Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās
politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā
trešajam lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi likumā Par
piesārņojumu (Reģ. nr. 371/Lp9).
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu
tabula likumprojekta
trešajam lasījumam uz
. lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja
Anna Seile
Iesniedz Agrārās, vides un
reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
Grozījumi
likumā Par piesārņojumu
(reģ. nr. 371/Lp9)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
Nr.
p.k. |
Priekšlikumi (6) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Par piesārņojumu
|
Grozījumi likumā Par piesārņojumu |
|
|
|
Grozījumi likumā Par piesārņojumu |
|
Izdarīt likumā Par piesārņojumu (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.; 2002, 16.nr.; 2004, 2.nr.; 2005,
5.nr.; 2006, 9.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par piesārņojumu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.; 2002, 16.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 5.nr.; 2006,
9.nr.) šādus grozījumus: |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie
termini |
|
|
|
|
|
31) emisijas kvota pieļāvums
emitēt noteiktā laika posmā vienu tonnu oglekļa dioksīda vai noteiktu
daudzumu citas siltumnīcefekta gāzes, izteiktu oglekļa dioksīda ekvivalentos,
ņemot vērā attiecīgās siltumnīcefekta gāzes globālās sasilšanas potenciālu.
Emisijas kvotu izmanto vienīgi šā likuma nosacījumu izpildei, kā arī saskaņā
ar šā likuma nosacījumiem var pārskaitīt citai fiziskajai vai juridiskajai
personai; |
|
|
|
|
|
5) operators fiziskā vai juridiskā persona,
kura veic piesārņojošu darbību vai kura ir atbildīga par šādas darbības
tehnisko nodrošinājumu, vai kurai ir noteicošā ekonomiskā ietekme uz
attiecīgo piesārņojošo darbību; |
1. Izteikt 1.panta 5.punktu šādā redakcijā: 5) operators
privātpersona, atvasināta publiska persona, tiešās vai pastarpinātās
pārvaldes iestāde, kura veic profesionālu darbību vai ir atbildīga par šādas
darbības veikšanu vai kurai ir noteicoša ekonomiskā ietekme uz profesionālās
darbības tehnisko izpildījumu;. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
1. Izteikt 1.panta 5.punktu šādā redakcijā: 5) operators privātpersona, atvasināta
publiska persona, tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, kura veic
profesionālu darbību vai ir atbildīga par šādas darbības veikšanu vai kurai
ir noteicošā ekonomiskā ietekme uz attiecīgās profesionālās darbības tehnisko
izpildījumu;. |
101) siltumnīcefekta
gāzes oglekļa dioksīds (CO2), metāns (CH4),
vienvērtīgā slāpekļa oksīds (N2O), fluorogļ-ūdeņraži (HFO),
perfluorogļūdeņraži (PFO), sēra heksafluorīds (SF6);(Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 18.12.2003. likumu un 06.04.2006. likumu)
|
|
|
|
|
|
II nodaļa Prasības un nosacījumi
attiecībā uz piesārņojošas darbības veikšanu 4.pants. Prasības attiecībā uz
piesārņojošas darbības veikšanu (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 18.12.2003. likumu)
|
|
|
|
|
|
|
2. Papildināt 4.pantu ar 9. un 10.punktu šādā redakcijā: 9) pēc iekārtas pilnīgas darbības pārtraukšanas veic pasākumus, kas
nepieciešami piesārņojuma riska novēršanai un iekārtas atrašanās vietas
sakārtošanai atbilstošā stāvoklī; 10) racionāli izmanto enerģiju. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
2. Papildināt 4.pantu ar 9. un 10.punktu šādā redakcijā: 9) pēc iekārtas darbības pilnīgas pārtraukšanas veic pasākumus, kas
nepieciešami piesārņojuma riska novēršanai un iekārtas atrašanās vietas
sakārtošanai atbilstošā stāvoklī; 10) racionāli izmanto enerģiju. |
10.pants. Emisijas robežvērtība
un limits |
|
|
|
|
|
(3) Nosakot emisijas robežvērtību iekārtas radītā
piesārņojuma izplūdei ūdenī, ņem vērā ūdens attīrīšanas iekārtu ietekmi, ja
rezultātā nepaaugstinās vides piesārņojuma līmenis.(4) Emisijas limits ir
atļaujā noteiktais emitētās vielas daudzums vai citi noteiktos parametros
izteikti faktori (koncentrācija vai emisijas līmenis), ko nedrīkst pārsniegt
noteiktā laika periodā vai periodos, vai emitētās vielas daudzums vai
koncentrācija, kuru nedrīkst pārsniegt iekārtas normālas darbības apstākļos
un kura nepārsniedz attiecīgo emisijas robežvērtību.
|
3. Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Nosakot iekārtas emisijas robežvērtības attiecībā uz netiešu
piesārņojuma noplūdi ūdenī, var ņemt vērā notekūdeņu attīrīšanas iekārtu
darbību, ja videi kopumā tiek nodrošināts līdzvērtīgs aizsardzības līmenis un
vides piesārņojuma līmenis nepaaugstinās. |
|
|
|
3. Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Nosakot iekārtas emisijas robežvērtības attiecībā uz
netiešu piesārņojuma noplūdi ūdenī, var ņemt vērā notekūdeņu attīrīšanas
iekārtu darbību, ja videi kopumā tiek nodrošināts līdzvērtīgs aizsardzības
līmenis un vides piesārņojuma līmenis nepaaugstinās. |
11.pants. Piesārņojošas
darbības veikšanas nosacījumi |
|
|
|
|
|
(2) Lai
nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minēto nosacījumu ievērošanu, Ministru kabinets
reglamentē: |
|
|
|
|
|
10) noteikumus par
atsevišķu dzelzceļa un upju satiksmē izmantojamo iekšdedzes dzinēju radīto
piesārņojošo vielu emisiju gaisā; |
|
|
|
|
|
|
4. Papildināt 11.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ministru kabinets nosaka bioeļļas kvalitātes prasības,
izmantošanas un kontroles kārtību. |
|
|
|
4. Papildināt 11.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ministru kabinets nosaka bioeļļas kvalitātes prasības,
izmantošanas un kontroles kārtību. |
IV nodaļa Piesārņojošu darbību
iedalījums un to veikšanas nosacījumi 19.pants. Piesārņojošu darbību
iedalījums un atļauja piesārņojošas darbības veikšanai |
|
|
|
|
|
(3) Lai uzsāktu vai turpinātu A vai B kategorijas
darbību, operators saņem atļauju reģionālās vides pārvaldes izsniegtu
rakstveida lēmumu, kas attiecas uz ražotni, iekārtu vai tās daļu (turpmāk
iekārta) vai vairākām iekārtām, kuras atrodas vienā vietā un kurām ir viens
operators, veikt piesārņojošu darbību ar nosacījumu, ka iekārta funkcionē
atbilstoši attiecīgajā lēmumā un normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. |
5. Papildināt
19.panta trešo daļu pēc vārdiem A vai B kategorijas darbību ar vārdiem vai
būtisku izmaiņu gadījumā. |
|
|
|
5. Papildināt
19.panta trešo daļu pēc vārdiem A vai B kategorijas darbību ar vārdiem vai
būtisku izmaiņu gadījumā. |
(4) Piesārņojošu darbību aizliegts sadalīt diviem vai
vairākiem operatoriem, lai tādējādi izvairītos no piesārņojošas darbības
kopējai jaudai vai saražotās produkcijas apjomam atbilstošas kategorijas
atļaujas piemērošanas. Ja piesārņojošas darbības ir sadalītas vai emisija no
vairāku operatoru iekārtām, kuras veic piesārņojošu darbību, ietekmē vienu un
to pašu teritoriju, nosakot piesārņojošas darbības atļaujas kategoriju, summē
iekārtu jaudas vai saražotās produkcijas apjomu. |
|
|
|
|
|
20.pants. A kategorijas
darbības |
|
|
|
|
|
(5) Ministru kabinets izdod noteikumus par A
kategorijas darbības pieteikšanu, attiecīgas atļaujas izsniegšanu un labāko
pieejamo tehnisko paņēmienu lietošanu, kā arī nosaka: (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 18.12.2003. likumu) |
|
|
|
|
|
|
6. Papildināt 20.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ja A kategorijas piesārņojošu darbību plānots īstenot ārpus
Latvijas Republikas teritorijas un tai iespējama pārrobežu ietekme,
kompetentā institūcija: 1) 14 dienu laikā pēc tam, kad no attiecīgās valsts kompetentās
institūcijas saņemta informācija par iesniegumu piesārņojošas darbības
veikšanai, ievieto paziņojumu par saņemto informāciju savā interneta
mājaslapā un publicē paziņojumu vismaz vienā no laikrakstiem; 2) paziņojumā norāda vietu, kur sabiedrība un ieinteresētās
institūcijas var iegūt informāciju par paredzēto darbību un tās pārrobežu
ietekmi, kā arī par saprātīgu termiņu, līdz kuram kompetentajai institūcijai
var iesniegt rakstveida priekšlikumus; 3) apkopo sabiedrības un ieinteresēto institūciju iesniegtos
priekšlikumus un nosūta tos attiecīgās valsts kompetentajai institūcijai. |
|
|
|
6. Papildināt 20.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ja A kategorijas piesārņojošu darbību plānots īstenot ārpus
Latvijas Republikas teritorijas un tai iespējama pārrobežu ietekme,
kompetentā institūcija: 1) 14 dienu laikā pēc tam, kad no attiecīgās valsts kompetentās
institūcijas saņemta informācija par iesniegumu piesārņojošas darbības
veikšanai, ievieto paziņojumu par saņemto informāciju savā interneta
mājaslapā un publicē paziņojumu vismaz vienā no laikrakstiem; 2) paziņojumā norāda vietu, kur sabiedrība un ieinteresētās
institūcijas var iegūt informāciju par paredzēto darbību un tās pārrobežu
ietekmi, kā arī par saprātīgu termiņu, līdz kuram kompetentajai institūcijai
var iesniegt rakstveida priekšlikumus; 3) apkopo sabiedrības un ieinteresēto institūciju iesniegtos
priekšlikumus un nosūta tos attiecīgās valsts kompetentajai institūcijai. |
21.pants. Labākie pieejamie
tehniskie paņēmieni un to izvēle attiecībā uz A kategorijas darbībām |
7. Izteikt 21.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Labākie tehniskie paņēmieni attiecināmi uz visefektīvāko un
progresīvāko tehnoloģiju un ekspluatācijas metožu izstrādes posmu, kurā
parādīta konkrēto metožu faktiskā piemērotība, lai novērstu un gadījumos,
kad novēršana ir neiespējama, samazinātu emisijas un ietekmi uz vidi
kopumā, un tie paredzēti, lai noteiktu pamatprincipus emisijas limitu
aprēķināšanai. |
|
|
|
7. Izteikt 21.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Labākie tehniskie paņēmieni attiecināmi uz visefektīvāko un
progresīvāko tehnoloģiju un ekspluatācijas metožu izstrādes posmu, kurā
parādīta konkrēto metožu faktiskā piemērotība, lai novērstu un gadījumos,
kad novēršana ir neiespējama, samazinātu emisiju un ietekmi uz vidi kopumā,
un tie paredzēti, lai noteiktu pamatprincipus emisijas limitu aprēķināšanai. |
1) izmanto tehnoloģiju, kas nodrošina iespējami maza
atkritumu daudzuma rašanos; |
|
|
|
|
|
24.1 pants.
