Likumprojekts
Likumprojekts "Grozījumi Sabiedrības integrācijas
fonda likumā"
Izdarīt Sabiedrības integrācijas fonda likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 16.nr.; 2004, 23.nr.) šādus grozījumus:
1. 3.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Fonda mērķis ir finansiāli atbalstīt un veicināt sabiedrības integrāciju atbilstoši attiecīgās valsts programmas pamatnostādnēm, kā arī publiskā un nevalstiskā sektora attīstības programmu un projektu (turpmāk projekts) īstenošanu.";
aizstāt otrajā daļā vārdus "sabiedrības integrācijas" ar vārdiem "sabiedrības integrācijas, publiskā un nevalstiskā sektora attīstības";
izteikt otrās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
"5) izstrādāt un iesniegt Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā priekšlikumus par sabiedrības integrācijas, publiskā un nevalstiskā sektora attīstības procesa īstenošanai nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem valsts budžeta pieprasījuma sagatavošanai;".
2. Papildināt 4.panta pirmo daļu ar 6. un 7.punktu šādā redakcijā:
"6) ieviest Fonda mērķim atbilstošas juridisko un fizisko personu (tai skaitā ārvalstu juridisko un fizisko personu) programmas un grantu shēmas;
7) nodrošināt Fonda mērķim atbilstošu Eiropas Savienības struktūrfondu, Eiropas Ekonomikas zonas valstu finanšu instrumentu, Eiropas Komisijas finansēto programmu un citu starptautisku finanšu instrumentu finansētu programmu ieviešanu, pieņemt lēmumus par finansējuma piešķiršanu projektiem un veikt projektiem piešķirtā finansējuma kontroli, tai skaitā pildot Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas funkcijas."
3. Papildināt 5.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā īstenojama nevalstisko organizāciju līdzfinansējuma budžeta programmas vadības, īstenošanas, uzraudzības un kontroles sistēma."
4. Papildināt 11.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Par valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi atbildīgā amatpersona ir sekretariāta direktors."
5. 12.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "sabiedrības integrācijas" ar vārdiem "sabiedrības integrācijas, publiskā un nevalstiskā sektora attīstības";
izteikt astoto daļu šādā redakcijā:
"(8) Projektus, kurus finansē no Eiropas Savienības struktūrfondiem, Eiropas Ekonomikas zonas valstu finanšu instrumentiem, Eiropas Komisijas un citiem starptautiskiem finanšu instrumentiem, izvērtē saskaņā ar attiecīgos finanšu instrumentus reglamentējošajiem tiesību aktiem."
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Ministru
prezidenta vietā
aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta "Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likumā"
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. Atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumam Sabiedrības integrācijas fonds (turpmāk fonds) ir publisks nodibinājums. Likumā ir noteikta fonda kompetence. Saskaņā ar likumu fondam ir savs budžets un manta, un to pārvalda padome. Analizējot situāciju, jāsecina, ka fondam šobrīd ir deleģēta dažādu programmu un grantu apsaimniekošana:
2. Valsts pārvaldes iekārtas likuma (turpmāk VPIL) 40.pants nosaka, ka pārvaldes uzdevumu var deleģēt likumā noteiktajos gadījumos citai publiskai personai. Šādā gadījumā piemērojami šīs nodaļas noteikumi, ciktāl citu likumu speciālajās tiesību normās nav noteikts citādi. Kaut arī Sabiedrības integrācijas fonda likuma 12.panta 8.punkts ietver fonda tiesības pildīt ieviešanas institūcijas funkcijas Eiropas Savienības finansētajiem projektiem, jāsecina, ka Sabiedrības integrācijas fonda likums skaidri nenosaka, kad fonds var saņemt deleģējumu pildīt pārvaldes uzdevumus minēto funkciju īstenošanai (izņēmums ir deleģējums pildīt PHARE un Pārejas programmas ieviešanas institūcijas funkcijas, kur tas noteikts likumā). Sabiedrības integrācijas fonda likumu nepieciešams precizēt arī tāpēc, ka VPIL 41.panta otrā daļa nosaka, ka "citai publiskai personai nevar deleģēt publisku personu budžeta apstiprināšanu, finanšu resursu sadali programmu un apakšprogrammu līmenī, finanšu resursu kontroli". 3. Kaut gan fonda mērķis ir sabiedrības integrācija, kas saskaņā ar valsts programmu par sabiedrības integrāciju Latvijā ietver gan etnisko, gan sociālo un reģionālo integrāciju un ir pietiekami plašs, lai teorētiski iekļautu arī cilvēkresursu attīstības pasākumus, nepieciešams precizēt fonda mērķi saskaņā ar pašlaik veicamajiem un plānotajiem uzdevumiem. 4. Ministru kabinets 2006.gada 23.maijā pieņēma noteikumu projektu "Noteikumi par nevalstisko organizāciju līdzfinansējuma budžeta programmas vadības, īstenošanas, uzraudzības un kontroles sistēmu". Lai izstrādāto noteikumu izdošanas pamats būtu pilnīgs, nepieciešams attiecīgi papildināt Sabiedrības integrācijas fonda likumu. Izraksts no Ministru kabineta 2006.gada 23.maija sēdes protokola (prot. Nr.28. 37.§): "2. Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātam līdz 2006.gada 1.augustam sagatavot un iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā grozījumu Sabiedrības integrācijas fonda likumā, papildinot to ar deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tiek īstenota nevalstisko organizāciju līdzfinansējuma budžeta programmas vadības, īstenošanas, uzraudzības un kontroles sistēma." Likumprojekts atbilst Ministru kabineta sēdē dotajam uzdevumam. Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts ir sagatavojis un 2007.gada 23.februārī iesniedzis Valsts kancelejā priekšlikumus likumprojekta "Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likumā" (VSS-1444) papildināšanai, kas attiecas uz valsts budžeta pieprasījuma sagatavošanas kārtību sabiedrības integrācijas, publiskā un nevalstiskā sektora attīstības procesa īstenošanai (likumprojekta 1.panta trešā daļa), kā arī likumā iekļaujamo deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tiek īstenota nevalstisko organizāciju līdzfinansējuma budžeta programmas vadības, īstenošanas, uzraudzības un kontroles sistēma (likumprojekta 3.pants) |
