Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

12. 06. 2007.       9/7 - 2 -

 

Saeimas Prezidijam

 

 

Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!

 

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu „Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas likumā ".

 Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas šā gada 21.  jūnija sēdes darba kārtībā un nodot to Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.

      Saskaņā ar Kārtības ruļļa 86. pantu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz  virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā šā gada 21.  jūnija sēdē bez atkārtotas izskatīšanas komisijā.

      Vienlaikus Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.

 

Pielikumā: likumprojekts, anotācija, Finanšu ministrijas atzinums, 4 lapas

 

 

 

 

 

Cieņā

Komisijas priekšsēdētājs                                           Māris Krastiņš

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

 

Likumprojekts

 

 

 

 

 

Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas likumā

 

Izdarīt Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 9.1 pantu šādā redakcijā:

„9.1 pants. (1) No valsts budžeta finanšu līdzekļus maksājuma veidā 200 000 latu apmērā novada infrastruktūras attīstībai piešķir:

1) par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību (pilsētu un pagastu) novada pašvaldībai, kura, apvienojoties vietējām pašvaldībām, izveidota līdz 2009.gada 31.janvārim;

2) katrai no pilsētu un pagastu pašvaldībām, kuras 2007.gadā pieņēmušas lēmumu par novada izveidi un novada darbības uzsākšanu pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām.

(2) Šā panta pirmajā daļā noteikto finanšu līdzekļu piešķiršanas kritērijus un kārtību nosaka Ministru kabinets.

(3) Ja novada pašvaldībai administratīvi teritoriālās reformas ietvaros finansējums infrastruktūras attīstībai par attiecīgajām teritoriālajām vienībām jau ticis piešķirts, tad saskaņā ar šo pantu piešķirto un izmaksājamo finanšu līdzekļu apjomu samazina par jau izmaksāto summu.”

           

2. Izslēgt pārejas noteikumu 3.punkta 1.apakšpunktā vārdus un skaitļus „kā arī 9.panta ceturtajā daļā”.

 

 

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta „Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas likumā”

anotācija

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Administratīvi teritoriālās reformas likums paredz novadu pašvaldībai, kura izveidota līdz 2009.gada 31.janvārim apvienojoties vairākām vietējām pašvaldībām piešķirt vienreizējus finanšu līdzekļus no valsts budžeta 100 000 latu apmērā novadu infrastruktūras attīstībai par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību (novada pilsētu vai novada pagastu).

Saskaņā ar likuma „Par valsts budžetu 2007.gadam” 39.pantu Ministru kabinets 2007.gada 10.aprīlī ir izdevis noteikumus Nr.248 „Noteikumi par finanšu līdzekļu sadalījumu novadu pašvaldībām infrastruktūras attīstībai”, kuri paredz, ka novada pašvaldībai, kas savu darbību uzsāk pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām piešķirama dotācija novadu infrastruktūras attīstībai 200 000 latu apmērā par katru pašvaldību, kas pieņēmusi lēmumu par novada veidošanu un tā darbības uzsākšanu pēc vietējo pašvaldību vēlēšanām 2009.gadā.

Ņemot vērā lielo inflācijas pieaugumu valstī, kā arī lai nodrošinātu vienlīdzīgu atbalstu novadu infrastruktūras attīstībai gan tiem novadiem, kas savu darbību uzsāk pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām, gan arī tiem novadiem, kas savu darbību uzsāk uzreiz pēc Ministru kabineta noteikumu par novada izveidošanu stāšanās spēkā, ir nepieciešams grozīt Administratīvi teritoriālā reformas likumu. Grozījumos jāparedz palielināt dotācijas apmēru novadu infrastruktūras attīstībai uz 200 000 latu par katru teritoriālo vienību (novada pilsētu vai novada pagastu).

2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

Līdz ar finanšu līdzekļu piesaisti novadu infrastruktūras attīstībai tiks uzlabota uzņēmējdarbības vide un tautsaimniecības attīstība kopumā. Attīstot novadu pašvaldību infrastruktūru tiks veidotas jaunas darbavietas un veicināta iedzīvotāju nodarbinātība.

Uzlabosies sociālā vide novadu pašvaldībā, jo iedzīvotājiem tiks radīta iespēja saņemt kvalitatīvākus pakalpojumus un izmantot sakārtotu un attīstītu novada pašvaldības infrastruktūru.

3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžeta un pašvaldību budžetiem?

Likumprojekta realizācijai nepieciešami 92,25 miljoni lati, no kuriem saskaņā ar likuma grozījumiem papildus nepieciešamais finansējums ir 50 miljoni lati.

4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Ar likuma grozījumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudēs noteikumi, kas izdoti uz likuma 9.1 panta ceturtās daļas pamata. Saskaņā ar likuma grozījumiem būs nepieciešams izstrādāt jaunus Ministru kabineta noteikumus par finansējuma piešķiršanas kārtību un piešķiršanas kritērijiem. Spēkā esošo noteikumu darbības pagarināšana līdz jauno noteikumu izdošanai nav nepieciešama.

 

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

Konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Pašvaldību savienību. Latvijas Pašvaldības savienība atbalsta finansējuma palielināšanu novadu infrastruktūras attīstībai.

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likuma izpilde tiks nodrošināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

 

 

Komisijas priekšsēdētājs                                         Māris Krastiņš