Likumprojekts
Šengenas informācijas sistēmas
darbības likums
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants.
Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1) dalībvalsts
šā likuma izpratnē valsts, kas pievienojusies konvencijai, ar kuru īsteno
Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdību, Vācijas Federatīvās Republikas
valdības un Francijas Republikas valdības 1985.gada 14.jūnija Šengenas Līgumu
par pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām (turpmāk Šengenas
konvencija), kā arī valsts, kura nav pievienojusies Šengenas konvencijai, bet
kura piemēro Šengenas acquis
noteikumus;
2) Šengenas
informācijas sistēma (turpmāk Sistēma) informācijas sistēma, kas
izveidota saskaņā ar Eiropas Savienības tiesību aktiem, lai stiprinātu dalībvalstu
sabiedrisko kārtību un drošību dalībvalstu teritorijā, nodrošinot ziņojumu pieejamību
dalībvalstu kompetentajām institūcijām un iestādēm;
3) SIRENE informācijas
sistēma datu apstrādes sistēma, kurā apstrādā papildinformāciju un ar
kuras palīdzību apstrādā ziņojumus;
4) ziņojums
šā likuma izpratnē Sistēmā iekļaujamo datu kopums par personu, priekšmetu vai
dokumentu, kas nepieciešams šā likuma 7.pantā noteiktā mērķa sasniegšanai;
5) papildinformācija
informācija, kas nepieciešama, lai noteiktu, vai ziņojums iekļaujams Sistēmā,
vai lai sasniegtu mērķi, kura dēļ ziņojums iekļauts Sistēmā, vai lai
konstatētu, ka mērķa sasniegšana nav iespējama, kā arī lai nodrošinātu ziņojumu
atbilstību Sistēmas darbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem un personu tiesības
saņemt informāciju par sevi.
2.pants.
Likuma mērķis un darbības joma
(1) Šā likuma mērķis ir nodrošināt Sistēmas izmantošanu
sabiedriskās kārtības un drošības stiprināšanai dalībvalstīs.
(2) Šis likums nosaka Sistēmas un SIRENE
informācijas sistēmas uzturēšanas un izmantošanas kārtību Latvijas Republikā,
par tās darbības nodrošināšanu atbildīgās institūcijas un iestādes, kā arī minēto
institūciju un iestāžu funkcijas.
3.pants.
Sistēmas izmantošana
(1) Iekļaut Sistēmā ziņojumus un piekļūt Sistēmā
iekļautajiem ziņojumiem ir tiesīgas šajā likumā noteiktās institūcijas un
iestādes, lai atbilstoši Sistēmas darbības principiem izplatītu un saņemtu
informāciju, kas nepieciešama to funkciju veikšanai.
(2) Valsts policijas struktūrvienība SIRENE
Latvijas birojs (turpmāk Birojs) Sistēmu izmanto, lai uzraudzītu iekļaujamo
ziņojumu atbilstību Sistēmas darbību regulējošiem normatīvajiem aktiem un
veicinātu rīcību, kas nepieciešama tā mērķa sasniegšanai, kura dēļ ziņojumi iekļauti
Sistēmā.
4.pants.
Informācijas izmantošanas uzraudzība
(1) Informācija, ko satur ziņojumi, un
papildinformācija izmantojama tikai tiem mērķiem, kādiem tā sniegta.
(2) Biroja arhīvā esošo papildinformāciju var izmantot
noziedzīgu nodarījumu novēršanai un atklāšanai.
(3) Šajā likumā paredzēto personas datu apstrādi
uzrauga Datu valsts inspekcija.
II nodaļa
Sistēmas un SIRENE informācijas sistēmas
uzturēšana
5.pants.
Sistēmas darbības nodrošināšana
(1) Sistēmas tehnisko darbību Latvijas Republikā nodrošina
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk Centrs).
(2) Attiecībā uz Sistēmas Latvijas Republikas
valsts daļu Centrs pilda sistēmas pārziņa funkcijas, ievērojot šā likuma
nosacījumus.
(3) Centrs uzrauga Sistēmas darbību regulējošajos
normatīvajos aktos noteikto tehnisko prasību ievērošanu.
(4) Ja institūcijas vai iestādes, kuras iekļauj
ziņojumus Sistēmā vai kurām ir piekļuve Sistēmā esošajiem ziņojumiem, nevar
nodrošināt tehnisko prasību izpildi, Centrs var tām liegt piekļuvi Sistēmai līdz
trūkumu novēršanai.
6.pants.
SIRENE informācijas sistēmas darbības nodrošināšana
(1) SIRENE informācijas sistēmas tehnisko darbību
nodrošina Centrs.
(2) Centrs pilda SIRENE informācijas sistēmas
pārziņa funkcijas, ievērojot šā likuma nosacījumus.
(3) Piekļuve SIRENE informācijas sistēmai tiek
piešķirta tikai Birojam savu funkciju veikšanai.
III
nodaļa
Ziņojumu
iekļaušana Sistēmā
7.pants.
Lēmums par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā
(1) Lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā par tādām personām,
kuras meklē, lai apcietinātu izdošanas nolūkā, pieņem Ģenerālprokuratūra.
(2) Lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā pieņem
procesa virzītājs konkrētā kriminālprocesa ietvaros vai tiesnesis sprieduma
izpildes kontroles ietvaros par personām, par kurām nav pamata lūgt
apcietināšanu izdošanas nolūkā, bet kuras meklē, lai noskaidrotu to pastāvīgās
uzturēšanās vietu procesuālo darbību veikšanai.
