5.03.2008.
9/8-
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Ēku
energoefektivitātes likums (Nr.388/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija Likumprojekts
trešajam lasījumam
(reģ.
Nr.388/Lp9)
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (25) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Ēku
energoefektivitātes likums |
|
|
|
Ēku
energoefektivitātes likums |
I
nodaļa Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
I
nodaļa Vispārīgie noteikumi |
1.pants.
Likumā
ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
1.pants. Likumā ir lietoti šādi
termini: |
1) apkures
katls iekārta, kura, tajā sadedzinot kurināmo,
saražo enerģiju un nodod to siltumnesējam, kas nodrošina ēku ar
siltumenerģiju; |
|
|
Redakc. precizēts |
1) apkures katls iekārta, kura,
sadedzinot kurināmo, saražo enerģiju un nodod to siltumnesējam, kas nodrošina
ēku ar siltumenerģiju; |
2) energoauditors fiziskā persona, kura ir kompetenta veikt energoauditu; |
1 |
Juridiskais birojs Izslēgt 1.panta
2.punktu, attiecīgi mainīt punktu turpmāko numerāciju. |
Atbalstīts |
|
3) energoaudits ēkas apsekošanas
un datu analīzes procedūra, lai noteiktu enerģijas plūsmu ēkā un izvērtētu
enerģijas taupīšanas iespējas; |
|
|
Redakc. precizēts |
2) energoaudits ēkas apsekošanas
un datu analīzes procedūra, kas tiek veikta, lai noteiktu enerģijas plūsmu
ēkā un izvērtētu enerģijas taupīšanas iespējas; |
4) ēka būve vai būves daļa (būves
daļa projektēta tā, lai to varētu lietot neatkarīgi no pārējās ēkas) ar
ārējām norobežojošām konstrukcijām, kurā enerģiju izmanto iekštelpu
mikroklimata regulēšanai; |
|
|
|
3) ēka
būve vai būves daļa (būves daļa projektēta tā,
lai to varētu lietot neatkarīgi no pārējās ēkas) ar ārējām norobežojošām
konstrukcijām, kurā enerģiju izmanto iekštelpu mikroklimata regulēšanai; |
5) ēkas energoefektivitāte relatīvs enerģijas daudzums, kas
raksturo enerģijas patēriņu, kāds nepieciešams konkrētās ēkas apkurei,
ventilācijai, dzesēšanai, apgaismojumam un karstā ūdens apgādei; |
|
|
Redakc. precizēts |
4) ēkas energoefektivitāte relatīvs enerģijas daudzums, kas
raksturo konkrētās ēkas apkurei, ventilācijai, dzesēšanai, apgaismojumam un
karstā ūdens apgādei nepieciešamās enerģijas patēriņu; |
6) ēkas
energosertifikāts dokuments, kurā norādīta ēkas
energoefektivitāte; |
|
|
|
5) ēkas energosertifikāts dokuments, kurā norādīta ēkas energoefektivitāte; |
7) ēkas energosertifikācija process, kurā nosaka ēkas
energoefektivitāti un izsniedz ēkas energosertifikātu. |
|
|
|
6) ēkas energosertifikācija process, kurā nosaka ēkas energoefektivitāti un izsniedz ēkas
energosertifikātu; |
|
2 |
Juridiskais birojsPapildināt 1.pantu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) jaunbūve - no jauna būvējama ēka atbilstoši
būvprojektam. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
7) jaunbūve no
jauna atbilstoši būvprojektam būvējama ēka. |
2.pants. (1) Likuma mērķis ir
veicināt energoresursu racionālu izmantošanu un uzlabot ēku
energoefektivitāti. |
|
|
|
2.pants. (1) Likuma mērķis ir veicināt
energoresursu racionālu izmantošanu un uzlabot ēku energoefektivitāti. |
(2) Likums nosaka
valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju kompetenci ēku
energoefektivitātes jomā, kā arī ēku energosertifikācijas tiesisko un
organizatorisko pamatu. |
3 |
Juridiskais birojs Izslēgt 2.panta otrajā
daļā vārdu pārvaldes. |
Atbalstīts |
(2) Likums nosaka valsts un
pašvaldību institūciju kompetenci ēku energoefektivitātes jomā, kā arī ēku
energosertifikācijas tiesisko un organizatorisko pamatu. |
3.pants. (1) Šā likuma prasības attiecas uz esošajām ēkām un jaunbūvēm, izņemot: |
4 |
Juridiskais birojs Izteikt 3.panta pirmās
daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (1) Šā likuma
prasības attiecas uz ēkām un jaunbūvēm, izņemot:. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
3.pants. Šā likuma prasības attiecas uz ēkām un jaunbūvēm,
izņemot ēkas: |
1) ēkas,
kuras ir kultūras pieminekļi, ja likumā noteikto prasību izpilde apdraud
