3.10.2007.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Komercdarbības
atbalsta kontroles likumā (Nr.372/Lp9) .
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
( Nr. 372 / Lp 9 )
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 1 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Komercdarbības
atbalsta kontroles likums
|
Grozījumi Komercdarbības
atbalsta kontroles likumā
|
|
|
|
Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles
likumā
|
|
Izdarīt Komercdarbības atbalsta
kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2003, 2.nr.; 2004, 9.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Komercdarbības atbalsta kontroles
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003,
2.nr.; 2004, 9.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā lietotie
termini |
|
|
|
|
|
(1) Likumā lietotie termini atbilst Padomes 1999.gada
22.marta regulā (EK) Nr.659/1999
par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 93.panta piemērošanas kārtību
(turpmāk Padomes regula Nr.659/1999),
Komisijas 2001.gada 12.janvāra regulā (EK) Nr.68/2001
par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu mācību
palīdzībai (turpmāk Komisijas regula Nr.68/2001),
Komisijas 2001.gada 12.janvāra regulā (EK) Nr.70/2001
par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu, sniedzot
valsts palīdzību mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (turpmāk Komisijas regula
Nr.70/2001),
Komisijas 2002.gada 12.decembra regulā (EK) Nr.2204/2002
par Eiropas Kopienas |
1. 1.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus un
skaitļus Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.64/2004 ar vārdiem
un skaitļiem Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.364/2004; papildināt pirmo daļu pēc
vārdiem un skaitļa (turpmāk Komisijas regula Nr.364/2004) ar vārdiem un
skaitļiem Komisijas 2006.gada 24.oktobra regula (EK) Nr.1628/2006 par
Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu valstu
reģionālajam ieguldījumu atbalstam (turpmāk Komisijas regula
Nr.1628/2006); |
|
|
|
1. 1.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus un skaitļus Komisijas
2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.64/2004 ar vārdiem un skaitļiem
Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.364/2004; papildināt pirmo daļu pēc vārdiem un skaitļa
(turpmāk Komisijas regula Nr.364/2004) ar vārdiem un skaitļiem Komisijas
2006.gada 24.oktobra regula (EK) Nr.1628/2006 par Eiropas Kopienas
dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu valstu reģionālajam
ieguldījumu atbalstam (turpmāk Komisijas regula Nr.1628/2006); |
dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu attiecībā uz valsts
atbalstu nodarbinātībai (turpmāk Komisijas regula Nr.2204/2002), Komisijas 2004.gada 25.februāra
regulā (EK) Nr.363/2004, ar ko groza regulu (EK) Nr.68/2001 par Eiropas Kopienas dibināšanas
līguma 87. un 88.panta piemērošanu mācību atbalstam (turpmāk Komisijas
regula Nr.363/2004), Komisijas 2004.gada 25.februāra
regulā (EK) Nr.64/2004, ar ko groza regulu (EK) Nr.70/2001, iekļaujot tās darbības jomā
atbalstu pētniecībai un attīstībai (turpmāk Komisijas regula Nr.364/2004), un citās uz Padomes 1998.gada
7.maija regulas (EK) Nr.994/98 par to, kā piemērot Eiropas Kopienas
dibināšanas |
|
|
|
|
|
līguma 92. un 93.pantu attiecībā uz dažu kategoriju valsts
horizontālo palīdzību (turpmāk Padomes regula Nr.994/98), pamata izdotajās Komisijas regulās
lietotajiem terminiem. |
|
|
|
|
|
(2) Likumā ir lietoti arī šādi termini: |
|
|
|
|
|
1) atbalsta intensitāte subsīdijas ekvivalents, reizināts ar
simtu un dalīts ar kopējām atbalstāmā projekta izmaksām; |
|
|
|
|
|
2) atbalsta sniedzējs valsts vai pašvaldības institūcija vai
tās pilnvarota juridiskā persona, kas pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu
vai kas ir atbildīga par atbalsta programmas normu izstrādi vai atbalsta
programmas vai individuālā atbalsta projekta piemērošanu; |
|
|
|
|
|
21) ekskluzīvas tiesības tiesības, ko valsts ar
normatīvo vai administratīvo aktu vai līgumu ir piešķīrusi komercsabiedrībai,
pilnvarojot komercsabiedrību sniegt pakalpojumus vai veikt kādas darbības
noteiktā administratīvajā teritorijā; |
|
|
|
|
|
22) īpašas tiesības tiesības, ko valsts ar
normatīvo vai administratīvo aktu vai līgumu ir piešķīrusi noteiktām
komercsabiedrībām un kas konkrētā administratīvajā teritorijā: |
|
|
|
|
|
a) ierobežo komercsabiedrību skaitu līdz divām vai vairāk
komercsabiedrībām, kurām ir atļauts sniegt kādus pakalpojumus vai veikt kādas
darbības, neievērojot objektivitātes, proporcionalitātes un diskriminācijas
aizlieguma kritērijus, vai |
|
|
|
|
|
b) izraugās, neievērojot objektivitātes, proporcionalitātes un
diskriminācijas aizlieguma kritērijus, vairākas konkurējošas
komercsabiedrības, kurām ir atļauts sniegt kādus pakalpojumus vai veikt kādas
darbības, vai |
|
|
|
|
|
c) piešķir vienai vai vairākām komercsabiedrībām, neievērojot
objektivitātes, proporcionalitātes un diskriminācijas aizlieguma kritērijus,
priekšrocības, kas ievērojami ietekmē kādas citas komercsabiedrības iespējas
sniegt to pašu pakalpojumu vai veikt to pašu darbību tajā pašā
administratīvajā teritorijā ar vienlīdzīgiem nosacījumiem; |
|
|
|
|
|
3) subsīdijas ekvivalents naudas izteiksmē aprēķināts
atbalsta saņēmēja ieguvums no atbalsta, kura aprēķināšanai kārtējā gadā
izmanto Eiropas Komisijas noteikto atsauces likmi; |
|
|
|
|
|
4) valsts vai pašvaldības institūcija atvasināta publisko
tiesību juridiskā persona vai tiešās pārvaldes iestāde. |
|
|
|
|
|
(01.04.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
papildināt otro daļu ar 2.3
un 2.4 punktu šādā redakcijā: 23) inovāciju kopa neatkarīgu komercsabiedrību (inovatīvu komercdarbības
uzsācēju, mazu, vidēju un lielu komercsabiedrību, pētniecības organizāciju)
grupa, kas strādā noteiktā nozarē vai reģionā un ir veidota tā, lai veicinātu
inovatīvo darbību, stimulējot intensīvu mijiedarbību, veicot aprīkojuma,
zināšanu un pieredzes apmaiņu, kā arī sniedzot efektīvu ieguldījumu
tehnoloģiju pārnesē, kontaktu veidošanā un informācijas izplatīšanā starp
kopas komercsabiedrībām; |
|
|
|
papildināt otro daļu ar 2.3 un 2.4
punktu šādā redakcijā: 23) inovāciju kopa neatkarīgu komercsabiedrību (inovatīvu komercdarbības
uzsācēju, mazu, vidēju un lielu komercsabiedrību, pētniecības organizāciju)
grupa, kas strādā noteiktā nozarē vai reģionā un ir veidota tā, lai veicinātu
inovatīvo darbību, stimulējot intensīvu mijiedarbību, veicot aprīkojuma,
zināšanu un pieredzes apmaiņu, kā arī sniedzot efektīvu ieguldījumu
tehnoloģiju pārnesē, kontaktu veidošanā un informācijas izplatīšanā starp
kopas komercsabiedrībām; |
|
24) pētniecības organizācija institūcija (universitāte, zinātniskais
institūts), kuras galvenais uzdevums neatkarīgi no tās īpašuma formas vai
finansēšanas veida ir veikt fundamentālus pētījumus, rūpnieciskus pētījumus
vai eksperimentālu izstrādni, izplatīt to rezultātus mācību, publikāciju vai
tehnoloģiju nodošanas veidā un kura visu peļņu atkārtoti iegulda pētījumos,
to rezultātu izplatīšanā vai mācībās;. |
|
|
|
24) pētniecības organizācija institūcija (universitāte, zinātniskais institūts),
kuras galvenais uzdevums neatkarīgi no tās īpašuma formas vai finansēšanas
veida ir veikt fundamentālus pētījumus, rūpnieciskus pētījumus vai
eksperimentālu izstrādni, izplatīt to rezultātus mācību, publikāciju vai
tehnoloģiju nodošanas veidā un kura visu peļņu atkārtoti iegulda pētījumos,
to rezultātu izplatīšanā vai mācībās;. |
4.pants. Aizliegums sniegt
atbalstu |
|
|
|
|
|
(1) Atbalsts komercdarbībai ir aizliegts, izņemot šajā likumā,
Eiropas Kopienas dibināšanas līgumā vai citos Latvijai saistošos starptautiskajos
līgumos noteiktos gadījumus. |
|
|
|
|
|
(2) Atbalstu komercdarbībai var sniegt, ja atbalsta programma
vai individuālais atbalsta projekts atbilst šā likuma IV, V, VI, VII, VIII,
IX un X nodaļas prasībām un saskaņā ar Padomes regulas Nr.659/1999 prasībām ir pieņemts Eiropas
Komisijas lēmums par to, ka atbalsta programma vai individuālais atbalsta
projekts atbilst izvirzītajām prasībām vai plānotā finansiālā palīdzība nav
uzskatāma par atbalstu. |
2. Aizstāt 4.panta otrajā daļā
vārdus un skaitļus šā likuma IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas
prasībām ar vārdiem un skaitļiem šā likuma III1, IV, V, VI, VII,
VIII, IX un X nodaļas prasībām. |
|
|
|
2. Aizstāt 4.panta otrajā daļā vārdus un skaitļus
šā likuma IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām ar vārdiem un
skaitļiem šā likuma III1, IV, V, VI, VII, VIII, IX un
X nodaļas prasībām. |
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu)
i> |
|
|
|
|
|
8.pants. Kopējā pieļaujamā
atbalsta apmēra noteikšana (1) Ja individuālais atbalsta projekts pilnībā vai kādā tā daļā
atbilst vairākiem šā likuma noteikumiem, tai projekta izmaksu daļai, kuru var
atbalstīt saskaņā ar vairākiem šā likuma noteikumiem, piemēro attiecīgi
paredzēto augstāko maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti. |
|
|
|
|
|
(2) Ja plānotais atbalsts pilnībā vai kādā tā daļā atbilst
vairākām Eiropas Komisijas apstiprinātām atbalsta programmām, tai projekta
izmaksu daļai, kuru var atbalstīt saskaņā ar vairākām atbalsta programmām,
piemēro šajās programmās noteikto augstāko maksimāli pieļaujamo atbalsta
intensitāti. |
|
|
|
|
|
(3) Ja atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta
ietvaros atbalstu sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības
līdzekļiem, maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti attiecina uz kopējo
projekta atbalsta summu. |
|
|
|
|
|
(4) Šā panta pirmās un otrās daļas noteikumi netiek piemēroti, ja
atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002,
Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu
nosacījumiem. |
3.