Darbības, kurām nepieciešama siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja (1) Siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja ir nepieciešama
stacionārai tehnoloģiskajai iekārtai, kurā tiek veikta viena vai vairākas šā
likuma 2.pielikumā minētās piesārņojošās darbības. (2) Šā likuma 2.pielikumā minētie rādītāji attiecas uz iekārtas
ražošanas jaudu vai saražotās produkcijas apjomu. Operators, kurš veic
vairākas šā likuma 2.pielikumā minētās piesārņojošās darbības, summē to
jaudas, ja visas darbības attiecas uz vienu šā likuma 2.pielikumā minēto
rūpnieciskās darbības jomu un tiek veiktas vienā vietā vai izmantojot vienu
iekārtu. (3) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā operators var iesniegt
iesniegumu un saņemt siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju arī tām šā likuma
2.pielikumā minētajām piesārņojošām darbībām, kuru ražošanas jauda vai
saražotais produkcijas apjoms nepārsniedz šā likuma 2.pielikumā minētos
rādītājus. |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt 24.1 pantu ar 3.1 daļu šādā
redakcijā: (31) Operatoram ir tiesības iesniegt attiecīgajā
reģionālajā vides pārvaldē iesniegumu atcelt saskaņā ar šā panta trešo daļu
izsniegto siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju. Reģionālā vides pārvalde 15
dienu laikā izskata iesniegumu un atceļ atļauju ar nākošā kalendāra gada
pirmo janvāri. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
8. Papildināt 24.1 pantu ar 3.1 daļu šādā
redakcijā: (31) Operatoram ir tiesības iesniegt attiecīgajai
reģionālajai vides pārvaldei iesniegumu atcelt saskaņā ar šā panta trešo daļu
izsniegto siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju. Reģionālā vides pārvalde 15
dienu laikā izskata iesniegumu un atceļ atļauju ar nākamā kalendāra gada
1.janvāri. |
(4) Siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja nav nepieciešama
iekārtām, kuras izmanto jaunu produktu vai ražošanas procesu pētīšanai,
izstrādei vai pārbaudei. (5) Siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas izsniedz uz šādiem
periodiem: 1) pirmais periods no 2005.gada 1.janvāra līdz 2007.gada
31.decembrim; 2) otrais periods no 2008.gada 1.janvāra līdz 2012.gada
31.decembrim; 3) trešais un turpmākie periodi pieci kalendārie gadi, sākot ar
2013.gada 1.janvāri. (6) Reģionālā vides pārvalde siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas
nosacījumus saskaņo ar attiecīgās iekārtas A vai B kategorijas atļaujas
nosacījumiem. (7) Ministru kabinets nosaka: 1) kādai jābūt siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas iesnieguma
veidlapai un atļaujas veidlapai, kā arī kārtību, kādā pieprasāma un
izsniedzama siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja; 2) nosacījumus un kārtību, kādā atsevišķas iekārtas uz laiku var
atbrīvot no prasības saņemt siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju. (18.12.2003. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
V nodaļa Atļaujas pieteikšana,
izsniegšana un pārskatīšana (Nodaļas nosaukums
18.12.2003. likuma redakcijā) 27.pants. Sabiedrības
līdzdalība |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrībai ir pieejama līdzdalībai lēmuma pieņemšanā nepieciešamā
informācija, kā arī visi lēmumi, kas attiecas uz A vai B kategorijas vai
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju izsniegšanu, izsniegto atļauju
nosacījumi un informācija par monitoringa un kontroles rezultātiem. |
8. 27.pantā: papildināt otro daļu pēc vārdiem nepieciešamā informācija ar
vārdiem tai skaitā iespējamo lēmumu būtība vai, ja iespējams tikai viens
lēmums, lēmuma projekts; |
|
|
Redakcionāli precizēts |
9. 27.pantā: papildināt otro daļu pēc vārdiem nepieciešamā informācija ar
vārdiem tai skaitā varbūtējo lēmumu būtība vai, ja iespējams tikai viens
lēmums, lēmuma projekts; |
|
papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā: (21) Sabiedrībai ir pieejami būtiskākie atzinumi, kurus
kompetentā institūcija ir saņēmusi pirms sabiedrības informēšanas. |
|
|
|
papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā: (21) Sabiedrībai ir pieejami būtiskākie atzinumi,
kurus kompetentā institūcija ir saņēmusi pirms sabiedrības informēšanas. |
(3) Ja iesniegums vai atļauja ietver informāciju,
kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem uzskatāma par ierobežotas pieejamības
informāciju, reģionālā vides pārvalde, pamatojoties uz operatora iesniegumu,
pieņem lēmumu par atsevišķu iesnieguma vai atļaujas sadaļu ierobežotu
pieejamību. Šis noteikums neattiecas uz informāciju par piesārņojuma emisiju,
kā arī par avāriju risku. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 18.12.2003. likumu) |
|
|
|
|
|
28.pants. A un B kategorijas
atļauju pieteikšana un izsniegšana |
|
|
|
|
|
(21) Iesniegumam pievieno šā panta otrajā
daļā minētās informācijas kopsavilkumu, kurā nelieto specifiskus tehniskos
aprakstus un terminus, lai tas būtu viegli saprotams sabiedrībai. |
|
|
|
|
|
(6) Reģionālā vides pārvalde pirms atļaujas
izsniegšanas izvērtē sabiedrības līdzdalības procesa laikā iesniegtos
priekšlikumus.(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar
20.06.2002. likumu un 18.12.2003. likumu)
|
9. Izteikt 28.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Reģionālā vides pārvalde pirms atļaujas izsniegšanas izvērtē
sabiedrības līdzdalības procesa laikā iesniegtos priekšlikumus un, ievietojot
tos savā interneta mājaslapā, dara sabiedrībai pieejamu informāciju
par tiem atzinumiem un ieteikumiem, kas saņemti pirms A kategorijas atļaujas
sabiedriskās apspriešanas. |
2 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt likumprojekta 9.pantu pēc vārdiem sabiedrībai pieejamu
ar vārdu arī. |
Atbalstīts |
10. Izteikt 28.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Reģionālā vides pārvalde pirms atļaujas izsniegšanas
izvērtē sabiedrības līdzdalības procesa laikā iesniegtos priekšlikumus un,
ievietojot tos savā interneta mājaslapā, dara sabiedrībai pieejamu arī
informāciju par tiem atzinumiem un ieteikumiem, kas saņemti pirms A
kategorijas atļaujas sabiedriskās apspriešanas. |
30.pants. Informēšana par
darbības izmaiņu un iekārtas operatora maiņu (1) Pirms darbības izmaiņas operators Ministru kabineta noteiktajā
termiņā paziņo par to reģionālajai vides pārvaldei, kura izvērtē, vai šī
izmaiņa uzskatāma par būtisku izmaiņu un vai ir nepieciešams izdarīt
grozījumus atļaujas nosacījumos, un informē par to operatoru. Darbības
izmaiņa, kuras rezultātā iekārtas darbības rādītāji pārsniedz šā likuma
pielikumos minētos rādītājus, ir būtiska izmaiņa. (2) Ja operators ir ieviesis darbības izmaiņu, kuras dēļ mainās
piesārņojošas darbības kategorija, reģionālā vides pārvalde izskata jautājumu
par citas kategorijas atļaujas izsniegšanu vai pieņem lēmumu, ka attiecīgajai
piesārņojošai darbībai atļauja turpmāk nav nepieciešama. (3) Ja mainās iekārtas operators, reģionālā vides pārvalde,
pamatojoties uz operatora iesniegumu, precizē atļauju, ierakstot tajā datus
par jauno operatoru, taču nemainot tās termiņu un nosacījumus. (18.12.2003. likuma redakcijā) |
|
3 |
Vides ministrs R.Vējonis 30.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 30.pants. Informēšana par darbības izmaiņu,
iekārtas operatora maiņu un iekārtas pilnīgas darbības pārtraukšanu; |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
11. 30.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 30.pants. Informēšana par darbības izmaiņu, iekārtas
operatora maiņu un iekārtas darbības pilnīgu pārtraukšanu; |
|
|
4 |
Vides ministrs R.Vējonis 30.pantā: papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ne vēlāk kā 30 dienas pirms iekārtas pilnīgas darbības
pārtraukšanas operators iesniedz reģionālajai vides pārvaldei attiecīgu
iesniegumu. 30 dienu laikā pēc informācijas saņemšanas no operatora par tā
lēmumu attiecībā uz iekārtas pilnīgu darbības pārtraukšanu reģionālā vides
pārvalde atceļ operatoram izdoto A vai B kategorijas atļauju un siltumnīcefekta
gāzu emisijas atļauju. Siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju reģionālā vides