attiecīgā kultūras pieminekļa saglabāšanu vai pazemina tā kultūrvēsturisko vērtību; |
5 |
Juridiskais birojs Izteikt 3. panta 1. un
2.punktu šādā redakcijā: 1) ēkas, kuras ir
kultūras pieminekļi vai kurās atrodas
kultūras pieminekļi, ja likumā noteikto prasību izpilde apdraud šo
kultūras pieminekļu saglabāšanu vai pazemina to kultūrvēsturisko vērtību; |
Atbalstīts |
1) kuras ir kultūras pieminekļi vai
kurās atrodas kultūras pieminekļi, ja likuma prasību izpilde apdraud šo
kultūras pieminekļu saglabāšanu vai pazemina to kultūrvēsturisko vērtību; |
2) ēkas, ko izmanto par lūgšanu vai reliģisku darbību vietu; |
|
2) ēkas, ko
izmanto dievkalpojumiem un citām reliģiskām darbībām;. |
|
2) ko izmanto dievkalpojumiem un
citām reliģiskām darbībām; |
3) ēkas,
kurās nav paredzēta vai nav ierīkota apkures sistēma;
|
|
|
|
3)
kurās nav paredzēta vai nav ierīkota apkures sistēma; |
4) ēkas, kuru kopējā
apkurināmā platība ir mazāka par 50 kvadrātmetriem. |
|
|
|
4) kuru kopējā apkurināmā platība ir
mazāka par 50 kvadrātmetriem. |
(2) Šā likuma
izpratnē esoša ēka ir: |
6
|
Juridiskais birojs Izslēgt 3.panta otro
un trešo daļu. |
Atbalstīts |
|
1) ikviena
pabeigta vai nepabeigta ēka, kurai ir apstiprināts tiesiskais statuss vai
kuras būvniecība uzsākta būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā; |
|
|
|
|
(3) Šā likuma izpratnē jaunbūve ir no jauna
projektējama ēka. |
|
|
|
|
II
nodaļa Valsts
pārvaldes un pašvaldību institūciju kompetence ēku energoefektivitātes
uzlabošanas jomā |
7 |
Juridiskais birojs Izteikt otrās nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: Valsts un
pašvaldību institūciju kompetence ēku energoefektivitātes uzlabošanas jomā. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
II
nodaļa Valsts
un pašvaldību institūciju kompetence ēku energoefektivitātes jomā |
4.pants. (1) Ēku
energoefektivitātes uzlabošanas jomas vispārējo pārraudzību un koordināciju
valstī veic Ekonomikas ministrija. |
Redakc. |
4.pants. (1) Ēku
energoefektivitātes jomas vispārējo pārraudzību un koordināciju valstī veic
Ekonomikas ministrija. |
||
(2) Ekonomikas
ministrija izstrādā ēku energoefektivitātes politiku, un valsts aģentūra
Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra nodrošina šīs politikas
īstenošanu. |
8 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Izteikt
4. panta otro daļu šādā redakcijā: (2)
Ekonomikas ministrija izstrādā ēku energoefektivitātes
politiku. |
Atbalstīts |
(2) Ekonomikas ministrija izstrādā ēku energoefektivitātes
politiku. |
|
9 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Papildināt
4. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3)
Valsts aģentūra Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra
nodrošina ēku energoefektivitātes politikas īstenošanu, kā arī veic pasākumus,
lai veicinātu apkures katlu un gaisa kondicionēšanas iekārtu pārbaudi un
efektivitātes uzlabošanu. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
(3) Valsts aģentūra Būvniecības,
enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra nodrošina ēku energoefektivitātes
politikas realizēšanu, kā arī īsteno pasākumus, lai veicinātu apkures katlu
un gaisa kondicionēšanas iekārtu pārbaudi un efektivitātes uzlabošanu. |
5.pants. (1) Valsts un
pašvaldība var sniegt palīdzību energoaudita veikšanā, kā arī ēku renovācijā
vai rekonstrukcijā, kas veikta saskaņā ar energoaudita atzinumu,
ievērojot efektīvāko ieguldījumu atmaksāšanās principu, ilgtspējības,
maksimāla enerģijas ietaupījuma un videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas
principus. |
10 |
Juridiskais birojs Izteikt 5.pantu šādā
redakcijā: 5.pants. (1) Valsts vai pašvaldība var sniegt
palīdzību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apjomā energoaudita veikšanā, kā arī ēku
renovācijai vai rekonstrukcijai, kas veikta saskaņā ar energoaudita atzinumu,
ievērojot efektīvāko ieguldījumu atmaksāšanās principu, ilgtspējības,
maksimāla enerģijas ietaupījuma un videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas
principus. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
5.pants.
