7.11.2007.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Valsts
statistikas likumā (Nr.398/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi Valsts statistikas likumā
( Reģ. nr. 398/Lp9 )
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (4) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
Valsts
statistikas likums |
Grozījumi
Valsts statistikas likumā |
|
|
|
Grozījumi
Valsts statistikas likumā |
|
Izdarīt Valsts statistikas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 24.nr.; 1999, 5.nr.;
2004, 8., 21.nr.; 2006, 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Valsts statistikas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 24.nr.; 1999, 5.nr.;
2004, 8., 21.nr.; 2006, 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus valsts
un pašvaldību iestādes (attiecīgā locījumā) un vārdus valsts vai pašvaldību
iestādes (attiecīgā locījumā) ar vārdiem valsts institūcijas (attiecīgā
locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus valsts
un pašvaldību iestādes (attiecīgā locījumā) un vārdus valsts vai pašvaldību
iestādes (attiecīgā locījumā) ar vārdiem valsts institūcijas (attiecīgā
locījumā). |
|
|
|
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) valsts statistika
statistika, kuru apkopo Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita valsts
vai pašvaldības iestāde valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros,
kā arī Latvijas Banka un Finanšu un kapitāla tirgus komisija; |
2. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā: 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) anonimizēti
dati individuālie statistiskie dati, kas ir
pārveidoti, lai novērstu privātpersonu un valsts institūciju identifikāciju; |
|
|
|
2. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā: 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) anonimizēti
dati individuālie statistiskie dati, kas ir
pārveidoti, lai novērstu privātpersonu un valsts institūciju identifikāciju; |
11) cita statistika
statistika, kuru apkopo valsts vai pašvaldību iestādes un kura nav iekļauta
valsts statistiskās informācijas programmā; |
|
|
|
|
|
2) statistiskā novērošana
- sistemātiska informācijas vākšana saskaņā ar iepriekš noteiktu programmu
par sabiedrībā notiekošajām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām
parādībām un procesiem, kā arī vidi; |
2) cita statistika statistika, kuru apkopo privātpersona (fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā
persona vai šādu personu apvienība) vai valsts
institūcija un kura nav iekļauta valsts statistiskās informācijas programmā; |
|
|
|
2) cita statistika statistika, kuru apkopo privātpersona (fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā
persona vai šādu personu apvienība) vai valsts
institūcija un kura nav iekļauta valsts statistiskās informācijas programmā; |
3) individuālie statistiskie
dati - informācija par fiziskajām vai juridiskajām personām, kuru
Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita valsts vai pašvaldības iestāde,
kas nodarbojas ar valsts statistiku, statistiskiem nolūkiem saņem tieši no
respondentiem vai netieši no valsts reģistriem, datu bāzēm vai citiem
avotiem; |
3) individuālie statistiskie dati informācija par privātpersonām
vai valsts institūcijām, kuru Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita
valsts institūcija, kas nodarbojas ar valsts statistiku, statistiskiem
nolūkiem saņem tieši no respondentiem vai reģistriem, datubāzēm vai citiem
avotiem; |
|
|
|
3) individuālie statistiskie dati informācija par privātpersonām
vai valsts institūcijām, kuru Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita
valsts institūcija, kas nodarbojas ar valsts statistiku, statistiskiem
nolūkiem saņem tieši no respondentiem vai reģistriem, datubāzēm vai citiem
avotiem; |
4) respondents
privātpersona (fiziskā persona vai privāto tiesību juridiskā persona vai šo
personu apvienība) vai publiska persona, kura pēc Centrālās statistikas
pārvaldes vai kādas citas valsts vai pašvaldības iestādes, kas nodarbojas ar
valsts statistiku, pieprasījuma sagatavo un iesniedz individuālos
statistiskos datus. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.03.2006. likumu) |
4) klasifikators sistematizēts