pārvalde atceļ ar nākošā kalendāra gada pirmo janvāri. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ne vēlāk kā 30 dienas pirms iekārtas darbības pilnīgas
pārtraukšanas operators iesniedz reģionālajai vides pārvaldei attiecīgu
iesniegumu. 30 dienu laikā pēc tam, kad no operatora saņemta informācija par
tā lēmumu attiecībā uz iekārtas darbības pilnīgu pārtraukšanu, reģionālā
vides pārvalde atceļ operatoram izdoto A vai B kategorijas atļauju un
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju. Siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju
reģionālā vides pārvalde atceļ ar nākamā kalendāra gada 1.janvāri. |
32.pants. A un B kategorijas
atļauju pārskatīšana un atjaunošana |
10. Papildināt 32.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Iekārtām, kuras atrodas vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS)
reģistrētajās organizācijās, atļauju izsniedz uz astoņiem gadiem. |
|
|
|
12. Papildināt 32.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Iekārtām, kuras atrodas vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS)
reģistrētajās organizācijās, atļauju izsniedz uz astoņiem gadiem. |
(2) Reģionālā vides pārvalde Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā pārskata atļaujas nosacījumus un, ja nepieciešams, tos
atjauno vai papildina. |
|
|
|
|
|
(31) Atļaujas nosacījumus šā panta
trešās daļas 1. 6. un 8.punktā un šā likuma 50.panta trešajā daļā
minētajos gadījumos var pārskatīt, atjaunot vai papildināt visā atļaujas
darbības laikā.(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar
18.12.2003. likumu)
|
|
|
|
|
|
V1 nodaļa Siltumnīcefekta
gāzu emisijas kvotas un emisijas kvotu sadales plāns (Nodaļa 18.12.2003. likuma redakcijā) 32.2 pants. Emisijas
kvotu sadale (1) Vides ministrija, izvērtējot arī sabiedrības viedokli un ņemot
vērā Eiropas Komisijas apstiprināto sadales plānu, pieņem lēmumu par emisijas
kvotu piešķiršanu operatoram, kurš saņēmis siltumnīcefekta gāzu emisijas
atļauju. (11) Operatoram, kurš saņēmis siltumnīcefekta gāzu
emisijas atļauju tām šā likuma 2.pielikumā minētajām piesārņojošām darbībām,
kuru ražošanas jauda vai saražotais produkcijas apjoms nepārsniedz šā likuma
2.pielikumā minētos rādītājus, emisijas kvotas Vides ministrija piešķir pēc
Eiropas Komisijas lēmuma par operatora iekļaušanu Eiropas Savienības emisijas
kvotu tirdzniecības sistēmā. (2) Emisijas kvota derīga tā perioda laikā, uz kuru tā izsniegta. (3) Operators saņem emisijas kvotas bez maksas. |
|
|
|
|
|
(4) Jaunai iekārtai, kas saņēmusi siltumnīcefekta gāzu emisijas
atļauju pēc sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijai un kas nav iekļauta
sadales plānā, kā arī iekārtai, kurai pēc izmaiņu ieviešanas darbībā saskaņā
ar siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas nosacījumiem plānota lielāka
siltumnīcefekta gāzu emisija, operators emisijas kvotas var saņemt sadales
plānā noteiktajā kārtībā. Vides ministrija pieņem lēmumu par emisijas kvotu
piešķiršanu šajā daļā minētajam operatoram, ņemot vērā šā likuma 32.1
panta trešās daļas 3., 4., 8., 9. un 12.punktā minētos pamatnosacījumus. |
|
|
|
|
|
(41) Vides ministrija pieņem lēmumu: 1) piešķirt emisijas kvotas operatoram, kuram izdota siltumnīcefekta
gāzu emisijas atļauja, nepiešķirot tās iepriekšējam iekārtas operatoram, ja
ir mainījies iekārtas operators; |
|
|
|
|
|
2) nepiešķirt emisijas kvotas operatoram, kuram anulēta
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja. |
|
5 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt 32.2 panta 4.1 daļas 2.punktu pēc
vārda anulēta ar vārdiem vai atcelta. |
Atbalstīts |
13. Papildināt 32.2 panta 4.1 daļas
2.punktu pēc vārda anulēta ar vārdiem vai atcelta. |
(5) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
proporcionāli sadala attiecīgā perioda kopējo emisijas kvotu daudzumu katram
perioda gadam un pārskaita to uz operatora kontu siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienību reģistrā (turpmāk arī emisijas reģistrs). |
|
|
|
|
|
(6) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra līdz
katra gada 28.februārim sadala emisijas kvotas pa operatoru kontiem emisijas
reģistrā saskaņā ar Vides ministrijas lēmumu par emisijas kvotu piešķiršanu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar
27.01.2005. likumu un 06.04.2006. likumu)
|
|
|
|
|
|
|
11. Papildināt likumu ar V2 nodaļu šādā redakcijā: V2 nodaļa Iekārtu darbības apturēšana 32.9 pants.
Iekārtas darbības apturēšanas nosacījumi (1) Iekārtas darbību aptur, ja nav saņemta nepieciešamā A vai
B kategorijas piesārņojošas darbības atļauja vai siltumnīcefekta gāzu
emisijas atļauja. Tas neattiecas uz gadījumiem, kad A vai B kategorijas
piesārņojošas darbības atļauja apturēta vai izsniegtā atļauja atcelta
apstrīdēšanas procedūras ietvaros. |
|
|
|
14. Papildināt likumu ar V2 nodaļu šādā redakcijā: V2 nodaļa Iekārtu darbības apturēšana 32.9 pants.
Iekārtas darbības apturēšanas nosacījumi (1) Iekārtas darbību aptur, ja nav saņemta nepieciešamā A vai
B kategorijas piesārņojošas darbības atļauja vai siltumnīcefekta gāzu
emisijas atļauja. Tas neattiecas uz gadījumiem, kad A vai B kategorijas
piesārņojošas darbības atļauja apturēta vai izsniegtā atļauja atcelta
apstrīdēšanas procedūras ietvaros. |
|
(2) Iekārtas darbību aptur, ja nepieciešamā atļauja ir saņemta, bet: |
|
|
|
(2) Iekārtas darbību aptur, ja nepieciešamā atļauja ir saņemta,
bet: |
|
1) operatora prettiesiskas rīcības dēļ iekārta ir radījusi vai
var radīt vides piesārņojumu, kas izraisa vai var izraisīt būtisku kaitējumu
videi vai cilvēku veselībai; |
|
|
|
1) operatora prettiesiskas rīcības dēļ iekārta ir radījusi vai
var radīt vides piesārņojumu, kas izraisa vai var izraisīt būtisku kaitējumu
videi vai cilvēku veselībai; |
|
2) darbinot iekārtu, atkārtoti tiek pārkāpti vides aizsardzības
normatīvie akti vai netiek pildīti vides aizsardzības valsts iestāžu
administratīvie akti. |
|
|
|
2) darbinot iekārtu, atkārtoti tiek pārkāpti vides aizsardzības
normatī
vie akti vai netiek pildīti vides aizsardzības valsts iestāžu
administratīvie akti. |
|
(3) Iekārtas darbību aizliedz uzsākt vai var apturēt, ja operatora
atbildīgā persona nav noteiktā termiņā iesniegusi drošības pārskatu vai
rūpniecisko avāriju novēršanas programmu. |
|
|
|
(3) Iekārtas darbību aizliedz uzsākt vai var apturēt, ja
operatora atbildīgā persona noteiktā termiņā nav iesniegusi drošības pārskatu
vai rūpniecisko avāriju novēršanas programmu. |
|
(4) Iekārtas darbību aizliedz uzsākt vai aptur, ja operatora
atbildīgās personas veiktajiem pasākumiem rūpniecisko avāriju riska un
avāriju seku smaguma samazināšanai ir būtiski trūkumi. |
|
|
|
(4) Iekārtas darbību aizliedz uzsākt vai aptur, ja operatora
atbildīgās personas veiktajiem pasākumiem rūpniecisko avāriju riska un
avāriju seku smaguma samazināšanai ir būtiski trūkumi. |
|
(5) Ja piesārņojumu
rada nevis visa iekārta, bet tikai kāda tās daļa, aptur tikai tās daļas
darbību, kura rada piesārņojumu vai rūpniecisko avāriju risku. |
|
|
|
(5) Ja piesārņojumu
rada nevis visa iekārta, bet tikai kāda tās daļa, aptur tikai tās daļas
darbību, kura rada piesārņojumu vai rūpniecisko avāriju risku. |
|
(6) Iekārtas vai tās daļas darbību neaptur, ja apturēšana var
nodarīt lielāku kaitējumu videi, cilvēku veselībai vai dzīvnieku labturībai
nekā iekārtas radītais piesārņojums. Pēc Sabiedrības veselības aģentūras vai
Pārtikas un veterinārā dienesta atzinuma saņemšanas Valsts vides dienests
pieņem rakstveida lēmumu. Lēmumā operatoram nosaka saistošus ierobežojošus
nosacījumus attiecībā uz iekārtas turpmāko darbību. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
(6) Iekārtas vai tās daļas darbību neaptur, ja apturēšana var
nodarīt videi, cilvēku veselībai vai dzīvnieku labturībai lielāku kaitējumu
nekā iekārtas radītais piesārņojums. Pēc Sabiedrības veselības aģentūras vai
Pārtikas un veterinārā dienesta atzinuma saņemšanas Valsts vides dienests
pieņem rakstveida lēmumu. Lēmumā operatoram nosaka saistošus ierobežojošus
nosacījumus attiecībā uz iekārtas turpmāko darbību. |
|
32.10 pants.
