2007.gada _____ oktobrī
Nr.9/6 -
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija savā šā gada 3.oktobra sēdē ir apspriedusi likumprojektu Grozījums Operatīvās darbības likumā (nr.348/Lp9) trešajam lasījumam.
Komisija
lūdz augstākminēto likumprojektu iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā
izskatīšanai trešajā lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta Grozījums Operatīvās darbības likumā (nr.348/Lp9) salīdzinošā tabula uz ______ lpp.
Ar cieņu
komisijas priekšsēdētājs
Juris Dalbiņš
Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījums Operatīvās darbības
likumā
(nr.348/Lp9)
Spēkā
esošā redakcija |
2.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi
3.lasījumam (1) |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 3.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Operatīvās darbības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 1.nr.; 1995, 18.nr.; 1997, 15.nr.; 2002,
16.nr.; 2005, 14., 22.nr.) šādu grozījumu: |
|
|
|
Izdarīt Operatīvās darbības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 1.nr.; 1995, 18.nr.; 1997, 15.nr.; 2002,
16.nr.; 2005, 14., 22.nr.) šādu grozījumu: |
3.pants. Operatīvās darbības
tiesiskais pamats (1) Operatīvās darbības tiesiskais pamats ir Latvijas Republikas
Satversme, Kriminālprocesa likums, šis likums, kā arī citi likumi un
starptautiskie līgumi, kas reglamentē valsts drošības, aizsardzības,
ekonomiskās suverenitātes un sabiedriskās kārtības nodrošināšanas subjektu
uzdevumus, tiesības un pienākumus. (2) Valsts institūcijas, kurām ar likumu ir noteiktas tiesības
veikt operatīvo darbību, savas kompetences ietvaros un atbilstoši šim likumam
izdod iekšējos normatīvos aktus par šīs darbības organizāciju, metodēm,
taktiku, līdzekļiem un uzskaiti. Šie normatīvie akti stājas spēkā tikai pēc
tam, kad tos akceptējis ģenerālprokurors. |
Papildināt 3.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Šā panta otrajā daļā minētie iekšējie normatīvie akti nav
jāsaskaņo ar Tieslietu ministriju." |
|
|
|
Papildināt 3.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Šā panta otrajā daļā minētie iekšējie normatīvie akti nav
jāsaskaņo ar Tieslietu ministriju." |
17.pants. Operatīvā
korespondences kontrole, operatīvā informācijas iegūšana no tehniskajiem
līdzekļiem un operatīvā sarunu noklausīšanās Ja operatīvās darbības subjekta rīcībā ir pamatotas ziņas par personu
saistību ar noziegumu, kā arī par valstij svarīgu interešu, valsts drošības
un aizsardzības apdraudējumu, ir atļauta: 1) operatīvā korespondences kontrole - tas ir, drīkst kontrolēt šo
personu nosūtāmo un saņemamo pasta, telegrāfa un cita veida korespondenci un
tās rīcībā esošās elektrosakaru un cita veida sistēmas šādas korespondences
nosūtīšanai un saņemšanai; 2) operatīvā informācijas iegūšana no tehniskajiem līdzekļiem - tas
ir, informācijas noņemšana vai kopēšana no personu īpašumā vai rīcībā
esošajām elektroniskajām un cita veida informācijas glabāšanas ierīcēm un
informācijas kanāliem; 3) operatīvā sarunu noklausīšanās - tas ir, to sarunu noklausīšanās,
kuras notiek starp šīm personām un citām personām (arī pa tālruni, ar
elektroniskajiem un cita veida sakaru līdzekļiem). |
|
1 |
9.Saeimas deputāts
V.Buzajevs: Papildināt likuma
17.pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā: (2) Operatīvās
darbības subjekts katru gadu apkopo informāciju par šī panta pirmajā daļā
minēto operatīvo pasākumu skaitu un līdz nākamā gada 1.martam publicē to
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Kārtību, kādā informācija tiek publicēta,
nosaka Ministru kabinets. |
Noraidīt |
|