2007. gada 6. decembrī
9/4
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
lūdz iekļaut Saeimas plenārsēdes darba kārtībā
likumprojektu Grozījumi
Reklāmas likumā (reģ.nr.408/Lp9)
izskatīšanai 3. lasījumā.
Pielikumā: likumprojekts 3. lasījumam un priekšlikumu apkopojums.
Cieņā
komisijas priekšsēdētājs
Jānis Šmits
Likumprojekts 3. lasījumam
05.12.07.
Saeimas
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
Priekšlikumi likumprojektam
Grozījumi Reklāmas likumā
(reģ.nr.408/Lp9)
Spēkā esošā
likuma redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Iesniegtie priekšlikumi (15) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija 3.
lasījumam |
|
Grozījumi Reklāmas
likumā Izdarīt Reklāmas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.;
2004, 10.nr.; 2007, 21.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Grozījumi Reklāmas
likumā Izdarīt Reklāmas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.;
2004, 10.nr.; 2007, 21.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Papildināt likumu ar 2.1 pantu šādā redakcijā: 2.1
pants. Šā likuma noteikumi piemērojami, ja Negodīgas komercprakses
aizlieguma likumā nav noteikts citādi. |
|
|
|
1. Papildināt likumu ar 2.1 pantu šādā redakcijā: 2.1
pants. Šā likuma noteikumi
piemērojami, ja Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā nav noteikts
citādi. |
4.pants (1) Reklāmā nav pieļaujama vardarbības un kara propaganda. (2) Reklāmā aizliegts: 1) paust diskrimināciju pret cilvēku
viņa rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, reliģiskās, politiskās vai citas
pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelšanās, mantiskā stāvokļa vai citu
apstākļu dēļ; 2) izmantot baiļu vai māņticības
radīto ietekmi; 3) ļaunprātīgi izmantot
personas uzticēšanos un viņa pieredzes vai zināšanu trūkumu; 4) attēlot, izmantot vai citādi
pieminēt fizisko personu (kā privātpersonu vai kā amatpersonu) vai tās
īpašumu bez šīs personas piekrišanas; 5) nomelnot, noniecināt vai izsmiet
citu personu, tās darbību, nosaukumu (firmu), preces vai pakalpojumus, preču
zīmes; 6) izmantot cita uzņēmēja
vārdu, uzvārdu, nosaukumu (firmu) vai citādu identificējošu apzīmējumu (arī
preču zīmi) bez uzņēmēja piekrišanas; 7) atdarināt cita reklāmas devēja
reklāmas tekstu, lozungu, vizuālo tēlu, skaņu un citus speciālos efektus bez
tā piekrišanas vai arī veikt citāda veida darbības, kas var izraisīt
neskaidrības vai maldināt par reklāmas devēju, reklamējamām precēm vai
pakalpojumiem. |
2. 4.panta otrajā daļā: izslēgt
3.punktā vārdu ļaunprātīgi; aizstāt 6.punktā vārdus cita uzņēmēja ar
vārdiem citas personas un vārdu uzņēmēja - ar vārdu personas. |
|
|
|
2. 4.panta otrajā daļā: izslēgt
3.punktā vārdu ļaunprātīgi; aizstāt 6.punktā vārdus cita uzņēmēja ar
vārdiem citas personas un vārdu uzņēmēja - ar vārdu personas. |
9.pants (2) Salīdzinājums nedrīkst būt maldinošs. Salīdzinājumu veido
atbilstoši godīgas konkurences principiem, izmantojot faktus, kurus var
pierādīt. (3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas
attiecas uz salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie
nosacījumi: 1) tā salīdzina preces vai
pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai vieniem un
tiem pašiem mērķiem; 2) tā objektīvi salīdzina vienu vai
vairākas attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās
un raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu; 3) tā nerada neskaidrību starp
reklāmas devēju un konkurentu vai starp reklāmas devēja un konkurenta firmu,
preču zīmi, preču nosaukumiem vai citām atšķirības zīmēm, precēm vai
pakalpojumiem; 4) tā neceļ neslavu konkurentam,
konkurenta nosaukumam (firmai), preču zīmēm, preču nosaukumiem, citām
atšķirības zīmēm, precēm, pakalpojumiem vai darbībai, konkurenta
personiskajām īpašībām un tamlīdzīgi. 5) tā negodīgi neizmanto konkurenta
nosaukumu (firmu), preču zīmi, preču nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju; 6) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus
kā tādu preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kurām ir aizsargāta preču
zīme; 7) reklamējot preces ar izcelsmes
norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu pašu izcelsmes norādi. |
3. 9.pantā: izslēgt otrās
daļas pirmo teikumu; izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas attiecas uz
salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie nosacījumi: 1) tā nav maldinoša saskaņā ar šā likuma 8.pantu
vai citiem normatīvajiem aktiem; 2) tā salīdzina
preces vai pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai
vieniem un tiem pašiem mērķiem; 3) tā objektīvi salīdzina vienu vai vairākas
attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās un
raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu; 4) tā nerada tirgus dalībniekiem neskaidrības
attiecībā uz reklāmas devēju un konkurentu vai attiecībā uz reklāmas devēja
un konkurenta preču zīmēm, nosaukumu (firmu) vai citām atšķirības zīmēm,
precēm vai pakalpojumiem; 5) tā
neceļ neslavu konkurenta preču zīmēm,
tirdzniecības nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm, precēm, pakalpojumiem,
darbībām vai apstākļiem un nenomelno tos; 6) tā negodīgi neizmanto konkurenta nosaukumu
(firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju; 7) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus kā tādu
preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kuriem ir aizsargāta preču zīme
vai tirdzniecības nosaukums; 8) reklamējot
preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu
pašu izcelsmes norādi. |
|
|
|
3. 9.pantā: izslēgt otrās
daļas pirmo teikumu; izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas attiecas uz
salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie nosacījumi: 1) tā nav maldinoša saskaņā ar šā likuma 8.pantu
vai citiem normatīvajiem aktiem; 2) tā
salīdzina preces vai pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām
vajadzībām vai vieniem un tiem pašiem mērķiem; 3) tā objektīvi salīdzina vienu vai vairākas
attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās un
raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu; 4) tā nerada tirgus dalībniekiem neskaidrības
attiecībā uz reklāmas devēju un konkurentu vai attiecībā uz reklāmas devēja
un konkurenta preču zīmēm, nosaukumu (firmu) vai citām atšķirības zīmēm,
precēm vai pakalpojumiem; 5) tā
neceļ neslavu konkurenta preču zīmēm,
tirdzniecības nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm, precēm, pakalpojumiem,
darbībām vai apstākļiem un nenomelno tos; 6) tā negodīgi neizmanto konkurenta nosaukumu
(firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju; 7) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus kā tādu
preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kuriem ir aizsargāta preču zīme
vai tirdzniecības nosaukums; 8) reklamējot
preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu
pašu izcelsmes norādi. |
11.pants (2) Reklāmas izgatavotājs, izgatavojot reklāmu, ir tiesīgs paust
savas radošās ieceres jebkurā formā, ja tas atbilst šā likuma un citu
normatīvo aktu noteikumiem, kā arī līgumam, kas noslēgts starp reklāmas
izgatavotāju un reklāmas devēju. |
3. Aizstāt
11.panta otrajā daļā vārdu "tas" ar vārdu "reklāma". |
|
|
|
4. Aizstāt 11.panta
otrajā daļā vārdu tas ar vārdu reklāma. |
12.pants (2) Reklāmas izplatītājs ir tiesīgs izplatīt reklāmu jebkādā
veidā, ja tā atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām, kā arī
līgumam, kas noslēgts starp reklāmas izplatītāju un reklāmas devēju vai tā
pilnvarotu personu. |
4. 12.pantā: izslēgt otro daļu; |
|
|
|
5. 12.pantā: izslēgt otro daļu; |
(5) Reklāmas izplatītājam ir
aizliegts pieņemt no reklāmas devēja vai tā pilnvarotas personas izplatīšanai
reklāmu, nepieprasot šādu informāciju: 1) no juridiskās personas - nosaukumu,
reģistrācijas numuru un juridisko adresi; 2) no fiziskās personas - vārdu,
uzvārdu un personas kodu. |
papildināt piektās daļas 1.punktu pēc vārda nosaukumu ar vārdu
(firmu); |
|
|
|
papildināt piektās daļas 1.punktu pēc vārda nosaukumu ar vārdu
(firmu); |
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Reklāmas izplatītāja pienākums ir
sniegt informāciju par reklāmas devēju tām iestādēm, kurām saskaņā ar šo
likumu vai citiem normatīvajiem aktiem ir tiesības šādu informāciju
pieprasīt. Ja reklāmas izplatītājs nesniedz pieprasīto informāciju par reklāmas
devēju, reklāmas izplatītājs ir atbildīgs par attiecīgās reklāmas saturu. |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Reklāmas izplatītāja pienākums ir
sniegt informāciju par reklāmas devēju tām iestādēm, kurām saskaņā ar šo
likumu vai citiem normatīvajiem aktiem ir tiesības šādu informāciju
pieprasīt. Ja reklāmas izplatītājs nesniedz pieprasīto informāciju par
reklāmas devēju, reklāmas izplatītājs ir atbildīgs par attiecīgās reklāmas
saturu. |
13.pants (1) Šā likuma ievērošanu uzrauga Patērētāju
tiesību aizsardzības centrs, Konkurences padome, Veselības inspekcija,
Pārtikas un veterinārais dienests un Radio un televīzijas padome savas
kompetences ietvaros (turpmāk - Uzraudzības iestāde). |
6. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Šā likuma
ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs, Konkurences padome, Radio un televīzijas padome, zāļu reklāmas jomā
- Veselības inspekcija, veterināro
zāļu jomā - Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk - Uzraudzības
iestāde). |
|
|
