Iesniedz Tautsaimniecības komisija

3.10.2007.

          9/8-

 

 

 

          Saeimas Prezidijam

 

 

          Tautsaimniecības komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam lasījumam sagatavoto likumprojektu „Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā” (Nr.372/Lp9) .

                  

 

         

                    Pielikumā:   apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta                                           trešajam lasījumam uz .... lpp.

                                    

                                   

 

Ar cieņu,

komisijas priekšsēdētājs

 

Guntis Blumbergs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iesniedz Tautsaimniecības komisija

Likumprojekts trešajam lasījumam

 

Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā

( Nr. 372 / Lp 9 )

 

Spēkā esošā redakcija

Otrā lasījuma redakcija

 

Nr.

Priekšlikumi

( 1 )

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

Komercdarbības atbalsta kontroles likums

Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā

 

 

 

Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā

 

Izdarīt Komercdarbības atbalsta kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 2.nr.; 2004, 9.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

Izdarīt Komercdarbības atbalsta kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 2.nr.; 2004, 9.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus:

1.pants. Likumā lietotie termini

 

 

 

 

 

(1) Likumā lietotie termini atbilst Padomes 1999.gada 22.marta regulā (EK) Nr.659/1999 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 93.panta piemērošanas kārtību (turpmāk — Padomes regula Nr.659/1999), Komisijas 2001.gada 12.janvāra regulā (EK) Nr.68/2001 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu mācību palīdzībai (turpmāk — Komisijas regula Nr.68/2001), Komisijas 2001.gada 12.janvāra regulā (EK) Nr.70/2001 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu, sniedzot valsts palīdzību mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (turpmāk — Komisijas regula Nr.70/2001), Komisijas 2002.gada 12.decembra regulā (EK) Nr.2204/2002 par Eiropas Kopienas

1. 1.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus un skaitļus “Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.64/2004” ar vārdiem un skaitļiem “Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.364/2004”;

papildināt pirmo daļu pēc vārdiem un skaitļa “(turpmāk — Komisijas regula Nr.364/2004)” ar vārdiem un skaitļiem “Komisijas 2006.gada 24.oktobra regula (EK) Nr.1628/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu valstu reģionālajam ieguldījumu atbalstam (turpmāk — Komisijas regula Nr.1628/2006)”;

 

 

 

1. 1.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus un skaitļus “Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.64/2004” ar vārdiem un skaitļiem “Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.364/2004”;

papildināt pirmo daļu pēc vārdiem un skaitļa “(turpmāk — Komisijas regula Nr.364/2004)” ar vārdiem un skaitļiem “Komisijas 2006.gada 24.oktobra regula (EK) Nr.1628/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu valstu reģionālajam ieguldījumu atbalstam (turpmāk — Komisijas regula Nr.1628/2006)”;

dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu attiecībā uz valsts atbalstu nodarbinātībai (turpmāk — Komisijas regula Nr.2204/2002), Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.363/2004, ar ko groza regulu (EK) Nr.68/2001 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu mācību atbalstam (turpmāk — Komisijas regula Nr.363/2004), Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.64/2004, ar ko groza regulu (EK) Nr.70/2001, iekļaujot tās darbības jomā atbalstu pētniecībai un attīstībai (turpmāk — Komisijas regula Nr.364/2004), un citās uz Padomes 1998.gada 7.maija regulas (EK) Nr.994/98 par to, kā piemērot Eiropas Kopienas dibināšanas

 

 

 

 

 

līguma 92. un 93.pantu attiecībā uz dažu kategoriju valsts horizontālo palīdzību (turpmāk — Padomes regula Nr.994/98), pamata izdotajās Komisijas regulās lietotajiem terminiem.

 

 

 

 

 

(2) Likumā ir lietoti arī šādi termini:

 

 

 

 

 

1) atbalsta intensitāte — subsīdijas ekvivalents, reizināts ar simtu un dalīts ar kopējām atbalstāmā projekta izmaksām;

 

 

 

 

 

2) atbalsta sniedzējs — valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona, kas pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai kas ir atbildīga par atbalsta programmas normu izstrādi vai atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta piemērošanu;

 

 

 

 

 

21) ekskluzīvas tiesības — tiesības, ko valsts ar normatīvo vai administratīvo aktu vai līgumu ir piešķīrusi komercsabiedrībai, pilnvarojot komercsabiedrību sniegt pakalpojumus vai veikt kādas darbības noteiktā administratīvajā teritorijā;

 

 

 

 

 

22) īpašas tiesības — tiesības, ko valsts ar normatīvo vai administratīvo aktu vai līgumu ir piešķīrusi noteiktām komercsabiedrībām un kas konkrētā administratīvajā teritorijā:

 

 

 

 

 

a) ierobežo komercsabiedrību skaitu līdz divām vai vairāk komercsabiedrībām, kurām ir atļauts sniegt kādus pakalpojumus vai veikt kādas darbības, neievērojot objektivitātes, proporcionalitātes un diskriminācijas aizlieguma kritērijus, vai

 

 

 

 

 

b) izraugās, neievērojot objektivitātes, proporcionalitātes un diskriminācijas aizlieguma kritērijus, vairākas konkurējošas komercsabiedrības, kurām ir atļauts sniegt kādus pakalpojumus vai veikt kādas darbības, vai

 

 

 

 

 

c) piešķir vienai vai vairākām komercsabiedrībām, neievērojot objektivitātes, proporcionalitātes un diskriminācijas aizlieguma kritērijus, priekšrocības, kas ievērojami ietekmē kādas citas komercsabiedrības iespējas sniegt to pašu pakalpojumu vai veikt to pašu darbību tajā pašā administratīvajā teritorijā ar vienlīdzīgiem nosacījumiem;

 

 

 

 

 

3) subsīdijas ekvivalents — naudas izteiksmē aprēķināts atbalsta saņēmēja ieguvums no atbalsta, kura aprēķināšanai kārtējā gadā izmanto Eiropas Komisijas noteikto atsauces likmi;

 

 

 

 

 

4) valsts vai pašvaldības institūcija — atvasināta publisko tiesību juridiskā persona vai tiešās pārvaldes iestāde.

 

 

 

 

 

(01.04.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu)

 

 

 

 

 

 

papildināt otro daļu ar 2.3 un 2.4 punktu šādā redakcijā:

“23) inovāciju kopa — neatkarīgu komercsabiedrību (inovatīvu komercdarbības uzsācēju, mazu, vidēju un lielu komercsabiedrību, pētniecības organizāciju) grupa, kas strādā noteiktā nozarē vai reģionā un ir veidota tā, lai veicinātu inovatīvo darbību, stimulējot intensīvu mijiedarbību, veicot aprīkojuma, zināšanu un pieredzes apmaiņu, kā arī sniedzot efektīvu ieguldījumu tehnoloģiju pārnesē, kontaktu veidošanā un informācijas izplatīšanā starp kopas komercsabiedrībām;

 

 

 

papildināt otro daļu ar 2.3 un 2.4 punktu šādā redakcijā:

“23) inovāciju kopa — neatkarīgu komercsabiedrību (inovatīvu komercdarbības uzsācēju, mazu, vidēju un lielu komercsabiedrību, pētniecības organizāciju) grupa, kas strādā noteiktā nozarē vai reģionā un ir veidota tā, lai veicinātu inovatīvo darbību, stimulējot intensīvu mijiedarbību, veicot aprīkojuma, zināšanu un pieredzes apmaiņu, kā arī sniedzot efektīvu ieguldījumu tehnoloģiju pārnesē, kontaktu veidošanā un informācijas izplatīšanā starp kopas komercsabiedrībām;

 

24) pētniecības organizācija — institūcija (universitāte, zinātniskais institūts), kuras galvenais uzdevums neatkarīgi no tās īpašuma formas vai finansēšanas veida ir veikt fundamentālus pētījumus, rūpnieciskus pētījumus vai eksperimentālu izstrādni, izplatīt to rezultātus mācību, publikāciju vai tehnoloģiju nodošanas veidā un kura visu peļņu atkārtoti iegulda pētījumos, to rezultātu izplatīšanā vai mācībās;”.

 

 

 

24) pētniecības organizācija — institūcija (universitāte, zinātniskais institūts), kuras galvenais uzdevums neatkarīgi no tās īpašuma formas vai finansēšanas veida ir veikt fundamentālus pētījumus, rūpnieciskus pētījumus vai eksperimentālu izstrādni, izplatīt to rezultātus mācību, publikāciju vai tehnoloģiju nodošanas veidā un kura visu peļņu atkārtoti iegulda pētījumos, to rezultātu izplatīšanā vai mācībās;”.