(1) Valsts vai pašvaldība normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un
apjomā var sniegt palīdzību energoaudita veikšanai, kā arī ēku renovācijai
vai rekonstrukcijai, saskaņā ar energoaudita atzinumu, ievērojot efektīvāko
ieguldījumu atmaksāšanās principu, ilgtspējības, maksimāla enerģijas
ietaupījuma un videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas principus. |
(2) Šā panta
pirmajā daļā minēto palīdzību valsts vai pašvaldība sniedz likumā Par
palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā noteiktajos gadījumos un kārtībā. |
|
(2)
Valsts vai pašvaldība palīdzību dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu
veikšanā sniedz likumā Par palīdzību
dzīvokļa jautājumu risināšanā noteiktajos gadījumos un kārtībā. |
|
(2) Valsts vai pašvaldība palīdzību dzīvojamo māju
energoefektivitātes uzlabošanas pasākumu veikšanā sniedz likumā Par palīdzību dzīvokļa jautājumu
risināšanā noteiktajos gadījumos un kārtībā. |
III
nodaļa Energoefektivitātes
prasības ēkām |
|
|
|
III
nodaļa Energoefektivitātes
prasības ēkām |
6.pants. Ēku
energoefektivitāti nosaka, ņemot vērā: |
|
|
Redakc. precizēts |
6.pants. Ēku energoefektivitāti nosaka, ņemot vērā attiecīgās ēkas: |
1) attiecīgās ēkas norobežojošo
konstrukciju siltumvadītspēju; |
|
|
|
1) norobežojošo
konstrukciju siltumvadītspēju; |
2) apkures sistēmu; |
|
|
|
2) apkures sistēmu; |
3) karstā ūdens apgādi; |
|
|
|
3) karstā ūdens apgādi; |
4) gaisa kondicionēšanas sistēmas; |
|
|
|
4) gaisa kondicionēšanas
sistēmas; |
5) ventilāciju; |
|
|
|
5) ventilāciju; |
6) iebūvētās apgaismes sistēmas; |
|
|
|
6) iebūvētās apgaismes
sistēmas; |
7) ēkas novietojumu; |
|
|
|
7) novietojumu, |
8) ārējos klimatiskos apstākļus un iekšējo
mikroklimatu. |
|
|
|
8) kā arī ārējos
klimatiskos apstākļus un iekšējo mikroklimatu. |
7.pants. Uzsākot tādu ēku projektēšanu, kuru kopējā platība ir
lielāka par 1000 kvadrātmetriem, ņem vērā tehniskos, vides un ekonomiskos
apsvērumus, kā arī pašvaldības saistošos noteikumus, lai izvērtētu iespēju kā
alternatīvu risinājumu šajās ēkās lietot sistēmas, kurās izmanto atjaunojamus
energoresursus: decentralizētas energoapgādes sistēmas, koģenerācijas
sistēmas, lokālās apkures un dzesēšanas sistēmas vai siltumsūkņus. |
11 |
Juridiskais birojs Izteikt 7.pantu šādā redakcijā: 7.pants. Projektējot ēkas,
kuru kopējā platība ir lielāka par 1000 kvadrātmetriem, ņem vērā tehniskos,
vides un ekonomiskos apsvērumus, kā arī pašvaldības saistošos noteikumus un
citus normatīvos aktus, lai izvērtētu iespēju kā alternatīvu
risinājumu šajās ēkās lietot sistēmas, kurās izmanto atjaunojamus
energoresursus, piemēram, decentralizētas energoapgādes sistēmas,
koģenerācijas sistēmas, lokālās apkures un dzesēšanas sistēmas vai
siltumsūkņus. |
Atbalstīts |
7.pants. Projektējot ēkas,
kuru kopējā platība ir lielāka par 1000 kvadrātmetriem, ņem vērā tehniskos,
vides un ekonomiskos apsvērumus, kā arī pašvaldības saistošos noteikumus un
citus normatīvos aktus, lai izvērtētu iespēju kā alternatīvu risinājumu šajās
ēkās lietot sistēmas, kurās izmanto atjaunojamus energoresursus, piemēram,
decentralizētas energoapgādes sistēmas, koģenerācijas sistēmas, lokālās
apkures un dzesēšanas sistēmas vai siltumsūkņus. |
