Likumprojekts
Grozījumi
Imigrācijas likumā
Izdarīt Imigrācijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 24.nr.; 2003, 13., 16.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2., 14.nr.; 2006, 1., 5., 9.nr.; 2007, 5.nr.) šādus grozījumus:
1. 4.pantā:
papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:
"7) ir starptautisku reisu jūras transporta vai gaisa kuģa apkalpes loceklis, kas ieceļo un uzturas Latvijas Republikā saskaņā ar Latvijas Republikai saistošos starptautiskajos līgumos paredzētajiem ieceļošanas un uzturēšanās noteikumiem.";
izslēgt septīto daļu.
2. Papildināt 50.pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:
"(2)1 Aizturēto nepilngadīgo ārzemnieku piespiedu kārtā neizraida."
3. Izteikt VII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"VII
nodaļa
Aizturēšana".
4. 51.pantā:
iz teikt pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
"(1) Valsts robežsardzes amatpersonai ir tiesības aizturēt ārzemnieku, izņemot nepilngadīgu ārzemnieku, kurš nav sasniedzis 14 gadu vecumu:";
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ja nepilngadīgs ārzemnieks, kurš nav sasniedzis 14 gadu vecumu un kurš ir bez vecāka vai viņa likumiskā pārstāvja pavadības, ir nelikumīgi šķērsojis valsts robežu vai citādi pārkāpis normatīvajos aktos noteikto ārzemnieku ieceļošanas un uzturēšanās kārtību Latvijas Republikā, Valsts robežsardzes amatpersona rīkojas, nodrošinot bērna tiesības un intereses saskaņā ar bērnu tiesību aizsardzības jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem."
5. Papildināt 54.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Par nepilngadīga ārzemnieka aizturēšanu, kurš ir bez vecāka vai viņa likumiskā pārstāvja pavadības, Valsts robežsardzes amatpersona nekavējoties informē Konsulāro departamentu, Valsts policiju un bāriņtiesu."
6. Papildināt 57.panta pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Minētās darbības ar aizturēto nepilngadīgo ārzemnieku veic darbam ar nepilngadīgajiem sagatavota Valsts robežsardzes amatpersona."
7. Izteikt 59.pantu šādā redakcijā:
"59.pants. (1) Aizturēto ārzemnieku ievieto speciāli iekārtotās telpās vai izmitināšanas centrā, šķirti no kriminālprocesuālā kārtībā aizturētām vai apcietinātām personām.
(2) Izmitināšanas centrs ir Valsts robežsardzes struktūrvienība. Izmitināšanas centra iekārtošanas un aprīkošanas prasības nosaka Ministru kabinets.
(3) Izmitināšanas centrā ievietoto ārzemnieku uzturēšanas normas, kā arī garantēto veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un tā saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(4) Izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumus nosaka Ministru kabinets.
(5) Izdevumus, kas saistīti ar ārzemnieka uzturēšanu, sedz no valsts budžeta."
8. Papildināt likumu ar 59.1, 59.2, 59.3, 59.4, 59.5 un 59.6 pantu šādā redakcijā:
"59.1 pants. (1) Valsts robežsardzes amatpersona aizturēto ārzemnieku ievieto izmitināšanas centrā, pamatojoties uz šā likuma 52.pantā noteiktajā kārtībā sastādītu aizturēšanas protokolu.
(2) Ievietojot aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centrā, viņam pārbauda veselību un veic sanitāro apstrādi. Aizturētā ārzemnieka veselības pārbaudes, sanitārās apstrādes, kā arī to rezultātu fiksēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(3) Aizturēto ārzemnieku ievieto izmitināšanas centrā, ievērojot vispārējos cilvēktiesību principus, iekšējo drošību, kā arī personiskās īpašības un psiholoģisko saderību:
1) aizturētos vīriešus un sievietes izvieto atsevišķi;
2) aizturēto nepilngadīgo ārzemnieku izmitina kopā ar aizturēto vecāku vai viņa likumisko pārstāvi;
3) aizturēto ārzemnieku, kuram ir veselības traucējumi, saskaņā ar ārstniecības personas norādījumiem ievieto speciāli šim nolūkam aprīkotā telpā;
4) aizturēto ārzemnieku, kurš ir pārkāpis izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumus vai ir pamats uzskatīt, ka viņš varētu tos pārkāpt, ievieto speciāli šim nolūkam aprīkotā telpā;
5) aizturēto ārzemnieku, kurš var radīt draudus izmitināšanas centrā esošo personu drošībai, ievieto atsevišķi speciāli šim nolūkam aprīkotā telpā.
(4) Pēc aizturētā ārzemnieka lūguma, lai saglabātu ģimenes vienotību, ģimenes locekļus var izmitināt kopā.
(5) Ja aizturētajam ārzemniekam ir bērns, kurš nav aizturēts, pēc aizturētā ārzemnieka lūguma, lai saglabātu ģimenes vienotību, bērnu var ievietot izmitināšanas centrā kopā ar aizturēto ārzemnieku. Aizturētā ārzemnieka bērnam izmitināšanas centrā ir tādas pašas tiesības un pienākumi kā aizturētajam ārzemniekam.
59.2 pants. (1) Pēc ievietošanas izmitināšanas centrā aizturēto ārzemnieku iepazīstina viņam saprotamā valodā (ja nepieciešams, izmantojot tulka pakalpojumus) ar viņa tiesībām un pienākumiem, kā arī ar izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumiem.
(2) Aizturētajam ārzemniekam izmitināšanas centrā ir tiesības:
1) sazināties ar savas valsts konsulāro iestādi;
2) informēt ģimenes locekļus, radiniekus vai citas personas par savu atrašanās vietu;
3) par saviem līdzekļiem saņemt juridisko palīdzību;
4) satikties ar ģimenes locekļiem vai radiniekiem, kā arī starptautisko un nevalstisko cilvēktiesību organizāciju pārstāvjiem;
5) iesniegt sūdzības un iesniegumus;
6) saņemt uzturu un materiālo nodrošinājumu sadzīves vajadzībām saskaņā ar noteiktajām uzturēšanas normām;
7) saņemt neatliekamo medicīnisko palīdzību, kā arī veselības aprūpes pakalpojumus normatīvajos aktos noteiktajā apjomā un kārtībā;
8) par saviem līdzekļiem saņemt veselības aprūpes pakalpojumus un medikamentus, ko izrakstījusi ārstniecības persona;
9) turēt pie sevis naudas summu, kas nepārsniedz pusi no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas;
10) lietot koplietošanas telpas;
11) lietot aizturētajiem ārzemniekiem paredzēto aprīkojumu;
12) saņemt sūtījumus un pienesumus;
13) glabāt pārtikas produktus tam speciāli paredzētajā vietā;
14) glabāt pie sevis mantas, kas nav iekļautas to priekšmetu sarakstā, kurus aizliegts glabāt izmitināšanas centrā.