Iekārtas darbības apturēšanas kārtība (1) Pirms iekārtas darbības apturēšanas Valsts vides dienesta
ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai reģionālās vides pārvaldes direktors izdod
un nosūta iekārtas operatoram brīdinājumu par iespējamo iekārtas darbības
apturēšanu, ja netiks novērsti brīdinājumā minētie pārkāpumi. Brīdinājums nav
apstrīdams un pārsūdzams. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
32.10 pants.
Iekārtas darbības apturēšanas kārtība (1) Pirms iekārtas darbības apturēšanas Valsts vides dienesta
ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai reģionālās vides pārvaldes direktors
izdod un nosūta iekārtas operatoram brīdinājumu par iekārtas darbības
iespējamo apturēšanu, ja netiks novērsti brīdinājumā minētie pārkāpumi.
Brīdinājums nav apstrīdams un pārsūdzams. |
|
(2) Brīdinājumā
norāda operatora izdarītos pārkāpumus un citus apstākļus, kas var būt par
pamatu iekārtas darbības apturēšanai, un nosaka termiņu no trim dienām līdz
trim mēnešiem brīdinājumā minēto pārkāpumu novēršanai. Ja operators mēneša
laikā izstrādā un iesniedz Valsts vides dienestam akceptēšanai pasākumu plānu
pārkāpumu novēršanai, Valsts vides dienesta amatpersona, kura izdevusi
brīdinājumu, pārkāpumu novēršanas termiņu pagarina līdz deviņiem mēnešiem, ja
vien pārkāpumu nav iespējams novērst ātrāk un piesārņojums nerada būtisku
kaitējumu vai risku cilvēku veselībai vai videi. |
|
|
|
(2) Brīdinājumā
norāda operatora izdarītos pārkāpumus un citus apstākļus, kas var būt par
pamatu iekārtas darbības apturēšanai, un nosaka termiņu no trim dienām līdz
trim mēnešiem brīdinājumā minēto pārkāpumu novēršanai. Ja operators mēneša
laikā izstrādā un iesniedz Valsts vides dienestam akceptēšanai pasākumu plānu
pārkāpumu novēršanai, Valsts vides dienesta amatpersona, kura izdevusi
brīdinājumu, pārkāpumu novēršanas termiņu pagarina līdz deviņiem mēnešiem, ja
vien pārkāpumu nav iespējams novērst ātrāk un piesārņojums nerada būtisku
kaitējumu vai risku videi vai cilvēku veselībai. |
|
(3) Ja
brīdinājumā noteiktajā termiņā nav novērsti pārkāpumi vai nav veikti pasākumu
plānā noteiktie pasākumi, Valsts vides dienesta ģenerāldirektors pieņem
lēmumu par iekārtas darbības apturēšanu. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
(3) Ja
brīdinājumā noteiktajā termiņā pārkāpumi nav novērsti vai nav veikti pasākumu
plānā noteiktie pasākumi, Valsts vides dienesta ģenerāldirektors pieņem
lēmumu par iekārtas darbības apturēšanu. |
|
(4) Ja
operators darbību uzsāk vai veic bez nepieciešamās A vai B kategorijas
piesārņojošas darbības atļaujas vai arī uzsāk darbību bez siltumnīcefekta
gāzu emisijas atļaujas, lēmumu par iekārtas darbības apturēšanu pieņem,
operatoru iepriekš nebrīdinot. |
|
|
|
(4) Ja
operators darbību uzsāk vai veic bez nepieciešamās A vai B kategorijas
piesārņojošas darbības atļaujas vai arī uzsāk darbību bez siltumnīcefekta
gāzu emisijas atļaujas, lēmumu par iekārtas darbības apturēšanu pieņem,
operatoru iepriekš nebrīdinot. |
|
(5) Lēmums
par iekārtas darbības apturēšanu stājas spēkā un izpildāms nekavējoties.
Lēmumu var apstrīdēt šā likuma 50.panta desmitajā daļā noteiktajā kārtībā
Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu var
pārsūdzēt tiesā. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
|
|
(5) Lēmums
par iekārtas darbības apturēšanu stājas spēkā un izpildāms nekavējoties.
Lēmumu var apstrīdēt šā likuma 50.panta desmitajā daļā noteiktajā kārtībā
Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu var
pārsūdzēt tiesā. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
(6) Iekārtas
darbības apturēšanu nodrošina iekārtas operators tā, lai tās apturēšana
radītu pēc iespējas mazāku kaitējumu videi. Valsts vides dienesta
ģenerāldirektoram ir tiesības uzdot operatoram noplombēt vai norobežot pieeju
tehnoloģiskajām ierīcēm vai telpām, kas ved uz iekārtu darbināšanas ierīcēm,
lai nodrošinātu, ka lēmums par iekārtas darbības apturēšanu tiek izpildīts.
Pieeju tehnoloģiskajām ierīcēm vai minētajām telpām operators noplombē vai
norobežo tās vides aizsardzības institūcijas pārstāvja klātbūtnē, kura ir
izteikusi brīdinājumu par iekārtas darbības apturēšanu. |
|
|
|
(6) Iekārtas
darbības apturēšanu nodrošina iekārtas operators tā, lai tās apturēšana
radītu pēc iespējas mazāku kaitējumu videi. Valsts vides dienesta
ģenerāldirektoram ir tiesības uzdot operatoram noplombēt vai norobežot pieeju
tehnoloģiskajām ierīcēm vai telpām, kas ved uz iekārtu darbināšanas ierīcēm,
lai nodrošinātu, ka lēmums par iekārtas darbības apturēšanu tiek izpildīts. Pieeju
tehnoloģiskajām ierīcēm vai minētajām telpām operators noplombē vai norobežo
tās vides aizsardzības institūcijas pārstāvja klātbūtnē, kura ir izteikusi
brīdinājumu par iekārtas darbības apturēšanu. |
|
32.11 pants.
Iekārtas darbības atjaunošana (1) Operators iesniedz Valsts vides dienestam iesniegumu, kurā
norāda, ka lēmumā par iekārtas darbības apturēšanu norādītie pārkāpumi ir
novērsti un dotie uzdevumi izpildīti. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas
apliecina tajā minētos faktus. |
|
|
|
32.11 pants.