8.pants. Rekonstruējamām ēkām, kuru kopējā platība ir lielāka par 1000
kvadrātmetriem un kopējās rekonstrukcijas izmaksas pārsniedz 25 procentus no
attiecīgo ēku kadastrālās vērtības vai kuru rekonstrukcijas darbi skar 25
procentus no šādu ēku būvapjoma, kā arī jaunbūvēm energoefektivitātes
minimālās prasības nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
8.pants. Rekonstruējamām ēkām, kuru kopējā platība ir lielāka par 1000
kvadrātmetriem un kuru kopējās rekonstrukcijas izmaksas pārsniedz 25
procentus no attiecīgo ēku kadastrālās vērtības vai kuru rekonstrukcijas
darbi skar 25 procentus no šādu ēku būvapjoma, kā arī jaunbūvēm
energoefektivitātes minimālās prasības nosaka Ministru kabinets. |
IV nodaļa Ēku
energosertifikācijas vispārīgās prasības |
|
|
|
IV nodaļa Ēku
energosertifikācijas vispārīgās prasības |
9.pants. (1) Novērtējot ēkas energoefektivitāti, ēkas klasificē šādi: |
|
|
|
9.pants. (1) Novērtējot ēku energoefektivitāti,
ēkas klasificē šādi: |
1) dažāda tipa viendzīvokļa ēkas; |
|
|
|
1) dažāda tipa
viendzīvokļa ēkas; |
2) daudzdzīvokļu ēkas; |
|
|
|
2) daudzdzīvokļu ēkas; |
3) biroju ēkas; |
|
|
|
3) biroju ēkas; |
4) izglītības iestāžu ēkas; |
|
|
|
4) izglītības iestāžu
ēkas; |
5) ambulatoro vai stacionāro ārstniecības
iestāžu ēkas; |
|
|
|
5) ambulatoro vai
stacionāro ārstniecības iestāžu ēkas; |
6) viesnīcu un restorānu ēkas; |
|
|
|
6) viesnīcu un restorānu
ēkas; |
7) sporta iestāžu ēkas; |
|
|
|
7) sporta iestāžu ēkas; |
8) ēkas, kur tiek sniegti
vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības pakalpojumi; |
12 |
Juridiskais birojs Izteikt 9.panta pirmās
daļas 8.punktu šādā redakcijā: 8) ēkas, kur
tiek sniegti vairumtirdzniecības vai mazumtirdzniecības pakalpojumi;. |
Atbalstīts |
8) ēkas, kurās tiek
sniegti vairumtirdzniecības vai mazumtirdzniecības pakalpojumi; |
9) citu tipu ēkas, kurās tiek patērēta
enerģija. |
|
|
|
9) citu tipu ēkas, kurās
tiek patērēta enerģija. |
(2) Ēku energoefektivitātes aprēķina metodi
nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2)
Ēku energoefektivitātes aprēķina metodi nosaka Ministru kabinets. |
10.pants. (1) Esošajām
ēkām energosertifikātu izsniedz energoauditors. (2) Jaunbūvēm un
rekonstruējamām ēkām energosertifikātu izsniedz energoauditors vai
projektētājs. |
13 |
Juridiskais birojsIzteikt 10. panta pirmo un otro daļu kā pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Ēkām energosertifikātu izsniedz energoauditors., attiecīgi mainīt daļu
tupmāko numerāciju. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
10.pants. (1) Ēkas energosertifikātu
izsniedz energoauditors. |
(3) Kārtību, kādā veicama ēku
energosertifikācija, kā arī attiecīgās ēkas energosertifikāta veidu,
paraugu, energosertifikāta saturu, izsniegšanas un reģistrācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2) Kārtību, kādā veicama ēku energosertifikācija, kā arī attiecīgās
ēkas energosertifikāta veidu, paraugu, saturu, izsniegšanas un reģistrācijas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(4) Ēku energosertifikātā jābūt norādēm uz
tādām atsauces vērtībām, pēc kurām patērētājiem būtu iespēja salīdzināt un
novērtēt ēku energoefektivitāti. Sertifikātam pievieno ieteikumus, kuros
novērtēta energoefektivitāti uzlabojošu pasākumu rentabilitāte. |
