4.12.2007.
9/8-
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā otrajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Ēku
energoefektivitātes likums (Nr.388/Lp9) .
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta otrajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija Likumprojekts
otrajam lasījumam
(reģ.
Nr.388/Lp9)
Pirmajā lasījuma redakcija
|
Nr |
Priekšlikumi (37) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Ēku
energoefektivitātes likums |
|
|
|
Ēku
energoefektivitātes likums |
I
nodaļa Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
I
nodaļa Vispārīgie noteikumi |
1.pants.
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
1.pants.
Likumā
ir lietoti šādi termini: |
1) apkures
katls iekārta, kura, sadedzinot kurināmo, saražo
enerģiju un nodod to siltumnesējam, kas nodrošina ēku ar siltumenerģiju; |
|
|
|
1) apkures
katls iekārta, kura, tajā sadedzinot kurināmo,
saražo enerģiju un nodod to siltumnesējam, kas nodrošina ēku ar
siltumenerģiju; |
2) energoauditors fiziskā persona, kura ir kompetenta veikt energoauditu; |
|
|
|
2) energoauditors fiziskā persona, kura ir kompetenta veikt energoauditu; |
3) energoaudits ēkas apsekošanas
un datu analīzes procedūra, lai noteiktu enerģijas plūsmu ēkā un izvērtētu
enerģijas taupīšanas iespējas; |
|
|
|
3) energoaudits ēkas apsekošanas
un datu analīzes procedūra, lai noteiktu enerģijas plūsmu ēkā un izvērtētu
enerģijas taupīšanas iespējas; |
4) ēka šā likuma izpratnē
būve vai būves daļa (būves daļa projektēta tā, lai to varētu lietot
neatkarīgi no pārējās ēkas) ar ārējām norobežojošām konstrukcijām, kurā
enerģiju izmanto iekštelpu mikroklimata regulēšanai; |
1 |
Juridiskais birojs Izslēgt 1.panta 4.punktā vārdus šā likuma izpratnē. |
Atbalstīts |
4) ēka būve vai būves daļa (būves
daļa projektēta tā, lai to varētu lietot neatkarīgi no pārējās ēkas) ar
ārējām norobežojošām konstrukcijām, kurā enerģiju izmanto iekštelpu
mikroklimata regulēšanai; |
5) ēkas
energoefektivitāte relatīvs enerģijas daudzums, kas raksturo enerģijas
patēriņu, kas nepieciešams konkrētās ēkas apkurei, ventilācijai, dzesēšanai,
apgaismojumam un karstā ūdens sagatavošanai; |
|
|
Redakc. precizēts |
5) ēkas
energoefektivitāte relatīvs enerģijas daudzums, kas raksturo enerģijas
patēriņu, kāds nepieciešams konkrētās ēkas apkurei, ventilācijai, dzesēšanai,
apgaismojumam un karstā ūdens apgādei; |
6) ēkas
energosertifikāts dokuments, kurā norādīta ēkas
energoefektivitāte; |
|
|
|
6) ēkas
energosertifikāts dokuments, kurā norādīta ēkas
energoefektivitāte; |
7) ēkas
energosertifikācija process, kurā nosaka ēkas energoefektivitāti un
izsniedz ēkas energosertifikātu. |
|
|
|
7) ēkas
energosertifikācija process, kurā nosaka ēkas energoefektivitāti un
izsniedz ēkas energosertifikātu. |
|
2 |
Juridiskais birojsPapildināt 1.pantu ar
termina esošās ēkas skaidrojumu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts
priekšl.Nr.11 |
|
2.pants.
(1) Likuma mērķi ir: 1) informēt ēku
pircējus, īpašniekus, īrniekus vai nomniekus, kā arī sabiedrību par esošo ēku
un no jauna būvējamo ēku (turpmāk jaunbūve) energoefektivitāti; |
3 |
Juridiskais birojs Izteikt 2.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Likuma mērķis ir
sekmēt ēku energoefektivitātes uzlabošanu, paaugstinot ēku
energoefektivitāti. |
Daļēji
atbalstīts. Iekļauts priekšl. Nr.
5. |
|
|
4 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Izteikt 2.panta pirmo
daļa šādā redakcijā: (1) Likuma mērķis ir: |
Daļēji
atbalstīts. Iekļauts priekšl. Nr.