(3) Aizturētajam ārzemniekam izmitināšanas centrā ir pienākums:
1) pakļauties Valsts robežsardzes amatpersonu likumīgajām prasībām, tajā skaitā nepieciešamajām veselības pārbaudēm;
2) ievērot izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumus;
3) saudzīgi izturēties pret izmitināšanas centra īpašumu;
4) uzturēt kārtību uzturēšanās telpās un koplietošanas telpās, kā arī ievērot personisko higiēnu.
(4) Ministru kabinets nosaka priekšmetu sarakstu, kurus aizturētajam ārzemniekam aizliegts glabāt izmitināšanas centrā.
59.3 pants. Aizturēto ārzemnieku var izvest no izmitināšanas centra konvoja pavadībā šādos gadījumos:
1) lai nodrošinātu šajā likumā noteiktās darbības;
2) lai sniegtu medicīnisko palīdzību;
3) lai saskaņā ar kriminālprocesa virzītāja rakstisku pieprasījumu veiktu kriminālprocesuālās darbības, ja tās nevar veikt izmitināšanas centrā;
4) citos gadījumos, kas saistīti ar humāniem apsvērumiem, pamatojoties uz attiecīgās Valsts robežsardzes teritoriālās pārvaldes priekšnieka rakstisku atļauju.
59.4 pants. Aizturēto ārzemnieku atbrīvo no izmitināšanas centra:
1) ja beidzies aizturēšanas termiņš;
2) lai izpildītu piespiedu izraidīšanas lēmumu;
3) saskaņā ar Valsts robežsardzes amatpersonas lēmumu par aizturētā ārzemnieka atbrīvošanu.
59.5 pants. (1) Aizturēto nepilngadīgo ārzemnieku, kurš ir bez vecāka vai viņa likumiskā pārstāvja pavadības, līdz aizturēšanas termiņa beigām ievieto attiecīgajā Valsts policijas struktūrvienībā.
(2) Ja Valsts robežsardzei sadarbībā
ar Konsulāro departamentu līdz aizturēšanas termiņa beigām nav bijis iespējams noskaidrot
identitāti un pilsonības vai mītnes valsti aizturētajam nepilngadīgajam
ārzemniekam, kurš ir bez vecāka vai viņa likumiskā pārstāvja pavadības, Valsts
policija nodrošina nepilngadīgā ārzemnieka ievietošanu bērnu aprūpes iestādē.
59.6 pants. (1) Ja aizturētajam nepilngadīgajam ārzemniekam, kurš ir bez vecāka vai
viņa likumiskā pārstāvja pavadības, ir noskaidrota identitāte un pilsonības vai
mītnes valsts, Konsulārais departaments viņa nosūtīšanai uz valsti, kas personu
uzņem atpakaļ, sazinās ar šīs valsts diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību,
attiecīgajām kompetentajām iestādēm vai nevalstiskajām organizācijām, kuras
uzrauga bērnu tiesību ievērošanu šajā valstī, un veic citus nepieciešamos
pasākumus.
(2) Ja nepilngadīgo ārzemnieku, kurš
ir bez vecāka vai viņa likumiskā pārstāvja pavadības, nosūta uz valsti, kas
personu uzņem atpakaļ, nosūtīšanu nodrošina Valsts robežsardze sadarbībā ar šīs
valsts kompetentajām iestādēm vai nevalstiskajām organizācijām.
(3) Aizturēto nepilngadīgo ārzemnieku
vai kopā ar vecāku vai viņa likumisko pārstāvi izmitināšanas centrā ievietoto nepilngadīgo
ārzemnieku nosūta uz valsti, uz kuru izraida nepilngadīgā ārzemnieka vecāku vai
viņa likumisko pārstāvi."
9. Aizstāt 60.pantā vārdus "minēto
ārzemnieku tur apsardzībā tik ilgi" ar vārdiem "Valsts robežsardzes
amatpersonai ir tiesības šo ārzemnieku aizturēt tik ilgi".
10. Izteikt IX nodaļas nosaukumu šādā
redakcijā:
"IX nodaļa
Ar piespiedu izraidīšanu un nosūtīšanu saistītie
izdevumi".
11. Izteikt 66.panta pirmo daļu šādā
redakcijā:
"(1) Izdevumus, kas saistīti ar
ārzemnieka izbraukšanas rīkojuma vai lēmuma izpildi par ārzemnieka piespiedu
izraidīšanu vai nepilngadīgā ārzemnieka nosūtīšanu uz valsti, kas personu uzņem
atpakaļ, sedz no valsts budžeta."
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta Grozījumi Imigrācijas likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
2002. gada 31. oktobrī
Saeimā pieņemtais Imigrācijas likums, kas ir spēkā no 2003. gada 1. maija,
neparedzēja atsevišķus ieceļošanas un uzturēšanās nosacījumus ārzemniekiem,
kuri ir jūras vai gaisa kuģu apkalpes locekļi. Līdz ar ko, tieši tika
piemērotas 1965.gada 9.aprīļa Konvencijas par starptautiskās jūras satiksmes
atvieglošanu un 1944. gada 7. decembra Konvencijas par starptautisko civilo
aviāciju normas. Saskaņā ar iepriekšminēto
konvenciju nosacījumiem visi jautājumi, kas nav tieši regulēti konvencijās,
paliek līgumslēdzējvalsts tiesību normu kompetencē. Lai Latvijas Republikas
normatīvajos aktos noregulētu jautājumus, kas ir konvenciju
Līgumslēdzējvalstu kompetencē, kā arī nodrošinātu visu migrācijas procesa
kontrolē iesaistīto institūciju saskaņotu un precīzu darbību, ar 2003.gada
8.jūlija likumu Grozījumi Imigrācijas likumā Ministru kabinetam tika dots
deleģējums noteikt iepriekšminētajās konvencijās paredzēto jūras un gaisa
kuģu apkalpes locekļu ieceļošanas un uzturēšanās noteikumu piemērošanas
kārtību (nepieciešamie dokumenti, tiesības izkāpt krastā bez vīzas u.tml.).