14 |
Juridiskais birojs Izteikt 10. panta
ceturtās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Ēku
energosertifikātā tiek ietverta norāde uz tādiem rādītājiem, pēc kuriem
patērētājiem būtu iespēja salīdzināt un novērtēt ēku energoefektivitāti. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
(3) Ēkas energosertifikātā tiek ietverti rādītāji, pēc kuriem patērētāji
var salīdzināt un novērtēt ēkas energoefektivitāti. Sertifikātam pievieno
ieteikumus, kuros novērtēta energoefektivitāti uzlabojošu pasākumu
rentabilitāte. |
11.pants. Ja akceptētā
jaunbūves vai rekonstruējamas ēkas būvprojektā ir izdarītas izmaiņas, kas
skar ēkas enerģijas patēriņu, attiecīgas izmaiņas veicamas arī ēkas
energosertifikātā. |
15 |
Juridiskais birojsIzslēgt 11.pantu otrā lasījuma redakcijā. |
Atbalstīts, iekļauts 16 priekšlik. |
|
|
16 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Izteikt 11. pantu šādā redakcijā: 11. pants. (1) Jaunbūvēm un
rekonstruējamām ēkām ēkas energoefektivitātes rādītājus norāda būvprojektā
būvniecības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
11.pants. (1) Energoefektivitātes rādītājus jaunbūvēm un rekonstruējamām ēkām
norāda būvprojektā būvniecības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|
(2) Jaunbūvēm un
rekonstruējamām ēkām saskaņā ar projektētā ietvertajiem energoefektivitātes
aprēķiniem, projektētājs izdod ēkas pagaidu energosertifikātu.
|
|
(2) Jaunbūvēm un rekonstruējamām ēkām saskaņā ar
projektā ietvertajiem energoefektivitātes aprēķiniem projektētājs izdod ēkas
pagaidu energosertifikātu.
|
12.pants. Ēkas energosertifikāts nepieciešams šādos gadījumos: |
17
|
Juridiskais birojsIzteikt 12.pantu šādā
redakcijā: 12.pants (1) Ēkas nodošana ekspluatācijā ir pieļaujama, ja ir izsniegts ēkas
energosertifikāts. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
19. priekšlik. |
|
1) nododot ēku ekspluatācijā; |
|
(2) Ēkas pārdošanas
gadījumā ēkas īpašnieks informē ēkas pircēju par ēkas energoefektivitāti,
izsniedzot viņam ēkas energosertifikātu. |
|
|
2) pārdodot ēku; |
|
(3) Izīrējot vai
iznomājot ēku, ēkas īpašnieks informē ēkas īrnieku vai nomnieku par ēkas
energoefektivitāti, izsniedzot viņam ēkas energosertifikāta kopiju. |
|
|
3) izīrējot vai iznomājot ēku. |
|
(4) Prasība par ēkas
energosertifikāta izsniegšanu šā likuma otrajā un trešajā daļā minētajos
gadījumos nav attiecināma uz ēkām, kuras nodotas ekspluatācijā līdz 2008.gada
31.decembrim, ja puses par to vienojas. |
|
|
|
18 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Izteikt 12. pantu šādā redakcijā: 12.pants. (1) Ēkas
energosertifikāts vai pagaidu energosertifikāts nepieciešams pārdodot,
izīrējot vai iznomājot ēku. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts
19. priekšlik. |
|
|
19 |
Atbildīgā
komisija
Izteikt 12. panta tekstu šādā redakcijā: (1) Ēkas energosertifikāts
vai pagaidu energosertifikāts nepieciešams, attiecīgo ēku pārdodot, izīrējot
vai iznomājot. |
Atbalstīts |
12.pants. (1) Ēkas energosertifikāts vai pagaidu energosertifikāts nepieciešams,
attiecīgo ēku pārdodot, izīrējot vai iznomājot. |
|
|
(2) Ēkām, kas
nodotas ekspluatācijā līdz 2008.gada 31.decembrim, šā panta pirmās daļas
prasības nepiemēro, ja puses par to vienojušās.