5. |
|
|
|
1) izveidot ēku
energoefektivitātes novērtēšanas sistēmu, kas veicinātu racionālu
energoresursu izmantošanu un uzlabotu ēku energoefektivitāti; |
|
|
2) izveidot ēku energoefektivitātes novērtēšanas
sistēmu, kas veicinātu racionālu energoresursu izmantošanu un uzlabotu ēku
energoefektivitāti. |
|
2) nodrošināt
potenciālo pircēju, īpašnieku, īrnieku vai nomnieku ar informāciju par esošas
vai no jauna būvējamas ēkas energoefektivitāti; |
|
|
|
|
3) veicināt visā
sabiedrībā izpratni par enerģijas izmantošanas lietderību un ēku
energoefektivitāti. |
|
|
|
5 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 2.panta pirmo daļa šādā redakcijā: (1) Likuma
mērķis ir veicināt energoresursu racionālu izmantošanu un uzlabot ēku
energoefektivitāti. |
Atbalstīts |
2.pants. (1) Likuma mērķis ir
veicināt energoresursu racionālu izmantošanu un uzlabot ēku
energoefektivitāti. |
(2) Likums nosaka valsts pārvaldes un pašvaldību
institūciju kompetenci ēku energoefektivitātes jomā, kā arī ēku
energosertifikācijas tiesisko un organizatorisko pamatu. |
|
|
|
(2) Likums nosaka
valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju kompetenci ēku energoefektivitātes
jomā, kā arī ēku energosertifikācijas tiesisko un organizatorisko pamatu. |
3.pants. Šā likuma prasības attiecas uz esošajām ēkām
un jaunbūvēm, izņemot: |
|
|
|
|
1)
ēkas, kuras ir kultūras pieminekļi, ja likumā noteikto prasību izpilde
apdraud kultūras pieminekļa saglabāšanu vai pazeminās tā
kultūrvēsturisko vērtību; |
6 |
Juridiskais birojsAizstāt 3.panta 1.punktā vārdu pazeminās ar vārdu pazemina. |
Atbalstīts. Iekļauts
priekšl. Nr.11 |
|
2)
ēkas, ko izmanto par lūgšanu vai reliģisku darbību vietu; |
|
|
|
|
3) īslaicīgas lietošanas būves, ko plānots izmantot ne ilgāk kā
divus gadus, kā arī ražošanas objektus, darbnīcas, lauku saimniecību
nedzīvojamās ēkas un ēkas, kurās nav paredzēta vai nav ierīkota apkures
sistēma; |
|
|
|
|
4) dzīvojamās ēkas, ko paredzēts izmantot mazāk par četriem mēnešiem gadā; |
7 |
Juridiskais birojs Precizēt 3.panta 4.punktu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl.
Nr.11 |
|
5) ēkas, kuru kopējā apkurināmā platība ir
mazāka par 50 m2; |
8 |
Juridiskais birojs Aizstāt 3.panta 5.punktā skaitli un vārdu 50 m2 ar skaitli
un vārdu 50 kvadrātmetriem.
|
Atbalstīts. Iekļauts priekšl. Nr.11 |
|
6) ēkas, kuru ekspluatācija nav pieļaujama bez
rekonstrukcijas. |
9 |
Juridiskais birojs Precizēt 3.panta
6.punktu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl.
Nr. 11 |
|
|
10 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl.
Nr.11 |
|
|
|
3.pants. (1) Šā likuma prasības attiecas uz esošajām ēkām un jaunbūvēm, izņemot: |
|
|
|
|
1) ēkas, kuras ir kultūras pieminekļi, ja likumā noteikto prasību izpilde apdraud kultūras pieminekļa saglabāšanu vai pazemina tā kultūrvēsturisko vērtību; |
|
|
|
|
2) ēkas, ko izmanto par lūgšanu vai reliģisku darbību vietu; |
|
|
|
|
3) īslaicīgas
lietošanas būves, ko plānots izmantot ne ilgāk kā divus gadus;
|
|
|
|
|
4) ēkas, kurās nav paredzēta vai nav ierīkota
apkures sistēma; |
|
|
|
|
5) ēkas, kuru kopējā apkurināmā platība ir mazāka par 50 kvadrātmrtriem; |
|
|
|
|
6) ēkas, kuru ekspluatācija nav pieļaujama bez rekonstrukcijas. |
|
|
|
|
(2) Šā likuma izpratnē esoša ēka ir: |
|
|
|
|
1) jebkura
pabeigta vai nepabeigta ēka, kurai ir apstiprināts tiesiskais status vai ir
uzsākta tās būvniecība būvniecību regulējošos normatīvos aktos noteiktā
kārtībā;
|
|
|
|
|
2) uzprojektēta ēka, ja būvprojekts akceptēts būvniecību regulējošos normatīvos aktos noteiktā kārtībā. |
|
|
|
|
(3) Šā likuma
izpratnē jaunbūve ir no jauna projektējama ēka.