(3) Lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā, lai priekšmetu
vai dokumentu izņemtu vai izmantotu par pierādījumu kriminālprocesā, pieņem
procesa virzītājs konkrētā kriminālprocesa ietvaros attiecībā uz ziņojumu:
1) par identificējamiem noziedzīgā ceļā
atsavinātiem vai pazudušiem mehāniskiem transportlīdzekļiem, kuru motora darba tilpums
pārsniedz 50 cm3, piekabēm, kuru pašmasa pārsniedz 750 kg,
dzīvojamām kabīnēm, kuģošanas līdzekļiem, gaisa kuģiem, rūpniecības iekārtām un
piekaramajiem motoriem;
2) par identificējamiem noziedzīgā ceļā
atsavinātiem vai pazudušiem šaujamieročiem;
3) par identificējamām noziedzīgā ceļā
atsavinātām vai pazudušām personu apliecinošo dokumentu (pases, personas
apliecības), atgriešanās apliecību, jūrnieka grāmatiņu, transportlīdzekļu vadītāja
apliecību, uzturēšanās atļauju, vīzu un transportlīdzekļu reģistrācijas
apliecību veidlapām;
4) par identificējamiem noziedzīgā ceļā
atsavinātiem vai pazudušiem personu apliecinošiem dokumentiem (pases, personas
apliecības), atgriešanās apliecībām, jūrnieka grāmatiņām, transportlīdzekļu vadītāja
apliecībām, uzturēšanās atļaujām, vīzām, transportlīdzekļu reģistrācijas
apliecībām un transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēm;
5) par identificējamām banknotēm (reģistrētām
naudaszīmēm);
6) par identificējamiem noziedzīgā ceļā
atsavinātiem vai pazudušiem finanšu instrumentiem un maksāšanas līdzekļiem.
(4) Lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā pieņem
operatīvās darbības subjekts konkrētā operatīvās darbības procesa ietvaros attiecībā
uz ziņojumu:
1) par bezvēsts pazudušām personām, ko meklē, lai
noskaidrotu to atrašanās vietu;
2) par pazudušām personām, ko meklē, lai
aizsardzības vai draudu novēršanas nolūkā uz laiku aizsargātu;
3) par personām, transportlīdzekļiem, kuģošanas
līdzekļiem, gaisa kuģiem un konteineriem, lai maskēti iegūtu informāciju par
tiem;
4) par personām, transportlīdzekļiem, kuģošanas
līdzekļiem, gaisa kuģiem un konteineriem, lai, maskēti veicot pārbaudi, iegūtu
informāciju par tiem.
(5) Iekšlietu ministrs, ārlietu ministrs, Ārlietu
ministrijas Konsulārā departamenta direktors vai diplomātiskās vai konsulārās pārstāvniecības
amatpersonas, kuras ir pilnvarotas veikt konsulārās funkcijas, Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldes amatpersona, Valsts robežsardzes priekšnieks vai
viņa pilnvarota amatpersona katrā atsevišķā gadījumā atbilstoši kompetencei pieņem
lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā, lai liegtu ārzemnieka ieceļošanu un
uzturēšanos dalībvalstīs.
(6) Šā panta pirmajā, otrajā, trešajā, ceturtajā vai
piektajā daļā minēto lēmumu var pieņemt, ja kriminālprocesa vai operatīvās
darbības procesa mērķa sasniegšana nav iespējama vai ir būtiski apgrūtināta bez
dalībvalsts palīdzības, vai ja ziņojuma iekļaušana Sistēmā var mazināt dalībvalstu
sabiedriskās kārtības un drošības apdraudējumu.
8.pants.
Papildinformācijas nodrošināšana
(1) Šā likuma 7.pantā minētās amatpersonas, pieņemot
lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā, nodrošina, lai Birojam būtu pieejama papildinformācija
pārsūtīšanai uz dalībvalstīm.
(2) Kārtību, kādā nodrošināma papildinformācijas
pieejamība Birojam, un kārtību, kādā notiek papildinformācijas apmaiņa starp
institūcijām un iestādēm, nosaka Ministru kabinets.
(3) Ja papildinformācijas pārsūtīšana uz dalībvalstīm
ar SIRENE informācijas sistēmas starpniecību nav pieļaujama saskaņā ar
informācijas aizsardzību regulējošiem normatīvajiem aktiem, šā likuma 7.pantā
norādītās amatpersonas nedrīkst pieņemt lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā.
9.pants.
Ziņojumu iekļaušana Sistēmā, labošana un dzēšana
(1) Ziņojumus Sistēmā atbilstoši kompetencei apstrādā:
1) Valsts policija;
2) Drošības policija;
3) Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policija;
4) Valsts ieņēmumu dienesta Muitas kriminālpārvalde;
5) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs;
6) Valsts robežsardze;
7) Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde;
8) Militārā policija;
9) prokuratūras;
10) tiesas;
11) Ieslodzījuma vietu pārvalde;
12) Satversmes aizsardzības birojs.
(2) Ziņojumu iekļaušana Sistēmā ir pieļaujama, ja
kādā no Latvijas Republikas datu bāzēm ir ieraksts par to pašu personu,
priekšmetu vai dokumentu identiska mērķa sasniegšanai (turpmāk ziņojumam
līdzvērtīgs ieraksts). Dzēšot ziņojumam līdzvērtīgo ierakstu, dzēšams arī
ziņojums Sistēmā.
(3) Šā panta pirmajā daļā noteiktās institūcijas
un iestādes ziņojumus Sistēmā iekļauj, labo un dzēš Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.
10.pants.
Ziņojumu iekļaušana Sistēmā nederīgu dokumentu un transportlīdzekļu valsts reģistrācijas
numura zīmju izmantošanas novēršanai, minēto ziņojumu labošana un dzēšana
(1) Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
Sistēmā iekļauj ziņojumus par personu apliecinošiem dokumentiem (pases, personu
apliecības), atgriešanās apliecībām, uzturēšanās atļaujām,
vīzām, lai izņemtu minētos dokumentus, ja tie atzīti par nederīgiem, bet ir
iespējama dokumentu nelikumīga izmantošana.
(2) Latvijas Jūras administrācijas Jūrnieku
reģistrs Sistēmā iekļauj ziņojumus par jūrnieka grāmatiņām, lai izņemtu jūrnieka
grāmatiņas, ja tās atzītas par nederīgām, bet ir iespējama jūrnieka grāmatiņu
nelikumīga izmantošana.
