Pirmā lasījuma redakcija
|
Nr. p.k.
|
Priekšlikumi
(10)
|
Komisijas atzinums
|
Komisijas atbalstītā redakcija
|
Likums par Latvijas Republikas
dalību Kioto protokola elastīgajos mehānismos
|
1
|
Juridiskais birojs
Izteikt likuma nosaukumu šādā redakcijā:
Par Latvijas Republikas
dalību Kioto protokola elastīgajos
mehānismos.
|
Atbalstīts
|
Likums Par Latvijas Republikas
dalību Kioto protokola elastīgajos mehānismos
|
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants. Likumā ir
lietoti šādi termini:
1) Kioto protokola
elastīgie mehānismi Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās
konvencijas par klimata pārmaiņām Kioto protokola (turpmāk Kioto protokols)
6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti, 12.pantā noteiktais tīras
attīstības mehānisms un 17.pantā noteiktā starptautiskā emisiju tirdzniecība;
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants. Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1) Kioto protokola
elastīgie mehānismi Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās
konvencijas par klimata pārmaiņām Kioto protokola (turpmāk Kioto protokols)
6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti, 12.pantā noteiktais tīras
attīstības mehānisms un 17.pantā noteiktā starptautiskā emisiju tirdzniecība;
|
2) noteiktais daudzums
kopējais siltumnīcefekta gāzu emisijas apjoms, kas Latvijas Republikai
saskaņā ar Kioto protokolu noteikts pirmajam saistību periodam no 2008.gada
1.janvāra līdz 2012.gada 31.decembrim vai tiks noteikts turpmākajiem saistību
periodiem;
|
|
|
|
2) noteiktais daudzums
kopējais siltumnīcefekta gāzu emisijas apjoms, kas Latvijas Republikai
saskaņā ar Kioto protokolu noteikts pirmajam saistību periodam no 2008.gada
1.janvāra līdz 2012.gada 31.decembrim vai tiks noteikts turpmākajiem saistību
periodiem;
|
3) siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība vienība, kas identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda
vai noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa
dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās
sasilšanas potenciālu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības piešķir
saskaņā ar Kioto protokola 6., 12. vai 17.pantu vai likumā "Par
piesārņojumu" noteiktajā kārtībā. Siltumnīcefekta gāzu emisijas
vienības ir noteiktā daudzuma vienības, emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un emisijas
kvotas;
|
2
3
|
Juridiskais birojs
Izteikt 1.panta 3.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības piešķir saskaņā ar Kioto
protokola 6., 12. un 17.pantu un likuma Par piesārņojumu __ pantu likumā
Par piesārņojumu noteiktajā kārtībā.
Atbildīgā komisija
Izteikt 1.panta 3.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības piešķir saskaņā ar Kioto
protokola 6., 12. un 17.pantu un likuma Par piesārņojumu V1 nodaļu.
