01.11.2007
9/9-2-141-
Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās
politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā
trešajam lasījumam sagatavoto likumprojektu „Likums par Latvijas Republikas
dalību Kioto protokola elastīgajos mehānismos” (Reģ. nr. 414/Lp9).
Pielikumā: apkopoto
priekšlikumu tabula likumprojekta
trešajam lasījumam uz …. lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja
Anna Seile
Iesniedz Agrārās, vides un
reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
Par Latvijas Republikas dalību
Kioto protokola elastīgajos
mehānismos
(reģ.
nr. 414/Lp9)
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Priekšlikumi (1) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija
|
Par Latvijas Republikas dalību
Kioto protokola elastīgajos mehānismos |
|
|
|
Par Latvijas Republikas dalību
Kioto protokola elastīgajos mehānismos |
I
nodaļa Vispārīgie
noteikumi 1.pants.
Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) Kioto protokola
elastīgie mehānismi — Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās
konvencijas par klimata pārmaiņām Kioto protokola (turpmāk — Kioto protokols)
6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti, 12.pantā noteiktais tīras
attīstības mehānisms un 17.pantā noteiktā starptautiskā emisiju tirdzniecība; |
|
|
|
I
nodaļa Vispārīgie
noteikumi 1.pants.
Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) Kioto protokola
elastīgie mehānismi — Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās
konvencijas par klimata pārmaiņām Kioto protokola (turpmāk — Kioto protokols)
6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti, 12.pantā noteiktais tīras
attīstības mehānisms un 17.pantā noteiktā starptautiskā emisiju tirdzniecība; |
2) noteiktais daudzums
— kopējais siltumnīcefekta gāzu emisijas apjoms, kas Latvijas Republikai
saskaņā ar Kioto protokolu noteikts pirmajam saistību periodam no 2008.gada
1.janvāra līdz 2012.gada 31.decembrim vai tiks noteikts turpmākajiem saistību
periodiem; |
|
|
|
2) noteiktais daudzums
— kopējais siltumnīcefekta gāzu emisijas apjoms, kas Latvijas Republikai
saskaņā ar Kioto protokolu noteikts pirmajam saistību periodam no 2008.gada
1.janvāra līdz 2012.gada 31.decembrim vai tiks noteikts turpmākajiem saistību
periodiem; |
3) siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība — vienība, kas ir identiska vienai tonnai oglekļa
dioksīda vai noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts
oglekļa dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes
globālās sasilšanas potenciālu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības
piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6., 12. un 17.pantu un likuma “Par
piesārņojumu” V1 nodaļu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas
vienības ir noteiktā daudzuma vienības, emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un emisijas
kvotas; |
|
|
|
3) siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība — vienība, kas ir identiska vienai tonnai oglekļa
dioksīda vai noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts
oglekļa dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes
globālās sasilšanas potenciālu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības
piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6., 12. un 17.pantu un likuma “Par
piesārņojumu” V1 nodaļu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas
vienības ir noteiktā daudzuma vienības, emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un emisijas
kvotas; |
4) noteiktā daudzuma
vienība — Kioto protokola dalībvalstij piešķirta siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība, kas noteikta atbilstoši Kioto protokolā šai dalībvalstij
noteiktajām siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanas vai ierobežošanas
saistībām; |
|
|
|
4) noteiktā daudzuma
vienība — Kioto protokola dalībvalstij piešķirta siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība, kas noteikta atbilstoši Kioto protokolā šai dalībvalstij
noteiktajām siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanas vai ierobežošanas
saistībām; |
5) emisijas samazināšanas
vienība — vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu un kas
ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai noteiktam daudzumam citas
siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa dioksīda ekvivalentos, ņemot
vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās sasilšanas potenciālu; |
|
|
|
5) emisijas
samazināšanas vienība — vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola
6.pantu un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai noteiktam
daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa dioksīda
ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās sasilšanas
potenciālu; |
6) sertificētas
emisijas samazināšanas vienība — vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto
protokola 12.pantu un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai
noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa
dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās
sasilšanas potenciālu; |
|
|
|
6) sertificētas