Iekārtas darbības atjaunošana (1) Operators iesniedz Valsts vides dienestam iesniegumu, kurā
norāda, ka lēmumā par iekārtas darbības apturēšanu norādītie pārkāpumi ir
novērsti un dotie uzdevumi izpildīti. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas
apliecina tajā minētos faktus. |
|
(2) Valsts
vides dienests piecu darbdienu laikā pārbauda lēmumā par iekārtas darbības
apturēšanu minēto pārkāpumu novēršanu un doto uzdevumu izpildi. Valsts vides
dienesta ģenerāldirektors pieņem lēmumu par iekārtas darbības pilnīgu vai
daļēju atjaunošanu vai atteikumu atjaunot iekārtas darbību. Valsts vides dienesta
ģenerāldirektora lēmumu var apstrīdēt šā likuma 50.panta desmitajā daļā
noteiktajā kārtībā Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības
valsts biroja lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā
izpildi. |
|
|
|
(2) Valsts
vides dienests piecu darbdienu laikā pārbauda lēmumā par iekārtas darbības
apturēšanu minēto pārkāpumu novēršanu un doto uzdevumu izpildi. Valsts vides
dienesta ģenerāldirektors pieņem lēmumu par iekārtas darbības pilnīgu vai
daļēju atjaunošanu vai atteikumu atjaunot iekārtas darbību. Valsts vides dienesta
ģenerāldirektora lēmumu var apstrīdēt šā likuma 50.panta desmitajā daļā
noteiktajā kārtībā Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības
valsts biroja lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā
izpildi. |
VI nodaļa Piesārņotu un
potenciāli piesārņotu vietu apzināšana un reģistrācija 34.pants. Piesārņotu un
potenciāli piesārņotu vietu reģistrācija un teritorijas izmantošanas
ierobežojumi |
|
|
|
|
|
(5) Institūcija, kas noteikusi ierobežojumus, atceļ
tos, ja šie ierobežojumi vairs nav nepieciešami cilvēku veselības vai vides
aizsardzībai. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 20.06.2002. likumu un
18.12.2003. likumu) |
12. Papildināt
34.panta piekto daļu pēc vārdiem vides aizsardzībai ar vārdiem un saņemts
atbildīgās institūcijas atzinums. |
|
|
|
15. Papildināt
34.panta piekto daļu pēc vārdiem vides aizsardzībai ar vārdiem un saņemts
atbildīgās institūcijas atzinums. |
VII nodaļa Piesārņotu un
potenciāli piesārņotu vietu izpēte un piesārņotu vietu sanācija 38.pants. Personas, kuras sedz
ar izpēti un sanācijas pasākumiem saistītos izdevumus |
|
|
|
|
|
|
13. 38.pantā: papildināt pirmo daļu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: 31) zemes īpašnieks, ja zeme iegūta īpašumā pēc
piesārņotās vietas reģistrācijas;; |
|
|
|
16. 38.pantā: papildināt pirmo daļu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: 31) zemes īpašnieks, ja zeme iegūta īpašumā pēc
piesārņotās vietas reģistrācijas;; |
4) attiecīgās zemes vai objekta īpašnieks vai
lietotājs, kas brīvprātīgi apņemas pilnīgi vai daļēji segt šos izdevumus. |
|
|
|
|
|
(2) Zemes īpašnieks, ja uz viņu neattiecas šā panta
pirmajā daļā minētie nosacījumi, sedz ar sanācijas pasākumiem saistītos
izdevumus, ja šie pasākumi tiek veikti ar viņa piekrišanu un zemes vērtība
pēc to īstenošanas paaugstinās un ja šā panta pirmajā daļā minētās personas
nevar pilnā apmērā segt sanācijas izdevumus. Zemes īpašnieka izdevumi
nedrīkst pārsniegt zemes vērtības pieaugumu, kas radies pēc sanācijas. |
izslēgt otrās
daļas otro teikumu. |
|
|
|
izslēgt otrās
daļas otro teikumu. |
44.pants. Sanācijas procesa
vadība |
|
|
|
|
|
(3) Atbildīgā
institūcija uzdod sanācijas veicējam izstrādāt sanācijas programmu, kurā
norādīts sanācijas mērķis, metodes un piesardzības pasākumi, kas jāievēro,
veicot sanāciju. Sanācijas programmu
apstiprina atbildīgā institūcija. |
14. 44.pantā: izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Atbildīgā institūcija uzdod sanācijas veicējam izstrādāt
sanācijas programmu, kurā norādīts sanācijas mērķis, metodes, piesardzības
pasākumi, kas jāievēro, veicot sanāciju, noteikti termiņi, kādos sanācijas
veicējs informē atbildīgo institūciju par veiktajiem sanācijas pasākumiem, un
ietverts paredzētais monitorings pēc sanācijas darbu pabeigšanas. Sanācijas
programmu apstiprina atbildīgā institūcija.; |
|
|
|
17. 44.pantā: izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Atbildīgā institūcija uzdod sanācijas veicējam izstrādāt
sanācijas programmu, kurā norādīts sanācijas mērķis, metodes, piesardzības
pasākumi, kas jāievēro, veicot sanāciju, noteikti termiņi, kādos sanācijas
veicējs informē atbildīgo institūciju par veiktajiem sanācijas pasākumiem, un
ietverts paredzētais monitorings pēc sanācijas darbu pabeigšanas. Sanācijas
programmu apstiprina atbildīgā institūcija.; |
|
papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Sanācijas veicējs pēc sanācijas pasākumu veikšanas iesniedz
atbildīgajai institūcijai pārskatu, kas apliecina, ka sanācijas pasākumi
veikti atbilstoši sanācijas uzdevumam un programmai. |
|
|
|
papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Sanācijas veicējs pēc sanācijas pasākumu veikšanas iesniedz
atbildīgajai institūcijai pārskatu, kas apliecina, ka sanācijas pasākumi
veikti atbilstoši sanācijas uzdevumam un programmai. |
|
(5) Lai nodrošinātu informācijas aktualizēšanu piesārņojošo vietu
reģistrā, atbildīgā institūcija pēc pārskata, kas apliecina, ka sanācijas
pasākumi veikti atbilstoši sanācijas uzdevumam un programmai, rakstveidā
informē normatīvajos aktos noteikto piesārņoto vietu reģistra turētāju par
sanācijas pasākumu izpildi. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
(5) Lai nodrošinātu informācijas aktualizēšanu piesārņoto vietu
reģistrā, atbildīgā institūcija pēc pārskata, kas apliecina, ka sanācijas
pasākumi veikti atbilstoši sanācijas uzdevumam un programmai, rakstveidā
informē normatīvajos aktos noteikto piesārņoto vietu reģistra turētāju par
sanācijas pasākumu izpildi. |
|
15. Papildināt VII nodaļu ar 44.1 pantu šādā
redakcijā: 44.1 pants. Ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem
priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli piesārņotu un piesārņotu
teritoriju izpēte, kā arī piesārņotu teritoriju sanācija (1) Lai aizsargātu vidi, cilvēku dzīvību un veselību, kā arī
fizisko un juridisko personu īpašumu no militāra rakstura sprādzienbīstamiem
priekšmetiem un nesprāgušas munīcijas, Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
veicama ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu
munīciju potenciāli piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpēte, kā arī
piesārņotu teritoriju sanācija. |
|
|
|
18. Papildināt VII nodaļu ar 44.1 pantu šādā
redakcijā: 44.1 pants. Ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem
priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli piesārņotu un piesārņotu
teritoriju izpēte, kā arī piesārņotu teritoriju sanācija (1) Lai aizsargātu vidi, cilvēku dzīvību un veselību, kā arī
fizisko un juridisko personu īpašumu no militāra rakstura sprādzienbīstamiem
priekšmetiem un nesprāgušas munīcijas, Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
veicama ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu
munīciju potenciāli piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpēte, kā arī
piesārņotu teritoriju sanācija. |
|
(2) Ar
militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju
potenciāli piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpēti un nesprāgušas
munīcijas meklēšanu, identificēšanu, izcelšanu, savākšanu un uzglabāšanu veic
licencēti komersanti un sertificēti speciālisti. |
|
|
|
(2) Ar
militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju
potenciāli piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpēti un nesprāgušas
munīcijas meklēšanu, identificēšanu, izcelšanu, savākšanu un uzglabāšanu veic
licencēti komersanti un sertificēti speciālisti. |
|
(3) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā sertificē speciālistus, kas veic ar militāra
rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli
piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpēti, nesprāgušas munīcijas meklēšanu,
identificēšanu, izcelšanu, savākšanu un uzglabāšanu. |
|
|
|
(3) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā sertificē speciālistus, kas veic ar militāra
rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli
piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpēti, nesprāgušas munīcijas meklēšanu,
identificēšanu, izcelšanu, savākšanu un uzglabāšanu. |
|
(4) Aizsardzības
ministrija izsniedz komersantiem licenci ar militāra rakstura
sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli
piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpētei un nesprāgušas munīcijas
meklēšanai, identificēšanai, izcelšanai, savākšanai un uzglabāšanai (turpmāk
licence). Kārtību, kādā licence izsniedzama, anulējama vai apturama tās
darbība, kā arī par licences izsniegšanu maksājamās valsts nodevas apmēru
nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(4) Aizsardzības
ministrija izsniedz komersantiem licenci ar militāra rakstura
sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli
piesārņotu un piesārņotu teritoriju izpētei un nesprāgušas munīcijas
meklēšanai, identificēšanai, izcelšanai, savākšanai un uzglabāšanai (turpmāk
licence). Kārtību, kādā licence izsniedzama, anulējama vai apturama tās
darbība, kā arī par licences izsniegšanu maksājamās valsts nodevas apmēru
nosaka Ministru kabinets. |
|
(5) Licenci
ir tiesīgi saņemt individuālie komersanti vai komercsabiedrības, ja valsts
drošības iestāžu rīcībā nav ziņu par to, ka attiecīgā komersanta darbība ir
vērsta pret Latvijas
Republikas drošību vai šis komersants pārkāpj Latvijas
Republikai saistošos starptautiskajos līgumos ietvertos vai starptautisko
