Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 194.4 pantu šādā redakcijā:
"194.4 pants.
Aizsargjoslā ap valsts aizsardzības objektu noteikto aprobežojumu pārkāpšana
Par saimnieciskās
darbības veikšanu aizsargjoslā ap valsts aizsardzības objektu bez saskaņošanas
ar Aizsardzības ministriju vai noteikto uzturēšanās ierobežojumu pārkāpšanu
šajā aizsargjoslā
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no divdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no piecdesmit līdz tūkstoš latiem.
Par normatīvajos
aktos paredzēto prasību pārkāpšanu attiecībā uz aprobežojumiem aizsargjoslā ap
valsts aizsardzības objektu
uzliek naudas sodu
amatpersonām no piecdesmit līdz piecsimt latiem."
2. Papildināt 210.panta pirmo daļu aiz skaitļa "194.3" ar skaitli "194.4".
Aizsardzības ministra vietā
iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada 22.jūnijā Saeimā tika pieņemti grozījumi Aizsargjoslu likumā. Aizsargjoslu likums tika papildināts ar 23.1 pantu, kura pirmā daļa nosaka, ka aizsargjoslas ap valsts aizsardzības objektiem tiek noteiktas, lai nodrošinātu valsts aizsardzības objektu drošību un ekspluatāciju, kā arī mazinātu šaušanas un spridzināšanas rezultātā radušos triecienviļņu un trokšņu negatīvo ietekmi uz cilvēkiem, mājdzīvniekiem un būvēm, kas atrodas valsts aizsardzības objektu tuvumā, un garantētu cilvēku un viņu īpašuma drošību ārkārtējos gadījumos. Valsts aizsardzības objektu saraksts, ap kuriem tiek veidotas aizsargjoslas un aizsargjoslu platumi ir noteikti Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija noteikumos Nr.508 Noteikumi par aizsargjoslām ap valsts aizsardzības objektiem un šo aizsargjoslu platumu. Vienlaikus Aizsargjoslu likums tika papildināts ar 58.5 pantu, kas nosaka aprobežojumus aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem, proti, tajās ir aizliegta saimnieciskā darbība, kā arī citas darbības bez saskaņošanas ar Aizsardzības ministriju. Šie uzturēšanās ierobežojumi ir noteikti Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija noteikumos Nr.509 Noteikumi par uzturēšanās ierobežojumiem aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem. Pašreiz nevienā normatīvajā aktā nav paredzēta atbildība par aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem normatīvajos aktos noteikto aprobežojumu pārkāpšanu. Līdz ar to Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir nepieciešams izdarīt grozījumu, ieviešot šāda administratīvā pārkāpuma sastāvu un nosakot soda sankcijas. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss tiek papildināts ar jaunu pantu, kas nosaka fizisko un juridisko personu, kā arī amatpersonu administratīvo atbildību par aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto aprobežojumu pārkāpšanu, proti, saimnieciskās darbības veikšanu bez saskaņošanas ar Aizsardzības ministriju vai noteikto uzturēšanās ierobežojumu pārkāpšanu. Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir jāparedz ne tikai fizisko un juridisko personu, bet arī amatpersonu administratīvā atbildība, pie kuras tās saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 14.pantu ir saucamas par administratīvajiem pārkāpumiem, kas saistīti ar pastāvošo noteikumu neievērošanu pārvaldes kārtības, valsts un sabiedriskās kārtības, vides un iedzīvotāju veselības aizsardzības sfērā, kā arī ar citu noteikumu neievērošanu, kuru izpildes nodrošināšana ietilpst viņu dienesta pienākumos. Šāda amatpersonu atbildība ir jāparedz par spēkā esošajos normatīvajos aktos paredzēto prasību pārkāpšanu attiecībā uz aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem noteiktajiem aprobežojumiem, jo amatpersonas, kuras bez Aizsardzības ministrijas saskaņojuma atļauj fiziskām vai juridiskām personām aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem veikt saimniecisko darbību (saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likuma 1.panta 7.punktu saimnieciskā darbība ir dabas resursu realizācija, preču ražošana, darbu izpilde, pakalpojumu sniegšana un cita veida darbība, ko veic par atlīdzību) vai arī kādu no 2006.gada 27.jūnija Ministru kabineta noteikumos Nr.509 Noteikumi par uzturēšanās ierobežojumiem aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem minētajām darbībām, ir saucamas pie atbildības. Vienlaikus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss tiek papildināts ar normu, kas kā kompetento institūciju, kas izskatīs likumprojektā paredzētā administratīvā pārkāpuma lietas, paredz pašvaldību administratīvās komisijas. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts ir sagatavots, lai paredzētu atbildību par aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto aprobežojumu pārkāpšanu. Lai novērstu aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto aprobežojumu pārkāpšanu, proti, saimnieciskās darbības veikšanu bez saskaņošanas ar Aizsardzības ministriju vai noteikto uzturēšanās ierobežojumu pārkāpšanu, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss tiek papildināts ar normu, kas paredz fizisko un juridisko personu administratīvo atbildību par šādiem pārkāpumiem. Vienlaikus likumprojektā tiek paredzēta amatpersonu atbildība par spēkā esošajos normatīvajos aktos paredzēto prasību pārkāpšanu attiecībā uz aprobežojumiem aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektu, proti, amatpersonu atbildība par atļauju bez Aizsardzības ministrijas saskaņojuma fiziskām vai juridiskām personām aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem veikt saimniecisko darbību vai 2006.gada 27.jūnija Ministru kabineta noteikumos Nr.509 Noteikumi par uzturēšanās ierobežojumiem aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem minētās darbības. Vienlaikus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss tiek papildināts ar normu, kas kā kompetento institūciju, kas izskatīs likumprojektā paredzētā administratīvā pārkāpuma lietas, paredz pašvaldību administratīvās komisijas. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts ir neitrāls attiecībā uz sieviešu un vīriešu vienādo tiesību un iespēju ievērošanu. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2008 |
2009 |
2010 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija |
Ir iespējams budžeta ieņēmumu pieaugums uzlikto un iekasēto naudas sodu rezultātā, taču to apjomu patlaban nav iespējams prognozēt. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus
normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju izveide nav nepieciešama, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojektu pēc izsludināšanas publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Saskaņā ar
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 280.panta pirmās daļas 1.punktu,
indivīds pašvaldības administratīvās komisijas administratīvā pārkāpuma lietā
pieņemto lēmumu varēs pārsūdzēt (apstrīdēt) administratīvajā rajona tiesā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministra vietā
Iekšlietu ministrs I.Godmanis
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Karlsbergs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
S.Araslanova |
28.06.2007. 12:01
1299
R.Dreiškena-Lāce,
7335148
Rita.Dreiskena-Lace@mod.gov.lv