kura atbilst šī likuma 20.¹ panta
pirmajā daļā noteiktajai definīcijai, un kuru pilnībā vai daļēji darbina ar
bateriju vai akumulatoru enerģiju, vai kuru iespējams darbināt ar bateriju
vai akumulatoru enerģiju. |
|
(5) Ierīce ir jebkura
elektriska vai elektroniska iekārta, kura atbilst šā likuma 20.1 panta
pirmajā daļā dotajai definīcijai un kuru pilnībā vai daļēji darbina vai
iespējams darbināt ar bateriju vai akumulatoru enerģiju. |
|
|
|
(6) Bezvada elektriskais
instruments ir jebkura rokā turama ierīce, ko darbina ar bateriju vai
akumulatoru enerģiju un kas paredzēta tehniskai apkopei, būvdarbiem vai
dārzkopībai. |
|
(6) Bezvada elektriskais instruments ir jebkura rokā turama ierīce,
ko darbina ar bateriju vai akumulatoru enerģiju un kas paredzēta tehniskai apkopei,
būvdarbiem vai dārzkopībai. |
|
|
26 |
Saeimas
deputāts Dz.Jaundžeikars Papildināt likumu ar 20.9pantu šādā redakcijā: 20.9 pants. (1) Bateriju un
akumulatoru ražotājs ir jebkura persona, kas neatkarīgi no izmantotās
tirdzniecības metodes, arī neatkarīgi no distances līguma, savas
komercdarbības vai saimnieciskās darbības ietvaros pirmo reizi Latvijas laiž tirgū baterijas un
akumulatorus, tajā skaitā baterijas un akumulatorus, kas, atbilstoši ražotāja
komercdarbībai, ir iestrādātas ierīcēs vai transportlīdzekļos. |
Neatbalstīts |
|
|
|
|
(2)
Bateriju un akumulatoru izplatītājs ir jebkura persona, kas savas komercdarbības vai saimnieciskās
darbības ietvaros baterijas un akumulatorus piegādā tiešajiem lietotājiem. |
|
|
|
|
|
(3) Bateriju un akumulatoru ražotājus Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā reģistrē Vides ministrijas pilnvarota iestāde
vai elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju nodibināta personu apvienība,
kura darbojas ne mazāk kā piecus gadus un kurai šo uzdevumu deleģējusi Vides
ministrija. Bateriju un akumulatoru ražotāji sniedz Vides ministrijas
pilnvarotajai iestādei vai minētajai personu apvienībai informāciju par
Latvijas tirgū novietoto bateriju un akumulatoru daudzumu, veidiem, kā
arī par savākto un pārstrādāto un eksportēto bateriju un akumulatoru
atkritumu daudzumu un veidiem. |
|
|
|
|
27 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likumu ar 20.9pantu šādā redakcijā: 20.9 pants. (1) Bateriju un
akumulatoru ražotājs ir jebkura persona, kas neatkarīgi no izmantotās
tirdzniecības metodes, arī neatkarīgi no distances līguma, savas
komercdarbības vai saimnieciskās darbības ietvaros pirmo reizi Latvijas laiž tirgū baterijas un
akumulatorus, tajā skaitā baterijas un akumulatorus, kas, atbilstoši ražotāja
komercdarbībai, ir iestrādātas ierīcēs vai transportlīdzekļos. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts priekšlikumā
Nr. 28 |
|
|
|
|
(2)
Bateriju un akumulatoru izplatītājs ir jebkura persona, kas savas komercdarbības vai saimnieciskās
darbības ietvaros baterijas un akumulatorus piegādā tiešajiem lietotājiem. |
|
|
|
|
|
(3) Bateriju un akumulatoru
ražotājus reģistrē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Valsts aģentūrā
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra (turpmāk reģistrs).