Ministru kabineta noteikumu projekts tika izstrādāts un iesniegts Valsts
kancelejā, bet esošajā redakcijā tika noraidīts. 2006. gada 15. martā tika
pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes regula (EK) Nr.562/2006, ar kuru
ievieš Kopienas Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos
pār robežām (Šengenas Robežu kodekss). Minētā Kodeksa VII pielikuma 2. un 3.
punkts regulē jūras un gaisa kuģu apkalpes locekļu ieceļošanas un uzturēšanās
nosacījumus Eiropas Savienības teritorijā (t.sk. starptautisko konvenciju
piemērošanas kārtību). Eiropas Parlamenta un Padomes regula (EK) Nr.562/2006
stājas spēkā 2006. gada 13. oktobrī. Saskaņā ar Eiropas Kopienas
dibināšanas līguma 249. panta otro daļu regulas uzliek saistības kopumā un ir
tieši piemērojamas visās dalībvalstīs. Tamdēļ ir nepieciešams grozīt
Imigrācijas likumu un izslēgt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Latvijas
Republikai saistošajās konvencijās paredzēto jūras un gaisa kuģu apkalpes
locekļu ieceļošanas un uzturēšanās noteikumu piemērošanas kārtību. Vienlaicīgi ar Ministru kabineta
noteikumiem bija iecerēts precizēt jautājumu par jūras un gaisa kuģu apkalpes
locekļu ieceļošanu un uzturēšanos bez veselības apdrošināšanas polises,
svītrojot analoģiskas normas no Ministru kabineta 2003.gada 9.decembra
noteikumiem Nr.691 Ārzemnieku veselības apdrošināšanas noteikumi. Tā kā
jaunu Ministru kabineta noteikumu izdošana nav lietderīga un Ministru
kabineta 2003.gada 9.decembra noteikumi Nr. 691 Ārzemnieku veselības
apdrošināšanas noteikumi netika grozīti, ir nepieciešams, lai novērstu
tiesību normu paralelitāti, svītrot no Imigrācijas likuma nosacījumu par
jūras un gaisa kuģu apkalpes locekļu ieceļošanu un uzturēšanos bez veselības
apdrošināšanas polises. Realizējot normatīvo aktu prasības par ārzemnieku ieceļošanas, uzturēšanās valstī un izceļošanas nosacījumu kontroli Latvijas Republikā, 2003. gadā tika aizturēti 11163 ārzemnieki. No tiem trešā daļa tika aizturēta ilgāk par 3 stundām, bet 607 ārzemnieki, kas tika aizturēti Imigrācijas likuma 51.panta kārtībā (nelikumīga valsts robežas šķērsošana, citādi pārkāpta normatīvos aktos noteiktā ārzemnieku ieceļošanas un uzturēšanās kārtība Latvijā, kompetentām valsts iestādēm ir pamats uzskatīt, ka ārzemnieks rada draudus valsts drošībai, sabiedriskai kārtībai un drošībai, lēmuma par ārzemnieka piespiedu izraidīšanu no Latvijas izpildei), tika aizturēti 3 dienas un ilgāk. No iepriekšminētajiem ārzemniekiem 283 personas tika aizturētas ilgāk par 10 dienām, savukārt 77 personas tika aizturētas uz laiku no 1 mēneša līdz 20 mēnešiem. Līdzīga situācija bija 2004.gadā 4620 ārzemnieki, no kuriem 257 tika aizturēti ilgāk par 10 dienām un ilgāk par mēnesi tika aizturētas 39 personas. 2005. gadā no 307 aizturētajiem ārzemniekiem ilgāk par mēnesi aizturētas 41 personas, no tām 9 personas bija aizturētas ilgāk par pusgadu, 2006.gadā Imigrācijas likumā noteiktajā kārtībā tika aizturēti 238 ārzemnieki, no tiem 31 ārzemnieks tika aizturēts līdz 6 mēnešiem. Saskaņā ar Imigrācijas likuma 59.pantu aizturētos ārzemniekus izmitina speciāli iekārtotās telpās, šķirti no personām, kuras tiek turētas aizdomās par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu. Realizējot šo prasību, aizturētos ārzemniekus izmitina Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas izolatoros (turpmāk ĪAI) vai Valsts robežsardzes Rīgas pārvaldes Nelegālo imigrantu pagaidu uzturēšanās apakšnodaļā (turpmāk NIPUA). Savukārt aizturēto ārzemnieku ilglaicīgai izmitināšanai līdz viņu izraidīšanai no Latvijas Republikas tiek izmantota viena speciāli paredzēta struktūrvienība Valsts robežsardzes Rīgas pārvaldes Nelegālo imigrantu uzturēšanās nometne Olaine (turpmāk izmitināšanas centrs). Izmitināšanas centrā no visām Valsts robežsardzes teritoriālajām pārvaldēm tiek nogādāti un izmitināti, visi tie ārzemnieki, kuri tiek aizturēti ilgāk par 10 dienām un, kuriem nav derīgu ceļošanas dokumentu viņu nekavējošai izraidīšanai. Izmitināšanas centrā g ada laikā kopumā uzturējās: 1997. gadā 2005 ārzemnieki, 1998. gadā - 1690 ārzemnieki, 1999. gadā 1541 ārzemnieks, 2000. gadā 893 ārzemnieki, 2001.gadā 877 ārzemnieki, 2002. gadā 234 ārzemnieki, 2003. gadā - 283 ārzemnieki, 2004. gadā - 257 ārzemnieki, 2005. 155 ārzemnieki (to tiem, 2 nepilngadīgas personas), 2006. gadā 158 ārzemnieki (no tiem, 6 nepilngadīgas personas). Kaut aizturēto skaits samazinās, jāņem vērā, ka izmitināšanas centrs faktiski ir pagājušā gadsimta 70-to gadu kopmītnes tipa ēka, kurā 90-tajos gados veikts tikai kosmētiskais remonts un uzstādīta primitīva un novecojusi videonovērošanas sistēma. Līdz ar to, 2006.gadā ne izmitināšanas centra personāla darba apstākļi, ne izmitināšanas centrā aizturēto nelegālo imigrantu, t.sk. aizturēto patvēruma meklētāju, sadzīves apstākļi, vairs neatbilst mūsdienu prasībām, kas, piemēram, tika norādīts Latvijas Republikas nevalstiskās organizācijas Cilvēktiesību un etnisko studiju centrs atskaitē Starptautiskās Migrācijas organizācijas un ANO Augstā komisāra bēgļu jautājumos organizēta seminārā 2005. gada februārī. Izmitināšanas centra patreizējā kapacitāte paredzēta līdz 70 aizturēto personu izmitināšanai, kas ir nepietiekami, rēķinoties ar nelegālo imigrantu skaita pieaugumu Latvijai pievienojoties Šengenas līgumam un atceļot robežkontroli uz robežām ar Igauniju un Lietuvu, kur katru gadu aiztur vairāk kā tūkstoš nelegālo imigrantu. Perspektīvā, pieaugot nelegālajai imigrācijai Latvijas Republikā, speciāli iekārtota izmitināšanas centra izveide saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 1.februāra rīkojumu Nr.60 apstiprinātajā Vienotās patvēruma un migrācijas vadības sistēmas attīstības programmā 2006.