(3) Ceļu satiksmes drošības direkcija un Valsts
tehniskās uzraudzības aģentūra Sistēmā iekļauj ziņojumus par transportlīdzekļu
vadītāja apliecībām, transportlīdzekļu reģistrācijas apliecībām un
transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēm, lai tās izņemtu, ja minētie
dokumenti un numura zīmes atzītas par nederīgām, bet ir iespējama to nelikumīga
izmantošana.
(4) Ziņojuma iekļaušana Sistēmā ir pieļaujama, ja
kādā no Latvijas Republikas datu bāzēm ir ziņojumam līdzvērtīgs ieraksts. Dzēšot
ziņojumam līdzvērtīgo ierakstu, dzēšams arī ziņojums Sistēmā.
(5) Kārtību, kādā šā panta pirmajā, otrajā un
trešajā daļā norādītie ziņojumi iekļaujami Sistēmā, kā arī labojami un dzēšami,
nosaka Ministru kabinets.
11.pants.
Ziņojumu atsaukšana
(1) Ja zudusi nepieciešamība sasniegt mērķi, kura
dēļ ziņojums ir iekļauts Sistēmā, vai tā sasniegšanu vairs nav iespējams
nodrošināt, šā likuma 7.pantā norādītās amatpersonas nekavējoties atceļ lēmumu
par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā, kā arī dzēš ziņojumu no Sistēmas vai informē
par to attiecīgo institūciju vai iestādi, kas ir atbildīga par ziņojuma dzēšanu.
(2) Atceļot lēmumu par ziņojuma iekļaušanu Sistēmā,
amatpersona izvērtē, vai kādā no Latvijas Republikas datu bāzēm ir saglabājams ziņojumam
līdzvērtīgs ieraksts.
12.pants.
Ziņojumu prioritāšu rinda
(1) Latvijas Republika Sistēmā iekļauj tikai vienu
ziņojumu par vienu un to pašu personu, priekšmetu vai dokumentu.
(2) Ja atbilstoši šā likuma 7. vai 10.panta prasībām
Sistēmā jāiekļauj vairāki ziņojumi par vienu un to pašu personu, priekšmetu vai
dokumentu, Sistēmā uzturams ziņojums, kuram šā panta trešajā vai ceturtajā daļā
noteikta augstāka prioritāte. Ja ziņojumu mērķi ir identiski, par augstākas
prioritātes ziņojumu uzskatāms tas, kurš Sistēmā iekļauts pirmais.
(3) Atkarībā no mērķa, kura dēļ Sistēmā
iekļaujami ziņojumi par personām, tiem ir šādas prioritātes:
1) pirmā lai apcietinātu izdošanas nolūkā;
2) otrā lai liegtu ieceļošanu un uzturēšanos Dalībvalstu
teritorijās;
3) trešā lai aizsardzības vai draudu novēršanas
nolūkā uz laiku aizsargātu;
4) ceturtā lai, maskēti veicot pārbaudi, iegūtu
informāciju;
5) piektā lai maskēti iegūtu informāciju;
6) sestā lai noskaidrotu pastāvīgās uzturēšanās
vietu;
7) septītā lai noskaidrotu atrašanās vietu.
(4) Atkarībā no mērķa, kura dēļ Sistēmā
iekļaujami ziņojumi par priekšmetiem vai dokumentiem, tiem ir šādas
prioritātes:
1) pirmā lai izmantotu par pierādījumu kriminālprocesā;
2) otrā lai izņemtu;
3) trešā lai, maskēti veicot pārbaudi, iegūtu
informāciju;
4) ceturtā lai maskēti iegūtu informāciju.
(5) Ziņojumu ar zemāku prioritāti Sistēmā var
iekļaut vai uzturēt, saskaņojot ar šā likuma 7.pantā norādīto amatpersonu.
(6) Birojs koordinē institūciju un iestāžu rīcību
sakarā ar ziņojumu uzturēšanu Sistēmā. Izņēmuma gadījumos, lai iekļautu Sistēmā
augstākas prioritātes ziņojumu, Birojam ir tiesības dzēst no Sistēmas zemākas
prioritātes ziņojumu, par to informējot šā likuma 7.pantā norādīto amatpersonu.
Ja zemākas prioritātes ziņojums ir iekļauts saskaņā ar šā likuma 10.panta prasībām,
Birojs to dzēš bez saskaņošanas.
13.pants.
Dalībvalstu ziņojumu līdzāspastāvēšana
(1) Ja tiek saņemts dalībvalsts lūgums dzēst no Sistēmas
Latvijas Republikas iekļautu ziņojumu, Birojs to dzēš, saskaņojot ar šā likuma 7.pantā
norādīto amatpersonu vai 10.pantā norādīto iestādi. Ja šā likuma 7.pantā
norādītā amatpersona vai 10.pantā norādītā iestāde nepiekrīt ziņojuma dzēšanai,
pamatojot šādas rīcības iemeslu, ziņojums Sistēmā saglabājams.
(2) Ja Sistēmā ir iekļauts Sistēmas darbību regulējošajos
normatīvajos aktos noteiktais dalībvalsts zemākas prioritātes ziņojums, kas
liedz iekļaut ziņojumu Sistēmā, Birojs nosūta attiecīgajai dalībvalstij lūgumu dzēst
no Sistēmas minēto ziņojumu.
IV
nodaļa
Sistēmā iekļauto ziņojumu
izpildes nodrošināšana
14.pants.