objektu saraksts, kodu sistēma vai nomenklatūra. Katram klasifikatora objektam
piešķir noteiktu identifikācijas kodu, kas aizvieto objekta nosaukumu; |
|
|
|
4) klasifikators sistematizēts
objektu saraksts, kodu sistēma vai nomenklatūra. Katram klasifikatora
objektam piešķir noteiktu identifikācijas kodu, kas aizvieto objekta nosaukumu; |
|
5) klasifikācija sistematizēts
objektu sadalījums noteiktās kategorijās, grupās, apakšgrupās vai citās
vienībās atkarībā no to kritēriju līdzības vai atšķirības. Konkrētiem
objektiem piešķirtie kodi dod iespēju grupēt attiecīgos objektus jebkurā
klasifikācijas līmenī; |
|
|
|
5) klasifikācija sistematizēts
objektu sadalījums noteiktās kategorijās, grupās, apakšgrupās vai citās
vienībās atkarībā no to kritēriju līdzības vai atšķirības. Konkrētiem
objektiem piešķirtie kodi dod iespēju grupēt attiecīgos objektus jebkurā
klasifikācijas līmenī; |
|
6) nacionālā
klasifikācija vai klasifikators valsts vajadzībām izstrādāta un
apstiprināta klasifikācija vai klasifikators; |
|
|
|
6) nacionālā
klasifikācija vai klasifikators valsts vajadzībām izstrādāta un apstiprināta
klasifikācija vai klasifikators; |
|
7) respondents
privātpersona vai valsts institūcija, kura pēc Centrālās statistikas
pārvaldes vai kādas citas valsts institūcijas pieprasījuma sagatavo un
iesniedz individuālos statistiskos datus; |
|
|
|
7) respondents
privātpersona vai valsts institūcija, kura pēc Centrālās statistikas
pārvaldes vai kādas citas valsts institūcijas pieprasījuma sagatavo un
iesniedz individuālos statistiskos datus; |
|
8) statistiskā novērošana sistemātiska informācijas vākšana par
sabiedrībā notiekošajām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām
parādībām un procesiem, kā arī vidi; |
|
|
|
8) statistiskā novērošana sistemātiska informācijas vākšana par
sabiedrībā notiekošajām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām
parādībām un procesiem, kā arī vidi; |
|
9) valsts
institūcija Ministru kabinetam padotās tiešās pārvaldes iestādes,
pārvaldes iestādes, kas nav padotas Ministru kabinetam, plānošanas reģioni,
rajonu un vietējās pašvaldības un tām padotās iestādes, citas atvasinātās publisko
tiesību juridiskās personas, tai skaitā publiskie nodibinājumi un to
iestādes, kā arī privātpersonas, kurām deleģēti valsts pārvaldes uzdevumi; |
1 |
Juridiskais
birojs Izteikt likumprojekta 2.pantā (likuma 1.panta 9.punktu) termina
valsts institūcija skaidrojumu šādā redakcijā: 9) valsts institūcija
Ministru kabinetam padota tiešās pārvaldes iestāde, pārvaldes iestāde, kas
nav padota Ministru kabinetam, plānošanas reģions, rajona un vietējā
pašvaldība un tai padotā iestāde, cita atvasināta publisko tiesību juridiskā
persona, tai skaitā publiskais nodibinājums un tā iestāde, kā arī
privātpersona, kurai deleģēti valsts pārvaldes uzdevumi; |
Atbalstīts |
9) valsts
institūcija Ministru kabinetam padota tiešās pārvaldes iestāde,
pārvaldes iestāde, kas nav padota Ministru kabinetam, plānošanas reģions,
rajona un vietējā pašvaldība un tai padotā iestāde, cita atvasināta publisko
tiesību juridiskā persona, tai skaitā publiskais nodibinājums un tā iestāde,
kā arī privātpersona, kurai deleģēti valsts pārvaldes uzdevumi; |
|
10) valsts statistika statistika, kuru apkopo Centrālā statistikas
pārvalde vai kāda cita valsts institūcija valsts statistiskās informācijas
programmas ietvaros; |
|
|
|
10) valsts statistika statistika, kuru apkopo Centrālā statistikas
pārvalde vai kāda cita valsts institūcija valsts statistiskās informācijas
programmas ietvaros; |
|
11) vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma
klasifikāciju un klasifikatoru saraksts, kura lietošana nodrošina valsts
līmeņa ekonomiskās informācijas standartizāciju un apriti starp valsts
informācijas sistēmām. |
|
|
|
11) vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma
klasifikāciju un klasifikatoru saraksts, kura lietošana nodrošina valsts
līmeņa ekonomiskās informācijas standartizāciju un apriti starp valsts
informācijas sistēmām. |
|
|
|
|
|
|
II nodaļa Valsts statistikas
organizācija 4.pants. Valsts un pašvaldību
iestādes, kas nodarbojas ar valsts statistiku Latvijas Republikā valsts statistikas darbu organizē un veic: |
3. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: 4.pants.
Valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku (1) Latvijas Republikā valsts
statistikas darbu organizē un veic: |
|
|
|
3. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: 4.pants.
Valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku (1) Latvijas Republikā valsts
statistikas darbu organizē un veic: |
1) Centrālā statistikas pārvalde; |
1) Centrālā statistikas pārvalde; |
|
|
|
1) Centrālā statistikas pārvalde; |
|
2) Latvijas Banka un Finanšu un
kapitāla tirgus komisija; |
|
|
|
2) Latvijas Banka un Finanšu un
kapitāla tirgus komisija; |
2) Latvijas Banka saskaņā ar likumu "Par Latvijas Banku"; |
3) citas
valsts institūcijas, kuras risina atsevišķus valsts statistikas jautājumus
valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros. |
|
|
|
3) citas
valsts institūcijas, kuras risina atsevišķus valsts statistikas jautājumus
valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros. |
3) citas valsts vai pašvaldību iestādes, kas risina atsevišķus valsts
statistikas jautājumus saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 07.10.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
|
(2) Šā panta pirmās daļas 3.punktā
noteikto citu valsts institūciju izstrādāto valsts statistikas pārskatu un
anketu veidlapu paraugus apstiprina, kā arī to iesniegšanas un aizpildīšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2) Šā panta pirmās daļas 3.punktā
noteikto citu valsts institūciju izstrādāto valsts statistikas pārskatu un
anketu veidlapu paraugus apstiprina, kā arī to iesniegšanas un aizpildīšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
(3) Valsts statistikas pārskatu un
anketu veidlapu paraugus Latvijas Banka, Finanšu un kapitāla tirgus komisija
un citas valsts institūcijas 30 dienu laikā pēc to apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā iesniedz reģistrēšanai Centrālajā statistikas pārvaldē. |
|
|
|
(3) Valsts statistikas pārskatu un
anketu veidlapu paraugus Latvijas Banka, Finanšu un kapitāla tirgus komisija
un citas valsts institūcijas 30 dienu laikā pēc to apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
iesniedz reģistrēšanai Centrālajā statistikas pārvaldē. |
|
|
|
|
|
|
5.pants. Centrālā statistikas
pārvalde (1) Centrālā statistikas pārvalde ir tiešās pārvaldes iestāde,
kura darbojas Ekonomikas ministrijas padotībā, kas tiek realizēta
pārraudzības formā. Tā ir atbildīga par valsts statistikas darba organizāciju
Latvijas Republikā un par to datu pareizību, kurus ieguvusi, apkopojot no
respondentiem saņemto informāciju. |
|
|
|
|
|
(2) Centrālā statistikas pārvalde veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) īsteno vienotu valsts politiku valsts statistiskās informācijas
organizēšanas, apkopošanas, analīzes un publicēšanas jomā; |
|
|
|
|
|
2) nodrošina statistikas lietotājus ar valsts statistiskās
informācijas programmā iekļauto informāciju, par kuru atbild Centrālā
statistikas pārvalde; |
|
|
|
|
|
3) kārtējā gada finanšu līdzekļu ietvaros izstrādā valsts
statistiskās informācijas programmu, valsts statistikas pārskatu un anketu
veidlapas. Valsts statistiskās informācijas programmu, valsts statistikas
pārskatu un anketu veidlapas apstiprina Ministru kabinets; |
|
|
|
|
|