|
Daļēji atbalstīts, iekļauts
priekšlikumā Nr. 3
Atbalstīts
|
3) siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība vienība, kas ir identiska vienai tonnai oglekļa
dioksīda vai noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts
oglekļa dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes
globālās sasilšanas potenciālu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības
piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6., 12
. un 17.pantu un likuma Par
piesārņojumu V1 nodaļu. Siltumnīcefekta gāzu emisijas
vienības ir noteiktā daudzuma vienības, emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un emisijas
kvotas;
|
4) noteiktā daudzuma
vienība Kioto protokola dalībvalstij piešķirta siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība, kas noteikta atbilstoši Kioto protokolā šai dalībvalstij
noteiktajām siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanas vai ierobežošanas
saistībām;
|
|
|
|
4) noteiktā daudzuma
vienība Kioto protokola dalībvalstij piešķirta siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienība, kas noteikta atbilstoši Kioto protokolā šai dalībvalstij
noteiktajām siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanas vai ierobežošanas
saistībām;
|
5) emisijas samazināšanas
vienība vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu un kas
identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai noteiktam daudzumam citas
siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa dioksīda ekvivalentos, ņemot
vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās sasilšanas potenciālu;
|
|
|
|
5) emisijas samazināšanas
vienība vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu un kas
ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai noteiktam daudzumam citas
siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa dioksīda ekvivalentos, ņemot
vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās sasilšanas potenciālu;
|
6) sertificētas
emisijas samazināšanas vienība vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto
protokola 12.pantu un kas identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai
noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa
dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās
sasilšanas potenciālu;
|
|
|
|
6) sertificētas
emisijas samazināšanas vienība vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto
protokola 12.pantu un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda vai
noteiktam daudzumam citas siltumnīcefekta gāzes, kurš izteikts oglekļa
dioksīda ekvivalentos, ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās
sasilšanas potenciālu;
|
7) piesaistes vienība
vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu par darbībām, kuras
saistītas ar zemes izmantošanu, zemes izmantošanas maiņu un mežsaimniecību,
un kas identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda;
|
|
|
|
7) piesaistes vienība
vienība, ko piešķir saskaņā ar Kioto protokola 6.pantu par darbībām, kuras
ir saistītas ar zemes izmantošanu, zemes izmantošanas maiņu un
mežsaimniecību, un kas ir identiska vienai tonnai oglekļa dioksīda;
|
8) klimata pārmaiņu finanšu
instruments līdzekļi no valsts siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
pārdošanas Kioto protokola 17.pantā noteiktajā kārtībā, kuri tiek novirzīti
klimata pārmaiņu novēršanai saskaņā ar šajā likumā noteiktajiem principiem un
prioritātēm.
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
8) klimata pārmaiņu finanšu
instruments līdzekļi, kas iegūti, pārdodot valstij piederošās
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības Kioto protokola 17.pantā noteiktajā
kārtībā un kas tiek novirzīti klimata pārmaiņu novēršanai saskaņā ar šajā
likumā noteiktajiem principiem un prioritātēm.
|
2.pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir veicināt
globālo klimata pārmaiņu novēršanu, pielāgošanos klimata pārmaiņu radītajām
sekām un sekmēt Kioto protokolā Latvijas Republikai noteikto siltumnīcefekta
gāzu emisiju samazināšanas saistību izpildi, izmantojot Kioto protokola
elastīgos mehānismus.
|
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir veicināt
globālo klimata pārmaiņu novēršanu, pielāgošanos klimata pārmaiņu radītajām sekām
un sekmēt Kioto protokolā Latvijas Republikai noteikto siltumnīcefekta gāzu
emisiju samazināšanas saistību izpildi, izmantojot Kioto protokola elastīgos
mehānismus.
|
3.pants. Likuma darbības joma
Likums nosaka:
|
|
|
|
3.pants. Likuma darbības joma
Likums nosaka:
|
1) pamatprincipus Latvijas
Republikas dalībai Kioto protokola elastīgajos mehānismos un ar to saistīto
institūciju kompetenci;
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
1) pamatprincipus Latvijas
Republikas dalībai Kioto protokola elastīgajos mehānismos un ar šo dalību
saistīto institūciju kompetenci;
|
2) valsts siltumnīcefekta
gāzu emisijas vienību pārdošanas rezultātā iegūto līdzekļu plānošanas,
izmantošanas un administrēšanas kārtību.
|
|
|
|
2) valsts siltumnīcefekta
gāzu emisijas vienību pārdošanas rezultātā iegūto līdzekļu plānošanas,
izmantošanas un administrēšanas kārtību.
|
II nodaļa
Starptautiskā emisijas
vienību tirdzniecība
4.pants. Noteiktā
daudzuma īpašumtiesības
Noteiktais daudzums ir valsts īpašums, kura tiesiskais
valdītājs ir Vides ministrija.
|
|
|
|
II nodaļa
Starptautiskā emisijas vienību
tirdzniecība
4.pants. Noteiktā daudzuma
īpašumtiesības
Noteiktais daudzums ir valsts
īpašums, kura tiesiskais valdītājs ir Vides ministrija.