Piekļuve Sistēmā esošajiem ziņojumiem
(1) Piekļuve Sistēmā esošajiem ziņojumiem atbilstoši
normatīvajos aktos noteiktajām personu, priekšmetu un dokumentu kontroles funkcijām
nodrošināma šādām institūcijām un iestādēm:
1) Valsts policijai;
2) Drošības policijai;
3) Valsts robežsardzei;
4) Pašvaldības policijai;
5) Militārajai policijai;
6) Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijai;
7) Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei;
8) Ceļu satiksmes drošības direkcijai;
9) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam;
10) Ārlietu ministrijas konsulārajam
departamentam;
11) Latvijas Republikas diplomātiskajām un
konsulārajām pārstāvniecībām;
12) Valsts ieņēmumu dienesta Muitas
kriminālpārvaldei;
13) Ieslodzījuma vietu pārvaldei;
14) prokuratūrām;
15) tiesām;
16) Satversmes aizsardzības birojam.
(2) Centrs piešķir piekļuves tiesības Sistēmā esošajiem
ziņojumiem šī panta pirmajā daļā minēto institūciju un iestāžu amatpersonām,
pamatojoties uz institūcijas vai iestādes vadītāja pieprasījumu.
15.pants.
Dalībvalstu iekļauto ziņojumu izvērtēšana
(1) Izvērtējot dalībvalsts ziņojumu un ar to
saistīto papildinformāciju, Birojs pieņem lēmumu par ziņojumā prasītās darbības
nepildīšanu Latvijas Republikā, ja ziņojuma izpildi nepieļauj normatīvo aktu
prasības vai ja attiecībā uz konkrētajā ziņojumā prasīto darbību likumā noteiktajā
kārtībā jau ir pieņemts lēmums, kas nepieļauj tās izpildi.
(2) Ja, pieņemot šā panta pirmajā daļā noteikto
lēmumu, Biroja amatpersonai rodas pamatotas šaubas par ziņojumā prasītās
darbības izpildes pieļaujamību, lēmumu pieņem, saskaņojot ar institūciju vai iestādi,
kuras kompetencē ir jautājuma izlemšana par rīcību, kas seko ziņojumā prasītās
darbības izpildei pēc personas atrašanās vietas konstatēšanas.
16.pants.
Ziņojumu izpilde
(1) Šā likuma 14.panta pirmajā daļā minēto institūciju
un iestāžu amatpersona, kas konstatē priekšmetu, dokumentu vai personu, par
kuru Sistēmā iekļauts ziņojums, savas kompetences ietvaros veic normatīvajos
aktos paredzētos pasākumus, lai tiktu sasniegts ziņojumā norādītais mērķis. Par
konstatēto personu, priekšmetu vai dokumentu nekavējoties informējams Birojs.
(2) Pēc papildinformācijas saņemšanas Birojs veic
šā panta pirmajā daļā minētās darbības vai organizē minēto darbību veikšanu.
(3) Lai sasniegtu mērķi, kura dēļ ziņojums
iekļauts Sistēmā, šā likuma 14.panta pirmajā daļā norādīto institūciju un iestāžu
amatpersonas var:
1) pieprasīt nepieciešamo informāciju un
paskaidrojumus;
2) pieprasīt un saņemt speciālista konsultāciju;
3) noteikt ekspertīzi un saņemt eksperta
atzinumu;
4) iegūt paraugus un izņemt objektus, ja tas nepieciešams
ekspertīzes veikšanai.
17.pants.
Papildinformācijas apstrādāšanas nosacījumi
(1) Birojs, saņemot papildinformāciju, uzsāk pārbaudes
lietu un visus ar papildinformācijas pārbaudi un ziņojuma izpildi saistītos
materiālus glabā vienkopus. Uzsākot pārbaudes lietu, tā reģistrējama SIRENE
informācijas sistēmā, norādot reģistrācijas numuru, lietas uzsākšanas datumu un
īsu lietas saturu.
(2) Ja ir uzsākta pārbaudes lieta un Sistēmā ir
ziņojums par pārbaudāmo personu, priekšmetu vai dokumentu, Birojs šādu lietu
iznīcina (dzēš) pēc gada, skaitot no dienas, kad attiecīgais ziņojums dzēsts no
Sistēmas. Ja uzsākta pārbaudes lieta, bet Sistēmā nav ziņojuma par pārbaudāmo
personu, priekšmetu vai dokumentu, Birojs šādu lietu iznīcina (dzēš) pēc gada,
skaitot no dienas, kad uzsākta pārbaudes lieta.
(3) Ja Latvijas Republikā ir veikti pasākumi ziņojumā
norādītā mērķa sasniegšanai, Birojs pārbaudes lietu glabā Biroja arhīvā 10
gadus.
V nodaļa
Datu
subjekta tiesības
18.pants.
Personu tiesības saņemt informāciju
(1) Datu subjekts (vai tā pilnvarotā persona) par
sevi var saņemt informāciju, kas glabājas Sistēmā un SIRENE informācijas
sistēmā, kā arī informāciju par personas datu saņēmējiem, ja šo informāciju
izpaust nav aizliegts ar likumu nacionālās drošības, aizsardzības un
krimināltiesību jomā, kā arī ja datu izsniegšanas ierobežojumus nav noteikusi
cita dalībvalsts.
(2) Informācijas pieprasīšanas un izsniegšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets.
(3) Ja ziņojumi iekļauti Sistēmā un
papildinformācija iekļauta SIRENE informācijas sistēmā sakarā ar Latvijas
Republikā notiekošo kriminālprocesu vai operatīvās darbības procesu,
informācija sniedzama ar procesa virzītāja vai attiecīgā operatīvās darbības
subjekta atļauju, izņemot šā likuma 7.panta ceturtās daļas 1. un 2.punktā
paredzētos gadījumus.
Pārejas
noteikumi
1. Šā likuma 7.panta piektā daļa stājas spēkā
vienlaikus ar Eiropas Padomes lēmumu par robežkontroles atcelšanu uz Eiropas
Savienības iekšējām robežām.
2. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.septembrim
izdod šā likuma 8.panta otrajā daļā, 9.panta trešajā daļā, 10.panta piektajā
daļā un 18.panta otrajā daļā minētos noteikumus.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.septembrī.
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta
Šengenas informācijas sistēmas
darbības likums
anotācija
I.
Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2004.gada 1.maijā,
Latvijas Republikai iestājoties Eiropas Savienībā, saskaņā ar Akta par
Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas
Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas,
Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas
pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem līgumos, kas ir Eiropas
Savienības pamatā (turpmāk Akts par
pievienošanos, publicēts Latvijas Vēstnesī 2003.gada 12.novembra Nr.159)
3.panta 2. un 4.punktu Latvijas Republika ir apņēmusies pievienoties
Konvencijai, ar ko īsteno Šengenas Nolīgumu (1985. gada 14. jūnijs) starp
Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdībām, Vācijas Federatīvās
Republikas valdību un Francijas Republikas valdību 1985.gada 14.jūnija
Šengenas līgumu par pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām.
Minētā konvencija, cita starpā, paredz Šengenas informācijas sistēmas
izveidi, kas kalpo par kompensējošo mehānismu tam, ka nepastāv robežkontrole
pie tās dalībvalstu iekšējām robežām, nodrošinot ātru informācijas apmaiņu
par meklējamām personām, priekšmetiem un dokumentiem starp dalībvalstu
tiesību aizsargājošajām iestādēm. Konvencijas nosacījumi uzliek
valstīm par pienākumu: 2) nozīmēt iestādi, kas ir atbildīga par
Šengenas informācijas sistēmas valsts daļas darbību; 3) izveidot SIRENE biroju, kas ir atbildīgs
par datu, kas tiek iekļauti Šengenas informācijas sistēmā, kvalitātes
nodrošināšanas koordinatora uzdevumu veikšanu; apmainītos ar
papildinformāciju, kas vajadzīga saistībā ar ziņojuma iekļaušanu Šengenas
informācijas sistēmā un rīcību, konstatējot tajā ierakstu; koordinētu
institūciju un iestāžu rīcību saistībā ar ziņojumu iekļaušanu Šengenas
informācijas sistēmā un ziņojumā norādītā mērķa izpildi; 4) izveidot SIRENE biroja datorizēto vadības
sistēmu, kas var automatizēt pēc iespējas lielāku daļu darba, kas saistīts ar
SIRENE biroja darba uzdevumu izpildi. Ievērojot to, ka minētā konvencija, kā arī
Šengenas acquis kopumā,
galvenokārt, regulē tos jautājumus, kas attiecas uz
Šengenas informācijas
sistēmas un SIRENE biroju funkcijām, neskarot katras valsts regulējumu, kas
attiecas uz informācijas apriti, tās iekļaušanai Šengenas informācijas
sistēmā, un ar to saistīto lēmumu pieņemšanas kārtību, ir nepieciešams
likums, kas regulētu šos jautājumus, tādējādi, nodrošinātu no Konvencijas, ar
ko īsteno Šengenas Nolīgumu (1985. gada 14. jūnijs) starp Beniluksa
Ekonomikas savienības valstu valdībām, Vācijas Federatīvās Republikas valdību
un Francijas Republikas valdību 1985.gada 14.jūnija Šengenas līgumu par
pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām izrietošo prasību izpildi
Latvijas Republikā. |
|||||||||||||||||||||
|
Normatīvā akta projekts paredz noteikt Šengenas
informācijas sistēmas un SIRENE informācijas sistēmas uzturēšanas un
izmantošanas kārtību Latvijas Republikā, kā arī par tās darbības
nodrošināšanu atbildīgās institūcijas un to funkcijas. |
|||||||||||||||||||||
3. Cita informācija
|
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||||||||||||
II.
Kāda var būt tiesību akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||||||||||||
1. Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Pievienošanās Šengenas zonai veicinās Pušu
pārrobežu sadarbību un sekmēs noziedzības samazināšanu pēc robežkontroles
atcelšanas pie iekšējām robežām, kas savukārt radīs uzņēmējdarbībai labvēlīgo
vidi un piesaistīs citu valstu uzņēmēju investīcijas. |
|||||||||||||||||||||
Pēc pievienošanās Šengenas zonai uzlabosies sadarbība starp
dalībvalstīm, kuras pilda Šengenas acquis
nosacījumus un ir atcēlušas robežkontroli uz savstarpējām robežām,
pilnveidojot informācijas apmaiņu, kas veicinās sadarbību cīņā pret
noziedzību. |
||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||
Konvencija, ar ko īsteno Šengenas Nolīgumu (1985. gada 14. jūnijs)
starp Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdībām, Vācijas Federatīvās
Republikas valdību un Francijas Republikas valdību 1985.gada 14.jūnija
Šengenas līgumu par pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām paredz
atcelt robežkontroli uz iekšējām robežām, tāpēc ir nepieciešami kompensācijas
mehānismi, no kuriem viens ir Šengenas informācijas sistēma, kas kalpo noziedzības
profilakses un apkarošanas nodrošināšanai. Šengenas informācijas sistēma Latvijas Republikai ir pilnīgi jauna
informācijas sistēma, nevis pilnveidota vai pielāgota kāda jau pastāvoša
sistēma. Šengenas informācijas sistēmas darbības likums ir nepieciešams, lai
Latvijas teritorijā regulētu šo informācijas sistēmu vienu no noziedzības
apkarošanas kompensācijas mehānismiem. |
||||||||||||||||||||||
III.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||||||||||||
|
tūkst. Ls |
|||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
526,2 |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
526,2 |
1
627,7 |
2
295,7 |
893,2 |
893,2 |
|||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
-1
627,7 |
-2
295,7 |
-893,2 |
-893,2 |
|||||||||||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Izdevumi KOPĀ |
526,2 |
1
627,7 |
2
295,7 |
893,2 |
893,2 |
|||||||||||||||||
5.1.
