Grozijumi Valsts statistikas likumā

Anotācija

 

 

Likumprojekts

 

Grozījumi Valsts statistikas likumā

 

Izdarīt Valsts statistikas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 24.nr.; 1999, 5.nr.; 2004, 8., 21.nr.; 2006, 8.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā vārdus "valsts un pašvaldību iestādes" (attiecīgā locījumā) un vārdus "valsts vai pašvaldību iestādes" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "valsts institūcijas" (attiecīgā locījumā).

 

2. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā:

 

"1.pants. Likumā lietotie termini

 

Likumā ir lietoti šādi termini:

1) anonimizēti dati – pārveidoti individuālie statistiskie dati, lai novērstu privātpersonu un valsts institūciju identifikāciju;

2) cita statistika – statistika, kuru apkopo privātpersona vai valsts institūcija un kura nav iekļauta valsts statistiskās informācijas programmā;

3) individuālie statistiskie dati – informācija par privātpersonām vai valsts institūcijām, kuru Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita valsts institūcija, kas nodarbojas ar valsts statistiku, statistiskiem nolūkiem saņem tieši no respondentiem vai reģistriem, datu bāzēm vai citiem avotiem;

4) klasifikators – sistematizēts objektu saraksts, kodu sistēma vai nomenklatūra. Katram klasifikatora objektam piešķir noteiktu identifikācijas kodu, kas aizvieto objekta nosaukumu;

5) klasifikācija – sistematizēts objektu sadalījums noteiktās kategorijās, grupās, apakšgrupās vai citās vienībās atkarībā no to kritēriju līdzības vai atšķirības. Konkrētiem objektiem piešķirtie kodi dod iespēju grupēt attiecīgos objektus jebkurā no klasifikācijas līmeņiem;

6) nacionālā klasifikācija vai klasifikators – valsts vajadzībām izstrādāta un apstiprināta klasifikācija vai klasifikators;

7) respondents – privātpersona (fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā persona vai šādu personu apvienība) vai valsts institūcija, kura pēc Centrālās statistikas pārvaldes vai kādas citas valsts institūcijas pieprasījuma sagatavo un iesniedz individuālos statistiskos datus;

8) statistiskā novērošana – sistemātiska informācijas vākšana par sabiedrībā notiekošajām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vidi;

9) valsts institūcija – Ministru kabinetam padotās tiešās pārvaldes iestādes, pārvaldes iestādes, kas nav padotas Ministru kabinetam, plānošanas reģioni, rajonu un vietējās pašvaldības un tām padotās iestādes, citas atvasinātās publisko tiesību juridiskās personas, tai skaitā publiskie nodibinājumi un to iestādes, kā arī privātpersonas, kurām deleģētas valsts pārvaldes funkcijas;

10) valsts statistika – statistika, kuru apkopo Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita valsts institūcija valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros;

11) vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma – klasifikāciju un klasifikatoru saraksts, kura lietošana nodrošina valsts līmeņa ekonomiskās informācijas standartizāciju un apriti starp valsts informācijas sistēmām."

 

3. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:

 

"4.pants. Valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku

 

(1) Latvijas Republikā valsts statistikas darbu organizē un veic:

1) Centrālā statistikas pārvalde;

2) citas valsts institūcijas, kuras risina atsevišķus valsts statistikas jautājumus valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros. 

(2) Citu valsts institūciju izstrādātos valsts statistikas pārskatu un anketu veidlapu paraugus apstiprina, kā arī to iesniegšanas un aizpildīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

(3) Valsts statistikas pārskatu un anketu veidlapu paraugus citas valsts institūcijas 30 dienu laikā pēc to apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz reģistrēšanai Centrālajā statistikas pārvaldē."

 

4.  5.pantā:

izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:

 

"4) atbild par vienotās ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmas izveidošanu. Ministru kabinets apstiprina vienoto ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmu un kārtību, kādā to ievieš un lieto;";

 

izteikt otrās daļas 6.punktu šādā redakcijā:

 

"6) koordinē valsts institūciju darbību statistikas jomā, kā arī starptautisko sadarbību;";

 

aizstāt otrās daļas 7.punktā vārdus "fizisko vai juridisko personu" ar vārdiem "privātpersonu vai valsts institūciju".