|
5.pants. Dalība
starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā
(1) Latvijas Republika var pārdot tās noteiktā daudzuma
vienības, kuras nav vai potenciāli netiks izmantotas, lai segtu Latvijas
Republikas emitēto siltumnīcefekta gāzu vienību apjomu pirmajā saistību
periodā no 2008.gada 1.janvāra līdz 2012.gada 31.decembrim vai turpmākajos
periodos.
|
4
|
Juridiskais birojs
Izteikt 5.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
|
Atbalstīts
|
5.pants. Dalība
starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā
(1) Latvijas Republika var
pārdot tās noteiktā daudzuma vienības, kuras nav vai potenciāli netiks
izmantotas, lai segtu Latvijas Republikas emitēto siltumnīcefekta gāzu vienību
apjomu.
|
(2) Saņemot citas valsts
piedāvājumu vai pēc Vides ministrijas ierosinājuma, Ministru kabinets pieņem
lēmumu par dalību starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā un
rīcību ar valstij piederošajām siltumnīcefekta gāzu emisijas vienībām.
|
|
|
|
(2) Saņemot citas valsts
piedāvājumu vai pēc Vides ministrijas ierosinājuma Ministru kabinets pieņem
lēmumu par dalību starptautiskajā emisijas vienību tirdzniecībā un par
rīcību ar valstij piederošajām siltumnīcefekta gāzu emisijas vienībām.
|
(3) Vides ministrija
risina pārrunas par līguma par emisijas vienību tirdzniecību noslēgšanu un
sagatavo līguma projektu. Līguma projektā obligāti iekļaujami noteikumi par
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību veidu, skaitu, cenu un maksāšanas
kārtību.
|
|
|
|
(3) Vides ministrija
risina pārrunas saistībā ar līguma par emisijas vienību tirdzniecību
noslēgšanu un sagatavo līguma projektu. Līguma projektā obligāti iekļaujami
noteikumi par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību veidu, skaitu, cenu un
maksāšanas kārtību.
|
(4) Ministru kabinets
apstiprina līguma projektu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
tirdzniecību.
|
|
|
|
(4) Ministru kabinets
apstiprina līguma projektu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
tirdzniecību.
|
(5) Līgumu par
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību paraksta vides ministrs.
|
|
|
|
(5) Līgumu par
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību paraksta vides ministrs.
|
6.pants.
Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību reģistrs
(1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību reģistrā atver kontus valstij
piederošo siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību uzkrāšanai.
|
|
|
|
6.pants.
Siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību reģistrs
(1) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
reģistrā atver kontus valstij piederošo siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
uzkrāšanai.
|
(2) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pēc Vides ministrijas rīkojuma
pārskaita siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību pircējam ar līgumu par
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību pārdotās valsts
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības.
|
5
|
Juridiskais birojs
(2) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pēc
Vides ministrijas rīkojuma pārskaita siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību
pircējam saskaņā ar noslēgto līgumu par siltumnīcefekta gāzu emisijas
vienību tirdzniecību pārdotās valsts siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības.
|
Atbalstīts
|
(2) Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pēc Vides ministrijas rīkojuma
pārskaita siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību pircējam saskaņā ar noslēgto
līgumu par siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību tirdzniecību pārdotās valsts
siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības.
|
|
6
|
Vides ministrijas
parlamentārais sekretārs M.Jirgens
Papildināt 6.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Kārtību, kādā tiek izveidota un uzturēta siltumnīcefekta gāzu
emisiju inventarizācijas nacionālā sistēma, kvalitātes kontroles un
kvalitātes nodrošināšanas procedūras un darbības, kā arī ziņošanas kārtību
Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās konvencijas Par klimata pārmaiņām
un Kioto protokola prasību ietvaros nosaka Ministru kabinets.
|
Atbalstīts,
redakcionāli
precizējot
|
(3) Kārtību, kādā tiek
izveidota un uzturēta siltumnīcefekta gāzu emisijas vienību inventarizācijas
nacionālā sistēma, kvalitātes kontroles un kvalitātes nodrošināšanas
procedūras un darbības, kā arī ziņošanas kārtību saskaņā ar Apvienoto Nāciju
Organizācijas Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Kioto protokola
prasībām nosaka Ministru kabinets.