TIESLIETU MINISTRIJA KOPĀ |
17,8 |
20,9 |
20,9 |
20,9 |
20,9 |
|||||||||||||||||
5.1.1. Datu
valsts inspekcija (budžeta programma 27.00.00 Datu aizsardzība) |
17,8 |
20,9 |
20,9 |
20,9 |
20,9 |
|||||||||||||||||
2008.gadā un
turpmāk ik gadu · papildu 2 štata
vienību uzturēšana Ls 1 157 · (daļas vadītājs ar
mēnešalgu Ls 517, piemaksu par intensitāti 20%, vecākais inspektors ar
mēnešalgu Ls 415, piemaksu par intensitāti 20%, atvaļinājuma pabalstu,
novērtēšanas prēmiju) · papildus
atalgojums: (Ls 15 285 Ls 14 3531) =
Ls 932 Ls 517 x 1,2 x 12 mēn + 2 x Ls 517 =
Ls 8479 Ls 415 x 1,2 x 12 mēn + 2 x Ls 415 =
Ls 6806 · papildus darba
devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas:
Ls 225 Ls 932 x 0,2409 = Ls 225 |
17,8 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
|||||||||||||||||
· Pakalpojumi un uzturēšanas izdevumi 2
darbiniekiem (energoresursi, ūdens un citi komunālie maksājumi, telpu noma,
apsaimniekošanas izdevumi, tehnikas apkope un izejmateriāli, kancelejas
preces, sakaru pakalpojumi u.c.) Ls 1 260 vid.Ls 62,50 x 2 pers. x 12 mēn. = = Ls 1 500 |
|
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|||||||||||||||||
· Ārvalstu komandējumi: Ls 4 500 6 komandējumi x Ls 750 = Ls 4 500 |
|
4,5 |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
|||||||||||||||||
· Autotransporta noma: Ls 4 800 400 lati x 12 mēn. = Ls 4800 |
|
4,8 |
4,8 |
4,8 |
4,8 |
|||||||||||||||||
·
Autotransporta
uzturēšana (degvielas iegāde, apdrošināšana, tehniskā apkope u.c.): Ls 2400 Ls 200 x 12 mēn.= Ls 2 400 |
|
2,4 |
2,4 |
2,4 |
2,4 |
|||||||||||||||||
·
Sabiedrības
informēšana (informatīvie bukleti, informācija interneta portālos) Ls 5 500 |
|
5,5 |
5,5 |
5,5 |
5,5 |
|||||||||||||||||
·
Kapitālie
izdevumi infrastruktūrai- datortehnikas atjaunošanai, licencēm un
programmatūrai - Ls 1 000 |
|
1,0 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
|||||||||||||||||
5.2. IEKŠLIETU MINISTRIJA - KOPĀ |
508,4 |
1
598 |
2
274,8 |
872,3 |
872,3 |
|||||||||||||||||
5.2.1. Valsts
policija (budžeta programma 06.00.00 Valsts policijas darbība) |
117,7 |
812,9 |
1690,5 |
288 |
288 |
|||||||||||||||||
· papildu 9 štata
vienību uzturēšana SIRENE birojā Ls 114 810 |
|
114,8 |
114,8 |
114,8 |
114,8 |
|||||||||||||||||
atalgojumi Ls 79 983 Ø
amatalga Ls 51 240 vecākais inspektors Ls 520 x 4pers. x 12mēn. = Ls 24 960 inspektors Ls 438 x 5pers. x 12mēn. = Ls 26 280 Ø
piemaksa par speciālo dienesta pakāpi:
Ls 50vid x 9pers x 12mēn. = Ls 5 400 Ø
piemaksa par smago noziegumu apkarošanu: Ls 80vid. x 9pers. x 12mēn. = Ls 8 640 Ø
piemaksa par prombūtnē esoša darbinieka pienākumu pildīšanu:
0,5 x (Ls 51 240:12mēn.) = Ls 2 135 Ø
piemaksa par papildus veicamo darbu: 0,5
x (Ls 51 240:12mēn.) = Ls 2 135 Ø
prēmijas:
0,15 x Ls 69 550 = Ls 10 433
pabalsti un kompensācijas Ls 12 370 Ø
atvaļinājuma pabalsts:
Ls 51 240 : 12mēn. = Ls 4 270 Ø
uzturdevas kompensācija:
Ls 75 x 12mēn. x 9pers. = Ls 8 100
darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
Ls(79 983 + 4 270)
x ,2409 = Ls 20 297
formas tērpu iegāde
Ls 240vid. X 9pers. = Ls 2 160 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
· Citi ar SIRENE
biroja darbību saistīti izdevumi Ls 24 570 |
|
24,6 |
24,6 |
24,6 |
24,6 |
|||||||||||||||||
Ārvalstu komandējumi:
24komand. x Ls 555 = Ls 13 320 |
|
13,3 |
13,3 |
13,3 |
13,3 |
|||||||||||||||||
Kancelejas preces, materiāli, pakalpojumi Ls 62,50 x 9pers. x 12mēn.=
Ls 6 750 |
|
6,8 |
6,8 |
6,8 |
6,8 |
|||||||||||||||||
Kapitālie izdevumi infrastruktūras un datortehnikas atjaunošanai,
licencēm un programmatūrai: Ls 4 500 |
|
4,5 |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
|||||||||||||||||
· Materiāltehniskais
nodrošinājums informātikas un sakaru jomā |
|
673,5 |
1551,1 |
148,6 |
148,6 |
|||||||||||||||||
Papildu VNDPT pieslēgumu punktu ierīkošana teritoriālajās
struktūrvienībās (t.sk. lauku rajonu policijas iecirkņos)
Ls 649 x 41punkts = Ls 26 609 |
|
26,6 |
|
|
|
|||||||||||||||||
Papildu VNDPT
pieslēguma punktu abonēšanas maksa Ls 3 625 x 41 punkts =
Ls 148 625 |
|
148,6 |
148,6 |
148,6 |
148,6 |
|||||||||||||||||
Speciālu datoru iegāde uzstādīšanai operatīvajos transportlīdzekļos
informācijas meklēšanas nodrošināšanai
850 gab. x Ls 2 200 = Ls 1 870 000 |
|
467,5 |
1402,5 |
|
|
|||||||||||||||||
