2007. gada 15. novembrī
9/4
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
lūdz iekļaut Saeimas plenārsēdes darba kārtībā
likumprojektu Grozījumi
Reklāmas likumā (reģ.nr.408/Lp9)
izskatīšanai 2. lasījumā.
Pielikumā: likumprojekts 2. lasījumam un priekšlikumu apkopojums.
Cieņā
komisijas priekšsēdētājs
Jānis Šmits
Likumprojekts 2. lasījumam
15.11.07.
Saeimas
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
Priekšlikumi likumprojektam
Grozījumi Reklāmas likumā
(reģ.nr.408/Lp9)
Spēkā esošā
likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Iesniegtie priekšlikumi (20) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija 2.
lasījumam |
|
Grozījumi Reklāmas
likumā Izdarīt Reklāmas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.;
2004, 10.nr.) šādus grozījumus: |
1. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Izteikt likumprojekta ievaddaļu šādā redakcijā: Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.; 2004, 10.nr.; 2007, 21.nr.)
šādus grozījumus: |
Atbalstīts |
Grozījumi Reklāmas
likumā Izdarīt Reklāmas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.;
2004, 10.nr.; 2007, 21.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
2. |
Saeimas Juridiskais
birojs Papildināt likumu ar 2.1 pantu šādā redakcijā: 2.1
pants. Šā likuma noteikumi
piemērojami, ja Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā nav noteikts
citādi. |
Atbalstīts |
1. Papildināt likumu ar 2.1 pantu šādā redakcijā: 2.1
pants. Šā likuma noteikumi
piemērojami, ja Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā nav noteikts
citādi. |
4.pants (1) Reklāmā nav pieļaujama vardarbības un kara propaganda. (2) Reklāmā aizliegts: 1) paust diskrimināciju pret cilvēku
viņa rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības,
nacionālās vai sociālās izcelšanās, mantiskā stāvokļa vai citu apstākļu dēļ; 2) izmantot baiļu vai māņticības
radīto ietekmi; 3) ļaunprātīgi izmantot
personas uzticēšanos un viņa pieredzes vai zināšanu trūkumu; 4) attēlot, izmantot vai citādi
pieminēt fizisko personu (kā privātpersonu vai kā amatpersonu) vai tās
īpašumu bez šīs personas piekrišanas; 5) nomelnot, noniecināt vai izsmiet
citu personu, tās darbību, nosaukumu (firmu), preces vai pakalpojumus, preču
zīmes; 6) izmantot cita uzņēmēja vārdu,
uzvārdu, nosaukumu (firmu) vai citādu identificējošu apzīmējumu (arī preču
zīmi) bez uzņēmēja piekrišanas; 7) atdarināt cita reklāmas devēja
reklāmas tekstu, lozungu, vizuālo tēlu, skaņu un citus speciālos efektus bez
tā piekrišanas vai arī veikt citāda veida darbības, kas var izraisīt
neskaidrības vai maldināt par reklāmas devēju, reklamējamām precēm vai
pakalpojumiem. |
1. Izslēgt
4.panta otrās daļas 3.punktā vārdu "ļaunprātīgi". |
3. 4. 5. |
Saeimas Juridiskais birojsAizstāt likuma 4.pantā vārdu uzņēmēja
(attiecīgā locījumā) ar vārdu personas (attiecīgā locījumā). Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Aizstāt likuma 4.panta otrās daļas 6.punktā
vārdus cita uzņēmēja ar vārdiem citas personas
un vārdu uzņēmēja - ar vārdu personas. Deputāts K. Šadurskis Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt likuma 4. panta otro daļu ar jaunu punktu šādā redakcijā: 8) reklamēt alkoholiskos dzērienus;. |
Atbalstīts, izteikts komisijas precizētā redakcijā pr.nr.4 Atbalstīts< o:p> Atbalstīts |
2. 4.panta otrajā daļā: izslēgt
3.punktā vārdu ļaunprātīgi; aizstāt 6.punktā vārdus cita uzņēmēja ar
vārdiem citas personas un vārdu uzņēmēja - ar vārdu personas; papildināt daļu ar 8.punktu šādā
redakcijā: 8) reklamēt alkoholiskos dzērienus. |
9.pants (2) Salīdzinājums nedrīkst būt maldinošs. Salīdzinājumu veido
atbilstoši godīgas konkurences principiem, izmantojot faktus, kurus var
pierādīt. (3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas
attiecas uz salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie
nosacījumi: 1) tā salīdzina preces vai
pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai vieniem un
tiem pašiem mērķiem; 2) tā objektīvi salīdzina vienu vai
vairākas attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās
un raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu; 3) tā nerada neskaidrību starp
reklāmas devēju un konkurentu vai starp reklāmas devēja un konkurenta firmu,
preču zīmi, preču nosaukumiem vai citām atšķirības zīmēm, precēm vai
pakalpojumiem; 4) tā neceļ neslavu konkurentam, konkurenta
nosaukumam (firmai), preču zīmēm, preču nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm,
precēm, pakalpojumiem vai darbībai, konkurenta personiskajām īpašībām un
tamlīdzīgi. 5) tā negodīgi neizmanto konkurenta
nosaukumu (firmu), preču zīmi, preču nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju; 6) tā neuzrāda preces vai
pakalpojumus kā tādu preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kurām ir
aizsargāta preču zīme; 7) reklamējot preces ar izcelsmes
norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu pašu izcelsmes norādi. |
2. 9.pantā: izslēgt otrās
daļas pirmo teikumu; izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas attiecas uz
salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie nosacījumi: 1) tā nav maldinoša saskaņā ar šā likuma 8.pantu
vai citiem normatīvajiem aktiem; 2) tā salīdzina preces vai pakalpojumus, kas
paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai vieniem un tiem pašiem mērķiem; 3) tā objektīvi salīdzina vienu vai vairākas
attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās un
raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu; 4) tā nerada neskaidrības tirgus dalībniekiem
starp reklāmas devēju un konkurentu vai reklāmas devēja un konkurenta preču
zīmēm, firmu vai citām atšķirības zīmēm, precēm vai pakalpojumiem; 5) tā neceļ neslavu vai nenomelno konkurenta preču
zīmes, tirdzniecības nosaukumus, citas atšķirības zīmes, preces,
pakalpojumus, darbības vai apstākļus; 6) tā negodīgi neizmanto konkurenta nosaukumu
(firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju; 7) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus kā tādu
preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kurām ir aizsargāta preču
zīme vai tirdzniecības nosaukums; 8) reklamējot
preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu
pašu izcelsmes norādi." |
6. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisija Izteikt
likuma 9.panta trešās daļas 4. un 5. punktu šādā redakcijā : 4) tā
nerada tirgus dalībniekiem neskaidrības attiecībā uz reklāmas devēju un konkurentu
vai attiecībā uz reklāmas devēja un konkurenta preču zīmēm, nosaukumu (firmu)
vai citām atšķirības zīmēm, precēm vai pakalpojumiem; 5) tā
neceļ neslavu konkurenta preču zīmēm,
tirdzniecības nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm, precēm, pakalpojumiem,
darbībām vai apstākļiem un nenomelno tos; |
Atbalstīts Redakcion. precizēts |
3. 9.pantā: izslēgt otrās
daļas pirmo teikumu; izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas attiecas uz
salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie nosacījumi: 1) tā nav maldinoša saskaņā ar šā likuma 8.pantu
vai citiem normatīvajiem aktiem; 2) tā
salīdzina preces vai pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām
vajadzībām vai vieniem un tiem pašiem mērķiem; 3) tā objektīvi salīdzina vienu vai vairākas
attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās un
raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu; 4) tā nerada tirgus dalībniekiem neskaidrības
attiecībā uz reklāmas devēju un konkurentu vai attiecībā uz reklāmas devēja
un konkurenta preču zīmēm, nosaukumu (firmu) vai citām atšķirības zīmēm,
precēm vai pakalpojumiem; 5) tā
neceļ neslavu konkurenta preču zīmēm,
tirdzniecības nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm, precēm, pakalpojumiem,
darbībām vai apstākļiem un nenomelno tos; 6) tā negodīgi neizmanto konkurenta nosaukumu
(firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju; 7) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus kā tādu
preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kuriem ir aizsargāta preču
zīme vai tirdzniecības nosaukums; 8) reklamējot
preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu
pašu izcelsmes norādi. |
11.pants (2) Reklāmas izgatavotājs, izgatavojot reklāmu, ir tiesīgs paust
savas radošās ieceres jebkurā formā, ja tas atbilst šā likuma un citu
normatīvo aktu noteikumiem, kā arī līgumam, kas noslēgts starp reklāmas
izgatavotāju un reklāmas devēju. |
3. Aizstāt
11.panta otrajā daļā vārdu "tas" ar vārdu "reklāma". |
|
|
|
4. Aizstāt 11.panta
otrajā daļā vārdu tas ar vārdu
reklāma. |
12.pants (2) Reklāmas izplatītājs ir tiesīgs izplatīt reklāmu jebkādā
veidā, ja tā atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām, kā arī
līgumam, kas noslēgts starp reklāmas izplatītāju un reklāmas devēju vai tā
pilnvarotu personu. |
4. 12.pantā: izslēgt otro daļu; |
|
|
|
5. 12.pantā: izslēgt otro daļu; |
(5) Reklāmas izplatītājam ir
aizliegts pieņemt no reklāmas devēja vai tā pilnvarotas personas izplatīšanai
reklāmu, nepieprasot šādu informāciju: 1) no juridiskās personas - nosaukumu,
reģistrācijas numuru un juridisko adresi; 2) no fiziskās personas - vārdu,
uzvārdu un personas kodu. |
|
7. |
Saeimas Juridiskais birojs Papildināt likuma 12.panta piektās daļas 1.punktu pēc vārda nosaukumu
ar vārdu iekavās (firmu). |
Atbalstīts |
papildināt piektās daļas 1.punktu
pēc vārda nosaukumu ar vārdu (firmu); |
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: "(6) Gadījumos, kad reklāmas izplatītājs nesniedz
informāciju par reklāmas devēju, reklāmas izplatītājs pilnībā atbild
par šīs reklāmas saturu." |
8. |
Saeimas Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta 4. pantā piedāvāto likuma 12.panta sesto daļu šādā
