Likumprojekts
Izdarīt Personu apliecinošu dokumentu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2004,
9.nr.; 2005, 13.nr.; 2006, 6., 22.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 3.panta pirmās daļas 3.punktu.
2. 4.pantā:
papildināt pirmo daļu ar 7.punktu šādā
redakcijā:
"7) ceļošanas dokuments personai, kurai
piešķirts alternatīvais statuss.";
izteikt otrās daļas pirmo teikumu šādā
redakcijā:
"Pase ir ceļošanas dokuments, ko izsniedz
saskaņā ar likumu pilnvarota valsts pārvaldes iestāde."
3. Izteikt 6.panta
otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Šā likuma
4.panta pirmajā daļā minētie dokumenti ir grāmatiņas tipa dokumenti."
4. 7.pantā:
izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā:
"Personas
apliecību, pilsoņu un nepilsoņu pasu, bezvalstnieku un bēgļu ceļošanas
dokumentu izsniegšana un
ceļošanas dokumentu izsniegšana personām,
kurām piešķirts alternatīvais statuss";
papildināt pirmo
daļu aiz vārdiem "ceļošanas dokumentus" ar vārdiem "un ceļošanas dokumentus personām, kurām piešķirts
alternatīvais statuss".
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Normatīvā
akta projekta
Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašlaik Personu apliecinošu
dokumentu likuma 3.panta pirmās daļas 3.punktā paredzēts personai, kurai
piešķirts alternatīvais statuss, izsniegt personas apliecību, bet likumā
minētajām personām nav paredzēts izsniegt ceļošanas dokumentu, turpretī
likumprojekts Likums par patvērumu Latvijas Republikā, kas izstrādāts, lai
nodrošinātu Eiropas Savienības Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas
2004/83/EK par obligātajiem
standartiem, lai kvalificētu trešo valstu valstspiederīgos vai bezvalstniekus
kā bēgļus vai kā personas, kam citādi nepieciešama starptautiska aizsardzība,
šādu personu statusu un piešķirtās aizsardzības saturu, nosacījumu ieviešanu,
nosaka, ka personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss, izsniedzams
ceļošanas dokuments. Ņemot vērā, ka personas apliecība nav ceļošanas
dokuments personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss, pie kam, personas
apliecības joprojām netiek izsniegtas likuma 3.panta pirmās daļas 3.punkts
svītrojams. |
|
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Sagatavotā likumprojekta mērķis ir sakārtot Latvijas likumdošanu
personu apliecinošu dokumentu jomā atbilstoši Eiropas Savienības likumdošanai
un starptautiskajiem standartiem. Sagatavotais likumprojekts paredz papildināt Personu apliecinošu
dokumentu likuma 4.panta pirmo daļu, kā arī likuma 7.pantu, paredzot, ka
personām, kurām piešķirts alternatīvais statuss izsniedzams ceļošanas
dokuments. Nodrošinot iespēju personai, kurai piešķirts alternatīvais
statuss, saņemt ceļošanas dokumentu, tiks izpildītas Eiropas Savienības
Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/83/EK par obligātajiem standartiem, lai kvalificētu trešo valstu
valstspiederīgos vai bezvalstniekus kā bēgļus vai kā personas, kam citādi
nepieciešama starptautiska aizsardzība, šādu personu statusu un piešķirtās
aizsardzības saturu, nosacījumu ieviešanu, prasības, kas nosaka, ka
personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss, izsniedzams ceļošanas
dokuments. |
|
3. Cita
informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Administratīvo
procedūru skaits un būtība nemainīsies, tiks saglabātas līdzšinējās
administratīvās procedūras |
|
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts
neizraisa sociālā stāvokļa pasliktināšanos personām. |
|
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
5. Cita
informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā
ietekme (1.-2.) |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
4.Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Pašlaik Iedzīvotāju reģistrs jau tiek iekļautas ziņas par personām,
kurām piešķirts alternatīvais statuss, kā arī par šīm personām izsniegtajiem
personu apliecinošiem dokumentiem. Papildus finansējums šo ziņu iekļaušanai
Iedzīvotāju reģistra datu bāzē nav nepieciešams. Eiropas Savienības prasībām un
starptautiskajiem standartiem atbilstošu pasu ieviešanai 2006.gada
29.decembrī noslēgts līgums Nr.87/2006. Šī līguma ietvaros tiks nodrošinātas
visas nepieciešamās funkcijas un darbības, kas saistītas ar informācijas par
personu, kurām piešķirts alternatīvais statuss, ceļošanas dokumentu
izgatavošanu, papildināšanu, ziņu iekļaušanu informatīvajās sistēmās un šo
sistēmu uzturēšanu. Līguma izpildei nepieciešamais finansējums ir paredzēts
Likumā par valsts budžetu 2007.gadam. Papildus budžeta izdevumi Iedzīvotāju reģistra valsts informācijas
sistēmas un Pasu iesniegumu valsts informācijas sistēmas papildinājumu
veikšanai saistībā ar personu, kurām piešķirts informatīvais statuss,