|
|
(2) Ēkām, kas nodotas ekspluatācijā līdz 2008.gada
31.decembrim, šā panta pirmās daļas prasības nepiemēro, ja puses par to
vienojušās.
|
13.pants. Ēkas energosertifikāta derīguma termiņš ir 10 gadu. |
20 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Izteikt 13. pantu šādā redakcijā: 13.pants. Ēkas energosertifikāta derīguma termiņš ir 10 gadu, ēkas pagaidu
energosertifikāta derīguma termiņš ir divi gadi. |
Atbalstīts . |
13.pants. Ēkas
energosertifikāta derīguma termiņš ir 10 gadu, ēkas pagaidu energosertifikāta
derīguma termiņš ir divi gadi. |
14.pants. Ja ēkā, kuras kopējā
platība ir lielāka par 1000 kvadrātmetriem, atrodas valsts vai pašvaldības
institūcija vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, šīs ēkas energosertifikātu novieto tās
apmeklētājiem redzamā vietā. |
|
|
|
14.pants. Ja ēkā, kuras kopējā
platība ir lielāka par 1000 kvadrātmetriem, atrodas valsts vai pašvaldības
institūcija vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, šīs ēkas energosertifikātu novieto tās
apmeklētājiem redzamā vietā. |
15.pants. Kārtību, kādā
Ekonomikas ministrija pārrauga energosertifikāciju un valsts aģentūra
Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra apkopo, aktualizē un
izmanto informāciju par izsniegtajiem ēku energosertifikātiem, nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
15.pants. Kārtību, kādā Ekonomikas ministrija pārrauga energosertifikāciju
un valsts aģentūra Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra
apkopo, aktualizē un izmanto informāciju par izsniegtajiem ēku
energosertifikātiem, nosaka Ministru kabinets. |
V
nodaļa Apkures
katlu, centralizētas siltumapgādes sistēmu un gaisa kondicionēšanas sistēmu
pārbaude |
|
|
|
V
nodaļa Apkures
katlu, centralizētas siltumapgādes sistēmu un gaisa kondicionēšanas sistēmu
pārbaude |
16.pants. Energoauditors
papildus ēkas energosertifikācijai novērtē efektivitātes un jaudas
samērojamību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka par 20 kW, un
gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā jauda ir lielāka par 12 kW. |
|
|
Redakc. precizēts |
16.pants. Veicot ēkas energosertifikāciju, energoauditors papildus novērtē
efektivitātes un jaudas samērojamību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir
lielāka par 20 kilovatiem, un gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā
jauda ir lielāka par 12 kilovatiem. |
17.pants. Ja ēkas apkures katla nominālā jauda ir lielāka par 20 kW vai
apkures sistēma ir vecāka par 15 gadiem, energoauditors novērtē apkures katlu
kopā ar apkures sistēmu, sniedz atzinumu par apkures katla efektivitāti un
ieteikumus attiecībā uz tā nomaiņu vai citām iespējamām izmaiņām apkures
sistēmā un alternatīviem risinājumiem attiecīgajā ēkā, lai samazinātu
enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda izmešu daudzumu.. |
|
|
Redakc. precizēts |
17.pants. Ja ēkas apkures katla nominālā jauda ir lielāka
par 20 kilovatiem vai apkures sistēma ir vecāka par 15 gadiem,
energoauditors novērtē apkures katlu kopā ar apkures sistēmu, sniedz atzinumu
par apkures katla efektivitāti un dod ieteikumus par tā nomaiņu vai citām
iespējamām attiecīgās ēkas apkures sistēmas izmaiņām un alternatīviem risinājumiem,
lai samazinātu enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda izmešu daudzumu. |
18.pants. Energoefektivitātes
prasības licencēta energoapgādes komersanta valdījumā esošām centralizētām
siltumapgādes sistēmām un to atbilstības pārbaudes kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
18.pants. Energoefektivitātes prasības licencēta energoapgādes komersanta
valdījumā esošām centralizētām siltumapgādes sistēmām un to atbilstības
pārbaudes kārtību nosaka Ministru kabinets. |