|
6. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Šā likuma
ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs, Konkurences padome, Radio un televīzijas padome, zāļu reklāmas jomā
- Veselības inspekcija, veterināro
zāļu jomā - Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk - Uzraudzības
iestāde). |
14.pants (4) Ja Uzraudzības iestāde,
izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāma atbilst normatīvo aktu prasībām, tā
rakstveidā informē par to personu, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi,
kas sniegusi informāciju. |
7. 14.pantā: izteikt ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas iesnieguma vai
citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu,
konstatējusi, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu
prasības reklāmas jomā, Uzraudzības iestāde rakstveidā informē minēto personu
vai iestādi par to, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo
aktu prasības reklāmas jomā. |
1. |
Saeimas Juridiskais birojsIzslēgt likuma 14.panta ceturto daļu un
likumprojekta 7.pantā piedāvāto likuma 14.panta ceturtās daļas jauno
redakciju. |
Atbalstīts |
7. 14.pantā: izslēgt ceturto
daļu; |
(5)
Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu
prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc, ja par konkrēto reklāmas neatbilstību
normatīvo aktu prasībām jau ir citas Uzraudzības iestādes pieņemts vismaz
viens no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem. |
(5) Uzraudzības
iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai
izvērtēšanu pārtrauc, ja par konkrēto reklāmu jau ir pieņemts viens no šādiem
lēmumiem: 1) kāds no šā
likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem; 2) lēmums par
lietas izpētes izbeigšanu; 3) kāds no Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma
15.panta astotajā daļā minētajiem lēmumiem. ; |
2. |
Saeimas
Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta 7.pantā piedāvāto likuma 14.panta piekto daļu šādā
redakcijā: (5) Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo
aktu prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc, ja ir pieņemts lēmums par lietas
izpētes izbeigšanu vai par konstatēto pārkāpumu jau ir pieņemts viens no
šādiem lēmumiem: 1) kāds no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem; 2) kāds no Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 15.panta astotajā
daļā minētajiem lēmumiem. |
Atbalstīts |
izteikt
piekto daļu šādā redakcijā: (5) Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo
aktu prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc, ja ir pieņemts lēmums par lietas izpētes izbeigšanu vai par
konstatēto pārkāpumu jau ir pieņemts viens no šādiem lēmumiem: 1) kāds no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem; 2) kāds no Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 15.panta astotajā
daļā minētajiem lēmumiem.; |
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Uzraudzības iestāde izvērtē attiecīgās reklāmas
atbilstību Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam un, ja nepieciešams,
nosūta attiecīgās lietas materiālus tai iestādei, kura uzrauga Negodīgas
komercprakses aizlieguma likuma noteikumu ievērošanu. |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Uzraudzības iestāde izvērtē attiecīgās reklāmas atbilstību Negodīgas
komercprakses aizlieguma likumam un, ja nepieciešams, nosūta attiecīgās
lietas materiālus tai iestādei, kura uzrauga Negodīgas komercprakses
aizlieguma likuma noteikumu ievērošanu. |
15.pants (2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu
pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tie nav
pietiekami, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto
paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepareizu. (3) Ja reklāmas neatbilstība
normatīvo aktu prasībām nav radījusi vai nevar radīt vērā ņemamu kaitējumu
citu personu interesēm, Uzraudzības iestāde pirms lēmuma pieņemšanas,
izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, aicina
reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā
termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. (4) Ja reklāma neatbilst normatīvo
aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt lēmumu, kurā: 1) uzdod reklāmas devējam sniegt
reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska
no personu aizsardzības vai uzņēmēju likumīgo tiesību viedokļa; 2) pieprasa izslēgt no reklāmas
atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus); 3) aizliedz reklāmas izplatīšanu; 4) pieprasa reklāmas atsaukumu; 5) lemj par lietvedības uzsākšanu
administratīvā pārkāpuma lietā un par administratīvā soda piemērošanu likumā
noteiktajā kārtībā. |
