Likumprojekts
Grozījumi Reklāmas likumā
Izdarīt Reklāmas
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.;
2004, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt
4.panta otrās daļas 3.punktā vārdu "ļaunprātīgi".
2. 9.pantā:
izslēgt
otrās daļas pirmo teikumu;
izteikt
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas attiecas uz
salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie nosacījumi:
1) tā nav maldinoša saskaņā ar šā likuma 8.pantu
vai citiem normatīvajiem aktiem;
2) tā salīdzina preces vai pakalpojumus, kas
paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai vieniem un tiem pašiem mērķiem;
3) tā objektīvi salīdzina vienu vai vairākas
attiecīgo preču vai pakalpojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās un
raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu;
4) tā nerada neskaidrības tirgus dalībniekiem
starp reklāmas devēju un konkurentu vai reklāmas devēja un konkurenta preču
zīmēm, firmu vai citām atšķirības zīmēm, precēm vai pakalpojumiem;
5) tā neceļ neslavu vai nenomelno konkurenta
preču zīmes, tirdzniecības nosaukumus, citas atšķirības zīmes, preces,
pakalpojumus, darbības vai apstākļus;
6) tā negodīgi neizmanto konkurenta nosaukumu
(firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai
konkurējošo preču izcelsmes norādes reputāciju;
7) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus kā tādu
preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kurām ir aizsargāta preču zīme vai
tirdzniecības nosaukums;
8) reklamējot preces ar izcelsmes norādi,
salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu pašu izcelsmes norādi."
3. Aizstāt 11.panta otrajā daļā vārdu "tas"
ar vārdu "reklāma".
4. 12.pantā:
izslēgt otro daļu;
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Gadījumos, kad reklāmas izplatītājs
nesniedz informāciju par reklāmas devēju, reklāmas izplatītājs pilnībā atbild
par šīs reklāmas saturu."
5. 14.pantā:
papildināt pirmo daļu aiz vārda "personas"
ar vārdiem "vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrības";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Ja
Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas vai patērētāju
tiesību aizsardzības biedrības iesnieguma vai citas iestādes sniegtas
informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāmā nav pārkāptas
šā likuma vai citu normatīvo aktu prasības reklāmas jomā, Uzraudzības iestāde rakstveidā
informē personu vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrību, kas iesniegusi
iesniegumu, vai iestādi, kas sniegusi informāciju, norādot, ka reklāmā nav
pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu prasības reklāmas jomā.";
papildināt piekto daļu aiz vārda "lēmumiem"
ar vārdiem "vai lēmums par lietas izpētes izbeigšanu".
6. 15.pantā:
izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu
pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek iesniegti
nepilnīgi, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto paziņojumu
(apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu.
(3) Uzraudzības
iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir
tiesīga:
1) aicināt reklāmas
devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā termiņā
nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām;
2) aicināt, lai reklāmas
devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs noteiktā termiņā
rakstveidā apņemas izbeigt izdarīto pārkāpumu.'';
papildināt pantu ar 3.1 un
3.2 daļu šādā redakcijā:
"(31) Ja
saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas
atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir
tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem.
(32) Ja
reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs apņemas noteiktajā
termiņā izbeigt izdarīto pārkāpumu, Uzraudzības iestāde nepieņem šā panta
ceturtajā daļā minētos lēmumus. Ja apņemšanās netiek pildīta, Uzraudzības
iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem
un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs saucams pie atbildības
saskaņā ar normatīvajiem aktiem.";
izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Ja
reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde pieņem lēmumu (vienu
vai vairākus), kurā:
1) uzdod reklāmas
devējam sniegt reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju,
kas ir būtiska no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai
profesionālās darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa;
2) pieprasa izslēgt
no reklāmas atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai
citus speciālos efektus);
3) aizliedz reklāmas
izplatīšanu;
4) pieprasa reklāmas
atsaukumu;
5) piemēro
administr
atīvo sodu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā
kārtībā;
6) uzdod
reklāmas devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka termiņu pārkāpuma
izbeigšanai."
7. Aizstāt
16.panta pirmajā daļā vārdu "aizliegtā" ar vārdiem "normatīvo
aktu prasībām neatbilstoša".
8. Izteikt
17.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Lai novērstu normatīvo aktu
prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas,
Uzraudzības iestāde ir tiesīga šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto
apņemšanos ievietot Uzraudzības iestādes mājas lapā vai pieņemto lēmumu daļēji
vai pilnībā ievietot Uzraudzības iestādes mājas lapā un publicēt laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" (ar publicēšanu saistītos izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma
izplatīšanu atbildīgā persona).''
9. Papildināt likumu ar 17.1 pantu
šādā redakcijā:
"17.1 pants
(1) Ja ir pamats uzskatīt, ka reklāma, kas
pirmsšķietami (prima facie) neatbilst
normatīvo aktu prasībām, var radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu konkurentu
ekonomiskajām interesēm, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt šā likuma
15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto lēmumu kā pagaidu
noregulējumu.