-2009. gadam noteikto, proti, palielināt nelegālo imigrantu uzturēšanās centru kapacitāti (reģionālo centru izveide, sadzīves apstākļu uzlabošana, sociālo un psiholoģisko vajadzību nodrošināšana), ir plānota arī Valsts robežsardzes Daugavpils pārvaldē. Organizējot aizturēto ārzemnieku uzturēšanu saskaņā ar Latvijas un starptautisko normatīvo aktu prasībām, ir konstatēts, ka Latvijas Republikas normatīvajos aktos nav noteiktas: - prasības izmitināšanas centra iekārtošanai un aprīkošanai; - aizturēto ārzemnieku uzturēšanas normas, kā arī valsts garantēto veselības aprūpes apjomu un tā sniegšanas kārtību; - izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumi; - aizturēto ārzemnieku ievietošanas, izvietošanas un atbrīvošanas no izmitināšanas centra nosacījumi, kā arī šo personu tiesības un pienākumi izmitināšanas centrā. Ņemot vērā to, ka personas aizturēšana ir saistīta ar Latvijas Republikas Satversmes 94. pantā garantētās tiesības ierobežošanu (Ikvienam ir tiesības uz brīvību un personas neaizskaramību. Nevienam nedrīkst atņemt vai ierobežot brīvību citādi kā tikai saskaņā ar likumu) un ievērojot to, ka ārzemnieks izmitināšanas centrā var būt ievietots uz laiku līdz 20 mēnešiem, aizturēto ārzemnieku, tajā skaitā nepilngadīgo, ievietošanas, izvietošanas un atbrīvošanas kārtību, kā arī šo personu tiesības un pienākumus izmitināšanas centrā jānosaka likumā. Ievērojot aizturēto ārzemnieku īpašo statusu, kas atšķir viņus no personām, kas izdarījušas noziedzīgu nodarījumu, nepieciešams noteikt prasības aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centru iekārtošanai un aprīkošanai, uzturēšanas normas, kā arī izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumus. Izmitināšanas
centrā ievietoto aizturēto ārzemnieku veselības aprūpes finansēšanas kārtība
noteikta Ministru kabineta 21. decembra 2004. gada noteikumos Nr.1036
Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība (15.3.2.punkts),
taču ir nepieciešams precīzi noteikt valsts garantēto veselības aprūpes
apjomu un tā saņemšanas kārtību. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Likumprojekts Grozījumi Imigrācijas likumā (turpmāk likumprojekts) paredz izslēgt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Latvijas Republikai saistošajās konvencijās paredzēto jūras un gaisa kuģu apkalpes locekļu ieceļošanas un uzturēšanās noteikumu piemērošanas kārtību un novērst tiesību normu paralelitāti. Likumprojektā ir ietvertas normas, kas: - precizē Valsts robežsardzes amatpersonas tiesības un pienākumus attiecībā uz nepilngadīgo ārzemnieku aizturēšanu; - paredz labvēlīgāku procedūru aizturētā vai kopā ar aizturēto vecāku vai viņa likumisko pārstāvi izmitināšanas centrā ievietotā nepilngadīgā ārzemnieka atgriešanai uz uzņemošo valsti; - nosaka aizturēto ārzemnieku, t.sk. nepilngadīgo, ievietošanas, izvietošanas, izvešanas un atbrīvošanas no izmitināšanas centra nosacījumus, kā arī šo personu tiesības un pienākumus izmitināšanas centrā. Likumprojektā ir ietverts deleģējums Ministru kabinetam izdot noteikumus, kas noteiks: · izmitināšanas centra, kas ir Valsts robežsardzes struktūrvienība, iekārtošanas un aprīkošanas prasības; · izmitināšanas centrā ievietoto ārzemnieku uzturēšanas normas, kā arī garantēto veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un tā saņemšanas kārtību; · ievietojamā izmitināšanas centrā aizturētā ārzemnieka veselības pārbaudes un sanitārās apstrādes, kā arī veselības pārbaudes rezultātu fiksēšanas kārtību; · izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumus; · priekšmetu sarakstu, kurus aizturētajam ārzemniekam aizliegts glabāt izmitināšanas centrā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Likumprojekta normas, kas saistītas ar nepilngadīgajiem
ārzemniekiem, ir izstrādātas, ievērojot Konvencijas par bērnu tiesībām, Bērnu
tiesību aizsardzības likuma nosacījumus, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta
2003.gada 16.decembra noteikumos Nr.707 Kārtība, kādā Latvijas Republikā ieceļo un uzturas nepilngadīgi
ārzemnieki bez vecāku vai aizbildņu pavadības noteiktās prasības,
Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Krimināllikumā noteikto vecumu, ar
kuru iestājas administratīvā un kriminālatbildība. Valsts robežsardzes
izmitināšanas centrā un Valsts policijas struktūrvienībā, kur ievieto bērnus
(Nepilngadīgo prevencijas nodaļa), tiks nodrošinātas bērna tiesību
aizsardzības principa ievērošana. Aizturēto ārzemnieku ievietošanas, izvietošanas un