ceļošanas dokumentu izsniegšanu, papildināšanu un sistēmas turpmāku
uzturēšanu, nav nepieciešami. |
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. |
Jāsagatavo
grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 3.septembra noteikumos Nr.410 Noteikumi par personu apliecinošu dokumentu personai, kurai piešķirts
alternatīvais statuss, un par personas apliecību personai, kurai piešķirta
pagaidu aizsardzība, paredzot ceļošanas dokumenta
izsniegšanu personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss un izslēdzot
normas par līdzšinējā dokumenta personas apliecības personai, kurai
piešķirts alternatīvais statuss, izsniegšanu. Noteikumu projektus paredzēts izstrādāt
2007.gada pirmajā pusē, lai līdz jauno Eiropas Savienības prasībām un
starptautiskajiem standartiem atbilstošu pasu izsniegšanas uzsākšanai
Ministru kabinets tos varētu pieņemt. |
||||
2. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||
|
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts atbilst Eiropas Savienības Padomes 2004.gada 29.aprīļa
direktīvā 2004/83/EK par obligātajiem standartiem, lai kvalificētu trešo
valstu valstspiederīgos vai bezvalstniekus kā bēgļus vai kā personas, kam
citādi nepieciešama starptautiska aizsardzība, šādu personu statusu un
piešķirtās aizsardzības saturu turpmāk direktīva 2004/83/EK), noteiktajam
un pilnībā pārņem direktīvas 2004/83/EK 25.panta otrajā daļā ietverto
regulējumu. Direktīvas 2004/83/EK pārņemšanas termiņš 2006.gada
10.oktobris. Nosacījums, kad personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss,
izsniedz ceļošanas dokumentu ietverts likumprojekta Likums par patvērumu
Latvijas Republikā 35. panta otrajā daļā (TA-25). Atbilstoši likumprojekta Likums par patvērumu Latvijas Republikā
pārejas noteikumu 3.punktam 35.panta otrā daļa stājas spēkā 2007.gada
1.novembrī. |
||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts atbilst starptautiskajam ICAO
dokumentam Doc 9303 Machine Readable Travel Documents, Part 1, Sixth Edition
2005, kas nosaka prasības, kādām jāatbilst pasēm. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Vienlaicīgi likumprojekts atbilst arī citiem Eiropas Savienības
normatīvajiem un rekomendējošajiem dokumentiem: ·
Eiropas
Savienības dalībvalstu valdību pārstāvju 2004.gada 8.jūlija rezolūcija par vienotu pases paraugu
un formātu, kas papildina 1981.gada 23.jūnija, 1982.gada 30.jūnija, 1986.gada
14.jūlija un 1995.gada 10.jūlija rezolūcijas par vienotā pasu formāta parauga
ieviešanu. ·
Eiropas Savienības Padomes regula (EK) Nr.2252/2004 (2004.gada
13.decembris) par drošības elementu un biometrijas standartiem dalībvalstu
izdotās pasēs un ceļošanas dokumentos. ·
Eiropas Kopienu komisijas 2005/II/28 lēmums, ar kuru nosaka tehniskās
specifikācijas drošības elementu un biometrijas standartiem dalībvalstu
izdotās pasēs un ceļošanās dokumentos. ·
Eiropas
Kopienu komisijas 2006/VI/28 lēmums,
ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas drošības elementu un biometrijas
standartiem dalībvalstu izdotās pasēs un ceļošanās dokumentos. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
2. un 5.pants |
Eiropas Savienības
Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/83/EK 25.pants otrā daļa |
Atbilst |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||
5. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanai tiek izmantoti
plašsaziņas informācijas līdzekļi, ievietojot relīzes Iekšlietu ministrijas
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas un Ministru
kabineta interneta mājas lapās, kā arī nodrošinot informācijas pieejamību
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās iestādēs,
kuras sniedz konkrētos pakalpojumus. |
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
5. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas
esošo institūciju funkcijas. Institūcija, kas nodrošinās normatīvā akta
izpildi, ir Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks
publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas
sistēmā NAIS. Sabiedrības informēšanai paredzēts izmantot plašsaziņas informācijas
līdzekļus, ievietojot relīzes Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas un Ministru kabineta interneta mājas
lapās, kā arī nodrošinot informācijas pieejamību Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās iestādēs, kuras sniedz konkrētos
pakalpojumus. |
|
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
|
4. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
Iekšlietu ministrs I.Godmanis
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
V.Sprince |
|
|
|
|
10.05.2007. 10:10
1261
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
Pasu nodaļas vadītājas vietniece V.Sprince
7219149, vaira.sprince@pmlp.gov.lv