4.pants. Aizliegums sniegt atbalstu

 

 

 

 

 

(1) Atbalsts komercdarbībai ir aizliegts, izņemot šajā likumā, Eiropas Kopienas dibināšanas līgumā vai citos Latvijai saistošos starptautiskajos līgumos noteiktos gadījumus.

 

 

 

 

 

(2) Atbalstu komercdarbībai var sniegt, ja atbalsta programma vai individuālais atbalsta projekts atbilst šā likuma IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām un saskaņā ar Padomes regulas Nr.659/1999 prasībām ir pieņemts Eiropas Komisijas lēmums par to, ka atbalsta programma vai individuālais atbalsta projekts atbilst izvirzītajām prasībām vai plānotā finansiālā palīdzība nav uzskatāma par atbalstu.

2. Aizstāt 4.panta otrajā daļā vārdus un skaitļus “šā likuma IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām” ar vārdiem un skaitļiem “šā likuma III1, IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām”.

 

 

 

 

2. Aizstāt 4.panta otrajā daļā vārdus un skaitļus “šā likuma IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām” ar vārdiem un skaitļiem “šā likuma III1, IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām”.

 

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu)

 

 

 

 

 

8.pants. Kopējā pieļaujamā atbalsta apmēra noteikšana

(1) Ja individuālais atbalsta projekts pilnībā vai kādā tā daļā atbilst vairākiem šā likuma noteikumiem, tai projekta izmaksu daļai, kuru var atbalstīt saskaņā ar vairākiem šā likuma noteikumiem, piemēro attiecīgi paredzēto augstāko maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti.

 

 

 

 

 

(2) Ja plānotais atbalsts pilnībā vai kādā tā daļā atbilst vairākām Eiropas Komisijas apstiprinātām atbalsta programmām, tai projekta izmaksu daļai, kuru var atbalstīt saskaņā ar vairākām atbalsta programmām, piemēro šajās programmās noteikto augstāko maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti.

 

 

 

 

 

(3) Ja atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros atbalstu sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti attiecina uz kopējo projekta atbalsta summu.

 

 

 

 

 

(4) Šā panta pirmās un otrās daļas noteikumi netiek piemēroti, ja atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002, Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumiem.

3. Papildināt 8.panta ceturto daļu, 10.panta otrās daļas 3.punktu, 13.panta pirmo daļu un 41.panta otro daļu pēc vārda un skaitļa “Nr.364/2004” ar vārdu un skaitli “Nr.1628/2006”.

 

 

 

3. Papildināt 8.panta ceturto daļu, 10.panta otrās daļas 3.punktu, 13.panta pirmo daļu un 41.panta otro daļu pēc vārda un skaitļa “Nr.364/2004” ar vārdu un skaitli “Nr.1628/2006”.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu un 19.10.2006. likumu)

 

 

 

 

 

II nodaļa. Atbalsta uzraudzības noteikumi

 

 

 

 

 

(Nodaļa 01.04.2004. likuma redakcijā)

 

 

 

 

 

10.pants. Atbalsta uzraudzības institūcijas

 

 

 

 

 

(1) Eiropas Komisija veic komercdarbībai sniegtā un plānotā atbalsta uzraudzību saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 88.panta nosacījumiem, kā arī citiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.

 

 

 

 

 

(2) Finanšu ministrija:

 

 

 

 

 

1) veic plānoto atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu paziņojumu sākotnējo izvērtēšanu. Šis nosacījums attiecas arī uz plānotajiem grozījumiem esošajās atbalsta programmās vai individuālajos atbalsta projektos;

 

 

 

 

 

2) ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību nosūta Eiropas Komisijai ar atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta paziņojumu saistīto informāciju;

 

 

 

 

 

3) ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību nosūta Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par atbalstu, kuru sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002, Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumiem;

 

 

 

 

 

4) gatavo ikgadējo pārskatu par komercdarbībai sniegto atbalstu.

 

 

 

 

 

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu)

 

 

 

 

 

13.pants. Atbrīvojums no atbalsta iepriekšējas paziņošanas Eiropas Komisijā

(1) Atbalsts, kuru sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002, Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumiem, ir atbrīvots no iepriekšējas paziņošanas Eiropas Komisijā.

 

 

 

 

 

(2) Šā likuma 11.panta nosacījumus par plānotā atbalsta sākotnējo izvērtēšanu Finanšu ministrijā piemēro tad, ja atbalsts ir atbrīvots no iepriekšējas paziņošanas Eiropas Komisijā, lai pārliecinātos par tā atbilstību šā panta pirmajā daļā minēto Komisijas regulu nosacījumiem.

 

 

 

 

 

(3) Finanšu ministrija 20 dienu laikā pēc tam, kad saņēmusi atbalsta programmu vai individuālā atbalsta projektu un nepieciešamo papildu informāciju, kas pamato atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta atbilstību šā panta pirmajā daļā minēto Komisijas regulu nosacījumiem, elektroniski ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību nosūta Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par plānoto atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu.

 

 

 

 

 

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu)

 

 

 

 

 

25.pants. Pieļaujamā papildu intensitāte reģionālās attīstības atbalstam

(1) Ja komercsabiedrībai plāno sniegt atbalstu šā likuma V nodaļā noteikto darbību veicināšanai teritorijās, kas atbalstāmas saskaņā ar Latvijas reģionālā atbalsta karti, komercsabiedrībai papildus šā likuma 28.panta otrajā vai trešajā daļā, noteiktajai pieļaujamai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām.

4. Izslēgt 25.panta pirmo daļu.

 

 

 

 

4. Izslēgt 25.panta pirmo daļu.

 

(2) Ja komercsabiedrībai plāno sniegt atbalstu šā likuma VI nodaļā noteiktajiem pasākumiem vides aizsardzībai reģionos, kas atbalstāmi saskaņā ar Latvijas reģionālā atbalsta karti, komercsabiedrībai:

 

 

 

 

 

1) papildus šā likuma 32.panta pirmajā vai otrajā daļā, 33.panta pirmajā daļā, 34.pantā, kā arī 35.panta pirmajā daļā noteiktajai pieļaujamai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām;

 

 

 

 

 

2) papildus Latvijas reģionālā atbalsta kartē noteiktajai maksimāli pieļaujamai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

 

 

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V nodaļa. Atbalsts noteiktu darbību veicināšanai

28.pants. Atbalsts pētījumiem

 

(1) Atbalstu fundamentāliem pētījumiem, tas ir, pētījumiem, kuru nolūks ir paaugstināt zināšanu līmeni zinātnes un tehnikas nozarēs un kuri nav saistīti ar konkrētiem rūpnieciskiem vai komerciāliem mērķiem, var apstiprināt līdz 100 procentiem no pētījumu izmaksām, ievērojot nosacījumu, ka pētījumu rezultāti ir publiski pieejami.

 

5. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:

“28.pants. Atbalsts pētījumiem

(1) Atbalstu sniedz:

1) fundamentāliem pētījumiem, tas ir, eksperimentāliem vai teorētiskiem darbiem, ko sākotnēji veic, lai iegūtu jaunas zināšanas par esošām lietām un parādībām, neparedzot praktisku izmantošanu;

2) rūpnieciskiem pētījumiem, tas ir, plānotiem pētījumiem vai kritiskai izpētei, kuras mērķis ir iegūt jaunas zināšanas un paņēmienus, ko izmantot jaunu produktu, procesu vai pakalpojumu izstrādei vai būtiskai esošo produktu, procesu vai pakalpojumu uzlabošanai. Rūpnieciskie pētījumi ietver tiem nepieciešamo komplekso sistēmu komponenšu radīšanu, izņemot šīs daļas 3.punkta “b” apakšpunktā minēto prototipu radīšanu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redakc.

precizēts

 

5. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:

“28.pants. Atbalsts pētījumiem

(1) Atbalstu sniedz:

1) fundamentāliem pētījumiem, tas ir, eksperimentāliem vai teorētiskiem darbiem, kurus sākotnēji veic, lai iegūtu jaunas zināšanas par esošām lietām un parādībām, neparedzot praktisku izmantošanu;

2) rūpnieciskiem pētījumiem, tas ir, plānotiem pētījumiem vai kritiskai izpētei, kuras mērķis ir iegūt jaunas zināšanas un paņēmienus, ko izmantot jaunu produktu, procesu vai pakalpojumu izstrādei vai būtiskai esošo produktu, procesu vai pakalpojumu uzlabošanai. Rūpnieciskie pētījumi ietver tiem nepieciešamo komplekso sistēmu komponenšu radīšanu, izņemot šīs daļas 3.punkta “b” apakšpunktā minēto prototipu radīšanu;

 

 

3) eksperimentālai izstrādnei, tas ir, zinātnisko atziņu, tehnoloģisko, komerciālo vai citu būtisku zināšanu vai prasmju apgūšanai, kombinēšanai, modelēšanai vai izmantošanai, lai radītu jaunus, pārveidotus vai uzlabotus produktus, procesus vai pakalpojumus, vai arī citām darbībām, kuru mērķis ir konceptuāli definēt, plānot un dokumentēt jaunus produktus, procesus vai pakalpojumus. Šajās darbībās var iekļaut:

 

a) projektu, rasējumu, plānu un citu dokumentu izstrādi, ja tie nav paredzēti komerciālām vajadzībām,

        

 

          b) komerciāli izmantojamu prototipu un eksperimentālu projektu izstrādi, ja prototips ir gala komercprodukts un tā ražošanas izmaksas tikai demonstrēšanai un apstiprināšanai ir pārāk lielas,

          

           c) produktu, procesu un pakalpojumu eksperimentālo ražošanu un testēšanu, ja tos nevar izmantot vai pārveidot tā, lai izmantotu rūpniecībā vai komercdarbībā.

