Grozījums Farmācijas likumā

Likumprojekts

 

Grozījums Farmācijas likumā

 

Izdarīt Farmācijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 10.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 2.nr.; 2000, 2., 13.nr.; 2001, 14.nr.; 2003, 9., 11.nr.; 2004, 10.nr.; 2006, 2.nr.) šādu grozījumu:

Aizstāt visā likumā vārdus “Valsts farmācijas inspekcija” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Veselības inspekcija” (attiecīgā locījumā).

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī.

 

 

 

 

 

 

 

 

Veselības ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja v.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

V.Veldre

A.Ploriņš

E.Strautiņš

E.Zorgevica-

Prāma

E.Strautiņš

 

 

 

 

21.08.2007      13:54

80

E.Strautiņš, 67876063

Edgars.Strautins@vm.gov.lv


 

Likumprojekta ‘’Grozījums Farmācijas likumā’’

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Farmācijas likuma (turpmāk- likums) 4.panta pirma daļa nosaka Valsts farmācijas inspekcijas kompetenci uzraudzīt un kontrolēt zāļu ražošanu un zāļu izplatīšanu zāļu lieltirgotavās un aptiekās.

6.panta 3.punkts nosaka, ka Veselības ministrs organizē Valsts farmācijas inspekcijas inspektoru atestēšanu.

10.panta 4.punkts nosaka Valsts farmācijas inspekcijas sadarbību ar citām institūcijām atsevišķos jautājumos.

13.pants nosaka, ka Valsts farmācijas inspekcija ir Veselības ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.

14.pants nosaka Valsts farmācijas inspekcijas amatpersonu tiesības un kontroles izdevumi segšanas kārtību.

15.pants nosaka Valsts farmācijas inspekcijas finasēšanas kārtību.

62.pants nosaka aptiekas, zāļu lieltirgotavas, zāļu ražošanas uzņēmuma, ārstniecības iestādes, sociālās aprūpes iestādes un veterinārmedicīniskās aprūpes iestādes pienākumu sniegt  Valsts farmācijas inspekcijai nepieciešamo  informāciju tās noteikto funkciju izpildei.

64.panta pirmā daļa nosaka, ka Valsts farmācijas inspekcija, veicot normatīvajos aktos noteiktās funkcijas, pieņem lēmumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā un termiņā, ciktāl šis likums nenosaka citādi. Trešā daļa nosaka, ka Valsts farmācijas inspekcijas pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Veselības ministrijā.

 

 

Ministru kabineta 2007.gada 11.jūlija rīkojums Nr.432 ‘’Par  Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles  inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas reorganizāciju un Veselības inspekcijas izveidošanu’’ nosaka, ka ar 2007.gada 1.oktobri tiek veikta Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas  reorganizācija, tās apvienojot un izveidojot tiešās pārvaldes iestādi -  Veselības inspekciju, kura ir minēto iestāžu tiesību funkciju, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēja.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

Visā likumā vārdi “Valsts farmācijas inspekcija” (attiecīgā locījumā) tiek aizstāti ar vārdiem “Veselības inspekcija” (attiecīgā locījumā).

3. Cita informācija

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī.

Likumprojekts tiks virzīts vienā likumprojektu paketē vienlaicīgi ar likumprojektiem „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, „Grozījums Ārstniecības likumā”, „Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā”, „Grozījums likumā „Par prekursoriem””, „Grozījumi likumā „Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību””, „Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā”, „Grozījums likumā „Par piesārņojumu””, „Grozījums likumā „Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu””, „Grozījums Reklāmas likumā”.



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

 

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
 valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtē­jais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

 

nav

 

nav

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 

Papildus jāizstrādā grozījumi

Ārstniecības likumā Epidemioloģiskās drošības likumā, likumā ‘’Par prekursoriem’’, likumā ‘’Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību’’, Pārtikas aprites uzraudzības likumā, Reklāmas likumā, likumā ‘’Par piesārņojumu’’, likumā ‘’Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu’’ un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.  Minētie likumprojekti ir izstrādāti un izskatāmi vienlaicīgi ar šo likumprojektu.

Papildus jāveic grozījumi visos Ministru kabineta noteikumos, kuros minēta Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija, Valsts farmācijas inspekcija un Valsts sanitārās inspekcija. Šo projektu izstrāde plānota līdz 2007.gada 30.septembrim.

 

2. Cita informācija

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

5. Cita informācija

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

Nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesnieg­tie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 

Nav

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav veiktas

5. Cita informācija

 

nav

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpil­de no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Ministru kabineta 2007.gada 11.jūlija rīkojums Nr.432 ‘’Par  Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles  inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas reorganizāciju un Veselības inspekcijas izveidošanu’’ nosaka, ka ar 2007.gada 1.oktobri tiek veikta Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas  reorganizācija, tās apvienojot un izveidojot tiešās pārvaldes iestādi -  Veselības inspekciju.

Veselības inspekcija ir minēto iestāžu funkciju, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēja. Reorganizēto iestāžu funkcijas netiks paplašinātas vai grozītas.

Veselības inspekcija tiks finansēta no valsts budžeta līdzekļiem,  maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem.

Likumprojekta izpilde tiks realizēta līdz ar likuma stāšanos spēkā.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

 

 

Likums pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā ‘’Latvijas Vēstnesis’’ un Normatīvo aktu informatīvajā sistēmā (NAIS)

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt  Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

 

nav

 

Veselības ministrs                                                                                 V.Veldre

 

 

Veselības

ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta

vadītāja v.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

V.Veldre

A.Ploriņš

E.Strautiņš

E.Zorgevica-Prāma

E.Strautiņš

 

 

24.08.2007. 9:59

1023

E.Strautiņš, 67876063

Edgars.Strautins@vm.gov.lv