|
|
|
|
11 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 3.pantu šādā
redakcijā: |
Atbalstīts |
|
|
|
3.pants. (1) Šā likuma prasības attiecas uz esošajām ēkām un jaunbūvēm, izņemot: |
|
3.pants. (1) Šā likuma prasības attiecas uz esošajām ēkām un jaunbūvēm, izņemot: |
|
|
1) ēkas,
kuras ir kultūras pieminekļi, ja likumā noteikto prasību izpilde apdraud
attiecīgā kultūras pieminekļa saglabāšanu vai pazemina tā kultūrvēsturisko vērtību; |
|
1) ēkas,
kuras ir kultūras pieminekļi, ja likumā noteikto prasību izpilde apdraud
attiecīgā kultūras pieminekļa saglabāšanu vai pazemina tā kultūrvēsturisko vērtību; |
|
|
2) ēkas, ko izmanto par lūgšanu vai reliģisku darbību vietu; |
|
2) ēkas, ko izmanto par lūgšanu vai reliģisku darbību vietu; |
|
|
3) ēkas,
kurās nav paredzēta vai nav ierīkota apkures sistēma;
|
|
3) ēkas,
kurās nav paredzēta vai nav ierīkota apkures sistēma;
|
|
|
4) ēkas, kuru kopējā
apkurināmā platība ir mazāka par 50 kvadrātmetriem. |
|
4) ēkas, kuru kopējā
apkurināmā platība ir mazāka par 50 kvadrātmetriem. |
|
|
(2) Šā likuma
izpratnē esoša ēka ir: |
|
(2) Šā likuma
izpratnē esoša ēka ir: |
|
|
1) ikviena
pabeigta vai nepabeigta ēka, kurai ir apstiprināts tiesiskais statuss vai
kuras būvniecība uzsākta būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā;
|
|
1) ikviena
pabeigta vai nepabeigta ēka, kurai ir apstiprināts tiesiskais statuss vai
kuras būvniecība uzsākta būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā;
|
|
|
2) uzprojektēta ēka, kuras būvprojekts akceptēts būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
2) uzprojektēta ēka, kuras būvprojekts akceptēts būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|
(3) Šā likuma
izpratnē jaunbūve ir no jauna projektējama ēka.
|
|
(3) Šā likuma izpratnē jaunbūve ir no jauna
projektējama ēka |
II
nodaļa Valsts
pārvaldes un pašvaldību institūciju kompetence ēku energoefektivitātes
uzlabošanas jomā |
|
|
|
II
nodaļa Valsts
pārvaldes un pašvaldību institūciju kompetence ēku energoefektivitātes
uzlabošanas jomā |
4.pants. (1) Ēku
energoefektivitātes uzlabošanas jomas vispārējo pārraudzību un koordināciju
valstī veic Ekonomikas ministrija. |
4.pants. (1) Ēku
energoefektivitātes uzlabošanas jomas vispārējo pārraudzību un koordināciju
valstī veic Ekonomikas ministrija. |
|||
(2) Ekonomikas ministrija īsteno ēku
energoefektivitātes politiku un nodrošina sabiedrības informēšanu par ēku
energoefektivitātes prasībām un enerģijas taupības pasākumiem. |
12 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Izteikt 4.panta otro daļu šādā redakcijā (2) Valsts
aģentūra Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra īsteno ēku
energoefektivitātes politiku un nodrošina sabiedrības informēšanu par ēku
energoefektivitātes prasībām un enerģijas taupības pasākumiem. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl.
Nr.13 |
|
|
13 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 4.panta otro
daļu šādā redakcijā: (2) Ekonomikas
ministrija izstrādā ēku energoefektivitātes politiku, un valsts
aģentūra Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra nodrošina šīs
politikas īstenošanu. |
Atbalstīts |
(2) Ekonomikas
ministrija izstrādā ēku energoefektivitātes politiku, un valsts aģentūra
Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra nodrošina šīs politikas
īstenošanu. |
5.pants. (1) Valsts un
pašvaldība var sniegt palīdzību energoauditu veikšanā, kā arī ēku renovācijai
vai rekonstrukcijai, kas veikta saskaņā ar energoaudita atzinumu, ievērojot
efektīvāko ieguldījumu atmaksāšanās principu, ilgtspējības, maksimāla
enerģijas ietaupījuma un videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas principus. |
14 |
Juridiskais birojs Konkretizēt
5.panta pirmo daļu, nosakot skaidrus kritērijus, kādos gadījumos valsts un
pašvaldība var sniegt savu palīdzību energoaudita veikšanai. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl.