 

 

 

3) eksperimentālai izstrādnei, tas ir, zinātnisko atziņu, tehnoloģisko, komerciālo vai citu būtisku zināšanu vai prasmju apgūšanai, kombinēšanai, modelēšanai vai izmantošanai, lai radītu jaunus, pārveidotus vai uzlabotus produktus, procesus vai pakalpojumus, vai arī citām darbībām, kuru mērķis ir konceptuāli definēt, plānot un dokumentēt jaunus produktus, procesus vai pakalpojumus. Šajās darbībās var iekļaut:

a) projektu, rasējumu, plānu un citu dokumentu izstrādi, ja tie nav paredzēti komerciālām vajadzībām,

b) komerciāli izmantojamu prototipu un eksperimentālu projektu izstrādi, ja prototips ir gala komercprodukts un tā ražošanas izmaksas tikai demonstrēšanai un apstiprināšanai ir pārāk lielas,

c) produktu, procesu un pakalpojumu eksperimentālo ražošanu un testēšanu, ja tos nevar izmantot vai pārveidot tā, lai izmantotu rūpniecībā vai komercdarbībā.

(2) Atbalstu rūpnieciskiem pētījumiem, tas ir, pētījumiem, kas vērsti uz tādu jaunu zināšanu apguvi, kuras var izmantot jaunu produktu, procesu vai pakalpojumu izstrādei vai esošo produktu, procesu vai pakalpojumu būtiskai pilnveidošanai, var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta piektajā daļā noteiktajām izmaksām.

(2) Atbalstu eksperimentālai izstrādnei nepiešķir attiecībā uz regulārām vai ierastām izmaiņām, ko ievieš produktos, ražošanas līnijās, ražošanas procesos, pakalpojumos vai citās operācijās darbības procesā, pat ja šādas izmaiņas nozīmē uzlabojumus.

 

 

 

(2) Atbalstu eksperimentālai izstrādnei nepiešķir attiecībā uz regulārām vai ierastām izmaiņām, ko ievieš produktos, ražošanas līnijās, ražošanas procesos, pakalpojumos vai citās operācijās darbības procesā, pat ja šādas izmaiņas nozīmē uzlabojumus.

(3) Atbalstu projektēšanas darbiem, tas ir, darbiem, kuri pamatojas uz rūpniecisko pētījumu rezultātiem un kuru gaitā tiek izstrādāts jauna produkta, procesa vai pakalpojuma sākotnējais projekts (aprakstu kopums, plāns) vai sākotnējais paraugs, ko vēl nevar ieviest ražošanā vai komerciāli izmantot, var apstiprināt līdz 25 procentiem no šā panta piektajā daļā noteiktajām izmaksām.

(3) Pētījumu atbalstāmās izmaksas veido:

1) darbaspēka izmaksas (pētnieki, tehniskais personāls un cits palīgpersonāls, ciktāl tas nodarbināts pētniecības projektā);

2) instrumentu un iekārtu izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Ja laiks, kamēr instrumentus un iekārtas izmanto pētniecības projektā, neaptver visu šo instrumentu un iekārtu lietderīgās lietošanas laiku, par atbalstāmajām izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi;

 

 

3) ēku un zemes izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Par atbalstāmajām ēku izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi. Par atbalstāmajām zemes izmaksām uzskatāmas komerciālās nodošanas izmaksas vai faktiski radušās kapitāla izmaksas;

 

 

 

(3) Pētījumu atbalstāmās izmaksas veido:

1) darbaspēka izmaksas (pētnieki, tehniskais personāls un cits palīgpersonāls, ciktāl tas nodarbināts pētniecības projektā);

2) instrumentu un iekārtu izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Ja laiks, kamēr instrumentus un iekārtas izmanto pētniecības projektā, neaptver visu šo instrumentu un iekārtu lietderīgās lietošanas laiku, par atbalstāmajām izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi;

3) ēku un zemes izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Par atbalstāmajām ēku izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi. Par atbalstāmajām zemes izmaksām uzskatāmas komerciālās nodošanas izmaksas vai faktiski radušās kapitāla izmaksas;

 

4)  no ārējiem avotiem iegādātu līgumpētījumu, tehnisko zināšanu un patentu vai to licenču tirgus izmaksas, ja darījums ir veikts konkurences apstākļos un nav bijis slepenu norunu, kā arī konsultantu pakalpojumu un līdzīgu pakalpojumu izmaksas, ja pakalpojumi izmantoti tikai pētniecības darbībai;

          5) papildu pieskaitāmās izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā;

         

           6) citi kārtējie izdevumi, tai skaitā materiālu un līdzīgu produktu izmaksas, kā arī piegādes izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā.

 

 

 

4)  no ārējiem avotiem iegādātu līgumpētījumu, tehnisko zināšanu un patentu vai to licenču tirgus izmaksas, ja darījums ir veikts konkurences apstākļos un nav bijis slepenu norunu, kā arī konsultantu pakalpojumu un līdzīgu pakalpojumu izmaksas, ja pakalpojumi izmantoti tikai pētniecības darbībai;

5) papildu pieskaitāmās izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā;

6) citi kārtējie izdevumi, tai skaitā materiālu un līdzīgu produktu izmaksas, kā arī piegādes izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā.

(4) Atbalstu tehniskās priekšizpētes darbiem, kurus veic pirms rūpnieciskiem pētījumiem, var apstiprināt līdz 75 procentiem no šā panta piektajā daļā noteiktajām izmaksām. Atbalstu tehniskās priekšizpētes darbiem, kurus veic pirms projektēšanas darbiem, var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta piektajā daļā noteiktajām izmaksām.

(4) Eksperimentālās izstrādnes gadījumā no atbalstāmajām izmaksām atskaita visus ienākumus, kas gūti, ja izstrādātos prototipus un eksperimentālos projektus vēlāk izmanto komerciāli.

 

 

 

(4) Eksperimentālās izstrādnes gadījumā no atbalstāmajām izmaksām atskaita visus ienākumus, kas gūti, ja izstrādātos prototipus un eksperimentālos projektus vēlāk izmanto komerciāli.

(5) Pētījumu un projektēšanas darbu atbalstāmās izmaksas veido:

(5) Atbalstu var apstiprināt:

 

 

 

(5) Atbalstu var apstiprināt:

1) darbaspēka papildu izmaksas;

1) fundamentāliem pētījumiem — līdz 100 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām;

 

 

 

1) fundamentāliem pētījumiem — līdz 100 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām;

2) instrumentu, iekārtu, ēku un zemes iegūšanas papildu izmaksas;

2) rūpnieciskiem pētījumiem — līdz 50 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām;

 

 

 

2) rūpnieciskiem pētījumiem — līdz 50 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām;

3) konsultāciju papildu izmaksas;

3) eksperimentālai izstrādnei — līdz 25 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

3) eksperimentālai izstrādnei — līdz 25 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām.

4) materiālu papildu izmaksas.

 

 

 

 

 

 

(6) Rūpnieciskiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei papildus šā panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja:

 

 

 

(6) Rūpnieciskiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei papildus šā panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja:

 

1) projekts paredz vismaz divu tādu neatkarīgu komercsabiedrību sadarbību, no kurām vismaz viena ir maza vai vidēja komercsabiedrība, vai arī sadarbības projekta ietvaros pētījumu veic komercsabiedrības divās dažādās valstīs un neviena no pētījumā iesaistītajām komercsabiedrībām nesedz vairāk par 70 procentiem no sadarbības projekta atbalstāmajām izmaksām;

 

 

Redakc.

precizēts

1) projekts paredz vismaz divu tādu neatkarīgu komercsabiedrību sadarbību, no kurām vismaz viena ir maza vai vidēja komercsabiedrība, vai ja sadarbības projekta ietvaros pētījumu veic komercsabiedrības divās dažādās valstīs un neviena no pētījumā iesaistītajām komercsabiedrībām nesedz vairāk par 70 procentiem no sadarbības projekta atbalstāmajām izmaksām;

 

2) projekts paredz komercsabiedrības un pētniecības organizācijas sadarbību, ja pētniecības organizācija sedz vismaz 10 procentus no projekta atbalstāmajām izmaksām un tai ir tiesības publicēt pašas gūtos pētījuma projekta rezultātus.