Papildināt 8.panta ceturto daļu, 10.panta otrās daļas 3.punktu, 13.panta
pirmo daļu un 41.panta otro daļu pēc vārda un skaitļa Nr.364/2004 ar vārdu
un skaitli Nr.1628/2006. |
|
|
|
3. Papildināt 8.panta
ceturto daļu, 10.panta otrās daļas 3.punktu, 13.panta pirmo daļu un 41.panta
otro daļu pēc vārda un skaitļa Nr.364/2004 ar vārdu un skaitli
Nr.1628/2006. |
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu
un 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
II nodaļa. Atbalsta uzraudzības
noteikumi |
|
|
|
|
|
(Nodaļa 01.04.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
10.pants. Atbalsta uzraudzības
institūcijas |
|
|
|
|
|
(1) Eiropas Komisija veic komercdarbībai sniegtā un plānotā atbalsta
uzraudzību saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 88.panta
nosacījumiem, kā arī citiem Eiropas Savienības tiesību aktiem. |
|
|
|
|
|
(2) Finanšu ministrija: |
|
|
|
|
|
1) veic plānoto atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu
paziņojumu sākotnējo izvērtēšanu. Šis nosacījums attiecas arī uz plānotajiem
grozījumiem esošajās atbalsta programmās vai individuālajos atbalsta
projektos; |
|
|
|
|
|
2) ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību nosūta
Eiropas Komisijai ar atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta
paziņojumu saistīto informāciju; |
|
|
|
|
|
3) ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību nosūta
Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par atbalstu, kuru sniedz saskaņā
ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002,
Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu
nosacījumiem; |
|
|
|
|
|
4) gatavo ikgadējo pārskatu par komercdarbībai sniegto atbalstu. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
13.pants. Atbrīvojums no
atbalsta iepriekšējas paziņošanas Eiropas Komisijā (1) Atbalsts, kuru sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002,
Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu
nosacījumiem, ir atbrīvots no iepriekšējas paziņošanas Eiropas Komisijā. |
|
|
|
|
|
(2) Šā likuma 11.panta nosacījumus par plānotā atbalsta sākotnējo
izvērtēšanu Finanšu ministrijā piemēro tad, ja atbalsts ir atbrīvots no
iepriekšējas paziņošanas Eiropas Komisijā, lai pārliecinātos par tā
atbilstību šā panta pirmajā daļā minēto Komisijas regulu nosacījumiem. |
|
|
|
|
|
(3) Finanšu ministrija 20 dienu laikā pēc tam, kad saņēmusi atbalsta
programmu vai individuālā atbalsta projektu un nepieciešamo papildu
informāciju, kas pamato atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta
atbilstību šā panta pirmajā daļā minēto Komisijas regulu nosacījumiem,
elektroniski ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību
nosūta Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par plānoto atbalsta
programmu vai individuālo atbalsta projektu. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
25.pants. Pieļaujamā papildu
intensitāte reģionālās attīstības atbalstam (1) Ja komercsabiedrībai plāno sniegt atbalstu šā likuma V
nodaļā noteikto darbību veicināšanai teritorijās, kas atbalstāmas saskaņā ar
Latvijas reģionālā atbalsta karti, komercsabiedrībai papildus šā likuma
28.panta otrajā vai trešajā daļā, noteiktajai pieļaujamai atbalsta
intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no attiecīgajām
atbalstāmajām izmaksām. |
4. Izslēgt 25.panta pirmo daļu. |
|
|
|
4. Izslēgt 25.panta pirmo daļu. |
(2) Ja komercsabiedrībai plāno sniegt atbalstu šā likuma VI
nodaļā noteiktajiem pasākumiem vides aizsardzībai reģionos, kas atbalstāmi
saskaņā ar Latvijas reģionālā atbalsta karti, komercsabiedrībai: |
|
|
|
|
|
1) papildus šā likuma 32.panta pirmajā vai otrajā daļā, 33.panta
pirmajā daļā, 34.pantā, kā arī 35.panta pirmajā daļā noteiktajai pieļaujamai
atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no
attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām; |
|
|
|
|
|
2) papildus Latvijas reģionālā atbalsta kartē noteiktajai maksimāli
pieļaujamai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā
no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V nodaļa. Atbalsts noteiktu darbību veicināšanai 28.pants. Atbalsts pētījumiem (1) Atbalstu fundamentāliem pētījumiem, tas ir, pētījumiem, kuru
nolūks ir paaugstināt zināšanu līmeni zinātnes un tehnikas nozarēs un kuri
nav saistīti ar konkrētiem rūpnieciskiem vai komerciāliem mērķiem, var
apstiprināt līdz 100 procentiem no pētījumu izmaksām, ievērojot nosacījumu,
ka pētījumu rezultāti ir publiski pieejami. |
5.
Izteikt 28.pantu šādā redakcijā: 28.pants.
Atbalsts pētījumiem (1) Atbalstu sniedz: 1) fundamentāliem pētījumiem,
tas ir, eksperimentāliem vai teorētiskiem darbiem, ko sākotnēji veic, lai
iegūtu jaunas zināšanas par esošām lietām un parādībām, neparedzot praktisku
izmantošanu; 2) rūpnieciskiem
pētījumiem, tas ir, plānotiem pētījumiem vai kritiskai izpētei, kuras mērķis
ir iegūt jaunas zināšanas un paņēmienus, ko izmantot jaunu produktu, procesu
vai pakalpojumu izstrādei vai būtiskai esošo produktu, procesu vai
pakalpojumu uzlabošanai. Rūpnieciskie pētījumi ietver tiem nepieciešamo
komplekso sistēmu komponenšu radīšanu, izņemot šīs daļas 3.punkta b
apakšpunktā minēto prototipu radīšanu; |
|
|
Redakc. precizēts |
5. Izteikt 28.pantu šādā
redakcijā: 28.pants.
Atbalsts pētījumiem (1) Atbalstu sniedz: 1) fundamentāliem pētījumiem, tas ir,
eksperimentāliem vai teorētiskiem darbiem, kurus sākotnēji veic, lai
iegūtu jaunas zināšanas par esošām lietām un parādībām, neparedzot praktisku
izmantošanu; 2) rūpnieciskiem pētījumiem, tas ir, plānotiem
pētījumiem vai kritiskai izpētei, kuras mērķis ir iegūt jaunas zināšanas un
paņēmienus, ko izmantot jaunu produktu, procesu vai pakalpojumu izstrādei vai
būtiskai esošo produktu, procesu vai pakalpojumu uzlabošanai. Rūpnieciskie
pētījumi ietver tiem nepieciešamo komplekso sistēmu komponenšu radīšanu,
izņemot šīs daļas 3.punkta b apakšpunktā minēto prototipu radīšanu; |
|
3) eksperimentālai izstrādnei, tas ir, zinātnisko atziņu,
tehnoloģisko, komerciālo vai citu būtisku zināšanu vai prasmju apgūšanai,
kombinēšanai, modelēšanai vai izmantošanai, lai radītu jaunus, pārveidotus
vai uzlabotus produktus, procesus vai pakalpojumus, vai arī citām darbībām,
kuru mērķis ir konceptuāli definēt, plānot un dokumentēt jaunus produktus,
procesus vai pakalpojumus. Šajās darbībās var iekļaut: a) projektu, rasējumu, plānu
un citu dokumentu izstrādi, ja tie nav paredzēti komerciālām vajadzībām, b) komerciāli izmantojamu prototipu un eksperimentālu
projektu izstrādi, ja prototips ir gala komercprodukts un tā ražošanas
izmaksas tikai demonstrēšanai un apstiprināšanai ir pārāk lielas, c) produktu, procesu un
pakalpojumu eksperimentālo ražošanu un testēšanu, ja tos nevar izmantot vai
pārveidot tā, lai izmantotu rūpniecībā vai komercdarbībā. |
|
|
|
3) eksperimentālai
izstrādnei, tas ir, zinātnisko atziņu, tehnoloģisko, komerciālo vai citu
būtisku zināšanu vai prasmju apgūšanai, kombinēšanai, modelēšanai vai
izmantošanai, lai radītu jaunus, pārveidotus vai uzlabotus produktus,
procesus vai pakalpojumus, vai arī citām darbībām, kuru mērķis ir konceptuāli
definēt, plānot un dokumentēt jaunus produktus, procesus vai pakalpojumus.
