Izdarīt
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.; 2006, 9.nr.; 2007, 3.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 9.punktu šādā redakcijā:
"9) integrētā
ražošana lauksaimniecības produktu ražošana ar vidi saudzējošām metodēm,
samazinot un optimizējot augu
aizsardzības līdzekļu un minerālmēslu lietošanu."
2. 5.pantā:
izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1)
Valsts un Eiropas Savienības atbalsts tiek piešķirts, lai sekmētu
lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības attīstību, kā arī paaugstinātu lauku
teritorijas iedzīvotāju dzīves līmeni un radītu Latvijas un pārējo Eiropas Savienības dalībvalstu lauksaimniecības
produktu ražotājiem līdzvērtīgus konkurences priekšnoteikumus.";
svītrot
otro daļu;
papildināt
ceturto un septīto daļu aiz vārda "lauku" ar vārdiem "un
zivsaimniecības";
papildināt pantu ar 7.1 daļu šādā redakcijā:
"(71) Valsts un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanā iesaistītā institūcija lēmumu par atbalsta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem ne vēlāk kā piecu mēnešu laikā pēc atbalsta iesnieguma saņemšanas. Ja atbalsta iesnieguma izvērtēšanai nepieciešama papildu faktu konstatācija, lēmuma pieņemšanas termiņu var pagarināt līdz 12 mēnešiem, par to paziņojot iesniedzējam.";
papildināt pantu ar desmito,
vienpadsmito un divpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(10) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā, izstrādājot likumprojektu par valsts budžetu kārtējam
gadam, tiek paredzētas valsts saistības par garantijām, kas sniegtas atbilstoši
lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmām, kā arī
lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas kārtību un atbilstoši
lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmām izsniegto
garantiju uzraudzības kārtību.
(11) Likumā par valsts
budžetu kārtējam gadam noteiktajā apmērā valsts atbild par garantijām, kas sniegtas
atbilstoši lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmām.
(12) Lēmumu par
valsts atbalsta piešķiršanu atceļ Padomes 1999.gada 22.marta Regulas
Nr.659/1999, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK līguma 93.panta
piemērošanai, 15.pantā noteiktajā termiņā, ja Eiropas Komisija pieņem Eiropas
Kopienas dibināšanas līguma 88.panta 2.daļā noteikto lēmumu. Lēmuma apstrīdēšana
par valsts atbalsta atgūšanu neaptur tā darbību."
3. Papildināt likumu ar 8.1 pantu šādā redakcijā:
"8.1 pants. Nodrošinājuma
piemērošana
(1) Komisijas 1985.gada 22.jūlija Regulā (EK)
Nr.2220/85, ar ko nosaka kopējus sīki izstrādātus noteikumus garantijas ķīlu
sistēmas piemērošanai lauksaimniecības produktiem, noteiktos nodrošinājumus
piemēro, lai garantētu saistību izpildi, īstenojot lauksaimniecības kopējā tirgus organizācijas pārvaldes pasākumus.
(2) Nodrošinājuma piemērošanas kārtību lauksaimniecības un tās pārstrādes produktiem nosaka Ministru kabinets."
4. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:
"11.pants.
Bioloģiskā lauksaimniecība un integrētā ražošana
(1) Ministru kabinets nosaka:
1) bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības un
kontroles kārtību;
2) Eiropas Savienības tieši piemērojamajos
tiesību aktos neregulēto bioloģiski audzēto dzīvnieku, augu un no tiem iegūto
produktu aprites kārtību;
3) lauksaimniecības produktu integrētās ražošanas
un marķēšanas prasības, kā arī kontroles kārtību;
4) sertificēšanas kārtību saimniecībām, kuras
ražo (iegūst) produktu, ievērojot integrētās ražošanas tehnoloģijas.