Nr.16 |
5.pants. (1) Valsts un
pašvaldība var sniegt palīdzību energoaudita veikšanā, kā arī ēku renovācijā
vai rekonstrukcijā, kas veikta saskaņā ar energoaudita atzinumu, ievērojot
efektīvāko ieguldījumu atmaksāšanās principu, ilgtspējības, maksimāla
enerģijas ietaupījuma un videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas principus. |
(2) Pašvaldības šā panta pirmajā daļā minētās
tiesības īsteno saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā. |
15 |
Juridiskais
birojs Iekļaut 5.panta otro daļu kā trešo daļu, šajā daļā norādīt no kādiem
līdzekļiem pašvaldības finansē palīdzības sniegšanu energoaudita veikšanai; |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl. Nr.16 |
|
|
16 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 5.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā minēto palīdzību valsts vai pašvaldība sniedz likumā Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā
noteiktajos gadījumos un kārtībā. |
Atbalstīts |
(2) Šā panta pirmajā daļā
minēto palīdzību valsts vai pašvaldība
sniedz likumā Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā noteiktajos gadījumos
un kārtībā. |
(3) Kārtību, kādā valsts sniedz palīdzību
energoaudita veikšanā, kā arī ēku renovācijā un rekonstrukcijā, nosaka
Ministru kabinets. |
17 |
Atbildīgā komisijaIzslēgt 5.panta trešo daļu. |
Atbalstīts |
|
|
18 |
Juridiskais birojsIekļaut 5.panta trešo daļu kā otro
daļu, šajā daļā precizēt Ministru kabineta deleģējuma apjomu (kādos gadījumos
sniedzama palīdzība energoaudita veikšanai, kādam personu lokam u.c.
kritēriji).
|
Neatbalstīts |
|
III
nodaļa Energoefektivitātes
prasības ēkām |
|
|
|
III
nodaļa Energoefektivitātes
prasības ēkām |
6.pants. Ēkas
energoefektivitāti nosaka, ņemot vērā: |
|
|
Redakc. precizēts |
6.pants. Ēku
energoefektivitāti nosaka, ņemot vērā: |
1) ēkas norobežojošo konstrukciju
siltumvadītspēju; |
|
|
|
1) attiecīgās ēkas norobežojošo
konstrukciju siltumvadītspēju; |
2) apkures sistēmu; |
|
|
|
2) apkures sistēmu; |
3) karstā ūdens apgādi; |
|
|
|
3) karstā ūdens apgādi; |
4) gaisa kondicionēšanas sistēmas; |
|
|
|
4) gaisa kondicionēšanas sistēmas; |
5) ventilāciju; |
|
|
|
5) ventilāciju; |
6) iebūvētās apgaismes sistēmas; |
|
|
|
6) iebūvētās apgaismes sistēmas; |
7) ēkas novietojumu; |
|
|
|
7) ēkas novietojumu; |
8) ārējos klimatiskos apstākļus un iekšējo
mikroklimatu. |
|
|
|
8) ārējos klimatiskos apstākļus un iekšējo
mikroklimatu. |
7.pants.
Jaunbūvēm, kuru kopējā platība ir lielāka par 1000 m2, uzsākot projektēšanu, ņem vērā tehniskos,
vides un ekonomiskos apsvērumus, kā arī pašvaldības saistošos noteikumus, lai
izvērtētu iespēju ēkā kā alternatīvu risinājumu lietot sistēmas, kurās
izmanto atjaunojamus resursus, decentralizētas energoapgādes sistēmas,
koģenerācijas sistēmas, lokālās apkures un dzesēšanas sistēmas vai
siltumsūkņus. |
19 |
Juridiskais birojsAizstāt 7.pantā vārdus
Jaunbūvēm, kuru kopējā platība ir lielāka par 1000 m2,
uzsākot projektēšanu ar vārdiem Uzsākot ēku projektēšanu, kuru kopējā
platība ir lielāka par 1000 kvadrātmetriem.. |
Atbalstīts Redakc. precizēts |
7.pants. Uzsākot tādu ēku projektēšanu, kuru kopējā platība ir
lielāka par 1000 kvadrātmetriem, ņem vērā tehniskos, vides un ekonomiskos
apsvērumus, kā arī pašvaldības saistošos noteikumus, lai izvērtētu iespēju kā
alternatīvu risinājumu šajās ēkās lietot sistēmas, kurās izmanto atjaunojamus
energoresursus: decentralizētas energoapgādes sistēmas, koģenerācijas
sistēmas, lokālās apkures un dzesēšanas sistēmas vai siltumsūkņus. |
8.pants. Rekonstruējamām
ēkām, kuru kopējā platība ir lielāka par 1000 m2 un kopējās
rekonstrukcijas izmaksas pārsniedz 25 % no attiecīgās ēkas kadastrālās
vērtības vai kuru rekonstrukcijas darbi skar 25 % no ēkas būvapjoma, kā