|
III nodaļa
Klimata pārmaiņu
finanšu instruments
7.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta plānošana
(1) Ieņēmumi no valstij piederošo siltumnīcefekta
gāzu emisijas vienību tirdzniecības tiek ieskaitīti Valsts kasē atvērtajā
valsts budžeta ieņēmumu kontā atbilstoši valsts budžeta ieņēmumu
klasifikācijai.
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
III nodaļa
Klimata pārmaiņu finanšu
instruments
7.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta plānošana
(1) Līdzekļi, kas iegūti,
pārdodot valstij piederošās siltumnīcefekta gāzu emisijas vienības, tiek
ieskaitīti Valsts kasē atvērtajā valsts budžeta ieņēmumu kontā atbilstoši
valsts budžeta ieņēmumu klasifikācijai.
|
(2) Valsts pamatbudžetā
kārtējam gadam finansējumu klimata pārmaiņu finanšu instrumenta projektu
īstenošanai paredz atbilstoši iepriekšējos gados iegūto un šim mērķim
neizlietoto finanšu līdzekļu apmēram.
|
|
|
|
(2) Valsts pamatbudžetā
kārtējam gadam finansējumu klimata pārmaiņu finanšu instrumenta projektu
īstenošanai paredz atbilstoši iepriekšējos gados iegūto un šim mērķim
neizlietoto finanšu līdzekļu apmēram.
|
8.pants. Starptautiskās
emisijas vienību tirdzniecības rezultātā iegūtā finansējuma izlietojums
(1) Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļus
izlieto tādu projektu finansēšanai zemkopības, transporta, enerģētikas,
mežsaimniecības, atkritumu apsaimniekošanas, rūpniecības un citās
tautsaimniecības nozarēs:
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
8.pants. Starptautiskās
emisijas vienību tirdzniecības rezultātā iegūto līdzekļu izlietojums
(1) Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta līdzekļus izlieto tādu projektu finansēšanai zemkopības,
transporta, enerģētikas, mežsaimniecības, atkritumu apsaimniekošanas,
rūpniecības un citās tautsaimniecības nozarēs:
|
1) kam ir nozīmīga ietekme uz
valsts siltumnīcefekta gāzu emisiju vai to piesaisti un kas veicina
siltumnīcefekta gāzu un citu piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu vai
ierobežošanu ar šādiem pasākumiem:
|
|
|
|
1) kuriem ir būtiska ietekme uz
valsts siltumnīcefekta gāzu emisiju vai to piesaisti un kuri veicina
siltumnīcefekta gāzu un citu piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu vai
ierobežošanu ar šādiem pasākumiem:
|
a) energoefektivitātes paaugstināšana,
|
|
|
|
a) energoefektivitātes paaugstināšana,
|
b) atjaunojamo
energoresursu, īpaši biomasas, izmantošanas palielināšana,
|
|
|
|
b) atjaunojamo
energoresursu, īpaši biomasas, izmantošanas palielināšana,
|
c) tādu vides tehnoloģiju
izstrāde un izmantošana, kuras veicina energoefektivitātes paaugstināšanu vai
atjaunojamo energoresursu izmantošanu,
|
|
|
|
c) tādu vides tehnoloģiju
izstrāde un izmantošana, kuras veicina energoefektivitātes paaugstināšanu vai
atjaunojamo energoresursu izmantošanu,
|
d) klimata pārmaiņu
samazināšanas politikas izstrādes un ieviešanas spējas paaugstināšana, lai
nodrošinātu Kioto protokola saistību izpildi un Latvijas Republikas darbības
atbilstību Kioto protokola elastīgo mehānismu izmantošanas nosacījumiem,
|
|
|
|
d) klimata pārmaiņu
samazināšanas politikas izstrāde un ieviešana, lai nodrošinātu Kioto
protokolā ietverto saistību izpildi un Latvijas Republikas darbības
atbilstību Kioto protokola elastīgo mehānismu izmantošanas nosacījumiem,
|
e) izglītojoši pasākumi un
zinātniski pētījumi sabiedrības apziņas veidošanai saistībā ar klimata pārmaiņām,
|
|
|
|
e) izglītojoši pasākumi un
zinātniski pētījumi, kas veido sabiedrības izpratni par klimata pārmaiņām,
|
f) tādu pasākumu izstrāde un
ieviešana, kuri veicina pielāgošanos klimata pārmaiņām;
|
|
|
|
f) tādu pasākumu izstrāde un
ieviešana, kuri veicina pielāgošanos klimata pārmaiņām;
|
2) kas dod ievērojamu vides
kvalitātes uzlabojumu, tai skaitā pārrobežu gaisa piesārņojuma, ūdens
piesārņojuma un cilvēku veselībai bīstama piesārņojuma samazinājumu, oglekļa
dioksīda savākšanas un uzglabāšanas palielinājumu.