emisijas samazināšanas vienība — vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto
protokola 12.pantu un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai
noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa
dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās
sasilšanas potenciālu; |
7) piesaistes vienība
— vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu par darbībām, kuras
ir saistītas ar zemes izmantošanu, zemes izmantošanas maiņu un
mežsaimniecību, un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda; |
|
|
|
7) piesaistes vienība
— vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu par darbībām, kuras
ir saistītas ar zemes izmantošanu, zemes izmantošanas maiņu un
mežsaimniecību, un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda; |
8) klimata pārmaiņu finanšu
instruments — līdzekļi, kas iegūti, pārdodot valstij piederošās
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības Kioto protokola 17.pantā noteiktajā
kārtībā un kas tiek novirzīti klimata pārmaiņu novēršanai saskaņā ar šajā
likumā noteiktajiem principiem un prioritātēm. |
|
|
|
8) klimata pārmaiņu
finanšu instruments — līdzekļi, kas iegūti, pārdodot valstij piederošās
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības Kioto protokola 17.pantā noteiktajā
kārtībā, un kas tiek novirzīti klimata pārmaiņu novēršanai saskaņā ar šajā
likumā noteiktajiem principiem un prioritātēm. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt
globālo klimata pārmaiņu novēršanu, pielāgošanos klimata pārmaiņu radītajām
sekām un sekmēt Kioto protokolā Latvijas Republikai noteikto siltumnīcefekta
gāzu emisiju samazināšanas saistību izpildi, izmantojot Kioto protokola
elastīgos mehānismus. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt
globālo klimata pārmaiņu novēršanu, pielāgošanos klimata pārmaiņu radītajām
sekām un sekmēt Kioto protokolā Latvijas Republikai noteikto siltumnīcefekta
gāzu emisijas samazināšanas saistību izpildi, izmantojot Kioto protokola elastīgos
mehānismus. |
3.pants. Likuma darbības joma Likums nosaka: |
|
|
|
3.pants. Likuma
darbības joma Likums nosaka: |
1) pamatprincipus Latvijas
Republikas dalībai Kioto protokola elastīgajos mehānismos un ar šo dalību
saistīto institūciju kompetenci; |
|
|
|
1) pamatprincipus Latvijas
Republikas dalībai Kioto protokola elastīgajos mehānismos un ar šo dalību
saistīto institūciju kompetenci; |
2) valsts siltumnīcefekta
gāzu emisijas vienību pārdošanas rezultātā iegūto līdzekļu plānošanas,
izmantošanas un administrēšanas kārtību. |
|
|
|
2) valsts siltumnīcefekta
gāzu emisijas vienību pārdošanas rezultātā iegūto līdzekļu plānošanas,
izmantošanas un administrēšanas kārtību. |
II nodaļa Starptautiskā emisijas vienību
tirdzniecība 4.pants. Noteiktā daudzuma
īpašumtiesības Noteiktais daudzums ir valsts
īpašums, kura tiesiskais valdītājs ir Vides ministrija. |
|
|
|
II nodaļa Starptautiskā emisijas vienību
tirdzniecība 4.pants. Noteiktā daudzuma īpašumtiesības Noteiktais daudzums ir valsts
īpašums, kura tiesiskais valdītājs ir Vides ministrija. |
5.pants. Dalība
starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā (1) Latvijas Republika var
pārdot tās noteiktā daudzuma vienības, kuras nav vai potenciāli netiks
izmantotas, lai segtu Latvijas Republikas emitēto siltumnīcefekta gāzu
vienību apjomu. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
5.pants. Dalība
starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā (1) Latvijas Republika var
pārdot tās noteiktā daudzuma vienības, kuras nav vai potenciāli netiks
izmantotas, lai segtu Latvijas Republikas emitēto siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienību apjomu. |
(2) Saņemot citas valsts
piedāvājumu vai pēc Vides ministrijas ierosinājuma Ministru kabinets pieņem
lēmumu par dalību starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā un par
rīcību ar valstij piederošajām siltumnīcefekta gāzu emisijas vienībām. |
|
|
|
(2) Saņemot citas valsts
piedāvājumu vai pēc Vides ministrijas ierosinājuma Ministru kabinets pieņem
lēmumu par dalību starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā un par
rīcību ar valstij piederošajām siltumnīcefekta gāzu emisijas vienībām. |
(3) Vides ministrija
risina pārrunas saistībā ar līguma par emisijas vienību tirdzniecību
noslēgšanu un sagatavo līguma projektu. Līguma projektā obligāti iekļaujami
noteikumi par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību veidu, skaitu, cenu un
maksāšanas kārtību. |
|
|
|
(3) Vides ministrija
risina pārrunas saistībā ar līguma par emisijas vienību tirdzniecību
noslēgšanu un sagatavo līguma projektu. Līguma projektā obligāti iekļaujami
noteikumi par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību veidu, skaitu, cenu un maksāšanas
kārtību. |
(4) Ministru kabinets
apstiprina līguma projektu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
tirdzniecību. |
|
|
|
(4) Ministru kabinets
apstiprina līguma projektu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
tirdzniecību. |
(5) Līgumu par siltumnīcefekta
gāzu emisijas vienību tirdzniecību paraksta vides ministrs. |
|
|
|
(5) Līgumu par
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību paraksta vides ministrs. |
6.pants.
Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību reģistrs (1) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
reģistrā atver kontus valstij piederošo siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
uzkrāšanai. |
|
|
|
6.pants.
Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību reģistrs (1) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
reģistrā atver kontus valstij piederošo siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
uzkrāšanai. |
(2) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pēc Vides ministrijas rīkojuma
pārskaita siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību pircējam saskaņā ar noslēgto
līgumu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību pārdotās valsts
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības. |
|
|
|
(2) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pēc Vides ministrijas rīkojuma
pārskaita siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību pircējam saskaņā ar noslēgto
līgumu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību pārdotās valsts
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības. |
(3) Kārtību, kādā tiek
izveidota un uzturēta siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību inventarizācijas
nacionālā sistēma, kvalitātes kontroles un kvalitātes nodrošināšanas
procedūras un darbības, kā arī ziņošanas kārtību saskaņā ar Apvienoto Nāciju
Organizācijas Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Kioto protokola
prasībām nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(3) Kārtību, kādā tiek
izveidota un uzturēta siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību inventarizācijas
nacionālā sistēma, kvalitātes kontroles un kvalitātes nodrošināšanas
procedūras un darbības, kā arī ziņošanas kārtību saskaņā ar Apvienoto Nāciju
Organizācijas Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Kioto protokola
prasībām nosaka Ministru kabinets. |
III nodaļa Klimata pārmaiņu finanšu
instruments 7.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta plānošana (1) Līdzekļi, kas iegūti,
pārdodot valstij piederošās siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības, tiek
ieskaitīti Valsts kasē atvērtajā valsts budžeta ieņēmumu kontā atbilstoši
valsts budžeta ieņēmumu klasifikācijai. |
|
|
|
III nodaļa Klimata pārmaiņu finanšu instruments 7.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta plānošana (1) Līdzekļi, kas iegūti,
pārdodot valstij piederošās siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības, tiek
ieskaitīti Valsts kasē atvērtajā valsts budžeta ieņēmumu kontā atbilstoši
valsts budžeta ieņēmumu klasifikācijai. |
(2) Valsts pamatbudžetā
kārtējam gadam finansējumu klimata pārmaiņu finanšu instrumenta projektu
īstenošanai paredz atbilstoši iepriekšējos gados iegūto un šim mērķim
neizlietoto finanšu līdzekļu apmēram. |
|
|
|
(2) Valsts pamatbudžetā kārtējam
gadam finansējumu klimata pārmaiņu finanšu instrumenta projektu īstenošanai
paredz atbilstoši iepriekšējos gados iegūto un šim mērķim neizlietoto finanšu
līdzekļu apmēram. |
8.pants. Starptautiskās
emisijas vienību tirdzniecības rezultātā iegūto līdzekļu izlietojums (1) Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta līdzekļus izlieto tādu projektu finansēšanai zemkopības,
transporta, enerģētikas, mežsaimniecības, atkritumu apsaimniekošanas,
rūpniecības un citās tautsaimniecības nozarēs: |
|
|
|
8.pants. Starptautiskās
emisijas vienību tirdzniecības rezultātā iegūto līdzekļu izlietojums (1) Klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta līdzekļus izlieto tādu projektu finansēšanai zemkopības,
transporta, enerģētikas, mežsaimniecības, atkritumu apsaimniekošanas,
rūpniecības un citās tautsaimniecības nozarēs: |
1) kuriem ir būtiska ietekme uz
valsts siltumnīcefekta gāzu emisiju vai to piesaisti un kuri veicina
siltumnīcefekta gāzu un citu piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu vai