organizāciju noteiktos ierobežojumus, un ja šā komersanta dalībnieki,
vadītāji, personas, kas ieņem amatus pārvaldes institūcijās, kā arī
darbinieki (sertificētie speciālisti), kas tieši saistīti ar licencē minēto
darbu veikšanu, atbilst šādām prasībām: |
|
|
|
(5) Licenci
ir tiesīgi saņemt individuālie komersanti vai komercsabiedrības, ja valsts
drošības iestāžu rīcībā nav ziņu par to, ka attiecīgā komersanta darbība ir
vērsta pret Latvijas Republikas drošību vai šis komersants pārkāpj Latvijas
Republikai saistošos starptautiskajos līgumos ietvertos vai starptautisko
organizāciju noteiktos ierobežojumus, un ja šā komersanta dalībnieki,
vadītāji, personas, kas ieņem amatus pārvaldes institūcijās, kā arī
darbinieki (sertificētie speciālisti), kas tieši saistīti ar licencē minēto
darbu veikšanu, atbilst šādām prasībām: |
|
1) ir vismaz 21 gadu
veci Latvijas pilsoņi vai Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņi, vai Eiropas
Ekonomikas zonas valstu pilsoņi; |
|
|
|
1) ir vismaz 21 gadu
veci Latvijas pilsoņi vai Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņi, vai Eiropas
Ekonomikas zonas valstu pilsoņi; |
|
2) nav sodīti par
noziedzīga nodarījuma izdarīšanu vismaz trīs gadus pēc sodāmības dzēšanas
vai noņemšanas; |
|
|
|
2) nav sodīti par
noziedzīga nodarījuma izdarīšanu vismaz trīs gadus pēc sodāmības dzēšanas
vai noņemšanas; |
|
3) viņiem nav
diagnosticēti psihiski traucējumi; |
|
|
|
3) viņiem nav
diagnosticēti psihiski traucējumi; |
|
4) viņiem nav
diagnosticēta alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība; |
|
|
|
4) viņiem nav
diagnosticēta alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība; |
|
5) pēdējo divu gadu laikā
nav administratīvi sodīti par alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko
vielu ietekmē izdarītiem pārkāpumiem; |
|
|
|
5) pēdējo divu gadu laikā
nav administratīvi sodīti par alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko
vielu ietekmē izdarītiem pārkāpumiem; |
|
6) prokuratūrai vai valsts
drošības iestādēm nav ziņu, kas apliecina viņu piederību pie aizliegtiem
militarizētiem vai bruņotiem grupējumiem, aizliegtām sabiedriskajām organizācijām
vai partijām, vai to apvienībām; |
|
|
Redakcionāli precizēts |
6) prokuratūrai vai valsts
drošības iestādēm nav ziņu, kas apliecina viņu piederību pie aizliegtiem
militarizētiem vai bruņotiem grupējumiem, aizliegtām sabiedriskajām
organizācijām, partijām vai to apvienībām; |
|
7) nav saukti pie
kriminālatbildības par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu. |
|
|
|
7) nav saukti pie
kriminālatbildības par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu. |
|
(6) Licenci
izsniedz pēc valsts nodevas samaksāšanas uz nenoteiktu laiku. |
|
|
|
(6) Licenci
izsniedz pēc valsts nodevas samaksāšanas uz nenoteiktu laiku. |
|
(7) Licenci aptur,
ja konstatēts, ka: |
|
|
|
(7) Licenci
aptur, ja konstatēts, ka: |
|
1) komersants
licences saņemšanai ir sniedzis nepatiesas ziņas; |
|
|
|
1) komersants
licences saņemšanai sniedzis nepatiesas ziņas; |
|
2) komersants
savā darbībā ir pārkāpis licencē iekļautos nosacījumus vai šā likuma vai citu
normatīvo aktu prasības, kas regulē licencē noteiktās darbības; |
|
|
|
2) komersants
savā darbībā pārkāpis licencē iekļautos nosacījumus vai šā likuma vai citu
normatīvo aktu prasības, kas regulē licencē noteiktās darbības; |
|
3) komersants vai
komersanta dalībnieki, vadītāji, personas, kas ieņem amatus pārvaldes
institūcijās, kā arī darbinieki (sertificētie speciālisti), kas ir tieši
saistīti ar licencē minēto darbu veikšanu, vairs neatbilst šā panta piektajā
daļā noteiktajām prasībām. |
|
|
|
3) komersants
vai komersanta dalībnieki, vadītāji, personas, kas ieņem amatus pārvaldes
institūcijās, kā arī darbinieki (sertificētie speciālisti), kas tieši
saistīti ar licencē minēto darbu veikšanu, vairs neatbilst šā panta piektajā
daļā noteiktajām prasībām. |
|
(8) Ja
komersants triju mēnešu laikā nav novērsis šā panta septītajā daļā minētos
pārkāpumus, licenci anulē. |
|
|
|
(8) Ja
komersants triju mēnešu laikā nav novērsis šā panta septītajā daļā minētos
pārkāpumus, licenci anulē. |
IX nodaļa Apstrīdēšanas kārtība (Nodaļas nosaukums
2002.gada 20.jūnija likuma redakcijā) 50.pants. Lēmuma apstrīdēšana |
|
|
|
|
|
(2) Ikviena persona var vērsties ar iesniegumu Vides
pārraudzības valsts birojā arī tad, ja netiek ievērotas normatīvajos aktos
noteiktās prasības attiecībā uz sabiedrības līdzdalības tiesībām vai tiesībām
uz vides informāciju. Iesniegumu var iesniegt visā lēmuma pieņemšanas procesa
laikā vai mēneša laikā no reģionālās vides pārvaldes lēmuma spēkā stāšanās
dienas. |
|
|
|
|
|
(3) Ja saskaņā ar A
vai B kategorijas atļaujas nosacījumiem ir iespējams uzsākt vai turpināt
tādu piesārņojošu darbību, kura var apdraudēt cilvēku dzīvību vai būtiski
negatīvi ietekmēt cilvēku veselību vai vidi, atļaujas nosacījumus var
apstrīdēt jebkurā laikā, kamēr ir spēkā attiecīgā atļauja. Lēmuma
apstrīdēšana neaptur atļaujas darbību. |
|
|
|
|
|
(4) Ja lēmums tiek
apstrīdēts Vides pārraudzības valsts birojā šā panta pirmajā un otrajā daļā
noteiktajā termiņā, attiecīgās atļaujas darbība tiek apturēta līdz iesnieguma
izskatīšanai. Ja atļaujas darbības apturēšana var radīt būtisku negatīvu
ietekmi uz vidi, Vides pārraudzības valsts birojs pieņem lēmumu neapturēt atļaujas
darbību. |
|
|
|
|
|
(5) Ja lēmums par tādas jau esošas iekārtas
darbību, kurai nepieciešams pagarināt A vai B kategorijas atļaujas termiņu
vai vajadzīga cita veida atļauja, tiek apstrīdēts, iekārtas darbība netiek
apturēta, izņemot gadījumu, kad uzņēmuma darbība tiek apturēta normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
16. 50.pantā: izslēgt piektajā daļā vārdus izņemot gadījumu, kad uzņēmuma darbība
tiek apturēta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
|
|
|
19. 50.pantā: izslēgt piektajā daļā vārdus izņemot gadījumu, kad uzņēmuma darbība
tiek apturēta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
(6) Fiziskā vai juridiskā persona, kuras veselību, drošību
vai īpašumu var ietekmēt reģionālās vides pārvaldes pieņemtais lēmums par
piesārņotas vai potenciāli piesārņotas vietas izpētes vai sanācijas
nepieciešamību vai par pētījuma vai sanācijas izdevumu segšanu, mēneša laikā
no dienas, kad tā uzzinājusi par lēmuma pieņemšanu, var to apstrīdēt Vides
pārraudzības valsts birojā.(18.12.2003. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar
27.01.2005. likumu)
|
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar desmito daļu šādā redakcijā: (10) Lēmumu par saistošu ierobežojošo nosacījumu noteikšanu
piesārņojošai darbībai, iekārtas darbības apturēšanu, iekārtas darbības
daļēju atjaunošanu vai atteikumu atjaunot iekārtas darbību var apstrīdēt
Vides pārraudzības valsts birojā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās. Lēmuma
apstrīdēšana neaptur tā darbību. |
|
|
|
papildināt pantu ar desmito daļu šādā redakcijā: (10) Lēmumu par saistošu ierobežojošo nosacījumu noteikšanu
piesārņojošai darbībai, iekārtas darbības apturēšanu, iekārtas darbības
daļēju atjaunošanu vai atteikumu atjaunot iekārtas darbību var apstrīdēt
Vides pārraudzības valsts birojā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās. Lēmuma
apstrīdēšana neaptur tā darbību. |
Pārejas noteikumi |
|
|
|
|
|
3) par augsnes kvalitātes
normatīviem; |
|
|
|
|
|
10. Šā likuma 18.1 panta
pirmajā un otrajā daļā minētās trokšņa stratēģiskās kartes, kas ataino
iepriekšējā gada trokšņa novērtējumu attiecīgajās teritorijās, aglomerācijām
ar vairāk nekā 250 000 iedzīvotāju, autoceļiem, uz kuriem satiksmes
intensitāte ir vairāk nekā seši miljoni transportlīdzekļu gadā, dzelzceļa
līnijām, uz kurām satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 60 000 vilcienu
sastāvu gadā, un lidostām, kurās satiksmes intensitāte ir vairāk nekā
50 000 gaisakuģu gadā, izstrādā līdz 2007.gada 30.martam, bet rīcības
plānus trokšņa samazināšanai līdz 2008.gada 30.aprīlim. |
|
|
|
|
|
13. Vides ministrija
pieņem lēmumu par emisijas kvotu piešķiršanu šā likuma 24.1
panta piektās daļas 1.punktā noteiktajam periodam līdz 2004.gada 1.decembrim.( 06.04.2006. likuma redakcijā)
|
|
|
|
|
|
|
17. Papildināt pārejas noteikumus ar 20., 21. un 22.punktu šādā
redakcijā: 20. Šā likuma V2
nodaļa stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
|
|
|
20. Papildināt pārejas noteikumus ar 20., 21. un 22.punktu šādā
redakcijā: 20. Šā likuma V2 nodaļa stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
|
21. Grozījumi šā
likuma 38.pantā attiecībā uz pirmās daļas papildināšanu ar 3.1 punktu
un otrās daļas otrā teikuma izslēgšanu stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
|
|
|
21. Grozījumi šā likuma 38.pantā attiecībā
uz pirmās daļas papildināšanu ar 3.1 punktu un otrās daļas otrā
teikuma izslēgšanu stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
|
22. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1.martam izdod šā likuma 44.1 panta pirmajā,
trešajā un ceturtajā daļā minētos noteikumus. |
6 |
Aizsardzības ministrs A.Slakteris Izteikt Pārejas noteikumu 22.punktu šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūnijam izdod šā
likuma 44.1 panta pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā minētos
noteikumus. |
Atbalstīts |
22. Ministru
kabinets līdz 2008.gada 1.jūnijam izdod šā likuma 44.1 panta
pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā minētos noteikumus. |
Informatīva atsauce uz
Eiropas Savienības direktīvām (Atsauce 27.01.2005.