 

5. Izteikt 7.1 pantu šādā redakcijā:

 

"7.1 pants. Nacionālās klasifikācijas un klasifikatori

 

Nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus apstiprina Ministru kabinets."

 

6.  8.pantā:

izslēgt otrajā daļā vārdus "vai kurus veic Latvijas Banka vai Finanšu un kapitāla tirgus komisija";

aizstāt trešajā daļā vārdus "fiziskās vai juridiskās personas" ar vārdiem "privātpersonas vai valsts institūcijas".

 

7.  9.pantā:

izslēgt pirmajā daļā vārdu "valsts";

izslēgt otro daļu.

 

8.  17.pantā:

izteikt 2. un 3.punktu šādā redakcijā:

 

"2) saņemt bez maksas no valsts reģistriem vai datu bāzēm informāciju, ieskaitot individuālos statistiskos datus par privātpersonām, kas nepieciešama valsts statistiskās informācijas programmas izpildei. Ja datu apstrādei nepieciešams izmantot papildu datu apstrādes metodes, valsts informācijas sistēmas vai reģistra pārzinis vienojas ar Centrālo statistikas pārvaldi;

3) saņemt bez maksas no valsts institūcijām, kas nodarbojas ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktam un ar citu statistiku atbilstoši šā likuma 7.pantam, savākto un apkopoto statistisko informāciju par atsevišķām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vidi;";

 

papildināt pantu ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) veikt patēriņa preču un pakalpojumu cenu statistisko novērošanu un iegūt patiesu un pilnīgu cenu informāciju no komersantiem."

 

9. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā:

 

"18.pants. Valsts statistiskās informācijas izmantošana un statistiskā konfidencialitāte

 

(1) Statistiskie dati ir uzskatāmi par konfidenciāliem, ja tie tieši vai netieši ļauj identificēt privātpersonas vai valsts institūcijas, par kurām sniegti individuālie statistiskie dati.

(2) Konfidenciālos datus, kas vākti vienīgi statistiskiem nolūkiem, var izmantot tikai kopsavilkumu izdarīšanai un datu grupēšanai, sociālekonomisko parādību un procesu analīzei.

(3) Centrālā statistikas pārvalde un citas valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku, veic nepieciešamos administratīvos, tehniskos un organizatoriskos pasākumus individuālo statistisko datu konfidencialitātes nodrošināšanai, lai novērstu neatļautu piekļūšanu informācijai, tās sagrozīšanu vai izplatīšanu, nejaušu vai neatļautu iznīcināšanu.

(4) Centrālās statistikas pārvaldes, kā arī citu valsts institūciju nodarbinātām personām, kas nodarbojas ar valsts statistiku, aizliegts izpaust par respondentiem jebkādu informāciju, kura kļuvusi viņiem zināma, pildot dienesta pienākumus. Šis noteikums attiecas arī uz personām, kas uz laiku ir iesaistītas valsts statistiskās informācijas vākšanā un apkopošanā."

 

10. Papildināt 19.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Latvijas Bankai un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai ir tiesības apmainīties ar konfidenciāliem datiem par finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku darbību."

 

11.  20.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Centrālā statistikas pārvalde un citas valsts institūcijas, kas nodarbojas ar valsts statistiku, atbilstoši kompetencei ar publikāciju un plašsaziņas līdzekļu starpniecību sistemātiski informē sabiedrību par valstī notiekošajām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vides jautājumiem. Valsts statistiskās informācijas programmā iekļautās informācijas publicēšanas autortiesības ir valsts institūcijai, kas atbildīga par konkrētās informācijas nodrošināšanu.";

 

papildināt pantu ar 2.daļu šādā redakcijā:

 

"(21) Anonimizētus datus var izmantot zinātniskiem un pētnieciskiem mērķiem."