|
|
|
|
2) kuri ievērojami uzlabo vides
kvalitāti, tai skaitā samazina pārrobežu gaisa piesārņojumu, ūdens
piesārņojumu un cilvēku veselībai bīstamu piesārņojumu, palielina oglekļa
dioksīda savākšanu un uzglabāšanas iespējas.
|
(2) Valsts kase nodrošina
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta maksājumu izpildi atbilstoši Likumam par
budžetu un finanšu vadību un likumam par valsts budžetu kārtējam gadam.
|
|
|
|
(2) Valsts kase nodrošina
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta maksājumu izpildi atbilstoši Likumam par
budžetu un finanšu vadību un likumam par valsts budžetu kārtējam gadam.
|
9.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadības un īstenošanas principi
Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadība un
īstenošana notiek, ņemot vērā Eiropas Savienības vadlīnijas valsts atbalstam
un starptautiskos labas prakses principus publisko vides aizsardzības
izdevumu pārvaldībā, tai skaitā:
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
9.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadības un īstenošanas principi
Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta vadība un īstenošana notiek, ņemot vērā Eiropas Savienības
vadlīnijas valsts atbalstam un starptautiskos labas prakses principus, vides
aizsardzības izdevumu pārvaldībā, to skaitā:
|
1) caurskatāmību;
|
|
|
|
1) caurredzamība;
|
2) izsekojamību;
|
|
|
|
2) izsekojamība;
|
3) vides efektivitāti;
|
7
|
Juridiskais birojs
3) vides aizsardzības efektivitāti.
|
Atbalstīts
|
3) vides aizsardzības
efektivitāte;
|
4) ekonomisko efektivitāti;
|
|
|
|
4) ekonomiskā
efektivitāte;
|
5) finansiālo piesardzību;
|
|
|
|
5) finansiālā piesardzība;
|
6) konkurences kropļojumu izslēgšanu.
|
|
|
|
6) konkurences kropļojumu izslēgšana.
|
10.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadība un īstenošana
(1) Vides ministrija ir klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta budžeta programmas izpildītāja un nodrošina šādu funkciju
izpildi:
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
10.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta vadība un īstenošana
(1) Vides ministrija ir klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta budžeta programmas izpildītāja un veic šādas funkcijas:
|
1) sagatavo klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta kārtējā gada finanšu un darba plānu;
|
|
|
|
1) sagatavo klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta kārtējā gada finanšu un darba plānu;
|
2) organizē projektu konkursus
un izvērtē projektus atbilstoši normatīvajiem aktiem par klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta īstenošanas projektu vērtēšanas kritērijiem, un piešķir
tiem finansējumu;
|
|
|
|
2) organizē projektu konkursus,
izvērtē projektus atbilstoši normatīvajiem aktiem par klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta īstenošanas projektu vērtēšanas kritērijiem un piešķir
šiem projektiem finansējumu;
|
3) uzrauga projektu īstenošanu
un finansēšanas līgumu izpildi;
|
|
|
|
3) uzrauga projektu īstenošanu
un finansēšanas līgumu izpildi;
|
4) sagatavo un iesniedz Valsts
kasē maksājuma uzdevumus;
|
|
|
|
4) sagatavo un iesniedz Valsts
kasei maksājuma uzdevumus;
|
5) apkopo informāciju par
projektiem, kas saņem finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu instrumenta;
|
|
|
|
5) apkopo informāciju par tiem
projektiem, kuri saņem finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu instrumenta;
|
6) sagatavo un līdz kārtējā
gada 1.aprīlim iesniedz Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta darbību iepriekšējā gadā, tai skaitā par finanšu
izlietojumu un ar attiecīgo projektu īstenošanu panākto vides kvalitātes
uzlabojumu.