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 06.04.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
7) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 21.aprīļa direktīvas 2004/42/EK, ar ko ierobežo gaistošo
organisko savienojumu emisijas, kuras rada organisko šķīdinātāju izmantošana
noteiktās krāsās, lakās un transportlīdzekļu galīgās apdares materiālos, un
ar ko groza direktīvu 1999/13/EK;9) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2005.gada 6.jūlija direktīvas 2005/33/EK, ar ko groza direktīvu 1999/32/EK attiecībā uz sēra saturu
flotes degvielā.
|
|
|
|
|
|
|
18. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
ar 10.un 11.punktu šādā redakcijā: 10) Eiropas Padomes 1996.gada 9.decembra direktīvas 96/82/EK par
tādu smagu nelaimes gadījumu briesmu pārzināšanu, kuros iesaistītas bīstamas
vielas; 11) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 16.decembra direktīvas
2003/105/EK, ar ko groza Padomes direktīvu 96/82/EK par tādu smagu nelaimes
gadījumu briesmu pārzināšanu, kuros iesaistītas bīstamas vielas. |
|
|
|
21. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
ar 10. un 11.punktu šādā redakcijā: 10) Eiropas Padomes 1996.gada 9.decembra direktīvas 96/82/EK
par tādu smagu nelaimes gadījumu briesmu pārzināšanu, kuros iesaistītas
bīstamas vielas; 11) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 16.decembra direktīvas
2003/105/EK, ar ko groza Padomes direktīvu 96/82/EK par tādu smagu nelaimes
gadījumu briesmu pārzināšanu, kuros iesaistītas bīstamas vielas. |
(Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 20.06.2002. likumu, 18.12.2003. likumu un 06.04.2006. likumu) Likuma Par
piesārņojumu 1.pielikums Piesārņojošas darbības (iekārtas), kurām
nepieciešama A kategorijas atļauja
|
|
|
|
|
|
(1) Enerģētikā: |
|
|
|
|
|
1) sadedzināšanas iekārtas, kuru nominālā ievadītā
siltuma jauda pārsniedz 50 megavatus; |
|
|
|
|
|
2) minerāleļļas un gāzes attīrīšanas un rafinēšanas
iekārtas; |
|
|
|
|
|
3) koksa krāsnis; |
|
|
|
|
|
4) ogļu pārgāzēšanas un sašķidrināšanas rūpnīcas. |
19. 1.pielikumā: izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā: akmeņogļu gazifikācijas un šķidrināšanas iekārtas.; |
|
|
|
22. 1.pielikumā: izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā: akmeņogļu gazifikācijas un šķidrināšanas iekārtas.; |
(2) Metālu ražošanā un apstrādē: |
|
|
|
|
|
1) iekārtas metālu rūdu, arī sulfīdu rūdu,
apdedzināšanai un kausējumu iegūšanai; |
|
|
|
|
|
2) iekārtas čuguna vai tērauda pirmreizējai vai
atkārtotai kausēšanai, ieskaitot nepārtraukto izliešanu, kuru jauda pārsniedz
2,5 tonnas stundā; |
|
|
|
|
|
3) iekārtas melno metālu apstrādei: |
|
|
|
|
|
a) karstās velmētavas, kuru jauda pārsniedz 20
tonnas tērauda stundā, |
|
|
|
|
|
b) kalšanas cehi, kuros izmanto mehānismus
(piemēram, pneimatiskos vai hidrauliskos āmurus, preses), kuru enerģija
pārsniedz 50 kilodžoulus katram mehānismam, ja patērētā siltuma jauda
pārsniedz 20 megavatus, |
|
|
|
|
|
c) iekārtas metālu sakausējumu aizsargslāņa
uzklāšanai, kuru jauda pārsniedz 2 tonnas tērauda stundā; |
|
|
|
|
|
4) melno metālu lietuves, kuru ražošanas jauda
pārsniedz 20 tonnas dienā; |
|
|
|
|
|
5) iekārtas: |
|
|
|
|
|
a) kurās no rūdām, rūdu koncentrātiem vai
otrreizējām izejvielām (piemēram, metāllūžņiem) ražo neattīrītus krāsainos
metālus metalurģiskā, ķīmiskā vai elektrolīzes ceļā, |
|
|
|
|
|
b) krāsaino metālu, arī otrreizējai pārstrādei
izmantojamo metālu, kausēšanai, ieskaitot leģēšanu, kuru jauda pārsniedz 4
tonnas kausēta svina vai kadmija dienā vai 20 tonnas jebkura cita kausēta
metāla dienā; |
|
|
|
|
|
6) iekārtas, kurās izmanto elektrolīzi vai ķīmiskus
procesus metālu un plastmasu virsmas apstrādei un kuru elektrolīzes vannas
vai ķīmiskās apstrādes tvertņu kopējais tilpums pārsniedz 30 kubikmetrus. |
|
|
|
|
|
(3) Minerālu izstrādājumu ražošanā: |
|
|
|
|
|
1) iekārtas klinkera cementa ražošanai rotācijas
krāsnīs, kuru ražošanas jauda pārsniedz 500 tonnas produkcijas dienā, vai
iekārtas kaļķu ražošanai rotācijas krāsnīs, kuru ražošanas jauda pārsniedz 50
tonnas produkcijas dienā, vai citu veidu krāsnis kaļķu ražošanai, kuru
ražošanas jauda pārsniedz 50 tonnas produkcijas dienā; |
|
|
|
|
|
2) iekārtas azbesta ražošanai un azbesta
izstrādājumu izgatavošanai; |
|
|
|
|
|
3) iekārtas stikla, arī stikla šķiedras, ražošanai,
kuru kausēšanas jauda pārsniedz 20 tonnas dienā; |
|
|
|
|
|
4) iekārtas nemetālisko minerālu kausēšanai, arī
nemetālisko minerālu šķiedras ražošanai, kuru kausēšanas jauda pārsniedz 20
tonnas dienā; |
|
|
|
|
|
5) iekārtas apdedzināto māla izstrādājumu, arī jumta
kārniņu, ķieģeļu, ugunsizturīgo ķieģeļu, flīžu, krāsns podiņu vai porcelāna,
ražošanai, kuru ražošanas jauda pārsniedz 75 tonnas gatavās produkcijas dienā
vai kuru apdedzināšanas krāsns tilpums ir lielāks par 4 kubikmetriem un
apdedzināšanas krāsnī var ievietot vairāk nekā 300 kilogramus produkcijas uz
vienu krāsns kubikmetru. |
|
|
|
|
|
(4) Ķīmiskajā rūpniecībā*: |
|
|
|
|
|
1) iekārtas organisko ķīmisko pamatvielu ražošanai: |
papildināt
ceturtās daļas 1.punkta ievaddaļu pēc vārda ražošanai ar vārdu piemēram; |
|
|
|
papildināt
ceturtās daļas 1.punkta ievaddaļu pēc vārda ražošanai ar vārdu piemēram; |
a) ogļūdeņražu (neciklisko un ciklisko, piesātināto
un nepiesātināto, alifātisko vai aromātisko ogļūdeņražu) ražošanai, |
|
|
|
|
|
b) skābekli saturošo ogļūdeņražu atvasinājumu, arī
spirta, aldehīdu, ketonu, karbonskābju, esteru, acetātu, ēteru, peroksīdu,
epoksīdsveķu, ražošanai, |
izteikt ceturtās daļas 1.punkta b apakšpunktu šādā redakcijā: b) skābekli saturošu ogļūdeņražu, piemēram, spirtu, aldehīdu,
ketonu, karbonskābju, esteru, acetātu, ēteru, peroksīdu, epoksīdsveķu
ražošanai,; |
|
|
|
izteikt ceturtās daļas 1.punkta b apakšpunktu šādā redakcijā: b) skābekli saturošu ogļūdeņražu, piemēram, spirtu, aldehīdu,
ketonu, karbonskābju, esteru, acetātu, ēteru, peroksīdu, epoksīdsveķu
ražošanai,; |
c) sēru saturošo ogļūdeņražu atvasinājumu ražošanai, |
izteikt ceturtās daļas 1.punkta c apakšpunktu šādā redakcijā: c) sēru saturošu ogļūdeņražu ražošanai,; |
|
|
|
izteikt ceturtās daļas 1.punkta c apakšpunktu šādā redakcijā: c) sēru saturošu ogļūdeņražu ražošanai,; |
d) slāpekli saturošo ogļūdeņražu atvasinājumu