4) atbild par vienotas, starptautiskajiem standartiem atbilstošas,
obligātas ekonomiskās informācijas klasifikācijas un kodēšanas sistēmas
izveidošanu. Kārtību, kādā izstrādājama (adaptējama), ieviešama un lietojama
vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma, nosaka Ministru
kabinets; |
4. 5.panta otrajā daļā: izteikt 4.punktu šādā redakcijā: 4) atbild par vienotās ekonomiskās
informācijas klasifikācijas sistēmas izveidošanu. Ministru
kabinets apstiprina vienoto ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmu
un tās ieviešanas un lietošanas kārtību;; |
|
|
|
4. 5.panta otrajā daļā: izteikt 4.punktu šādā redakcijā: 4) atbild par vienotās ekonomiskās
informācijas klasifikācijas sistēmas izveidošanu. Ministru
kabinets apstiprina vienoto ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmu
un tās ieviešanas un lietošanas kārtību;; |
5) koordinē visu valsts līmeņa statistiskās informācijas plūsmu, kā
arī valsts reģistros un citās informācijas sistēmās iekļaujamo statistisko
rādītāju savstarpēju saskaņošanu; |
|
|
|
|
|
6) koordinē valsts un pašvaldību iestāžu darbību statistikas jomā; |
izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) koordinē valsts institūciju darbību
statistikas jomā, kā arī starptautisko sadarbību;; |
|
|
|
izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) koordinē valsts institūciju darbību
statistikas jomā, kā arī starptautisko sadarbību;; |
7) pēc vienošanās ar ieinteresēto fizisko vai juridisko personu
veic papildu statistikas darbus, kas neietilpst valsts statistiskās
informācijas programmā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 28.01.99. likumu,
07.10.2004. likumu un 16.03.2006. likumu) |
aizstāt 7.punktā vārdus fizisko vai
juridisko personu ar vārdiem privātpersonu vai valsts institūciju; |
|
|
|
aizstāt 7.punktā vārdus fizisko vai
juridisko personu ar vārdiem privātpersonu vai valsts institūciju; |
|
papildināt
daļu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) veic zinātniskos pētījumus
statistikas jomā, konjunktūras pētījumus tautsaimniecības nozarēs, kā arī
izstrādā statistisko rādītāju prognozes. |
2 |
Ekonomikas ministra vietā Ministru
prezidents A.Kalvītis Izteikt 5. panta otrās daļas
8.punktu šādā redakcijā: 8) veic zinātniskos pētījumus
statistikas jomā, konjunktūras pētījumus tautsaimniecības nozarēs, kā arī
izstrādā statistisko rādītāju prognozes saskaņā ar valsts statistiskās
informācijas programmu.. |
Atbalstīts |
papildināt daļu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) veic zinātniskos pētījumus
statistikas jomā, konjunktūras pētījumus tautsaimniecības nozarēs, kā arī
izstrādā statistisko rādītāju prognozes saskaņā ar valsts statistiskās
informācijas programmu. |
|
|
|
|
|
|
7.1 pants.
Nacionālās klasifikācijas un klasifikatori (kodu sistēmas, nomenklatūras) Vienotās ekonomiskās informācijas sistēmu un tajā iekļautās
nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus (kodu sistēmas un nomenklatūras)
apstiprina Ministru kabinets. (16.03.2006. likuma redakcijā) |
5. Izteikt 7.1 pantu šādā
redakcijā: 7.1 pants.
Nacionālās klasifikācijas un klasifikatori Nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus
apstiprina Ministru kabinets. |
|
|
|
5. Izteikt 7.1 pantu šādā
redakcijā: 7.1 pants.