Šajās darbībās var iekļaut: a) projektu,
rasējumu, plānu un citu dokumentu izstrādi, ja tie nav paredzēti komerciālām
vajadzībām, b) komerciāli
izmantojamu prototipu un eksperimentālu projektu izstrādi, ja prototips ir
gala komercprodukts un tā ražošanas izmaksas tikai demonstrēšanai un
apstiprināšanai ir pārāk lielas, c) produktu,
procesu un pakalpojumu eksperimentālo ražošanu un testēšanu, ja tos nevar
izmantot vai pārveidot tā, lai izmantotu rūpniecībā vai komercdarbībā. |
(2) Atbalstu rūpnieciskiem pētījumiem, tas ir, pētījumiem, kas
vērsti uz tādu jaunu zināšanu apguvi, kuras var izmantot jaunu produktu,
procesu vai pakalpojumu izstrādei vai esošo produktu, procesu vai pakalpojumu
būtiskai pilnveidošanai, var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta
piektajā daļā noteiktajām izmaksām. |
(2) Atbalstu
eksperimentālai izstrādnei nepiešķir attiecībā uz regulārām vai ierastām
izmaiņām, ko ievieš produktos, ražošanas līnijās, ražošanas procesos,
pakalpojumos vai citās operācijās darbības procesā, pat ja šādas izmaiņas
nozīmē uzlabojumus. |
|
|
|
(2) Atbalstu
eksperimentālai izstrādnei nepiešķir attiecībā uz regulārām vai ierastām
izmaiņām, ko ievieš produktos, ražošanas līnijās, ražošanas procesos, pakalpojumos
vai citās operācijās darbības procesā, pat ja šādas izmaiņas nozīmē
uzlabojumus. |
(3) Atbalstu projektēšanas darbiem, tas ir, darbiem, kuri
pamatojas uz rūpniecisko pētījumu rezultātiem un kuru gaitā tiek izstrādāts
jauna produkta, procesa vai pakalpojuma sākotnējais projekts (aprakstu
kopums, plāns) vai sākotnējais paraugs, ko vēl nevar ieviest ražošanā vai
komerciāli izmantot, var apstiprināt līdz 25 procentiem no šā panta piektajā
daļā noteiktajām izmaksām. |
(3) Pētījumu atbalstāmās izmaksas veido: 1) darbaspēka izmaksas (pētnieki, tehniskais personāls un cits
palīgpersonāls, ciktāl tas nodarbināts pētniecības projektā); 2) instrumentu un
iekārtu izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Ja laiks, kamēr
instrumentus un iekārtas izmanto pētniecības projektā, neaptver visu šo
instrumentu un iekārtu lietderīgās lietošanas laiku, par atbalstāmajām
izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības
projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi; 3) ēku un zemes
izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Par atbalstāmajām ēku
izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības
projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi. Par
atbalstāmajām zemes izmaksām uzskatāmas komerciālās nodošanas izmaksas vai
faktiski radušās kapitāla izmaksas; |
|
|
|
(3) Pētījumu
atbalstāmās izmaksas veido: 1) darbaspēka
izmaksas (pētnieki, tehniskais personāls un cits palīgpersonāls, ciktāl tas
nodarbināts pētniecības projektā); 2) instrumentu
un iekārtu izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Ja laiks, kamēr
instrumentus un iekārtas izmanto pētniecības projektā, neaptver visu šo
instrumentu un iekārtu lietderīgās lietošanas laiku, par atbalstāmajām
izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības
projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi; 3) ēku
un zemes izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Par atbalstāmajām
ēku izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst
pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības
praksi. Par atbalstāmajām zemes izmaksām uzskatāmas komerciālās nodošanas
izmaksas vai faktiski radušās kapitāla izmaksas; |
|
4) no ārējiem avotiem iegādātu līgumpētījumu, tehnisko zināšanu un
patentu vai to licenču tirgus izmaksas, ja darījums ir veikts konkurences
apstākļos un nav bijis slepenu norunu, kā arī konsultantu pakalpojumu un
līdzīgu pakalpojumu izmaksas, ja pakalpojumi izmantoti tikai pētniecības
darbībai; 5) papildu pieskaitāmās
izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā; 6) citi kārtējie izdevumi,
tai skaitā materiālu un līdzīgu produktu izmaksas, kā arī piegādes izmaksas,
kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā. |
|
|
|
4) no
ārējiem avotiem iegādātu līgumpētījumu, tehnisko zināšanu un patentu vai to
licenču tirgus izmaksas, ja darījums ir veikts konkurences apstākļos un nav
bijis slepenu norunu, kā arī konsultantu pakalpojumu un līdzīgu pakalpojumu
izmaksas, ja pakalpojumi izmantoti tikai pētniecības darbībai; 5) papildu
pieskaitāmās izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā; 6) citi kārtējie izdevumi,
tai skaitā materiālu un līdzīgu produktu izmaksas, kā arī piegādes izmaksas,
kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā. |
(4) Atbalstu tehniskās priekšizpētes darbiem, kurus veic pirms
rūpnieciskiem pētījumiem, var apstiprināt līdz 75 procentiem no šā panta
piektajā daļā noteiktajām izmaksām. Atbalstu tehniskās priekšizpētes darbiem,
kurus veic pirms projektēšanas darbiem, var apstiprināt līdz 50 procentiem no
šā panta piektajā daļā noteiktajām izmaksām. |
(4) Eksperimentālās
izstrādnes gadījumā no atbalstāmajām izmaksām atskaita visus ienākumus, kas
gūti, ja izstrādātos prototipus un eksperimentālos projektus vēlāk izmanto
komerciāli. |
|
|
|
(4) Eksperimentālās
izstrādnes gadījumā no atbalstāmajām izmaksām atskaita visus ienākumus, kas
gūti, ja izstrādātos prototipus un eksperimentālos projektus vēlāk izmanto
komerciāli. |
(5) Pētījumu un projektēšanas darbu atbalstāmās izmaksas veido: |
(5) Atbalstu var apstiprināt: |
|
|
|
(5) Atbalstu var apstiprināt: |
1) darbaspēka papildu izmaksas; |
1) fundamentāliem pētījumiem līdz
100 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām; |
|
|
|
1) fundamentāliem
pētījumiem līdz 100 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām; |
2) instrumentu, iekārtu, ēku un zemes iegūšanas papildu izmaksas; |
2) rūpnieciskiem
pētījumiem līdz 50 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām; |
|
|
|
2) rūpnieciskiem
pētījumiem līdz 50 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām; |
3) konsultāciju papildu izmaksas; |
3) eksperimentālai
izstrādnei līdz 25 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
3) eksperimentālai
izstrādnei līdz 25 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām. |
4) materiālu papildu izmaksas. |
|
|
|
|
|
|
(6) Rūpnieciskiem
pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei papildus šā panta piektās daļas 2.
un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu
15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja: |
|
|
|
(6) Rūpnieciskiem
pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei papildus šā panta piektās daļas 2.