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

J.Strods

 

Likumprojekta “Grozījumi Valsts statistikas likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Saskaņā ar 2007.gada 2.janvāra Ministru kabineta protokollēmumu Nr.1 7§  Centrālai statistikas pārvaldei (turpmāk - CSP) ir uzdevums izstrādāt grozījumus Valsts statistikas likumā. Pašreizējā Valsts statistikas likuma (turpmāk - Likums) redakcija neparedz terminu – klasifikācija, klasifikators, vienotās ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma, nacionālā klasifikācija un klasifikators skaidrojumus, kas definētu jomu, par kuru CSP saskaņā ar Likuma 5.panta otrās daļas 4.punktu ir atbildīga.

Pašreizējā Likuma redakcijā nav arī precīza deleģējuma Ministru kabinetam apstiprināt citu valsts institūciju izstrādāto statistikas pārskatu un anketu veidlapu paraugus, kā rezultātā ir izveidojusies prakse, ka daļa valsts institūciju ir apstiprinājušas valsts statistikas pārskatu anketu un veidlapu paraugus saskaņā ar Likuma 5.panta otrās daļas 3.punktu, kas reglamentē CSP darba organizāciju, bet daļa – saskaņā ar Likuma 4.panta 3.punktu. Kā arī ir nepilnības Ministru kabineta pilnvarojumā apstiprināt vienoto ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmu un kārtību, kādā to ievieš un lieto un Ministru kabineta pilnvarojumā apstiprināt nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus.

Pašreizējā Likuma redakcijā ir neprecīzs termins “respondents”, kas neaptver visu faktisko respondentu loku.

Pašreizējā Likuma redakcija nesatur regulējumu, ka datus, kas vākti statistiskiem nolūkiem var izmantot ne tikai statistiskiem nolūkiem, bet arī zinātniskiem un pētnieciskiem mērķiem.

Pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā (turpmāk – ES) ir paaugstinājušās prasības ES dalībvalstu statistikas iestādēm, tajā skaitā - attiecībā uz savākto statistikas datu konfidencialitāti. Eiropas Kopienu Komisija 25.05.2005 ir apstiprinājusi Komisijas ieteikumu par valsts un Kopienas statistikas iestāžu neatkarību, saliedētību un atbildību (COM (2005) 217 galīgā redakcija), kurā ieteikts dalībvalstīm šim dokumentam pievienoto Eiropas statistikas prakses kodeksu uzskatīt par Eiropas statistikas iestāžu standartu kopumu. Viens no šajā kodeksā ietvertajiem principiem ir “statistikas konfidencialitāte”, saskaņā ar kuru statistikas iestādēm pilnībā jāgarantē datu sniedzēju (mājsaimniecību, uzņēmumu, pārvaldes iestāžu un citu respondentu) privātums, sniegtās informācijas konfidencialitāte un tās izmantošana vienīgi statistikas mērķiem.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Normatīvā akta izdošanas mērķis ir novērst Likumā esošās nepilnības, kas saistītas ar:

1) terminu - klasifikācija, klasifikators, vienotās ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma, nacionālā klasifikācija un klasifikators skaidrojumu neesamību pašreizējā Likuma redakcijā;

2) nepilnībām terminu – valsts statistika, cita statistika, statistiskā novērošana, individuālie statistiskie dati un respondents skaidrojumos;

3) neprecizitāšu novēršanu Ministru kabineta pilnvarojumos;

4) datu, kas vākti statistiskajiem nolūkiem, izmantošanu un konfidencialitātes prasību ievērošanu;

5) neprecizitātēm Likuma 1., 5., 8., 9., 17., 18. un 20.panta saturā.

Minētās problēmas tiks risinātas iekļaujot Likumā šādus terminu skaidrojumus – anonimizēti dati, klasifikācija, klasifikators, nacionālā klasifikācija vai klasifikators, vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma, privātpersona, valsts institūcija, kā arī precizējot šādus terminu skaidrojumus – valsts statistika, cita statistika, statistiskā novērošana, individuālie statistiskie dati un respondents. Tiks grozīti atsevišķi Likuma panti, lai precizētu Ministru kabineta pilnvarojumu apstiprināt vienotās ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmas izveidošanu, ieviešanu un lietošanu; apstiprināt klasifikācijas un klasifikatorus un apstiprināt citu valsts institūciju izstrādāto valsts statistikas pārskatu un anketu veidlapu paraugus.