||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
1. Likumprojekta mērķis ir saskaņot Sabiedrības integrācijas fonda likumu ar VPIL, novēršot riskus atšķirīgai tiesību normu interpretācijai un no tā izrietošajām finansiālajām sekām. 2. Likumprojekts precizē fonda mērķi, nosakot, ka līdzās sabiedrības integrācijai fonda mērķis ir arī finansiāli atbalstīt un veicināt publiskā un nevalstiskā sektora attīstību. 3. Likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tiek īstenota nevalstisko organizāciju līdzfinansējuma budžeta programmas vadības, īstenošanas, uzraudzības un kontroles sistēma |
||||||
3. Cita informācija |
Ievērojot, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likums stājās spēkā 2007.gada 1.martā un minētais likums nosaka fondam sadarbības iestādes statusu, lai nodrošinātu pēc iespējas savlaicīgāku minētā likuma un Sabiedrības integrācijas fonda likuma normu saskaņošanu saistībā ar anotācijas I sadaļas 1.daļas 1.punktā minēto, likumprojekts ietver normu, kas nosaka, ka likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Minētais pamato arī nepieciešamību likumu virzīt izskatīšanai Saeimā steidzamības kārtībā |
||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu nes kar |
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts saskaņo Sabiedrības
integrācijas fonda likumu ar VPIL, kas attiecas uz pārvaldes uzdevumu
deleģēšanas jautājumiem, līdz ar to pieteikto projektu izvērtēšana un
apstiprināšana noritēs ātrāk. Tiks novērstas normatīvo aktu normu dažādas
interpretācijas iespējas |
||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2007.) |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
2008. |
2009. |
2010. |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
4. Prognozējamie kompensējošie |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. Kopā nepieciešamie papildu izdevumi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos saturiskos virzienus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1. Atbilstoši likuma grozījumiem jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi "Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 28.augusta noteikumos Nr.390 "Sabiedrības integrācijas fonda nolikums"". Šie Ministru kabineta noteikumi precizēs padomes, sekretariāta un projektu vērtēšanas komiteju funkcijas, pilnvaras un sadarbību autonomo uzdevumu un valsts deleģēto uzdevumu izpildē. 2. Nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu "Noteikumi par nevalstisko organizāciju līdzfinansējuma budžeta programmas vadības, īstenošanas, uzraudzības un kontroles sistēmu", ņemot vērā precizēto Ministru kabineta noteikumu izdošanas pamatojumu. Paredzēts, ka minētie noteikumu projekti
divu mēnešu laikā pēc likuma stāšanās spēkā tiks iesniegti Ministru kabinetā |
||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta numurs) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta numurs |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Grozījumos ietvertās normas tika iesniegtas Valsts kancelejā gan kā fonda sekretariāta, gan arī kā Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta priekšlikumi. Ar fonda sekretariāta priekšlikumiem tika iepazīstināta fonda padome, tai skaitā pieci nevalstisko organizāciju pārstāvji, fonda padomes sēdē 2006.gada 12.jūlijā. Fonda padome izskatīja sekretariāta sagatavotos grozījumus (minētais neattiecas uz likumprojekta 3.pantu), konceptuāli atbalstīja grozījumu nepieciešamību un pieņēma lēmumu lūgt Valsts kanceleju piedalīties grozījumu galīgā varianta sagatavošanā. Par likumprojektu
tika diskutēts |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Izskatot jautājumu par grozījumiem Sabiedrības integrācijas fonda likumā, nevalstisko organizāciju pārstāvjiem nebija iebildumu pret likumprojektā iestrādātajām normām, vienlaikus tika nolemts organizēt diskusiju par fonda padotības noteikšanu, tādējādi likumprojektā minētais jautājums netiek regulēts |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots |
||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas |
||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses, vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par likumu sabiedrība tiks informēta, to publicējot laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", izdevumā "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs", kā arī ievietojot Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un fonda mājas lapā internetā |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt administratīvā procesa ietvaros saskaņā ar Administratīvā procesa likumu, kā arī saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību regulējošiem normatīvajiem aktiem jautājumos, kas saistīti ar fonda darbību, īstenojot Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas funkcijas |
||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas direktore |
Valsts kancelejas direktora vietniece valsts pārvaldes attīstības un politikas koordinācijas lietās |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kalvītis |
G.Veismane |
B.Pētersone |
Dz.Galvenieks |
S.Gulbe
|
28.03.2007.
1579
S.Gulbe 7082930
solvita.gulbe@mk.gov.lv