Nacionālās klasifikācijas un klasifikatori Nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus
apstiprina Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
|
III nodaļa 8.pants. Statistisko
novērojumu veidi (1) Ir šādi statistisko novērojumu veidi: |
|
|
|
|
|
1) valsts statistiskie novērojumi; |
|
|
|
|
|
2) citi statistiskie novērojumi. |
|
|
|
|
|
(2) Valsts statistiskie novērojumi ir tie novērojumi, kuri tiek
veikti valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros vai kurus veic
Latvijas Banka vai Finanšu un kapitāla tirgus komisija. |
6. 8.pantā: izslēgt otrajā daļā vārdus vai kurus veic
Latvijas Banka vai Finanšu un kapitāla tirgus komisija; |
|
|
|
6. 8.pantā: izslēgt otrajā daļā vārdus vai kurus veic
Latvijas Banka vai Finanšu un kapitāla tirgus komisija; |
(3) Citi statistiskie novērojumi ir tie novērojumi, kurus pēc savas
iniciatīvas organizē un finansē atsevišķas fiziskās vai juridiskās
personas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.03.2006. likumu) |
aizstāt trešajā daļā vārdus fiziskās vai
juridiskās personas ar vārdiem privātpersonas vai valsts institūcijas. |
|
|
|
aizstāt trešajā daļā vārdus fiziskās vai
juridiskās personas ar vārdiem privātpersonas vai valsts institūcijas. |
|
|
|
|
|
|
9.pants. Statistiskās
novērošanas paņēmieni (1) Statistisko informāciju var iegūt, apkopojot statistikas
pārskatus un anketas, izmantojot valsts reģistru un citu informācijas
sistēmu datus, kā arī veicot vienreizējas vai periodiskas skaitīšanas un
apsekojumus. |
7. 9.pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdu valsts; |
|
|
|
7. 9.pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdu valsts; |
(2) Valsts un pašvaldību iestāžu izstrādātos statistikas pārskatus un
anketas, kā arī metodiskos norādījumus par to sagatavošanu pirms
apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saskaņo ar Centrālo
statistikas pārvaldi. Statistikas pārskatus un anketas pēc to apstiprināšanas
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrē Centrālajā statistikas
pārvaldē. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.03.2006. likumu) |
izslēgt otro daļu. |
|
|
|
izslēgt otro daļu. |
|
|
|
|
|
|
17.pants. Centrālās
statistikas pārvaldes tiesības valsts statistiskās informācijas jautājumos Centrālajai statistikas pārvaldei ir tiesības: 1) saņemt bez maksas no visiem respondentiem aizpildītus valsts
statistikas pārskatus un nepieciešamos paskaidrojumus, kā arī informāciju par
visiem uzskaites un statistikas darbiem jebkurā to veikšanas stadijā; |
|
|
|
|
|
2) saņemt bez maksas no valsts reģistriem vai datu bāzēm informāciju,
kas nepieciešama valsts statistiskās informācijas programmas izpildei; |
8. 17.pantā: izteikt 2. un 3.punktu šādā redakcijā: 2) saņemt bez maksas no valsts
reģistriem vai datubāzēm valsts statistiskās informācijas programmas izpildei
nepieciešamo informāciju, ieskaitot individuālos statistiskos datus par
privātpersonām, kas nepieciešama valsts statistiskās informācijas programmas
izpildei.; |
|
|
Redakcionāli
precizēts |
8. 17.pantā: izteikt 2. un 3.punktu šādā redakcijā: 2) saņemt
bez maksas no valsts reģistriem vai datubāzēm valsts statistiskās
informācijas programmas izpildei nepieciešamo informāciju, ieskaitot
individuālos statistiskos datus par privātpersonām; |
3) saņemt bez maksas no valsts un pašvaldību iestādēm, kas nodarbojas
ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma 4.panta 3.punktam un citu
statistiku atbilstoši šā likuma 7.pantam, savākto un apkopoto statistisko
informāciju par atsevišķām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām
parādībām un procesiem, kā arī vidi; |
3) saņemt bez maksas no
valsts institūcijām, kas nodarbojas ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma
4.panta pirmās daļas 2.punktam un ar citu statistiku atbilstoši šā likuma