atbrīvošanas no izmitināšanas centra nosacījumi, kā arī šo personu tiesības
un pienākumi izmitināšanas centrā, ir noteikti, ņemot vērā Aizturēto personu
turēšanas kārtības likumā un Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā
kriminālprocesa ietvaros aizturēto personu un apcietinājumā esošo personu
noteikto tiesību un pienākumu apjomu, kā arī ievērojot Eiropas Komisijas
virzītā Eiropas Padomes Direktīvas projektā par kopīgiem standartiem un
procedūrām dalībvalstīs attiecībā uz to trešo valstu pilsoņu atgriešanos, kas
dalībvalstī uzturas nelikumīgi (COM (2005) 391 galīgā redakcija), noteiktas
pamatnostādnes un Eiropas Savienības Padomes Direktīvas 2003/9/EK, ar ko
nosaka obligātos minimālos standartus patvēruma meklētāju uzņemšanai,
prasības. Ar 2004.gada 5.augusta Ministru kabineta rīkojumu Nr.557 Par rīcības plānu Valsts robežsardzes Rīgas pārvaldes nelegālo imigrantu uzturēšanās nometnes "Olaine" rekonstrukcijai tika akceptēts rīcības plāns centra rekonstrukcijai. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2006. gada 8. marta rīkojumu Nr. 151 Par Valsts robežsardzes nodrošināšanu ar darbam piemērotām telpām Valsts robežsardzes Rīgas pārvaldes nelegālo imigrantu uzturēšanās nometnes Olaine būvniecību nodrošinās valsts akciju sabiedrība Valsts nekustamie īpašumi. 2006. gada 6. oktobrī VRS Rīgas pārvalde nodeva tehnisko projektu VAS Valsts nekustamie īpašumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme
uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji
|
Kārtē-jais
gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
20,3 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
20,3 |
108,6 |
650,1 |
75,7 |
166,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
-108,6 |
-650,1 |
-75,7 |
-166,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
108,6 |
650,1 |
75,7 |
166,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Iekšlietu ministrijas budžeta programmas 10.00.00 Valsts robežsardzes darbība bāzes izdevumos ir paredzēts finansējums 20 237 latu apmērā, izmitināšanas centra teritorijas labiekārtošanai, aprīkošanai ar mēbelēm, sadzīves tehniku, biroja tehniku, speciālo tehniku un uzturēšanas izdevumi Viesnīcas tipa ēka 132
vietām (Ēka Nr.1) 2009.gads: - ēkas
uzturēšanas izdevumi 20 028 Ls
elektrība 6000 Ls (500 Ls/mēnesī x 12 mēneši = 6 000 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 500:0,05115 =9775kw/mēnesī; 9775 x 12=117300
kw/gadā) ūdens apgāde,
kanalizācija 3 500 Ls (292Ls/mēnesī x 12 mēneši= 3500Ls/gadā; 1m3=0,75285 Ls ar PVN5%, 292:0,75285=387m3/mēnesī,
387x12=4644m3/gadā) deratizācija 500 Ls (530m2) (deratizācija 1m2- 0,03776 Ls x 530=
20,01Ls/mēnesī x12=240Ls/gadā, dezinsekcija 1m3-0,05Ls pēc nepieciešamības
250Ls) atkritumu izvešana
300 Ls (CSA 1m3 izvešanas tarifs ir 3,81 Ls ar PVN 5%
) VNS, ugunsdroš.
signalizāc. tehniskā apkope 2000 Ls (integrētās drošības sistēmas apkalpošana,
166,67Ls/mēnesī x 12mēneši = 2000 Ls gadā) uzturēšanas
materiāli 3 728 Ls Apkopēja, galdnieka
atalgojums 4 000 Ls (apkopēja, galdnieka atalgojums (amatalga + piemaksas) =
268,66 Ls x 12 mēneši=3224 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 3224 Ls x 0,2409 =776 Ls Kopā:
3224 Ls + 776 Ls= 4 000 Ls gadā - mēbeļu, aprīkojuma iegāde 61
125 Ls
Kopā:
2009.gadā - 81 153 Ls 2010.gads - ēkas
uzturēšanas izdevumi 21 800 Ls
elektrība 6500 Ls (542Ls/mēnesī x 12 mēneši = 6500 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 542:0,05115=10596kw/mēnesī,
10596x12=127152kw/gadā) ūdens apgāde,
kanalizācija 4000 Ls (333Ls/mēnesī x 12 mēneši = 4000 Ls gadā; 1m3=0,75285 Ls ar PVN 5%, 292:0,75285=387m3/mēnesī,
387x12=4644m3/gadā) deratizācija 500 Ls (deratizācija 1m2- 0,03776 Ls x 530=
20,01Ls/mēnesī x12=240Ls/gadā, dezinsekcija 1m3-0,05Ls pēc nepieciešamības
250Ls) atkritumu izvešana 300 Ls (uz šo brīdi CSA 1m3 izvešanas tarifs ir 3,81
Ls ar PVN 5% ) VNS, ugunsdroš. signalizāc. tehniskā
apkope 2000 Ls (integrētās drošības sistēmas apkalpošana, 166,67Ls/mēnesī x 12 mēneši = 2000 Ls gadā) uzturēšanas materiāli
4000 Ls Apkopēja, galdnieka atalgojums 4500 Ls (apkopēja, galdnieka atalgojums (amatalga + piemaksas) =
302,17 x 12 mēneši=3626 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 3626 Ls x 0,2409 =874 Ls Kopā:
3626 Ls + 874 Ls= 4500 Ls gadā Kopā:
2010.gadā 21 800 Ls |
20,3 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Viesnīcas tipa ēka 50
vietām ar koplietošanas telpām (Ēka Nr.2 ) 2008.gads mēbeļu, aprīkojuma iegāde 64 603 Ls
Kopā:
2008.gadā 64 603 Ls 2009.gads - ēkas
uzturēšanas izdevumi 10 900Ls
elektrība 2000 Ls (166,67Ls/mēnesī x 12 mēneši=2000 Ls gadā, 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 166,67:0,05115=3258 kw/mēnesī, 3258x12=39096 kw/gadā) ūdens apgāde,
kanalizācija 1200 Ls (100Ls/mēnesī x 12 mēneši = 1200 Ls gadā; 1m3=0,75285
Ls ar PVN5%, 100:0,75285=132m3/mēnesī, 132x12=1584m3/gadā) deratizācija 250 Ls
(uz 530m2) (deratizācija 1m2- 0,03776 Ls x 530=
20,01Ls/mēnesī x12=240Ls/gadā, dezinsekcija 1m3-0,05Ls
pēc nepieciešamības) atkritumu izvešana
150 Ls (CSA 1m3 izvešanas tarifs ir 3,81 Ls ar PVN 5%
) *mazāks ievietoto skaits VNS, ugunsdroš.