Papildu datortīkla drošības ierīču iegāde un uzstādīšana teritoriālajās
struktūrvienībās 55 gab. x Ls 560 = Ls 30 800 |
|
30,8 |
|
|
|
|||||||||||||||||
5.2.2. Valsts
robežsardze (budžeta programma 10.00.00 Valsts robežsardzes darbība) |
|
99,0 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
|||||||||||||||||
· Esošās
elektronisko sakaru infrastruktūras paplašināšana Ls 25 048 |
|
25,0 |
|
|
|
|||||||||||||||||
elektronisko sakaru kanalizācijas projekta izstrāde Ls 1 000;
elektronisko sakaru kanalizācijas ierīkošana (galvenā ēka Nr.2) 175 m x
0,50 m x 0,80 m x 76 Ls/m = Ls 5 320;
elektronisko sakaru kanalizācijas ierīkošana (galvenā ēka Nr.3) 300 m x
0,50 m x 0,80 m x 76 Ls/m = Ls 9 120;
elektronisko sakaru kabeļu iegāde 100 pāri x 2,50 Ls/m = Ls 250;
elektronisko sakaru kabeļu iegāde 20 pāri x 1,00 Ls/m = Ls 20;
ATC HICOM 300 paplašināšana plates SLMO iegāde Ls 1 500;
ATC HICOM 300 apgreids Ls 5 000;
telefonu aparātu iegāde:16 gab. x Ls 168 = Ls 2 688;
telefonu aparātu iegāde 10 gab. x Ls 15 = Ls 150 |
||||||||||||||||||||||
Pretzibens aizsardzības galvenajai ēkai
projektēšana un ierīkošana Ls 13 200 |
|
13,2 |
|
|
|
|||||||||||||||||
Robežsardzes informācijas sistēmas (REIS)
saskarnes ar NSIS izstrāde un ieviešana Ls 50 000 |
|
50 |
|
|
|
|||||||||||||||||
projektēšana, programmatūras izstrāde Ls 45 000;
programmatūras testēšana un ieviešana Ls 4 000;
programmatūras dokumentācijas sagatavošana Ls 1 000 |
||||||||||||||||||||||
2008.gadā un turpmāk ik gadu Ls
10 800 |
|
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
|||||||||||||||||
REIS NSIS saskarnes uzturēšana 4,5 cilvēkdienas/mēn. (ārpakalpojumu
sniedzēja tehniskie speciālisti) x Ls 200 = 900 Ls/mēn. x 12 mēn. =
Ls 10 800. |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (budžeta programma 11.00.00 Pilsonības
un migrācijas lietas) |
|
115,6 |
46,5 |
46,5 |
46,5 |
|
||||||||||||||||
2008.gadā: |
|
115,6 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
·
Datortehnikas
iegāde 20 gab. x Ls 750 = Ls 15 000 |
|
15 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
·
Starpsistēmu
saskarnes izstrāde Ls 60 000 |
|
60 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
·
5 papildu
štata vienību ieviešana Ls 40 613 (5 pārvaldes vecākie referenti) |
|
40,6 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
atalgojumi Ls 32 729 Ø
amatalga: Ls 460 x 5pers. x 12mēn. = Ls 27 600 Ø
piemaksa:
40% : Ls 460 x 5pers. x 0,4 = Ls 920 Ø
prēmijas:
15% : Ls 28 060 x 0,15 = Ls 4 209
darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas:
Ls 32 729 x 0,2409 = Ls 7 884 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2009.gadā un
turpmāk ik gadus: |
|
|
46,5 |
46,5 |
46,5 |
|
||||||||||||||||
·
saskarnes
programmatūras uzturēšana Ls 46 528 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
5.2.4.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (budžeta programma 02.00.00
Iekšlietu ministrijas vienotā sakaru un informācijas sistēma apakšprogramma
02.02.00 Informācijas sistēmu uzturēšana un vadība) |
390,7 |
570,5 |
527,0 |
527,0 |
527,0 |
|
||||||||||||||||
Nacionālās Šengenas
informācijas sistēmas uzturēšana 2008.gadā
un turpmāk: |
|
527,0 |
527,0 |
527,0 |
527,0 |
|
||||||||||||||||
· N.SIS programmatūras
uzturēšana Ls 300 000 |
|
300,0 |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
|
||||||||||||||||
· ORACLE datu bāzes vadības sistēmas uzturēšana
Ls 142 000 |
|
142,0 |
142,0 |
142,0 |
142,0 |
|
||||||||||||||||
· Datu bāzu serveru tehnisko resursu
uzturēšana Ls 120 000 Ls 75 0001
= Ls 45,000 |
|
45,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
|
||||||||||||||||
· SIRENE biroja darba plūsmas sistēmas
uzturēšana (kurā ietilpst līdzekļi licencēm un programmatūras uzturēšanai)
Ls 15 000 |
|
15,0 |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
|
||||||||||||||||
· N.SIS lietotāju palīdzības dienesta
informācijas sistēmas uzturēšana Ls 25 000 |
|
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
||||||||||||||||
Darba vietu nodrošināšana 2008.gadā Ls 43 472:
biroja tehnika (datori, printeri) Ls 32 260;
darba vietu
aprīkojums (darba galdi, krēsls, skapji) Ls 9 550;
darba vietu
aprīkošanai nepieciešamais mazvērtīgais inventārs (lampas, statīvi
dokumentiem, papīrgrozi) Ls 1 662 |
|
43,5 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
5.3.