redakcijā: (6) Reklāmas izplatītāja pienākums ir sniegt informāciju par reklāmas
devēju tām iestādēm, kurām saskaņā ar šo likumu vai citiem normatīvajiem
aktiem ir tiesības šādu informāciju pieprasīt. Ja reklāmas izplatītājs
nesniedz pieprasīto informāciju par reklāmas devēju, reklāmas
izplatītājs ir atbildīgs par attiecīgās reklāmas saturu. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Reklāmas izplatītāja pienākums ir
sniegt informāciju par reklāmas devēju tām iestādēm, kurām saskaņā ar šo
likumu vai citiem normatīvajiem aktiem ir tiesības šādu informāciju
pieprasīt. Ja reklāmas izplatītājs nesniedz pieprasīto informāciju par
reklāmas devēju, reklāmas izplatītājs ir atbildīgs par attiecīgās reklāmas
saturu. |
13.pants (1) Šā likuma ievērošanu uzrauga
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Konkurences padome, Veselības
inspekcija, Pārtikas un veterinārais dienests un Radio un televīzijas padome
savas kompetences ietvaros (turpmāk - Uzraudzības iestāde). |
|
9. |
Saeimas Juridiskais birojs Izteikt likuma 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Šā likuma
ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs, Konkurences padome, Radio un televīzijas padome, zāļu
reklāmas jomā - Veselības
inspekcija, veterināro zāļu jomā - Pārtikas un veterinārais dienests
(turpmāk - Uzraudzības iestāde). |
Atbalstīts |
6. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Šā likuma
ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs, Konkurences padome, Radio un televīzijas padome, zāļu reklāmas jomā
- Veselības inspekcija, veterināro
zāļu jomā - Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk - Uzraudzības
iestāde). |
14.pants (1) Uzraudzības iestāde izvērtē
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, pamatojoties uz personas iesniegumu,
citas iestādes sniegto informāciju vai pēc savas iniciatīvas. |
5. 14.pantā: papildināt pirmo daļu aiz vārda "personas" ar
vārdiem "vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrības"; |
10. |
Saeimas Juridiskais birojs Likumprojekta
5.pantā izslēgt nosacījumu par likuma 14.panta pirmās daļas papildināšanu
ar vārdiem vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrības. |
Atbalstīts |
|
(4) Ja Uzraudzības iestāde,
izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāma atbilst normatīvo aktu prasībām, tā
rakstveidā informē par to personu, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi,
kas sniegusi informāciju. |
izteikt
ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja
Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas vai
patērētāju tiesību aizsardzības biedrības iesnieguma vai citas iestādes
sniegtas informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāmā
nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu prasības reklāmas jomā,
Uzraudzības iestāde rakstveidā informē personu vai patērētāju tiesību
aizsardzības biedrību, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi, kas
sniegusi informāciju, norādot, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu
normatīvo aktu prasības reklāmas jomā."; |
11. 12. |
Saeimas Juridiskais birojs Likumprojekta
5.pantā izslēgt piedāvātajā likuma 14.panta ceturtās daļas jaunajā redakcijā
vārdus vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrības (attiecīgajā
locījumā). Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisija Izteikt likuma
14.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas iesnieguma vai
citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu,
konstatējusi, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu
prasības reklāmas jomā, Uzraudzības iestāde rakstveidā informē minēto personu
vai iestādi par to, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo
aktu prasības reklāmas jomā. |
Atbalstīts Atbalstīts |
7. 14.pantā: izteikt ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas iesnieguma vai
citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu,
konstatējusi, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu
prasības reklāmas jomā, Uzraudzības iestāde rakstveidā informē minēto personu
vai iestādi par to, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo
aktu prasības reklāmas jomā. |
(5)
Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu
prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc, ja par konkrēto reklāmas neatbilstību
normatīvo aktu prasībām jau ir citas Uzraudzības iestādes pieņemts vismaz
viens no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem. |
papildināt piekto daļu aiz vārda "lēmumiem"
ar vārdiem "vai lēmums par lietas izpētes izbeigšanu". |
13. |
Saeimas Juridiskais birojs Izteikt likuma
14.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Uzraudzības
iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai
izvērtēšanu pārtrauc, ja par konkrēto reklāmu jau ir pieņemts viens no
šādiem lēmumiem: 1) kāds no šā
likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem; 2) lēmums par
lietas izpētes izbeigšanu; 3) kāds no
Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 15.panta astotajā daļā minētajiem
lēmumiem. |
Atbalstīts |
(5) Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc, ja par
konkrēto reklāmu jau ir pieņemts viens no šādiem lēmumiem: 1) kāds no šā
likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem; 2) lēmums par
lietas izpētes izbeigšanu; 3) kāds no Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 15.panta astotajā
daļā minētajiem lēmumiem. ; |
|
|
14. |
Saeimas Juridiskais birojs Papildināt likuma 14.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Uzraudzības iestāde izvērtē attiecīgās reklāmas atbilstību Negodīgas
komercprakses aizlieguma likumam un, ja nepieciešams, nosūta attiecīgās
lietas materiālus tai iestādei, kura uzrauga Negodīgas komercprakses
aizlieguma likuma noteikumu ievērošanu. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Uzraudzības iestāde izvērtē attiecīgās reklāmas atbilstību Negodīgas
komercprakses aizlieguma likumam un, ja nepieciešams, nosūta attiecīgās
lietas materiālus tai iestādei, kura uzrauga Negodīgas komercprakses
aizlieguma likuma noteikumu ievērošanu. |
15.pants (2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu
pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tie nav
pietiekami, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto
paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepareizu. (3) Ja reklāmas neatbilstība
normatīvo aktu prasībām nav radījusi vai nevar radīt vērā ņemamu kaitējumu
citu personu interesēm, Uzraudzības iestāde pirms lēmuma pieņemšanas,
izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, aicina
reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā
termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. (4) Ja reklāma neatbilst normatīvo
aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt lēmumu, kurā: 1) uzdod reklāmas devējam sniegt
reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska
no personu aizsardzības vai uzņēmēju likumīgo tiesību viedokļa; 2) pieprasa izslēgt no reklāmas
atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus); 3) aizliedz reklāmas izplatīšanu; 4) pieprasa reklāmas atsaukumu; 5) lemj par lietvedības uzsākšanu
administratīvā pārkāpuma lietā un par administratīvā soda piemērošanu likumā
noteiktajā kārtībā. |
6. 15.pantā: izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: "(2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu pieprasītie
pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek iesniegti nepilnīgi,
Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto paziņojumu
(apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu. (3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga: 1) aicināt
reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā
termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām; 2) aicināt, lai
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs noteiktā
termiņā rakstveidā apņemas izbeigt izdarīto pārkāpumu.''; papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā: "(31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem. (32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs apņemas
noteiktajā termiņā izbeigt izdarīto pārkāpumu, Uzraudzības iestāde nepieņem
šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus. Ja apņemšanās netiek pildīta,
Uzraudzības iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā
minētajiem lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas
izplatītājs saucams pie atbildības saskaņā ar normatīvajiem aktiem."; izteikt ceturto daļu
šādā redakcijā: "(4) Ja
reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde pieņem lēmumu
(vienu vai vairākus), kurā: 1) uzdod reklāmas devējam sniegt
reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska
no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai profesionālās
darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa; 2) pieprasa izslēgt no reklāmas
atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus); 3) aizliedz reklāmas
izplatīšanu; 4) pieprasa reklāmas atsaukumu; 5) piemēro
administratīvo sodu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā
kārtībā; 6) uzdod
reklāmas devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka
termiņu pārkāpuma izbeigšanai." |
15. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisija Izteikt likuma 15.panta trešo daļu šādā
redakcijā : (3) Uzraudzības iestāde, izvērtējot
reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir tiesīga aicināt, lai
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs noteiktā
termiņā: 1) nodrošina
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām; 2) rakstveidā
apņemas izbeigt pārkāpumu.; |
Atbalstīts |
8. 15.pantā: izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu pieprasītie
pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek iesniegti nepilnīgi,
Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto paziņojumu
(apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu. (3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga aicināt, lai reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas
izplatītājs noteiktā termiņā: 1) nodrošina
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām; 2) rakstveidā
apņemas izbeigt pārkāpumu.; papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā: (31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem. (32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs apņemas
noteiktajā termiņā izbeigt pārkāpumu, Uzraudzības iestāde nepieņem šā panta
ceturtajā daļā minētos lēmumus. Ja apņemšanās netiek pildīta, Uzraudzības
iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs
saucams pie atbildības saskaņā ar normatīvajiem aktiem.; izteikt ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Ja
reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde pieņem lēmumu
(vienu vai vairākus), kurā: 1) uzdod reklāmas devējam sniegt
reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska
no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai profesionālās
darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa; 2) pieprasa izslēgt no reklāmas
atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus); 3) aizliedz reklāmas
izplatīšanu; 4) pieprasa reklāmas atsaukumu; 5) piemēro
administratīvo sodu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā
kārtībā; 6) uzdod
reklāmas devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka
termiņu pārkāpuma izbeigšanai.; |
(5) Šā panta
ceturtajā daļā minētās darbības tiek veiktas arī tad, ja nav pierādījumu par
nodarītajiem zaudējumiem, kā arī trūkst pierādījumu par to, ka reklāmas
devējs darbojies ļaunā nolūkā vai nevērīgi. |
|
16. |
Saeimas Juridiskais birojs Aizstāt likuma 15.panta piektajā daļā vārdus ļaunā nolūkā vai
nevērīgi ar vārdiem ļaunā
nolūkā vai neuzmanīgi. |
Atbalstīts |
aizstāt piektajā daļā vārdus
ļaunā nolūkā vai nevērīgi ar
vārdiem ļaunā nolūkā vai neuzmanīgi. |
16.pants (1) Reklāmas atsaukums izplatāms ar
tā paša masu informācijas līdzekļa starpniecību, ar kuru izplatīta aizliegtā
reklāma. Ja šādas iespējas nav, reklāmas atsaukumu var izplatīt citā veidā. |
7. Aizstāt
16.panta pirmajā daļā vārdu "aizliegtā" ar vārdiem "normatīvo
aktu prasībām neatbilstoša". |
|
|
|
9. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdu aizliegtā ar
vārdiem normatīvo aktu prasībām neatbilstoša. |
17.pants (3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas
izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības iestāde ir tiesīga reklāmas
devējam uzlikt par pienākumu pilnībā vai daļēji publicēt pieņemto lēmumu laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis". |
8. Izteikt 17.panta trešo daļu
šādā redakcijā: "(3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām
neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības
iestāde ir tiesīga šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto apņemšanos ievietot
Uzraudzības iestādes mājas lapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā
ievietot Uzraudzības iestādes mājas lapā un publicēt laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis" (ar publicēšanu saistītos izdevumus sedz par
reklāmas atsaukuma izplatīšanu atbildīgā persona).'' |
17. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisija Aizstāt likuma 17.panta trešajā daļā vārdus Uzraudzības
iestādes ar vārdu savā. |
Atbalstīts |
10. Izteikt 17.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām
neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības
iestāde ir tiesīga šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto apņemšanos ievietot
savā mājas lapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā ievietot savā mājas
lapā un publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (ar publicēšanu
saistītos izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu atbildīgā
persona). |
|
9. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā: "17.1 pants (1) Ja ir pamats uzskatīt, ka reklāma, kas pirms
šķietami (prima facie)
neatbilst normatīvo aktu prasībām, var radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu
konkurentu ekonomiskajām interesēm, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt
šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto lēmumu kā
pagaidu noregulējumu. (2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā
paziņošanas brīža līdz brīdim, kad attiecīgais lēmums ar Uzraudzības
iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts vai spēkā stājas Uzraudzības
iestādes galīgais lēmums. (3) Lēmumu par pagaidu noregulējumu var pārsūdzēt
administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās.
