Likumprojekts
Grozījums
Muzeju likumā
Izdarīt Muzeju likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 2.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt 13.panta desmitajā daļā vārdus "un
finansēšanas".
Kultūras ministre
H.Demakova
Likumprojekta Grozījums Muzeju likumā anotācija
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Izstrādājot Ministru kabineta 2006.gada 21.novembra noteikumus Nr.956 Noteikumi par Nacionālo muzeju krājumu (turpmāk Noteikumi), tika konstatēts, ka Noteikumos nav iespējams noteikt Nacionālā muzeju krājuma finansēšanas kārtību, kā to paredz Muzeju likuma 13.panta desmitajā daļas deleģējums. Nacionālā muzeju krājuma finansēšanas kārtību nav iespējams noteikt šādu iemeslu dēļ: 1. Ņemot vērā to, ka muzeju sistēma Latvijā ir decentralizēta muzeju darbojas dažādu ministriju, pašvaldību, autonomu institūciju un privātu personu pārziņā, kā arī ar noteiktu kultūras funkciju veikšanu ir saistītas dažādas valsts pārvaldes institūcijas, nav iespējams Noteikumos paredzēt vienu finansēšanas avotu vai vienu atbildīgo institūciju. 2. Valsts un pašvaldību muzeju finansēšanas kārtību, kas ietver arī Nacionālā muzeju krājuma finansēšanu, nosaka Muzeju likuma 14. pants. 3. Iespējas
pretendēt uz valsts finansējumu autonomajiem un privātmuzejiem un
privātpersonām, kuru īpašumā vai valdījumā ir Nacionālā krājuma priekšmeti,
ir daudzveidīgas. Varam minēt Valsts kultūrkapitāla fonda rīkotos projektu
konkursus, Valsts kultūrkapitāla fonda kultūras programmas Nacionālas nozīmes projekti akreditētajos muzejos un
Valsts atbalsts muzejiem Latvijas reģionos. Kārtību, kā pieteikties šim
finansējumam, kā arī finansējuma sadales kārtību nosaka kultūras projektu
konkursu nolikumi. Jāatzīmē, ka pašlaik valsts finansējumu kā valsts budžeta
dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem apakšprogrammā Muzeji saņem arī
atsevišķi privātie un pašvaldību muzeji, kuri ir noslēguši finansēšanas
līgumus ar Kultūras ministriju. Ņemot vērā, ka nav
iespējams noteikt vienotu Nacionālā muzeju krājuma finansēšanas kārtību,
Ministru kabineta 2006.gada 21.novembra sēdē (protokola Nr.61.5.§) Kultūras
ministrijai tika uzdots izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu
par grozījumu Muzeju likumā, svītrojot no 13.panta desmitās daļas deleģējumu
noteikt Nacionālā krājuma finansēšanas kārtību. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izdarīt
grozījumus Muzeju likuma 13.panta desmitajā daļā, svītrojot no
13.panta desmitās daļas deleģējumu noteikt Nacionālā krājuma finansēšanas
kārtību. |
3. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
6.
Cita informācija |
Nav
citas informācijas |
|||||
td> |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas.
|
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas
|
5.
Cita informācija |
Nav citas informācijas |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo
funkciju ietvaros. Normatīvā akta izpilde
iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. Papildu laiks un pārejas periods
izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums Grozījums Muzeju likumā pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts neskar indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
Kultūras ministre H. Demakova
Kultūras ministre |
Valsts sekretāre |
Juridiskās nodaļas vadītāja p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
H.Demakova |
S.Zvidriņa |
J.Šumeiko |
I.Bērziņa |
J.Garjāns |
2007.04.04. 10:32
866
J.Garjāns
67503870;
janis.garjans@mvp.gov.lv