19.pants. Pārbaudes
kārtību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka par 20 kW, un
gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā jauda ir lielāka par
12 kW, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
19.pants. Pārbaudes kārtību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka
par 20 kilovatiem, un gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā
jauda ir lielāka par 12 kilovatiem, nosaka Ministru kabinets. |
VI
nodaļa Energoauditors |
|
|
|
VI
nodaļa Energoauditors |
20.pants. (1) Tiesības veikt energoauditu
ir fiziskajai personai, kura saņēmusi attiecīgu sertifikātu, kas apliecina
šīs personas kompetenci ēku energoefektivitātes jomā. |
|
|
Redakc. precizēts |
20.pants. (1) Tiesības veikt energoauditu ir fiziskajai
personai, kura saņēmusi tās kompetenci ēku energoefektivitātes jomā
apliecinošu sertifikātu. |
(2) Prasības energoauditoriem,
viņu atbildību, kā arī sertifikācijas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(2) Energoauditoriem izvirzāmās prasības
un viņu atbildību, kā arī sertifikācijas un uzraudzības kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
21.pants. Energoauditora
galvenie pienākumi, veicot energoauditu, ir šādi: |
|
|
|
21.pants. Energoauditora galvenie pienākumi, veicot
energoauditu, ir šādi: |
1) apsekot ēku un novērtēt šīs ēkas, kā arī tās apkures katlu un gaisa kondicionēšanas
sistēmas energoefektivitāti; |
|
|
|
1) apsekot ēku un novērtēt šīs ēkas, kā arī tās apkures katlu un gaisa kondicionēšanas
sistēmas energoefektivitāti; |
2) apkopot un
analizēt datus par ēkas norobežojošo konstrukciju siltumvadītspēju, apkures
sistēmu, karstā ūdens apgādi, gaisa kondicionēšanas sistēmu, ventilāciju,
iebūvēto apgaismes sistēmu, ēkas novietojumu, ārējiem klimatiskajiem
apstākļiem un iekšējo mikroklimatu; |
|
|
|
2) apkopot un analizēt datus
par ēkas norobežojošo konstrukciju siltumvadītspēju, apkures sistēmu, karstā
ūdens apgādi, gaisa kondicionēšanas sistēmu, ventilāciju, iebūvēto apgaismes
sistēmu, ēkas novietojumu, ārējiem klimatiskajiem apstākļiem un iekšējo
mikroklimatu; |
3) izvērtēt
piegādātās enerģijas daudzumu un ēkas energoefektivitāti, lai noteiktu tās
atbilstību prasībām, kas minētas normatīvajos aktos energoefektivitātes
jomā; |
|
|
|
3) izvērtēt piegādātās
enerģijas daudzumu un ēkas energoefektivitāti, lai noteiktu tās atbilstību
prasībām, kas minētas normatīvajos aktos energoefektivitātes jomā; |
4) sagatavot atzinumu par apkures katla nomaiņu vai citām iespējamām
izmaiņām apkures sistēmā un alternatīviem risinājumiem attiecīgajā ēkā, ja
apkures katla nominālā jauda ir lielāka par 20 kW vai apkures sistēma ir
vecāka par 15 gadiem; |
|
|
Redakc. precizēts |
4) sagatavot atzinumu par apkures katla nomaiņu vai citām iespējamām
attiecīgās ēkas apkures sistēmas izmaiņām un alternatīviem risinājumiem, ja
apkures katla nominālā jauda ir lielāka par 20 kilovatiem vai apkures sistēma
ir vecāka par 15 gadiem; |
5) sagatavot
atzinumu par ēkā konstatētajām tehniskajām nepilnībām un sniegt priekšlikumus
attiecībā uz enerģijas taupīšanu. |
|
|
Redakc. precizēts |
5) sagatavot atzinumu par ēkā konstatētajām tehniskajām nepilnībām
un sniegt priekšlikumus par enerģijas taupīšanu. |
22.pants. Energoauditors,
novērtējot ēku, kā arī apkures katlu un gaisa kondicionēšanas sistēmas energoefektivitāti,
ir neatkarīgs un ievēro profesionālās ētikas principus. |
21 |
Juridiskais birojs Papildināt 22.pantā pēc
vārda energoefektivitāti ar vārdiem savā profesionālajā darbībā. |
Atbalstīts |
22.pants. Energoauditors, novērtējot ēku, kā arī apkures
katlu un gaisa kondicionēšanas sistēmu energoefektivitāti, savā
profesionālajā darbībā ir neatkarīgs un ievēro profesionālās ētikas principus.