 

 

 

2) projekts paredz komercsabiedrības un pētniecības organizācijas sadarbību, ja pētniecības organizācija sedz vismaz 10 procentus no projekta atbalstāmajām izmaksām un tai ir tiesības publicēt pašas gūtos pētījuma projekta rezultātus.

 

(7) Rūpnieciskiem pētījumiem papildus šā panta piektās daļas 2.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja projekta rezultātus izplata tehniskajās un zinātniskajās konferencēs vai publicē zinātnes vai tehnikas izdevumos, brīvi pieejamos repozitorijos (publiski pieejamās datubāzēs) vai bezmaksas programmatūras veidā.

 

 

 

(7) Rūpnieciskiem pētījumiem papildus šā panta piektās daļas 2.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja projekta rezultātus izplata tehniskajās un zinātniskajās konferencēs vai publicē zinātnes vai tehnikas izdevumos, brīvi pieejamos repozitorijos (publiski pieejamās datubāzēs) vai bezmaksas programmatūras veidā.

 

(8) Atbalstu papildus šā panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei saskaņā ar šā panta sesto un septīto daļu un 37.panta otrās daļas 1.punktu var apstiprināt, ja tā kopējais apmērs nepārsniedz 80 procentus no pētījumu pieļaujamām atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

(8) Atbalstu papildus šā panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei saskaņā ar šā panta sesto un septīto daļu un 37.panta otrās daļas 1.punktu var apstiprināt, ja tā kopējais apmērs nepārsniedz 80 procentus no pētījumu pieļaujamām atbalstāmajām izmaksām.

 

(9) Atbalstu pirms rūpnieciskajiem pētījumiem vai eksperimentālās izstrādnes veicamajai tehniskās īstenošanas iespēju izpētei var piešķirt:

 

 

 

(9) Atbalstu pirms rūpnieciskajiem pētījumiem vai eksperimentālās izstrādnes veicamajai tehniskās īstenošanas iespēju izpētei var piešķirt:

 

1) mazajām un vidējām komercsabiedrībām — līdz 75 procentiem no atbalstāmajām izmaksām izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz 50 procentiem — izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes;

 

 

 

1) mazajām un vidējām komercsabiedrībām — līdz 75 procentiem no atbalstāmajām izmaksām izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz 50 procentiem — izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes;

 

2) lielajām komercsabiedrībām — līdz 65 procentiem no atbalstāmajām izmaksām izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz 40 procentiem — izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes.”

 

 

 

2) lielajām komercsabiedrībām — līdz 65 procentiem no atbalstāmajām izmaksām izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz 40 procentiem — izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes.”

 

6. Papildināt likumu ar 28.1, 28.2 un 28.3 pantu šādā redakcijā:

“28.1 pants. Atbalsts procesa un organizatoriskajai inovācijai pakalpojumu jomā

(1) Atbalstu procesa un organizatoriskajai inovācijai var piešķirt, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

 

           1) organizatoriskā inovācija ir saistīta ar informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmantošanu un ekspluatāciju un paredzēta pārmaiņu ieviešanai organizācijā;

 

           2) ir izstrādāts inovācijas projekts, kurā norādītas projekta izmaksas, kā arī kvalificēts projekta vadītājs;

           3) projekta rezultātā ir izstrādāts standarts, komercdarbības modelis, metodika vai koncepcija, ko var sistemātiski pavairot, sertificēt vai patentēt;

           4) procesa vai organizatoriskā inovācija ir jauna vai būtiski uzlabota salīdzinājumā ar situāciju, kāda attiecīgajā nozarē pastāv Eiropas Savienībā, un to var pierādīt ar precīzu inovācijas aprakstu, attiecīgo procesu vai organizatorisko paņēmienu salīdzinot ar procesiem vai organizatoriskajiem paņēmieniem, ko izmanto citas šajā nozarē strādājošas komercsabiedrības;

 

 

 

6. Papildināt likumu ar 28.1, 28.2 un 28.3 pantu šādā redakcijā:

“28.1 pants. Atbalsts procesa un organizatoriskajai inovācijai pakalpojumu j omā

(1) Atbalstu procesa un organizatoriskajai inovācijai var piešķirt, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

1) organizatoriskā inovācija ir saistīta ar informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmantošanu un ekspluatāciju un paredzēta pārmaiņu ieviešanai organizācijā;

2) ir izstrādāts inovācijas projekts, kurā norādītas projekta izmaksas, kā arī kvalificēts projekta vadītājs;

3) projekta rezultātā ir izstrādāts standarts, komercdarbības modelis, metodika vai koncepcija, ko var sistemātiski pavairot, sertificēt vai patentēt;

4) procesa vai organizatoriskā inovācija ir jauna vai būtiski uzlabota salīdzinājumā ar situāciju, kāda attiecīgajā nozarē pastāv Eiropas Savienībā, un to var pierādīt ar precīzu inovācijas aprakstu, attiecīgo procesu vai organizatorisko paņēmienu salīdzinot ar procesiem vai organizatoriskajiem paņēmieniem, ko izmanto citas šajā nozarē strādājošas komercsabiedrības;

 

5) procesa vai organizatoriskās inovācijas projekts ietver zināmu risku, un to var pierādīt ar projekta izmaksu attiecību pret komercsabiedrības apgrozījumu, jauna procesa izstrādei nepieciešamo laiku un prognozējamiem ieguvumiem no procesa inovācijas salīdzinājumā ar projekta izmaksām, kā arī neizdošanās varbūtību.

 

 

 

5) procesa vai organizatoriskās inovācijas projekts ietver zināmu risku, un to var pierādīt ar projekta izmaksu attiecību pret komercsabiedrības apgrozījumu, jauna procesa izstrādei nepieciešamo laiku un prognozējamiem ieguvumiem no procesa inovācijas salīdzinājumā ar projekta izmaksām, kā arī neizdošanās varbūtību.

 

(2) Procesa inovācija ir jaunas vai ievērojami uzlabotas ražošanas vai piegādes metodes ieviešana (tai skaitā ievērojamas tehnisko paņēmienu, iekārtu vai programmatūras izmaiņas). Par inovāciju neuzskata nelielas izmaiņas vai uzlabojumus, kā arī ražošanas vai pakalpojumu jaudas pieaugumu, kas rodas, papildinot ražošanas un loģistikas sistēmas salīdzinājumā ar spēkā esošajām sistēmām, pārtraucot izmantot kādu procesu, gluži vienkārši aizstājot vai papildinot kapitālu, ieviešot izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, vai arī pārdodot jaunus vai būtiski uzlabotus produktus.

 

 

Redakc.

precizēts

(2) Procesa inovācija ir jaunas vai ievērojami uzlabotas ražošanas vai piegādes metodes ieviešana (tai skaitā būtiskas tehnisko paņēmienu, iekārtu vai programmatūras izmaiņas). Par inovāciju neuzskata nelielas izmaiņas vai uzlabojumus, kā arī ražošanas vai pakalpojumu jaudas pieaugumu, kas rodas, papildinot ražošanas un loģistikas sistēmas salīdzinājumā ar spēkā esošajām sistēmām, pārtraucot izmantot kādu procesu, gluži vienkārši aizstājot vai papildinot kapitālu, ieviešot izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, vai arī pārdodot jaunus vai būtiski uzlabotus produktus.

 

(3) Organizatoriska inovācija ir jaunas organizatoriskas metodes ieviešana komercsabiedrības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās. Par inovāciju neuzskata komercdarbības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās ieviestas izmaiņas, kas pamatojas uz komercsabiedrībā jau izmantotām organizatoriskajām metodēm, izmaiņas vadības stratēģijā, komercsabiedrību saplūšanu vai pārņemšanu, procesu izmantošanas pārtraukšanu, gluži vienkāršu kapitāla aizstāšanu vai papildināšanu, izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, kā arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu pārdošanu.

 

(4) Atbalstāmās izmaksas ir šā likuma 28.panta trešajā daļā minētās pētījumu atbalstāmās izmaksas, bet organizatorisko inovāciju gadījumā instrumentu un iekārtu izmaksās var iekļaut tikai informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmaksas.

