Grozījums likumā "Par reglamentētajām
profesijām
un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu"
Izdarīt likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 15.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 13.nr.; 2006, 1., 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 32.3 pantu šādā redakcijā:
"32.3 pants. Prasības
reglamentētajām profesijām detektīvdarbības un apsardzes darbības jomā
(1) Detektīvdarbības jomā reglamentētā profesija ir detektīvs un apsardzes darbības jomā apsardzes darbinieks.
(2) Personas tiesības veikt patstāvīgu profesionālo darbību šā panta pirmajā daļā minētajā profesijā apliecina attiecīgo profesionālās darbības jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegūts sertifikāts detektīvdarbības veikšanai un attiecīgi apsardzes sertifikāts."
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta Grozījums likumā Par reglamentētajām
profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
No 2001.gada 20.jūlija spēkā esošais likums Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu nosaka prasības izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai attiecībā uz fiziskajām personām, kuras vēlas uzsākt darbu reglamentētajās profesijās vai darboties tajās patstāvīgi kā pašnodarbinātas personas vai darbinieki. Likums nepilnīgi nosaka to personu loku, kurām saskaņā ar Latvijas Republikas normatīviem aktiem ir vienlīdzīgas tiesības saņemt profesionālo kvalifikāciju atzīšanu Latvijas Republikā. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts ir sagatavots saskaņā ar Ministru Kabineta 2007.gada 17.aprīļa sēdē nolemto (prot.Nr24, 9§), ar ko dots uzdevumus Iekšlietu ministrijai kopīgi ar Izglītības un zinātnes ministriju sagatavot nepieciešamos grozījumus likumā Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu, lai iekļautu reglamentēto profesiju sarakstā detektīva profesiju. Detektīvdarbības likuma 3.pants nosaka, ka detektīvdarbību var uzsākt fiziska persona (detektīvs) pēc sertifikāta detektīvdarbības veikšanai saņemšanas un Ministru kabineta 2007.gada 17.aprīļa noteikumi Nr. 260 Detektīvdarbības licencēšanas un sertifikācijas noteikumi paredz šādu fizisko personu sertifikāciju un sertifikātu izsniegšanu, balstoties uz noteiktām kvalifikācijas prasībām, detektīva profesija atbilst likumā Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu noteiktajiem reglamentētās profesijas kritērijiem. Likumprojekts paredz iekļaut reglamentēto profesiju sarakstā apsardzes darbinieka profesiju, jo saskaņā ar Apsardzes darbības likuma 1.panta 2. un 5.punktu apsardzes darbinieks ir fiziskā persona, kas likumā noteiktajā kārtībā saņēmusi apsardzes sertifikātu, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis, kurš attiecīgajā valstī saņēmis apsardzes sertifikātu vai tam pielīdzināmu personas profesionālo kompetenci apliecinošu dokumentu un kurš veic apsardzes darbību. Apsardzes sertifikāts ir fiziskās personas profesionālo kompetenci apliecinošs dokuments. Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr. 1058 Noteikumi par apsardzes sertifikātu izsniegšanu un valsts nodevas maksāšanas kārtību un apmēru paredz šādu fizisko personu sertifikāciju un sertifikātu izsniegšanu, balstoties uz noteiktām kvalifikācijas prasībām. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neietekmēs. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neietekmēs. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
paredz nodrošināt vienlīdzīgas iespējas saņemt profesionālās kvalifikācijas
atzīšanu tām personām, kurām ir šādas tiesības. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdara grozījumi Ministru kabineta 2002.gada noteikumos Nr.300 Noteikumi par informācijas institūcijām attiecībā uz reglamentētajām profesijām, Ministru kabineta 2006.gada noteikumos Nr.886 Noteikumi par institūcijām, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās, kā arī Ministru kabineta 2007.gada 13.februāra noteikumos Nr.125 Noteikumi par profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām un profesiju klasifikatora lietošanas un aktualizēšanas kārtību. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību institūcijas netiek radītas |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publikācija oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesis |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Bluķis |
M.Rāzna |
I.Livčāne |
A.Sudārs
|
19.06.2007. 11:33
vārdu skaits: 924
Juridiskā departamenta
Normatīvo aktu nodaļas juriskonsults
A.Melkers
tālrunis: 7219164; fakss: 7219135;
e-pasts: andris.melkers@iem.gov.lv