(2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no
tā paziņošanas brīža līdz brīdim, kad attiecīgais lēmums ar Uzraudzības
iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts vai spēkā stājas Uzraudzības iestādes
galīgais lēmums.
(3) Lēmumu par pagaidu noregulējumu var pārsūdzēt
administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās.
Pārsūdzēšana neaptur lēmuma par pagaidu noregulējumu spēkā esību un izpildi.
(4) Tiesa izskata pieteikumu saistībā ar lēmumu
par pagaidu noregulējumu rakstveida procesā 14 dienu laikā.
(5) Tiesas lēmums saistībā ar lēmumu par pagaidu
noregulējumu nav pārsūdzams. Tiesas lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas
brīdi."
10. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:
"Pārejas
noteikums
Grozījumi likuma 9.panta trešajā daļā, ar kuriem
nacionālajā likumdošanā tiek pārņemtas prasības, kas noteiktas Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija Direktīvā 2005/29/EK, kas attiecas uz
uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar
ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas
97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK)
Nr.2006/2004 ("Negodīgas komercprakses direktīva") un Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Direktīvā 2006/114/EK par maldinošu
un salīdzinošu reklāmu, stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī."
11. Izteikt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
''Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes
1984.gada 10.septembra Direktīvas 84/450/EEK par dalībvalstu normatīvo un
administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu;
2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1997.gada 6.oktobra Direktīvas 97/55/EK, ar ko groza
Direktīvu 84/450/EEK par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu salīdzinošu
reklāmu;
3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija Direktīvas 2005/29/EK, kas attiecas uz
uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar
ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes
Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes
Regulu (EK) Nr.2006/2004 ("Negodīgas komercprakses direktīva");
4) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Direktīvas 2006/114/EK par
maldinošu un salīdzinošu reklāmu."
Ekonomikas ministrs
J.Strods
Likumprojekta
Grozījumi Reklāmas likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Šobrīd
Reklāmas likums no pārdevēju un pakalpojumu sniedzēju īstenotās salīdzinošās
un maldinošās reklāmas aizsargā gan patērētāju, gan konkurentu. Reklāmas
likuma uzraudzību veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Konkurences
padome, Valsts Farmācijas inspekcija un Nacionālā Radio un televīzijas padome
savas kompetences robežās. Iestādēm,
konstatējot patērētāju tiesību pārkāpumu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ir
tiesības pieņemt saistošu lēmumu, tomēr nav paredzētas tiesības prasīt no
pārkāpēja apņemties izbeigt pārkāpumu. Tādējādi, neatkarīgi no tā, vai
pārkāpējs atzīst savu pārkāpumu vai nē, iestādēm visos gadījumos, kad
konstatēts pārkāpums, ir jāpieņem lēmums. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts izstrādāts, lai nodrošinātu EK regulas
Nr.2006/2004 par sadarbību starp valsts iestādēm, kas atbildīgas par tiesību
aktu īstenošanu patērētāju tiesību aizsardzības jomā piemērošanu un lai
pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/29/EK (2005.gada 11.maijs),
kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi tirgū attiecībā uz
patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas
Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas
Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.2006/2004, kā arī lai ieviestu Eiropas
Parlamenta un padomes Direktīvu 2006/114/EK par maldinošu un salīdzinošu
reklāmu (kodificētā versija). Likumprojektā tiek paplašinātas
Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Konkurences padomes, Valsts
farmācijas inspekcijas un Nacionālās Radio un televīzijas padomes pilnvaras,
t.i., tiesības prasīt apņemšanos izbeigt pārkāpumu. Lai aizsargātu būtiskas
sabiedrības intereses un mazinātu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas
reklāmas radītās negatīvās sekas, kā arī, lai informētu patērētājus un
konkurentus par tām normatīvo aktu prasībām neatbilstošām reklāmām, kas ir
aizliegtas vai kuru neatbilstību normatīvo aktu prasībām reklāmas devējs,
reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs ir apņēmies novērst, gan
pieņemto lēmumu, gan apņemšanos izbeigt pārkāpumu uzraudzības iestāde ir
tiesīga publicēt. Ar
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2005/29/EK 14.pantu tiks īstenoti
Padomes direktīvas 84/450/EEK grozījumi
par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz
maldinošu reklāmu. Reklāmas likums no maldinošas reklāmas aizsargās tikai
konkurentus un tā uzraudzību savas kompetences robežās veiks Konkurences
padome. Patērētāju aizsardzību no maldinošās reklāmas nodrošinās
Komercprakses likums un tā ievērošanu uzraudzīs Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs un Valsts Farmācijas inspekcija. Normatīvā
akta projekta ietvaros tiks novērstas arī atsevišķas neprecizitātes, kuras
konstatētas, piemērojot Reklāmas likumu. Lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes
Direktīvas 2006/114/EK (2006. gada 12. decembris) par maldinošu un
salīdzinošu reklāmu (kodificēta versija) 5.panta 3.punktu, kurā noteikts, ka
