Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2007.gada 7.jūnijā
Nr.____________
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas
iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu "Grozījums Ārstniecības
likumā.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums
Ārstniecības likumā
Izdarīt Ārstniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 15.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2004,
9., 13.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 14.nr. 2007, nr.8) šādu grozījumu:
Izteikt 17.panta trešo daļu šādā
redakcijā:
(3)Šā
panta pirmajā daļā minēto personu bērniem, Latvijas pilsoņiem un Latvijas
nepilsoņiem, kuri ir invalīdi no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu saņēmēju
līdzekļiem apmaksātos ārstniecības pakalpojumus ir tiesības saņemt bez maksas.
9.Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pēc VSAA datiem apmēram 5% no Latvijas
iedzīvotāju kopskaita ir cilvēki ar invaliditāti. Lielākais invalīdu īpatsvars ir
pirmspensijas vecuma un pensijas vecuma grupā, tādejādi šī iedzīvotāju
kategorija Latvijā ir sociāli viena no neaizsargātākajām. Ārstniecības likuma 17.panta trešā daļa paredz,
ka 17.panta pirmajā daļā minēto personu bērniem no valsts pamatbudžeta un
pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem apmaksātos ārstniecības pakalpojumus ir
tiesības saņemt bez maksas. Normatīvie akti neparedz iespēju atbrīvot
invalīdus no pacienta iemaksas. No valsts budžeta apmaksā ģimenes ārsta mājas
vizīti pie bērniem vecumā līdz 18 gadiem, I grupas invalīdiem un personām,
kas vecākas par 80 gadiem. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz paplašināt to
personu loku, kurām ir tiesības saņemt bez maksas no valsts pamatbudžeta un
pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem apmaksātos ārstniecības pakalpojumus, un
noteikt, ka šādas tiesības ir arī Latvijas pilsoņiem un Latvijas nepilsoņiem,
kuri ir invalīdi. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts veicina
iedzīvotāju veselību un mazina sociālo spriedzi. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
|||||||||||
6. Cita informācija |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod |
- |
|||||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
<
p class=naisf style='margin:0cm;margin-bottom:.0001pt'>Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi
nodrošinās Veselības ministrija savas kompetences ietvaros. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu
Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda
tiesības |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|