arī jaunbūvēm energoefektivitātes minimālās prasības nosaka Ministru
kabinets. |
20 |
Juridiskais birojs Aizstāt 8.pantā
skaitli un vārdu 1000 m2 ar skaitli un vārdu 1000
kvadrātmetriem. |
Atbalstīts Redakc. precizēts |
8.pants. Rekonstruējamām ēkām, kuru kopējā platība ir lielāka par 1000
kvadrātmetriem un kopējās rekonstrukcijas izmaksas pārsniedz 25 procentus no
attiecīgo ēku kadastrālās vērtības vai kuru rekonstrukcijas darbi skar 25
procentus no šādu ēku būvapjoma, kā arī jaunbūvēm energoefektivitātes
minimālās prasības nosaka Ministru kabinets. |
IV nodaļa Ēku
energosertifikācijas vispārīgās prasības |
|
|
|
IV nodaļa Ēku
energosertifikācijas vispārīgās prasības |
9.pants. (1) Novērtējot ēkas energoefektivitāti, ēkas klasificē šādi: |
|
|
|
9.pants. (1) Novērtējot ēkas energoefektivitāti, ēkas klasificē šādi: |
1) dažādu tipu viena dzīvokļa ēkas; |
|
|
|
1) dažāda tipa viendzīvokļa ēkas; |
2) daudzdzīvokļu ēkas; |
|
|
|
2) daudzdzīvokļu ēkas; |
3) biroju ēkas; |
|
|
|
3) biroju ēkas; |
4) izglītības iestāžu ēkas; |
|
|
|
4) izglītības iestāžu ēkas; |
5) ambulatoro vai stacionāro ārstniecības
iestāžu ēkas; |
|
|
|
5) ambulatoro vai stacionāro ārstniecības
iestāžu ēkas; |
6) viesnīcu un restorānu ēkas; |
|
|
|
6) viesnīcu un restorānu ēkas; |
7) sporta iestāžu ēkas; |
|
|
|
7) sporta iestāžu ēkas; |
8) ēkas, kur tiek sniegti
vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības pakalpojumi; |
|
|
|
8) ēkas, kur tiek sniegti
vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības pakalpojumi; |
9) citu tipu ēkas, kurās tiek patērēta
enerģija. |
|
|
|
9) citu tipu ēkas, kurās tiek patērēta
enerģija. |
(2) Ēkas
energoefektivitātes aprēķina metodi nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2) Ēku
energoefektivitātes aprēķina metodi nosaka Ministru kabinets. |
10.pants. (1) Esošām ēkām
energosertifikātu izsniedz energoauditors. |
|
|
Redakc. precizēts |
10.pants. (1) Esošajām
ēkām energosertifikātu izsniedz energoauditors. |
(2) Jaunbūvēm un
rekonstruējamām ēkām energosertifikātu izsniedz energoauditors vai
projektētājs. |
|
|
|
(2) Jaunbūvēm un
rekonstruējamām ēkām energosertifikātu izsniedz energoauditors vai
projektētājs. |
(3) Energosertifikātu
izsniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā veicama
ēkas energosertifikācija, kā arī ēkas energosertifikāta veidu, paraugu,
energosertifikāta saturu, izsniegšanas un reģistrācijas kārtību. |
21 |
Juridiskais birojsEkonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību,
kādā veicama ēkas energosertifikācija, kā arī ēkas energosertifikāta veidu,
paraugu, energosertifikāta saturu, izsniegšanas un reģistrācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
(3) Kārtību,
kādā veicama ēku energosertifikācija, kā arī ēkas energosertifikāta veidu,
paraugu, energosertifikāta saturu, izsniegšanas un reģistrācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets. |
|
22 |
Deputāts J.SokolovskisIzteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Energosertifikātu
izsniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā veicama
ēkas energosertifikācija, kā arī ēkas energosertifikāta veidu, paraugu,
energosertifikāta saturu, izsniegšanas un reģistrācijas kārtību. Energoefektivitātes
sertifikātā jābūt norādēm uz tādām atsauces vērtībām, lai patērētājiem būtu
iespēja salīdzināt un novērtēt eku energoefektivitāti. Sertifikātam pievieno
ieteikumus, kuros novērtēta energoefektivitāti uzlabojošu pasākumu
rentabilitāte. |
Daļēji
atbalstīts. Iekļauts priekšl.
Nr.23 |
|
|
23 |
Atbildīgā komisijaPapildināt 10.pantu ar
jaunu ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ēku
energosertifikātā jābūt norādēm uz tādām atsauces vērtībām, pēc kurām
patērētājiem būtu iespēja salīdzināt un novērtēt ēku energoefektivitāti.