Bateriju un akumulatoru ražotāji sniedz reģistrā informāciju par
Latvijas tirgū laisto bateriju un akumulatoru daudzumu, veidiem, kā
arī par savākto un pārstrādāto un eksportēto bateriju un akumulatoru
atkritumu daudzumu un veidiem. |
|
|
|
|
28 |
Atbildīgā komisija Papildināt likumu ar 20.9pantu šādā redakcijā: 20.9 pants. (1) Bateriju un
akumulatoru ražotājs ir jebkura persona, kas neatkarīgi no izmantotās
tirdzniecības metodes, arī neatkarīgi no distances līguma, savas
komercdarbības vai saimnieciskās darbības ietvaros pirmo reizi Latvijas tirgū laiž baterijas un
akumulatorus, tajā skaitā baterijas un akumulatorus, kas atbilstoši ražotāja
komercdarbībai ir iestrādātas ierīcēs vai transportlīdzekļos. |
Atbalstīts |
20.9 pants. (1) Bateriju un akumulatoru ražotājs ir
jebkura persona, kas neatkarīgi no izmantotās tirdzniecības metodes, arī
neatkarīgi no distances līguma, savas komercdarbības vai saimnieciskās
darbības ietvaros pirmo reizi Latvijas
tirgū laiž baterijas un akumulatorus, tajā skaitā baterijas un
akumulatorus, kas atbilstoši ražotāja komercdarbībai ir iestrādātas ierīcēs
vai transportlīdzekļos. |
|
|
|
(2)
Bateriju un akumulatoru izplatītājs ir jebkura persona, kas savas
komercdarbības vai saimnieciskās darbības ietvaros baterijas un akumulatorus
piegādā tiešajiem lietotājiem. |
|
(2)
Bateriju un akumulatoru izplatītājs ir jebkura persona, kas savas komercdarbības vai saimnieciskās
darbības ietvaros baterijas un akumulatorus piegādā tiešajiem lietotājiem. |
|
|
|
(3) Ministru
kabinets nosaka bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un
reģistra turētāju. Bateriju un akumulatoru ražotāji sniedz reģistram
informāciju par Latvijas tirgū laisto bateriju un akumulatoru daudzumu un
veidiem, par savākto un pārstrādāto, kā arī eksportēto bateriju un
akumulatoru daudzumu un veidiem. |
|
(3) Ministru kabinets nosaka bateriju un akumulatoru ražotāju
reģistrācijas kārtību un reģistra turētāju. Bateriju un akumulatoru ražotāji
sniedz reģistram informāciju par Latvijas tirgū laisto bateriju un
akumulatoru daudzumu un veidiem, par savākto un pārstrādāto, kā arī
eksportēto bateriju un akumulatoru daudzumu un veidiem. |
|
|
29 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likumu ar 20.10, 20.11, 20.12,
20.13 un 20.14 pantu šādā redakcijā: 20.10 pants.
Laišana
tirgū nozīmē par maksu vai bez maksas baterijas un akumulatorus
piegādāt vai padarīt pieejamus
patērētājam Latvijas Republikas teritorijā. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
20.10 pants. Laišana tirgū nozīmē,
ka baterijas un akumulatori par maksu vai bez maksas tiek piegādāti vai padarīti pieejami patērētājam Latvijas
Republikas teritorijā. |
|
|
|
20.11 pants. (1) Bateriju un akumulatoru ražotājs nodrošina bateriju un akumulatoru atkritumu pieņemšanu, savākšanu,
apstrādi un pārstrādi, izmantojot labākos pieejamos tehniskos paņēmienus. |
|
20.11 pants. (1) Bateriju un akumulatoru ražotājs nodrošina bateriju un akumulatoru atkritumu pieņemšanu, savākšanu,
apstrādi un pārstrādi, izmantojot labākos pieejamos tehniskos paņēmienus. |
|
|
|
(2) Bateriju un akumulatoru
ražotājs var pats veikt šā panta pirmajā daļā minētos pasākumus vai slēgt
līgumu ar bateriju un akumulatoru atkritumu apsaimniekotāju
(komercsabiedrība, kas, pamatojoties uz noslēgto līgumu ar bateriju un
akumulatoru ražotāju, organizē un koordinē bateriju un akumulatoru atkritumu
apsaimniekošanu). |
|
(2) Bateriju un akumulatoru
ražotājs var pats veikt šā panta pirmajā daļā minētos pasākumus vai slēgt
līgumu ar bateriju un akumulatoru atkritumu apsaimniekotāju
(komercsabiedrību, kas, pamatojoties uz noslēgto līgumu ar bateriju un
akumulatoru ražotāju, organizē un koordinē bateriju un akumulatoru atkritumu
apsaimniekošanu). |
|
|
|
(3) Pārnēsājamo bateriju vai
akumulatoru atkritumu pieņemšana notiek bez maksas, neuzliekot tiešajiem
lietotājiem par pienākumu pirkt jaunu bateriju vai akumulatoru. |
|
(3) Pārnēsājamo bateriju vai