 

 

 

(3) Organizatoriska inovācija ir jaunas organizatoriskas metodes ieviešana komercsabiedrības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās. Par inovāciju neuzskata komercdarbības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās ieviestas izmaiņas, kas pamatojas uz komercsabiedrībā jau izmantotām organizatoriskajām metodēm, izmaiņas vadības stratēģijā, komercsabiedrību saplūšanu vai pārņemšanu, procesu izmantošanas pārtraukšanu, gluži vienkāršu kapitāla aizstāšanu vai papildināšanu, izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, kā arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu pārdošanu.

(4) Atbalstāmās izmaksas ir šā likuma 28.panta trešajā daļā minētās pētījumu atbalstāmās izmaksas, bet organizatorisko inovāciju gadījumā instrumentu un iekārtu izmaksās var iekļaut tikai informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmaksas.

 

(5) Lielajām komercsabiedrībām atbalstu var apstiprināt līdz 15 procentiem, vidējām komercsabiedrībām — līdz 25 procentiem, bet mazajām komercsabiedrībām — līdz 35 procentiem no atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

(5) Lielajām komercsabiedrībām atbalstu var apstiprināt līdz 15 procentiem, vidējām komercsabiedrībām — līdz 25 procentiem, bet mazajām
komercsabiedrībām — līdz 35 procentiem no atbalstāmajām izmaksām.

 

(6) Lielās komercsabiedrības ir tiesīgas saņemt atbalstu procesa un organizatoriskajai inovācijai, ja tās sadarbojas ar mazām un vidējām komercsabiedrībām, kuras sedz vismaz 30 procentus no kopējām atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

(6) Lielās komercsabiedrības ir tiesīgas saņemt atbalstu procesa un organizatoriskajai inovācijai, ja tās sadarbojas ar mazām un vidējām komercsabiedrībām, kuras sedz vismaz 30 procentus no kopējām atbalstāmajām izmaksām.

 

28.2 pants. Ieguldījumu atbalsts inovāciju kopai

(1) Ieguldījumu atbalstu inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai var piešķirt tikai juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju kopu.

 

(2) Ieguldījumu atbalstu var piešķirt:

1) mācību un pētniecības centra aprīkojumam;

2) brīvi pieejamai pētniecības infrastruktūrai (laboratorijām, testēšanas iekārtām);

3) platjoslas tīkla infrastruktūrai.

 

(3) Atbalstāmās izmaksas ir zemē, ēkās, iekārtās un aprīkojumā izdarīto ieguldījumu izmaksas.

         

          (4) Atbalstu var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām.

         

(5) Inovāciju kopas pārvaldītājs vada tās darbību un nodrošina piekļuvi kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem. Piekļuvi inovāciju kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem nedrīkst ierobežot. Maksu par inovāciju kopas iekārtu izmantošanu un piedalīšanos inovāciju kopas darbībā nosaka atbilstoši faktiskajām izmaksām.

 

 

 

28.2 pants. Ieguldījumu atbalsts inovāciju kopai

(1) Ieguldījumu atbalstu inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai var piešķirt tikai juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju kopu.

(2) Ieguldījumu atbalstu var piešķirt:

1) mācību un pētniecības centra aprīkojumam;

2) brīvi pieejamai pētniecības infrastruktūrai (laboratorijām, testēšanas iekārtām);

3) platjoslas tīkla infrastruktūrai.

(3) Atbalstāmās izmaksas ir zemē, ēkās, iekārtās un aprīkojumā izdarīto ieguldījumu izmaksas.

(4) Atbalstu var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām.

(5) Inovāciju kopas pārvaldītājs vada tās darbību un nodrošina piekļuvi kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem. Piekļuvi inovāciju kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem nedrīkst ierobežot. Maksu par inovāciju kopas iekārtu izmantošanu un piedalīšanos inovāciju kopas darbībā nosaka atbilstoši faktiskajām izmaksām.

 

28.3 pants. Atbalsts inovāciju kopas kārtējo izdevumu segšanai

(1) Atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var sniegt juridiskajai personai, kas p ārvalda inovāciju kopu. Šādu atbalstu nedrīkst sniegt ilgāk par pieciem gadiem un var apstiprināt:

1)  100 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām pirmajā gadā, bet pēc tam lineāri samazināt līdz 0 procentiem piektajā gadā;

2) 50 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām un pēc tam nesamazināt atbalsta apmēru.

(2) Izņēmuma gadījumā atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var piešķirt ilgākam laikposmam, kas nepārsniedz 10 gadus.

 

(3) Atbalstāmās izmaksas ir personāla un administratīvās izmaksas, kas saistītas ar šādām darbībām:

          

          1) inovāciju kopas popularizēšana tirgū, aicinot jaunas komercsabiedrības iesaistīties kopā;

         

          2) inovāciju kopas brīvi pieejamo iekārtu pārvaldīšana;

 

 

 

28.3 pants. Atbalsts inovāciju kopas kārtējo izdevumu segšanai

(1) Atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var sniegt juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju kopu. Šādu atbalstu nedrīkst sniegt ilgāk par pieciem gadiem un var apstiprināt:

1)  100 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām pirmajā gadā, bet pēc tam lineāri samazināt līdz 0 procentiem piektajā gadā;

2) 50 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām un pēc tam nesamazināt atbalsta apmēru.

(2) Izņēmuma gadījumā atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var piešķirt ilgākam laikposmam, kas nepārsniedz 10 gadus.

(3) Atbalstāmās izmaksas ir personāla un administratīvās izmaksas, kas saistītas ar šādām darbībām:

1) inovāciju kopas popularizēšana tirgū, aicinot jaunas komercsabiedrības iesaistīties kopā;

2) inovāciju kopas brīvi pieejamo iekārtu pārvaldīšana;

 

3) mācību programmu, sesiju un konferenču organizēšana, lai atbalstītu zināšanu apmaiņu un kontaktu veidošanu starp kopas dalībniekiem.”

 

 

 

3) mācību programmu, sesiju un konferenču organizēšana, lai atbalstītu zināšanu apmaiņu un kontaktu veidošanu starp kopas dalībniekiem.”

VII nodaļa. Atbalsts mazajām un vidējām komercsabiedrībām

 

 

 

 

 

 

7. Papildināt likumu ar 36.2, 36.3 un 36.4 pantu šādā redakcijā:

 

         “36.pants. Atbalsts jaunām inovatīvām komercsabiedrībām

          (1) Jaunām inovatīvām komercsabiedrībām paredzēto atbalstu var piešķirt mazai komercsabiedrībai, kas izveidota ne vēlāk kā sešus gadus pirms atbalsta piešķiršanas dienas.

 

 

 

7. Papildināt likumu ar 36.2, 36.3 un 36.4 pantu šādā redakcijā:

 

“36.pants. Atbalsts jaunām inovatīvām komercsabiedrībām

(1) Jaunām inovatīvām komercsabiedrībām paredzēto atbalstu var piešķirt mazai komercsabiedrībai, kas izveidota ne vēlāk kā sešus gadus pirms atbalsta piešķiršanas dienas.

 

         (2) Komercsabiedrība atzīstama par inovatīvu, ja ir izpildīts viens no šādiem nosacījumiem:

          1) neatkarīgs eksperts, pamatojoties uz biznesa plānu, var pierādīt, ka komercsabiedrība pārredzamā nākotnē izstrādās produktus, pakalpojumus vai procesus, kas ir tehnoloģiski jauni vai būtiski uzlaboti, salīdzinot ar produktiem, pakalpojumiem vai procesiem, kādi attiecīgajā nozarē tiek ražoti vai praktizēti Eiropas Savienībā, un ka komercsabiedrība ir uzņēmusies tehnoloģiskās vai rūpnieciskās neizdošanās risku;

 

 

Redakc.

precizēts

(2) Komercsabiedrība atzīstama par inovatīvu, ja ir izpildīts viens no šādiem nosacījumiem:

1) neatkarīgs eksperts, pamatojoties uz biznesa plānu, var pierādīt, ka komercsabiedrība pārredzamā nākotnē izstrādās produktus, pakalpojumus vai procesus, kas ir tehnoloģiski jauni vai būtiski uzlaboti salīdzinājumā ar produktiem, pakalpojumiem vai procesiem, kādi attiecīgajā nozarē tiek ražoti vai praktizēti Eiropas Savienībā, un ka komercsabiedrība ir uzņēmusies tehnoloģiskās vai rūpnieciskās neizdošanās risku;

 

2) komercsabiedrības pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem vismaz vienā no trim gadiem pirms atbalsta piešķiršanas. Jaunizveidotas komercsabiedrības gadījumā, kad nav senāku finansiālo datu, revīzijā par kārtējo pārskata periodu ir konstatēts, ka šīs komercsabiedrības pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem, un šo atzinumu ir apliecinājis neatkarīgs revidents.