8. 15.pantā: izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Ja saskaņā ar
šā panta pirmo daļu pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti
vai tiek iesniegti nepilnīgi, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā
sniegto paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu. (3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga aicināt, lai reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai
reklāmas izplatītājs noteiktā termiņā: 1) nodrošina
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām; 2) rakstveidā
apņemas izbeigt pārkāpumu.; papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā: (31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem. (32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs apņemas
noteiktajā termiņā izbeigt pārkāpumu, Uzraudzības iestāde nepieņem
šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus. Ja apņemšanās netiek pildīta,
Uzraudzības iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā
minētajiem lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas
izplatītājs saucams pie atbildības saskaņā ar normatīvajiem aktiem.; izteikt ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Ja
reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde pieņem
lēmumu (vienu vai vairākus), kurā: 1) uzdod reklāmas devējam sniegt
reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska
no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai profesionālās
darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa; 2) pieprasa izslēgt no reklāmas
atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus); 3) aizliedz reklāmas izplatīšanu; 4) pieprasa
reklāmas atsaukumu; 5) piemēro
administratīvo sodu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā
kārtībā; 6) uzdod
reklāmas devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka
termiņu pārkāpuma izbeigšanai.; |
3. 4. 5. 6. 7. 8. |
Saeimas Juridiskais birojs Likumprojekta 8.pantā (likuma 15.panta trešajā daļā): aizstāt ievaddaļā vārdu aicināt ar vārdu ierosināt; izslēgt no ievaddaļas vārdus noteiktā termiņā; papildināt 1.punktu pirms vārda nodrošina ar vārdiem noteiktā termiņā; izteikt 2.punktu šādā redakcijā: 2) rakstveidā apņemas noteiktā termiņā novērst konstatēto
pārkāpumu. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Izteikt 15.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga ierosināt, lai
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs: 1) noteiktā
termiņā nodrošina reklāmas
atbilstību normatīvo aktu prasībām; 2) rakstveidā apņemas noteiktā
termiņā novērst konstatēto pārkāpumu. Saeimas Juridiskais birojs Likumprojekta
8.pantā (likuma 15.panta 32 daļā): aizstāt pirmajā teikumā vārdus apņemas noteiktajā termiņā izbeigt
pārkāpumu ar vārdiem saskaņā ar šā panta trešās daļas 2.punktu
rakstveidā apņemas noteiktā termiņā novērst konstatēto pārkāpumu; papildināt daļu ar jaunu otro teikumu šādā redakcijā: Parakstot rakstveida apņemšanos, reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs
vai reklāmas izplatītājs ir atzinis savu vainu konstatētajā pārkāpumā.. Saeimas Juridiskais birojs Likumprojekta 8.pantā (likuma 15.panta ceturtajā daļā): aizstāt ievaddaļā vārdus pieņem lēmumu (vienu vai vairākus), kurā
ar vārdiem ir tiesīga pieņemt vienu vai vairākus lēmumus, ar kuriem. Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisija Izteikt likumprojekta 8.panta, likuma 15.panta ceturtās daļas 3. un 4. punktu šādā redakcijā: 3) aizliedz
izplatīt reklāmu; 4) pieprasa atsaukt reklāmu; Saeimas Juridiskais birojs Likumprojekta 8.pantā (likuma 15.panta ceturtajā daļā): izteikt 5.punktu šādā redakcijā: 5) piemēro administratīvo sodu likumā noteiktajā kārtībā;. |
Atbalstīts, iekļauts komisijas pr.nr.4 Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
8. 15.pantā: izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu pieprasītie
pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek iesniegti nepilnīgi,
Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto paziņojumu
(apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu. (3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga ierosināt, lai
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs: 1) noteiktā
termiņā nodrošina reklāmas
atbilstību normatīvo aktu prasībām; 2) rakstveidā apņemas noteiktā
termiņā novērst konstatēto pārkāpumu.; papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā: (31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem. (32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs saskaņā ar šā panta trešās daļas 2.punktu
rakstveidā apņemas noteiktā termiņā novērst konstatēto pārkāpumu,
Uzraudzības iestāde nepieņem šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus.