|
Pārejas noteikumi |
|
|
|
Pārejas noteikumi |
1. Šā likuma 12.pants stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. |
|
|
|
1. Šā likuma 12.pants stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
2. Līdz 2008.gada 1.jūlijam Ministru
kabinets izdod attiecīgus noteikumus, lai izpildītu šā likuma 8.pantā,
9.panta otrajā daļā, 10.panta trešajā daļā, 15., 18., 19.pantā un 20.panta
otrajā daļā noteiktās prasības. |
22 |
Juridiskais birojs Izteikt pārejas
noteikumu 2.punktu šādā redakcijā: 2. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūlijam izdod šā
likuma 8.pantā, 9.panta otrajā daļā, 10.panta otrajā daļā,
15., 18., 19.pantā un 20.panta otrajā daļā minētos
noteikumus. |
Atbalstīts |
2. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 8.pantā, 9.panta
otrajā daļā, 10.panta otrajā daļā, 15., 18., 19.pantā un 20.panta otrajā daļā
minētos noteikumus. |
3.Ēkām, kas nodotas ekspluatācijā līdz 2008.
gada 31. decembrim, šā likuma 12. panta 2. un 3. punkta prasības var
nepiemērot, ja tam piekrīt līgumslēdzējas puses. |
23 |
Juridiskais birojsIzslēgt pārejas
noteikumu 3.punktu. |
Atbalstīts |
|
|
24 |
Juridiskais birojsPapildināt pārejas
noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: Šā likuma 8.panta un
12.panta pirmās daļas prasības neattiecas uz ekspluatācijā nododamajām ēkām,
kuru būvprojekts akceptēts būvniecību regulējošos normatīvos aktos noteiktā
kārtībā līdz 2008. gada 31.decembrim, kā arī uz ēkām, kuru būvprojekts līdz
2008. gada 31.decembrim iesniegts saskaņošanai. |
Daļēji atbalstīts,
iekļauts 25. priekšlik. |
|
|
25 |
Atbildīgā
komisija
Papildināt pārejas
noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: Šā likuma 8.panta un 11.panta otrās daļas prasības
neattiecas uz ekspluatācijā nododamajām ēkām, kuru būvprojekts akceptēts
būvniecību regulējošos normatīvos aktos noteiktā kārtībā līdz 2008. gada
31.decembrim, kā arī uz ēkām, kuru būvprojekts līdz 2008. gada 31.decembrim
iesniegts saskaņošanai.
|
Atbalstīts |
3.Šā likuma 8.panta un 11.panta
otrās daļas prasības neattiecas uz ekspluatācijā nododamajām ēkām, kuru
būvprojekts akceptēts būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā līdz 2008. gada 31.decembrim, kā arī uz ēkām, kuru būvprojekts līdz
2008. gada 31.decembrim iesniegts saskaņošanai. |
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu |
|
|
|
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu |
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 16.decembra direktīvas 2002/91/EK par ēku energoefektivitāti. |
|
|
|
Likumā iekļautas tiesību normas,
kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 16.decembra direktīvas
2002/91/EK par ēku energoefektivitāti. |