7.pantam, savākto un apkopoto statistisko informāciju par atsevišķām
ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī
vidi;; |
3 |
Juridiskais
birojs Aizstāt likumprojekta 8.pantā (likuma 17. panta 3.punktā) skaitli un
vārdu 2.punktam ar skaitļiem un vārdu 2. un 3.punktam. |
Atbalstīts |
3) saņemt bez maksas no
valsts institūcijām, kas nodarbojas ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma
4.panta pirmās daļas 2. un 3.punktam un ar citu statistiku atbilstoši šā
likuma 7.pantam, savākto un apkopoto statistisko informāciju par atsevišķām
ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī
vidi;; |
4) organizēt mājsaimniecību statistisko novērošanu, kā arī
iedzīvotāju aptaujas. (16.03.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) veikt
patēriņa preču un pakalpojumu cenu statistisko novērošanu un iegūt no
komersantiem patiesu un pilnīgu informāciju par cenām. |
|
|
|
papildināt pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) veikt
patēriņa preču un pakalpojumu cenu statistisko novērošanu un iegūt no
komersantiem patiesu un pilnīgu informāciju par cenām. |
|
|
|
|
|
|
V nodaļa 18.pants. Statistiskās
informācijas izmantošana un statistiskā konfidencialitāte (1) Statistiskie dati ir uzskatāmi par konfidenciāliem, ja tie tieši
vai netieši ļauj identificēt respondentu, citas fiziskās vai juridiskās
personas (arī to struktūrvienības), par kurām sniegti individuālie
statistiskie dati, tādējādi izpaužot individuālo informāciju. |
9. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā: 18.pants.
Valsts statistiskās informācijas izmantošana un statistiskā konfidencialitāte (1) Statistiskie dati uzskatāmi par
konfidenciāliem, ja tie tieši vai netieši ļauj identificēt privātpersonas vai
valsts institūcijas, par kurām sniegti individuālie statistiskie dati. |
|
|
|
9. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā: 18.pants.
Valsts statistiskās informācijas izmantošana un statistiskā konfidencialitāte (1) Statistiskie dati uzskatāmi par
konfidenciāliem, ja tie tieši vai netieši ļauj identificēt privātpersonas vai
valsts institūcijas, par kurām sniegti individuālie statistiskie dati. |
(2) Konfidenciālos datus, kas vākti vienīgi statistiskiem nolūkiem,
var izmantot tikai statistiskiem nolūkiem - kopsavilkumu izdarīšanai un datu
grupēšanai, sociālekonomisko parādību un procesu analīzei. |
(2) Konfidenciālos datus, kas vākti
vienīgi statistiskiem nolūkiem, var izmantot tikai kopsavilkumu izdarīšanai
un datu grupēšanai, ekonomisko un sociālo parādību un procesu analīzei. |
|
|
Redakcionāli
precizēts |
(2) Konfidenciālos datus, kas vākti
vienīgi statistiskiem nolūkiem, drīkst izmantot tikai kopsavilkumu
izdarīšanai un datu grupēšanai, ekonomisko un sociālo parādību un procesu
analīzei. |
(3) Iegūto statistisko informāciju nekādā gadījumā nedrīkst publicēt
vai citādi izpaust tādā veidā, kas tieši vai netieši ļautu identificēt
respondentu. |
(3) Centrālā statistikas pārvalde un
citas valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku, veic
nepieciešamos administratīvos, tehniskos un organizatoriskos pasākumus
individuālo statistisko datu konfidencialitātes nodrošināšanai, lai novērstu
neatļautu piekļūšanu informācijai, tās sagrozīšanu vai izplatīšanu, nejaušu
vai neatļautu iznīcināšanu. |
|
|
|
(3) Centrālā statistikas pārvalde un
citas valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku, veic
nepieciešamos administratīvos, tehniskos un organizatoriskos pasākumus
individuālo statistisko datu konfidencialitātes nodrošināšanai, lai novērstu
neatļautu piekļūšanu informācijai, tās sagrozīšanu vai izplatīšanu, nejaušu
vai neatļautu iznīcināšanu. |
(4) Centrālajai statistikas pārvaldei un citām valsts vai pašvaldību
iestādēm, kas nodarbojas ar valsts statistiku, ir jāveic nepieciešamie