ierobežošanu ar šādiem pasākumiem: |
|
|
|
1) kuriem ir būtiska
ietekme uz valsts siltumnīcefekta gāzu emisiju vai to piesaisti un kuri
veicina siltumnīcefekta gāzu un citu piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu
vai ierobežošanu ar šādiem pasākumiem: |
a) energoefektivitātes paaugstināšana, |
|
|
|
a) energoefektivitātes paaugstināšana, |
b) atjaunojamo
energoresursu, īpaši biomasas, izmantošanas palielināšana, |
|
|
|
b) atjaunojamo
energoresursu, īpaši biomasas, izmantošanas palielināšana, |
c) tādu vides tehnoloģiju
izstrāde un izmantošana, kuras veicina energoefektivitātes paaugstināšanu vai
atjaunojamo energoresursu izmantošanu, |
|
|
|
c) tādu vides tehnoloģiju
izstrāde un izmantošana, kuras veicina energoefektivitātes paaugstināšanu vai
atjaunojamo energoresursu izmantošanu, |
d) klimata pārmaiņu
samazināšanas politikas izstrāde un ieviešana, lai nodrošinātu Kioto
protokolā ietverto saistību izpildi un Latvijas Republikas darbības
atbilstību Kioto protokola elastīgo mehānismu izmantošanas nosacījumiem, |
|
|
|
d) klimata pārmaiņu samazināšanas
politikas izstrāde un ieviešana, lai nodrošinātu Kioto protokolā ietverto
saistību izpildi un Latvijas Republikas darbības atbilstību Kioto protokola
elastīgo mehānismu izmantošanas nosacījumiem, |
e) izglītojoši pasākumi un
zinātniski pētījumi, kas veido sabiedrības izpratni par klimata pārmaiņām, |
|
|
|
e) izglītojoši pasākumi un
zinātniski pētījumi, kas veido sabiedrības izpratni par klimata pārmaiņām, |
f) tādu pasākumu izstrāde un
ieviešana, kuri veicina pielāgošanos klimata pārmaiņām; |
|
|
|
f) tādu pasākumu izstrāde
un ieviešana, kuri veicina pielāgošanos klimata pārmaiņām; |
2) kuri ievērojami uzlabo vides
kvalitāti, tai skaitā samazina pārrobežu gaisa piesārņojumu, ūdens
piesārņojumu un cilvēku veselībai bīstamu piesārņojumu, palielina oglekļa
dioksīda savākšanu un uzglabāšanas iespējas. |
|
|
|
2) kuri ievērojami uzlabo
vides kvalitāti, tai skaitā samazina pārrobežu gaisa piesārņojumu, ūdens
piesārņojumu un cilvēku veselībai bīstamu piesārņojumu, palielina oglekļa
dioksīda savākšanu un uzglabāšanas iespējas. |
(2) Valsts kase nodrošina
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta maksājumu izpildi atbilstoši Likumam par
budžetu un finanšu vadību un likumam par valsts budžetu kārtējam gadam. |
|
|
|
(2) Valsts kase nodrošina
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta maksājumu izpildi atbilstoši Likumam par
budžetu un finanšu vadību un likumam par valsts budžetu kārtējam gadam. |
9.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadības un īstenošanas principi Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta vadība un īstenošana notiek, ņemot vērā Eiropas Savienības
vadlīnijas valsts atbalstam un starptautiskos labas prakses principus, vides
aizsardzības izdevumu pārvaldībā, to skaitā: |
|
|
|
9.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadības un īstenošanas principi Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta
vadība un īstenošana notiek, ņemot vērā Eiropas Savienības vadlīnijas valsts
atbalstam un starptautiskos labas prakses principus vides aizsardzības
izdevumu pārvaldībā, to skaitā: |
1) caurredzamība; |
|
|
|
1) caurredzamība; |
2) izsekojamība; |
|
|
|
2) izsekojamība; |
3) vides aizsardzības
efektivitāte; |
|
|
|
3) vides aizsardzības
efektivitāte; |
4) ekonomiskā
efektivitāte; |
|
|
|
4) ekonomiskā
efektivitāte; |
5) finansiālā piesardzība; |
|
|
|
5) finansiālā piesardzība. |
6) konkurences kropļojumu izslēgšana. |
1 |
Vides ministrijas parlamentārais sekretārs M.Jirgens Izslēgt likumprojekta 9.panta 6.punktu. |
Atbalstīts |
|
10.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadība un īstenošana (1) Vides ministrija ir klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta budžeta programmas izpildītāja un veic šādas
funkcijas: |
|
|
|