akumulatoru atkritumu pieņemšana notiek bez maksas, neuzliekot tiešajiem
lietotājiem par pienākumu pirkt jaunu bateriju vai akumulatoru. |
|
|
|
(4) Bateriju un akumulatoru izplatītāji nodrošina bateriju un
akumulatoru atkritumu pieņemšanu, neprasot par to samaksu. |
|
(4) Bateriju un akumulatoru
izplatītāji nodrošina bateriju un akumulatoru atkritumu pieņemšanu, neprasot
par to samaksu. |
|
|
|
20.12 pants. (1) Rūpniecībā
izmantojamo bateriju un akumulatoru ražotājs vai izplatītājs nodrošina to, ka
šādu bateriju un akumulatoru atkritumu pieņemšana izveidotajā savākšanas
sistēmā notiek bez maksas, neatkarīgi no šo bateriju un akumulatoru ķīmiskā
sastāva un izcelsmes. |
|
20.12 pants. (1) Rūpniecībā
izmantojamo bateriju un akumulatoru ražotājs vai izplatītājs nodrošina to, ka
šādu bateriju un akumulatoru atkritumu pieņemšana izveidotajā savākšanas
sistēmā notiek bez maksas, neatkarīgi no šo bateriju un akumulatoru ķīmiskā
sastāva un izcelsmes. |
|
|
|
(2) Transportlīdzekļos vai
motociklos izmantojamo bateriju un akumulatoru ražotājs vai izplatītājs
nodrošina to, ka šādu bateriju un akumulatoru atkritumu savākšana no
transportlīdzekļiem izveidotajā savākšanas sistēmā notiek bez maksas,
neuzliekot par pienākumu pirkt jaunu bateriju vai akumulatoru. |
|
(2) Transportlīdzekļos vai
motociklos izmantojamo bateriju un akumulatoru ražotājs vai izplatītājs
nodrošina to, ka šādu bateriju un akumulatoru atkritumu savākšana no
transportlīdzekļiem savākšanas sistēmā notiek bez maksas, neuzliekot par
pienākumu pirkt jaunu bateriju vai akumulatoru. |
|
|
|
20.13 pants. (1) Lai nodrošinātu pārnēsājamo bateriju un akumulatoru atkritumu,
kā arī rūpniecībā un transportlīdzekļos vai motociklos izmantojamo bateriju
un akumulatoru atkritumu apsaimniekošanas izmaksu segšanu, bateriju un
akumulatoru ražotājs maksā dabas resursu nodokli atbilstoši Dabas resursu
nodokļa likumam. |
|
20.13 pants. (1) Lai nodrošinātu pārnēsājamo bateriju un akumulatoru atkritumu,
kā arī rūpniecībā un transportlīdzekļos vai motociklos izmantojamo bateriju
un akumulatoru atkritumu apsaimniekošanas izmaksu segšanu, bateriju un
akumulatoru ražotājs maksā dabas resursu nodokli atbilstoši Dabas resursu
nodokļa likumam. |
|
|
|
(2) Bateriju un akumulatoru
ražotājs ir atbrīvojams no Dabas resursu nodokļa par baterijām un
akumulatoriem saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu, ja tas ir noslēdzis
līgumu: |
|
(2) Bateriju un akumulatoru
ražotājs ir atbrīvojams no dabas resursu nodokļa maksāšanas par baterijām un
akumulatoriem saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu, ja tas ir noslēdzis
līgumu: |
|
|
|
1) ar Vides ministriju par
elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanas sistēmas
piemērošanu un nodrošina elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
pieņemšanu atbilstoši šā likuma noteikumiem; |
|
1) ar Vides ministriju par
elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanas sistēmas
piemērošanu un nodrošina elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
pieņemšanu atbilstoši šā likuma noteikumiem; |
|
|
|
2) ar elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekotāju, kas savukārt noslēdzis līgumu
ar Vides ministriju par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu un nodrošina elektrisko un elektronisko
iekārtu atkritumu pieņemšanu atbilstoši šā likuma noteikumiem. |
|
2) ar elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekotāju, kas savukārt noslēdzis līgumu
ar Vides ministriju par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu un nodrošina elektrisko un elektronisko
iekārtu atkritumu pieņemšanu atbilstoši šā likuma noteikumiem. |
|
|
|
20.14
pants. Rūpniecībā, transportlīdzekļos un motociklos izmantojamo bateriju vai
akumulatoru atkritumus nedrīkst pieņemt apglabāšanai atkritumu poligonos, kā
arī sadedzināt. Bateriju vai akumulatoru atkritumu apstrādes un pārstrādes
procesā radušos pārpalikumus var apglabāt atkritumu poligonos vai sadedzināt. |
|
20.14 pants.