|
|
|
|
6) sagatavo un līdz kārtējā
gada 1.aprīlim iesniedz Ministru kabinetam informatīvo ziņojumu par klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta darbību iepriekšējā gadā, tai skaitā par finanšu
izlietojumu un par vides kvalitātes uzlabojumu, kas panākts, attiecīgos
projektus īstenojot.
|
(2) Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta īstenošanas un ziņojumu pārbaudes izdevumus sedz no klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļiem.
|
|
|
|
(2) Klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta īstenošanas un ziņojumu pārbaudes izdevumus sedz no klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļiem.
|
(3) Ministru kabinets nosaka:
|
|
|
|
(3) Ministru kabinets nosaka:
|
1) klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta īstenošanas projektu iesniegumu konkursa nolikumu, vērtēšanas
kritērijus un pieteikšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un finansējuma
piešķiršanas kārtību;
|
|
|
|
1) klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta īstenošanas projektu iesniegumu konkursa nolikumu, vērtēšanas
kritērijus un projektu pieteikšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un
finansējuma piešķiršanas kārtību;
|
2) klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta finansēto projektu īstenošanas, pārskatu iesniegšanas un
pārbaudes kārtību.
|
|
|
|
2) klimata pārmaiņu finanšu
instrumenta finansēto projektu īstenošanas, pārskatu iesniegšanas un
pārbaudes kārtību.
|
11.pants. Vides
kvalitātes uzlabojumu un finanšu izlietojuma pārbaude klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta ietvaros
(1) Projekta īstenotājs, kurš saņēmis finansējumu no
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par
klimata pārmaiņu finanšu instrumenta īstenošanas projektu ieviešanas,
pārskatu iesniegšanas un pārbaudes kārtību sniedz Vides ministrijai pārskatus
par projekta īstenošanas rezultātā panākto vides kvalitātes uzlabojumu un piešķirtā
finansējuma izlietojumu.
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
11.pants. Vides
kvalitātes uzlabojumu un finanšu izlietojuma pārbaude klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta ietvaros
(1) Projekta īstenotājs, kurš
saņēmis finansējumu no klimata pārmaiņu finanšu instrumenta, saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par klimata pārmaiņu finanšu instrumenta īstenošanas
kārtību sniedz Vides ministrijai pārskatus par projekta īstenošanas rezultātā
panākto vides kvalitātes uzlabojumu un piešķirtā finansējuma izlietojumu.
|
(2) Informācija par projektu
īstenošanu, finanšu izlietojumu un panākto vides kvalitātes uzlabojumu ir
publiski pieejama.
|
|
|
|
(2) Informācija par projektu
īstenošanu, finanšu izlietojumu un panākto vides kvalitātes uzlabojumu ir
publiski pieejama.
|
(3) Vides ministrija pārbauda
projektu īstenotāju pārskatus un, pamatojoties uz tiem, sagatavo šā likuma
10.panta pirmās daļas 6.punktā minēto ziņojumu.
|
|
|
|
(3) Vides ministrija pārbauda
projektu īstenotāju pārskatus un, pamatojoties uz tiem, sagatavo šā likuma
10.panta pirmās daļas 6.punktā minēto ziņojumu.
