Likumprojekts
Grozījums likumā "Par valsts
noslēpumu"
Izdarīt likumā "Par
valsts noslēpumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1996, 22.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 1., 14.nr.; 1999, 8.nr.; 2000,
14.nr.; 2002, 2., 24.nr.; 2004, 2., 7., 13.nr.; 2005, 8.nr.; 2006, 12.nr.;
2007, 6., 9.nr.) grozījumu un papildināt 12.panta trešo daļu ar 15.punktu šādā
redakcijā:
"15) tiesībsargam."
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par valsts noslēpumu""
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pieeja
valsts noslēpumam ir būtiska, lai ļautu tiesībsargam vispusīgi izskatīt visas
lietas. No Tiesībsarga likuma 5.panta otrās daļas netieši izriet, ka
tiesībsargam jābūt pieejai valsts noslēpumam, jo kā viens no kritērijiem
tiesībsarga amata kandidātam ir noteikta atbilstība prasībām, kas
nepieciešamas, lai saņemtu atļauju pieejai valsts noslēpumam. Taču to
nepieciešams tieši noteikt arī likumā "Par valsts noslēpumu". Viens
no sūdzību izskatīšanas pamatprincipiem ombuda
institūcijā persona var paļauties, ka tiesībsargam būs pieejama visa
nepieciešamā informācija un dokumenti lietās,
kas ir viņa kompetencē, pat tad, ja tā nav vispārpieejama
informācija |
|
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka tiesībsargs ir starp
tām valsts amatpersonām, kurām ir piekļuve valsts noslēpumam |
|
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi
un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
||
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. Likumprojekts izskatāms vienlaikus
ar šādiem likumprojektiem: "Grozījumi Tiesībsarga likumā"; "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā"; "Grozījums Kriminālprocesa
likumā"; "Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā" |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums |
|
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums), norādot numuru, pieņemšanas
datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Konsultācijas nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
Sabiedrības informēšanas pasākumi
nav veikti |
|
Konsultācijas nav notikušas |
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildi nodrošina esošo institūciju
ietvaros |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu "Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību" normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" un izdevumā "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs" |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
administratīvo procesu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā |
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ministru
prezidents |
Valsts kancelejas direktore |
Valsts kancelejas direktora
vietniece tiesību aktu lietās |
P
ar kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kalvītis |
G.Veismane |
E.Ektermane |
E.Usāre |
A.Kovaļevska |
11.06.2007. 11:20
706
Eva Upīte
Tālr. 7082978, fakss 7082961
Eva.upite@mk.gov.lv