un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu
15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja: |
|
1) projekts paredz
vismaz divu tādu neatkarīgu komercsabiedrību sadarbību, no kurām vismaz viena
ir maza vai vidēja komercsabiedrība, vai arī sadarbības projekta ietvaros
pētījumu veic komercsabiedrības divās dažādās valstīs un neviena no pētījumā
iesaistītajām komercsabiedrībām nesedz vairāk par 70 procentiem no
sadarbības projekta atbalstāmajām izmaksām; |
|
|
Redakc. precizēts |
1) projekts paredz vismaz
divu tādu neatkarīgu komercsabiedrību sadarbību, no kurām vismaz viena ir
maza vai vidēja komercsabiedrība, vai ja sadarbības projekta ietvaros
pētījumu veic komercsabiedrības divās dažādās valstīs un neviena no pētījumā
iesaistītajām komercsabiedrībām nesedz vairāk par 70 procentiem no
sadarbības projekta atbalstāmajām izmaksām; |
|
2) projekts paredz
komercsabiedrības un pētniecības organizācijas sadarbību, ja pētniecības
organizācija sedz vismaz 10 procentus no projekta atbalstāmajām izmaksām
un tai ir tiesības publicēt pašas gūtos pētījuma projekta rezultātus. |
|
|
|
2) projekts paredz komercsabiedrības
un pētniecības organizācijas sadarbību, ja pētniecības organizācija sedz
vismaz 10 procentus no projekta atbalstāmajām izmaksām un tai ir
tiesības publicēt pašas gūtos pētījuma projekta rezultātus. |
|
(7) Rūpnieciskiem
pētījumiem papildus šā panta piektās daļas 2.punktā noteiktajai atbalsta
intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu
atbalstāmajām izmaksām, ja projekta rezultātus izplata tehniskajās un
zinātniskajās konferencēs vai publicē zinātnes vai tehnikas izdevumos, brīvi
pieejamos repozitorijos (publiski pieejamās datubāzēs) vai bezmaksas
programmatūras veidā. |
|
|
|
(7) Rūpnieciskiem
pētījumiem papildus šā panta piektās daļas 2.punktā noteiktajai atbalsta
intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu
atbalstāmajām izmaksām, ja projekta rezultātus izplata tehniskajās un
zinātniskajās konferencēs vai publicē zinātnes vai tehnikas izdevumos, brīvi
pieejamos repozitorijos (publiski pieejamās datubāzēs) vai bezmaksas
programmatūras veidā. |
|
(8) Atbalstu papildus šā
panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei saskaņā
ar šā panta sesto un septīto daļu un 37.panta otrās daļas 1.punktu var
apstiprināt, ja tā kopējais apmērs nepārsniedz 80 procentus no pētījumu
pieļaujamām atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
(8) Atbalstu papildus šā
panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei saskaņā
ar šā panta sesto un septīto daļu un 37.panta otrās daļas 1.punktu var
apstiprināt, ja tā kopējais apmērs nepārsniedz 80 procentus no pētījumu
pieļaujamām atbalstāmajām izmaksām. |
|
(9) Atbalstu pirms
rūpnieciskajiem pētījumiem vai eksperimentālās izstrādnes veicamajai
tehniskās īstenošanas iespēju izpētei var piešķirt: |
|
|
|
(9) Atbalstu pirms
rūpnieciskajiem pētījumiem vai eksperimentālās izstrādnes veicamajai
tehniskās īstenošanas iespēju izpētei var piešķirt: |
|
1) mazajām un vidējām
komercsabiedrībām līdz 75 procentiem no atbalstāmajām izmaksām
izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz
50 procentiem izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes; |
|
|
|
1) mazajām un vidējām
komercsabiedrībām līdz 75 procentiem no atbalstāmajām izmaksām
izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz
50 procentiem izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes; |
|
2) lielajām
komercsabiedrībām līdz 65 procentiem no atbalstāmajām izmaksām
izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz
40 procentiem izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes. |
|
|
|
2) lielajām
komercsabiedrībām līdz 65 procentiem no atbalstāmajām izmaksām
izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz
40 procentiem izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes. |
|
6. Papildināt likumu ar
28.1, 28.2 un 28.3 pantu šādā redakcijā: 28.1 pants.
Atbalsts procesa un organizatoriskajai inovācijai pakalpojumu jomā (1) Atbalstu procesa
un organizatoriskajai inovācijai var piešķirt, ja ir izpildīti šādi
nosacījumi: 1) organizatoriskā
inovācija ir saistīta ar informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju
izmantošanu un ekspluatāciju un paredzēta pārmaiņu ieviešanai organizācijā; 2) ir
izstrādāts inovācijas projekts, kurā norādītas projekta izmaksas, kā arī
kvalificēts projekta vadītājs; 3) projekta
rezultātā ir izstrādāts standarts, komercdarbības modelis, metodika vai
koncepcija, ko var sistemātiski pavairot, sertificēt vai patentēt; 4) procesa
vai organizatoriskā inovācija ir jauna vai būtiski uzlabota salīdzinājumā ar
situāciju, kāda attiecīgajā nozarē pastāv Eiropas Savienībā, un to var
pierādīt ar precīzu inovācijas aprakstu, attiecīgo procesu vai
organizatorisko paņēmienu salīdzinot ar procesiem vai organizatoriskajiem paņēmieniem, ko izmanto citas šajā nozarē
strādājošas komercsabiedrības; |
|
|
|
6. Papildināt
likumu ar 28.1, 28.2 un 28.3 pantu šādā
redakcijā: 28.1 pants.
Atbalsts procesa un organizatoriskajai inovācijai pakalpojumu j
omā (1) Atbalstu
procesa un organizatoriskajai inovācijai var piešķirt, ja ir izpildīti šādi
nosacījumi: 1) organizatoriskā
inovācija ir saistīta ar informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju
izmantošanu un ekspluatāciju un paredzēta pārmaiņu ieviešanai organizācijā; 2) ir
izstrādāts inovācijas projekts, kurā norādītas projekta izmaksas, kā arī
kvalificēts projekta vadītājs; 3) projekta
rezultātā ir izstrādāts standarts, komercdarbības modelis, metodika vai
koncepcija, ko var sistemātiski pavairot, sertificēt vai patentēt; 4) procesa
vai organizatoriskā inovācija ir jauna vai būtiski uzlabota salīdzinājumā ar
situāciju, kāda attiecīgajā nozarē pastāv Eiropas Savienībā, un to var
pierādīt ar precīzu inovācijas aprakstu, attiecīgo procesu vai
organizatorisko paņēmienu salīdzinot ar procesiem vai organizatoriskajiem
paņēmieniem, ko izmanto citas šajā nozarē strādājošas komercsabiedrības; |
|
5) procesa vai organizatoriskās inovācijas projekts ietver zināmu
risku, un to var pierādīt ar projekta izmaksu attiecību pret
komercsabiedrības apgrozījumu, jauna procesa izstrādei nepieciešamo laiku un
prognozējamiem ieguvumiem no procesa inovācijas salīdzinājumā ar projekta izmaksām, kā arī
neizdošanās varbūtību. |
|
|
|
5) procesa
vai organizatoriskās inovācijas projekts ietver zināmu risku, un to var
pierādīt ar projekta izmaksu attiecību pret komercsabiedrības apgrozījumu,
jauna procesa izstrādei nepieciešamo laiku un prognozējamiem ieguvumiem no
procesa inovācijas salīdzinājumā ar projekta izmaksām, kā arī neizdošanās
varbūtību. |
|
(2) Procesa inovācija ir
jaunas vai ievērojami uzlabotas ražošanas vai piegādes metodes ieviešana (tai
skaitā ievērojamas tehnisko paņēmienu, iekārtu vai programmatūras izmaiņas).
Par inovāciju neuzskata nelielas izmaiņas vai uzlabojumus, kā arī ražošanas
vai pakalpojumu jaudas pieaugumu, kas rodas, papildinot ražošanas un
loģistikas sistēmas salīdzinājumā ar spēkā esošajām sistēmām, pārtraucot
izmantot kādu procesu, gluži vienkārši aizstājot vai papildinot kapitālu,
ieviešot izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām,
sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, vai arī pārdodot jaunus vai būtiski
uzlabotus produktus. |
|
|
Redakc. precizēts |
(2) Procesa inovācija ir
jaunas vai ievērojami uzlabotas ražošanas vai piegādes metodes ieviešana (tai
skaitā būtiskas tehnisko paņēmienu, iekārtu vai programmatūras
izmaiņas). Par inovāciju neuzskata nelielas izmaiņas vai uzlabojumus, kā arī
ražošanas vai pakalpojumu jaudas pieaugumu, kas rodas, papildinot ražošanas
un loģistikas sistēmas salīdzinājumā ar spēkā esošajām sistēmām, pārtraucot
izmantot kādu procesu, gluži vienkārši aizstājot vai papildinot kapitālu,
ieviešot izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām,
sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, vai arī pārdodot jaunus vai būtiski
uzlabotus produktus. |
|
(3) Organizatoriska
inovācija ir jaunas organizatoriskas metodes ieviešana komercsabiedrības
praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās. Par inovāciju
neuzskata komercdarbības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās
attiecībās ieviestas izmaiņas, kas pamatojas uz komercsabiedrībā jau
izmantotām organizatoriskajām metodēm, izmaiņas vadības stratēģijā,
komercsabiedrību saplūšanu vai pārņemšanu, procesu izmantošanas pārtraukšanu,
gluži vienkāršu kapitāla aizstāšanu vai papildināšanu, izmaiņas, kas izriet
no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām
izmaiņām, kā arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu pārdošanu. (4) Atbalstāmās izmaksas ir šā likuma 28.panta
trešajā daļā minētās pētījumu atbalstāmās izmaksas, bet organizatorisko
inovāciju gadījumā instrumentu un iekārtu izmaksās var iekļaut tikai
informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmaksas. |
|
|
|
(3) Organizatoriska
inovācija ir jaunas organizatoriskas metodes ieviešana komercsabiedrības
praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās. Par inovāciju
neuzskata komercdarbības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās
attiecībās ieviestas izmaiņas, kas pamatojas uz komercsabiedrībā jau
izmantotām organizatoriskajām metodēm, izmaiņas vadības stratēģijā,
komercsabiedrību saplūšanu vai pārņemšanu, procesu izmantošanas pārtraukšanu,
gluži vienkāršu kapitāla aizstāšanu vai papildināšanu, izmaiņas, kas izriet
no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām
izmaiņām, kā arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu pārdošanu. (4) Atbalstāmās
izmaksas ir šā likuma 28.panta trešajā daļā minētās pētījumu atbalstāmās
izmaksas, bet organizatorisko inovāciju gadījumā instrumentu un iekārtu
izmaksās var iekļaut tikai informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju
izmaksas. |
|
(5) Lielajām
komercsabiedrībām atbalstu var apstiprināt līdz 15 procentiem, vidējām
komercsabiedrībām līdz 25 procentiem, bet mazajām komercsabiedrībām
līdz 35 procentiem no atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
(5) Lielajām
komercsabiedrībām atbalstu var apstiprināt līdz 15 procentiem, vidējām
komercsabiedrībām līdz 25 procentiem, bet mazajām |
|
(6) Lielās
komercsabiedrības ir tiesīgas saņemt atbalstu procesa un organizatoriskajai
inovācijai, ja tās sadarbojas ar mazām un vidējām komercsabiedrībām, kuras
sedz vismaz 30 procentus no kopējām atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
(6) Lielās
komercsabiedrības ir tiesīgas saņemt atbalstu procesa un organizatoriskajai
inovācijai, ja tās sadarbojas ar mazām un vidējām komercsabiedrībām, kuras
sedz vismaz 30 procentus no kopējām atbalstāmajām izmaksām. |
|
28.2 pants. Ieguldījumu atbalsts inovāciju kopai (1) Ieguldījumu atbalstu inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai
un darbības stimulēšanai var piešķirt tikai juridiskajai personai, kas
pārvalda inovāciju kopu. (2) Ieguldījumu atbalstu var piešķirt: 1) mācību un pētniecības centra aprīkojumam; 2) brīvi pieejamai pētniecības infrastruktūrai (laboratorijām,
testēšanas iekārtām); 3) platjoslas tīkla infrastruktūrai. (3) Atbalstāmās izmaksas ir zemē, ēkās, iekārtās un aprīkojumā
izdarīto ieguldījumu izmaksas. (4) Atbalstu var apstiprināt
līdz 50 procentiem no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām
izmaksām. (5) Inovāciju
kopas pārvaldītājs vada tās darbību un nodrošina piekļuvi kopas telpām,
aprīkojumam un pasākumiem. Piekļuvi inovāciju kopas telpām, aprīkojumam un
pasākumiem nedrīkst ierobežot. Maksu par inovāciju kopas iekārtu izmantošanu
un piedalīšanos inovāciju kopas darbībā nosaka atbilstoši faktiskajām
izmaksām. |
|
|
|
28.2
pants. Ieguldījumu atbalsts inovāciju kopai (1) Ieguldījumu
atbalstu inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības
stimulēšanai var piešķirt tikai juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju
kopu. (2) Ieguldījumu
atbalstu var piešķirt: 1) mācību
un pētniecības centra aprīkojumam; 2) brīvi
pieejamai pētniecības infrastruktūrai (laboratorijām, testēšanas iekārtām); 3) platjoslas
tīkla infrastruktūrai. (3) Atbalstāmās
izmaksas ir zemē, ēkās, iekārtās un aprīkojumā izdarīto ieguldījumu izmaksas.
(4) Atbalstu
var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta trešajā daļā minētajām
atbalstāmajām izmaksām. (5) Inovāciju kopas
pārvaldītājs vada tās darbību un nodrošina piekļuvi kopas telpām, aprīkojumam
un pasākumiem. Piekļuvi inovāciju kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem
nedrīkst ierobežot. Maksu par inovāciju kopas iekārtu izmantošanu un
piedalīšanos inovāciju kopas darbībā nosaka atbilstoši faktiskajām izmaksām. |
|
28.3 pants. Atbalsts inovāciju kopas kārtējo izdevumu segšanai
(1) Atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības
stimulēšanas nolūkā var sniegt juridiskajai personai, kas p
ārvalda inovāciju
kopu. Šādu atbalstu nedrīkst sniegt ilgāk par pieciem gadiem un var
apstiprināt: 1) 100 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām
atbalstāmajām izmaksām pirmajā gadā, bet pēc tam lineāri samazināt līdz
0 procentiem piektajā gadā; 2) 50 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām
atbalstāmajām izmaksām un pēc tam nesamazināt atbalsta apmēru. (2) Izņēmuma gadījumā atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju
kopas darbības stimulēšanas nolūkā var piešķirt ilgākam laikposmam, kas
nepārsniedz 10 gadus. (3) Atbalstāmās izmaksas ir personāla un administratīvās izmaksas,
kas saistītas ar šādām darbībām: 1) inovāciju kopas
popularizēšana tirgū, aicinot jaunas komercsabiedrības iesaistīties kopā; 2) inovāciju kopas brīvi
pieejamo iekārtu pārvaldīšana; |
|
|
|
28.3
pants. Atbalsts inovāciju kopas kārtējo izdevumu segšanai (1) Atbalstu
kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var
sniegt juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju kopu. Šādu atbalstu nedrīkst
sniegt ilgāk par pieciem gadiem un var apstiprināt: 1) 100 procentu
apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām pirmajā
gadā, bet pēc tam lineāri samazināt līdz 0 procentiem piektajā gadā; 2) 50 procentu
apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām un pēc tam
nesamazināt atbalsta apmēru. (2) Izņēmuma
gadījumā atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības
stimulēšanas nolūkā var piešķirt ilgākam laikposmam, kas nepārsniedz
10 gadus. (3) Atbalstāmās
izmaksas ir personāla un administratīvās izmaksas, kas saistītas ar šādām
darbībām: 1) inovāciju
kopas popularizēšana tirgū, aicinot jaunas komercsabiedrības iesaistīties
kopā; 2) inovāciju kopas brīvi
pieejamo iekārtu pārvaldīšana; |
|
3) mācību programmu,
sesiju un konferenču organizēšana, lai atbalstītu zināšanu apmaiņu un
kontaktu veidošanu starp kopas dalībniekiem. |
|
|
|
3) mācību programmu,
sesiju un konferenču organizēšana, lai atbalstītu zināšanu apmaiņu un
kontaktu veidošanu starp kopas dalībniekiem. |
VII nodaļa. Atbalsts mazajām un vidējām
komercsabiedrībām |
|
|
|
|
|
|
7. Papildināt likumu ar 36.2, 36.3 un 36.4
pantu šādā redakcijā: 36.2 pants.
Atbalsts jaunām inovatīvām komercsabiedrībām (1) Jaunām inovatīvām
komercsabiedrībām paredzēto atbalstu var piešķirt mazai komercsabiedrībai,
kas izveidota ne vēlāk kā sešus gadus pirms atbalsta piešķiršanas dienas. |
|
|
|
7.
Papildināt likumu ar 36.2, 36.3
un 36.4 pantu šādā redakcijā: 36.2 pants.
Atbalsts jaunām inovatīvām komercsabiedrībām (1) Jaunām
inovatīvām komercsabiedrībām paredzēto atbalstu var piešķirt mazai
komercsabiedrībai, kas izveidota ne vēlāk kā sešus gadus pirms atbalsta
piešķiršanas dienas. |
|
(2) Komercsabiedrība
atzīstama par inovatīvu, ja ir izpildīts viens no šādiem nosacījumiem: 1) neatkarīgs
eksperts, pamatojoties uz biznesa plānu, var pierādīt, ka komercsabiedrība
pārredzamā nākotnē izstrādās produktus, pakalpojumus vai procesus, kas ir
tehnoloģiski jauni vai būtiski uzlaboti, salīdzinot ar produktiem,
pakalpojumiem vai procesiem, kādi attiecīgajā nozarē tiek ražoti vai
praktizēti Eiropas Savienībā, un ka komercsabiedrība ir uzņēmusies
tehnoloģiskās vai rūpnieciskās neizdošanās risku; |
|
|
Redakc. precizēts |
(2) Komercsabiedrība
atzīstama par inovatīvu, ja ir izpildīts viens no šādiem nosacījumiem: 1) neatkarīgs
eksperts, pamatojoties uz biznesa plānu, var pierādīt, ka komercsabiedrība
pārredzamā nākotnē izstrādās produktus, pakalpojumus vai procesus, kas ir
tehnoloģiski jauni vai būtiski uzlaboti salīdzinājumā ar produktiem,
pakalpojumiem vai procesiem, kādi attiecīgajā nozarē tiek ražoti vai
praktizēti Eiropas Savienībā, un ka komercsabiedrība ir uzņēmusies
tehnoloģiskās vai rūpnieciskās neizdošanās risku; |
|
2) komercsabiedrības
pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem
izdevumiem vismaz vienā no trim gadiem pirms atbalsta piešķiršanas.
Jaunizveidotas komercsabiedrības gadījumā, kad nav senāku finansiālo datu,
revīzijā par kārtējo pārskata periodu ir konstatēts, ka šīs komercsabiedrības
pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem
izdevumiem, un šo atzinumu ir apliecinājis neatkarīgs revidents. |
|
|
|
2) komercsabiedrības
pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem
izdevumiem vismaz vienā no trim gadiem pirms atbalsta piešķiršanas.