Parakstot rakstveida apņemšanos, reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai
reklāmas izplatītājs ir atzinis savu vainu konstatētajā pārkāpumā. Ja
apņemšanās netiek pildīta, Uzraudzības iestāde pieņem vienu vai vairākus no
šā panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas
izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs saucams pie atbildības saskaņā ar
normatīvajiem aktiem.; izteikt ceturto un
piekto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt vienu vai vairākus
lēmumus, ar kuriem: 1) uzdod reklāmas devējam sniegt
reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska
no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai profesionālās
darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa; 2) pieprasa izslēgt no reklāmas
atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus); 3) aizliedz izplatīt reklāmu; 4) pieprasa
atsaukt reklāmu; 5) piemēro
administratīvo sodu likumā noteiktajā kārtībā; 6) uzdod
reklāmas devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka
termiņu pārkāpuma izbeigšanai. |
(5) Šā panta
ceturtajā daļā minētās darbības tiek veiktas arī tad, ja nav pierādījumu par
nodarītajiem zaudējumiem, kā arī trūkst pierādījumu par to, ka
reklāmas devējs darbojies ļaunā nolūkā vai nevērīgi. |
aizstāt piektajā daļā vārdus
ļaunā nolūkā vai nevērīgi ar
vārdiem ļaunā nolūkā vai neuzmanīgi. |
9. |
Saeimas Juridiskais birojsIzteikt likuma 15.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus Uzraudzības iestāde
ir tiesīga pieņemt arī tad, ja tai nav pierādījumu par nodarītajiem
zaudējumiem.. |
Atbalstīts |
(5) Šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt arī tad, ja tai
nav pierādījumu par nodarītajiem zaudējumiem.; |
|
|
10. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Papildināt
15.pantu ar devīto daļu šādā redakcijā: (9) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām
neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības
iestāde ir tiesīga šā panta trešās
daļas 2.punktā minēto
apņemšanos ievietot savā mājaslapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā
ievietot savā mājaslapā un publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis"
(ar publicēšanu saistītos izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu
atbildīgā persona). |
Atbalstīts |
papildināt
pantu ar devīto daļu šādā redakcijā: (9) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām
neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības
iestāde ir tiesīga šā panta trešās
daļas 2.punktā minēto
apņemšanos ievietot savā mājaslapā
vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā ievietot savā mājaslapā un
publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (ar publicēšanu saistītos
izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu atbildīgā persona). |
16.pants (1) Reklāmas atsaukums izplatāms ar
tā paša masu informācijas līdzekļa starpniecību, ar kuru izplatīta aizliegtā
reklāma. Ja šādas iespējas nav, reklāmas atsaukumu var izplatīt citā veidā. |
9. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdu aizliegtā ar
vārdiem normatīvo aktu prasībām neatbilstoša. |
|
|
|
9. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdu aizliegtā ar
vārdiem normatīvo aktu prasībām neatbilstoša. |
17.pants (1) Uzraudzības iestādes lēmums ir spēkā no tā
paziņošanas brīža. (2) Uzraudzības iestādes lēmumu var pārsūdzēt
tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad lēmums stājies spēkā. Lēmuma
pārsūdzēšana neaptur lēmuma izpildi. (3) Lai novērstu normatīvo aktu
prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas,
Uzraudzības iestāde ir tiesīga reklāmas devējam uzlikt par pienākumu pilnībā
vai daļēji publicēt pieņemto lēmumu laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis". |
10. Izteikt 17.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām
neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības
iestāde ir tiesīga šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto apņemšanos
ievietot savā mājas lapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā ievietot savā
mājas lapā un publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (ar
publicēšanu saistītos izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu
atbildīgā persona). |
11. 12. |
Saeimas Juridiskais birojs Pārnest likumprojekta 10.pantā izteikto likuma 17.panta trešo daļu un
izteikt kā likuma 15.panta devīto daļu, aizstājot piedāvātajā redakcijā
vārdus šā likuma 15.panta trešajā daļā ar vārdiem šā panta
trešās daļas 2.punktā. Saeimas Juridiskais birojs Izteikt likuma 17.pantu šādā redakcijā: 17.pants.
