Likumprojekts
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 108.panta
otro daļu šādā redakcijā:
"Par
tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš latiem, konfiscējot dzīvniekus
vai bez konfiskācijas."
2. Aizstāt 210.panta
pirmajā daļā skaitli un vārdu "108.pantā" ar skaitli un vārdu
"107.pantā".
3. Aizstāt 304.panta
11.punktā skaitļus un vārdus "103.3, 106., 106.1 un
155.5 pantā" ar skaitļiem un vārdiem "103.3,
106., 106.1 pantā, 108.panta otrajā daļā un 155.5 pantā".
Zemkopības ministra vietā
izglītības un zinātnes
ministre
B.Rivža
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 108.panta sankcijā
noteikts, ka par valsts uzraudzībā
esošo dzīvnieku infekcijas slimību (izņemot epizootijas) profilakses un
apkarošanas prasību pārkāpšanu: - uzliek naudas sodu fiziskajām personām no pieciem līdz divsimt
piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no desmit līdz piecsimt
latiem. Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas, uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz
piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš latiem. Ministru kabineta
2004.gada 17.februāra noteikumu Nr.85 Govju enzootiskās leikozes profilakses
un apkarošanas kārtība 11.1.apakšpunktā noteikts, ka ar govju enzootisko
leikozi (turpmāk leikoze) slimo dzīvnieku nokauj 30 dienu laikā pēc
diagnozes paziņošanas dzīvnieku īpašniekam vai turētājam. Vairāki dzīvnieku
īpašnieki šo prasību jau vairāku gadu garumā ignorē. |
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
Likumprojekts paredz: - pastiprināt 108.panta otrās daļas
sankciju ar dzīvnieku konfiskāciju, nosakot, ka par tādiem pašiem
pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas, uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit
līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš
latiem, konfiscējot dzīvniekus vai bez konfiskācijas; - svītrot no pašvaldību
administratīvo komisiju kompetences administratīvo pārkāpumu lietu
izskatīšanu saistītu ar 108.pantā noteiktā soda piemērošanu. |
3. Cita informācija |
Likumprojekts izstrādāts ņemot vērā Pārtikas un veterinārā dienesta, kā arī Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes priekšlikumus veikt grozījumu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, iekļaujot dzīvnieku konfiskāciju kā papildus soda veidu 108.panta sankcijā. Pārtikas un veterinārā dienesta inspektors
(turpmāk inspektors) papildus sodu pielietos gadījumā, ja dzīvnieku
īpašnieks, kam saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību slimie
dzīvnieki jāizkauj, to nedarīs labprātīgi. Dzīvnieku konfiskācija tiks
piemērota gadījumos, kad pārkāpumu veterinārās kontroles laikā konstatēs
atkārtoti. Pašlaik inspektors, saskaņā ar normatīvajos
aktos noteikto kārtību un dzīvnieku infekcijas slimību kontroles plānu, uz
dzīvnieku novietnēm veic vizītes un kontrolē dzīvnieku infekcijas slimības.
Pēc infekcijas slimības konstatēšanas dzīvnieku īpašniekam slimais dzīvnieks
jānojauj kautuvē. Atsevišķi dzīvnieku īpašnieki šo prasību ignorē un turpina
iepludināt pārtikas apritē slimo dzīvnieku produktus. Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 108.panta otrajā daļā, iekļaujot dzīvnieku konfiskāciju kā papildus soda veidu, ir nepieciešams, lai nepieļautu cilvēku veselībai bīstamu pārtikas produktu apriti. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Likumprojekts
uzņēmējdarbības vidi (dzīvnieku īpašnieku) skars tikai tajā gadījuma, ja tiks
konstatēts atkārtots pārkāpums gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas.
Pēc konfiskācijas dzīvnieki tiks pakļauti iznīcināšanai, neiegūstot no tiem
pārtikas produktus vai dzīvnieku barību. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Likumprojektam būs pozitīvas sociālās sekas
sakarā ar labvēlīgu ietekmi uz sabiedrības veselību un pārtikas drošību. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Likumprojektam
būs pozitīva ietekme uz vidi sakarā ar piesārņojuma un infekciju riska mazināšanos
un dzīvnieku infekcijas slimību kontroles uzlabošanos. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais 2007.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
2008. |
2009. |
2010. |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
6. Cita informācija. |
Likumprojektu Pārtikas
un veterinārais dienests ieviesīs esošā budžeta ietvaros. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
|
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas. |
Konsultācijas
notikušas ar Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta). |
Lauksaimniecības
organizāciju sadarbības padome atbalsta likumprojekta turpmāko virzību. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis. |
Likumprojekts
netika nosūtīts izvērtēšanai plašai sabiedrībai. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Likumprojektā
paredzētās sankcijas piemērošanu nodrošinās valsts institūcija - Pārtikas un
veterinārais dienests. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu. |
Likumprojekts pēc
tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā
izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Pārtikas un
veterinārā dienesta lēmumus var pārsūdzēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksa divdesmit trešajā nodaļā noteiktā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
M.Salenieks |
O.Vecuma - Veco |
13.03.2007. 14:05
944
O.Vecuma-Veco
67027551, Olita.Vecuma-Veco@zm.gov.lv