Jaunizveidotas komercsabiedrības gadījumā, kad nav senāku finansiālo datu,
revīzijā par kārtējo pārskata periodu ir konstatēts, ka šīs komercsabiedrības
pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem,
un šo atzinumu ir apliecinājis neatkarīgs revidents. |
|
(3) Atbalsts jaunai
inovatīvai komercsabiedrībai nedrīkst pārsniegt vienu miljonu piecsimt
tūkstošu eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas
maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu. Šādu atbalstu vienai
komercsabiedrībai var apstiprināt tikai vienu reizi. |
|
|
|
(3) Atbalsts jaunai
inovatīvai komercsabiedrībai nedrīkst pārsniegt vienu miljonu piecsimt
tūkstošu eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas
maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu. Šādu
atbalstu vienai komercsabiedrībai var apstiprināt tikai vienu reizi. |
|
36.3 pants. Atbalsts inovācijas konsultāciju
pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem (1) Atbalstu inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas
atbalsta pakalpojumiem var piešķirt mazai vai vidējai komercsabiedrībai, un
piešķirtā atbalsta summa triju gadu laikā nedrīkst pārsniegt 200 000
eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas
kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu. |
|
|
|
36.3 pants.
Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta
pakalpojumiem (1) Atbalstu
inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem
var piešķirt mazai vai vidējai komercsabiedrībai, un piešķirtā atbalsta summa
triju gadu laikā nedrīkst pārsniegt 200 000 eiro ekvivalentu latos
saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts
lēmums par atbalsta piešķiršanu. |
|
(2) Inovācijas konsultāciju
pakalpojumu un inovācijas atbalsta pakalpojumu atbalstāmās izmaksas ir šādas: 1) inovācijas konsultāciju pakalpojumiem izmaksas, kas saistītas
ar vadības konsultācijām, tehnoloģisko palīdzību un tehnoloģiju nodošanu,
mācībām, konsultācijām par intelektuālā īpašuma tiesību iegūšanu, aizsardzību
un tirdzniecību, kā arī par licenču līgumiem un standartiem; 2) inovācijas atbalsta pakalpojumiem biroja telpu, datu banku,
tehnisko bibliotēku, tirgus pētījumu, laboratorijas izmantošanas, kvalitātes
marķēšanas, testēšanas un sertificēšanas izmaksas. |
|
|
|
(2) Inovācijas
konsultāciju pakalpojumu un inovācijas atbalsta pakalpojumu atbalstāmās
izmaksas ir šādas: 1) inovācijas
konsultāciju pakalpojumiem izmaksas, kas saistītas ar vadības
konsultācijām, tehnoloģisko palīdzību un tehnoloģiju nodošanu, mācībām,
konsultācijām par intelektuālā īpašuma tiesību iegūšanu, aizsardzību un
tirdzniecību, kā arī par licenču līgumiem un standartiem; 2) inovācijas
atbalsta pakalpojumiem biroja telpu, datu banku, tehnisko bibliotēku,
tirgus pētījumu, laboratorijas izmantošanas, kvalitātes marķēšanas,
testēšanas un sertificēšanas izmaksas. |
|
(3) Atbalsts inovācijas
konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem nedrīkst
pārsniegt 75 procentus no šā panta otrajā daļā minētajām atbalstāmajām
izmaksām. |
|
|
|
(3) Atbalsts inovācijas
konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem nedrīkst pārsniegt
75 procentus no šā panta otrajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām. |
|
(4) Komercsabiedrība saņemto
atbalstu izmanto, lai pakalpojumus pirktu par tirgus cenām vai ja
pakalpojuma sniedzējs nav komersants par tādām cenām, kas atspoguļo visas
ar pakalpojumu saistītās izmaksas, kā arī saprātīgu uzcenojumu (saprātīgu
peļņu). |
|
|
|
(4) Komercsabiedrība saņemto
atbalstu izmanto, lai pakalpojumus pirktu par tirgus cenām vai ja
pakalpojuma sniedzējs nav komersants par tādām cenām, kas atspoguļo visas
ar pakalpojumu saistītās izmaksas, kā arī saprātīgu uzcenojumu (saprātīgu
peļņu). |
|
36.4 pants.
Atbalsts augsti kvalificēta personāla nodarbināšanai uz laiku (1) Atbalstu augsti
kvalificēta pētniecības organizācijas vai lielas komercsabiedrības deleģēta
personāla nodarbināšanai uz laiku mazā vai vidējā komercsabiedrībā var
piešķirt, ja: 1) šo personālu
nodarbina jaunizveidotos amatos un tas neaizstāj citu komercsabiedrības
personālu; 2) šis personāls
vismaz divus gadus ir nodarbināts pētniecības organizācijā vai lielajā
komercsabiedrībā, kura to deleģē; 3) šis personāls
mazajā vai vidējā komercsabiedrībā nodarbojas ar pētījumiem vai inovācijām. (2) Augsti
kvalificēts personāls ir pētnieki, inženieri, projektētāji un
tirdzniecības vadītāji ar augstāko izglītību un vismaz piecu gadu
profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā. Mācības doktorantūrā uzskatāmas par
attiecīgo profesionālo pieredzi. |
|
|
|
36.4 pants.
Atbalsts augsti kvalificēta personāla nodarbināšanai uz laiku (1) Atbalstu
augsti kvalificēta pētniecības organizācijas vai lielas komercsabiedrības
deleģēta personāla nodarbināšanai uz laiku mazā vai vidējā komercsabiedrībā
var piešķirt, ja: 1) šo
personālu nodarbina jaunizveidotos amatos un tas neaizstāj citu
komercsabiedrības personālu; 2) šis
personāls vismaz divus gadus ir nodarbināts pētniecības organizācijā vai lielajā
komercsabiedrībā, kura to deleģē; 3) šis
personāls mazajā vai vidējā komercsabiedrībā nodarbojas ar pētījumiem vai
inovācijām. (2) Augsti
kvalificēts personāls ir pētnieki, inženieri, projektētāji
un tirdzniecības vadītāji ar augstāko izglītību un vismaz piecu gadu
profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā. Mācības doktorantūrā uzskatāmas par
attiecīgo profesionālo pieredzi. |
|
(3) Personāla
deleģēšana ir personāla nodarbināšana uz laiku, pēc kura personālam ir
tiesības atgriezties pie sava iepriekšējā darba devēja. (4) Atbalstāmās
izmaksas ir visas darbaspēka izmaksas, kas saistītas ar augsti kvalificēta
personāla aizņemšanos uz laiku un nodarbināšanu, tai skaitā darbā
iekārtošanas aģentūras pakalpojumu izmantošanas izmaksas, kā arī deleģētā
personāla pārcelšanās izmaksas. |
|
|
|
(3) Personāla
deleģēšana ir personāla nodarbināšana uz laiku, pēc kura personālam ir
tiesības atgriezties pie sava iepriekšējā darba devēja. (4) Atbalstāmās izmaksas
ir visas darbaspēka izmaksas, kas saistītas ar augsti kvalificēta personāla
aizņemšanos uz laiku un nodarbināšanu, tai skaitā darbā iekārtošanas
aģentūras pakalpojumu izmantošanas izmaksas, kā arī deleģētā personāla
pārcelšanās izmaksas. |
|
(5) Atbalstu mazai un
vidējai komercsabiedrībai sakarā ar deleģēto personālu var piešķirt ne ilgāk
kā trīs gadus 50 procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
(5) Atbalstu mazai un
vidējai komercsabiedrībai sakarā ar deleģēto personālu var piešķirt ne ilgāk
kā trīs gadus 50 procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām. |
37.pants. Pieļaujamā papildu
intensitāte mazo un vidējo komercsabiedrību atbalstam |
|
|
|
|
|
(1) Papildus Latvijas reģionālā atbalsta kartē noteiktajai
maksimāli pieļaujamajai atbalsta intensitātei mazām komercsabiedrībām var
apstiprināt atbalstu 20 procentu apmērā un vidējām
komercsabiedrībām 10 procentu apmērā no šā likuma 23.panta otrajā
vai trešajā daļā, kā arī 24.panta pirmajā daļā noteiktajām izmaksām. |
|
|
|
|
|
(2) Mazajām un vidējām komercsabiedrībām rūpniecisko pētījumu
veikšanai un projektēšanas darbiem papildus šā likuma 28.panta otrajā vai
trešajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10
procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām, ievērojot nosacījumu, ka kopējā
atbalsta intensitāte rūpnieciskiem pētījumiem nepārsniedz 75 procentus un projektēšanas