administratīvie, tehniskie un organizatoriskie pasākumi individuālo
statistisko datu konfidencialitātes nodrošināšanai, lai novērstu neatļautu
piekļūšanu informācijai, tās sagrozīšanu vai izplatīšanu, nejaušu vai
neatļautu iznīcināšanu. |
(4) Centrālās statistikas pārvaldes, kā arī citu valsts
institūciju nodarbinātām personām, kas nodarbojas ar valsts statistiku,
aizliegts izpaust par respondentiem jebkuru informāciju, kas kļuvusi viņiem
zināma, pildot dienesta vai darba pienākumus. Šis noteikums attiecas arī uz
personām, kas uz laiku ir iesaistītas valsts statistiskās informācijas
vākšanā un apkopošanā. |
|
|
Redakcionāli
precizēts |
(4) Centrālās statistikas pārvaldes, kā
arī citu valsts institūciju personām, kuras nodarbojas ar valsts statistiku,
aizliegts izpaust par respondentiem jebkuru informāciju, kas kļuvusi tām zināma,
pildot dienesta vai darba pienākumus. Šis noteikums attiecas arī uz personām,
kuras uz laiku ir iesaistītas valsts statistiskās informācijas vākšanā un
apkopošanā. |
(5) Centrālās statistikas pārvaldes, kā arī citu valsts vai
pašvaldību iestāžu darbiniekiem, kas nodarbojas ar valsts statistiku un citu
statistiku, aizliegts izpaust par respondentiem jebkādu informāciju, kura
kļuvusi viņiem zināma, pildot dienesta pienākumus. Šis noteikums attiecas arī
uz personām, kas uz laiku ir iesaistītas valsts statistiskās informācijas
vākšanā un apkopošanā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.03.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19.pants. Izņēmumi valsts
statistiskās informācijas izmantošanas kārtībā Šā likuma 18.panta prasības par individuālo statistisko datu neizpaušanu
neattiecas uz šādu informāciju par respondentiem: |
|
|
|
|
|
1) informācija par privātpersonu, izņemot fizisko personu, kas nav
komersants, un publisko personu adresēm, tālruņu numuriem un darbības veidu; |
|
|
|
|
|
2) informācija par respondentu nodarbināto algoto darbinieku skaitu
un sastāvu, izņemot ziņas par konkrētām fiziskajām personām; |
|
|
|
|
|
3) informācija par izstrādājumu veidiem, ko respondenti iegūst,
apstrādā, transportē, uzkrāj, pērk un pārdod, kā arī par pakalpojumu veidiem,
ko tie sniedz; |
|
|
|
|
|
4) informācija par emisijām vidē, vides kvalitāti, vides aizsardzības
pasākumiem un dabas resursu lietošanu; |
|
|
|
|
|
5) informācija, kuras publicēšanai ir saņemta respondenta rakstveida
atļauja. (16.03.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
10. Papildināt 19.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Latvijas Bankai un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai ir
tiesības apmainīties ar konfidenciāliem datiem par finanšu un kapitāla tirgus
dalībnieku darbību. |
|
|
Redakcionāli
precizēts |
10. 19.pantā: papildināt pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Latvijas Bankai un Finanšu un
kapitāla tirgus komisijai ir tiesības apmainīties ar konfidenciāliem datiem
par finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku darbību. |
|
|
|
|
|
uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo
daļu. |
20.pants. Valsts statistiskās
informācijas izplatīšana (1) Centrālā statistikas pārvalde un citas valsts vai pašvaldību
iestādes, kas nodarbojas ar valsts statistiku, atbilstoši savai kompetencei
ar publikāciju un plašsaziņas līdzekļu starpniecību sistemātiski informē
sabiedrību par valstī notiekošajām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un
sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vides jautājumiem. Valsts
statistiskās informācijas programmā iekļautās informācijas publicēšanas
autortiesības ir institūcijai, kas atbildīga par konkrētās informācijas
nodrošināšanu. |
11. 20.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Centrālā statistikas pārvalde un
citas valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku, atbilstoši
savai kompetencei ar publikāciju un plašsaziņas līdzekļu starpniecību