signalizāc. tehniskā apkope 2000 Ls (integrētās drošības sistēmas apkalpošana,
166,67Ls/mēnesī x 12mēneši = 2000 Ls gadā) uzturēšanas materiāli
1300 Ls Apkopēja, elektriķa atalgojums 4000
Ls (apkopēja, elektriķa atalgojums (amatalga + piemaksas) =
268,7Ls x 12 mēneši=3224 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 3224 Ls x 0,2409 =776 Ls Kopā:
3224 Ls + 776 Ls= 4000 Ls gadā Kopā:
2009.gadā 10 900 Ls 2010.gads - ēkas
uzturēšanas izdevumi 11 890 Ls
elektrība 2150 Ls (179Ls/mēnesī x 12 mēneši = 2150 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 179:0,05115=3499kw/mēnesī,
3499x12=41988kw/gadā) ūdens apgāde, kanalizācija 1340 Ls (112Ls/mēnesī x 12 mēneši= 1340 Ls gadā; 1m3=0,75285 Ls ar PVN5%, 112:0,75285=149m3/mēnesī,
149x12=1788m3/gadā) deratizācija 250 Ls (deratizācija 1m2- 0,03776 Ls x 530=
20,01Ls/mēnesī x12=240Ls/gadā, dezinsekcija 1m3-0,05Ls
pēc nepieciešamības) atkritumu izvešana
150 Ls (CSA 1m3 izvešanas tarifs ir 3,81 Ls ar PVN 5%
) *mazāks ievietoto skaits VNS, ugunsdroš. signalizāc. tehniskā
apkope 2000 Ls (integrētās drošības sistēmas apkalpošana,
166,67Ls/mēnesī x 12mēneši = 2000 Ls gadā) uzturēšanas materiāli 1500 Ls Apkopēja, elektriķa atalgojums 4500
Ls (apkopēja, elektriķa atalgojums (amatalga + piemaksas) =
302,17 x 12 mēneši=3626 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 3626 Ls x 0,2409 =874 Ls Kopā:
3626 Ls + 874 Ls= 4500 Ls gadā Kopā:
2010.gadā 11 890 Ls |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Divstāvu piebūve
personāla izmitināšanai 2008.gads -
mēbeļu, aprīkojuma
iegāde 23 867 Ls
Kopā:
2008.gadā 23 867 Ls 2009.gads - ēkas
uzturēšanas izdevumi 7 580 Ls
elektrība 800 Ls (67Ls/mēnesī x 12 mēneši = 800 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 67:0,05115=1309kw/mēnesī,
1309x12=15708kw/gadā) ūdens apgāde,
kanalizācija 500 Ls (41Ls/mēnesī x 12 mēneši = 500 Ls gadā; 1m3=0,75285 Ls ar PVN5%, 41:0,75285=54m3/mēnesī,
54x12=648 m3/gadā) atkritumu izvešana
80 Ls (CSA 1m3 izvešanas tarifs ir 3,81 Ls ar PVN 5%
) VNS, ugunsdroš.
signalizāc. tehniskā apkope 2000 Ls (integrētās drošības sistēmas apkalpošana,
166,67Ls/mēnesī x 12mēneši = 2000 Ls gadā) uzturēšanas materiāli
200 Ls Apkopēja, sētnieka atalgojums 4000 Ls (apkopēja, sētnieka atalgojums (amatalga + piemaksas) =
268,7Ls x 12 mēneši=3224 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 3224 Ls x 0,2409 =776 Ls Kopā:
3224 Ls + 776 Ls= 4000 Ls gadā Kopā:
2009.gadā 7 580 Ls 2010.gads - ēkas
uzturēšanas izdevumi 8 250 Ls
elektrība 850 Ls (71Ls/mēnesī x 12 mēnesi =850 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 71:0,05115=1388kw/mēnesī,
1388x12=16656kw/gadā) ūdens apgāde, kanalizācija 550 Ls (46Ls/mēnesī
x 12 mēnesī = 550 Ls; 1m3=0,75285
Ls ar PVN 5%, 46:0,75285=61m3/mēnesī, 61x12=732m3/gadā) atkritumu izvešana
100 Ls (CSA 1m3 izvešanas tarifs ir 3,81 Ls ar PVN 5%
) VNS, ugunsdroš.
signalizāc. tehniskā apkope 2000 Ls (integrētās drošības sistēmas apkalpošana,
166,67Ls/mēnesī x 12mēneši = 2000 Ls gadā) uzturēšanas materiāli
250 Ls Apkopēja, sētnieka
atalgojums 4500 Ls (apkopēja, sētnieka atalgojums (amatalga + piemaksas) =
302,17 x 12 mēneši=3626 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 3626 Ls x 0,2409 =874 Ls Kopā:
3626 Ls + 874 Ls= 4500 Ls gadā Kopā:
2010.gadā 8 250 Ls |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konteinera tipa gāzes
katlumāja 2008.gads: - Katlumājas uzturēšanas izdevumi 5 900 Ls gāzes piegāde 3400
Ls (tnm3=125,40Ls (106,27+18%), 3400:125,40=27,11tnm3/gadā, 27,11:12=2,25tnm3
vidēji mēnesī) tehniskā apkope 350
Ls
sanitārtehniķa atalgojums 2150 Ls sanitārtehniķa atalgojums (amatalga + piemaksas) 144,42
Ls x 12 mēneši = 1733Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 1733 Ls x 0,2409 = 417 Ls Kopā:
1733Ls + 417 Ls = 2150 Ls Kopā:
2008.gadā - 5 900 Ls 2009.gads: - Katlumājas uzturēšanas izdevumi 9 900 Ls gāzes piegāde 7000 Ls (tnm3=125,40Ls (106,27+18%), 7000:125,40=55,82tnm3/gadā, 55,82:12=4,65tnm3
vidēji mēnesī) tehniskā apkope 400 Ls sanitārtehniķa atalgojums 2 500 Ls sanitārtehniķa atalgojums (amatalga + piemaksas) 167,92
Ls x 12 mēneši = 2015Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 2015 Ls x 0,2409 = 485 Ls Kopā:
2015 Ls + 485 Ls=2500 Ls Kopā:
2009.gadā 9 900 Ls 2010.gads: - Katlumājas uzturēšanas izdevumi 13 150 Ls gāzes piegāde 10 000 Ls (tnm3=125,40Ls (106,27+18%), 10000:125,40=79,75 tnm3/gadā, 79,75:12=6,65tnm3
vidēji mēnesī) tehniskā apkope 450 Ls *katlu māja darbosies uz pilnu jaudu sanitārtehniķa atalgojums 2 700 Ls sanitārtehniķa atalgojums (amatalga + piemaksas) 181,33
Ls x 12 mēneši = 2176 Ls Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
(24,09%) 2176 Ls x 0,2409 = 524 Ls Kopā:
2176 Ls + 524 Ls=2700 Ls Kopā:
2010.gadā 13 150 Ls |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Garāžas komplekss ar dīzeļģeneratora telpu 2009.gads: - Garāžas
kompleksa ar dīzeļģeneratora telpu uzturēš. izdevumi 140 Ls elektrība 90 Ls (7,50Ls/mēnesī x 12 mēneši = 90 Ls gadā 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 7,5:0,05115=147kw/mēnesī,
147x12=1764kw/gadā) ūdens 50 Ls (4 Ls/mēnesī x 12 mēneši = 50 Ls gadā, 1m3=0,75285 Ls ar PVN 5%, 4:0,75285=5m3/mēnesī,
5x12=60m3/gadā) aprīkojuma iegāde 17 125 Ls
Kopā:
2009.gadā - 17 265 Ls 2010.gads: - Garāžas