Likumā papildus tiks noteikts, ka datus, kas vākti statistiskiem nolūkiem var izmantot ne tikai statistiskiem nolūkiem, bet arī zinātniskiem un pētnieciskiem mērķiem, kā arī precizēta konfidencialitātes prasību ievērošana, pilnveidojot un redakcionāli precizējot Likuma 18.pantu.

Kā arī atsevišķi likumprojekta grozījumi paredzēti, lai precizētu Likuma pantu saturu. Piemēram, tiks precizēts Likuma 5.pants, nosakot, ka CSP koordinē ne tikai valsts institūciju darbību statistikas jomā, bet arī starptautisko sadarbību šajā jomā. No Likuma 1. un 8.panta tiks svītrota Latvijas Banka un Finanšu un kapitāla tirgus komisija, jo to vāktā statistika, kas vākta ārpus Valsts statistiskās informācijas programmas, nav uzskatāma par valsts statistiku šī Likuma izpratnē, bet gan par citu statistiku, ko Latvijas Banka vāc pamatojoties uz likumu “Par Latvijas Banku” un Finanšu un kapitāla tirgus komisija – pamatojoties uz Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumu.

Pieņemot likumprojektu, minētās problēmas tiks pilnībā atrisinātas.

3. Cita informācija

           

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. Ls)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.


 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Sakarā ar to, ka tiek grozīts Likuma 4.pants, 5.panta otrās daļas 4.punkts un 7.1pants, būs nepieciešams izdarīt grozījumus 2007.gada 20.marta Ministru kabineta noteikumos Nr.196 “Noteikumi par valsts statistikas datu apkopošanu par pasažieru regulārajiem komercpārvadājumiem ar autobusiem”, jo mainās deleģējuma pamats Ministru kabinetam izdot šos noteikumus. Kā arī spēku zaudēs 2007.gada 2.janvāra Ministru kabineta noteikumi Nr.21 “Kārtība, kādā izstrādājama (adaptējama), ieviešama un lietojama vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma” un 2006.gada 4.aprīļa Ministru kabineta noteikumi Nr.267 “Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju”.

Tā kā likumprojektā tiek precizēts deleģējums Ministru kabinetam apstiprināt citu valsts institūciju izstrādātos valsts statistikas pārskatu un anketu veidlapu paraugus, CSP uzskata, ka būtu jāizdara grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumos Nr.1053 “Valsts statistikas pārskatu veidlapu paraugu apstiprināšanas noteikumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā” un Ministru kabineta 2007.gada 17.aprīļa noteikumos Nr.261 “Noteikumi par izglītības statistikas pārskatu veidlapu paraugiem”, mainot to izdošanas pilnvarojumu no Likuma 5.panta otrās daļas 3.punkta uz Likuma 4.panta otro daļu.

Par 2007.gada 2.janvāra Ministru kabineta noteikumu Nr.21 “Kārtība, kādā izstrādājama (adaptējama), ieviešama un lietojama vienotā ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma” atkārtotu izdošanu atbildīga ir CSP un tie stāsies spēkā vienlaicīgi ar šo likumprojektu.

Ar Ministru kabineta 1998.gada 12.augusta rīkojumu Nr.396 “Par Centrālo statistikas pārvaldi” ir noteikts, ka saskaņā ar Likuma 5.pantu un Pārejas noteikumu CSP ir Valsts statistikas komitejas tiesību un saistību pārņēmēja. Tas ir precizēts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk – LAPK) izdarot atbilstošus grozījumus LAPK 215.6 pantā. Minētie grozījumi 2007.gada 19.aprīlī ir pieņemti Saeimā 2.lasījumā.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                       1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Izpildi nodrošinās jau esošā iestāde – CSP.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks ievietots CSP Internet mājas lapā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā kārtībā Ekonomikas ministrijā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

                                               

Ekonomikas ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

J.Strods

K.Gerhards

Dž.Innusa

I.Vanaga

K.Misāns

 

 

13.06.2007 14:01

1551

S.Vāce

7366897, Sigita.Vace@csb.gov.lv