sistemātiski informē sabiedrību par valstī notiekošajām ekonomiskajām,
demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vidi. Valsts
statistiskās informācijas programmā iekļautās informācijas publicēšanas
autortiesības ir valsts institūcijai, kas atbild par konkrētās informācijas
nodrošināšanu.; |
|
|
|
11. 20.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Centrālā statistikas pārvalde un
citas valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku, atbilstoši
savai kompetencei ar publikāciju un plašsaziņas līdzekļu starpniecību
sistemātiski informē sabiedrību par valstī notiekošajām ekonomiskajām,
demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vidi. Valsts
statistiskās informācijas programmā iekļautās informācijas publicēšanas
autortiesības ir valsts institūcijai, kas atbild par konkrētās informācijas
nodrošināšanu.; |
(2) Izplatot statistisko informāciju, ir jāievēro šā likuma, kā arī
citu statistiskās informācijas aizsardzību regulējošo normatīvo aktu
prasības. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Anonimizētus
datus var izmantot zinātniskiem un pētnieciskiem mērķiem. |
|
|
Redakcionāli
precizēts |
papildināt pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Anonimizētus
datus drīkst izmantot zinātniskiem un pētnieciskiem mērķiem. |
(3) Valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros
apkopotā kopsavilkuma informācija ir pieejama bez maksas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.03.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 07.10.2004. likumu) 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par valsts
statistiku" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs,
1993, 24.nr.). |
|
|
|
|
|
2. Šā likuma normas, kurās lietots termins komersants, piemērojamas
arī attiecībā uz individuālajiem uzņēmumiem, zemnieku un zvejnieku
saimniecībām, kā arī uz citiem Uzņēmumu reģistrā reģistrētajiem uzņēmumiem
(uzņēmējsabiedrībām). |
|
|
|
|
|
3. Grozījums likuma 4.panta 1.punktā stājas spēkā 2005.gada
1.janvārī. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Atbildīgā
komisija Papildināt pārejas noteikumus
ar 4.punktu šādā redakcijā: 4.Ministru kabinets līdz
2008.gada 1.jūnijam izdod šā likuma 7.1 pantā (jaunajā redakcijā)
minētos noteikumus par nacionālo klasifikāciju un klasifikatoru
apstiprināšanu. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2008.gada 1.jūnijam spēkā ir Ministru kabineta 2007.gada 2.janvāra noteikumi
Nr.21 Kārtība, kādā izstrādājama (adaptējama), ieviešama un lietojama
vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma un Ministru kabineta
2006.gada 4.aprīļa Ministru kabineta noteikumi Nr.267 Noteikumi par Latvijas
izglītības klasifikāciju, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Šā likuma
7.1 pantā minētos noteikumus attiecībā uz Administratīvo
teritoriju un teritoriālo vienību klasifikatoru Ministru kabinets izdod līdz
2009.gada 1.martam. |
Atbalstīts
|
12. Papildināt pārejas noteikumus ar
4.punktu šādā redakcijā: 4. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūnijam izdod šā likuma 7.1
pantā (jaunajā redakcijā) minētos noteikumus par nacionālo
klasifikāciju un klasifikatoru apstiprināšanu. Līdz šo noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.jūnijam spēkā ir Ministru
kabineta 2007.gada 2.janvāra noteikumi Nr.21 Kārtība, kādā izstrādājama (adaptējama),
ieviešama un lietojama vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas
sistēma un Ministru kabineta 2006.gada 4.aprīļa noteikumi Nr.267 Noteikumi
par Latvijas izglītības klasifikāciju, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Šā likuma 7.1 pantā minētos noteikumus attiecībā uz
Administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību klasifikatoru Ministru
kabinets izdod līdz 2009.gada 1.martam. |