Uzraudzības iestādes lēmumu var pārsūdzēt tiesā normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
Atbalstīts, iekļauts komisijas pr.nr.10 Atbalstīts |
10. Izteikt likuma
17.pantu šādā redakcijā: 17.pants. Uzraudzības
iestādes lēmumu var pārsūdzēt tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmuma
pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
11. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā: 17.1 pants (1) Ja ir pamats uzskatīt, ka reklāma, kas
pirmšķietami neatbilst normatīvo aktu
prasībām, var radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu konkurentu ekonomiskajām interesēm, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā
minēto lēmumu kā pagaidu noregulējumu. (2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no
tā paziņošanas līdz brīdim, kad
attiecīgais lēmums ar Uzraudzības iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts
vai spēkā stājas Uzraudzības iestādes galīgais lēmums. (3) Lēmumu par pagaidu noregulējumu var
pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās.
Pārsūdzēšana neaptur lēmuma par pagaidu noregulējumu spēkā esību un
izpildi. (4) Ar lēmumu par pagaidu noregulējumu saistīto
pieteikumu tiesa izskata rakstveida procesā 14 dienu laikā. (5) Ar lēmumu par pagaidu noregulējumu saistītais
tiesas lēmums nav pārsūdzams. Tiesas lēmums stājas spēkā tā pieņemšanas
brīdī. |
13. 14. |
Saeimas
Juridiskais birojs Likumprojekta 11.pantā (jaunajā likuma 17.1 panta redakcijā): aizstāt pirmajā daļā vārdus Ja ir pamats uzskatīt, ka reklāma, kas
pirmšķietami neatbilst normatīvo aktu prasībām, var radīt ar vārdiem Ja
Uzraudzības iestādei ir pamats uzskatīt, ka reklāma neatbilst normatīvo aktu
prasībām un tā var radīt; aizstāt pirmajā daļā vārdus Uzraudzības iestāde ir tiesīga ar
vārdiem tā ir tiesīga; aizstāt otrajā daļā vārdus ir spēkā no tā paziņošanas līdz brīdim ar vārdiem ir spēkā no tā paziņošanas
brīža līdz brīdim un aizstāt vārdus vai spēkā stājas ar vārdiem vai stājas spēkā; papildināt trešo daļu pirms vārda Lēmumu ar vārdiem Uzraudzības iestādes; izteikt trešās daļas pēdējo teikumu šādā redakcijā: Šā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību.; izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Pieteikumu par Uzraudzības iestādes lēmumu par pagaidu noregulējumu
tiesa izskata rakstveida procesā 14 dienu laikā.; izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Tiesas lēmums
par šā panta ceturtajā daļā minēto lēmumu nav pārsūdzams un stājas spēkā tā
pieņemšanas brīdī. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Izteikt likuma 17.1 pantu šādā
redakcijā: 17.1 pants (1) Ja
Uzraudzības iestādei ir pamats uzskatīt, ka reklāma neatbilst normatīvo aktu
prasībām un var radīt tūlītēju
un būtisku kaitējumu, tā ir tiesīga
pieņemt šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto lēmumu
kā pagaidu noregulējumu. (2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas brīža līdz
brīdim, kad attiecīgais lēmums ar Uzraudzības iestādes lēmumu tiek
atcelts vai grozīts vai stājas spēkā
Uzraudzības iestādes galīgais lēmums. (3) Uzraudzības
iestādes lēmumu par pagaidu noregulējumu var pārsūdzēt
administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās. Šā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. (4) Pieteikumu par Uzraudzības iestādes lēmumu par
pagaidu noregulējumu tiesa izskata rakstveida procesā 14 dienu laikā (5) Tiesas lēmums par šā panta ceturtajā daļā minēto lēmumu nav pārsūdzams un
stājas spēkā tā pieņemšanas brīdī. |
Atbalstīts, iekļauts komisijas pr.nr.14 Atbalstīts |
11. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā: 17.1 pants (1) Ja
Uzraudzības iestādei ir pamats uzskatīt, ka reklāma neatbilst normatīvo aktu
prasībām un var radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu, tā ir tiesīga pieņemt šā likuma
15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto lēmumu kā pagaidu
noregulējumu. (2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas brīža līdz
brīdim, kad attiecīgais lēmums ar Uzraudzības iestādes lēmumu tiek
atcelts vai grozīts vai stājas spēkā
Uzraudzības iestādes galīgais lēmums. (3) Uzraudzības
iestādes lēmumu par pagaidu noregulējumu var pārsūdzēt
administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās. Šā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. (4) Pieteikumu par Uzraudzības iestādes lēmumu par
pagaidu noregulējumu tiesa izskata rakstveida procesā 14 dienu laikā. (5) Tiesas lēmums par šā panta ceturtajā daļā minēto lēmumu nav pārsūdzams un
stājas spēkā tā pieņemšanas brīdī. |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no direktīvām 84/450/EEK un 97/55/EK. |
12. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1984.gada
10.septembra direktīvas 84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un
administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu; 2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1997.gada 6.oktobra direktīvas 97/55/EK, ar ko groza
direktīvu 84/450/EEK par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu
salīdzinošu reklāmu; 3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija direktīvas 2005/29/EK, kas attiecas
uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem
un ar ko groza Padomes direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes
direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes
regulu (EK) Nr.2006/2004 (Negodīgas komercprakses direktīva); 4) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/114/EK par
maldinošu un salīdzinošu reklāmu. |
|
|
|
12. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1984.gada
10.septembra direktīvas 84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un
administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu; 2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1997.gada 6.oktobra direktīvas 97/55/EK, ar ko groza
direktīvu 84/450/EEK par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu
salīdzinošu reklāmu; 3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija direktīvas 2005/29/EK, kas attiecas
uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem
un ar ko groza Padomes direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes
direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes
regulu (EK) Nr.2006/2004 (Negodīgas komercprakses direktīva); 4) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/114/EK par
maldinošu un salīdzinošu reklāmu. |
|
Likums stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī. |
15. |
Saeimas Juridiskais birojs Izteikt likuma
grozījumu spēkā stāšanās nosacījumu šādā redakcijā: Likums stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī.. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
Likumprojekts 3.lasījumam
05.12.07.