Sertifikātam pievieno ieteikumus, kuros novērtēta energoefektivitāti
uzlabojošu pasākumu rentabilitāte. . |
Atbalstīts |
(4) Ēku energosertifikātā jābūt norādēm uz
tādām atsauces vērtībām, pēc kurām patērētājiem būtu iespēja salīdzināt un
novērtēt ēku energoefektivitāti. Sertifikātam pievieno ieteikumus, kuros
novērtēta energoefektivitāti uzlabojošu pasākumu rentabilitāte. |
(4) Ēkas
energosertifikātu reģistrē mēneša laikā pēc izsniegšanas. |
24 |
Juridiskais birojsIzslēgt 10.panta ceturto daļu. |
Atbalstīts |
|
11.pants. Ja akceptētā
jaunbūves vai rekonstruējamas ēkas būvprojektā ir izdarītas izmaiņas, kas
skar ēkas enerģijas patēriņu, attiecīgas izmaiņas veicamas arī ēkas
energosertifikātā. |
|
|
|
11.pants. Ja akceptētā
jaunbūves vai rekonstruējamas ēkas būvprojektā ir izdarītas izmaiņas, kas
skar ēkas enerģijas patēriņu, attiecīgas izmaiņas veicamas arī ēkas
energosertifikātā. |
12.pants. Ēkas energosertifikāts nepieciešams šādos gadījumos: |
|
|
|
12.pants. Ēkas energosertifikāts nepieciešams šādos gadījumos: |
1) nododot ēku ekspluatācijā; |
|
|
|
1) nododot ēku ekspluatācijā; |
2) pārdodot ēku; |
|
|
|
2) pārdodot ēku; |
3) izīrējot vai iznomājot ēku. |
|
|
|
3) izīrējot vai iznomājot ēku. |
13.pants. Ēkas energosertifikāta derīguma termiņš ir 10 gadi pēc tā
izsniegšanas. |
25 |
Juridiskais birojsPrecizēt 13.pantu
attiecībā par energosertifikāta derīguma termiņa sākumu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšl. Nr.26 |
|
|
26 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 13.pantu šādā
redakcijā: 13.pants. Ēkas energosertifikāta derīguma termiņš ir 10 gadu. |
Atbalstīts |
13.pants. Ēkas energosertifikāta derīguma termiņš ir 10 gadu. |
14.pants. Ja ēkas kopējā platība ir
lielāka par 1000 m2, tajā atrodas valsts vai pašvaldības
institūcija vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs un to apmeklē daudz
cilvēku, ēkas energosertifikātu
novieto ēkas apmeklētājiem redzamā vietā. |
27 |
Juridiskais birojs Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Ja ēkā, kuras kopējā platība ir
lielāka par 1000 kvadrātmetriem, atrodas valsts vai pašvaldības institūcija
vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, ēkas energosertifikātu novieto ēkas apmeklētājiem redzamā vietā. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
14.pants. Ja ēkā, kuras kopējā
platība ir lielāka par 1000 kvadrātmetriem, atrodas valsts vai pašvaldības
institūcija vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, šīs ēkas energosertifikātu novieto tās
apmeklētājiem redzamā vietā. |
15.pants. Kārtību,
kādā Ekonomikas ministrija pārrauga energosertifikāciju, apkopo, aktualizē
un izmanto informāciju par izsniegtajiem ēkas energosertifikātiem, nosaka
Ministru kabinets. |
28 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Izteikt 15.pantu šādā redakcijā: 15.pants. Kārtību, kādā Ekonomikas ministrija pārrauga energosertifikāciju
un valsts aģentūra Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra
apkopo, aktualizē un izmanto informāciju par izsniegtajiem ēkas energosertifikātiem,
nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
15.pants. Kārtību, kādā
Ekonomikas ministrija pārrauga energosertifikāciju un valsts aģentūra
Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra apkopo, aktualizē un
izmanto informāciju par izsniegtajiem ēku energosertifikātiem, nosaka
Ministru kabinets. |
V
nodaļa Apkures
katlu, centralizētas siltumapgādes sistēmu, gaisa kondicionēšanas sistēmu
pārbaude |
|
|
|
V
nodaļa Apkures
katlu, centralizētas siltumapgādes sistēmu un gaisa kondicionēšanas sistēmu
pārbaude |
16.pants. Energoauditors
papildus ēkas energosertifikācijai novērtē efektivitātes un jaudas
samērojamību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka par 20 kW, un
gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā jauda ir lielāka par 12 kW. |
|
|
|
16.pants. Energoauditors
papildus ēkas energosertifikācijai novērtē efektivitātes un jaudas
samērojamību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka par 20 kW, un
gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā jauda ir lielāka par 12 kW. |
17.pants. Ja ēkas apkures katla nominālā jauda ir lielāka par 20 kW vai
apkures sistēma ir vecāka par 15 gadiem, energoauditors novērtē apkures katlu