 

 

 

2) komercsabiedrības pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem vismaz vienā no trim gadiem pirms atbalsta piešķiršanas. Jaunizveidotas komercsabiedrības gadījumā, kad nav senāku finansiālo datu, revīzijā par kārtējo pārskata periodu ir konstatēts, ka šīs komercsabiedrības pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem, un šo atzinumu ir apliecinājis neatkarīgs revidents.

 

(3) Atbalsts jaunai inovatīvai komercsabiedrībai nedrīkst pārsniegt vienu miljonu piecsimt tūkstošu eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu. Šādu atbalstu vienai komercsabiedrībai var apstiprināt tikai vienu reizi.

 

 

 

(3) Atbalsts jaunai inovatīvai komercsabiedrībai nedrīkst pārsniegt vienu miljonu piecsimt tūkstošu eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu. Šādu atbalstu vienai komercsabiedrībai var apstiprināt tikai vienu reizi.

 

36.pants. Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem

(1) Atbalstu inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem var piešķirt mazai vai vidējai komercsabiedrībai, un piešķirtā atbalsta summa triju gadu laikā nedrīkst pārsniegt 200 000 eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu.

 

 

 

36.pants. Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem

(1) Atbalstu inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem var piešķirt mazai vai vidējai komercsabiedrībai, un piešķirtā atbalsta summa triju gadu laikā nedrīkst pārsniegt 200 000 eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu.

 

 (2) Inovācijas konsultāciju pakalpojumu un inovācijas atbalsta pakalpojumu atbalstāmās izmaksas ir šādas:

1) inovācijas konsultāciju pakalpojumiem — izmaksas, kas saistītas ar vadības konsultācijām, tehnoloģisko palīdzību un tehnoloģiju nodošanu, mācībām, konsultācijām par intelektuālā īpašuma tiesību iegūšanu, aizsardzību un tirdzniecību, kā arī par licenču līgumiem un standartiem;

 

 

2) inovācijas atbalsta pakalpojumiem — biroja telpu, datu banku, tehnisko bibliotēku, tirgus pētījumu, laboratorijas izmantošanas, kvalitātes marķēšanas, testēšanas un sertificēšanas izmaksas.

 

 

 

(2) Inovācijas konsultāciju pakalpojumu un inovācijas atbalsta pakalpojumu atbalstāmās izmaksas ir šādas:

1) inovācijas konsultāciju pakalpojumiem — izmaksas, kas saistītas ar vadības konsultācijām, tehnoloģisko palīdzību un tehnoloģiju nodošanu, mācībām, konsultācijām par intelektuālā īpašuma tiesību iegūšanu, aizsardzību un tirdzniecību, kā arī par licenču līgumiem un standartiem;

2) inovācijas atbalsta pakalpojumiem — biroja telpu, datu banku, tehnisko bibliotēku, tirgus pētījumu, laboratorijas izmantošanas, kvalitātes marķēšanas, testēšanas un sertificēšanas izmaksas.

 

(3) Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem nedrīkst pārsniegt 75 procentus no šā panta otrajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

(3) Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem nedrīkst pārsniegt 75 procentus no šā panta otrajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām.

 

(4) Komercsabiedrība saņemto atbalstu izmanto, lai pakalpojumus pirktu par tirgus cenām vai — ja pakalpojuma sniedzējs nav komersants — par tādām cenām, kas atspoguļo visas ar pakalpojumu saistītās izmaksas, kā arī saprātīgu uzcenojumu (saprātīgu peļņu).

 

 

 

(4) Komercsabiedrība saņemto atbalstu izmanto, lai pakalpojumus pirktu par tirgus cenām vai — ja pakalpojuma sniedzējs nav komersants — par tādām cenām, kas atspoguļo visas ar pakalpojumu saistītās izmaksas, kā arī saprātīgu uzcenojumu (saprātīgu peļņu).

 

36.4 pants. Atbalsts augsti kvalificēta personāla nodarbināšanai uz laiku

(1) Atbalstu augsti kvalificēta pētniecības organizācijas vai lielas komercsabiedrības deleģēta personāla nodarbināšanai uz laiku mazā vai vidējā komercsabiedrībā var piešķirt, ja:

 

1) šo personālu nodarbina jaunizveidotos amatos un tas neaizstāj citu komercsabiedrības personālu;

 

2) šis personāls vismaz divus gadus ir nodarbināts pētniecības organizācijā vai lielajā komercsabiedrībā, kura to deleģē;

 

3) šis personāls mazajā vai vidējā komercsabiedrībā nodarbojas ar pētījumiem vai inovācijām.

 

(2) Augsti kvalificēts personāls ir pētnieki, inženieri, projektētāji un tirdzniecības vadītāji ar augstāko izglītību un vismaz piecu gadu profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā. Mācības doktorantūrā uzskatāmas par attiecīgo profesionālo pieredzi.

 

 

 

36.4 pants. Atbalsts augsti kvalificēta personāla nodarbināšanai uz laiku

(1) Atbalstu augsti kvalificēta pētniecības organizācijas vai lielas komercsabiedrības deleģēta personāla nodarbināšanai uz laiku mazā vai vidējā komercsabiedrībā var piešķirt, ja:

1) šo personālu nodarbina jaunizveidotos amatos un tas neaizstāj citu komercsabiedrības personālu;

2) šis personāls vismaz divus gadus ir nodarbināts pētniecības organizācijā vai lielajā komercsabiedrībā, kura to deleģē;

3) šis personāls mazajā vai vidējā komercsabiedrībā nodarbojas ar pētījumiem vai inovācijām.

(2) Augsti kvalificēts personāls ir pētnieki, inženieri, projektētāji un tirdzniecības vadītāji ar augstāko izglītību un vismaz piecu gadu profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā. Mācības doktorantūrā uzskatāmas par attiecīgo profesionālo pieredzi.

 

(3) Personāla deleģēšana ir personāla nodarbināšana uz laiku, pēc kura personālam ir tiesības atgriezties pie sava iepriekšējā darba devēja.

 

(4) Atbalstāmās izmaksas ir visas darbaspēka izmaksas, kas saistītas ar augsti kvalificēta personāla aizņemšanos uz laiku un nodarbināšanu, tai skaitā darbā iekārtošanas aģentūras pakalpojumu izmantošanas izmaksas, kā arī deleģētā personāla pārcelšanās izmaksas.

 

 

 

(3) Personāla deleģēšana ir personāla nodarbināšana uz laiku, pēc kura personālam ir tiesības atgriezties pie sava iepriekšējā darba devēja.

(4) Atbalstāmās izmaksas ir visas darbaspēka izmaksas, kas saistītas ar augsti kvalificēta personāla aizņemšanos uz laiku un nodarbināšanu, tai skaitā darbā iekārtošanas aģentūras pakalpojumu izmantošanas izmaksas, kā arī deleģētā personāla pārcelšanās izmaksas.

 

(5) Atbalstu mazai un vidējai komercsabiedrībai sakarā ar deleģēto personālu var piešķirt ne ilgāk kā trīs gadus 50 procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām.”

 

 

 

(5) Atbalstu mazai un vidējai komercsabiedrībai sakarā ar deleģēto personālu var piešķirt ne ilgāk kā trīs gadus 50 procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām.”

37.pants. Pieļaujamā papildu intensitāte mazo un vidējo komercsabiedrību atbalstam

 

 

 

 

 

(1) Papildus Latvijas reģionālā atbalsta kartē noteiktajai maksimāli pieļaujamajai atbalsta intensitātei mazām komercsabiedrībām var apstiprināt atbalstu 20 procentu apmērā un vidējām komercsabiedrībām — 10 procentu apmērā no šā likuma 23.panta otrajā vai trešajā daļā, kā arī 24.panta pirmajā daļā noteiktajām izmaksām.

 

 

 

 

 

(2) Mazajām un vidējām komercsabiedrībām rūpniecisko pētījumu veikšanai un projektēšanas darbiem papildus šā likuma 28.panta otrajā vai trešajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām, ievērojot nosacījumu, ka kopējā atbalsta intensitāte rūpnieciskiem pētījumiem nepārsniedz 75 procentus un projektēšanas darbiem — 50 procentus no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām.

8. Izteikt 37.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Atbalstu rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālai izstrādnei un inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai papildus šā likuma 28.panta piektās daļas 2. un 3.punktā un 28.2 panta ceturtajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt:

 

           1) rūpnieciskiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei — vidējām komercsabiedrībām 10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām;

 

           2) inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai, ja kopas pārvaldītājs ir maza vai vidēja komercsabiedrība, — vidējām komercsabiedrībām 10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām.”