kompleksa ar dīzeļģeneratora telpu uzturēšanas izdevumi 180 Ls elektrība 110 Ls (9,17 Ls/mēnesī x 12 mēneši = 110 Ls gadā, 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 9,17:0,05115=179kw/mēnesī, 179x12=2148 kw/gadā) ūdens 70 Ls (6Ls/mēnesī x 12 mēneši = 70 Ls gadā, 1m3=0,75285
Ls ar PVN5%, 6:0,75285=8m3/mēnesī, 8x12=96m3/gadā) Kopā:
2010.gadā 180 Ls |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Caurlaides ēka 2009.gads: - ēkas
uzturēšanas izdevumi 319 Ls
elektrība (tai skaitā elektrība apkurei)
319 Ls (26,58
Ls/mēnesī x 12 mēneši = 319 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%; 26,58:0,05115=520
kw/mēnesī, 520x12=6240 kw/gadā) - mēbeļu,
aprīkojuma iegāde 2711 Ls
Kopā:
2009.gadā 3 030 Ls 2010.gads: - ēkas
uzturēšanas izdevumi 348 Ls elektrība (tai skaitā
elektrība apkurei) 348 Ls (29Ls/mēnesī x 12 mēneši = 348 Ls gadā; 1kw =0,05115 ar PVN 18%, 29:0,05115=567 kw/mēnesī, 567x12=6804 kw/gadā) Kopā:
2010.gadā 348 Ls Pavisam
kopā: 2008.gadā 94 370 Ls- 20237 Ls
(izdevumi bāzē) = 74 133 Ls Pavisam
kopā: 2009.gadā 129 828 Ls - 20237 Ls (izdevumi bāzē) = 109 591 Ls Pavisam
kopā: 2010.gadā - 55 618 Ls- 20237 Ls
(izdevumi bāzē) = 35 381 Ls 5.2. Valsts investīciju programmas
investīciju projekta IA-16 Valsts robežas infrastruktūras attīstība
ietvaros plānotie pasākumi: 1) Daugavpils pārvaldes nelegālo imigrantu un patvēruma meklētāju
centra rekonstrukcija (investīcijas) Kopā Ls 575 000, t.sk.: 2008. gadā Ls 34 500; 2009. gadā Ls 540 500; 2) Daugavpils pārvaldes nelegālo imigrantu un patvēruma meklētāju
centra (atrodas Valsts robežsardzes Daugavpils pārvaldes štāba izvietojumā)
uzturēšanas izdevumi - viesnīcas tipa ēkas 40 vietām ar koplietošanas telpām
uzturēšana: 2010. gadā un turpmāk ik gadus Ls 40 320. * Uzturēšanas izdevumi tiks precizēti pamatojoties uz
Ministru kabineta 2006.gada 8.marta rīkojumu Nr.151 Par Valsts robežsardzes
nodrošināšanu ar darbam piemērotām telpām. |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija. Likumprojekta īstenošanu 2007.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros un jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2008. gadā un turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. Atbilstoši rekonstrukcijas
tehniskajam projektam Valsts robežsardzes Rīgas pārvaldes Nelegālo imigrantu
uzturēšanās nometnes Olaine rekonstrukciju paredzēts veikt kārtās: -
1
kārta: korpusa Nr.2 rekonstrukcija, piebūves būvniecība, angāra demontāža; -
2
kārta: korpusa Nr.1 rekonstrukcija, caurlaides ēkas būvniecība, saimniecības
ēkas būvniecība, ceļu būve un rekonstrukcija, labiekārtošanas darbi. Pamatojoties uz augstākminēto, 2007.gadā paredzēts uzsākt un pabeigt korpusa Nr.2 rekonstrukciju un piebūves būvniecību un attiecīgi korpusa Nr.2 uzturēšanas izmaksas var prognozēt tikai 2008.gadā, nevis 2007.gadā (izņemot mēbeļu aprīkojuma iegādi), kā arī jāparedz 2007.gadā, nevis 2008.gadā, divstāvu piebūves personāla izmitināšanai mēbeļu un aprīkojuma iegāde 23 187 Ls apmērā. Tiek risināts jautājums par finanšu līdzekļu
piesaisti Daugavpils pārvaldes nelegālo imigrantu un patvēruma meklētāju
centra visa veida aprīkošanai un uzturēšanai no budžeta
programmas "Finansējums Eiropas Savienības fondu un Norvēģijas valdības
instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1. Izmitināšanas centra iekārtošanas un aprīkošanas prasības. Ministru kabineta noteikumu projekts šobrīd tiek sagatavots, par pamatu ņemot izstrādāto NIUN Olaine rekonstrukcijas projektu un tajā paredzēto aprīkojumu, kā arī likumprojekta anotācijas III sadaļu. 2. Izmitināšanas centrā ievietoto ārzemnieku uzturēšanas normas. Ir sagatavots un 2006.gada 12.oktobrī Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par aizturēto ārzemnieku uzturēšanas normām (VSS-1423), kuru pēc likumprojekta stāšanās spēkā būs nepieciešams grozīt un izdot saskaņā ar likumprojektā iekļauto deleģējumu. Ir apkopota informācija par iespējamo garantēto veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un tā saņemšanas kārtību, taču, lai sagatavotu noteikumu projektu, būs nepieciešams izvedot starpinstitūciju darba grupu. 3. Ievietojamā izmitināšanas centrā aizturētā ārzemnieka veselības pārbaudes un sanitārās apstrādes, kā arī veselības pārbaudes rezultātu fiksēšanas kārtība. Ministru kabineta noteikumu projekts vēl nav sagatavots, tiek apkopota nepieciešama informācija Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādei. Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādei, iespējams, būs nepieciešams izveidot starpinstitūciju (starpministriju) darba grupu. 4. Izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumi. Ministru kabineta noteikumu projekts vēl nav sagatavots, ir apkopota nepieciešama informācija Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādei. 5. Priekšmetu sarakstu, kurus aizturētajam ārzemniekam aizliegts glabāt izmitināšanas centrā. Minētais saraksts tiks iekļauts izmitināšanas centra iekšējās kārtības noteikumos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Līdz likumprojekta spēkā stāšanās brīdim Satiksmes ministrija sadarbībā ar Veselības un Iekšlietu ministriju izvērtēs nepieciešamību veikt grozījumus Ministru kabineta 2003. gada 9. decembra noteikumos Nr. 691 Ārzemnieku veselības apdrošināšanas noteikumi saistībā ar iespēju jūras un gaisa kuģu apkalpes locekļiem, kuri ieceļo saskaņā ar starptautiskajiem līgumiem, uzturēties Latvijas Republikā bez veselības apdrošināšanas polises. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību
|
Likumprojekts atbilst: - Padomes 2001. gada 15. marta Regulas (EK) Nr. 539/2001, ar ko uzskaitītas trešās valstis, kuru pilsoņiem, šķērsojot dalībvalstu ārējās robežas, ir jābūt vīzām, kā arī tās trešās valstis, kuru pilsoņi ir atbrīvoti no šīs prasības, 4. pantu 1.punkta c) un d) apakšpunktam. - Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 15. marta regulai (EK) Nr.562/2006, ar kuru ievieš Kopienas Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos pār robežām (Šengenas Robežu kodekss). Regula stājās spēkā 2006. gada 13. oktobrī (OV L 105/1 13.4.2006.). Eiropas Padomes Migrācijas un Izraidīšanas darba grupā tiek izskatīts Eiropas Komisijas izstrādātais projekts Direktīvai par kopīgiem standartiem un procedūrām dalībvalstīs attiecības uz to trešo valstu pilsoņu atgriešanos, kas dalībvalstī uzturas nelikumīgi. Saskaņā ar šīs Direktīvas nosacījumiem, dalībvalstīs ir jānosaka obligātie standarti to personu, kas dalībvalstī uzturas nelikumīgi, bet kuras pagaidām nevar izraidīt, uzturēšanās nosacījumiem, atsaucoties uz noteikumiem Padomes 27.01.2003. Direktīvā 2003/9/EK, ar ko nosaka obligātus standartus patvēruma meklētāju uzņemšanai. Analoģiskas saistības izriet no Latvijas Republikas Patvēruma likuma (LV 48 27.03.2002 ) 14. panta. Patvēruma meklētāja aizturēšana, kas nosaka Valsts robežsardzei tiesības aizturēt patvēruma meklētājus Valsts robežsardzes teritoriālajā struktūrvienībā likumā noteiktos gadījumos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts atbilst 1965. gada 9. aprīļa Konvencijas par starptautiskās jūras satiksmes atvieglošanu un 1944. gada 7. decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju prasībām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Minimālā standarta noteikumi par apiešanos ar cietumniekiem, apstiprināti ar ANO rezolūciju 13.05.1977. - Standard Minimum of Rules for the Treatment of Prisoners, see in - Human Rights. A Compilation of International Instruments, (2002); Principu apkopojums visu personu aizsardzībai, kuras atrodas jebkura veida aizturēšanā vai cietumā, apstiprināts ar ANO rezolūciju 09.12.1998. Body of Principles for the Protection of All Persons under Any Form of Detention or Imprisonment, see in Human Rights. A Compilation of International Instruments (2002); Cietumnieku režīma pamatprincipi, pieņemti ar ANO Ģenerālās asamblejas rezolūciju 14.12.1990. - Basic Principles for the Treatment of Prisoners, see in Human Rights. A Compilation of International Instruments (2002); Eiropas Savienības Padomes Direktīva 2003/9/EK ar ko nosaka obligātos minimālos standartus patvēruma meklētāju uzņemšanai, OV L 31, 06.02.2003. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imigrācijas likuma 59.pants |
Padomes Direktīva 2003/9/EK ar ko nosaka obligātos minimālos standartus patvēruma meklētāju uzņemšanai, 13., 14. pants |
Atbilst |
Latvijas normatīvais akts nodrošina atbilstību Direktīvas minēto pantu prasībā garantēt aizturētām personām atbilstošu dzīves līmeni izmitināšanas centrā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulē-jums to interesēs, neatbalsta) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konsultāciju un pieredzes iegūšanas nolūkā
2005.-2006.gadā vien tika veikti pieci ārzemju komandējumi uz nelegālo
imigrantu un patvērumu meklētāju izmitināšanas centriem Eiropas Savienības dalībvalstīs: -
Olaines centra rekonstrukcijas projekta izstrādes gaitā deviņu Valsts
robežsardzes amatpersonu pieredzes apmaiņas
vizīte Helsinku bēgļu centrā Somijā; -
PHARE 2003. gada programmas Twinning projekta Valsts robežas
kontroles sistēmas pilnveidošana ietvaros divu Valsts robežsardzes amatpersonu, kuras nodarbojas ar patvēruma
un Eurodac praktiskās pielietošanas jautājumiem, pieredzes apmaiņas vizīte
Somijas Imigrācijas departamenta struktūrās; -
PHARE 2002. gada programmas Twinning light projekta Valsts robežsardzes
imigrācijas struktūrvienību administratīvās kapacitātes un infrastruktūras
nostiprināšana ietvaros piecu Valsts
robežsardzes imigrācijas un juridisko dienestu amatpersonu pieredzes apmaiņas
vizīte Francijas imigrācijas struktūrās; - Latvijas un Lietuvas robežsardzes divpusējās sadarbības ietvaros
četru Valsts robežsardzes Rīgas pārvaldes imigrācijas dienestu amatpersonu
dienesta vizīte Pabrades nelegālo imigrantu un patvēruma meklētāju
uzturēšanās centrā; - Eiropas
Bēgļu fonda projekta Uzņemšanas apstākļu uzlabošana
Valsts robežsardzē patvēruma meklētāju masveida pieplūduma gadījumā ietvaros Valsts robežsardzes amatpersonu 2 mācību braucieni uz
Somijas un Francijas dienestiem, kas iesaistīti imigrācijas un
patvēruma jautājumos, un patvēruma meklētāju un nelegālo imigrantu
izmitināšanas centriem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Iekšlietu ministrija. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts nenosaka papildus ierobežojumus indivīda tiesībām, bet precizē šīs tiesības uzturoties izmitināšanas centrā. Savas tiesības indivīds varēs aizstāvēt administratīvā procesa ietvaros. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||