kopā ar apkures sistēmu, sniedz atzinumu par apkures katla efektivitāti un
ieteikumus par apkures katla nomaiņu vai citām iespējamām izmaiņām apkures
sistēmā un alternatīviem risinājumiem ēkā, lai samazinātu enerģijas patēriņu
un oglekļa dioksīda izmešu daudzumu. |
|
|
Redakc. precizēts |
17.pants. Ja ēkas apkures katla nominālā jauda ir lielāka par 20 kW vai
apkures sistēma ir vecāka par 15 gadiem, energoauditors novērtē apkures katlu
kopā ar apkures sistēmu, sniedz atzinumu par apkures katla efektivitāti un
ieteikumus attiecībā uz tā nomaiņu vai citām iespējamām izmaiņām apkures
sistēmā un alternatīviem risinājumiem attiecīgajā ēkā, lai samazinātu
enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda izmešu daudzumu.. |
18.pants. Energoefektivitātes
prasības licencēta energoapgādes komersanta valdījumā esošām centralizētām
siltumapgādes sistēmām un to atbilstības pārbaudes kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
18.pants. Energoefektivitātes
prasības licencēta energoapgādes komersanta valdījumā esošām centralizētām
siltumapgādes sistēmām un to atbilstības pārbaudes kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
19.pants. P
ārbaudes
kārtību gaisa kondicionēšanas iekārtām, kuru nominālā jauda ir lielāka par
12 kW, un apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka par
20 kW, nosaka Ministru kabinets. |
29 |
Juridiskais birojsIzteikt 19.pantu šādā
redakcijā: 19.pants. Pārbaudes kārtību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka
par 20 kW, un gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā jauda ir
lielāka par 12 kW, nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
19.pants. Pārbaudes
kārtību apkures katliem, kuru nominālā jauda ir lielāka par 20 kW, un
gaisa kondicionēšanas sistēmām, kuru nominālā jauda ir lielāka par
12 kW, nosaka Ministru kabinets. |
VI
nodaļa Energoauditors |
|
|
|
VI
nodaļa Energoauditors |
20.pants. (1) Tiesības veikt energoauditu ir
fiziskajai personai, kura atbilst šajā likumā noteiktajām prasībām un ir
saņēmusi attiecīgu sertifikātu, kas apliecina personas kompetenci ēku
energoefektivitātes jomā. |
30 |
Juridiskais birojs Izteikt
20.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tiesības veikt energoauditu ir fiziskajai
personai, kura ir saņēmusi attiecīgu sertifikātu, kas apliecina šīs personas
kompetenci ēku energoefektivitātes jomā. |
Atbalstīts |
20.pants. (1) Tiesības veikt energoauditu
ir fiziskajai personai, kura saņēmusi attiecīgu sertifikātu, kas apliecina
šīs personas kompetenci ēku energoefektivitātes jomā. |
(2) Prasības energoauditoriem, to
sertifikācijas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets. |
31 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 20. panta otro
daļu šādā redakcijā: (2) Prasības energoauditoriem, viņu atbildību, kā arī
sertifikācijas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
(2) Prasības
energoauditoriem, viņu atbildību, kā arī sertifikācijas un uzraudzības
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
21.pants. Energoauditora galvenie pienākumi, veicot energoauditu, ir šādi: |
|
|
|
21.pants. Energoauditora
galvenie pienākumi, veicot energoauditu, ir šādi: |
1) apkopot un
analizēt datus par ēkas norobežojošo konstrukciju siltumvadītspēju, apkures
sistēmu, karstā ūdens apgādi, gaisa kondicionēšanas sistēmu, ventilāciju,
iebūvēto apgaismes sistēmu, ēkas novietojumu, ārējiem klimatiskajiem
apstākļiem un iekšējo mikroklimatu; |
32 |
Juridiskais birojs Izteikt 21.panta 1.punktu kā 2.punktu. |
Atbalstīts |
1) apsekot ēku un novērtēt šīs ēkas, kā arī tās apkures katlu un gaisa kondicionēšanas
sistēmas energoefektivitāti; |
2) apsekot ēku; |
33 |
Juridiskais birojs Izteikt 21.panta 2.punktu kā 1.punktu šādā
redakcijā: 1) apsekot ēku un novērtēt šīs ēkas, kā arī tās apkures katlu un gaisa kondicionēšanas
sistēmas energoefektivitāti;. |
Atbalstīts |
2) apkopot un
analizēt datus par ēkas norobežojošo konstrukciju siltumvadītspēju, apkures
sistēmu, karstā ūdens apgādi, gaisa kondicionēšanas sistēmu, ventilāciju,
iebūvēto apgaismes sistēmu, ēkas novietojumu, ārējiem klimatiskajiem
apstākļiem un iekšējo mikroklimatu; |
3) izvērtēt
piegādātās enerģijas daudzumu un ēkas energoefektivitāti, lai noteiktu
atbilstību prasībām, kas minētas normatīvajos aktos energoefektivitātes
jomā; |
|
|
Redakc.