Rūpniecībā,
transportlīdzekļos un motociklos izmantojamo bateriju vai akumulatoru
atkritumus nedrīkst pieņemt apglabāšanai atkritumu poligonos, kā arī
sadedzināt. Bateriju vai akumulatoru atkritumu apstrādes un pārstrādes
procesā radušos pārpalikumus var apglabāt atkritumu poligonos vai sadedzināt. |
|
|
30 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likumu ar 20.15 pantu šādā redakcijā: 20.15 pants. Ministru kabinets
nosaka: |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
priekšlikumā Nr. 31 |
|
|
|
|
1) prasības bateriju un
akumulatoru atkritumu savākšanai, apstrādei un pārstrādei; |
|
|
|
|
|
2) bateriju un akumulatoru
atkritumu savākšanas un pārstrādes apjomus un termiņus.. |
|
|
|
|
31 |
Atbildīgā komisija. Papildināt likumu ar 20.15
pantu šādā redakcijā 20.15 pants. Ministru kabinets
nosaka: |
Atbalstīts |
20.15 pants. Ministru kabinets
nosaka: |
|
|
|
1) prasības bateriju un
akumulatoru atkritumu savākšanai, apstrādei un pārstrādei; |
|
1) prasības bateriju un
akumulatoru atkritumu savākšanai, apstrādei un pārstrādei; |
|
|
|
2) bateriju un akumulatoru
savākšanas un pārstrādes apjomus un termiņus, kā arī prasības ziņojuma
sniegšanai par šo darbību izpildi. |
|
2) bateriju un akumulatoru
savākšanas un pārstrādes apjomus un termiņus, kā arī prasības ziņojuma
sniegšanai par šo darbību izpildi. |
VI nodaļa. Maksa par atkritumu
apsaimniekošanu un atbalsts komercdarbībai (Nodaļas nosaukums 26.10.2006. likuma redakcijā) 21.1 pants. Maksu par sadzīves
atkritumu apsaimniekošanu (izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi un sadzīves
atkritumu apglabāšanu atkritumu poligonos un izgāztuvēs) nosaka līgumā, kas
slēdzams starp pašvaldību un komersantu, kurš veiks sadzīves atkritumu
apsaimniekošanu, ievērojot šā likuma 15.pantā noteikto kārtību. (26.10.2006. likuma redakcijā) |
|
32 |
Atbildīgā komisija Izteikt likuma 21.1 pantu šādā redakcijā: 21.1 pants.
(1) Maksu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu (izņemot sadzīves atkritumu
pārstrādi) atkritumu radītājiem vai valdītājiem (izņemot šā likuma 15.panta
sestajā daļā minētos atkritumu radītājus) nosaka pašvaldība. Maksu par
sadzīves atkritumu apsaimniekošanu (izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi)
veido: |
Atbalstīts |
18. Izteikt 21.1 pantu šādā redakcijā: 21.1 pants.
(1) Maksu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu (izņemot sadzīves atkritumu
pārstrādi) atkritumu radītājiem vai valdītājiem (izņemot šā likuma 15.panta
sestajā daļā minētos atkritumu radītājus) nosaka pašvaldība. Maksu par
sadzīves atkritumu apsaimniekošanu (izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi)
veido: |
|
|
|
1) maksa par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu
un uzglabāšanu; |
|
1) maksa par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu
un uzglabāšanu; |
|
|
|
2) sabiedrisko pakalpojumu regulatora apstiprinātais tarifs par
sadzīves atkritumu apglabāšanu atkritumu poligonos un izgāztuvēs. |
|
2) sabiedrisko pakalpojumu regulatora apstiprinātais tarifs par
sadzīves atkritumu apglabāšanu atkritumu poligonos un izgāztuvēs. |
|
|
|
(2) Maksu par sadzīves atkritumu savākšanu,
pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu pašvaldība nosaka, pamatojoties uz
līgumu, kas noslēgts starp pašvaldību un atbilstoši šā likuma 15.pantam
pašvaldības izvēlēto komersantu, kurš veiks sadzīves atkritumu
apsaimniekošanu. Maksas par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu,
pārkraušanu un uzglabāšanu aprēķināšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
(2) Maksu par sadzīves atkritumu savākšanu,
pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu pašvaldība nosaka, pamatojoties uz
līgumu, kas noslēgts starp pašvaldību un komersantu, kuru atbilstoši šā likuma
15.pantam izvēlējusies pašvaldība un kurš veiks sadzīves atkritumu
apsaimniekošanu. Kārtību, kādā aprēķināma maksa par sadzīves atkritumu
savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(3) Ja pašvaldības ir noteikušas kopēju
pakalpojumu sniegšanas zonu, tad tajā piemēro vienotu maksu. |
|
(3) Ja pašvaldības ir noteikušas kopēju
pakalpojumu sniegšanas zonu, tajā piemēro vienotu maksu. |
|
|
33 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likumu ar 22.2 pantu šādā redakcijā: 22.2
pants. Maksā par atkritumu apglabāšanu poligonos iekļauj visas izmaksas,
kas saistītas ar poligona ierīkošanu un ekspluatāciju, poligona
apsaimniekotāja finanšu garantijas vai līdzvērtīga nodrošinājuma izmaksas,
poligona slēgšanas izmaksas, kā arī izmaksas, kas saistītas slēgta poligona
monitoringu vismaz 30 gadu ilgā laika posmā pēc poligona slēgšanas. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