Pārsūdzēšana neaptur lēmuma par pagaidu noregulējumu spēkā esību un izpildi. (4) Tiesa izskata pieteikumu saistībā ar lēmumu
par pagaidu noregulējumu rakstveida procesā 14 dienu laikā. (5) Tiesas lēmums saistībā ar lēmumu par pagaidu
noregulējumu nav pārsūdzams. Tiesas lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas
brīdi." |
18. 19. |
Saeimas Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta 9.pantā piedāvātajā likuma 17.1 panta jaunās redakcijas pirmajā daļā
vārdus (prima facie). Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisija Izslēgt 17.1 panta
otrajā daļā vārdu brīža un izteikt ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā: (4) Ar lēmumu par
pagaidu noregulējumu saistīto pieteikumu tiesa izskata rakstveida procesā 14
dienu laikā. (5) Ar lēmumu par pagaidu noregulējumu saistītais
tiesas lēmums nav pārsūdzams. Tiesas lēmums stājas spēkā tā pieņemšanas brīdī. |
Atbalstīts Redakcion. precizēts Atbalstīts |
11. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā: 17.1 pants (1) Ja ir pamats uzskatīt, ka reklāma, kas pirmšķietami neatbilst normatīvo aktu prasībām, var
radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu konkurentu ekonomiskajām interesēm,
Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1.,
2. vai 3.punktā minēto lēmumu kā pagaidu noregulējumu. (2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā
paziņošanas līdz brīdim, kad
attiecīgais lēmums ar Uzraudzības iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts
vai spēkā stājas Uzraudzības iestādes galīgais lēmums. (3) Lēmumu par pagaidu noregulējumu var pārsūdzēt
administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās.
Pārsūdzēšana neaptur lēmuma par pagaidu noregulējumu spēkā esību un izpildi. (4) Ar lēmumu par pagaidu noregulējumu saistīto
pieteikumu tiesa izskata rakstveida procesā 14 dienu laikā. (5) Ar lēmumu par pagaidu noregulējumu saistītais
tiesas lēmums nav pārsūdzams. Tiesas lēmums stājas spēkā tā pieņemšanas
brīdī. |
|
10. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu
šādā redakcijā: "Pārejas noteikums Grozījumi likuma 9.panta trešajā daļā, ar kuriem
nacionālajā likumdošanā tiek pārņemtas prasības, kas noteiktas Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija Direktīvā 2005/29/EK, kas attiecas
uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem
un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes
Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes
Regulu (EK) Nr.2006/2004 ("Negodīgas komercprakses direktīva") un
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Direktīvā 2006/114/EK par
maldinošu un salīdzinošu reklāmu, stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī." |
20. |
Saeimas Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta 10.pantu (par likuma papildināšanu ar pārejas
noteikumu) un papildināt likumprojektu ar nosacījumu par grozījuma likuma
spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī. |
Atbalstīts |
|
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas
izriet no direktīvām 84/450/EEK un 97/55/EK. |
11. Izteikt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: ''Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1984.gada
10.septembra Direktīvas 84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un
administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu; 2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1997.gada 6.oktobra Direktīvas 97/55/EK, ar ko
groza Direktīvu 84/450/EEK par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu
salīdzinošu reklāmu; 3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija Direktīvas 2005/29/EK, kas
attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret
patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas
Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un
Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.2006/2004
("Negodīgas komercprakses direktīva"); 4) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Direktīvas 2006/114/EK par
maldinošu un salīdzinošu reklāmu." |
|
|
Redakcion. precizēts |
12. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1984.gada
10.septembra direktīvas 84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un
administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu; 2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1997.gada 6.oktobra direktīvas 97/55/EK, ar ko
groza direktīvu 84/450/EEK par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu
salīdzinošu reklāmu; 3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija direktīvas 2005/29/EK, kas
attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret
patērētājiem un ar ko groza Padomes direktīvu 84/450/EEK un Eiropas
Parlamenta un Padomes direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un
Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK) Nr.2006/2004 (Negodīgas
komercprakses direktīva); 4) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/114/EK par maldinošu
un salīdzinošu reklāmu. |
|
|
|
|
|
Likums stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī. |
Likumprojekts 2.lasījumam
14.11.07.