amīdu, nitrosavienojumu, nitrātu vai nitrītu grupas saturošo savienojumu,
nitrilu, cianātu vai izocianātu ražošanai, |
izteikt ceturtās daļas 1.punkta d apakšpunktu šādā redakcijā: d) slāpekli saturošu ogļūdeņražu ražošanā, piemēram, amīnu, amīdu,
nitrozosavienojumu, nitrosavienojumu vai nitrātsavienojumu, nitrilu, cianātu vai
izocianātu ražošanai,; |
|
|
|
izteikt ceturtās daļas 1.punkta d apakšpunktu šādā redakcijā: d) slāpekli saturošu ogļūdeņražu ražošanā, piemēram, amīnu, amīdu,
nitrozosavienojumu, nitrosavienojumu vai nitrātsavienojumu, nitrilu, cianātu
vai izocianātu ražošanai,; |
e) fosforu saturošo ogļūdeņražu atvasinājumu ražošanai, |
izslēgt ceturtās daļas 1.punkta e apakšpunktā vārdu atvasinājumu; |
|
|
|
izslēgt ceturtās daļas 1.punkta e apakšpunktā vārdu atvasinājumu; |
f) halogēnus saturošo ogļūdeņražu atvasinājumu
ražošanai, |
izteikt ceturtās daļas 1.punkta f apakšpunktu šādā redakcijā: f) halogēnūdeņražu ražošanai,; |
|
|
|
izteikt ceturtās daļas 1.punkta f apakšpunktu šādā redakcijā: f) halogēnūdeņražu ražošanai,; |
g) metālorganisko savienojumu ražošanai, |
|
|
|
|
|
h) plastmasu sintētisko polimēru šķiedru un
celulozes polimēru šķiedru ražošanai, |
|
|
|
|
|
i) sintētiskā kaučuka vai gumijas ražošanai, |
|
|
|
|
|
j) krāsvielu un pigmentu ražošanai, |
|
|
|
|
|
k) virsmaktīvo vielu ražošanai; |
|
|
|
|
|
2) iekārtas neorganisko vielu ražošanai: |
papildināt ceturtās daļas 2.punkta ievaddaļu pēc vārda ražošanai ar
vārdu piemēram; |
|
|
|
papildināt ceturtās daļas 2.punkta ievaddaļu pēc vārda ražošanai ar
vārdu piemēram; |
a) gāzu, piemēram, amonjaka, hlora vai hlorūdeņraža,
fluora vai fluorūdeņraža, oglekļa oksīdu, sēru saturošo savienojumu, slāpekļa
oksīdu, ūdeņraža, sēra dioksīda, fosgēna, ražošanai, |
|
|
|
|
|
b) skābju, piemēram, hromskābes, fluorūdeņražskābes,
fosforskābes, slāpekļskābes, sālsskābes, sērskābes, oleuma, sērpaskābes, ražošanai, |
|
|
|
|
|
c) bāzu, piemēram, amonija hidroksīda, kālija
hidroksīda, nātrija hidroksīda, ražošanai, |
|
|
|
|
|
d) sāļu, piemēram, amonija hlorīda, kālija hlorāta,
kālija karbonāta, nātrija karbonāta, perborāta, sudraba nitrāta, ražošanai, |
|
|
|
|
|
e) nemetālu, metālu oksīdu vai citu neorganisko
savienojumu, piemēram, kalcija karbīda, silīcija, silīcija karbīda,
ražošanai; |
|
|
|
|
|
3) iekārtas fosforu, slāpekli vai kāliju saturošo
vienkāršo vai kombinēto minerālmēslu ražošanai; |
|
|
|
|
|
4) iekārtas augu aizsardzības līdzekļu vai biocīdu
ražošanai; |
|
|
|
|
|
5) iekārtas, kurās ražo farmaceitiskas vielas,
izmantojot ķīmiskus vai bioloģiskus procesus; |
|
|
|
|
|
6) iekārtas sprāgstvielu ražošanai. |
|
|
|
|
|
(5) Atkritumu saimniecībā: |
|
|
|
|
|
1) iekārtas bīstamo atkritumu, arī naftas produktu
atkritumu, apglabāšanai vai pārstrādei, kuru jauda pārsniedz 10 tonnas dienā; |
aizstāt piektās daļas 1.punktā vārdu pārstrādei ar vārdu
reģenerācijai; |
|
|
|
aizstāt piektās daļas 1.punktā vārdu pārstrādei ar vārdu
reģenerācijai; |
2) iekārtas sadzīves atkritumu sadedzināšanai, kuru
jauda pārsniedz 3 tonnas stundā; |
|
|
|
|
|
3) iekārtas sadzīves atkritumu bioloģiskai vai
fizikālķīmiskai pārstrādei, kuras var uzņemt vairāk nekā 50 tonnas atkritumu
dienā; |
|
|
|
|
|
4) atkritumu poligoni, kuri var uzņemt vairāk nekā
10 tonnas atkritumu dienā vai kuru kopējā ietilpība pārsniedz 25 000 tonnas,
izņemot inerto atkritumu poligonus; |
|
|
|
|
|
5) iekārtas bīstamo atkritumu apglabāšanai, ja tajās
apglabā polihlorētos bifenilus, polihlorētos terfenilus vai arī šīs vielas
saturošus atkritumus vai ierīces. |
|
|
|
|
|
(6) Citās nozarēs: |
|
|
|
|
|
1) iekārtas: |
|
|
|
|
|
a) celulozes ražošanai no koksnes vai citām
šķiedrvielām, |
|
|
|
|
|
b) papīra vai kartona ražošanai, kas var saražot
vairāk nekā 20 tonnas produkcijas dienā; |
|
|
|
|
|
2) iekārtas šķiedru vai audumu sākotnējai apstrādei (mazgāšanai,
balināšanai, merserizēšanai vai krāsošanai), ar kurām var apstrādāt vairāk
nekā 10 tonnas materiāla dienā; |
papildināt sestās daļas 2.punktu pirms vārda mazgāšanai ar vārdu
piemēram,; |
|
|
|
papildināt sestās daļas 2.punktu pirms vārda mazgāšanai ar vārdu
piemēram; |
3) iekārtas ādu apstrādei, kuru apstrādes jauda
pārsniedz 12 tonnas gatavās produkcijas dienā; |
|
|
|
|
|
4) iekārtas pārtikas ražošanai: |
|
|
|
|
|
a) lopkautuves, kuru ražošanas jauda pārsniedz 50
tonnas kautķermeņu dienā, |
|
|
|
|
|
b) pārtikas produktu ražotnes, kurās apstrādā un
pārstrādā dzīvnieku izcelsmes produktus (izņemot pienu) un kuru ražošanas
jauda pārsniedz 75 tonnas gatavās produkcijas dienā, vai ražotnes, kurās
apstrādā un pārstrādā dārzeņus un kuru ražošanas jauda pārsniedz 300 tonnas
gatavās produkcijas dienā (ja 300 tonnas dienā ir ceturkšņa vidējais
rādītājs), |
aizstāt sestās daļas 4.punkta b apakšpunktā vārdus apstrādā un
pārstrādā ar vārdiem apstrādā vai pārstrādā un vārdu dārzeņus ar vārdiem
augu izcelsmes produktus. |
|
|
|
aizstāt sestās daļas 4.punkta b apakšpunktā vārdus apstrādā un
pārstrādā ar vārdiem apstrādā vai pārstrādā un vārdu dārzeņus ar
vārdiem augu izcelsmes produktus. |
c) piena ražotnes, kurās var pieņemt vairāk nekā 200
tonnas piena dienā (ja 200 tonnas dienā ir gada vidējais rādītājs); |
|
|
|
|
|
5) dzīvnieku līķu un dzīvnieku izcelsmes atkritumu
apglabāšanas vai pārstrādes iekārtas, kuru jauda pārsniedz 10 tonnas dienā; |
|
|
|
|
|
6) fermas intensīvai cūku un mājputnu audzēšanai,
kurās var audzēt: |
|
|
|
|
|
a) vairāk nekā 40 000 mājputnu, |
|
|
|
|
|
b) vairāk nekā 2000 gaļas cūku, kuru svars pārsniedz
30 kilogramus, |
|
|
|
|
|
c) vairāk nekā 750 sivēnmāšu; |
|
|
|
|
|
7) iekārtas vielu, priekšmetu vai produktu virsmas
apstrādei, izmantojot organiskos šķīdinātājus, arī apdares darbu,
iespieddarbu, virsmas pārklājumu, attaukošanas, ūdensnecaurlaidību
nodrošinošas apstrādes, kalibrēšanas, krāsošanas, tīrīšanas vai impregnēšanas
veikšanai, kurās organisko šķīdinātāju patēriņa jauda pārsniedz 150
kilogramus stundā vai 200 tonnas gadā; |
|
|
|
|
|
8) iekārtas ogļu vai grafīta elektrodu ražošanai,
izmantojot dedzināšanu augstās temperatūrās. |
|
|
|
|
|
* Jēdziens ražošana attiecībā uz šajā sadaļā
minētajām darbībām nozīmē rūpnieciska apjoma ražošanu, kuras procesā tiek
veikta šīs sadaļas 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minēto vielu vai vielu grupu
ķīmiska pārstrāde. |
|
|
|
|
|