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
Grozījumi Reklāmas likumā
Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.; 2004, 10.nr.;
2007, 21.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 2.1 pantu
šādā redakcijā:
2.1 pants. Šā likuma noteikumi piemērojami, ja
Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā nav noteikts citādi.
2. 4.panta otrajā daļā:
izslēgt 3.punktā vārdu ļaunprātīgi;
aizstāt 6.punktā vārdus cita uzņēmēja ar
vārdiem citas personas un vārdu uzņēmēja ar vārdu personas.
3. 9.pantā:
izslēgt otrās daļas pirmo
teikumu;
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas
attiecas uz salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie
nosacījumi:
1) tā nav maldinoša saskaņā
ar šā likuma 8.pantu vai citiem normatīvajiem aktiem;
2) tā salīdzina preces vai
pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai vieniem un tiem
pašiem mērķiem;
3) tā objektīvi salīdzina
vienu vai vairākas attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās,
pārbaudāmās un raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu;
4) tā nerada tirgus
dalībniekiem neskaidrības attiecībā uz reklāmas devēju un konkurentu vai attiecībā
uz reklāmas devēja un konkurenta preču zīmēm, nosaukumu (firmu) vai citām atšķirības
zīmēm, precēm vai pakalpojumiem;
5) tā neceļ neslavu
konkurenta preču zīmēm, tirdzniecības nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm,
precēm, pakalpojumiem, darbībām vai apstākļiem un nenomelno tos;
6) tā negodīgi neizmanto
konkurenta nosaukumu (firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu
atšķirības zīmju vai konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju;
7) tā neuzrāda preces vai
pakalpojumus kā tādu preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kuriem ir
aizsargāta preču zīme vai tirdzniecības nosaukums;
8) reklamējot
preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu pašu
izcelsmes norādi.
4. Aizstāt
11.panta otrajā daļā vārdu tas ar vārdu reklāma.
5. 12.pantā:
izslēgt
otro daļu;
papildināt piektās daļas 1.punktu
pēc vārda nosaukumu ar vārdu (firmu);
papildināt
pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Reklāmas izplatītāja pienākums ir sniegt
informāciju par reklāmas devēju tām iestādēm, kurām saskaņā ar šo likumu vai
citiem normatīvajiem aktiem ir tiesības šādu informāciju pieprasīt. Ja reklāmas
izplatītājs nesniedz pieprasīto informāciju par reklāmas devēju, reklāmas
izplatītājs ir atbildīgs par attiecīgās reklāmas saturu.
6. Izteikt 13.panta pirmo daļu
šādā redakcijā:
(1) Šā likuma ievērošanu savas
kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs,
Konkurences padome, Radio un televīzijas padome, zāļu reklāmas jomā Veselības
inspekcija, veterināro zāļu jomā Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk
Uzraudzības iestāde).