Saeimas Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisija
Grozījumi Reklāmas likumā
Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.; 2004, 10.nr.;
2007, 21.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 2.1 pantu
šādā redakcijā:
2.1 pants. Šā likuma noteikumi piemērojami, ja
Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā nav noteikts citādi.
2. 4.panta otrajā daļā:
izslēgt 3.punktā vārdu ļaunprātīgi;
aizstāt 6.punktā
vārdus cita uzņēmēja ar vārdiem citas personas un vārdu uzņēmēja ar
vārdu personas;
papildināt
daļu ar 8.punktu šādā redakcijā:
8)
reklamēt alkoholiskos dzērienus.
3.
9.pantā:
izslēgt otrās daļas pirmo
teikumu;
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā:
(3) Salīdzinošā
reklāma, ciktāl tas attiecas uz salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi
turpmāk minētie nosacījumi:
1) tā nav maldinoša saskaņā
ar šā likuma 8.pantu vai citiem normatīvajiem aktiem;
2) tā salīdzina
preces vai pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai
vieniem un tiem pašiem mērķiem;
3) tā objektīvi salīdzina
vienu vai vairākas attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās,
pārbaudāmās un raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu;
4) tā nerada tirgus
dalībniekiem neskaidrības attiecībā uz reklāmas devēju un konkurentu vai
attiecībā uz reklāmas devēja un konkurenta preču zīmēm, nosaukumu (firmu) vai
citām atšķirības zīmēm, precēm vai pakalpojumiem;
5) tā neceļ neslavu
konkurenta preču zīmēm, tirdzniecības nosaukumiem, citām atšķirības zīmēm,
precēm, pakalpojumiem, darbībām vai apstākļiem un nenomelno tos;
6) tā negodīgi neizmanto
konkurenta nosaukumu (firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu
atšķirības zīmju vai konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju;
7) tā neuzrāda preces vai
pakalpojumus kā tādu preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kuriem ir
aizsargāta preču zīme vai tirdzniecības nosaukums;
8) reklamējot
preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu pašu
izcelsmes norādi.
4. Aizstāt 11.panta otrajā
daļā vārdu tas ar vārdu reklāma.
5. 12.pantā:
izslēgt
otro daļu;
papildināt
piektās daļas 1.punktu pēc vārda nosaukumu ar vārdu (firmu);
papildināt
pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Reklāmas
izplatītāja pienākums ir sniegt informāciju par reklāmas devēju tām iestādēm,
kurām saskaņā ar šo likumu vai citiem normatīvajiem aktiem ir tiesības šādu
informāciju pieprasīt. Ja reklāmas izplatītājs nesniedz pieprasīto informāciju
par reklāmas devēju, reklāmas izplatītājs ir atbildīgs par attiecīgās reklāmas
saturu.
6.
Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Šā likuma
ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs, Konkurences padome, Nacionālā radio un televīzijas padome, zāļu
reklāmas jomā Veselības inspekcija, veterināro zāļu jomā Pārtikas un veterinārais
dienests (turpmāk Uzraudzības iestāde).
7.
14.pantā:
izteikt
ceturto un piekto daļu šādā redakcijā:
(4) Ja
Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas iesnieguma vai
citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu,
konstatējusi, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu
prasības reklāmas jomā, Uzraudzības iestāde rakstveidā informē minēto personu
vai iestādi par to, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu
prasības reklāmas jomā.
