Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par
izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām
dienesta pakāpēm"
Izdarīt likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 2000, 2., 9.nr.; 2002, 15.nr.; 2005, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 6.panta otrajā daļā vārdus "pēc iekšlietu ministra pavēles" ar vārdiem "saskaņā ar Iekšlietu ministrijas Veselības un sociālo lietu valsts aģentūras direktora rīkojumu".
2. Izteikt 7.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Darbiniekiem izdienas pensijas aprēķina, piešķir un izmaksā Iekšlietu ministrijas Veselības un sociālo lietu valsts aģentūra Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
3. Svītrot 7.panta ceturto daļu.
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 15. un 16.punktu šādā redakcijā:
"15. Darbiniekiem, kuri laikā no 2000.gada 1.janvāra līdz 2002.gada 19.martam bija obligāti sociāli apdrošināmās personas (darba ņēmēji vai pašnodarbinātie) un saņēma izdienas pensiju ierobežotā apmērā (līdz 2001.gada 31.decembrim divkārša valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērā un no 2002.gada 1.janvāra trīskārša valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērā), ne vēlāk kā līdz 2007.gada 31.decembrim izmaksā nesaņemto pensijas daļu.
16. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 1.septembrim ir spēkā Ministru
kabineta 1999.gada 23.marta noteikumi Nr.118 "Kārtība, kādā izmaksājama izdienas pensija Iekšlietu ministrijas sistēmas
darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm", ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu."
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta
Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām
Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta
pakāpēm"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
1. Saskaņā ar likuma Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas
sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm 6.panta otro daļu izdienas
pensijas apmēru pārskata pēc iekšlietu ministra pavēles izdienas pensiju
izmaksai paredzēto līdzekļu ietvaros. 2. Likuma 7.pantā paredzēts deleģējums
Ministru kabinetam noteikt izdienas pensiju izmaksas kārtību, bet nav
deleģējuma noteikt pensiju piešķiršanas un aprēķināšanas kārtību. 3. 2006.gada 02.novembrī Saeima pieņēma
likumu Grozījumi likumā Par valsts pensijām, kas paredz personām, kuras
laikā no 2000.gada 1.janvāra līdz 2002.gada 19.martam bija obligāti sociāli
apdrošināmās personas (darba ņēmēji vai pašnodarbinātie) un saņēma izdienas
pensiju ierobežotā apmērā (līdz 2001.gada 31.decembrim divkārša valsts
sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērā un no 2002.gada 1.janvāra trīskārša
valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērā), izmaksāt nesaņemto izdienas
pensijas daļu. Minētajā laika periodā, pamatojoties uz likumā Par valsts
pensijām noteikto, arī izdienas pensijas tiek izmaksātas ierobežotā apmērā. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
1. Likumprojekts paredz noteikt, ka
izdienas pensijas apmērs tiek pārskatīts saskaņā ar Iekšlietu ministrijas
veselība un sociālo lietu valsts aģentūras direktora rīkojumu, jo saskaņā ar
Publisko aģentūru likumu aģentūras direktors ir atbildīgs par aģentūras
darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu. 2. Likumprojektā paredzēts deleģējums
Ministru kabinetam noteikt pensiju aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas
kārtību. 3. Ņemot vērā grozījumus likumā Par valsts
pensijām, likumprojekts analogi paredz samaksāt pensionāriem laika posmā no
2000.gada 01.janvāra līdz 2002.gada 19.martam nesamaksāto izdienas pensiju. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija Saskaņā ar 2006.gada 1.decembra Ministru kabineta sēdē nolemto
(protokols Nr.63 26.§), likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2007.gadam sagatavošanas un izskatīšanas procesā Ministru kabinetā kā prioritārus
ir noteikts virzīt vairākus Iekšlietu ministrijas priekšlikumus, tai skaitā
jautājumu par papildu finansējuma piešķiršanu izmaksas nodrošināšanai
pensionāriem laikā no 01.01.2000.-19.03.2002. sakarā ar ieturēto pensijas
daļu strādājošiem pensionāriem 141 003 latu apmērā. Atbilstoši
minētajam jautājums par nepieciešamā finansējuma piešķiršanu izmaksas
nodrošināšanai pensionāriem laikā no 01.01.2000.-19.03.2002. sakarā ar
ieturēto pensijas daļu strādājošiem pensionāriem tiks izskatīts kopā ar visu
ministriju priekšlikumiem grozījumiem 2007.gada valsts budžeta grozījumu
sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Projekts paredz izstrādāt Ministru kabineta noteikumus par
izdienas pensiju aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību. Minētos
Ministru kabineta noteikumus plānots izstrādāt ne vēlāk kā līdz 2007.gada
01.septembrim, nosakot, ka līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai spēkā ir
Ministru kabineta 1999.gada 23.marta noteikumi nr.118 Kārtība,
kādā izmaksājama izdienas pensija Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem
ar speciālajām dienesta pakāpēm. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta
līdzšinējā kārtībā, jaunas valsts institūcijas netiks radītas, kā arī netiks
paplašinātas esošo funkcijas. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks
informēta, publicējot to izdevumā Latvijas republikas Saeimas un Ministru
Kabineta ziņotājs, laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī tiks ievietots Normatīvo aku informācijas
sistēmā (NAIS). |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. Indivīda tiesību aizsardzībai piemērojams vispārējais
administratīvais process. Iekšlietu ministrijas veselības un sociālo lietu
valsts aģentūras lēmumus un faktisko rīcību indivīds var apstrīdēt Iekšlietu
ministrijā. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iekšlietu ministrs I.Godmanis
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
U.Iskrovs |
|
|
|
|
26.03.2007. 15:43
967
Iekšlietu ministrijas
veselības
un sociālo lietu
valsts aģentūras
direktors U.Iskrovs
7219266,
ugis.iskrovs@iem.gov.lv