 

 

 

8. Izteikt 37.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Atbalstu rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālai izstrādnei un inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai papildus šā likuma 28.panta piektās daļas 2. un 3.punktā un 28.2 panta ceturtajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt:

1) rūpnieciskiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei — vidējām komercsabiedrībām 10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām;

2) inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai, ja kopas pārvaldītājs ir maza vai vidēja komercsabiedrība, — vidējām komercsabiedrībām 10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām.”

(3) (Izslēgta ar 01.04.2004. likumu).

 

 

 

 

 

(4) Mazajām un vidējām komercsabiedrībām papildus šā likuma 32.panta pirmajā vai otrajā daļā, 33.panta pirmajā daļā, 34.pantā, kā arī 35.panta pirmajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei vides aizsardzībai var apstiprināt atbalstu 10 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām.

 

 

 

 

 

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu)

 

 

 

 

 

IX nodaļa. Atbalsts atsevišķu nozaru komercsabiedrībām

 

 

 

 

 

41.pants. Vispārīgie noteikumi atbalstam atsevišķās nozarēs

 

 

 

 

 

(1) Šīs nodaļas noteikumi attiecas uz komercsabiedrībām, kuras darbojas tērauda rūpniecībā, mākslīgo šķiedru ražošanā, autotransporta līdzekļu ražošanā, kuģu būves un remonta, kā arī transporta nozarē.

9. Papildināt 41.panta pirmo daļu pēc vārdiem “kuras darbojas tērauda” ar vārdiem “un ogļu”.

 

 

 

 

9. Papildināt 41.panta pirmo daļu pēc vārdiem “kuras darbojas tērauda” ar vārdiem “un ogļu”.

 

(2) Ikvienu individuālo atbalstu šā panta pirmajā daļā noteiktajās nozarēs, izņemot atbalstu, kuru sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.68/2001, Nr.70/2001, Nr.2204/2002, Nr.363/2004, Nr.364/2004 un citu uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumiem, var sniegt, ja ir izpildīts viens no turpmāk minētajiem nosacījumiem:

 

 

 

 

 

1) ir saņemts Finanšu ministrijas atzinums, ka plānotais atbalsts nav papildus piesakāms Eiropas Komisijā;

 

 

 

 

 

2) ir pieņemts Eiropas Komisijas lēmums par individuālā atbalsta projekta atbilstību Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87.panta otrās vai trešās daļas prasībām.

 

 

 

 

 

(01.04.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.10.2006. likumu)

 

 

 

 

 

42.pants. Atbalsts tērauda rūpniecībai

 

 

 

 

 

Atbalstu tērauda rūpniecībā var apstiprināt:

 

 

 

 

 

1) pētījumiem;

 

 

 

 

 

2) vides aizsardzībai;

 

 

 

 

 

3) apmācībai;

 

 

 

 

 

4) nodarbinātības veicināšanai;

 

 

 

 

 

5) komercsabiedrības vai atsevišķu tās struktūru likvidēšanai.

 

 

 

 

 

 

10. Papildināt likumu ar 42.1 pantu šādā redakcijā:

“42.1 pants. Atbalsts ogļu rūpniecībai

 

          Atbalstu ogļu rūpniecībā var apstiprināt, ievērojot Padomes 2002.gada 23.jūlija regulas (EK) Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai nosacījumus.”

 

 

Redakc.

precizēts

10. Papildināt likumu ar 42.1 pantu šādā redakcijā:

“42.1 pants. Atbalsts ogļu rūpniecībai

Atbalstu ogļu rūpniecībai var apstiprināt, ievērojot Padomes 2002.gada 23.jūlija regulas (EK) Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai nosacījumus.”

X nodaļa. Minimālais atbalsts

          11. Izteikt X nodaļu šādā redakcijā:

“X nodaļa. De minimis atbalsts

 

 

 

11. Izteikt X nodaļu šādā redakcijā:

“X nodaļa. De minimis atbalsts

47.pants. Nosacījumi minimālā atbalsta sniegšanai

47.pants. Nosacījumi de minimis atbalsta sniegšanai

 

 

 

47.pants. Nosacījumi de minimis atbalsta sniegšanai

(1) Atbalsta sniedzējam nav jāiesniedz sākotnējai izvērtēšanai Finanšu ministrijā atbalsta programma vai individuālais atbalsta projekts, ja triju gadu laikā vienai komercsabiedrībai kopējā atbalsta summa nepārsniedz 100 000 eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad tiek pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu.

(1) Atbalsta sniedzēji neiesniedz Finanšu ministrijai sākotnējai izvērtēšanai atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, kas atbilst Komisijas 2006.gada 15.decembra regulas (EK) Nr.1998/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk — Komisijas regula Nr.1998/2006) 2.panta un 3.panta 1.punkta nosacījumiem.

 

 

 

(1) Atbalsta sniedzēji neiesniedz Finanšu ministrijai sākotnējai izvērtēšanai atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, kas atbilst Komisijas 2006.gada 15.decembra regulas (EK) Nr.1998/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk — Komisijas regula Nr.1998/2006) 2.panta un 3.panta 1.punkta nosacījumiem.

(2) Minimālo atbalstu komercsabiedrība var saņemt papildus atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu.

(2) De minimis atbalstu komercsabiedrībai nepiešķir Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta 1.punktā noteiktajos gadījumos.

 

 

 

(2) De minimis atbalstu komercsabiedrībai nepiešķir Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta 1.punktā noteiktajos gadījumos.

(3) Šā panta pirmajā daļā noteiktais atbrīvojums no iepriekšējas paziņošanas neattiecas uz komercsabiedrībām, kuras darbojas transporta nozarē, kā arī uz gadījumiem, kad atbalsts ir tieši saistīts ar komercsabiedrības produkcijas eksporta apjomu.

(3) Atbalstu, kuru piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1998/2006, komercsabiedrība var saņemt papildus atbalstam, kas tiem sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu vai saskaņā ar atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, par kuru Eiropas Komisijai nosūtīta kopsavilkuma informācija, ja ir ievēroti Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 5.punkta nosacījumi.

 

 

 

(3) Atbalstu, kuru piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1998/2006, komercsabiedrība var saņemt papildus atbalstam, kas tai sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu vai saskaņā ar atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, par kuru Eiropas Komisijai nosūtīta kopsavilkuma informācija, ja ir ievēroti Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 5.punkta nosacījumi.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu)

 

 

 

 

 

48.pants. Kopējā pieļaujamā minimālā atbalsta apmēra noteikšana

48.pants. De minimis atbalsta apmēra noteikšana

 

 

 

48.pants. De minimis atbalsta apmēra noteikšana

(1) Komercsabiedrībai ir tiesības saņemt jaunu atbalstu minimālā atbalsta ietvaros, ja papildus plānotais atbalsts nepārsniedz šā likuma 47.panta pirmajā daļā noteikto apmēru.

(1) Atbalsta sniedzējs un komercsabiedrība veic de minimis atbalsta uzskaiti. De minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus apstiprina un de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

 

 

 

(1) Atbalsta sniedzējs un komercsabiedrība veic de minimis atbalsta uzskaiti. De minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus apstiprina un de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

(2) Ja pēc papildus plānotā minimālā atbalsta saņemšanas varētu tikt pārsniegts šā likuma 47.panta pirmajā daļā noteiktais pieļaujamais minimālā atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu ministriju.

(2) Ja pēc papildus plānotā de minimis atbalsta piešķiršanas konkrētajai komercsabiedrībai tiek pārsniegts Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteiktais de minimis atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu ministriju.”

 

 

 

(2) Ja pēc papildus plānotā de minimis atbalsta piešķiršanas konkrētajai komercsabiedrībai tiek pārsniegts Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteiktais de minimis atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu ministriju.”

(3) Ja komercsabiedrība saņem atbalstu saskaņā ar šā likuma 47.panta pirmo daļu, tā veic minimālā atbalsta uzskaiti. Minimālā atbalsta uzskaites veidlapu paraugus apstiprina un minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

 

 

 

 

 

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.04.2004. likumu)

 

 

 

 

 

50.pants. Finanšu darījumu uzskaite

 

 

 

 

 

(1) Valsts vai pašvaldības kontrolē esošai komercsabiedrībai ir jānodrošina tāda grāmatvedības uzskaite, kas atspoguļo informāciju par veiktajiem valsts vai pašvaldību līdzekļu pārskaitījumiem, kurus valsts vai pašvaldību institūcijas piešķir tieši valsts vai pašvaldību kontrolē esošām komercsabiedrībām vai ar valsts vai pašvaldību kontrolē esošu komercsabiedrību vai finanšu iestāžu starpniecību, un šo līdzekļu izlietojumu.