10.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadība un īstenošana (1) Vides ministrija ir
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta budžeta programmas izpildītāja un veic
šādas funkcijas: |
1) sagatavo klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta kārtējā gada finanšu un darba plānu; |
|
|
|
1) sagatavo klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta kārtējā gada finanšu un darba plānu; |
2) organizē projektu konkursus,
izvērtē projektus atbilstoši normatīvajiem aktiem par klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta īstenošanas projektu vērtēšanas kritērijiem un piešķir
šiem projektiem finansējumu; |
|
|
|
2) organizē projektu
konkursus, izvērtē projektus atbilstoši normatīvajiem aktiem par klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta īstenošanas projektu vērtēšanas kritērijiem un
piešķir šiem projektiem finansējumu; |
3) uzrauga projektu īstenošanu
un finansēšanas līgumu izpildi; |
|
|
|
3) uzrauga projektu
īstenošanu un finansēšanas līgumu izpildi; |
4) sagatavo un iesniedz Valsts
kasei maksājuma uzdevumus; |
|
|
|
4) sagatavo un iesniedz Valsts
kasei maksājuma uzdevumus; |
5) apkopo informāciju par tiem
projektiem, kuri saņem finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu instrumenta; |
|
|
|
5) apkopo informāciju par
tiem projektiem, kuri saņem finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta; |
6) sagatavo un līdz kārtējā
gada 1.aprīlim iesniedz Ministru kabinetam informatīvo ziņojumu par klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta darbību iepriekšējā gadā, tai skaitā par finanšu
izlietojumu un par vides kvalitātes uzlabojumu, kas panākts, attiecīgos projektus
īstenojot. |
|
|
|
6) sagatavo un līdz
kārtējā gada 1.aprīlim iesniedz Ministru kabinetam informatīvo ziņojumu par
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta darbību iepriekšējā gadā, tai skaitā par
finanšu izlietojumu un par vides kvalitātes uzlabojumu, kas panākts,
attiecīgos projektus īstenojot. |
(2) Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta īstenošanas un ziņojumu pārbaudes izdevumus sedz no klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļiem. |
|
|
|
(2) Klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta īstenošanas un ziņojumu pārbaudes izdevumus sedz no
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļiem. |
(3) Ministru kabinets nosaka: |
|
|
|
(3) Ministru kabinets
nosaka: |
1) klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta īstenošanas projektu iesniegumu konkursa nolikumu, vērtēšanas
kritērijus un projektu pieteikšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un
finansējuma piešķiršanas kārtību; |
|
|
|
1) klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta īstenošanas projektu iesniegumu konkursa nolikumu,
vērtēšanas kritērijus un projektu pieteikšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas
un finansējuma piešķiršanas kārtību; |
2) klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta finansēto projektu īstenošanas, pārskatu iesniegšanas un
pārbaudes kārtību. |
|
|
|
2) klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta finansēto projektu īstenošanas, pārskatu iesniegšanas un
pārbaudes kārtību. |
11.pants. Vides
kvalitātes uzlabojumu un finanšu izlietojuma pārbaude klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta ietvaros (1) Projekta īstenotājs, kurš
saņēmis finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu instrumenta, saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par klimata pārmaiņu finanšu instrumenta īstenošanas
kārtību sniedz Vides ministrijai pārskatus par projekta īstenošanas rezultātā
panākto vides kvalitātes uzlabojumu un piešķirtā finansējuma izlietojumu. |
|
|
|
11.pants. Vides
kvalitātes uzlabojumu un finanšu izlietojuma pārbaude klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta ietvaros (1) Projekta īstenotājs,
kurš saņēmis finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu instrumenta, saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par klimata pārmaiņu finanšu instrumenta īstenošanas
kārtību sniedz Vides ministrijai pārskatus par projekta īstenošanas rezultātā
panākto vides kvalitātes uzlabojumu un piešķirtā finansējuma izlietojumu. |
(2) Informācija par projektu
īstenošanu, finanšu izlietojumu un panākto vides kvalitātes uzlabojumu ir
publiski pieejama. |
|
|
|
(2) Informācija par
projektu īstenošanu, finanšu izlietojumu un panākto vides kvalitātes
uzlabojumu ir publiski pieejama. |
(3) Vides ministrija pārbauda
projektu īstenotāju pārskatus un, pamatojoties uz tiem, sagatavo šā likuma
10.panta pirmās daļas 6.punktā minēto ziņojumu. |
|
|
|
(3) Vides ministrija
pārbauda projektu īstenotāju pārskatus un, pamatojoties uz tiem, sagatavo šā
likuma 10.panta pirmās daļas 6.punktā minēto ziņojumu. |
12.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta konsultatīvā padome (1) Klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta konsultatīvās padomes (turpmāk — konsultatīvā padome)
darbības mērķis ir sekmēt klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļu
izlietojuma caurredzamību un atbilstību šā likuma mērķiem un prasībām, kā arī
iesaistīt sabiedrības pārstāvjus klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadības
un īstenošanas uzraudzībā. |
|
|
|
12.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta konsultatīvā padome (1) Klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta konsultatīvās padomes (turpmāk — konsultatīvā padome)
darbības mērķis ir sekmēt klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļu
izlietojuma caurredzamību un atbilstību šā likuma mērķiem un prasībām, kā arī
iesaistīt sabiedrības pārstāvjus klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadības
un īstenošanas uzraudzībā. |
(2) Lai uzlabotu klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta ieviešanas efektivitāti, konsultatīvā padome
izskata tā kārtējā gada finanšu un darba plānu un sniedz priekšlikumus Vides
ministrijai. |
|
|
|
(2) Lai uzlabotu klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta ieviešanas efektivitāti, konsultatīvā padome
izskata tā kārtējā gada finanšu un darba plānu un sniedz priekšlikumus Vides
ministrijai. |
(3) Konsultatīvā padome
pēc savas vai Vides ministrijas iniciatīvas izskata arī citus jautājumus, kas
saistīti ar klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadību vai īstenošanu. |
|
|
|
(3) Konsultatīvā padome
pēc savas vai Vides ministrijas iniciatīvas izskata arī citus jautājumus, kas
saistīti ar klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadību vai īstenošanu. |
(4) Konsultatīvās padomes nolikumu
apstiprina Ministru kabinets. |
|
|
|
(4) Konsultatīvās padomes
nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(5) Konsultatīvās padomes
priekšsēdētājs ir vides ministrs vai vides ministra iecelts pārstāvis.
Konsultatīvajā padomē iekļauj: |
|
|
|
(5) Konsultatīvās padomes
priekšsēdētājs ir vides ministrs vai vides ministra iecelts pārstāvis.
Konsultatīvajā padomē iekļauj: |
1) pa vienam pārstāvim no
Vides ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Zemkopības ministrijas, Satiksmes
ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijas; |
|
|
|
1) pa vienam pārstāvim no
Vides ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Zemkopības ministrijas, Satiksmes
ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijas; |
2) divus pārstāvjus, kurus
rotācijas kārtībā uz vienu gadu deleģē biedrības un nodibinājumi, kas
darbojas šā likuma 8.panta pirmajā daļā minētajās nozarēs; |
|
|
|
2) divus pārstāvjus, kurus
rotācijas kārtībā uz vienu gadu deleģē biedrības un nodibinājumi, kas
darbojas šā likuma 8.panta pirmajā daļā minētajās nozarēs; |
3) divus Vides
konsultatīvās padomes deleģētus tādu biedrību vai nodibinājumu pārstāvjus,
kuru mērķis saskaņā ar statūtiem ir vides aizsardzība. |
|
|
|