precizēts |
3) izvērtēt
piegādātās enerģijas daudzumu un ēkas energoefektivitāti, lai noteiktu tās
atbilstību prasībām, kas minētas normatīvajos aktos energoefektivitātes
jomā; |
4) sagatavot
atzinumu par apkures katla nomaiņu vai citām iespējamām izmaiņām apkures
sistēmā un alternatīviem risinājumiem, ja apkures katla nominālā jauda ir
lielāka par 20 kW vai apkures sistēma ir
vecāka par 15 gadiem; |
|
|
|
4) sagatavot atzinumu par apkures katla nomaiņu vai citām iespējamām
izmaiņām apkures sistēmā un alternatīviem risinājumiem attiecīgajā ēkā, ja
apkures katla nominālā jauda ir lielāka par 20 kW vai apkures sistēma ir
vecāka par 15 gadiem; |
5) sagatavot atzinumu par ēkā konstatētajām
tehniskajām problēmām un sniegt priekšlikumus par enerģijas taupīšanu; |
34 |
Juridiskais birojs Izteikt 21.panta 5.punktu šādā
redakcijā: 5)sagatavot atzinumu
par ēkā konstatētajām tehniskajām nepilnībām un sniegt priekšlikumus par
enerģijas taupīšanu;. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
5) sagatavot
atzinumu par ēkā konstatētajām tehniskajām nepilnībām un sniegt priekšlikumus
attiecībā uz enerģijas taupīšanu. |
6) izsniegt un reģistrēt ēkas
energosertifikātu saskaņā ar šā likuma 10.panta trešajā daļā minētajiem
normatīvajiem aktiem. |
35 |
Atbildīgā komisijaIzslēgt 21. panta 6.
punktu. |
Atbalstīts |
|
22.pants. Energoauditors,
vērtējot ēku, apkures katlu un gaisa kondicionēšanas sistēmu
energoefektivitāti, ir neatkarīgs un ievēro profesionālās ētikas principus. |
|
|
|
22.pants.
Energoauditors, novērtējot ēku, kā arī apkures katlu un
gaisa kondicionēšanas sistēmas energoefektivitāti, ir neatkarīgs un ievēro
profesionālās ētikas principus. |
Pārejas
noteikumi |
|
|
|
Pārejas noteikumi |
1. Ēku energosertifikācija esošām
dzīvojamām ēkām valsts atbalsta programmu ietvaros veicama, sākot ar
2008.gada 1.janvāri. |
36 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Izslēgt pārejas noteikumu 1.punktu. |
Atbalstīts |
|
2. Šā likuma 12.pants stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. |
|
|
|
1. Šā likuma 12.pants stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. |
3. Līdz 2008.gada 1.janvārim Ministru
kabinets izdod attiecīgus noteikumus, lai izpildītu šā likuma 5.panta trešajā
daļā, 8.pantā, 9.panta otrajā daļā, 10.panta trešajā daļā, 15., 18.,
19.pantā un 20.panta otrajā daļā noteiktās prasības. |
37 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jakrins Aizstāt pārejas
noteikumu 3. punktā skaitļus un vārdus Līdz 2008.gada 1.janvārim ar
skaitļiem un vārdiem Līdz 2008.gada 1.jūlijam. Izslēgt pārejas
noteikumu 3.punktā skaitli un vārdus 5.panta trešajā daļā,. |
Atbalstīts |
2. Līdz 2008.gada 1.jūlijam Ministru
kabinets izdod attiecīgus noteikumus, lai izpildītu šā likuma 8.pantā,
9.panta otrajā daļā, 10.panta trešajā daļā, 15., 18., 19.pantā un 20.panta
otrajā daļā noteiktās prasības. |
4. Ēkām, kas nodotas ekspluatācijā līdz
2008.gada 31.decembrim, šā likuma 12.panta 2. un 3.punkta prasības var
nepiemērot, ja tam piekrīt līgumslēdzējas puses. |
|
|
|
3. Ēkām, kas
nodotas ekspluatācijā līdz 2008.gada 31.decembrim, šā likuma 12.panta 2. un
3.punkta prasības var nepiemērot, ja tam piekrīt līgumslēdzējas puses. |
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu |
|
|
|
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu |
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 16.decembra Direktīvas 2002/91/EK par ēku energoefektivitāti. |
|
|
|
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 16.decembra direktīvas 2002/91/EK par ēku energoefektivitāti. |