dalībvalstīm jāparedz arī paātrināta procedūra, lai aizliegtu maldinošas un
salīdzinošas reklāmas izplatīšanu, likumprojektā iekļauts 9.pants, kas paredz
iestādei tiesības pieņemt lēmumu par pagaidu noregulējumu. Iestādes lēmumu
var pārsūdzēt Administratīvajā tiesā, kuras lēmums savukārt, lai nodrošinātu
lēmuma efektivitāti un tūlītēju izpildi, tiesas lēmums nav pārsūdzams. Šāds
regulējums pašlaik jau pastāv Konkurences likumā. Tiesības pieņemt lēmumu par
pagaidu noregulējumu iestādēm nepieciešamas, jo pašreizējais Administratīvā
procesa likuma regulējums nenodrošina pietiekamu patērētāju tiesību
aizsardzību pret negodīgas komercprakses radītajām sekām. Lai novērstu
negodīgas komercprakses izplatību, nepieciešams tūlītēja atbildīgo iestāžu
rīcība, uzliekot par pienākumu komercprakses veicējam nekavējoties pārtraukt
jau uzsāktu komercpraksi vai aizliegt tādu negodīgas komercprakses veikšanu,
kuras īstenošana ir paredzama. |
||||||||||||
3. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Kompetentās iestādes, kas īsteno patērētāju tiesību
uzraudzību, būs apveltītas ar nepieciešamo pilnvaru minimumu, lai konstatētu,
izmeklētu, izbeigtu un aizliegtu Kopienā izdarītus pārkāpumus. Tas atturēs
reklāmas devējus no pārkāpumu izdarīšanas Kopienas teritorijā. Likumprojekts
veicinās godīgu tirdzniecību un godīgu konkurenci, maldinošas reklāmas
aizliegums veicinās uzņēmējdarbības vides, tajā skaitā - konkurences uzlabošanos. |
||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Ar direktīvas 2005/29/EK 14.panta pārņemšanu tiks
nodrošināta lielāka reklāmas devēju atbildība, nodrošinot personu aizsardzību
pret salīdzinošo un maldinošo reklāmu. |
||||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2007 |
Nākamie trīs
gadi |
Vidēji trīs
gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
2008 |
2009 |
2010 |
|||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
||||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos, Ls |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta projekta
ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus ir sagatavots likumprojekts Komercprakses likums,
grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Krimināllikumā, kas
tiks iesniegti vienlaicīgi ar likumprojektu.
|
||||||||||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojektu nepieciešams pieņemt, lai saskaņā ar
Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 249. pantu izpildītu Eiropas Savienības
dalībvalsts saistības, piemērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas
2005/29/EK 14.pantu. Pilnībā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva
2005/29/EK tiks pārņemta ar Komercprakses likumu, grozījumiem Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā un grozījumiem Krimināllikumā. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas
2005/29/EK19.pantu termiņš direktīvas pārņemšanai un tiesību aktu pieņemšanai
ir 2007.gada 12.jūnijs, savukārt direktīvā noteiktos pasākumus dalībvalstīm
jāsāk piemērot vēlākais 2007.gada 12.decembrī. |
||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2005/29/EK
(2005. gada 11. maijs), kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi
iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu
84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK, un
2002/65/EK, Official Journal L
149, 11/06/2005 Lpp. 0022-0039. Eiropas Parlamenta un Padomes
Regula (EK) Nr. 2006/2004, Official Journal L 364 ,
09/12/2004 P. 0001 0011. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
2.panta otrā daļa |
Direktīva
2005/29/EK 14.panta trešā
daļa, Direktīva
2006/114 4.panta a)apakšpunkts |
Atbilst |
|
||||||||||
7.panta otrā, trešā un
ceturtā daļa |
Regula 2006/2004/EK 4.panta sestās daļas e) apakšpunkts |
Atbilst |
|
||||||||||
9.pants |
Regula 2006/2004/EK 4.panta sestās daļas e) un f) apakšpunkts |
Atbilst |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Direktīvas 2005/29/EK 14.panta pārņemšanai
konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Tirgotāju asociāciju, Latvijas
Reklāmas asociāciju un Latvijas Preses izdevēju asociāciju. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Latvijas Tirgotāju asociācija, Latvijas
Reklāmas asociācija un Latvijas Preses izdevēju asociācija pauda atbalstu
likumprojektam. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekta teksts tiks publicēts Ekonomikas ministrijas mājas lapā
(www.em.gov.lv) un Patērētāju tiesību
aizsardzības centra mājas lapā (www.ptac.gov.lv). |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzētos uzdevumus veiks Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs, Konkurences padome, Valsts farmācijas inspekcija un
Nacionālā Radio un televīzijas padome. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likuma teksts tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis, kā arī Ekonomikas ministrijas mājas lapā (www.em.gov.lv) un Patērētāju tiesību aizsardzības
centra mājas lapā (www.ptac.gov.lv). |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds iestādes izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību
var apstrīdēt, iesniedzot pieteikumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā
kārtībā Administratīvajā rajona tiesā. |
||||||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Ekonomikas ministrs J.Strods
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
I.Vanaga |
L.Duntava |
23.07.2007 11:17
1420
I.Mackeviča
7013146, Inna.Mackevica@em.gov.lv