darbiem 50 procentus no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām. |
8. Izteikt 37.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Atbalstu rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālai izstrādnei
un inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai
papildus šā likuma 28.panta piektās daļas 2. un 3.punktā un 28.2 panta
ceturtajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt: 1) rūpnieciskiem pētījumiem
un eksperimentālai izstrādnei vidējām komercsabiedrībām 10 procentu
apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām
atbalstāmajām izmaksām; 2) inovāciju kopas
izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai, ja kopas pārvaldītājs
ir maza vai vidēja komercsabiedrība, vidējām komercsabiedrībām
10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu
apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
8. Izteikt
37.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Atbalstu
rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālai izstrādnei un inovāciju kopas izveidošanai,
paplašināšanai un darbības stimulēšanai papildus šā likuma 28.panta piektās
daļas 2. un 3.punktā un 28.2 panta ceturtajā daļā noteiktajai
atbalsta intensitātei var apstiprināt: 1) rūpnieciskiem
pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei vidējām komercsabiedrībām
10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu
apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām; 2) inovāciju kopas
izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai, ja kopas pārvaldītājs
ir maza vai vidēja komercsabiedrība, vidējām komercsabiedrībām
10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu
apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām. |
(3) (Izslēgta ar 01.04.2004. likumu). |
|
|
|
|
|
(4) Mazajām un vidējām komercsabiedrībām papildus šā likuma
32.panta pirmajā vai otrajā daļā, 33.panta pirmajā daļā, 34.pantā, kā arī
35.panta pirmajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei vides aizsardzībai
var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no attiecīgajām
atbalstāmajām izmaksām. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
IX nodaļa. Atbalsts atsevišķu nozaru
komercsabiedrībām |
|
|
|
|
|
41.pants. Vispārīgie noteikumi
atbalstam atsevišķās nozarēs |
|
|
|
|
|
(1) Šīs nodaļas noteikumi attiecas uz komercsabiedrībām, kuras
darbojas tērauda rūpniecībā, mākslīgo šķiedru ražošanā, autotransporta
līdzekļu ražošanā, kuģu būves un remonta, kā arī transporta nozarē. |
9. Papildināt 41.panta pirmo daļu pēc vārdiem kuras darbojas
tērauda ar vārdiem un ogļu. |
|
|
|
9. Papildināt
41.panta pirmo daļu pēc vārdiem kuras darbojas tērauda ar vārdiem un
ogļu. |
(2) Ikvienu individuālo atbalstu šā panta pirmajā daļā noteiktajās
nozarēs, izņemot atbalstu, kuru sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002,
Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu
nosacījumiem, var sniegt, ja ir izpildīts viens no turpmāk minētajiem
nosacījumiem: |
|
|
|
|
|
1) ir saņemts Finanšu ministrijas atzinums, ka plānotais atbalsts nav
papildus piesakāms Eiropas Komisijā; |
|
|
|
|
|
2) ir pieņemts Eiropas Komisijas lēmums par individuālā atbalsta
projekta atbilstību Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87.panta otrās vai
trešās daļas prasībām. |
|
|
|
|
|
(01.04.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
42.pants. Atbalsts tērauda
rūpniecībai |
|
|
|
|
|
Atbalstu tērauda rūpniecībā var apstiprināt: |
|
|
|
|
|
1) pētījumiem; |
|
|
|
|
|
2) vides aizsardzībai; |
|
|
|
|
|
3) apmācībai; |
|
|
|
|
|
4) nodarbinātības veicināšanai; |
|
|
|
|
|
5) komercsabiedrības vai atsevišķu tās struktūru likvidēšanai. |
|
|
|
|
|
|
10. Papildināt likumu ar
42.1 pantu šādā redakcijā: 42.1 pants. Atbalsts ogļu
rūpniecībai Atbalstu ogļu rūpniecībā var apstiprināt, ievērojot
Padomes 2002.gada 23.jūlija regulas (EK) Nr.1407/2002 par valsts atbalstu
ogļu rūpniecībai nosacījumus. |
|
|
Redakc. precizēts |
10.
Papildināt likumu ar 42.1 pantu šādā redakcijā: 42.1 pants.
Atbalsts ogļu rūpniecībai Atbalstu ogļu rūpniecībai
var apstiprināt, ievērojot Padomes 2002.gada 23.jūlija regulas (EK)
Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai nosacījumus. |
X nodaļa. Minimālais atbalsts |
11. Izteikt X nodaļu šādā
redakcijā: X nodaļa. De minimis atbalsts |
|
|
|
11. Izteikt
X nodaļu šādā redakcijā: X nodaļa. De minimis atbalsts |
47.pants. Nosacījumi minimālā
atbalsta sniegšanai |
47.pants.
Nosacījumi de minimis atbalsta sniegšanai |
|
|
|
47.pants. Nosacījumi de minimis atbalsta
sniegšanai |
(1) Atbalsta sniedzējam nav jāiesniedz sākotnējai izvērtēšanai
Finanšu ministrijā atbalsta programma vai individuālais atbalsta projekts, ja
triju gadu laikā vienai komercsabiedrībai kopējā atbalsta summa nepārsniedz
100 000 eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto
valūtas maiņas kursu dienā, kad tiek pieņemts lēmums par atbalsta
piešķiršanu. |
(1) Atbalsta sniedzēji neiesniedz Finanšu ministrijai sākotnējai
izvērtēšanai atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, kas
atbilst Komisijas 2006.gada 15.decembra regulas (EK) Nr.1998/2006 par Eiropas
Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis
atbalstam (turpmāk Komisijas regula Nr.1998/2006) 2.panta un 3.panta
1.punkta nosacījumiem. |
|
|
|
(1) Atbalsta
sniedzēji neiesniedz Finanšu ministrijai sākotnējai izvērtēšanai atbalsta
programmu vai individuālo atbalsta projektu, kas atbilst Komisijas 2006.gada
15.decembra regulas (EK) Nr.1998/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma
87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk Komisijas
regula Nr.1998/2006) 2.panta un 3.panta 1.punkta nosacījumiem. |
(2) Minimālo atbalstu komercsabiedrība var saņemt papildus atbalstam,
kas sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātu atbalsta programmu vai
individuālo atbalsta projektu. |
(2) De minimis
atbalstu komercsabiedrībai nepiešķir Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta
1.punktā noteiktajos gadījumos. |
|
|
|
(2) De minimis
atbalstu komercsabiedrībai nepiešķir Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta
1.punktā noteiktajos gadījumos. |
(3) Šā panta pirmajā daļā noteiktais atbrīvojums no iepriekšējas
paziņošanas neattiecas uz komercsabiedrībām, kuras darbojas transporta
nozarē, kā arī uz gadījumiem, kad atbalsts ir tieši saistīts ar
komercsabiedrības produkcijas eksporta apjomu. |
(3) Atbalstu, kuru
piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1998/2006, komercsabiedrība var saņemt
papildus atbalstam, kas tiem sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas
apstiprinātu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu vai saskaņā
ar atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, par kuru Eiropas
Komisijai nosūtīta kopsavilkuma informācija, ja ir ievēroti Komisijas regulas
Nr.1998/2006 2.panta 5.punkta nosacījumi. |
|
|
|
(3) Atbalstu, kuru piešķir
saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1998/2006, komercsabiedrība var saņemt
papildus atbalstam, kas tai sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātu
atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu vai saskaņā ar atbalsta
programmu vai individuālo atbalsta projektu, par kuru Eiropas Komisijai
nosūtīta kopsavilkuma informācija, ja ir ievēroti Komisijas regulas
Nr.1998/2006 2.panta 5.punkta nosacījumi. |
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
48.pants. Kopējā pieļaujamā
minimālā atbalsta apmēra noteikšana |
48.pants.