19. Papildināt likumu ar 22.2 pantu šādā redakcijā: 22.2 pants.
Maksā par atkritumu apglabāšanu poligonos iekļauj visas ar poligona
ierīkošanu un ekspluatāciju saistītās izmaksas, poligona apsaimniekotāja
finanšu garantijas vai līdzvērtīga nodrošinājuma izmaksas, poligona slēgšanas
izmaksas, kā arī izmaksas, kas saistītas ar slēgta poligona monitoringu
vismaz 30 gadus ilgā laika posmā pēc poligona slēgšanas. |
Pārejas noteikumi 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos
spēku zaudē likums "Par sadzīves atkritumiem" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) un likums "Par
bīstamajiem atkritumiem" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un
Valdības Ziņotājs, 1993, 14./15.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.). 2. Līdz attiecīgo Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne vēlāk kā līdz 2002.gada
1.janvārim ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā
ar šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Ministru kabineta 1996.gada
17.septembra noteikumi nr.353 "Kārtība, kādā noformējami dokumenti
darbībām ar bīstamajiem atkritumiem"; 2) Ministru kabineta 1997.gada
12.augusta noteikumi nr.298 "Noteikumi par bīstamo atkritumu
klasifikāciju un bīstamības kritērijiem"; 3) Ministru kabineta 2000.gada
8.februāra noteikumi nr.56 "Sadzīves atkritumu poligonu ierīkošanas,
apsaimniekošanas un slēgšanas noteikumi"; 4) Ministru kabineta 1999.gada
9.februāra noteikumi nr.39 "Sadzīves atkritumu klasificēšanas
noteikumi"; 5) Ministru kabineta 1999.gada
8.jūnija noteikumi nr.205 "Noteikumi par fizisko un juridisko personu
reģistrāciju, kuras veic sadzīves atkritumu savākšanu, uzglabāšanu, apstrādi,
pārkraušanu vai pārvadāšanu". 3. Atļaujas, kas izsniegtas,
pamatojoties uz likumu "Par sadzīves atkritumiem" un "Par
bīstamajiem atkritumiem" prasībām, ir spēkā līdz to termiņa beigām. |
|
|
|
|
|
4. Šā likuma 11.panta pirmā
daļa, 14.panta otrā daļa un trešās daļas 1.punkts, 15.panta 1.punkts un
19.panta 1.punkts neattiecas uz personu, kas veic atkritumu apsaimniekošanu,
ja tā visām iekārtām, kurās tiek veikta atkritumu apsaimniekošana, ir
saņēmusi atļaujas likumā par piesārņojumu noteiktajā kārtībā. 5. Šā likuma 7.panta 1.punkts
stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī. 6. Ministru kabinets līdz
2002.gada 1.janvārim pieņem šā likuma 7.panta 3., 5. un 9.punktā, 11.panta
trešajā daļā un 15.panta 1.punktā minētos Ministru kabineta noteikumus, bet
līdz 2003.gada 1.janvārim šā likuma 7.panta 4., 6.un 7.punktā, 21.panta
otrajā daļā un 23.panta piektajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus,
kā arī apstiprina šā likuma 7.panta 2.punktā minēto objektu un poligonu
izvietojumu. 7. Ministru kabinets līdz
2001.gada 1.jūlijam pieņem šā likuma 7.panta 8.punktā minētos Ministru
kabineta noteikumus attiecībā uz bīstamo atkritumu sadedzināšanu, bet līdz
2003.gada 1.janvārim attiecībā uz visu atkritumu sadedzināšanu. 8. Šā likuma 14.panta pirmās
daļas 3.punkts stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets līdz
2005.gada 1.jūlijam izdod: 1) šā likuma 9.panta otrajā
daļā minētos ieteikumus; 2) šā likuma 7.panta 9.punktā
un 11.panta trešajā daļā minētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.jūlijam piemērojami Ministru
kabineta 2001.gada 15.maija noteikumi nr.191 Noteikumi par atkritumu
apglabāšanas un pārstrādes veidiem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 12.nr.) un Ministru kabineta 2001.gada 9.oktobra
noteikumi nr.432 Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas,
pagarināšanas un anulēšanas kārtība (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 21.nr.), ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (19.02.2004.