 

 

 

 

 

(2) Atsevišķu grāmatvedības uzskaiti nodrošina komercsabiedrības, kurām saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 86.panta 1.punktu ir piešķirtas īpašas vai ekskluzīvas tiesības vai saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 86.panta 2.punktu uzticēts sniegt kādu pakalpojumu ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi un kuras par šādu pakalpojumu sniegšanu saņem atbalstu jebkādā veidā, kā arī veic citas darbības.

12. Aizstāt 50.panta otrajā daļā vārdu “atbalstu” ar vārdiem “atlīdzības maksājumu (kompensāciju)”.

 

 

 

 

12. Aizstāt 50.panta otrajā daļā vārdu “atbalstu” ar vārdiem “atlīdzības maksājumu (kompensāciju)”.

 

(3) Komercsabiedrības, uz kurām attiecas prasība par atsevišķu grāmatvedības uzskaiti, izveido finansiālo un organizatorisko struktūru, kas nodrošina iespēju identificēt ar dažādām darbībām (no vienas puses  —  produkti vai pakalpojumi, attiecībā uz kuriem komercsabiedrībai piešķirtas īpašas vai ekskluzīvas tiesības vai uzticēti sabiedriskas nozīmes pakalpojumi, no otras puses — citi komercsabiedrības ražotie produkti vai sniegtie pakalpojumi) saistītās izmaksas un ieņēmumus, kā arī metodes, pēc kādām izmaksas un ieņēmumi tiek piešķirti vai sadalīti dažādām darbībām.

 

 

 

 

 

(4) Šā panta pirmajā un trešajā daļā minēto informāciju komercsabiedrība glabā 10 gadus pēc pēdējā valsts vai pašvaldības veiktā līdzekļu pārskaitījuma un iesniedz to Finanšu ministrijai pēc tās pieprasījuma. Finanšu ministrija iesniegto informāciju nosūta Eiropas Komisijai ar Latvijas pārstāvniecības Eiropas Savienībā starpniecību.

 

 

 

 

 

(5) Šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības īpaši attiecas uz šādiem valsts vai pašvaldības institūciju un valsts un pašvaldību kontrolē esošu komercsabiedrību finansiālo attiecību aspektiem:

 

 

 

 

 

1) saimnieciskās darbības zaudējumu kompensēšana;

 

 

 

 

 

2) kapitāla nodrošinājums;

 

 

 

 

 

3) neatmaksājamie finansiālie piešķīrumi vai aizdevumi ar preferenciāliem nosacījumiem;

 

 

 

 

 

4) finansiālu priekšrocību piešķiršana par atteikšanos no peļņas vai parādu piedziņas;

 

 

 

 

 

5) atteikšanās no izmantoto valsts līdzekļu parastās atdeves;

 

 

 

 

 

6) kompensācijas par valsts vai pašvaldības institūciju uzliktu finansiālu apgrūtinājumu.

 

 

 

 

 

(6) Lai nodrošinātu šā panta trešajā daļā minēto prasību par atsevišķas grāmatvedības uzskaites ieviešanu, komercsabiedrībās tiek:

 

 

 

 

 

1) nodalīta iekšējā grāmatvedība par dažādām darbībām;

 

 

 

 

 

2) pareizi piešķirtas un sadalītas visas izmaksas un ieņēmumi, pamatojoties uz konsekventi ievērotiem un objektīvi pamatotiem izmaksu uzskaites principiem;

 

 

 

 

 

3) skaidri definēti izmaksu uzskaites principi, saskaņā ar kuriem kārto atsevišķo grāmatvedību.

 

 

 

 

 

(19.10.2006. likuma redakcijā)

 

 

 

 

 

 

13. Papildināt likumu ar XII nodaļu šādā redakcijā:

“XII nodaļa. Nelikumīga atbalsta atgūšana

53.pants. Nelikumīga atbalsta atmaksas pienākums

          (1) Saskaņā ar Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu atbalsta sniedzējam ir pienākums nodrošināt tāda atbalsta atmaksu un atbalsta saņēmējam —atmaksāt tādu atbalstu, kas komercsabiedrībai piešķirts, neievērojot Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 88.panta 3.punktu un Padomes regulas Nr.659/1999 2. un 3.pantu, kā arī uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumus par atbalsta iepriekšēju paziņošanu vai kopsavilkuma informācijas nosūtīšanu Eiropas Komisijai. 

 

 

 

 

13. Papildināt likumu ar XII nodaļu šādā redakcijā:

“XII nodaļa. Nelikumīga atbalsta atgūšana

53.pants. Nelikumīga atbalsta atmaksas pienākums

(1) Saskaņā ar Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu atbalsta sniedzējam ir pienākums nodrošināt tāda atbalsta atmaksu un atbalsta saņēmējam — atmaksāt tādu atbalstu, kas komercsabiedrībai piešķirts, neievērojot Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 88.panta 3.punktu un Padomes regulas Nr.659/1999 2. un 3.pantu, kā arī uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumus par atbalsta iepriekšēju paziņošanu vai kopsavilkuma informācijas nosūtīšanu Eiropas Komisijai. 

 

            (2)  Atbalsta sniedzējs nelikumīgu atbalstu atgūst, ņemot vērā Padomes regulas Nr.659/1999 15.pantā noteikto noilgumu Eiropas Komisijas tiesībām prasīt nelikumīga atbalsta atgūšanu

 

 

 

(2)  Atbalsta sniedzējs nelikumīgu atbalstu atgūst, ņemot vērā Padomes regulas Nr.659/1999 15.pantā noteikto noilgumu Eiropas Komisijas tiesībām prasīt nelikumīga atbalsta atgūšanu

 

54.pants. Nelikumīga atbalsta atgūšanas procesuālā kārtība

          (1) Pēc tam, kad saņemts Eiropas Komisijas lēmums par nelikumīga atbalsta atgūšanu, atbalsta sniedzējs veic Eiropas Komisijas lēmumā noteiktās darbības atbalsta apmēra noteikšanai, ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma, Padomes regulas Nr.659/1999 14.panta 2.punkta un Komisijas regulas Nr.794/2004 11.panta nosacījumus.

 

 

 

54.pants. Nelikumīga atbalsta atgūšanas procesuālā kārtība

(1) Pēc tam, kad saņemts Eiropas Komisijas lēmums par nelikumīga atbalsta atgūšanu, atbalsta sniedzējs veic Eiropas Komisijas lēmumā noteiktās darbības atbalsta apmēra noteikšanai, ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma, Padomes regulas Nr.659/1999 14.panta 2.punkta un Komisijas regulas Nr.794/2004 11.panta nosacījumus.

 

(2) Atbalsta sniedzējs lēmumu par nelikumīga atbalsta atgūšanu pieņem un šādu atbalstu atgūst Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību, izņemot gadījumu, kad saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 230.panta ceturto daļu Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums ir pārsūdzēts Eiropas Kopienu Tiesā un saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 242.pantu Eiropas Kopienu Tiesa ir apmierinājusi iesniegto prasību par Komisijas pieņemtā lēmuma izpildes atlikšanu.

 

 

 

(2) Atbalsta sniedzējs lēmumu par nelikumīga atbalsta atgūšanu pieņem un šādu atbalstu atgūst Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību, izņemot gadījumu, kad saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 230.panta ceturto daļu Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums ir pārsūdzēts Eiropas Kopienu Tiesā un saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 242.pantu Eiropas Kopienu Tiesa ir apmierinājusi iesniegto prasību par Komisijas pieņemtā lēmuma izpildes atlikšanu.

 

(3) Ja atbalsts saņemts saskaņā ar civiltiesisku līgumu, šā panta otrajā daļā minēto lēmumu nepieņem, bet nelikumīgi saņemto atbalstu atgūst un citus ar šo līgumu saistītos strīdus risina Civilprocesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.”

 

 

 

(3) Ja atbalsts saņemts saskaņā ar civiltiesisku līgumu, šā panta otrajā daļā minēto lēmumu nepieņem, bet nelikumīgi saņemto atbalstu atgūst un citus ar šo līgumu saistītos strīdus risina Civilprocesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.”

Pārejas noteikumi.

------------------------------------------

 

1

Atbildīgā komisija

          Papildināt pārejas noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:

“12. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 48.panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus par de minimis atbalsts uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī apstiprina de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus.

 

Atbalstīts

 

14. Papildināt pārejas noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:

“12. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 48.panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī apstiprina de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus.

 

 

 

13. Līdz šā likuma pārejas noteikumu 12.punktā paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.februārim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 17.jūnija noteikumi Nr.314 “Minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība un minimālā atbalsta uzskaites veidlapu paraugi”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.”

 

13. Līdz šā likuma pārejas noteikumu 12.punktā paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.februārim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 17.jūnija noteikumi Nr.314 “Minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība un minimālā atbalsta uzskaites veidlapu paraugi”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.”