|
12.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta konsultatīvā padome
(1) Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta
konsultatīvās padomes (turpmāk konsultatīvā padome) darbības mērķis ir
sekmēt klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļu izlietojuma
caurskatāmību un atbilstību šā likuma mērķiem un prasībām, kā arī iesaistīt
sabiedrības pārstāvjus klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadības un
īstenošanas uzraudzībā.
|
|
|
Redakcionāli
precizēts
|
12.pants. Klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta konsultatīvā padome
(1) Klimata pārmaiņu
finanšu instrumenta konsultatīvās padomes (turpmāk konsultatīvā padome)
darbības mērķis ir sekmēt klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzekļu
izlietojuma caurredzamību un atbilstību šā likuma mērķiem un prasībām, kā arī
iesaistīt sabiedrības pārstāvjus klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadības
un īstenošanas uzraudzībā.
|
(2) Lai uzlabotu klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta ieviešanas efektivitāti, konsultatīvā padome
izskata tā kārtējā gada finanšu un darba plānu un sniedz priekšlikumus Vides
ministrijai.
|
|
|
|
(2) Lai uzlabotu klimata
pārmaiņu finanšu instrumenta ieviešanas efektivitāti, konsultatīvā padome
izskata tā kārtējā gada finanšu un darba plānu un sniedz priekšlikumus Vides
ministrijai.
|
(3) Konsultatīvā padome
pēc savas vai Vides ministrijas iniciatīvas izskata arī citus jautājumus, kas
saistīti ar klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadību vai īstenošanu.
|
|
|
|
(3) Konsultatīvā padome
pēc savas vai Vides ministrijas iniciatīvas izskata arī citus jautājumus, kas
saistīti ar klimata pārmaiņu finanšu instrumenta vadību vai īstenošanu.
|
(4) Ministru kabinets
apstiprina konsultatīvās padomes nolikumu. Vides ministrs apstiprina
konsultatīvās padomes personālsastāvu.
|
8
|
Juridiskais birojs
|
Atbalstīts
|
(4) Konsultatīvās padomes
nolikumu apstiprina Ministru kabinets.
|
(5) Konsultatīvās padomes
priekšsēdētājs ir vides ministrs vai vides ministra iecelts pārstāvis.
Konsultatīvo padomi veido:
|
|
|
|
(5) Konsultatīvās padomes
priekšsēdētājs ir vides ministrs vai vides ministra iecelts pārstāvis.
Konsultatīvajā padomē iekļauj:
|
1) pa vienam pārstāvim no
Vides ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Zemkopības ministrijas, Satiksmes
ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijas;
|
|
|
|
1) pa vienam pārstāvim no
Vides ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Zemkopības ministrijas, Satiksmes
ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijas;
|
2) divi pārstāvji, kurus
rotācijas kārtībā u
z vienu gadu deleģē biedrības un nodibinājumi, kas
darbojas šā likuma 8.panta pirmajā daļā minētajās nozarēs;
|
|
|
|
2) divus pārstāvjus, kurus
rotācijas kārtībā uz vienu gadu deleģē biedrības un nodibinājumi, kas
darbojas šā likuma 8.panta pirmajā daļā minētajās nozarēs;
|
3) divi Vides
konsultatīvās padomes deleģēti tādu biedrību vai nodibinājumu pārstāvji, kuru
mērķis saskaņā ar statūtiem ir vides aizsardzība.
|
|
|
|
3) divus Vides
konsultatīvās padomes deleģētus tādu biedrību vai nodibinājumu pārstāvjus,
kuru mērķis saskaņā ar statūtiem ir vides aizsardzība.
|
(6) Konsultatīvās padomes
sēdēs var piedalīties arī līguma par emisijas vienību tirdzniecību puses
nozīmētie pārstāvji atbilstoši līguma nosacījumiem.
|
|
|
|
(6) Konsultatīvās padomes
sēdēs var piedalīties arī līguma par emisijas vienību tirdzniecību puses
deleģēti pārstāvji atbilstoši līguma nosacījumiem.