likuma redakcijā, ar grozījumiem, kas izdarīti ar 02.12.2004. likumu). |
|
|
|
|
|
10. Atkritumu pārstrādes un
apglabāšanas atļaujas, kas izdotas saskaņā ar šo likumu, ir spēkā līdz to
derīguma termiņa beigām. Atkritumu pārstrādes un apglabāšanas atļaujas A vai
B kategorijas piesārņojošām darbībām var pagarināt līdz termiņam, kurā
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāsaņem atļauja A vai B kategorijas
piesārņojošas darbības veikšanai. Atkritumu apglabāšanai izgāztuvē
nepieciešams saņemt atkritumu apglabāšanas atļauju. Izsniegtās atkritumu
apglabāšanas atļaujas var pagarināt līdz izgāztuves slēgšanai. (19.02.2004. likuma redakcijā,
ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.06.2005. likumu) 11. Ministru kabinets līdz
2005.gada 1.jūlijam iekļauj atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā šā likuma
10.panta otrās daļas 8.punktā un trešajā daļā minētās prasības. (02.12.2004. likuma redakcijā) 12. Šā likuma V1
nodaļa stājas spēkā 2004.gada 1.augustā. (19.02.2004. likuma redakcijā) 13. Šā likuma 20.4
panta pirmā, otrā, trešā un ceturtā daļa attiecībā uz mājsaimniecības
elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem stājas spēkā 2005.gada
13.augustā. (19.02.2004.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
14. Šā likuma 20.5 pants
stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgajiem grozījumiem likumā Par dabas resursu
nodokli. (19.02.2004. likuma redakcijā) 15. Ministru kabinets līdz
2007.gada 1.janvārim apstiprina atkritumu apsaimniekošanas reģionālos plānus. (02.12.2004. likuma redakcijā) 16. Pašvaldība organizē
publiskā iepirkuma procedūru par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu noteiktā
zonā tādā termiņā, lai nodrošinātu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
pakalpojuma sniegšanas nepārtrauktību. Noslēdzoties publiskā iepirkuma
procedūrai, pašvaldība slēdz līgumu ar komersantu, kurš izraudzīts publisko
iepirkumu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un kurš veiks
sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu
attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas zonā pēc iepriekšējā līguma
darbības termiņa beigām. (26.10.2006.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
17. Ja līgums starp pašvaldību
un komersantu, kurš veic sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu,
pārkraušanu un uzglabāšanu attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
zonā, noslēgts līdz 2006.gada 31.decembrim un tajā nav paredzētas visas
attiecīgajā reģionālajā atkritumu apsaimniekošanas plānā noteiktās darbības,
pašvaldība un attiecīgais komersants groza šo līgumu atbilstoši attiecīgajam
reģionālajam atkritumu apsaimniekošanas plānam. Līguma grozīšana atbilstoši
attiecīgajam reģionālajam atkritumu apsaimniekošanas plānam nerada tiesības
līgumslēdzējai pusei prasīt līguma darbības termiņa pagarināšanu vai kāda
cita līgumā iekļautā nosacījuma grozīšanu. (26.10.2006. likuma redakcijā) 18. Līdz līguma noslēgšanai
starp pašvaldību un komersantu, kurš izraudzīts, publisko iepirkumu
regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizējot publiskā
iepirkuma procedūru par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu attiecīgajā zonā,
un kurš veiks sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un
uzglabāšanu attiecīgajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas zonā, tarifu par
sadzīves atkritumu apsaimniekošanu (izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi)
apstiprina regulators. (26.10.2006.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
19. Šā likuma 21.1 pants,
kā arī 22.panta jaunā redakcija (par sadzīves atkritumu apglabāšanu atkritumu
poligonos un izgāztuvēs) stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. (26.10.2006. likuma redakcijā) 20. Šā likuma 21.1
panta noteikumi piemērojami tiem sadzīves atkritumu apsaimniekošanas līgumiem,
kuri par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Rīgas pašvaldības teritorijā tiek
slēgti pēc 2007.gada 1.janvāra. (26.10.2006. likuma redakcijā) 21. Šā likuma 21.1
panta noteikumi piemērojami tiem sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