(2) Lauksaimniecības produktu integrētās ražošanas
prasību kontroli un saimniecību sertificēšanu veic institūcija, kuru atbilstoši
standartā LVS EN 45011:2004 "Vispārīgās prasības institūcijām,
kas nodarbojas ar produktu sertifikācijas sistēmām" noteiktajām prasībām
akreditējusi valsts aģentūra "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs"
un par kuras akreditāciju Ekonomikas ministrija publicējusi paziņojumu
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis"."
5. Papildināt pārejas noteikumus ar 13., 14. un
15.punktu šādā redakcijā:
"13. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 31.decembrim piemērojami
Ministru kabineta 2007.gada 12.jūnija noteikumi Nr.379 "Bioloģiskās
lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtība", ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu.
14. Ministru kabinets:
1) līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 11.panta
pirmās daļas 3. un 4.punktā paredzētos noteikumus;
2) līdz 2008.gada 31.decembrim izdod šā likuma
11.panta pirmās daļas 2.punktā paredzētos noteikumus.
15. Lauksaimniecības produktu integrētās ražošanas
prasību kontroli un saimniecību sertificēšanu šā likuma 11.panta otrajā daļā
paredzētā institūcija uzsāk ar 2008.gada 1.janvāri."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
(Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.) mērķis ir radīt tiesisku pamatu
lauksaimniecības attīstībai un noteikt ilglaicīgu lauksaimniecības un lauku
attīstības politiku saskaņā ar Eiropas Savienības kopējo lauksaimniecības
politiku un kopējo zivsaimniecības politiku. Lai to nodrošinātu, ir
nepieciešami grozījumi Lauksaimniecības
un lauku attīstības likumā. 2006.gada 14.septembra Ministru kabineta
rīkojums Nr.701 Par atbildīgo institūciju noteikšanu Eiropas zivsaimniecības
fonda vadības nodrošināšanai nosaka, ka jaunajā programmēšanas periodā 2007.
- 2013.gadam Zemkopības ministrijai jānodrošina Eiropas Zivsaimniecības fonda
vadības institucionālais ietvars. Zemkopības ministrijai jāveic Eiropas
Zivsaimniecības fonda vadošās, sertificējošās un audita iestādes funkcijas.
Lai nodrošinātu iepriekšminēto iestāžu funkciju realizēšanu, atbilstoši Eiropas Padomes 2006.gada 27.jūlija Regulā
(EK) Nr.1198/2006 par Eiropas zivsaimniecības fondu (turpmāk Regula
Nr.1198/2006), nepieciešams izstrādāt
Ministru kabineta noteikumus, kas noteiktu kārtību kādā tiek piešķirts valsts
un Eiropas Savienības atbalsts zivsaimniecības attīstībai, kā arī noteiktu
kārtību, kādā tiek administrēts un uzraudzīts valsts un Eiropas Savienības
atbalsts zivsaimniecības attīstībai, līdzīgi kā tas ir attiecībā uz valsts un
Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai. Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
5.pants deleģē Ministru kabinetam kārtību izstrādi attiecībā uz valsts un
Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai, piemēram,
5.panta 4. un 7.punkts, taču neparedz līdzīgu kārtību izstrādi attiecībā uz
zivsaimniecības atbalstu. Ar Ministru kabineta 2006.gada 28.jūlija rīkojumu Nr.569 Par
Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmu 2007.