De minimis atbalsta apmēra noteikšana |
|
|
|
48.pants. De minimis atbalsta apmēra noteikšana |
(1) Komercsabiedrībai ir tiesības saņemt jaunu atbalstu minimālā
atbalsta ietvaros, ja papildus plānotais atbalsts nepārsniedz šā likuma
47.panta pirmajā daļā noteikto apmēru. |
(1) Atbalsta sniedzējs un komercsabiedrība veic de
minimis atbalsta uzskaiti. De minimis atbalsta uzskaites veidlapu
paraugus apstiprina un de minimis atbalsta uzskaites un
piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(1) Atbalsta sniedzējs un
komercsabiedrība veic de minimis atbalsta uzskaiti. De minimis
atbalsta uzskaites veidlapu paraugus apstiprina un de minimis
atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(2) Ja pēc papildus plānotā minimālā atbalsta saņemšanas varētu
tikt pārsniegts šā likuma 47.panta pirmajā daļā noteiktais pieļaujamais
minimālā atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu
ministriju. |
(2) Ja pēc papildus
plānotā de minimis atbalsta piešķiršanas konkrētajai komercsabiedrībai
tiek pārsniegts Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteiktais de
minimis atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu
ministriju. |
|
|
|
(2) Ja pēc papildus
plānotā de minimis atbalsta piešķiršanas konkrētajai komercsabiedrībai
tiek pārsniegts Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteiktais de
minimis atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu
ministriju. |
(3) Ja komercsabiedrība saņem atbalstu saskaņā ar šā likuma
47.panta pirmo daļu, tā veic minimālā atbalsta uzskaiti. Minimālā atbalsta
uzskaites veidlapu paraugus apstiprina un minimālā atbalsta uzskaites un
piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
50.pants. Finanšu darījumu
uzskaite |
|
|
|
|
|
(1) Valsts vai pašvaldības kontrolē esošai komercsabiedrībai ir
jānodrošina tāda grāmatvedības uzskaite, kas atspoguļo informāciju par
veiktajiem valsts vai pašvaldību līdzekļu pārskaitījumiem, kurus valsts vai
pašvaldību institūcijas piešķir tieši valsts vai pašvaldību kontrolē esošām
komercsabiedrībām vai ar valsts vai pašvaldību kontrolē esošu
komercsabiedrību vai finanšu iestāžu starpniecību, un šo līdzekļu
izlietojumu. |
|
|
|
|
|
(2) Atsevišķu grāmatvedības uzskaiti nodrošina komercsabiedrības,
kurām saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 86.panta 1.punktu ir
piešķirtas īpašas vai ekskluzīvas tiesības vai saskaņā ar Eiropas Kopienas
dibināšanas līguma 86.panta 2.punktu uzticēts sniegt kādu pakalpojumu ar
vispārēju tautsaimniecisku nozīmi un kuras par šādu pakalpojumu sniegšanu
saņem atbalstu jebkādā veidā, kā arī veic citas darbības. |
12. Aizstāt 50.panta otrajā daļā vārdu atbalstu ar vārdiem atlīdzības
maksājumu (kompensāciju). |
|
|
|
12. Aizstāt
50.panta otrajā daļā vārdu atbalstu ar vārdiem atlīdzības maksājumu
(kompensāciju). |
(3) Komercsabiedrības, uz kurām attiecas prasība par atsevišķu
grāmatvedības uzskaiti, izveido finansiālo un organizatorisko struktūru, kas
nodrošina iespēju identificēt ar dažādām darbībām (no vienas
puses produkti vai pakalpojumi, attiecībā uz kuriem
komercsabiedrībai piešķirtas īpašas vai ekskluzīvas tiesības vai uzticēti
sabiedriskas nozīmes pakalpojumi, no otras puses citi komercsabiedrības
ražotie produkti vai sniegtie pakalpojumi) saistītās izmaksas un ieņēmumus,
kā arī metodes, pēc kādām izmaksas un ieņēmumi tiek piešķirti vai sadalīti
dažādām darbībām. |
|
|
|
|
|
(4) Šā panta pirmajā un trešajā daļā minēto informāciju
komercsabiedrība glabā 10 gadus pēc pēdējā valsts vai pašvaldības veiktā
līdzekļu pārskaitījuma un iesniedz to Finanšu ministrijai pēc tās
pieprasījuma. Finanšu ministrija iesniegto informāciju nosūta Eiropas
Komisijai ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību. |
|
|
|
|
|
(5) Šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības īpaši attiecas uz šādiem
valsts vai pašvaldības institūciju un valsts un pašvaldību kontrolē esošu
komercsabiedrību finansiālo attiecību aspektiem: |
|
|
|
|
|
1) saimnieciskās darbības zaudējumu kompensēšana; |
|
|
|
|
|
2) kapitāla nodrošinājums; |
|
|
|
|
|
3) neatmaksājamie finansiālie piešķīrumi vai aizdevumi ar
preferenciāliem nosacījumiem; |
|
|
|
|
|
4) finansiālu priekšrocību piešķiršana par atteikšanos no peļņas vai
parādu piedziņas; |
|
|
|
|
|
5) atteikšanās no izmantoto valsts līdzekļu parastās atdeves; |
|
|
|
|
|
6) kompensācijas par valsts vai pašvaldības institūciju uzliktu
finansiālu apgrūtinājumu. |
|
|
|
|
|
(6) Lai nodrošinātu šā panta trešajā daļā minēto prasību par
atsevišķas grāmatvedības uzskaites ieviešanu, komercsabiedrībās tiek: |
|
|
|
|
|
1) nodalīta iekšējā grāmatvedība par dažādām darbībām; |
|
|
|
|
|
2) pareizi piešķirtas un sadalītas visas izmaksas un ieņēmumi,
pamatojoties uz konsekventi ievērotiem un objektīvi pamatotiem izmaksu
uzskaites principiem; |
|
|
|
|
|
3) skaidri definēti izmaksu uzskaites principi, saskaņā ar kuriem
kārto atsevišķo grāmatvedību. |
|
|
|
|
|
(19.10.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
13. Papildināt likumu ar
XII nodaļu šādā redakcijā:
XII nodaļa. Nelikumīga atbalsta atgūšana 53.pants. Nelikumīga atbalsta
atmaksas pienākums
(1) Saskaņā ar Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu atbalsta
sniedzējam ir pienākums nodrošināt tāda atbalsta atmaksu un atbalsta
saņēmējam atmaksāt tādu atbalstu, kas komercsabiedrībai piešķirts, neievērojot
Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 88.panta 3.punktu un Padomes regulas
Nr.659/1999 2. un 3.pantu, kā arī uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto
Komisijas regulu nosacījumus par atbalsta iepriekšēju paziņošanu vai
kopsavilkuma informācijas nosūtīšanu Eiropas Komisijai. |
|
|
|
13. Papildināt
likumu ar XII nodaļu šādā redakcijā:
XII nodaļa. Nelikumīga atbalsta atgūšana 53.pants. Nelikumīga atbalsta atmaksas pienākums (1) Saskaņā ar Eiropas
Komisijas pieņemto lēmumu atbalsta sniedzējam ir pienākums nodrošināt tāda
atbalsta atmaksu un atbalsta saņēmējam atmaksāt tādu atbalstu, kas
komercsabiedrībai piešķirts, neievērojot Eiropas Kopienas dibināšanas līguma
88.panta 3.punktu un Padomes regulas Nr.659/1999 2. un 3.pantu, kā arī uz
Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumus par
atbalsta iepriekšēju paziņošanu vai kopsavilkuma informācijas nosūtīšanu
Eiropas Komisijai. |
|
(2) Atbalsta sniedzējs nelikumīgu atbalstu atgūst, ņemot vērā
Padomes regulas Nr.659/1999 15.pantā noteikto noilgumu Eiropas Komisijas
tiesībām prasīt nelikumīga atbalsta atgūšanu |
|
|
|
(2) Atbalsta
sniedzējs nelikumīgu atbalstu atgūst, ņemot vērā Padomes regulas Nr.659/1999
15.pantā noteikto noilgumu Eiropas Komisijas tiesībām prasīt nelikumīga
atbalsta atgūšanu |
|
54.pants. Nelikumīga atbalsta atgūšanas procesuālā
kārtība (1) Pēc
tam, kad saņemts Eiropas Komisijas lēmums par nelikumīga atbalsta atgūšanu,
atbalsta sniedzējs veic Eiropas Komisijas lēmumā noteiktās darbības atbalsta
apmēra noteikšanai, ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma, Padomes regulas
Nr.659/1999 14.panta 2.punkta un Komisijas regulas Nr.794/2004 11.panta
nosacījumus. |
|
|
|
54.pants. Nelikumīga
atbalsta atgūšanas procesuālā kārtība (1) Pēc tam, kad saņemts
Eiropas Komisijas lēmums par nelikumīga atbalsta atgūšanu, atbalsta sniedzējs
veic Eiropas Komisijas lēmumā noteiktās darbības atbalsta apmēra noteikšanai,
ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma, Padomes regulas Nr.659/1999 14.panta
2.punkta un Komisijas regulas Nr.794/2004 11.panta nosacījumus. |
|
(2) Atbalsta sniedzējs
lēmumu par nelikumīga atbalsta atgūšanu pieņem un šādu atbalstu atgūst
Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību, izņemot gadījumu,
kad saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 230.panta ceturto daļu
Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums ir pārsūdzēts Eiropas Kopienu Tiesā un
saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 242.pantu Eiropas Kopienu
Tiesa ir apmierinājusi iesniegto prasību par Komisijas pieņemtā lēmuma
izpildes atlikšanu. |
|
|
|
(2) Atbalsta sniedzējs
lēmumu par nelikumīga atbalsta atgūšanu pieņem un šādu atbalstu atgūst
Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību, izņemot gadījumu,
kad saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 230.panta ceturto daļu
Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums ir pārsūdzēts Eiropas Kopienu Tiesā un
saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 242.pantu Eiropas Kopienu Tiesa
ir apmierinājusi iesniegto prasību par Komisijas pieņemtā lēmuma izpildes
atlikšanu. |
|
(3) Ja atbalsts saņemts saskaņā ar
civiltiesisku līgumu, šā panta otrajā daļā minēto lēmumu nepieņem, bet
nelikumīgi saņemto atbalstu atgūst un citus ar šo līgumu saistītos strīdus
risina Civilprocesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
(3) Ja atbalsts saņemts
saskaņā ar civiltiesisku līgumu, šā panta otrajā daļā minēto lēmumu nepieņem,
bet nelikumīgi saņemto atbalstu atgūst un citus ar šo līgumu saistītos
strīdus risina Civilprocesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
Pārejas noteikumi. ------------------------------------------ |
|
1 |
Atbildīgā komisija Papildināt pārejas
noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: 12. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2008.gada 1.februārim izdod
šā likuma 48.panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus par de minimis
atbalsts uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī apstiprina de minimis
atbalsta uzskaites veidlapu paraugus. |
Atbalstīts |
14. Papildināt pārejas
noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: 12. Ministru kabinets ne
vēlāk kā līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 48.panta pirmajā daļā
paredzētos noteikumus par de minimis atbalsta uzskaites un
piešķiršanas kārtību, kā arī apstiprina de minimis atbalsta uzskaites
veidlapu paraugus. |
|
|
|
13. Līdz šā likuma pārejas noteikumu 12.punktā
paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz
2008.gada 1.februārim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 17.jūnija
noteikumi Nr.314 Minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība un
minimālā atbalsta uzskaites veidlapu paraugi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. |
|
13. Līdz šā likuma pārejas
noteikumu 12.punktā paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne
ilgāk kā līdz 2008.gada 1.februārim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada
17.jūnija noteikumi Nr.314 Minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas
kārtība un minimālā atbalsta uzskaites veidlapu paraugi, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu. |