7. 14.pantā:
izslēgt ceturto daļu;
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
(5) Uzraudzības iestāde
neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai izvērtēšanu
pārtrauc, ja ir pieņemts lēmums par
lietas izpētes izbeigšanu vai par konstatēto pārkāpumu jau ir pieņemts
viens no šādiem lēmumiem:
1) kāds no šā likuma 15.panta
ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem;
2) kāds no Negodīgas
komercprakses aizlieguma likuma 15.panta astotajā daļā minētajiem lēmumiem.;
papildināt pantu ar sesto daļu
šādā redakcijā:
(6) Uzraudzības iestāde izvērtē
attiecīgās reklāmas atbilstību Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam un,
ja nepieciešams, nosūta attiecīgās lietas materiālus tai iestādei, kura uzrauga
Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma noteikumu ievērošanu.
8. 15.pantā:
izteikt otro un trešo daļu šādā
redakcijā:
(2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo
daļu pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek
iesniegti nepilnīgi, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto
paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu.
(3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga ierosināt, lai reklāmas
devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs:
1) noteiktā termiņā nodrošina reklāmas atbilstību
normatīvo aktu prasībām;
2) rakstveidā apņemas noteiktā termiņā novērst konstatēto
pārkāpumu.;
papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā:
(31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem.
(32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs saskaņā ar šā panta trešās daļas 2.punktu
rakstveidā apņemas noteiktā termiņā novērst konstatēto pārkāpumu,
Uzraudzības iestāde nepieņem šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus. Parakstot
rakstveida apņemšanos, reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas
izplatītājs ir atzinis savu vainu konstatētajā pārkāpumā. Ja apņemšanās netiek
pildīta, Uzraudzības iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā
daļā minētajiem lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas
izplatītājs saucams pie atbildības saskaņā ar normatīvajiem aktiem.;
izteikt ceturto un piekto
daļu šādā redakcijā:
(4) Ja reklāma
neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt vienu vai vairākus lēmumus, ar kuriem:
1) uzdod reklāmas
devējam sniegt reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju,
kas ir būtiska no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai
profesionālās darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa;
2) pieprasa izslēgt no
reklāmas atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus);
3) aizliedz izplatīt reklāmu;
4) pieprasa atsaukt reklāmu;
5) piemēro
administratīvo sodu likumā noteiktajā kārtībā;
6) uzdod reklāmas
devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka termiņu pārkāpuma
izbeigšanai.
(5) Šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus
Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt arī tad, ja tai nav pierādījumu par
nodarītajiem zaudējumiem.;
papildināt
pantu ar devīto daļu šādā redakcijā:
(9) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu
vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības iestāde ir tiesīga šā panta trešās daļas 2.punktā minēto apņemšanos ievietot
savā mājaslapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā ievietot savā mājaslapā
un publicēt laikrakstā Latvijas Vēstnesis (ar
publicēšanu saistītos izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu
atbildīgā persona).
9. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdu aizliegtā ar
vārdiem normatīvo aktu prasībām neatbilstoša.
10. Izteikt likuma 17.pantu šādā redakcijā:
17.pants. Uzraudzības iestādes
lēmumu var pārsūdzēt tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmuma
pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
11. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā:
17.1 pants. (1) Ja Uzraudzības iestādei ir pamats uzskatīt, ka reklāma neatbilst
normatīvo aktu prasībām un var radīt tūlītēju un būtisku
kaitējumu, tā ir tiesīga pieņemt
šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto lēmumu kā pagaidu noregulējumu.
(2) Lēmums par pagaidu
noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas
brīža līdz brīdim, kad attiecīgais lēmums ar Uzraudzības iestādes lēmumu
tiek atcelts vai grozīts vai stājas
spēkā Uzraudzības iestādes galīgais lēmums.
(3) Uzraudzības iestādes lēmumu par pagaidu noregulējumu var
pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās. Šā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
(4) Pieteikumu par Uzraudzības
iestādes lēmumu par pagaidu noregulējumu tiesa izskata rakstveida procesā 14
dienu laikā.
(5) Tiesas lēmums par šā
panta ceturtajā daļā minēto lēmumu nav pārsūdzams un stājas spēkā tā
pieņemšanas brīdī.
12. Izteikt informatīvo atsauci
uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas
izriet no:
1) Padomes 1984.gada 10.septembra direktīvas
84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu
attiecībā uz maldinošu reklāmu;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes
1997.gada 6.oktobra direktīvas 97/55/EK, ar ko groza direktīvu 84/450/EEK
par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu salīdzinošu reklāmu;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes
2005.gada 11.maija direktīvas 2005/29/EK, kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu
komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes
direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 97/7/EK,
98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK)
Nr.2006/2004 (Negodīgas komercprakses direktīva);
4) Eiropas Parlamenta un Padomes
2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/114/EK par maldinošu un salīdzinošu
reklāmu.
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.