|
(7) Konsultatīvās padomes
locekļi par dalību konsultatīvās padomes darbā nesaņem atalgojumu.
|
|
|
|
(7) Konsultatīvās padomes
locekļi par dalību konsultatīvās padomes darbā atalgojumu nesaņem.
|
(8) Konsultatīvās padomes
darbu nodrošina Vides ministrija.
|
9
|
Juridiskais birojs
|
Atbalstīts
|
(8) Konsultatīvās padomes
personālsastāvu apstiprina vides ministrs. Konsultatīvās padomes darbu
nodrošina Vides ministrija.
|
IV nodaļa
Kioto protokola
projektu mehānismi
13.pants. Kioto
protokola projektu mehānismu īstenošana
(1) Kioto protokola projektu mehānismi ir Kioto
protokola 6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti un Kioto protokola
12.pantā noteiktais tīras attīstības mehānisms. Kioto protokola projektu
mehānismu īstenošana ir darbības, kas saistītas ar minēto projektu iesniegumu
sagatavošanu un apstiprināšanu, projektu ieviešanu un uzraudzību.
|
|
|
|
IV nodaļa
Kioto protokola
projektu mehānismi
13.pants. Kioto
protokola projektu mehānismu īstenošana
(1) Kioto protokola projektu
mehānismi ir Kioto protokola 6.pantā noteiktie kopīgi īstenojamie projekti un
Kioto protokola 12.pantā noteiktais tīras attīstības mehānisms. Kioto
protokola projektu mehānismu īstenošana ir darbības, kas saistītas ar minēto
projektu iesniegumu sagatavošanu un apstiprināšanu, projektu ieviešanu un
uzraudzību.
|
(2) Latvijas Republikā
reģistrēto juridisko personu ārvalstīs iesniegto Kioto protokola projektu
mehānismu apstiprināšanu nodrošina atbilstoši Latvijas Republikas un citu
valstu noslēgtajiem saprašanās memorandiem par kopīgu Kioto protokola
projektu mehānismu īstenošanu.
|
|
|
|
(2) Latvijas Republikā
reģistrēto juridisko personu ārvalstīs iesniegto Kioto protokola projektu
mehānismu apstiprināšanu nodrošina atbilstoši Latvijas Republikas un citu
valstu noslēgtajiem saprašanās memorandiem par kopīgu Kioto protokola
projektu mehānismu īstenošanu.
|
14.pants. Ministru
kabineta kompetence Kioto protokola projektu mehānismu īstenošanā
Ministru
kabinets nosaka:
|
|
|
|
14.pants. Ministru
kabineta kompetence Kioto protokola projektu mehānismu īstenošanā
Ministru kabinets nosaka:
|
1) kārtību, kādā īsteno
Kioto protokola projektu mehānismus;
|
|
|
|
1) kārtību, kādā īsteno
Kioto protokola projektu mehānismus;
|
2) kārtību, kādā
atbilstoši Kioto protokolam piešķir emisijas samazināšanas vienības,
sertificētas emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un noteiktā
daudzuma vienības;
|
|
|
|
2) kārtību, kādā atbilstoši
Kioto protokolam piešķir emisijas samazināšanas vienības, sertificētas
emisijas samazināšanas vienības, piesaistes vienības un noteiktā daudzuma
vienības;
|
3) kārtību, kādā Eiropas Savienības emisijas kvotu
tirdzniecības sistēmā izmanto emisijas samazināšanas vienības un sertificētas
emisijas samazināšanas vienības.
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi
1. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.maijam izdod
šā likuma 10.panta trešajā daļā, 12.panta ceturtajā daļā un 14.pantā minētos
Ministru kabineta noteikumus.
|
|
span>
|
Redakcionāli
precizēts
|
|
2. Šā likuma 10.panta pirmās daļas 6.punkts stājas
spēkā 2009.gada 1.janvārī.
|
|
|
|
|
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.novembrī.
|
10
|
Atbildīgā komisija
Izslēgt norādi par likuma spēkā stāšanos.
|
Atbalstīts
|
|