līgumiem, kuri par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu attiecīgajā pašvaldības
teritorijā tiek slēgti pēc 2008.gada 1.janvāra, izņemot Rīgas pašvaldības
teritoriju. (26.10.2006. likuma redakcijā) 22. Ministru kabinets ne vēlāk
kā līdz 2007.gada 1.septembrim izdod šā likuma 7.panta 12.punktā paredzētos
noteikumus. (26.10.2006. likuma redakcijā) 23. Ministru kabinets ne vēlāk
kā līdz 2007.gada 1.decembrim izdod šā likuma 22.1 pantā
paredzētos noteikumus. (26.10.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
34 35 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 24.punktu
šādā redakcijā: 24. Ministru kabinets līdz 2009.gada
1.janvārim pieņem šā likuma 7.panta 13.punktā un 21.1 panta
ceturtajā daļā minētos Ministra kabineta noteikumus. Atbildīgā komisija Papildināt pārejas noteikumus ar 24.punktu
šādā redakcijā: 24. Ministru kabinets līdz
2009.gada 1.janvārim pieņem šā likuma 7.panta 13.punktā un 20.2
panta ceturtajā daļā minētos noteikumus. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
priekšlikumā Nr. 35 Atbalstīts |
20. Papildināt pārejas
noteikumus ar 24., 25., 26., 27., 28., 29. un 30.punktu šādā redakcijā: 24. Ministru kabinets līdz 2009.gada
1.janvārim pieņem šā likuma 7.panta 13.punktā un 20.2 panta
ceturtajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
36 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 25.,
26., 27., 28. un 29.punktu šādā redakcijā: 25. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1.jūlijam izdod šā likuma
19.1 pantā minētos noteikumus. Šā likuma 19.1 pantā minēto
ziņojumu iesniedz, sākot ar 2009.gadu, kad iesniedzams ziņojums par
2008.gadu. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
25.
Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 19.1 pantā minētos noteikumus. Šā
likuma 19.1 pantā
minēto ziņojumu iesniedz, sākot ar 2009.gadu, kad iesniedzams ziņojums par
2008.gadu. |
|
|
|
26. Šā likuma 20.8, 20.9, 20.10, 20.11,
20.12, 20.13, 20.14 un 20.15 pants
stājas spēkā 2008.gada 26.septembrī. |
|
26. Šā likuma 20.8, 20.9,
20.10, 20.11, 20.12, 20.13, 20.14
un 20.15 pants stājas spēkā 2008.gada 26.septembrī. |
|
|
|
27. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūlijam izdod jaunus šā likuma
11.panta trešajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.jūlijam ir spēkā Ministru kabineta
2006.gada 23.maija noteikumi Nr.413 "Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas,
pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība", ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
27. Ministru kabinets līdz 2008.gada
1.jūlijam izdod jaunus šā likuma 11.panta trešajā daļā paredzētos noteikumus.
Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada
1.jūlijam ir spēkā Ministru kabineta 2006.gada 23.maija noteikumi Nr.413 Atkritumu apsaimniekošanas atļauju
izsniegšanas, pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
28. Atļaujas, kas izsniegtas, pamatojoties
uz 2005.gada 17.maija
noteikumiem Nr.342 Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas,
pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība un Ministru kabineta
2006.gada 23.maija noteikumiem Nr.413 Atkritumu apsaimniekošanas atļauju
izsniegšanas, pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība,
ir spēkā līdz to termiņu beigām. |
|
28. Atļaujas, kas
izsniegtas, pamatojoties uz 2005.gada
17.maija noteikumiem Nr.342 Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas,
pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība un Ministru kabineta
2006.gada 23.maija noteikumiem Nr.413 Atkritumu apsaimniekošanas atļauju
izsniegšanas, pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība,
ir spēkā līdz to termiņu beigām. |
|
|
37 |
Atbildīgā komisija. Papildināt Pārejas noteikumus ar 29. un 30.punktu šādā redakcijā: 29. Pirms 2005.gada 13.augusta Latvijas tirgū laisto mājsaimniecības
elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāji jaunu iekārtu pārdošanas brīdī līdz 2013.gada 13.februārim
attiecībā uz liela izmēra mājsaimniecības elektriskajām un elektroniskajām
iekārtām var pircējiem sniegt informāciju
par izmaksām, kas saistītas ar šo iekārtu atkritumu savākšanu, apstrādi un
apglabāšanu drošā veidā, bet attiecībā uz citām mājsaimniecības un