2013.gadamapstiprinātā Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas
programma nodrošina atbalsta iespēju lauku uzņēmējiem kredītu garantiju
veidā jau esošajām saistībām, lai palīdzētu lauku uzņēmējiem sekmīgi
attīstīties un izmantot iespēju pretendēt uz Eiropas Savienības fondu
finansējumu. Tomēr programmas īstenošanai šobrīd nav nodrošināts deleģējums
augstāka līmeņa normatīvajos aktos. Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteikto dažādu
lauksaimniecības kopējo tirgus
organizāciju pārvaldes pasākumu saistību izpildei pastāv kopīgi
noteikumi par nodrošinājumu sistēmas piemērošanu. Saskaņā ar Komisijas
1985.gada 22.jūlija Regulu (EK) Nr.2220/1985 ar ko nosaka kopējus sīkus
izstrādātus noteikumus garantijas ķīlu sistēmas piemērošanai lauksaimniecības
produktiem (turpmāk Regula Nr.2220/1985) pieļautās dalībvalstu izvēles,
kompetentās iestādes un to funkcijas attiecībā uz nodrošinājumu kārtības
piemērošanu Latvijā uz šo brīdi atrunātas dažādos Ministru kabineta
noteikumos, kas regulē atsevišķu lauksaimniecības produktu atbalsta
pasākumus. Savukārt citu lauksaimniecības un to pārstrādes produktu
nodrošinājumu piemērošanas kārtība nav noteikta to regulējošos Ministru
kabineta noteikumos, bet praktiski to piemēro saskaņā ar Regulu Nr.2220/1985.
Tā kā Regulas Nr.2220/1985 īpašie nodrošinājumu piemērošanas nosacījumi nav korekti
ieviesti Latvijas normatīvajos aktos, ir nepieciešams izstrādāt vienoto
kārtību attiecībā uz lauksaimniecības kopējās tirgus organizācijas pārvaldes pasākumiem. Integrētās lauksaimniecības produktu ražošanas jautājums Latvijā ir
aktualizējies tieši pēdējo divu gadu laikā. Līdzīgi bioloģiskajai ražošanai
integrētā audzēšana ir vidi saudzējoša un stingri kontrolēta, tomēr neparedz
ne ražošanas apjomu samazināšanas, nedz pārejas periodu. Tā rada iespēju
attiecīgi marķēt savu preci jau pirmajā gadā pēc integrētās ražošanas
uzsākšanas, bet nenovērš negodīgu, patērētāju maldinošu marķējumu
izplatīšanu. Pašreiz spēkā esošie normatīvie akti neregulē lauksaimniecības
kultūru integrēto audzēšanu un integrētās audzēšanas uzraudzība un kontroles
kārtību. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts: 1) nodrošinās Eiropas Zivsaimniecības fonda
vadošās, sertificējošās un audita iestādes funkcijas realizēšanu attiecībā uz
Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalstu Latvijas zivsaimniecības nozares
attīstības veicināšanai; 2) nodrošinās deleģējumu lauku attīstības kredītu garantēšanas
kārtības un izsniegto garantiju uzraudzības kārtības, kā arī kārtības, kādā
gadskārtējā valsts budžeta likumā tiek paredzētas valsts saistības par
sniegtajām garantijām lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu
garantēšanas programmu ietvaros izstrādei. 3) sakārtos un apvienos dažādu lauksaimniecības un to pārstrādes
produktu atbalsta pasākumu ietvaros paredzēto nodrošinājumu piemērošanas
kārtību; 4) noteiks bioloģiski audzēto dzīvnieku, augu un no tiem iegūto
produktu, kuri nav noteikti saskaņā ar Eiropas Padomes 1991.gada 24.jūnija
Regulā Nr.2092/91, par lauksaimniecības produktu bioloģisku ražošanu un
norādēm par to lauksaimniecības produktiem un pārtikas produktiem (turpmāk
Regula Nr.2092/91) aprites kārtību. Kā arī nodrošinās integrētās
lauksaimniecības produktu audzēšanas un iegūtas produkcijas marķēšanas
prasības un saimniecību sertifikācijas kārtību. |
||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Neskar |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks nodrošināts valsts un Eiropas Savienības
finansiālais atbalsts Latvijas zivsaimniecības nozares dažādu jomu
(zvejniecības, akvakultūras, apstrādes un tirdzniecības) pārstāvjiem, kā arī
tiks noteikta finansiālā atbalsta administrēšanas un uzraudzības kārtība. Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu
garantēšanas programma nodrošinās nepieciešamo papildus atbalstu lauku
uzņēmējiem kredītu garantiju veidā. Saimniecības un produktu pārstrādātāji varēs sertificēt, ražot,
pārstrādāt un realizēt plašāka sortimenta bioloģiskās lauksaimniecības
produktus, kā arī saņemt atbalstu Regulas Nr.2092/91 nereglamentēto
produkcijas veidu ražotājsaimniecības un uzņēmumi to attīstībai,
paplašināšanai un modernizācijai. Integrētās lauksaimniecības produktu ražotājiem būs jāsertificē
saimniecības, jāievēro integrētās audzēšanas principi un jāmarķē iegūtā
produkcija ar preču zīmēm, kuras informēs pircējus, ka produkts ir audzēts ar
videi draudzīgiem paņēmieniem. Dārzkopības kultūraugu audzēšana dos iespēju ražotājiem
pieteikties uz Eiropas Savienības valsts atbalstu. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Valsts un Eiropas Savienības finanšu līdzekļu ieviešana
nodrošinās attīstības atbalstu, kā arī turpinās iesākto attīstības procesu un
palīdzēs zivsaimniecības uzņēmējiem sekmīgi attīstīties un izmantot iespēju
pretendēt uz Eiropas Zivsaimniecības fonda finansējumu. Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu
garantēšanas programma nodrošinās atbalsta iespēju lauku uzņēmējiem kredītu
garantiju veidā jau esošajām saistībām, kā arī palīdzēs lauku uzņēmējiem
sekmīgi attīstīties un izmantot iespēju pretendēt uz Eiropas Savienības fondu
finansējumu. Likumprojekts neatstās negatīvu ietekmi uz
uzņēmējdarbības vidi un neradīs papildus administratīvo slogu. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Bioloģiskajā lauksaimniecībā un integrētajā
lauksaimniecībā pielieto vidi saudzējošas audzēšanas un pārstrādes
tehnoloģijas, kuras tiek stingri kontrolētas. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Šis normatīvais akts pašreiz neparedz nekādas saistības attiecībā uz
valsts budžetu, taču tādas noteikti būs izstrādājot Ministru kabineta
noteikumu projektu Kārtība, kādā gadskārtējā valsts budžeta likumā tiek
paredzētas valsts saistības par sniegtajām garantijām lauksaimniecības un
lauku attīstības kredītu garantēšanas programmu ietvaros. Šobrīd, pamatojoties uz
a/s Lauku attīstības fonds iepriekšējās darbības analīzi un prognozēm,
ietekme uz valsts budžetu tiek prognozēta Ls 32,75 miljonu apmērā visam
programmas darbības periodam, taču Ministru kabineta noteikumu izstrādes
gaitā informācija gan par saistību apjomu, gan arī par to plānošanas procesu
tiks precizēta. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Lai nodrošinātu Lauksaimniecības un lauku
attīstības likuma grozījumu izpildi, nepieciešams izdot šādus normatīvos
aktus: 1) Ministru kabineta noteikumus Kārtība,
kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas Savienības atbalsts zivsaimniecības
attīstībai, kurus plānots pieņemt līdz 2007.gada 1.jūnijam; 2) Ministru kabineta noteikumus Kārtība,
kādā tiek administrēts un uzraudzīts valsts un Eiropas Savienības atbalsts
zivsaimniecības attīstībai, kurus plānots pieņemt līdz 2007.gada 1.jūnijam; 3) Ministru kabineta noteikumus
Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas kārtība; 4) Ministru kabineta noteikumi Kārtība,
kādā gadskārtējā valsts budžeta likumā tiek paredzētas valsts saistības par
sniegtajām garantijām lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu
garantēšanas programmu ietvaros; 5) Ministru kabineta noteikumus Par
izsniegto garantiju uzraudzības kārtība; 6) Ministru kabineta noteikumus