ĢENERĀLPROKURATŪRA KOPĀ (budžeta programma 01.00.00 Prokuratūras iestāžu
uzturēšana) |
|
8,8 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
·
2008.gadā: Ls
8 800: 11 datorkomplekti x Ls 800 (vid. cena) = Ls 8 800. |
||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Saskaņā ar likumu
Par valsts budžetu 2007.gadam saistībā ar likumprojekta īstenošanu
piešķirta papildus valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem šādām
iesaistītajām institūcijām šādu pasākumu īstenošanai:
Datu valsts
inspekcijai 17,8 tūkst. latu 2 darbinieku atalgojumiem un VSAOI;
Ārlietu
ministrijai 441,0 tūkst. latu sakaru punktu ierīkošanai un abonēšanas
izdevumu segšanai;
Iekšlietu
ministrijas Informācijas centram 390,7 tūkst. latu Ø
Šengenas informācijas sistēmas tehniskās vienības un lietotāju
apmācības nodaļas uzturēšanai (315,7 tūkst. latu); Ø
Nacionālās Šengenas informācijas sistēmas infrastruktūras uzturēšanai
(75,0 tūkst. latu). Jautājums par papildu valsts budžeta
līdzekļu piešķiršanu Iekšlietu ministrijai, Tieslietu ministrijai un
Ģenerālprokuratūrai likumprojekta īstenošanai izskatāms Ministru kabinetā
vienlaikus ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu
pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam. |
|||||||||||||||||||||
Lietoto apzīmējumu
atšifrējums: |
1
Saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2007.gadam |
|||||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
3) kārtību, kādā likumprojekta
10.panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā norādītie ziņojumi tiek iekļauti
Šengenas informācijas sistēmā; 4) informācijas
pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību. Saskaņā ar
normatīvā akta projekta Pārejas noteikumu 2.punktu, Ministru kabinetam līdz
2007.gada 1.augustam ir uzdots izstrādāt augstāk minētos Ministru kabineta
noteikumu projektus. |
|||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts atbilst saistībām pret Eiropas Savienību. |
|||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
|
|||||||||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums |
||||||||||||||||||||||
Attiecīgie EK
tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||||||||||||
2. |
92., 93. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
3. |
92. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
4. |
92., 108. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
5. |
118. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
7.1. |
95. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
7.2. |
98. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
7.3. |
100. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
7.4. |
97., 99. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
7.5. |
96. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
8. |
95. 100. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
9. |
101. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
10. |
100. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
13. |
2.1. |
Atbilst |
Sirene rokasgrāmata |
|||||||||||||||||||
13. |
107. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
14. |
101. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
15. |
94. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
16. |
104. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
17. |
112A. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
18. |
102., 109., 114. |
Atbilst |
Šengenas konvencija |
|||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Saskaņā ar 17.protokolā par Šengenas acquis, kas iekļauts Eiropas Savienības
sistēmā (Eiropas Savienības Oficiālais
Vēstnesis 2004.gada 16.decembris Nr. C 310/348), kas pievienots Eiropas
Konstitūcijai noteikto, Šengenas acquis, kas ietver līgumus par
pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām, kurus 1985.gada 14.jūnijā
un 1990.gada 19.jūnijā parakstījušas konkrētas Eiropas Savienības
dalībvalstis, kā arī ar tiem saistītus nolīgumus un uz to pamata pieņemtus
noteikumus, ir iekļauts Eiropas Savienības sistēmā. Saskaņā ar minētā protokola 2.pantu, Padome
aizstāj Izpildu komiteju, kas izveidota ar Šengenas līgumiem. Atbilstoši šā
protokola 7.pantam, Šengenas acquis
nedalīti jāpieņem visām pievienošanās kandidātvalstīm. Ņemot vērā minēto, kā arī Aktā par
pievienošanos noteikto, likumprojekta regulējums atbilst Šengenas acquis kopumam. Vienlaikus jānorāda, ka likumprojekts
atbilst Eiropas Padomes 1957.gada
13.decembra Konvencijai par izdošanu un tās Papildprotokoliem, Eiropas
Padomes 1959.gada 20.aprīļa Konvencijai par savstarpējo palīdzību
krimināllietās un tās Papildprotokolam; Eiropas Padomes 1970.gada 28.maija
Konvencijai par tiesu spriedumu starptautisko spēkā esamību; Eiropas Padomes
1972.gada 15.maija Konvencijai par tiesvedības nodošanu krimināllietās;
Eiropas Padomes 1983.gada 21.marta Konvencijai par notiesāto personu nodošanu
soda izciešanai un tās Papildprotokolam, kā arī Padomes 2002.gada 13.jūnija
Pamatlēmumam par Eiropas apcietināšanas orderi un par nodošanas procedūrām
starp dalībvalstīm. |
|||||||||||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||
Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas
viedoklis nav noskaidrots. |
||
1. 2002. gadā Vācijā 2 dienu izpēte SIRENE birojā Šengenas
informācijas sistēmas (turpmāk tekstā SIS) darbības principi, datu
iekļaušanas SIS saskaņā ar Šengenas konvencijas 95.-100.panta prasībām,
uzturēšanas un dzēšanas nianses; normatīvie akti, kas regulē SIS un SIRENE
darbību, datu aizsardzība, 12. 2005. gadā izpētes brauciens uz Austriju (piedalījās pārstāvji no
IeM, VP, VRS, PMLP un Informācijas centra) par SIS un SIRENE darbības
jautājumiem. |
||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību
akta izpilde
|
||
1. Kā tiks nodrošināta
tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiks paplašinātas sekojošu institūciju funkcijas: Valsts policijai, Drošības policijai, Valsts
ieņēmumu dienesta Finanšu policijai, Valsts ieņēmumu dienesta Muitas
kriminālpārvaldei, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, Valsts
robežsardzei, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, Militārai policijai,
tiesu iestādēm, prokuratūrai, Ieslodzījuma vietu pārvaldei, Satversmes
aizsardzības birojam, Iekšlietu ministrijas Informācijas centram, Datu valsts
inspekcijai un Ceļu satiksmes drošības direkcijai. |
|
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to normatīvo aktu informācijas sistēmā
NAIS. |
|
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa
likumā, Fizisko personu datu aizsardzības likumā un Kriminālprocesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|
4. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Iekšlietu ministrs I.Godmanis
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
V.Vītoliņš |
|
|
|
|
23.04.2007 13:40
3300
V. Vītoliņš
7219533, vilnis.vitolins@iem.gov.lv