Likumprojekta

Likumprojekts

 

Grozījums Kriminālprocesa likumā

 

Izdarīt Kriminālprocesa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 11., 20.nr.; 2006, 4.nr.; 2007, 3.nr.) grozījumu un izteikt 120.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Kriminālprocesu pret tiesnesi un tiesībsargu drīkst uzsākt tikai ģenerāl­prokurors. Tiesnesi vai tiesībsargu var saukt pie kriminālatbildības vai apcietināt tikai ar Saeimas piekrišanu. Lēmumu par tiesneša un tiesībsarga apcietināšanu, piespiedu atvešanu, aizturēšanu vai pakļaušanu kratīšanai pieņem īpaši pilnvarots Augstākās tiesas tiesnesis. Ja tiesnesis un tiesībsargs ir notverts smaga vai sevišķi smaga nozieguma izdarīšanā, lēmums par piespiedu atvešanu, aizturēšanu vai pakļaušanu kratīšanai nav nepieciešams, bet 24 stundu laikā ir jāinformē īpaši pilnvarotais Augstākās tiesas tiesnesis un ģenerālprokurors."

 

 

 

 

 

Ministru prezidents

A.Kalvītis

 

 

 

 

 

Likumprojekta

"Grozījums Kriminālprocesa likumā"

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Tiesībsarga neatkarība un neaizskaramība ir būtiska garantija tā autoritātei un amata pienākumu veikšanai. Tiesībsarga likuma 4.pants paredz konkrētu kriminālprocesuālo imunitāti tiesīb­sargam. Kriminālprocesa likumā ir regulēta dažādu valsts amatpersonu kriminālprocesuālā imunitāte, taču tiesībsargs Kriminālprocesa likumā nav minēts kā persona, kam ir kriminālprocesuālā imunitāte. Likumā nav atrunāts, kā rīkoties, ja tiesībsargs notverts nozieguma vietā

2. Normatīvā akta projekta būtība 

Likumprojekts paredz noteikt, ka kriminālvajāšanas uzsākšana pret tiesībsargu, viņa apcietināšana, pakļaušana kratīšanai, aizturēšana, piespiedu atvešana vai citāda viņa brīvības ierobežošana ir pieļaujama tikai ar Saeimas piekrišanu, kā arī likumprojektā paredzēta kārtība, kā rīkoties, ja tiesībsargs notverts smaga vai sevišķi smaga nozieguma izdarīšanā

3. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz 
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumproje-kts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

Likumpro­jekts šo jomu neskar

 


IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus normatīvie akti nav jāizdod. Likumprojekts izskatāms vienlaikus ar šādiem likumprojektiem:

"Grozījumi Tiesībsarga likumā";

"Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju

likumā";

"Grozījums likumā "Par valsts noslēpumu"";

"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"

 

 


V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar


 

4. Atbilstības izvērtējums

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar


VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesnieg­tie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma izpildi nodrošina esošo institūciju ietvaros

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

 

Saskaņā ar likumu "Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību" normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un izdevumā 'Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs"


 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt administratīvo procesu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā

 

 

 

Ministru prezidents                   A.Kalvītis

 

 

Ministru prezidents

Valsts kancelejas

direktore

Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

A.Kalvītis

G.Veismane

E.Ektermane

E.Usāre

A.Kovaļevska

 

 

 

 

29.05.2007. 10:20

699

Eva Upīte

Tālr. 7082978, fakss 7082961

Eva.upite@mk.gov.lv