(5) Uzraudzības
iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai
izvērtēšanu pārtrauc, ja par konkrēto reklāmu jau ir pieņemts viens no šādiem
lēmumiem:
1) kāds no šā likuma
15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem;
2) lēmums par lietas
izpētes izbeigšanu;
3) kāds
no Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 15.panta astotajā daļā minētajiem
lēmumiem.;
papildināt
pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
(6)
Uzraudzības iestāde izvērtē attiecīgās reklāmas atbilstību Negodīgas
komercprakses aizlieguma likumam un, ja nepieciešams, nosūta attiecīgās lietas
materiālus tai iestādei, kura uzrauga Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma
noteikumu ievērošanu.
8. 15.pantā:
izteikt otro un trešo daļu šādā
redakcijā:
(2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo
daļu pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek
iesniegti nepilnīgi, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto
paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu.
(3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga aicināt, lai reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas
izplatītājs noteiktā termiņā:
1) nodrošina
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām;
2) rakstveidā
apņemas izbeigt pārkāpumu.;
papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā:
(31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem.
(32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs apņemas
noteiktajā termiņā izbeigt pārkāpumu, Uzraudzības iestāde nepieņem šā panta
ceturtajā daļā minētos lēmumus. Ja apņemšanās netiek pildīta, Uzraudzības
iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem
lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs
saucams pie atbildības saskaņā ar normatīvajiem aktiem.;
izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā:
(4) Ja reklāma
neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde pieņem lēmumu (vienu vai
vairākus), kurā:
1) uzdod reklāmas
devējam sniegt reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju,
kas ir būtiska no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai
profesionālās darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa;
2) pieprasa izslēgt no
reklāmas atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus
speciālos efektus);
3) aizliedz reklāmas
izplatīšanu;
4) pieprasa reklāmas atsaukumu;
5) piemēro
administratīvo sodu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā
kārtībā;
6) uzdod reklāmas
devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka termiņu pārkāpuma
izbeigšanai.;
aizstāt
piektajā daļā vārdus ļaunā nolūkā vai nevērīgi ar vārdiem ļaunā nolūkā vai
neuzmanīgi.
9.
Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdu aizliegtā ar
vārdiem normatīvo aktu prasībām neatbilstoša.
10. Izteikt 17.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām
neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības iestāde
ir tiesīga šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto apņemšanos ievietot savā
mājaslapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā ievietot savā mājaslapā un
publicēt laikrakstā Latvijas Vēstnesis (ar publicēšanu saistītos izdevumus
sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu atbildīgā persona).
11. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā:
17.1 pants
(1) Ja ir pamats uzskatīt,
ka reklāma, kas pirmšķietami neatbilst normatīvo aktu prasībām, var radīt
tūlītēju un būtisku kaitējumu konkurentu ekonomiskajām interesēm, Uzraudzības
iestāde ir tiesīga pieņemt šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai
3.punktā minēto lēmumu kā pagaidu noregulējumu.
(2) Lēmums par pagaidu
noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas līdz brīdim, kad attiecīgais lēmums ar
Uzraudzības iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts vai spēkā stājas
Uzraudzības iestādes galīgais lēmums.
(3) Lēmumu par pagaidu
noregulējumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā
spēkā stāšanās. Pārsūdzēšana neaptur lēmuma par pagaidu noregulējumu spēkā
esību un izpildi.
(4) Ar lēmumu par pagaidu
noregulējumu saistīto pieteikumu tiesa izskata rakstveida procesā 14 dienu
laikā.
(5) Ar lēmumu par pagaidu
noregulējumu saistītais tiesas lēmums nav pārsūdzams. Tiesas lēmums stājas
spēkā tā pieņemšanas brīdī.
12.
Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām šādā redakcijā:
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas
izriet no:
1) Padomes 1984.gada 10.septembra
direktīvas 84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu
tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes
1997.gada 6.oktobra direktīvas 97/55/EK, ar ko groza direktīvu 84/450/EEK par
maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu salīdzinošu reklāmu;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes
2005.gada 11.maija direktīvas 2005/29/EK, kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu
komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes
direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 97/7/EK,
98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK)
Nr.2006/2004 (Negodīgas komercprakses direktīva);
4) Eiropas Parlamenta un Padomes
2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/114/EK par maldinošu un salīdzinošu
reklāmu.
Likums
stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī.