12. 06. 2007. 9/7 - 2 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas likumā ".
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas šā gada 21. jūnija sēdes darba kārtībā un nodot to Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Kārtības ruļļa 86. pantu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā šā gada 21. jūnija sēdē bez atkārtotas izskatīšanas komisijā.
Vienlaikus Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: likumprojekts, anotācija, Finanšu ministrijas atzinums, 4 lapas
Cieņā
Komisijas priekšsēdētājs Māris
Krastiņš
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts
Izdarīt Administratīvi teritoriālās
reformas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 23.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 9.1 pantu šādā redakcijā:
9.1 pants. (1) No valsts budžeta finanšu līdzekļus maksājuma veidā 200 000
latu apmērā novada infrastruktūras attīstībai piešķir:
1) par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību (pilsētu un
pagastu) novada pašvaldībai, kura, apvienojoties vietējām pašvaldībām,
izveidota līdz 2009.gada 31.janvārim;
2) katrai no pilsētu un pagastu pašvaldībām, kuras 2007.gadā pieņēmušas
lēmumu par novada izveidi un novada darbības uzsākšanu pēc 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām.
(2) Šā panta pirmajā daļā noteikto finanšu līdzekļu piešķiršanas kritērijus
un kārtību nosaka Ministru kabinets.
(3) Ja novada pašvaldībai administratīvi teritoriālās reformas ietvaros
finansējums infrastruktūras attīstībai par attiecīgajām teritoriālajām vienībām
jau ticis piešķirts, tad saskaņā ar šo pantu piešķirto un izmaksājamo finanšu
līdzekļu apjomu samazina par jau izmaksāto summu.
2. Izslēgt pārejas noteikumu 3.punkta 1.apakšpunktā vārdus un skaitļus
kā arī 9.1 panta ceturtajā daļā.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas likumā
anotācija
1.
Kādēļ likums ir vajadzīgs?
Administratīvi
teritoriālās reformas likums paredz novadu pašvaldībai, kura izveidota līdz
2009.gada 31.janvārim apvienojoties vairākām vietējām pašvaldībām piešķirt
vienreizējus finanšu līdzekļus no valsts budžeta 100 000 latu apmērā
novadu infrastruktūras attīstībai par katru novadā ietilpstošo teritoriālo
vienību (novada pilsētu vai novada pagastu).
Saskaņā ar likuma Par valsts budžetu 2007.gadam 39.pantu
Ministru kabinets 2007.gada 10.aprīlī ir izdevis noteikumus Nr.248 Noteikumi
par finanšu līdzekļu sadalījumu novadu pašvaldībām infrastruktūras attīstībai,
kuri paredz, ka novada pašvaldībai, kas savu darbību uzsāk pēc 2009.gada
vietējo pašvaldību vēlēšanām piešķirama dotācija novadu infrastruktūras
attīstībai 200 000 latu apmērā par katru pašvaldību, kas pieņēmusi lēmumu
par novada veidošanu un tā darbības uzsākšanu pēc vietējo pašvaldību vēlēšanām
2009.gadā.
Ņemot
vērā lielo inflācijas pieaugumu valstī, kā arī lai nodrošinātu vienlīdzīgu
atbalstu novadu infrastruktūras attīstībai gan tiem novadiem, kas savu darbību
uzsāk pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām, gan arī tiem novadiem, kas
savu darbību uzsāk uzreiz pēc Ministru kabineta noteikumu par novada
izveidošanu stāšanās spēkā, ir nepieciešams grozīt Administratīvi teritoriālā
reformas likumu. Grozījumos jāparedz palielināt dotācijas apmēru novadu
infrastruktūras attīstībai uz 200 000 latu par katru teritoriālo vienību
(novada pilsētu vai novada pagastu).
2.
Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Līdz ar finanšu līdzekļu piesaisti novadu infrastruktūras
attīstībai tiks uzlabota uzņēmējdarbības vide un tautsaimniecības attīstība
kopumā. Attīstot novadu pašvaldību infrastruktūru tiks veidotas jaunas
darbavietas un veicināta iedzīvotāju nodarbinātība.
Uzlabosies sociālā vide novadu pašvaldībā, jo iedzīvotājiem
tiks radīta iespēja saņemt kvalitatīvākus pakalpojumus un izmantot sakārtotu un
attīstītu novada pašvaldības infrastruktūru.
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžeta un
pašvaldību budžetiem?
Likumprojekta realizācijai nepieciešami 92,25 miljoni lati, no kuriem saskaņā ar likuma grozījumiem papildus nepieciešamais finansējums ir 50 miljoni lati.
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību
normu sistēmu?
Ar likuma grozījumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudēs
noteikumi, kas izdoti uz likuma 9.1 panta ceturtās daļas pamata.
Saskaņā ar likuma grozījumiem būs nepieciešams izstrādāt jaunus Ministru
kabineta noteikumus par finansējuma piešķiršanas kārtību un piešķiršanas
kritērijiem. Spēkā esošo noteikumu darbības pagarināšana līdz jauno noteikumu
izdošanai nav nepieciešama.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību
akta projektu?
Konsultācijas ir
notikušas ar Latvijas Pašvaldību savienību. Latvijas Pašvaldības savienība
atbalsta finansējuma palielināšanu novadu infrastruktūras attīstībai.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Likuma izpilde
tiks nodrošināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Komisijas
priekšsēdētājs Māris Krastiņš