Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 108.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no piecsimt līdz tūkstoš latiem, konfiscējot dzīvniekus vai bez konfiskācijas."

 

2. Aizstāt 210.panta pirmajā daļā skaitli un vārdu "108.pantā" ar skaitli un vārdu "107.pantā".

 

3. Aizstāt 304.panta 11.punktā skaitļus un vārdus "103.3, 106., 106.1 un 155.5 pantā" ar skaitļiem un vārdiem "103.3, 106., 106.1 pantā, 108.panta otrajā daļā un 155.5 pantā".

 

 

 

 

 

 

 

Zemkopības ministra vietā –

izglītības un zinātnes ministre

B.Rivža


 

Likumprojekta “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 108.panta sankcijā noteikts, ka par valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību (izņemot epizootijas) profilakses un apkarošanas prasību pārkāpšanu:

- uzliek naudas sodu fiziskajām personām no pieciem līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām – no desmit līdz piecsimt latiem.

Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no piecsimt līdz tūkstoš latiem.

Ministru kabineta 2004.gada 17.februāra noteikumu Nr.85 ”Govju enzootiskās leikozes profilakses un apkarošanas kārtība” 11.1.apakšpunktā noteikts, ka ar govju enzootisko leikozi (turpmāk – leikoze) slimo dzīvnieku nokauj 30 dienu laikā pēc diagnozes paziņošanas dzīvnieku īpašniekam vai turētājam. Vairāki dzīvnieku īpašnieki šo prasību jau vairāku gadu garumā ignorē.

2. Normatīvā akta projekta būtība.

Likumprojekts paredz:

- pastiprināt 108.panta otrās daļas sankciju ar dzīvnieku konfiskāciju, nosakot, ka par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, – uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no piecsimt līdz tūkstoš latiem, konfiscējot dzīvniekus vai bez konfiskācijas;

- svītrot no pašvaldību administratīvo komisiju kompetences administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanu saistītu ar 108.pantā noteiktā soda piemērošanu.

3. Cita informācija

Likumprojekts izstrādāts ņemot vērā Pārtikas un veterinārā dienesta, kā arī Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes priekšlikumus veikt grozījumu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, iekļaujot dzīvnieku konfiskāciju kā papildus soda veidu 108.panta sankcijā.

Pārtikas un veterinārā dienesta inspektors (turpmāk – inspektors) papildus sodu pielietos gadījumā, ja dzīvnieku īpašnieks, kam saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību slimie dzīvnieki jāizkauj, to nedarīs labprātīgi. Dzīvnieku konfiskācija tiks piemērota gadījumos, kad pārkāpumu veterinārās kontroles laikā konstatēs atkārtoti.

Pašlaik inspektors, saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību un dzīvnieku infekcijas slimību kontroles plānu, uz dzīvnieku novietnēm veic vizītes un kontrolē dzīvnieku infekcijas slimības. Pēc infekcijas slimības konstatēšanas dzīvnieku īpašniekam slimais dzīvnieks jānojauj kautuvē. Atsevišķi dzīvnieku īpašnieki šo prasību ignorē un turpina iepludināt pārtikas apritē slimo dzīvnieku produktus.

Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 108.panta otrajā daļā, iekļaujot dzīvnieku konfiskāciju kā papildus soda veidu, ir nepieciešams, lai nepieļautu cilvēku veselībai bīstamu pārtikas produktu apriti.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi.

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Likumprojekts uzņēmējdarbības vidi (dzīvnieku īpašnieku) skars tikai tajā gadījuma, ja tiks konstatēts atkārtots pārkāpums gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas. Pēc konfiskācijas dzīvnieki tiks pakļauti iznīcināšanai, neiegūstot no tiem pārtikas produktus vai dzīvnieku barību.

3. Sociālo seku izvērtējums.

Likumprojektam būs pozitīvas sociālās sekas sakarā ar labvēlīgu ietekmi uz sabiedrības veselību un pārtikas drošību.

4. Ietekme uz vidi.

Likumprojektam būs pozitīva ietekme uz vidi sakarā ar piesārņojuma un infekciju riska mazināšanos un dzīvnieku infekcijas slimību kontroles uzlabošanos.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. Ls)

Rādītāji

Kārtējais 2007.gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

2008.

2009.

2010.

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija.

Likumprojektu Pārtikas un veterinārais dienests ieviesīs esošā budžeta ietvaros.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību.

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas.

Konsultācijas notikušas ar Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta).

Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome atbalsta likumprojekta turpmāko virzību.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis.

Likumprojekts netika nosūtīts izvērtēšanai plašai sabiedrībai.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Likumprojektā paredzētās sankcijas piemērošanu nodrošinās valsts institūcija - Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu.

Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo.

Pārtikas un veterinārā dienesta lēmumus var pārsūdzēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa divdesmit trešajā nodaļā noteiktā kārtībā.

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

Zemkopības ministrs                                                                  M.Roze

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

D.Lucaua

 

 

 

S.Grigaļūna

 

 

M.Salenieks

 

 

O.Vecuma - Veco

13.03.2007. 14:05

944

O.Vecuma-Veco

67027551, Olita.Vecuma-Veco@zm.gov.lv