elektroniskajām iekārtām līdz 2011.gada 13.februārim, tomēr šīs izmaksas
nedrīkst būt lielākas par faktiskajām izmaksām |
Atbalstīts |
29. Pirms 2005.gada 13.augusta
Latvijas tirgū laisto mājsaimniecības elektrisko un elektronisko iekārtu
ražotāji jaunu iekārtu pārdošanas brīdī
līdz 2013.gada 13.februārim attiecībā uz liela izmēra mājsaimniecības elektriskajām
un elektroniskajām iekārtām var pircējiem sniegt informāciju par izmaksām, kas saistītas ar šo iekārtu atkritumu
savākšanu, apstrādi un apglabāšanu drošā veidā, bet attiecībā uz citām
mājsaimniecības un elektroniskajām iekārtām līdz 2011.gada 13.februārim,
tomēr šīs izmaksas nedrīkst būt lielākas par faktiskajām izmaksām. |
|
|
|
30. Pēc 2005.gada 13.augusta Latvijas tirgū laisto mājsaimniecības
elektrisko un elektronisko iekārtu pārdošanas brīdī pircējiem netiek sniegta
informācija par izmaksām, kas saistītas ar šo iekārtu atkritumu savākšanu,
apstrādi un apglabāšanu drošā veidā. |
|
30. Pēc 2005.gada 13.augusta
Latvijas tirgū laisto mājsaimniecības elektrisko un elektronisko iekārtu
pārdošanas brīdī pircējiem netiek sniegta informācija par izmaksām, kas
saistītas ar šo iekārtu atkritumu savākšanu, apstrādi un apglabāšanu drošā
veidā. |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1975.gada 16.jūnija
direktīvas 75/439/EEK par atkritumeļļu apglabāšanu; 2) Padomes 1986.gada
22.decembra direktīvas 87/101/EEK, ar ko groza direktīvu 75/439/EEK par atkritumeļļu apglabāšanu; 3) Padomes 1975.gada 15.jūlija
direktīvas 75/442/EEK par atkritumiem; 4) Padomes 1991.gada 18.marta direktīvas
91/156/EEK, ar ko groza direktīvu 75/442/EEK par atkritumiem; 5) Padomes 1978.gada
20.februāra direktīvas 78/176/EEK par titāna dioksīda ražošanas
atkritumiem; 6) Padomes 1982.gada 3.decembra
direktīvas 82/883/EEK par procedūrām tādas vides
uzraudzībai un kontrolei, kuru ietekmē titāna dioksīda ražošanas atkritumi; 7) Padomes 1983.gada 24.janvāra
direktīvas 83/29/EEK, ar ko groza direktīvu 78/176/EEK par titāna dioksīda ražošanas
atkritumiem; 8) Padomes 1991.gada 18.marta
direktīvas 91/157/EEK par baterijām un
akumulatoriem, kuros ir dažas bīstamas vielas; |
|
|
|
|
|
9) Komisijas 1993.gada
4.oktobra direktīvas 93/86/EEK, ar ko tehnikas attīstībai
pielāgo Padomes direktīvu 91/157/EEK par baterijām un
akumulatoriem, kuros ir dažas bīstamas vielas; 10) Komisijas 1998.gada
22.decembra direktīvas 98/101/EK, ar ko tehnikas attīstībai
pielāgo Padomes direktīvu 91/157/EEK par baterijām un
akumulatoriem, kuros ir dažas bīstamas vielas (dokuments attiecas uz EEZ); 11) Padomes 1991.gada
12.decembra direktīvas 91/689/EEK par bīstamajiem atkritumiem; 12) Padomes 1994.gada 27.jūnija
direktīvas 94/31/EK, ar ko groza direktīvu 91/689/EEK par bīstamajiem atkritumiem; 13) Padomes 1991.gada
23.decembra direktīvas 91/692/EEK, ar ko standartizē un
racionalizē ziņojumus par to, kā īsteno dažas direktīvas, kas attiecas uz
vidi; 14) Padomes 1996.gada
16.septembra direktīvas 96/59/EK par polihlorētu bifenilu un
polihlorētu terfenilu (PCB/PCT) apglabāšanu; 15) Padomes 1999.gada 26.aprīļa
direktīvas 1999/31/EK par atkritumu poligoniem; 16) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2000.gada 4.decembra direktīvas 2000/76/EK par atkritumu sadedzināšanu; |
|
|
|
|
|
17) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 27.janvāra dire
ktīvas 2002/96/EK par elektrisko un elektronisko
iekārtu atkritumiem (EEIA); |
|
|
|
|
|
|
|
38 |
Vides
ministrs R.Vējonis Papildināt likuma Informatīvo atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām ar
19.punktu šādā redakcijā: 19) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.
gada 6. septembra Direktīva 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un
bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK.. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
21. Papildināt informatīvo atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām ar
19.punktu šādā redakcijā: 19) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada
6.septembra direktīvas 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju
un akumulatoru atkritumiem, ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK. |