Nodrošinājumu piemērošanas kārtība lauksaimniecības un to pārstrādes
produktiem, ko plānots izstrādāt līdz 2007.gada 1.martam; 7) Ministru kabineta noteikumus Bioloģiskās lauksaimniecības
uzraudzības un kontroles kārtība tiks pieņemti līdz 2008.gada 31.decembrim; 8) Ministru kabineta noteikumus Eiropas Savienības tieši
piemērojamajos tiesību aktos neregulēto bioloģiski audzēto dzīvnieku, augu un
no tiem iegūto produktu aprites kārtība tiks pieņemti līdz 2008.gada
31.decembrim; 9) Ministru kabineta noteikumus Integrētās lauksaimniecības kultūru
audzēšanas un iegūtās produkcijas marķēšanas, saimniecību sertificēšanas,
produkcijas iegūšanā iesaistīto personu reģistrācijas un audzēšanas un
iegūtās produkcijas aprites uzraudzības un kontroles kārtība pieņemti līdz
2008.gada 1.janvārim. |
||||||||
2. Cita
informācija |
Ņemot vērā, ka Lauksaimniecības un lauku
attīstības kredītu garantēšanas programma ir klasificējama kā valsts
atbalsts, Ministru kabineta noteikumu projekti - Lauksaimniecības un lauku
attīstības kredītu garantēšanas kārtība, kā arī noteikumi par izsniegto
garantiju uzraudzības kārtību ir jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Papildinot likumu ar deleģējumu attiecībā uz
Eiropas Savienības un valsts atbalsta zivsaimniecībā piešķiršanas un
administrēšanas kārtību izstrādi, tiks izveidota nepieciešamā nacionālā
normatīvo aktu bāze Regulā Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu
minētā Eiropas Savienības līdzfinansējuma ieviešanai Latvijā zivsaimniecības
nozares attīstības veicināšanai. Regula Nr.2220/1985, kas nosaka kopīgus
noteikumus nodrošinājumu sistēmas piemērošanai lauksaimniecības produktiem. |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Regula Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu (OJ L223,
15.08.2006., p.1 - 44); Regula Nr.2220/1985, kas nosaka kopīgus noteikumus nodrošinājumu
sistēmas piemērošanai lauksaimniecības produktiem (OJ L205, 03.08.1985.,
p.5); Regula Nr.2092/91 par lauksaimniecības produktu
bioloģisku ražošanu un norādēm par to uz lauksaimniecības produktiem un
pārtikas produktiem un tās grozījumiem. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||
1.pants trešā daļa |
Regula (EK) Nr.1198/2006, 59.pants, 60, 61 |
Atbilst |
Nav |
||||||
2.pants |
Regula (EK) Nr.2220/1985, 5., 6., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.,
16., 19., 20., 27., 29., 32.pants |
Atbilst |
Nav |
||||||
3.pants |
Padomes regulas Nr.2092/91 1.panta 2.punkts |
Atbilst. |
Nav. |
||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas ir notikušas ar: 1) Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi (LOSP); 2) Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociāciju; 3) Sabiedrību ar ierobežotu atbildību Sertifikācijas un testēšanas
centrs; 4) Sabiedrisko organizāciju Vides kvalitāte. |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Tika apspriesti sanāksmēs ar biedrībām: 1) Latvijas dārznieks; 2) Latvijas augļkopības asociācija; 3) Latvijas bioloģiskās lauksaimniecības asociācija. |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no val
sts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Zemkopības ministrija, a/s Lauku
attīstības fonds un Lauku atbalsta dienests. Jaunas institūcijas netiek veidotas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Pēc apstiprināšanas likumprojekta teksts tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājā, kā arī iekļauts NAIS datu bāzē. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Cita
informācija |
Nav |
||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
E.Krūmiņa |
27.06.2007.
16:07
1930
E.Krumina
67027671, Elina.Krumina@zm.gov.lv