3) divus Vides konsultatīvās
padomes deleģētus tādu biedrību vai nodibinājumu pārstāvjus, kuru mērķis
saskaņā ar statūtiem ir vides aizsardzība. |
(6) Konsultatīvās padomes
sēdēs var piedalīties arī līguma par emisijas vienību tirdzniecību puses
deleģēti pārstāvji atbilstoši līguma nosacījumiem. |
|
|
|
(6) Konsultatīvās padomes
sēdēs var piedalīties arī līguma par emisijas vienību tirdzniecību puses
deleģēti pārstāvji atbilstoši līguma nosacījumiem. |
(7) Konsultatīvās padomes
locekļi par dalību konsultatīvās padomes darbā atalgojumu nesaņem. |
|
|
|
(7) Konsultatīvās padomes
locekļi par dalību konsultatīvās padomes darbā atalgojumu nesaņem. |
(8) Konsultatīvās padomes
personālsastāvu apstiprina vides ministrs. Konsultatīvās padomes darbu
nodrošina Vides ministrija. |
|
|
|
(8) Konsultatīvās padomes
personālsastāvu apstiprina vides ministrs. Konsultatīvās padomes darbu
nodrošina Vides ministrija. |
IV nodaļa Kioto protokola
projektu mehānismi 13.pants. Kioto
protokola projektu mehānismu īstenošana (1) Kioto protokola projektu
mehānismi ir Kioto protokola 6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti un
Kioto protokola 12.pantā noteiktais tīras attīstības mehānisms. Kioto
protokola projektu mehānismu īstenošana ir darbības, kas saistītas ar minēto
projektu iesniegumu sagatavošanu un apstiprināšanu, projektu ieviešanu un
uzraudzību. |
|
|
|
IV nodaļa Kioto protokola projektu
mehānismi 13.pants. Kioto
protokola projektu mehānismu īstenošana (1) Kioto protokola
projektu mehānismi ir Kioto protokola 6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie
projekti un Kioto protokola 12.pantā noteiktais tīras attīstības mehānisms.
Kioto protokola projektu mehānismu īstenošana ir darbības, kas saistītas ar
minēto projektu iesniegumu sagatavošanu un apstiprināšanu, projektu ieviešanu
un uzraudzību. |
(2) Latvijas Republikā
reģistrēto juridisko personu ārvalstīs iesniegto Kioto protokola projektu
mehānismu apstiprināšanu nodrošina atbilstoši Latvijas Republikas un citu
valstu noslēgtajiem saprašanās memorandiem par kopīgu Kioto protokola
projektu mehānismu īstenošanu. |
|
|
|
(2) Latvijas Republikā
reģistrēto juridisko personu ārvalstīs iesniegto Kioto protokola projektu
mehānismu apstiprināšanu nodrošina atbilstoši Latvijas Republikas un citu
valstu noslēgtajiem saprašanās memorandiem par kopīgu Kioto protokola
projektu mehānismu īstenošanu. |
14.pants. Ministru
kabineta kompetence Kioto protokola projektu mehānismu īstenošanā Ministru kabinets nosaka: |
|
|
|
14.pants. Ministru
kabineta kompetence Kioto protokola projektu mehānismu īstenošanā Ministru kabinets nosaka: |
1) kārtību, kādā īsteno
Kioto protokola projektu mehānismus; |
|
|
|
1) kārtību, kādā īsteno
Kioto protokola projektu mehānismus; |
2) kārtību, kādā
atbilstoši Kioto protokolam piešķir emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un noteiktā
daudzuma vienības; |
|
|
|
2) kārtību, kādā
atbilstoši Kioto protokolam piešķir emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un noteiktā
daudzuma vienības; |
3) kārtību,
kādā Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā izmanto emisijas
samazināšanas vienības un sertificētas emisijas samazināšanas vienības. |
|
|
|
3) kārtību, kādā Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības
sistēmā izmanto emisijas samazināšanas vienības un sertificētas emisijas samazināšanas
vienības. |
Pārejas noteikumi 1. Ministru
kabinets līdz 2008.gada 1.maijam izdod šā likuma 10.panta trešajā daļā,
12.panta ceturtajā daļā un 14.pantā minētos noteikumus. |
|
|
|
Pārejas
noteikumi 1. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.maijam izdod šā likuma
10.panta trešajā daļā, 12.panta ceturtajā daļā un 14.pantā minētos
noteikumus. |
2. Šā
likuma 10.panta pirmās daļas 6.punkts stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
|
|
|
2. Šā likuma 10.panta pirmās daļas 6.punkts stājas spēkā
2009.gada 1.janvārī. |